Ideo-logikák

Ideo-logikák

Kifulladóban a nacionalista gőzhenger

2016. október 04. - Tamáspatrik

 

Én nacionalistának nevezem, - de mivel nem vagyok a merev kategorizálás és az ideológiai alapon folytatott viták híve, elfogadom ha mások más jelzővel illetik,- azt a fajta politikát, amelyet Orbán Viktor (és a mögötte álló ideológiai műhely) teljes gőzzel tol mind a mai napig, és amely szerencsére egyre inkább kifulladóban van.

A harciasságot jól illusztrálják Orbán szokott sajtótájékoztatós díszletei, az ezernyi magyar zászló, amelyek harci lobogók képét idézik fel. (Normál esetben ugyanis egyetlen magyar zászló is elég lenne, csatatéren van csak szükség ennyi lobogóra.)

 

lobogok.jpg

 Hiteltelenné vált már az a politika, ahol egyre feltűnőbb, ahogyan a legtöbben a miniszterelnök farvizén evezve igyekeznek jól helyezkedni és halászni a zavarosban, - a vonalas politika melletti újabb és újabb hűségnyilatkozatok a legtöbb politikai közszereplő esetében csak a képmutatásuk és cinizmusuk nyilvánvaló példái. Önálló arc és vélemény felvállalása nagyon ritkán történik meg egy olyan légkörben, ahol a vezér egyre rögeszmésebb elképzelései váltak uralkodóvá. A szervilitás szánalmas megnyilvánulásai köszönnek vissza a köztévében és általában a médiumokban (olykor még sportközvetítésekben is), de még az alkotmánybíróság tevékenységében is éppúgy mint a választási iroda tájékoztatója során. (Nem beszélve arról a „jogászkodásról”, amely nap mint nap a törvényesség paródiáját mutatja be, a törvények szellemiségét, azaz valódi célját teljesen figyelmen kívül hagyva. Szókratész lámpással keresné a józan észt és a racionalitást a mai politikában.)

A népszavazás sikertelensége a kormány számára egyértelmű vereség az antiglobalista háború frontján, mert a választópolgárok jelentős része számára ez a fajta harc leginkább arról szól, hogy politikusaink egy szűk csoportja még nagyobb hatalom birtokában szinte bármit megtehessen, és senkinek ne legyen semmi köze hozzá hogy ők mit csinálnak.

A kormánypropaganda, amely arról szólt, hogy "ha az EU dönthet bevándorlásügyben, akkor még ágy alatt is migránsok lesznek és aki nem vigyáz azt elviszik magukkal"-  ez a fajta dajkamese a népesség tájékozatlanabb részére volt nagyobb hatással (ami nem jelenti azt, hogy csak tájékozatlanságból szavaztak volna sokan nemmel).

Tény, hogy súlyos problémát jelent a menekültek elhelyezése egész Európában, azonban a közmédiumok verejtékes erőfeszítése ellenére, amely rendkívül veszélyesnek igyekszik feltüntetni őket, a „migránsok” tevékenysége a bűnügyi statisztikákban gyakorlatilag nem mérhető. (Azoknak, akik a menekülttáborokban fortyogó indulatokról szólnak ajánlom, hogy egyszer figyelje meg miket mondanak nálunk alacsony fizetésükhöz képest nehéz munkát végző emberek, pl. gépkezelők, raktárosok, amikor nincsenek főnökök a közelben. Az indulatosság szerencsére önmagában nem vezet bűnözéshez.)

Az antiglobalista felfogást a Fidesznél alighanem hitelesebben képviseli a Jobbik, amelyben a patrióta szellemiség és a hagyományos falusi életmód támogatása egyértelműbben megjelenik mint az eklektikusan összeálló Fideszben, amelynek fő összetartó ereje a kormányfő személye valamint a közel kétharmados többség miatt kínálkozó lehetőségek.

A legtöbben nem hisszük el ugyanis, hogy az EU lenne a migránsokkal szövetkezett „főgonosz”, és erre több okunk is van. Például, hogy az EU támogatásával épültek újjá azok a műemlékek, több száz éves épületek és városközpontok, amelyek évtizedeken át romokban hevertek. Ne higgyünk azoknak a statisztikáknak, amelyek az EU tagság nem nyereséges voltát igyekeznek kimutatni. Az lenne az igazi mínusz az állami költségvetésnek, ha az ilyen fejlesztéseket és felújításokat mind saját erőből kellene végrehajtania, az itt levő cégekre kivetett külön adók hiányában és az itt levő külföldi vállalatoktól befolyt közvetett és közvetlen adók nélkül. Nem tudnék példát mondani arra sem, hogy elszigetelődött országok közül napjainkban bármelyik is sikeres lenne (eltekintve persze néhány olajhatalomtól).

Akárhogy is sulykolta is a kormány, a legtöbben nem hittük el, hogy manapság van egyetlen olyan kérdés, amely „szükségállapotot” teremtve minden mást felülír, egy olyan aduász, amely mindent visz. A radikális megoldások kora rég lejárt a közéletben, csak sajnos ezt még Orbánék nem vették észre. Ők még mindig a régi mozgalmi nótát tolják: „Sej, a mi lobogónkat fényes szelek fújják..:” Az ötvenes években lejárt már egyszer ez a lemez.

Ezzel szemben az oktatásunk fejlesztése nem egy sikertörténet, sem az egészségügyé, és a gazdaság sem áll olyan jól, amennyire a hivatalos propaganda bemutatja, az életszínvonal emelésére pedig a kormány rutinos módon a választást megelőző évben fog csak fokozottabb figyelmet fordítani. A nacionalizmus és bármely fanatizmus hatékony pótszer az igazi sikerek elmaradása (azaz egy helyben toporgás) esetén, olyan mint az alkoholistának az ital, csak arra jó, hogy egy páran sokan nagyobbnak és erősebbnek hihessék magukat általa.

Most is jön egy nemzeti ünnep, október 23., ahol megint izzadságszagú lesz magyarázatokat kitalálni arra, hogy a kormány miért szereti, amikor valójában nem is szereti. Egy olyan nagyhatalom szorításából próbáltunk menekülni 1956-ban, amely lényegében a kormányunknak jelenleg az egyik politikai szövetségese és még a módszerei sem sokat finomodtak azóta, nem beszélve arról, hogy egy párt uralmát utasították el az emberek akkoriban, a "nyugat"-hoz való csatlakozás reményében. Emellett önkormányzatok jöttek létre annak idején igen nagy számban, a kormányunk azonban láthatóan nem lelkes támogatója ennek a fajta hagyománynak.

Most ugyan még sokan, a nemmel szavazók közül úgy érezhetik, hogy „Jaj mi lesz, jönnek majd a migránsok”, de ez a fajta ál-szakértőkkel megtámogatott hisztéria lassanként lecseng. (Valószínűleg a migránsválság is az olyan problémákhoz tartozik, amely nem oldható meg teljesen, viszont kezelhető.) Nem kiabálnám el, de jelenleg úgy tűnik, hogy lassan nem lesz több muníciója a kormánynak (amely mint a westernfilmek hősei, újabban már nem is tölt csak lő), és lassan lecseng az a fajta nagy büszkeség, amely mögött nem nagyon tudunk felmutatni semmit, egy egészségesebb szintű nemzeti érzésnek hagyva teret.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr3611768615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2016.10.05. 07:58:53

"Most is jön egy nemzeti ünnep, október 23., ahol megint izzadságszagú lesz magyarázatokat kitalálni arra, hogy a kormány miért szereti, amikor valójában nem is szereti."
Akkor szegény MSZP mennyire utálhatta 2006-ban, amikor azoknak kellett megünnepelni, akik anno behívták a szovjet hadsereget...

"Egy olyan nagyhatalom szorításából próbáltunk menekülni 1956-ban, amely lényegében a kormányunknak jelenleg az egyik politikai szövetségese "
Nos, nem egészen. Az oroszok csak egy része voltak anno a Szovjetuniónak, ahogy a SZU is csak egy része volt az egész kommunista blokknak. Az egészet a kommunista párt irányította, aminek a hazai fiókszervezete az MSZ(M)P volt. Ők működtettek koncentrációs tábort Recsken, ők küldtek embereket kényszermunkába (málenkij robot), ők államosítottak, téeszesítettek. Kb. mint az Állatfarm, és a vége is az lett.

"nem beszélve arról, hogy egy párt uralmát utasították el az emberek akkoriban, a "nyugat"-hoz való csatlakozás reményében"
Ja. Aztán egy ciklussal később ugyanaz a nép lelkesen választotta vissza a hatalomba az előzőleg elutasított egy pártot. A fő kommunistaellenes egykori liberális ellenzék pedig lelkesen koalícióra lépett velük.

"Most ugyan még sokan, a nemmel szavazók közül úgy érezhetik, hogy „Jaj mi lesz, jönnek majd a migránsok”, de ez a fajta ál-szakértőkkel megtámogatott hisztéria lassanként lecseng."
Egészen az első nagyobb migránsbalhéig. Akkor aztán a balfékek megkapják hogy ők kampányoltak a befogadásuk mellett. Aztán a következő után ismét. És egyre több ilyen balhé lesz. Ezzel a migránsválsággal a baloldal hosszútávra elásta magát.

"Valószínűleg a migránsválság is az olyan problémákhoz tartozik, amely nem oldható meg teljesen, viszont kezelhető."
Nem barátom. A migránsválság egy újabb időzített bomba Európa segge alatt, a görög államadósság, az öregedő népesség, a csökkenő gazdasági, politika, diplomáciai, katonai súly, a jóléthez szokott, túlárazott munkaerő mellett. Ennek az egésznek a vége nagyon csúnya kipukk lesz, és akkor nagyon rosszul fognak jönni a migránsok.

Croma Soma 2016.10.05. 08:33:25

@midnight coder: legalább pontos legyél! MDPnek hívták azt a pártot. '56 után lett álnevezve MSzMPnek

1ghost 2016.10.05. 08:52:04

Hát igen, lassan ott járunk, hogy ezek az ifjúkorukban még lelkes fideszes kisz titkárok, úgy szétqúrták ezt az országot, hogy nagyobb kihívással nézünk szembe 2018-ban, mint 1990-ben.

Mindenesetre másfél év múlva azzal kell kezdeni, hogy ezt a tolvaj, s országot kifosztó fideszbanda minden egyes tagját el kell számoltatni a lopott vagyonnal. A nép körében erre hatalmas igény van, s a becsület is ezt követeli.

Aztán független kiszabja rájuk az ítéletet, és a magyarok pedig nekilátnak, egy gyarapodó, demokratikus ország építésének.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.05. 09:01:52

@midnight coder:

Áruld már el, hogy te hogyan tudtad elvégezni az általános iskolát??? Ennyi ökörséget a világról meg a történelemről még agymosott fideszesként sem lehet előadni, mert azok megelégszenek a Sorossokkal meg a liberálisokkal. De hogy te még az egész történelmet is átrajzolod a felcsúti diktátorod seggének a perspektívájából, ez már nem agymosás, ez már alapvető iskolai képzettség hiányára utal.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.05. 09:10:19

@midnight coder: "A migránsválság egy újabb időzített bomba Európa segge alatt, "

A britek most oldják meg, egy éven belül hazavágják az összes magyar meg lengyel miganst. Majd akkor állj oda ezek elé ünnepelni, hogy végre Anglia jó nemzetállam lett.

Medgar 2016.10.05. 09:22:22

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: Most komolyan mennyire kell sérültnek lenni, hogy valaki létrehozzon egy ilyen nicket?

pioneer2016 2016.10.05. 09:26:15

@midnight coder:

Az meg sem fordul a fejedben, hogy a migránsok nem akarnak Magyarországon maradni, csupán tranzit ország vagyunk.
Az, hogy most 3,2 millióan szavaztak a hazug kampányra, nem jelenti azt, hogy ezek az emberek a Fideszre is szavaznának.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.05. 09:55:01

Azért jók ezek a posztok, mert lerántják a leplet a ballib hazudozókról.

Eddig az volt a mantra, hogy a ballibek se akarnak migráns lerakatot csinálni az országból, csakhát i9lyen veszély nincs is, ezért felesleges szavazni.

Eltelik 3-4 nap, és mársi átváltanak Soros Gyuri csicskásai arra a narratívára, hogy a migránsok jók lesznek nekünk higgyük csak el, és jöjjenek csak.

Remélem lejön ez azoknak is, akiket a ballibek behülyítettek azzal, hogy nincs is ilyen veszély.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.05. 09:56:51

"nacionalistának nevezem"

A nacionalista szereti a hazáját, annak érdekében politizál. A hazaáruló orbán gyűlöli a magyarokat, az ország lerombolásán munkálkodik nem kis sikerrel.

pioneer2016 2016.10.05. 10:09:31

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Így van. Nem véletlenül keresi több mint fél millió hazánkfia a boldogulását, megélhetését külföldön.

1ghost 2016.10.05. 10:13:24

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Hú bazdmeg, orbán bérhazudozója! Eddig is hazudtál, mint a vízfolyás, de most annyi a különbség, hogy már tudjuk, hogy ti tolvaj, korrupt narancsbolsevikok immár nem tudjátok a magyarokat átverni.

eßemfaßom meg áll 2016.10.05. 10:20:55

Egyre jobban várom 2018at és a 13 százalékukat sikerként ünneplő ballibeket :)

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.05. 10:42:05

@1ghost:

Téged is zavar ugye, hogy a Soros csicska haverod túl korán felfedte az igazi célokat.

Mert már nem tagadja hogy a betelpítésen dolgoztok közös erővel, és akiket sikerült azzal az ürüggyel lebeszélni a szavazásról, hogy nincs kvóta veszély, már azért puhítjátok, hogy jöjjenek csak a migránsok.

chrisred 2016.10.05. 10:50:43

@midnight coder: Érdekes magyarázat. Szóval akkor a németeknek sem volt köze a Harmadik Birodalomhoz, mert annak csak egy része volt Németország. Auschwitzért meg végképp nem felelősek, hiszen az lengyel területen található. Május 9-én menj majd ki Vörös térre, és győzz meg mindenkit arról, hogy menjenek haza, a második világháború idején Oroszország nem is létezett.

putris72 2016.10.05. 11:41:43

@pioneer2016: Így is van bár az igaz,hogy 90% már 2010 előtt ki ment,de természetesen csak is Orbán miatt!!Gondolom az sem zavar,hogy van kötelező kvóta!!2018.ban az ősz ballib tömörülés még a 5% küszöböt sem fogja egyutt el érni!!Lesz Fidesz,meg Jobbik!Ami ugye nem a legjobb ,de hát ha hazaárulok vagytok akkor így is fog a nép kezelni!Mert el hihetitek,hgy a soha sem szavazó 40 % is el fog menni szavazni!Igen tudjuk,hogy nem akarnak a migránsok itt maradni,de mint tudod ebben az évben a nyugati országokból 200000 főt akarnának visszatoloncolni!Plusz a kötelező kvóta,egységesített segéllyel!Aztán ha vissza húz,és regisztrál másik néven menekültként megint nyugaton onnan is kap lóvét meg ugye tőlünk is!!Lettországban ezt csinálták!!

1ghost 2016.10.05. 12:32:28

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Hehehe te szánalmas narancshazudozó. Pont olyan ócska, hazug vagy, mint a jellemtelen, tolvaj orbán gazdád. De már csak röhögünk a vergődéseteken.

exterminador 2016.10.05. 13:08:58

@Kecskebaszó simogató kurvaanyát minden libsinek: 2022-ben komoly vereség néz ki, mert addigra elfogynak az EU-s pénzek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.05. 13:21:14

@putris72: "90% már 2010 előtt ki ment"

Nagyobb részük 2010 óta ment ki. Nkem nem öröm, hogy előtte is mentek ki, neked miért az?

"de természetesen csak is Orbán miatt"

Relativizálsz. nem menti a hazaáruló orbán politikáját, hogy előtte is faszok kormányoztak.

pioneer2016 2016.10.05. 13:34:03

@putris72:

Épp a napokban került nyilvánosságra (Híradó?) az az EU dokumentum, amelyben bizonyíthatóan Orbán simán aláírta a kvótáról szóló megállapodást. Akkor ki is a hazaáruló?
Csak rájött, hogy elbaszta és ezért velünk akarta helyrehozni a népszavazással.

Szalay Miklós 2016.10.05. 13:48:22

Álaszakértők: amit néztem, hogy honnan szedik vajon ezeket a fiatal, az M1-en természetesen az elvártaknak pontosan megfelelően nyilatkozó "szakértőket"...

Amúgy, annak, akit érdekel, és még nem olvasta: lásd a következő írásban az ellenségek és a vészhelyzet hasznát a hatalom számára, illetve a félelem és a tudatlanság szerepét. (Egyébként általában a háborúról szól, arról, hogy a politikai konfliktusok kapcsán hogyan manipulálják a népet, és hogy mit lehet tenni egy békésebb világért:)

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid077

(A legfelső sor a kép tetején, "Politikai konfliktusok". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

SiKom 2016.10.05. 13:55:43

Van mas ujsag is: "Brusszel megalazva - a magyarok 98%-a elveti a migrans kvotat"

"NEW LOW FOR THE EU: Brussels HUMILIATED as 98 PER CENT of Hungarians reject migrant quotas"
www.express.co.uk/news/world/716757/Viktor-Orban-Hungary-referendum-migrant-quota-European-Union

pioneer2016 2016.10.05. 14:13:05

@SiKom:

Megjegyzem, több ország is elveti a kötelező kvótát, ezért nincs még megállapodás az EU-ban. Azonban ez a népszavazás nem erről szólt, és helyesen ezt sokan megérezték.

zia77 2016.10.05. 14:38:19

Aranyos megjegyzés a Rákosi korból: "Sej, a mi lobogónkat fényes szellők fújják" Ez csak egy analógia Rákosi korszak és az Orbán korszak között. Most '56 emlékére keresnek dalt és dalszöveg írókat. Ezt sem saját kútfőből szedték, vagy ha abból még inkább érvényes az analógia. Egy pár "nemzeti" és/vagy kommunista ünnepre íródtak akkoriban dalok, versek. "Április 4-ről, május 1.-ről, Sztálin, Rákosi elvtárs születésnapjáról vagy éppen egy pártkongresszusról. Félő azonban, hogy egy idő után nem csak a belső helyzet lesz hasonló, hanem a külső körülmények is olyanná válhatnak. Erőszakos nagyhatalmak kívánják diktátumukat elfogadtatni.

Tamáspatrik 2016.10.05. 18:20:28

@midnight coder: Kik verték le az 1948-as szabadságharcot? Az oroszok. Kikkel harcoltunk 1914-18 között? Az oroszokkal. Kik jöttek be 1945-ben és dúltak fel mindent? Nem az ukránok, nem is a lettek sem a litvánok, hanem éppen az oroszok. Az a híres konzervatív történelmi emlékezet valahogy csődöt mond. Ja és hol van most Európa legnagyobb diktatúrája? Tőlünk keletre. Mi történt 2006-ban, kik kötötték el az orosz tankot? Nem a kormány. Nem is a kormány dúlta fel a TV székházat. Így valósult meg 2006-ban a forradalom paródiája. (Amiben elismerem, Gyurcsányéknak 50%-ban legalább felelősségük volt.)
Ja és hány magyar menekült volt 1956 után? (Nem politikai, hiszen őket senki sem üldözte senki.) 200ezer?

Károgni pedig kifizetődő, hogy jaj előbb vagy utóbb baj lesz. A károgás ugyanis előbb vagy utóbb tényleg bejön. Kibicnek könnyű és károgni is az. A magyar ember és az amerikai (német, angol stb.) között a fő különbség, hogy mi megmagyarázzuk, hogy mit miért nem lehet, őket pedig az érdekli, hogy valamit HOGYAN lehet megcsinálni. Mi itt tartunk, ők pedig ott... No komment.

putris72 2016.10.05. 22:54:08

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Nem értek veled egyett,mert én is kint dolgoztam,és bár abban a városba ahol voltam közel 500 magyar dolgozott !Mikor haza költöztem jó ha 30 magyar dolgozott ott!!Mindenki haza költözött!!

putris72 2016.10.05. 23:03:41

@pioneer2016: Nem azt írta alá,hanem,hogy Olaszországból,és Görögországból önkéntes alapon az unió át telepit x embert más országokba!Nem ártott volna utána nézni!!Mielőtt ezt le írtad nekem!!A kötelező kvótásat sem ö,sem a többi kelet -európai ország nem írta alá és nem támogatta!De nem értem,hogy most miért beszél inden baloldali a kötelező kvótáról mint egy létező dologról,amikor azt állították,hogy ilyen nincs is!!

pioneer2016 2016.10.06. 07:58:05

@putris72:

"De nem értem,hogy most miért beszél inden baloldali a kötelező kvótáról mint egy létező dologról,amikor azt állították,hogy ilyen nincs is!"

Ezt nem a baloldal, hanem Orbán nyomatta több hónapon keresztül. Tekints vissza az időben és eszedbe fog jutni. Minden nyilvánosságot és médiumokat megragadott arra, hogy ezt tudatosítsa.
Az aláírással kapcsolatban pedig, jobban hiszek az EP képviselőinek, mint ennek a hiteltelen, hazug Orbánnak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 09:56:01

@putris72: "nem írta alá"

Február 19-én aláírta mindenki, orbán is. lehet, hogy csak nem figyelt.

Egyébként sem kéne nagy ügyet csinálni 1294 menekültkérelem elbírálása miatt, nem akkor vaszisztdasz. Irgalmatlan mennyiségű pénzt kap a fideSS vezérkara az EU-tól, igazán mutathatnának egy icipici szolidaritást.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 09:57:43

@zia77: "Most '56 emlékére keresnek dalt"

Már megtalálták: "Magyarország halszagú".
süti beállítások módosítása