Ideo-logikák

Ideo-logikák

A puska előbb-utóbb visszafelé is elsül

2018. augusztus 13. - Tamáspatrik

Meglepőnek tűnhet, de a harcias országok listáját manapság nem az USA vezeti, ha a hadi kiadások GDP-hez viszonyított arányát vesszük figyelembe. Habár náluk ez az átlagot meghaladó 3% fölötti szintű, a világ legnagyobb gazdasága ha nem is abszolút értékben, de viszonylagosan még ennél is többet költött hadi célokra az 1950-es évektől egészen 1990-ig. A hadi költekezés rendre a konzervatív elnökök (Reagan, a két Bush és most Trump) alatt növekedett jelentősen, a demokraták idejében csökkent. Ez nem meglepő, hiszen a kemény vonalas megoldások és az erőkultusz a hagyományos eszközökben gondolkodó, konzervatív logikához állnak sokkal közelebb az USA esetében és általában a világ legnagyobb részén.

Azonban minden esetben azt tapasztalhatjuk, hogy az erőteljes háborús költekezés megnövelte a költségvetési hiányt és az amerikai gazdaságot a recesszió irányába vitte. Az idősebb Bush öböl háborúja alatt az amerikai gazdaság visszaesett, emiatt a választáson Clinton győzött, az ifjabb Bush esetében pedig közismert, hogy a terrorizmus elleni totális hadviselés mennyire elterelte a figyelmet az amerikai bankrendszer belső gazdasági machinációiról, komoly recessziót okozva a világ legtöbb országában. Obama a hadi kiadásokat folyamatosan csökkentette, azonban Trump kormányzása alatt ismét növekvő tendencia látható... könnyen lehet, hogy egy újabb gazdasági válság felé sodródunk.

Az USA által közvetve okozott károkról, katonai és polgári áldozatokról és az anyagi pusztításról akkor még nem is volt szó, és nem is szeretnék most ezzel foglalkozni, mert nem tudom megítélni, hogy a "világ csendőrének" beavatkozásai mennyiben voltak hasznosak és hol okoztak inkább károkat. Maradjunk most annyiban, hogy a beavatkozások enyhén szólva nem hozták meg a célzott eredményeket sem Vietnam, sem Afganisztán sem Irak esetében.

Amíg az USA elsősorban tengeri nagyhatalom és legnagyobb erőssége a katonai támaszpontok rendszere beleértve az ezeken koncentrált haditechnikát, Oroszország egy tipikus szárazföldi nagyhatalom. Putyinnak lehetősége volt és élt is vele, hogy ismét felfuttassa az oroszok hagyományos erősségét a hadiipart, pár éve a katonai kiadások a GDP 5%-át is meghaladták. A kaukázusi beavatkozásokat alighanem sikernek könyvelik el, azonban a Krím és Kelet-Ukrajna elszakítása már ellenreakciókat váltott ki és egy szíriai diktátor hatalomban tartásának is óriási ára volt minden tekintetben, amellett, hogy az oroszok számára lehetett a dolognak stratégiai jelentősége is. Azonban az jól látható, hogy az orosz gazdaság jó pár éve már gazdaságilag hanyatló pályán van (abszolút értékben is, de dollárban nézve még inkább), mert a hadi költekezést túlnyomták és mert a beavatkozások miatti tiltakozásul szankciókat vezettek be ellenük.

A helyzet ugyan nem olyan súlyos mint a '80-as évek végén, amikor a rendszerük szétesését gyorsította meg a hadi kiadások őrült magas aránya, de egyértelműen látszik, hogy a politikailag népszerű területszerzések és az ismét elért nagyhatalmi státusz mellett a gazdaság problémáival nem foglalkoztak érdemben (mint például a nyersanyagok és alacsony feldolgozottságú termékek nagy aránya), ami most erősen visszaüt. Oroszország ezt belátva nagyot vágott a hadi kiadásain, ami mögött persze egy olyan logika is meghúzódik, hogy egy digitalizált világban egy jól képzett hacker hadsereg a rendszerekre ráeresztett vírusaival és dezinformációival sokkal nagyobb kárt és zűrzavart képes okozni mint a legmodernebb haditechnika.

Általában azok az országok járnak jól, ahol a hadi kiadások a világátlagnál alacsonyabbak a GDP-hez képest mint Németország és Japán esetében, vagy ide sorolható legutóbbi időkig Kína, ők az ipar és a technológia fejlesztésben előbbre tartanak mint régiós szomszédaik. Mindez cáfolja az olyan feltevéseket, hogy a modern vívmányaink jelentős része a haditechnika fejlesztéséhez köthető. (Szerintem a versengés különféle formái általánosságban pozitív hatással vannak a technika fejlesztésére és a haditechnikában is komoly verseny van, habár egy Elon Musk a példa arra, hogy olykor lehetséges még civilként is csúcstechnológia kifejlesztése és gyakorlati hasznosítása.)

A fejlett technológiájú Dél-Korea sokat költ ugyan a hadsereg fejlesztésére, azonban az ő esetükben ennek oka a polgárait háborús fanatizmus légkörében tartó északi szomszéd. Hasonló oka van annak is, hogy a lengyelek megnövelték a hadi kiadásaikat: náluk az "ősellenség" oroszok terjeszkedése felidézhette azokat az emlékeket, hogy az utóbbi évszázadok nagyobb részében megszállva tartották Varsót, - mi ennél egy fokkal jobban jártunk, hiszen nálunk csak "ideiglenesen állomásoztak" a cári vagy kommunista csapatok.

A hadikiadások aránya jóval átlag feletti volt egy időben a gazdaságilag nemrég csődbe ment Görögországban és még ma is egy jelentős költségvetési tétel (amellett, hogy Ciprus támogatására is sokat költenek). A törököknél pedig Erdogan most kezdi megtapasztalni ugyanazt, amit más keménykedő vezetők is átéltek: a túlzásba vitt harciasság hatására az általános üzleti bizalom megrendül, ami egy öngerjesztő folyamatként legyengíti az árfolyamot és menekülni kezd a tőke. Egyébként a gazdasági lehetőségeikhez képest legnagyobb és legköltségesebb hadseregeket fenntartó országok többnyire egy térségre koncentrálódnak: Szaúd-Arábia, Izrael, Törökország mind vallásilag és etnikailag szabdalt területek közelében vannak Nyugat-Ázsiában, amely alighanem korunk legnagyobb háborús tűzfészke. Azonban egyéb tűzfészkek is léteznek és egy átfogó felmérés szerint a háborúk jelenleg a globál GDP több mint 12%-át emésztik fel évente.

Magyarország esetében a hadsereg és a haditechnika szintje inkább gyengének mint erősnek volt mondható még a lehetőségeinkhez képest is, nálunk a harciasság más módon jelenik meg. A konzervatív kormány fokozatos jobbra tolódása nem meglepő módon a kemény megoldások erőteljesebb alkalmazásával járt, ami ma már olyan szintre jutott, hogy nálunk nem annyira kormányról mint inkább vezérkarról beszélhetünk. Egy katonásan működő testületről van szó, ahol a szerepeket pontosan kiosztották és a vezetők pár kivételtől eltekintve csak egyszerű parancsvégrehajtók. Különösebben kifinomult gondolkodásra az ő esetükben nincs szükség, egy ilyen rendszerben és a kreativitás főként abban nyilvánul meg, hogyan nyúlhatunk le EU-s pénzeket és hogyan üthetünk egyet az ellenségen - beleértve ebbe mindazokat, akik nem úgy gondolkodnak mint a mi saját törzsünk.

A magyarok keleti eredetének mítosza a különféle harciasnak népekkel való rokonság feltételezésével leginkább egy sajátos politikai eszköz. (Amikor nincs nincs politikai vetülete, olyan esetben persze egy szép hobbi lehet a lovaglás éppúgy mint az íjászat vagy bármiféle ősi hagyományápolás.) Őseink arról váltak hírhedtté, hogy fosztogatták az EU elődjét (a frankokat, bajorokat és más európai népeket), amíg meg nem tapasztalták a nehézlovasság fölényét Lech mezején. Később akár Nagy Lajos, akár Kinizsi Pál már éppen ezzel a fajta nehézlovassággal tudott nagy győzelmeket aratni az ellenség fölött... talán emiatt sem szabad túlságosan a múltba ragadni. Egyébként pedig szép dolog a nosztalgiázás és hagyományápolás, de akit érdekel az eddig is megtalálta, és eddig sem fenyegette az égadta világon semmi a hagyományos magyar kultúrát.

A különféle szövegeknél mindig sokkal hitelesebb a személyes példamutatás. Így például a fociakadémiákban nevelkedő fiatalok különféle próbákon keresztül be tudnák mutatni, hogy megvan a honfoglaló őseinkhez mérhető edzettségük és kitartó szívósságuk, ez esetben tényleg lenne valami eredménye a hagyományt bemutató folklórműsoroknak... Egyelőre azonban a szavak és a valóság (jelen esetben a fiataljaink edzettségi szintje) között szakadéknyi távolság van.

Aki a harchoz ért és a küzdelemhez, az aligha fog ugyanúgy érteni az építkezéshez. Orbánék harcias színjátéka eltereli a figyelmet a gazdaság alapvető, mélyebb, több évtizedes problémáiról, ami ugyanúgy félreviszi az országot mint más országok harcias vezetői is tették.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr1914179399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.08.13. 23:52:50

Már elnézést, de itt most egy rahedli tévedés van.
A republikánusok konkrét fenyegetések ellen fegyverkeztek
A republikánusok emelett igyekeztek egyensúlyba is rántani a gazdaságot. A balos nyugati sajtó hírei ellenére a hadseregre kevesebbet költő liberálisok alatt szalad meg mindig a hitelfelvétel.
A hadi kutatások a gazdaságba mint burkolt állami támogatás szivárgott át. Ezért lehetett az amerikai cégeké a technológiai fejlesztések zöme, nem pedig mert ott sokkal okosabbak, mint másutt.
Az persze más dolog, amit a törökök csinálnak, hogy külföldre folyik ki a pénz a hadsereg miatt.
A könnyűlovas hadászat egyáltalán nem lett meghaladott néhány vereség miatt. Ezt a mongolok bizonyították be többszáz évvel később, egészen Timur Lenkig.
A katonaság egyáltalán nem a harcról szól, hanem arról, hogyan kell rendet tartani, engedelmességre nevelni a legmegátalkodottabb férfiakat. Csak ezután kezdődhet bármilyen hadművelet. A nagy hadvezérek, Alexandrosz, Julius Cesar, Napoleon, mind értettek az államhoz, a joghoz és persze a gazdasághoz is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 06:42:25

"eltereli a figyelmet a gazdaság alapvető, mélyebb, több évtizedes problémáiról"

Bocs, eddig úgy tudtam, hogy Orbánék tették tönkre a szoclib kormányok, de még a kádári időszak alatt is virágzó gazdaságot, oktatást és egészségügyet. .

2018.08.14. 07:45:31

@megamovieboy: "A katonaság egyáltalán nem a harcról szól, hanem arról, hogyan kell rendet tartani, engedelmességre nevelni a legmegátalkodottabb férfiakat. "

Tényleg, doktor úr? Akkor a harcokat a máltai szeretetszolgálat intézi? Alig ébredtem fel, máris el kellett olvasnom az első kretén kommentet egy nagytudású volt katonától. Ha emeletes baromságokat akarsz írni, keress egy kormányközeli blogot, mert itt csak kiröhögteted magad.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "eddig úgy tudtam, hogy Orbánék tették tönkre a szoclib kormányok, de még a kádári időszak alatt is virágzó gazdaságot, oktatást és egészségügyet"

Használt volna a fejmosás? Most az egyszer nem hazudtál. Jó, mondjuk ezzel megkockáztatod, hogy kidobnak az orbánista trollok csapatából, de tiszta lélekkel könnyebb élni a honfitársaid között. Csak így tovább!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 08:12:58

Csak a számokat nézzük!

Államadósság
2010 április 19330 milliárd forint + volt 3000 milliárd a manyupban, 34 milliárd euró valutatartalék.
2018 június 28300 milliárd forint , manyup eltűnt, valutatartalék 24 milliárd euró, plusz az Állami Eximbanknak van 600 milliárd forint adóssága.

A GDP
Lassú emelkedés van, amiben 3 százalék körüli az EU-s támogatás. Amikor ez megszűnik az automatikusan 3 százalék GDP visszaeséssel fog járni.
A GDP növekedés jelentős része a gazdaság kifehérítéséből származik (online pénztár - ami jó) de nem valós gazdasági növekedés van mögötte.

Chiro71 2018.08.14. 08:24:05

@megamovieboy: A könnyűlovas harcmodor olyannyira nem volt korszerűtlen, hogy évszázadokkal túlélte a nehézlovast, amely a kézi tűzfegyverek bevezetésével meghaladottá vált, míg a könnyűlovasság - elsősorban kiváló manőverező képessége miatt - még a II. világháborúban is kimondottan sikeres volt.

L von Richthoven 2018.08.14. 09:21:49

"Görögországban.... (amellett, hogy Ciprus támogatására is sokat költenek)."
komoly tévedés, a görögök semmilyen komolynak nevezhető gazdasági támogatást nem nyújtank ciprusnak... sőt a ciprusiak voltak olyan szédültek, hogy a krízis előtt jól bevásároltak görög állampapírokból..
az egyetlen ami komoly pénzbeli kiadás, az egy görög zászlóalj állomásoztatása cipruson, a mi ugye a hadsereg és a mediterrán-ottomán korrupció hagyománya révén nem egy olcsó dolog....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 10:49:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Kiskócsag, a számaiddal inkább nem foglalkozom, mert azokkal bárki úgy zsonglőrködik, ahogy akar. Ennek szép péláját mutattad be éppen.

"A GDP
Lassú emelkedés van, amiben 3 százalék körüli az EU-s támogatás. Amikor ez megszűnik az automatikusan 3 százalék GDP visszaeséssel fog járni."

Próbáld valahogy feldolgozni magadban azt a kognitív disszonanciát, hogy egyfelől a Fidesz ellopja az EU-támogatásokat (obligát ellenzéki mantra, bár nyilván nem keveset tényleg ellopnak), másfelől e támogatások 3% körüli GDP-növekedést generálnak. A kettő együtt nem lehet igaz, melyik ujjadat harapod le?

"A GDP növekedés jelentős része a gazdaság kifehérítéséből származik (online pénztár - ami jó)"

Mondanám, hogy bizonyítsd számokkal, de minek is kérném ezt olyantól, aki a mai és a 10 évvel ezelőtti államadósságot forintban hasonlítja össze... Mindenesetre röhejes, hogy már a feketegazdaság kifehérítését - amihez a szoclinb kormányoknak sem szándékuk, sem képességük nem volt - is felrovod a Fidesz-kormánynak.

"de nem valós gazdasági növekedés van mögötte."

Viszont valós gazdasági növekedést generál a megnövelt állami bevételek ill. az ebből származó nagyobb állami költés révén. Vagy ha az államháztartás hiányának csökkentésére fordítják, akkor is ugyanez van, mert csökken az állami költségvetés finanszírozásának költsége, ami más célokra forrásokat szabadít fel.

2018.08.14. 10:58:53

@Chiro71: " a könnyűlovasság - elsősorban kiváló manőverező képessége miatt - még a II. világháborúban is kimondottan sikeres volt"

Valóban. 1939-ben a lengyel lovasság sikeresen visszaverte egy nagy rohammal a német páncélosok támadását. A német harckocsizók azóta is a rettegés napjának nevezik szeptember elsejét, sőt taktikát váltva átálltak lótenyészetre. Merkel asszony nemrég látogatott meg egy ilyen hadi istállót. Nálunk is vannak ilyenek, ahol marhákat tenyésztenek, hogy aztán megtanítsák őket írni.

2018.08.14. 11:03:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Korán dicsértelek, nem hagytad abba a hazudozást.

2018.08.14. 11:05:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Miért eteted az Orbán-trollt, kutyának nézed? Hm... van benne valami.

szepipiktor 2018.08.14. 11:09:18

Hú, ez azért durva volt.
Gondolom nemn vagy az USA híve, ez végig érződik az erre kihegyezett gondolataidból.
Az sem nagyon új, hogy a háborúk mindig gazdasági fellendülést hoztak (és a születések számára is pozitiv a dolog), és a hadiipar a gazdasági feljődés motorja.
De hogy orbán kamu-harcát, ami jellemzően belpolitikai és demagóg hazugság alapú, egybemosni az USA valódi katonai tevékenységeivel és erre építve levonni számunkra belpolitikai alapú következtetéseket????
Orbán harciassága nem a katonai költségvetésünkhöz, a NATO-hoz, az oroszohoz, a Krímhez, Szíriához kapcsolódik, hanem a átlagemberek rettegésben tartásához a migránsok, libsik, az ellenzék, és a többi emlegetésével.
Ha pontosak akarnk lenni, az orbánnak semmi köze a katonapolitikához, de van hitler Main Kampf-ához, hiszen ma már közismert, hogy a habonyi tervekben sokszor egy az egybeni idézetek vannak átvéve az "alapműből". De nem a katonai részek, hanem a faji és a társadalom terrorizálásának, félelemben tartásnak leírásai.
.
Ezt kérlek egészítsd ki:
"sem Vietnam, sem Afganisztán sem Irak esetében."
Mert te említed az oroszokat, míg az írásban csak az USA van ilyen színben említve, miközben az elsőnél a szovjetek is ott voltak, a másodikban elfoglalták az országot, a harmadiknál meg Iránt, Szíriát támogatva ott vannak a közdőtéren.
Tehát vagy az összes galád, vagy egyik sem az.

morph on deer 2018.08.14. 11:26:54

“Orbánék harcias színjátéka eltereli a figyelmet a gazdaság alapvető, mélyebb, több évtizedes problémáiról, ami ugyanúgy félreviszi az országot mint más országok harcias vezetői is tették.“

Ez az egyetlen reális célja, ugyanis.
Mert azt igazából senki nem gondolhatja komolyan, hogy a magyar haderő önmagában bármiféle jelentőséggel bír, vagy fog bírni a belátható jövőben.

A legjobb esetben is csak valamilyen szövetségi rendszeren belül, és/vagy azzal együttműködve vagyunk képesek mérvadóan tenni bármit is, ami hadászati cselekménynek számíthat, ahogy én látom.

Ehhez képest minimum közröhej, amikor orbán nagyhangú, harcias kijelentéseket tesz, teljes komolysággal..!
A hatás körülbelül olyan, mint mikor Pistike papírcsákóval a fején és fakarddal a kezében “vágtat” a hintalován, nagy hangon fenyegetve a szomszéd macskáját...

De legalább nem szereti a pocakos katonákat, és azért ez már eredmény.:)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 11:48:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csak az EU támogatásokról: az ellopás nem azt jelenti, hogy kikerül a magyar statisztikából, hanem arról van szó, hogy a kormány kedvenc oligarcháit gazdagítja. Mészáros, Tiborcz és társaik gazdagodása ugyanúgy része a GDP-nek, mint a bérkifizetések. Csak hát mindösszesen a növekedés legalább 80%-a őket gazdagítja.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 11:52:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Másik tévedésed: a gazdaság kifehérítéséból származó adó a gazdasági szereplők és az állam közötti átcsoportosítás, nem növekedés. Figyelembe véve azonban az állam hatékonyságát (túlárazott beruházások, stb.), inkább veszteség.

L von Richthoven 2018.08.14. 12:00:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
értelmes ember simán konvertálja, de neked elővettem a számológépet....
"2010 április 77 milliárd euro + volt 12 milliárd a manyupban, 34 milliárd euró valutatartalék.
2018 június 89 milliárd forint , manyup eltűnt, valutatartalék 24 milliárd euró, plusz az Állami Eximbanknak van 1.9 milliárd euró adóssága."
össze is adom, nehogy ez legyen a bajod.. ma az adósságállomány majdnem 36 milliárd euróval haladja meg a kormánybalépés időszakának adósságát..

ben2 2018.08.14. 12:55:11

@L von Richthoven:

Akkor most számoljuk át GDP arányos államadósságra is, ahogy a felnőttek szokták (pl. EU):
2010: 80.5% 2017 vége: 73.6%

Tegyük mellé a 2002-2010-es adatokat is:
2002: 55% 2008: 71.6% (válság előtt) 2010: 80.5%

2002-2010 között 25.5%-al emelkedett a GDP arányos államadósság. Ha ezt a trendet nem akasztja meg a kormányváltás, akkor Orbánék beavatkozása nélkül az államadósságunk mára 105.5% lenne, ami egyenlő az államcsőddel.
Persze nem törvényszerű, hogy ha ballib kormány marad, akkor fenntartják az adósságpályát.
Horn Gyula 84%-os államadósságnál már bevetette a Bokros csomagot, azaz visszafogták az állami kiadásokat és csúcsra jártatták az inflációt. Azaz a legoptimistább ballib forgatókönyv az lett volna, hogy megfelezték volna az oktatásra, egészségügyre, nyugdíjra és családtámogatásra szánt állami kiadásokat és 30% közelébe tolták volna az inflációt, ami hazavágja a gazdasági növekedést és munkanélküliséget gerjeszt.
És ez még a legjobb verzió, ami elvárható volt tőlük. Valószínűbb, hogy folyatták volna a hatalomtechnikai manővereiket és a hazudozást, a haveri intézetek (GKI) pedig tovább kamuzza, hogy minden pont úgy jó, ahogy van, amíg egyszer csak be nem dől az állam.

Ehhez képest 2010 óta csökken a GDP arányos államháztartási hiány, csökken a munkanélküliség, csökkennek az adók, nő a családtámogatások összege, nő a nyugdíj, de még a sokat szidott egészségügyben és az oktatásban sem arról folyik a vita, hogy többet költ-e az Orbán kormány az előző kormányokhoz képest egészségügyre és oktatásra (mert igen), hanem hogy még többet kellene.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 13:21:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "A GDP
Lassú emelkedés van, amiben 3 százalék körüli az EU-s támogatás. Amikor ez megszűnik az automatikusan 3 százalék GDP visszaeséssel fog járni."

Baszki, de ha ez így is lenne (nincs így), akkor is csak az első évben lenne így, mivel a második évtől már a támogatott GDP lenne a bázis, tehát ha kapsz ugyananúgy 3% támogatást, akkor 0% a növekedésed.

Keresel 100 forintod hétfőn, elköltöd.

Anyukád kedden megsajnál és ad még 3 forintot a te aznap keresett 100 forintod mellé, akkor 3% volt a növekedésed.

Ha a saját kereseted nem nő, és szerdán ugyanúgy 100 forintot keresel, és anyukád ugyanúgy ad 3 forintot, akkor 0 százalékkal nőttél keddhez képest.

Tehát ez kurvára nem így van, hogy az eu támogatást csak így fogod és kisiskolás módon hozzáadod a gdp növekedéshez, ez nevetséges dilettantizmus.

nemecsekerno_007 2018.08.14. 13:22:06

@szepipiktor: Jajj, egy az egybeni idézetek a Mein Kanpf-ból. Gondolom azért lefordították. Ez a folyamatos nácizás, meg a töketlen migránspolitika vezethet a valódi nácik erősödéséhez Európában, persze annak is majd a patás lesz az oka mert nem támogatta az "európai megoldást". Bármit is jelentsen ez.

nemecsekerno_007 2018.08.14. 13:29:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ugyan próbáld már meg GDP arányosan nézni egyem a szived. Ahogy a felnőttek, írta itt valaki. Maszatolással nem lehet leváltani a patást, ez már többször bebizonyosodott :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 13:31:04

@L von Richthoven:

"értelmes ember simán konvertálja"

Tévedsz, kiskócsag. Értelmes ember a nemzetközi szokásnak megfelelően GDP-arányos adóssággal számol. Ugye nem haragszol, hogy innentől nem tudlak komolyan venni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 13:37:05

@Kuviklacz:

Szóval azt mondod, hogy minél kevesebb adót tud beszedni az állam, annál jobb a gadaságnak. Eközben sír a szád, mert nincs elég pénz az oktatásra, az egészségügyre stb.

Elmeorvos látott már?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 13:42:55

@Kuviklacz:

Nekem sem tetszenek a NER-es lopások, de ezeket az ellopott pénzeket legalább Magyarországon fektetik be. Biztos jobb volt a szoclibek alatt, amikor bagóért mindent eladtak külföldi cégeknek, hogy aztán némi baksist kapjanak az állami vagyon elkótyavetyéléséért.

Aztán meg ne gondold, hogy az elvtársaid kevesebbet lopnának, ha ők lennének hatalmon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 13:47:22

@szepipiktor:

"orbánnak semmi köze a katonapolitikához, de van hitler Main Kampf-ához, hiszen ma már közismert, hogy a habonyi tervekben sokszor egy az egybeni idézetek vannak átvéve az "alapműből"."

Ezt néhány pontos idézettel is tudnád bizonyítani?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.08.14. 14:02:25

F@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az, hogy mi lenne, egyáltalán nem releváns, különösen egy FIDESz-trolltól. De néhány apró helyesbítés: A külföldi cégeknek bagóért Antall, Orbán vezéred példaképe adott el mindent, Martonyi az Orbán-kormány későbi külügyminiszterének vezérlete alatt. Orbán pedig óriási kedvezményeket ad az idetelepülő multiknak (pl. a BMW gyár évekig az államtól kpja meg a bérköltségét).
Nem azt mondtam, hogy minél kevesebb adót szed be az állam, annál jobb a gazdaságnak (habár a magyar elvonási mérték mellett kapaszkodj meg, ez is igaz), hanem hogy az adóbeszedés GDP-szempontból semleges. Emellett az oktatásra, egészségügyre jutna pénz,. ha Orbán oligarchái nem nyúlnák le és nem épülnének belőle felesleges stadionok, térkövek, nem fizetnének belőle léhűtőket ("pofátlan" ötmilliós fizetés két miniszternek, hahaha). A világbajnok 27%-os ÁFÁ-ból minderre nem telik?
Milyen az idő a szentpétervári trollfarmon? Vagy nincs ott ablak? Vagy Pesten a mi pénzünkből az orosz követségről vagy egy minisztériumból nyomod?

Emmett Brown 2018.08.14. 14:10:22

@ben2: akkor most vonj le 10 mrd eurót a 2010-es adatból, és számold úgy (manyup).

nemecsekerno_007 2018.08.14. 15:15:21

@Emmett Brown: Ez a manyup legenda :) Mikor jöttök már le róla. Amúgy az 3500 Mrd volt, de ez se igazán lényeges. Inkább az, hogy tipikus álmegoldás volt mert azt a rendszert nem szüntette meg, hogy a most befizetett járulékokból a mostani nyugdíjakat fizetjük :)
Kurv@r@ nem biztosításként működik hanem szociális járulékként, az egészségügy dettó.

2018.08.14. 15:16:58

@Chiro71: Hát azért sikeresnek nem mondanám. A lóval való közlekedés (motorizáció híján) jelentett némi előnyt, de már a bicikli (ld. a japánok burmai előrenyomulása) is jobbnak bizonyult.

2018.08.14. 15:18:47

@Chiro71: @pityókaborsommelier: A ló legtovább (a mai napig) a hegyvidéken maradt hadi használatban elsősorban mint eszközszállító.

Emmett Brown 2018.08.14. 15:25:28

@nemecsekerno_007: most nem a nyugdíjrendszer működése a kérdés, hanem hogy volt-e félretéve 3500 mrd HUF 2010ig vagy sem. Ha volt, akkor nyilván a hiány ennyivel kevesebb, hiszen a pénz megvolt, csak más célra volt félretéve. Ha nem volt, akkor arról még tudnánk.

nemecsekerno_007 2018.08.14. 15:41:24

@Emmett Brown: Jaja, igazad van. Elég ha csak az orrunkig nézünk :)

2018.08.14. 15:47:09

A kalandozások nem rablóhadjáratok voltak, hanem az Attila halála után innen elkerült kincsek visszaszerzésére irányultak.

Nagykörúton túli magyar 2018.08.14. 16:05:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nézzük akkor csak a számokat!
Államadósság 2010:
2010: 78 092,3 millió euró
Ebben az időszakban EU/IMF hitel visszafizetése
15 000 Millió euró

Tehát 2016-ra az államadósságnak, ha csak szinten tartotta volna Orbán, akkor
78 092,3 millió euró + 14 000 millió euró = 92 092 millió eurónak kellene lennie.

Ehelyett:
Államadósság 2016: csak 84 447,7 millió euró!
Ez 7600 millió euróval kevesebb, mint kellene lennie!!

És mi történt? Történt 1 havi nyugdíjellopás? A béreket befagyasztották? A munkanélküliség az egekben? Kórházakat sorban zárják be? Stb., stb.

Nagykörúton túli magyar 2018.08.14. 16:11:34

Az EU támogatásokról meg csak annyit, hogy a pl. a szomszéd Szlovákiát is durván jobban támogatja az EU, mint minket. Mégsem produkálnak nagyobb növekedést már mióta.

Magyarország támogatások 2014-2020 között:
23,6 miliárd euró, azaz 9,8 millió fővel számolva: 2408 euró/fő.
Ugyanakkor Szlovákia:
15,1 milliárd euró, azaz 5,4 millió fővel számolva: 2796 euró/fő.
Szóval arányaiban nézve Szlovákia több támogatást kap/kapott, mint Magyarország 2014-2020 között. Egészen pontosan 16,1%-kal többet.

Emmett Brown 2018.08.14. 16:20:46

@nemecsekerno_007: ott volt a manyupban ez a pénz vagy sem?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 16:22:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem kéne egyszer viki seggén kívülről szemlélned a dolgokat...?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 16:38:23

@Szél Bernadett börtönben van már?: Te vidéki?Ezt mindenhova bemásolod?
Önálló vélemény,gondolat?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:11:05

@Szél Bernadett börtönben van már?: Bocsi, de az államadósság átszámolva jelenleg 87.6 milliárd euró. És hol a 10 milliárd eurónyi manyup, hol ma 10 milliárd euró valutatartalék különbség? Az IMF hitel pedig úgy lett kifizetve hogy közben másik hitelt vettek fel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:12:20

@nemecsekerno_007: Nem vitatom hogy a manyupot meg kellett szüntetni. Csak hol a lóvé?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:15:31

@Ellenzéki Tüntető: jajaj, nem megy neked az olvasás! Nem írtam hogy az EU támogatás minden évben hozzáadódik a GDP-hez. Tanulj meg olvasni kistáska!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:19:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Amikor ez megszűnik az automatikusan 3 százalék GDP visszaeséssel fog járni." - Látom az olvasás nem megy nektek. Egyszeriről beszéltem. Nem írtam hogy az EU támogatások minden évben GDP növekedést generálnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:23:52

@ben2: Okoska! Az adók nem csökkentek, a GDP arányos adószint ugyanakkora. Engem meg nem a növekedés érdekel most, hanem a fő összegek, hogy hol a lové.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 17:35:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"A GDP
Lassú emelkedés van,"

Mai hír: EU-s élmezőnyben a magyar növekedés
index.hu/gazdasag/2018/08/14/eu-s_elmezonyben_a_magyar_novekedes/

A többi faszságod is ennyire igaz.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 17:37:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Nem írtam hogy az EU támogatás minden évben hozzáadódik a GDP-hez. "

Szerencse hogy erről újabban leszoktál. Mert még mindig sok ilyen buta lippsi van, aki úgy áll hozzá, hogy 4.4% a növekedés, de az eu támogatás az 3%, tehát akkor a valós növekedés az 1.4%.

Na ez kb. akkora faszság, mint mikor a pincér azt gondolja: "az idő pénz", tehát hozzáadja a dátumot a számlához. Csak az vicces.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:39:28

@Ellenzéki Tüntető: Most ismerted be hogy nem tudsz olvasni. Mellesleg soha nem írtam ilyet.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 17:44:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Bazdmeg próbáld már meg megérteni, hogy a Mágikus Sosemkorrupt Mindigjóldöntő kormáynzás az nem létezik! Az egy fikció! A valóságban alternatívák vannak, az egyik ebben jobb, a másik abban.

Annyira kibaszott ostobaság amit mondasz, lefordítom erőműre, hogy megértsed.
X: Az atomerőmű szar mert veszélyes és drága és sugároz.
Y: Akkor te mit javasolsz helyette?
X: Szerintem egy olyan erőmű kéne, ami tízszer ennyit termel, és ingyen és veszélytelenül.
Y: Hát ezzel kurva sokra megyünk.

Na kb. így vagy te is, csak orbánkormánnyal az atomerőmű helyett.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 17:46:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Az általad hozott cikkben a 2. mondat:

"Magyarország a negyedik negyedévben a második legnagyobb GDP-növekedési ütemet érte el az Európai Unióban negyedéves és éves összehasonlításban. "

Ez az amire húzod a pofád, hogy lassú. Hülye vagy bazdmeg, de komolyan.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:46:15

Olyan jó ezeket az adatokat újra és újra bedobni, mindig zavarodott magyarázkodás és mellébeszélés indul a narancstálibok részéről. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:48:30

@Ellenzéki Tüntető: Lassú, mert a gazdaság kifehérítéséből adódik. Látom nagyon kínlódsz, próbálod a funkcionális dislexiádról a figyelmet elterelni. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.14. 17:49:29

@Ellenzéki Tüntető: Látom atomerőmű bonyolultságú neked az a kérdés hol a lóvé. :-))

Nagykörúton túli magyar 2018.08.14. 18:14:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ez kié lenne, ha nem önálló gondolat, te ostoba libbant?

Ménár Atya 2018.08.14. 18:42:50

Hát cimbora, ezért kár volt koptatnod a géped.
Azért leírni egy blogban egy háború és békényi írást, hogy a végén megtudjuk orbán egy diktátor aki lopja az uniós pénzeket..............hát eléggé orvosi eset.
Most komolyan, tényleg elég lett volna két mondat, ez nem ért ennyit, aztán majd komcsizunk kicsit meg fideSSezünk, és mindenki boldog.
Ez így elég kontraproduktív szerintem.
Csak azért is tök jó a viktor ,és tök xar az ellenzék :)

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 19:15:28

Orbánc harcias? No ne nevettessetek már! Egy nyamvadt vitára sem mer kiállni senkivel. Fosik ez mint a torkosborz. Csak a pofája nagy, mihelyst megszorongatják a tökeit menekül amerre lát. Aki követi a nyilatkozatait, cselekedeteit az tudja miről beszélek. Csak hazudozva, csalva, lopva tud sikereket elérni, nyílt, egyenlő küzdelemben nem.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 19:20:15

Orbáncot inkább nevezhetjük egy kis sunyi patkánynak, mint harcias vezetőnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 19:35:11

@Kuviklacz:

"Nem azt mondtam, hogy minél kevesebb adót szed be az állam, annál jobb a gazdaságnak (habár a magyar elvonási mérték mellett kapaszkodj meg, ez is igaz)"

Vagyis mégis azt mondod. :DD

"Milyen az idő a szentpétervári trollfarmon?"

Nézz ki az ablakodon.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 19:36:45

Persze azt bőszen nyilatkozta pár hónapja a sunyi férge, hogy ő nem függ az uniós forrásoktól. Hazudozik ez a mocsadék reggeltől estig, ez a görcsölés az EU-s pénzekért is ezt bizonyítja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 19:46:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Nem írtam hogy az EU támogatások minden évben GDP növekedést generálnak."

Ahogy én sem. Tanulj meg értőn olvasni.

Tamáspatrik 2018.08.14. 19:46:50

@szepipiktor: Ezek elég nyilvánvaló példák, hogy a hadi túlköltekezés hogyan húzza le a gazdaságot, a közös vonás a konkrét hadi cselekményekben és a háborús hangulatkeltésben a FIGYELEM irányítása, amelynek a gazdasági racionalitás mindig megitta a levét.
A fegyverkereskedelem és a nyerészkedés más kárán is mindig benne van a pakliban persze.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 19:51:04

@GIeccsertetű:

"azt is fizesse vissza, vagy úgy kibasznám az unióból, mint macskát szarni!!!"

Ne zavarjon, hogy az EU-ból nem személyeket, hanem országokat lehet (elvileg) kitenni. Azzal pedig nem Orbán járna rosszul (az ő pénze már biztos helyen van), hanem az egész ország.

Persze vilgos, hogy nektek libbantaknak egész Magyarország pusztulása sem drága ár Orbán bukásáért.

Tamáspatrik 2018.08.14. 19:52:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A gazdaság LÁTSZÓLAG virágzó volt Kádárék idején, éppúgy mint LÁTSZÓLAG virágzott Argentínában Peron idején, a görögöknél 2008 előtt, ja és Medgyessy-Gyurcsány alatt is, aztán hatalmas bukta lett a vége. Épp azért mert szerkezetileg korszerűtlen volt, és ma is az: alkalmazkodásképtelen, járadékvadász és nem válságálló.
A felületes siker megtévesztő.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 19:53:30

@Tamáspatrik:

Te most komolyan nem vetted észre az iróniát a kommentemben?

Tamáspatrik 2018.08.14. 19:54:17

@Ménár Atya: Kicsit figyelmesebben kellett volna olvasni a cikket. Mondjuk kirészletezhettem volna Észak-Korea példáját, de az eléggé közismert.

Tamáspatrik 2018.08.14. 19:56:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A helyzet nem sokat változott Orbánék alatt sem.

Scott Tenorman Must Die 2018.08.14. 20:00:27

lesz ma arról poszt, h csődbe megy az ország és éhséglázadások lesznek??

index.hu/gazdasag/2018/08/14/eu-s_elmezonyben_a_magyar_novekedes/

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:00:38

@megamovieboy: A hadi fejlesztések éppen hogy titkosak sokáig, ezért nagy késéssel szivárognak át a gazdaságba. Csak akkor, amikor már sokak ismerik, éppen ezért hadititok mindig a legújabb technológia.
A hadi fejlesztések emiatt késleltetik a gazdaság fejlődését.

A fegyvernem egy példa volt, a történelemben mindig változott, hogy mi volt sikeres. A tanulásképesség szerepet játszott a sikerben.
A mongolok nem bírtak el nyílt csatában a nehézlovassággal, az ő fölényük az volt, hogy minden létező hadicselt és piszkos trükköt ismertek. Elsöpörte őket a szél, semmit sem hagytak maguk után.

Scott Tenorman Must Die 2018.08.14. 20:02:56

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: sose mentek a lengyelek lovakkal harckocsik ellen, ócska propaganda ez csak

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:04:15

@nemecsekerno_007: Azért abba is érdemes belegondolni, hogy annak idején a nácik megerősödéséhez mi vezetett Európában, az hogy hagyták őket érvényesülni, mindig engedményeket tettek nekik, és Európa nagyon megosztott volt, ezt is kihasználták.
Emellett a nácinak zéró toleranciája van a zsidókkal, pardon bevándorlókkal szemben - ezt az igényt azonban szinte lehetetlenség teljesíteni.

Scott Tenorman Must Die 2018.08.14. 20:08:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: édes, ah próbálod magyarázni a beégésedet, fogvédő úr

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 20:10:09

@Tamáspatrik:

Igen, ugyanúgy összeszerelőüzem vgyunk, kiszolgáltatva a multiknak meg Németországnak.

Ám ugyanebből a helyzetből Orbánék mégis csökkenő államadósságot, államháztartási hiányt és munkanélküliséget, meredeken növekvő béreket, stabil pénzügyi helyzetet, jelentősen csökkenő adókat és növekvő családtámogatást hoztak ki. Egy elképzelt ideális kormányhoz képest persze szar munkát végeztek, de az őket megelőzó szoclibekhez képest csodát tettek.

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:12:33

@L von Richthoven: Ciprus a görögökre van utalva, például az ottani letelepedést is támogatják, éppen mert megosztott a sziget a törökökkel. A görög csőd Ciprust is bedöntötte: www.irishtimes.com/news/world/europe/view-from-cyprus-greek-financial-crisis-1.2279508
A lényeg, hogy a görögök nagyon féltik az ezer szigetüket és komoly hadsereget tartanak fenn, de már régen nem tudják finanszírozni a dolgot.

nemecsekerno_007 2018.08.14. 20:13:05

@Tamáspatrik:

- Ha nincs a gazdasági világválság és nem párolog el a németek összes megtakarítása, akkor Hitler egy széljegyzet lenne a történelemkönyvekben.
- Szinte minden ebből következik. Amikor már kiszabadult a szellem a palackból, nem nagyon volt mit tenni.
- Az külön paradoxon, hogy nagyjából a diktatúra miatt erősödött meg gazdaságilag Németország.
- A liberális demokrácia csak akkor működik ha van egy stabil jólét, az ország viszonylag gazdag.
- Én nem tudok olyan országról amelyik szegény és a liberális demokrácia mintaállama.
- Persze ha tudsz ilyet akkor mondd. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 20:13:46

@Tamáspatrik:

"A hadi fejlesztések emiatt késleltetik a gazdaság fejlődését.
"

Egy fenét késleltetik. Mitől lenne szerinted késleltetés az, hogy késve kerülnek ki a gazdaságba azok az eredmények, amelyek a hadi fejlesztések nélkül eleve létre sem jöttek volna?

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:14:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez mégiscsak egy buborék gazdaság, igazán erős és nemzetközileg versenyképes magyar cégek nélkül.

Ménár Atya 2018.08.14. 20:14:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Pontosan.
Látom, azért tanul az utolsó élő agysejted :D:D
Na és mesélj, melyik minimálbéred volt a jobb, az adómentes gyurcsányi vívmány, vagy amit orbán megadóztat ? :D:D

Tamáspatrik 2018.08.14. 20:16:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mért nem jönnének létre hadi fejlesztések nélkül, ezt nem látom be. A között mindenesetre nincs összefüggés, hogy az egyes országok mennyit költenek hadi kiadásokra és mennyire fejlett technológiával rendelkeznek.
Nyilván a hadifejlesztés is ösztönző, mert a másik hadseregnek is van, de ugyanez a piacgazdaságban is megvalósulhat, cégek is fejlesztenek szabadalmakat az erős verseny miatt. Az alapkutatás pedig nem hadi irányultságú, az eredmények technikai megvalósítására mérnökök kellenek.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 20:19:44

@Scott Tenorman Must Die: Hát basszad meg, ennyi előre elköltött eu milliárdból, amit még meg sem kaptunk, mit vártál? Gazdasági recessziót? Még a kutya fasza hátán is stadion meg értelmetlen faszság épül (az M1-es autópálya meg szétporlad)Fenntartani meg ez a retardált banda nem tudja a sok thermálfürdőt amit az országba okádott. Szerencsére én már nem vagyok otthon, nem fogom megtapasztalni, ahogy egyik pillanatról a másikra összeomlik az orbánci virtuális illiberális kárpát pöcegödör. A sok debil fideszkretén meg akik megszavazták ezt a tolvajbandát egye meg amit főzött.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 20:29:11

@nemecsekerno_007: Te öreg kurvára fordítva ülsz a lovon. Liberális demokrácia csak gazdag országból lesz, és nem fordítva. Először meg kell teremteni a jólétet, hogy liberális és demokrata legyél. Orrbanisztán is azért indult el az autokrata diktatúra útján, mert lakosai olyan csóringerek, mint a templom egerei. Akik itt hörögnek orbáncbérencként, azok mind egy szálig egy kis csóringer seggnyalók. Ahhoz, hogy jó demokrata és liberális légy el kell érni a jólét egy bizonyos fokát. Amikor már nem foglalkoztat a pénz, mert olyan sokkal rendelkezel, akkor kezdesz el gondolkodni azon, hogy segíteni kellene másokon is és így válsz humánussá, szociálisan érzékennyé. Ahol szegények vannak ugyanis semmit nem ér a pénz, mert bármikor ellophatják, elvehetik tőled.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 20:32:09

@Tamáspatrik:

"Mért nem jönnének létre hadi fejlesztések nélkül, ezt nem látom be."ű

Nem állítom, hogy SEMMILYEN eredetileg hadi fejlesztés nem jött volna létre a polgári gazdaságban. DE a hadiiparban szinte semmi sem drága, nem számít a megtérülés, ezért olyan fejlesztések is megvalósulhatnak, amelyek a polgári gazdaságban nem jönnének létre, mert a kifejlesztésük nem lenne gazdaságos.

"A között mindenesetre nincs összefüggés, hogy az egyes országok mennyit költenek hadi kiadásokra és mennyire fejlett technológiával rendelkeznek."

Nyilván, hiszen nem mindegy, mennyi megy el fenntartásra és harci műveletekre.

"de ugyanez a piacgazdaságban is megvalósulhat"

Éppen hogy nem, ahogy fentebb írtam. Egy piacgazdaságban senki nem fejleszt olyasmit, ami nem hoz mihamarabbi hasznot. A hadi fejlesztéseknél ezzel szemben nem követelmény, hogy profitot hozzanak.

"Az alapkutatás pedig nem hadi irányultságú"

Alapvetően nem, de azért nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hadsereg érdekei semmi szerepet nem játszanak az alapkutatásra szánt pénzek szétosztásakor. Példának felhozhatnám a biológiai fegyverek fejlesztését.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 20:41:51

@Tamáspatrik: Jó a fasiszta hasonlat. Jelenleg orbanisztán egy fasiszta maffiállam, nem sokban különbözik a 30-as évek fasiszta rendszereitől. Nácizmus még nincs, ahhoz valakit vagy valamit irtani kell, de a fasizmus tökéletesen megáll. Ne keverd össze a fasisztát a nácival. Orbánctetű még csak egy fasiszta patkány. Reméljük nem válik nácivá. Habár én azt is kinézem belőle, ha a hatalma meginog, bármire képes lesz. Már annyi ezermilliárdot sikkasztott, hogy ezt mindenáron meg akarja tartani. Mert ha nem teszi, élete végéig egy magánzárkában fog elrohadni. Nem láttad a választások utáni győzelemmámort, megkönnyebbülést az arcán, amikor nyert? Mint amikor a tömeggyilkost a bíróság felmenti. Orbáncot talán a korai fasiszta-kommunista Ceaucescuval lehet összehasonlítani, és ahogy telt az idő, az is egyre jobban őrült meg.

Tamáspatrik 2018.08.14. 21:07:23

@GIeccsertetű: Ennél árnyaltabban kell fogalmazni és a szavakat jobban megválasztani, visszafogottabban, mert ez már uszításként és hangulatkeltésként is értelmezhető. Az ilyet általában kimoderálom.
A szalonképtelenséget levonva belőle értem, és valóban meg voltak ijedve a Fidesznél egy fél napig a választások idején, amikor kiderült a nagy részvétel.

Ménár Atya 2018.08.14. 21:07:37

@GIeccsertetű:
"Jelenleg orbanisztán egy fasiszta maffiállam, nem sokban különbözik a 30-as évek fasiszta rendszereitől. Nácizmus még nincs, ahhoz valakit vagy valamit irtani kell, de a fasizmus tökéletesen megáll. "
Ma már ne igyál több töményet, láthatóan megártott.
Most fasiszta, vagy kommunista? :D
Annyi marhaságot hordtál itt össze, és olyan színvonalasan, mint a saskabaré :D:D
Te kicsit megzakkantál a politizálástól, minek erőlteted, ha láthatóan nem megy?
Amúgy, most tételezzük fel, hogy igazad van, orbán a párnacihában 1000 milliárdot rejteget,amit tőlünk lenyúlt, mert ugye becsületes Fletó és a bissau guineai beosztottjai nem loptak, szóval ez meg lop, azt mégis nő a gazdaság, fletónál meg 2006-ra bedőlt, 2009-ben meg csődbe ment.
Akkor legyen inkább mégis viktor, mint a csődtömeg ellenzék :)

Tamáspatrik 2018.08.14. 21:50:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Emellett azonban az államnak és módos magánszemélyeknek is vannak forrásaik például űrkutatásra és részecskegyorsítók építésére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.14. 22:16:35

@Tamáspatrik:

"Emellett azonban az államnak"

Mi mellett? Az alapkutatást eleve az állam finanszírozza. Vagyis azt írod, hogy az állam mellett az államnak is vannak forrásai az alapkutatásra. Magánszemélyek nem igazán finanszíroznak alapkutatást, és ha találsz is rá példát, ez nagyon nem jellemző.

Elon Musk és mérnökei minden zsenialitásuk mellett sehol nem lennének a NASA több évtizedes eredményei nélkül, kezdve Wernher von Braunnal. :) . De ők nem alapkutatást folytatnak. Űrkutatásnak sem merném nevezni a tevékenységüket, ők "csak" szállítóeszközöket gyártanak - úgy mellesleg kurva jókat.

Magántulajdonú részecskegyorsítóról még nem olvastam. Szerintem inkább csak meglévő gyorsítóhoz fejleszthetett magánember valami újféle detektort, de erről sem hallottam még. Mire utaltál?

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 23:10:26

@Ménár Atya: Orbáncpatkány nem a saját párnacihájában gyűjtögeti a lopott szajrét. Ne hasonlítsd magadhoz. Ő máshogy lop, mint ahogy te. A közvagyon ezermillárdokat jogszabályokkal átcsatornázza a haverjai saját számlájára. A háttéralkukat ennél a tróger maffiabandánál nem ismerjük. Ez egy bűnszervezet. Kéz kezet mos alapon működik, ahogy a legnagyobb bűnbandáknál szokás. Kádár, Hitler meg Ceauescu sem úgy lopott mint az egyszerű tolvajok. Ők jogi erőszakkal elvették ami nekik kellett. Parlamenti jogszabályt mód9sítottak a saját javukra meg hasonlók. Egy birka környezetben, ahol olyan buta emberek vannak, mint te és seggnyaló fideszelvtársaid, ezt könnyedén megteszik. Ettől függetlenül a teljes ország ennek kárát látja. No nem az olyan haszonélvező fasiszta kollaboránsok, mint te, hanem az ország egésze. Ez a bűnszervezet a teljes nemzeti vagyont ellopja, hogy maga rendelkezzen felette. A kommunistát meg a fasisztától csak egy hajszál választja el, mindkettő erőszakkal üldözi politikai ellenfeleit, az állami vagyont meg a haverok zsebébe osztogatja. Orbánc a fasiszta és a kommunista keveréke.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.14. 23:29:50

@Ménár Atya: Orbánctetű fasiszta módszerei a következők: Alapíts egy magáncéget. Legyél hű az állampárthoz(fidesz). Cserébe adok neked állami megbízást, a jogszabályokat pedig a parlamentben úgy manipulálom, hogy az a cégednek kedvezzen. Az adód helyett Tao formájában visszavárom a közösbe. A maradékot megtarthatod magadnak a párthűséged fizetségeként. Ez a közvagyon tisztára mosásának körforgása. Ebben a körforgásban piaci tevékenység nincs, piaci verseny nincs, egyszerűen csak eus állami pénzek tisztára mosásának tevékenysége zajlik.

Ménár Atya 2018.08.15. 07:48:42

@GIeccsertetű: Te, ez a gyurcsány módszere, hogy megtanulta ez az orbán mi? :D
Bár fletó fejlettebb volt.
Szerezd meg az elnöki széket úgy, hogy senki nem szavazott rád, hintsd el, hogy az özönvízről is orbán tehet, aztán gondos fasisztázás, 23 millió román elözönli magyarországot, és NEM LESZ GÁZÁREMELÉS, nem kell félni nem fog fájni szöveg mellett ,kordonok mögött úgy lenullázzuk az országot, hogy az gyakorlatilag csődbe megy, az uniós pénzeket meg bissau guineai szocialista polgárok ausztriába mentik titkos bankszámlákra...aztán gálánsan lelépünk, és szidjuk megint orbánt :D:D
A károsult országban eközben, a gonosz orbán alatt: Az adók alacsonyak, a csaladi támogatások magasak, a befektetők csak jönnek, a munkanélküliség rekord alacsony szinten, a balaton megtelt vendégekkel, a horvát tengerparton rekordot dönt a magyar turisták száma, 20.ára megteltek a wellness szállodák hazai vendégekkel, és a 34, legélhetőbb város budapest, london előtt :)
Ez ugye egy nagyon rossz élhetetlen ország jellemzői :D:D
Ma már ne igyál több töményet a gyógyszereidre nyugger! :D:D:D

Nagykörúton túli magyar 2018.08.15. 10:25:15

@GIeccsertetű:

"Hát basszad meg, ennyi előre elköltött eu milliárdból, amit még meg sem kaptunk, mit vártál? Hát basszad meg, ennyi előre elköltött eu milliárdból, amit még meg sem kaptunk, mit vártál?"

Mennyi az az "ennyi"?
Megmondom, kevesebb, még annál is, mint ami pl. Szlovákiának jutott. 16,1%-kal kevesebb támogatást kaptunk/kapunk náluk, mégis jobban fejlődünk náluk. Pedig nekik még IMF hitelt sem kellett visszafizetni 2010-től. Mi pedig a EU források kétharmadát arra fordítottuk, hogy visszafizessük azt.

Ménár Atya 2018.08.15. 12:26:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Hála annak a tetű fletónak, aki lenullázott mindent igaz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.15. 16:59:48

Vigyázat! NER-ügynökök szivárogtak be az index.hu szerkesztőségébe:

Lehetséges lenne, hogy a 2010 óta kormányzó Fidesz nem folytatott rossz pénzügyi politikát? Ezt nem hiszem, mert az ellenzék politikusai és szakértő kommentelői szerint a Fidesz tönkretette az országot, mindent rosszul csinált, sőt Elkúrt úrfi szerint jelentősen megnövelte az államadósságot - forintban. :DDD Na de akkor miként jelenhetett meg az indexen egy olyan írás, amely szerint Magyarországon jelentős alkalmazkodés és adósságleépítés következett be? Ez csakis úgy lehetséges, hogy Fidesz-ügynökök szállták meg az indexet vagy legalábbis beszivárogtak a szerkesztőségbe:

"A 2007/2008-as USA jelzálogpiaci válság esetében a recesszió globális méretűvé nőtt. Annak ellenére, hogy a világ nagy részén elsősorban az adósságok magas szintje (állomány) okozta a pénzügyi stabilitási problémákat, napjainkig nagyon kevés országban történt adósságleépülés. Magyarországon jelentős alkalmazkodás és adósságleépülés ment végbe, azonban a világ egészében a válságkezelés során tovább nőtt az adósságok GDP-hez mért szintje."

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2018/08/15/kozeleg_a_tel

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.15. 22:36:42

@Ménár Atya: Minden országban növekedés van faszfejkém az évszázad konjunktúrájában. Sőt még nagyobb mint itt az elmúlt 8 évben összesen. Ilyen környezetben minden üdülőhely tömve egész európban. Ez nem a rasszista fasiszta csuti patkány érdeme. Hitler idejében a 30-as évek végén is szárnyalt Németország, talán az a mintátok fideszpatkányok? A kommunista kgb vezér Putyin is el volt élvezve a saját teljesítményétől pár éve. Aztán hova jutott a köcsögje? Orbáncféregre ugyanaz a sors vár a jövőben, mint Erdögen haverjáéra. A hazug, csaló, adatokat, törvényeket manipuláló diktatúrák mindig összeomlanak a kezdeti sikerek ellenére is, mert életképtelenek, nem emberbarátiak. Csak ki kell várni, hogy mikor.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.08.15. 23:26:17

@Ménár Atya: Világgazdasági konjunktúrában az emberek többet költenek, recesszióban pedig meg megszorítanak, visszafogják kiadásaikat. Orbáncnak és rühes tolvaj bandájának ehhez semmi köze. Ahhoz viszont annal több köze van, hogy ezeket a plusz pénzeket, amit a nemzet teljes egészének javára kellene fordítania, egy haveri szűk réteg ellopja. Egyébként meg arra ne legyél nagyon büszke, hogy a Balatonnál meg a horvát szikes sziklákon nyaralhatsz penészes magánnyaralókban. Ez csak a csóringerebbek öröme, mint anno kádár népének. Az orbanisztáni csóringerek öröme. A gazdagabb nyugat népe Korzikán, Toszkánában, Saint Tropezben, Monacoban töltik szabadidejüket. Kádár csóringer népe Trabanttal, Ladával, Daciával élvezett el, orbanisztán templom egerei meg nyugatról levedlett 10 éves használt roncsokon, vagy új ladákon daciákon, opeleken, fordokon, kommersz toyotákon, kiakon, hyundajokon, suzukikon vw-en. A gazdagabb nyugat új lexusokat, bmwket, merciket, audikat, porschekat, ferrarikat, teslakat cserélgetnek 3 évente. Úgyhogy ezzel a látszólagos gazdagságoddal kitörölheted a segged, mivel orbánc ellopja a nemzeti vagyont csak ezekre az átlagos dolgokra futja. Pedig ha nem lopna annyit a führered, már te is új bmwben feszíthetnél. De hát birkának csak ez a csóringer sors jut, balatonnal, krk szigettel, daciaval, forddal, opellel. Élvezd ki eme látszólagos jóléted, mert hamarosan ez sem lesz.

Chiro71 2018.10.10. 15:49:17

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: A német harckocsizók mind el vannak kaparva.
süti beállítások módosítása