Ideo-logikák

Ideo-logikák

Egy fő akadálya van annak, hogy át tudjunk lépni a következő fejlődési szakaszba

2019. március 23. - Tamáspatrik

A rendszerváltás után az ország eddig két fejlődési szakaszon ment át. Az első szakaszban a fő célok a csatlakozás Európa fejlettebb részéhez, a jogállamiság, szabad utazás és véleményszabadság votak (1986-ban még elfogadta a társadalom a rendőrök erőszakos fellépését, 2006-ban már nem). Különféle kormányok alatt ez az átmenet 2002-re 12 év alatt zárult le, bár sajnos még további 8 év telt el az irányváltásig.

A második szakasz lényege a közbiztonság megerősítése, a törvények és jogszabályok jobb betartatása, a piacvédelem és nemzetközi érdekvédelem erősítése valamint a hagyományőrzés reneszánsza. 2018-ra ez a konszolidációs szakasz is lezárult és át tudnánk lépni a következőbe, amelynek alapvetően egyetlen fő akadálya van jelenleg, bár az eléggé jelentős. A harmadik szakasz a fejlett országokra jellemző vállalkozásfejlesztéseket, a bizalom és együttműködés kultúrájában való szintlépést, az oktatási rendszer korszerűsítését foglalja magába többek között valamint a klímaváltozáshoz való alkalmazkodást és a környezettudatos felfogás elterjedését (bár ez inkább már a negyedik szintet jellemzi).

A jelenlegi ésszerű cél Spanyolország illetve más dél-európai országok szintjének elérése egy-két évtizeden belül, amely reális abból a szempontból is, hogy a csehek már közel vannak hozzá, másrészt az Európai Unió is jelentős anyagi támogatást nyújt ehhez.

Lényege az ilyen folyamatoknak, hogy az egyik szint politikusainak felfogása nem alkalmas a rákövetkező szinten, mert másfajta feladatokat kell megoldani. (Erre példa a történelmünkből Deák Ferenc, akinek élete fő műve a kiegyezés előkészítése volt, utána már a magyar parlamentben nem tudott jelentőset alkotni.) A sikeres felzárkózás és a szintugrás kivétel nélkül minden országban többféle kormány munkájának eredménye volt, viszont ahol évtizedekig ugyanaz a politikai vezetés működött az minden esetben kudarchoz vezetett (Putyin, Lukasenko, Castro stb. rendszerei).

Botorság lenne azt képzelni, hogy egyedül a mi országunkra másféle törvények vonatkoznának, ki kell mondani nyíltan, hogy az ország fejlődésének a legfőbb akadálya a jelenlegi kormányfő személye, valamint az ő politikájára épült NER rendszere. (Amikor a kormányzat azzal kezdi a mondatot, hogy Magyarország vagy magyar emberek, már akkor csúsztat t.képp hazudik, mert azt sugallja, hogy mi különlegesek vagyunk mindenben - mennyire könnyű ezzel a hazugsággal érzelmileg azonosulni.)

A fejlődésünk hiányosságai nyilvánvalóak: exportunk jelenlegi volumene az itt levő multiknak köszönhető viszont erős magyar vállalatok, amelyek a nemzetközi ligában is labdába rúghatnak, gyakorlatilag nem léteznek. A mezőgazdaságunk és élelmiszeriparunk a jó adottságok ellenére sem exportál annyit, amennyi élelmiszert behozunk. (Gyakorlatilag az alacsony hozzáadott értékű, termőföldigényes gabonatermesztés a fő erősségünk, a többi területen már leköröztek bennünket.) Az építőipar és a turizmus szárnyal, azonban nincsenek meggyőző gazdasági alapok, amelyekre ezek épülhetnének, tehát bármikor kipukkadhatnak. Az óriási pénzbeáramlás, a "könnyű pénzek" erkölcsileg romboló hatásúak, leginkább a korrupciót növelik.

Léteznek viszonylagos jómódban élő országok, amelyek társadalma fejletlen maradt, mint például Kazahsztán vagy Szaúd-Arábia, ilyen szempontból a magyar társadalomról sem lehet túl sok jót mondani. Van viszont nálunk egy borzasztóan nagyképű és arrogáns, bolsevik stílusban kommunikáló "élcsapat", (nem véletlen, hogy a kormányfő Lenint idézte akkor is, amikor a néppárti frakciónak levelet írt), amely kellőképp zárt csoport lévén magának is bebeszélte már, hogy egyedül ők képesek a magyar társadalom vezetésére és hiteles képviseletére.

A reális forgatókönyv 2018-ban egy koalíciós kormányzás lett volna, amelyet a Fidesz machiavellizmusa hiúsított meg (ez a felfogás már sehol nem szalonképes tőlünk nyugatra), a választási rendszer megváltoztatásával és a folytonos demagógiával operálva sikerrel mozgósították a kevéssé tájékozott választók jelentős csoportjait.

A "biztonság" és a "megvédeni" fogalmak folyamatos hangoztatása mindeddig bevált és még szinte senki nem gondolkodott el azon, hogy ez mennyire ártalmas gyakorlat (kivéve a külföldön munkát vállalókat, akik egészen más perspektívában látják az eseményeket és ennek megfelelően a Fidesz népszerűsége alacsony a körükben). A biztonság folytonos hajszolása megöli a vállalkozószellemet, amely az EU átlagától messze elmarad nálunk. Emellett a bizalmatlanság erősítése más csoportokkal szemben felerősítette a rasszizmust és a befelé fordulást: a törzsi logikát követve fontosabb, az illető "megbízhatósága" mint az alkalmassága az adott feladatra.

Ráadásul az alaptörvényünk (egy olyan saláta, amellyel nem is tudom, hogyan tud boldogulni az alkotmánybíróság, ha a jogalkotói szándékot keresi a zavaros megfogalmazásokban), tartalmaz egy kitételt arról, hogy a társadalom 49%-a meg kell, hogy védje az 51%-át. A nők védelméről van szó, amely egyrészt ellentétben áll a nemi alapú megkülönböztetés alkotmányos alapelvével, másrészt nem indokolható, harmadrészt egy középkori lovagi vagy annál régebbi törzsi eszményt tükröz. Természetesen indokolt a családok védelme vagy a gyermekét nevelő nő védelme, de például egy nyugdíjas nő semmivel nincs hátrányosabb helyzetben egy nyugdíjas férfinél, akinek az egészségi állapota ugyanabban az életkorban nagy valószínűséggel rosszabb. Az a szomorú, hogy a zavaros megfogalmazásokon senki nem akad fenn ma már és elfogadjuk az olyan beszédeket, amely mondjuk egy egyetemi vizsgán helyből elégtelennek minősülnének. A nők nagy részének egyáltalán nem arra van szüksége, hogy "megvédjék", hiszen meg tudja védeni magát, sokkal inkább megfelelő támogatásra a céljai eléréséhez.

Azt a fajta gyermeteg mítoszt erősíti folyton a kormány kommunikációja, hogy Magyarország teljesen egyedül van, de képes hősies módon harcolni az egész világ ellen, sőt mi fújjuk a passzátszlet a kontinensen. Gonosz emberek (főként zsidó pénzemberek) összeesküdtek ellenünk és a vesztünket akarják - ezért az egyetlen megoldás a a háborús logikán alapuló parancsuralmi rendszer és hogy a vezérkar majd kitalál mindent, az apparátus pedig végrehajtja. Az eredmény jól látható: elhülyített fanatikusok tömege és túltengő bürokrácia.

A tömegek boldogan követik az ilyesmit, hiszen a tömegben fel lehet oldódni és nem kell gondolkozni, nagyon sok esetet lehet mondani, amikor a tömeg lenullázza a tagok intelligenciáját. A tömegmentalitás sodorta az embereket boldogan az I. világháborúba, diktátorok utasítására meneteltek és vonultak fel emberek százezrei május elsejéken, és az is közismert, hogy amit nagyon sokan gondolnak igaznak az egy ponton túl már gyanús, nem több mint leegyszerűsített igazság azaz demagógia.

A populizmus alapja mindenhol a tömegek hatalmának erősítése: nem annyira felemelni akarja az állampolgárokat és megerősíteni, mint amennyire velük szemben másokat rosszabb helyzetbe hozni. A Brexit esetében is sokan vannak, akik nem azt nézik, hogy nekik hogyan lehetne jobb, hanem azon vannak, hogy mások is süllyedjenek le az ő szintjükre és a társadalmi státuszuk ezáltal tudjon relatív módon emelkedni (érezhessék magukat valakinek). A rasszizmus lényege sem más mint ürügyet találni arra, hogy másokat kizárhassunk a versenyből.

A legfőbb probléma a rendszer rugalmatlansága, politikai múmiákkal (Kövér), inkompetens miniszterekkel (Kásler), a kormányfő hatalmára nem veszélyes, kevéssé tehetséges kontraszelektált politikusokkal, - az ellenzéket leradírozó és karaktergyilkosságtól sem visszariadó bebetonozott hatalommal.

Tehát nem csak az 1. szint gondolkodásmódja tartott nálunk túl sokáig 2002 után, hanem 2. szint politizálása is túlfutotta magát és az egyetlen, ami a kormányzati ideológia alapját képezi és amire rá is játszik a kormányzat az a nyugati civilizáció összeomlása, ennek megfelelően a destruktív eszközöktől sem riad vissza. A saját mérsékeltebb irányzatát is megtagadva a tudomány, az oktatás, a média területén meglehetőségen túlterjeszkedett a jelenlegi hatalom. Az EU ennek megfelelően egyre erősebb jelzéseket ad, azzal arányban, amilyen mértékben az előző szinten létrejött jogállamiságot bontja le a kormány - illetve aki az egész politika alapját meghatározza és a kohézióját biztosítja, a kormányfő személye.

A régióban a politikai irányvonal nagyjából hasonló, de mindenféle faxni nélkül. A bevándorló ellenesség és a muszlim bevándorlás korlátozása mindenhol jellemző, kvótaszerű betelepítés sehol nincs, az oroszokkal mások is törekednek a jó kapcsolatra, piacvédelmi intézkedéseket szintén hoznak csehek, lengyelek és szlovákok, emellett a gazdasági fejlődésük többnyire gyorsabb is a miénknél. Semmi szükségük nincs a Brüsszel-ellenes propagandára, ez nálunk sem több mint porhintés a kormány túlhatalmának igazolására.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr6614710371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geo_ 2019.03.24. 11:51:18

@Willkommenskultur: Tavares, Sargentini - s akik ezeket megszavazták, ld EPP.
(Miért jó ez neked?)

kvadrillio 2019.03.24. 11:55:31

@kvadrillio: SÁRKÖZY DUMÁJA A BUDAPESTI MIGRÁCIÓS VILÁGKONFERENCIÁN...
Sarkozy már arról beszélt, szerinte nem lesz egyetlen Európa, hanem több lesz: például az euró Európája, a schengeni országok Európája, meg a tág értelemben vett uniós államok Európája.

Sarkozy már arról beszélt, szerinte nem lesz egyetlen Európa, hanem több lesz: például az euró Európája, a schengeni országok Európája, meg a tág értelemben vett uniós államok Európája.

Sarkozy már arról beszélt, szerinte nem lesz egyetlen Európa, hanem több lesz: például az euró Európája, a schengeni országok Európája, meg a tág értelemben vett uniós államok Európája.

ÉÉÉÉSSS.....A 3 KÖZÜL......MELLIKBEN LESZ HEJJJEHHH MAGYARORSZÁGNAK ???!!!

Willkommenskultur 2019.03.24. 12:01:29

@Geo_: sir galahad kifejtette fent

A demokracia utoljara 90ben volt vonzo hivoszo, de a lippsik meg mindig azt hiszik hogy ezzel szavazatokat lehet szerezni.
Az embereknek nyugati eletszinvonal kell, ha ezt egy diktator hozza el, az is jo.

kgaba82 2019.03.24. 12:02:21

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:
"600 éve zajlott huszita háborúk óta zavartalanul fejlődő Csehországhoz"
Az elmúlt 300 évben mi is zavartalanul fejődünk. A II. világháború nemcsak velünk történt.
Egyszerűen túlbecsülöd a háborúk szerepét. Minden században van vagy 2-3 alkalom, amikor esély van a felkapaszkodásra. A háború alapjában véve épületvagyont pusztít, ami 5-10 év alatt helyreállitható.
A szellemi vagyon, a hazai kutatás-fejlesztés, szellemi értelmiség viszont nehezebben újratermelhető. Főleg, ha előtte is komoly lemaradásban volt.
Közép-Eu nagyjából ugyanott tart a nyugathoz és egymáshoz képest is mint 500 éve. Ilyen sokat jelent az óceán közelsége, abból fakadó több lehetőségnek köszönhetően kialakult üzleti és vállalkozói szellem és a méretbeli különbségek.

A többi az csak mese.
De a hatékonysággal annyira nem lövöl mellé. Csak éppen az állam hatékonysága az, amin azonnal javítani lehetne.
Olyanok mint a sporttámogatások (400 milliárd), közmédia (90 milliárd), kormánypropaganda-lapfenntartás 20-30 milliárd), egyházak rendes és rendkívüli finanszírozása és egyházi oktatás és egyéb átvett feladatok (kb40 +70+talán 50 milliárd) LIKVIDÁLÁSÁVAL.
Az egyház csak a papság fenntartásáról szól. Mint reformátust engem mélységesen felháborít, hogy a református egyház számarányán felül kap és az nem utasítsa vissza. Egy protestáns egyháznak az az erkölcsi kötelessége, hogy minél kevesbből tartsa el magát.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.03.24. 12:07:01

@Geo_: Nem a székházból küldtek, nem értek mindenben egyet a Fidesszel. De amíg nincsen alternatíva, addig nem fogadom el, hogy olyanok kritizálják idegenből, akik semennyivel sem jobbaj. Máshonnan közelítve, ha a szocialista kormányzás volt a demokrácia és a szabadságjogok csúcsa, akkor a nép a saját érdekében enged ezekből, csak ne folytatódjon a rombolás. A gazdaság tönkretétele, a magyar cégek sorozatos csődbemenése, a munkahelyek elveszítése, az adóbevételek csökkenése, leszakadás a régiótól, az államadósság megugrása, a hadsereg lezüllesztése. Ha ezt jelenti a szabadság, akkor az emberek kénytelenek lemondani róla, mert nem akarnak belegebedni a fenenagy szabadságba.

Helyszíni zsemle 2019.03.24. 12:18:34

" ki kell mondani nyíltan, hogy az ország fejlődésének a legfőbb akadálya a jelenlegi kormányfő személye, valamint az ő politikájára épült NER rendszere. "

BAROMSÁG !!

Az 1989-es kommunista hatalom és pénz ÁTMENTÉS (rendszerváltás nem volt ) óta most elöször van valódi fejlődés. 2010- re megtörtént a VALÓDI rendszerváltás, és 20 évnyi zavaros átmenet után végre tényleg fejlődik az ország, amit a háromszori kétharmad bizonyít.
89-ben nem történt meg a rendszerváltás, csak felülröl vezérelt irányított ÁTMENTÉS, és ezért tartott további 20 évig, hogy lassan elvegyük a kommunistáktól a hatalmat.

Willkommenskultur 2019.03.24. 12:25:30

@Helyszíni zsemle: Ez tokeletesen igaz, es latszik is a szamokbol.

1990-2010 kozott evi atlag 1% realber-emelkedes volt

2010 ota evi atlag 6%

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

Ugyhogy latva hogy mennyi penz megy most hulyesegekre, meg mennyi megy a haveroknak el lehet kepzelni mennyit loptak a BOLSEVIKOK, akik az ellenzekben sivalkodnak

Minnel tovabb marad a NER, annal jobb az orszagnak, basszk meg a bolsik a demokraciajukat.

kgaba82 2019.03.24. 12:27:18

@Helyszíni zsemle:
"89-ben nem történt meg a rendszerváltás, csak felülröl vezérelt irányított ÁTMENTÉS"
Baromság. Azért mert 1990-ben elbukott a tervük az MDF-fel, meg Pozsgay államfői reményeinek elszállásával. Amikor a felüről irányítottság látványos kudarcba fulladt, onnantól mindenki (még jobban mint előtte) csak a maga hasznát nézte, és beindult a szabad rablás. Csak az ügynökügyek voltak azok, amelyeket mind együtt blokkolt. De ehhez olyan nagy együttműködés se kellett. Egyszerűen a parlament többsége érintett volt. Sőt egy jelentős része még ma is az. Mindegy. Az akták javarészét már elégették.

John Brennan 2019.03.24. 12:29:13

@TSandor Toth:
Igaz.
Ma a magyar gazdaság teljesítménye megegyezik az 1990-es osztrák gazdaságéval (egy lakosra számítva).
Óriási és látványos jövedelemnövekedés volt 2012 óta. Csak elmebetegek tagadják, mert ez tény.

kgaba82 2019.03.24. 12:30:02

@Helyszíni zsemle: Azért tart az mszp ma is ott, mert együttműködésre képtelen, a holnappal nemtörődő, csak az azonnali önös érdekeiket néző balfaszokból áll.

Blogolo Blogi 2019.03.24. 12:30:28

@MACISAJT: " A lusztrációs törvény gyakorlatilag lehetetlenné tette a nómenklatúra vezető rétegének a politikai túlélést."

Hazánkban valóban nagy hiányosság, hogy a múlttal való szembenézés helyett a "túlélők" még mindig ott ücsörögnek a parlamentben, MSZP, DK meg Fidesz, stb pártkönyvekkel a zsebükben.

Geo_ 2019.03.24. 12:38:05

@Willkommenskultur: bocs, libsizésre/lippsizésre érdemben nem válaszolok

Geo_ 2019.03.24. 12:40:45

@megamovieboy: lehet, hogy nem küldtek, hanem jöttél magatól? :-)

OK - akkor kritizáld te Fideszt, s változtass. Miben is?

kgaba82 2019.03.24. 12:44:12

@Helyszíni zsemle:
A JOBBIK meg azért mert a cigány és migráns témák vagy kifulladtak, vagy lenyúlta a fidesz. Míg a centrum irányába tett fordulatukat kevesen tekintették hitelesnek.
A DK gyakorlatilag az új SZDSZ, viszálykodó értelmiség nélkül, de egy az ország számára elfogadhatatlan figurával.
Az LMP egy zöldszocialista értelmiségi párt.
Momentum - gyerekekből áll.
Kutyapárt - vállaltan viccpárt.

Szóval miről beszélünk?

Még ezzel a szedett-vedett ellenzéki bagázzssal is csak úgy bír el Orbán, hogy csúcsra járatja az idegen gyűlöletet, kilóra megveszi a korrupt és képmutató egyházakat, és orrba-szájba nyomja a családpolitikát, miközben megjátsza a nagy kegyest, valójában min. 60%-ban azoknak oszt vissza, akik azt megtermelik. Ahelyett, hogy simán csökkentené az elvonást, így hülyére veszi a népet.

kgaba82 2019.03.24. 12:55:09

@John Brennan:
"Óriási és látványos jövedelemnövekedés volt 2012 óta."
Ahogy máshol is. A beáramló EU -s pénzek és a nyugati, főleg német cégek beruházasainak, az általuk tánasztott munkaerő-keresletnek köszönhetően.
Nézd meg a napis, portfolios cikkeket. A közép-kelet-európai térségben a legtöbb külföldi forrás hozzánk áramlott be, és mégis mi fejö dtünk a legkevésbé. Az aranykor hamar véget ér, és mi megint elmulasztottuk kihasználni.
Az államigazgatás, bürokrácia reformjáról 8 éve megy a mantra, mégse kevesebben, hanem többen vannak benne. A felesleges kiadások, feladatok is csak gyarapodtak.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.03.24. 12:55:54

@Geo_: Például az eredeti tőkefelhalmozást strómanok nélkül megoldani, vagy egy csomó hibás döntést nem csináltam volna, mint a hajléktalanok elleni kampány, vagy az azeri baltás gyilkos kiadása (bár ott a primitív azeri törzsi logika miatt kezdték ünnepelni az azeriek). De az antidemokratikus baloldal mesterkedései ellen én sem látok más lehetőséget, mint minden fronton felvenni a harcot, ha nem akarunk az önmagukat a szabadság nevében felszámoló svédek sorsára jutni, vagy a Németország nem a németeké elvet valló németekére.

Kivlov 2019.03.24. 12:56:52

A fejlődéshez a nép gondolkodását kéne megváltoztatni. Az meg sosem fog menni.

kgaba82 2019.03.24. 13:07:18

Az, hogy ilyen senkiházi, vagy balfasz emberekből áll az ellenzékünk egy mocskos szájú széhámossal szemben, az mindannyiunk bűne.
Ez az ország, ez a nép ennyire képes. Selejt fos vagyunk. Nincs itt semmilyen kompromisszum keresés. Mindenki csak a maga hasznát lesi, miközben a másik bukására játszik a közösség kárára is.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.03.24. 13:11:22

@kgaba82: Nem kell a pánik! A németek és a svédek maguk ellen játszanak, a spanyolok, franciák saját polgáraikat veretik, az angol politikai elit meg úgy hülye, ahogy van. A Benelux államok offshore paradicsomból, meg dzsihadistakeltetőkből állnak. Ezeket figyelembe véve a magyarok teljesen racionálisak. :)

kgaba82 2019.03.24. 13:11:51

APROPÓ, KÖZÖSSÉG.
NINCS ITT SEMMILYEN KÖZÖSSÉG, AHOGY SOHA SE VOLT. AHOGY SE TÉLAPÓ, SE ISTEN.
EZ CSAK EGY MESE, EGY TÉVKÉPZET, AMI ARRA JÓ, HOGY AZOK AKIK EZT ÁTLÁTJÁK, A TÖMEGEKET MANIPULÁLVA RAJTUK NYERÉSZKEDGYENEK. LEGYENEK AZOK POLITIKUSOK, VAGY PAPOK.

morph on deer 2019.03.24. 13:13:19

@MTA rendes tagja:
“Görögöket már megelőztük, Portugáliát most előzzük a régi tagországok közül.”

Oh. dear...
Lennél szives azt is elmesélni, hogy ugyan miben és hogyan előzzük épp most Portugáliát, például?

Csak azért kérdem, mert ha most például ara gondolsz, hogy bezzeg nálunk most 4%-növekedés, náluk meg esetleg csak 1%, (csak az arányok miatt,) ez csupán annyit jelent, hogy pillanatnyilag a “sebességünk” magasabb, - mint például mikor a Trabant lejtőn, hátszélben elszáguld az Audi mellett, és qrvára büszke a teljesítményére..!
Csakhogy előbb vagy utóbb jön a síkság, sőt, emelkedők is, ahogy ez lenni szokott.

Mert az tagadhatatlan, hogy az egy főre eső stadionok számában már most elég komoly előnyre tettünk szert, lényegében az egész civilizált Európát könnyedén magunk mögé utasítva, ha ez nálad tényező.
Természetesen (szélső)jobbról előzve!
És akkor még az európai miniszterelnökök családtagjai által külhonban eldobált szaros pelenkák számát fel sem hoztam érvként a mindent elsöprő fejlődésünk mellett...
De ezt nem is fogom, mert nem lenne ízléses!

Azért az külön pluszpontot érdemel, hogy itt mindenki azon görcsöl, hogy MAJD mikor- és hogyan fogjuk a hanyatló, haldokló, stb. nyugatot MEGELŐZNI!

A hanyatlásban, észlények?!
Már csak pár ilyen világrasóló orbáni “győzelem” kell hozzá, mint a minapi, és már zárják is el a pénzcsapot azok akiktől függünk, akik eddig szponzorálták az “egyedülálló fejlődésünket”, azaz a “magyar csodát”, és lehet csodálkozni az újabb csodán: rövid úton meg fogjuk előzni a haldokló nyugatot!
Bizony!
Majd megmutatjuk mi ennek a lusta dekadens népségnek, hogy hogy kell igazán megzuhannii!
Mint a hullócsillag. Vagy, hogy stílszerű legyek: Dugovics Titusz. :(

kgaba82 2019.03.24. 13:19:58

@megamovieboy: Teljesen tisztában vagyok vele, hogy alapjában véve a kedvező földrajzi fekvsükből fakad még ma is az előnyük java, plusz méreteikből és a nemzetközi brandjeikből. Valamint abból, hogy hamarabb civilizálódtak.
A muszlim ügyet túldramatizálod. Ugyanolyan selejtes a gondolkodásuk, mint a magyar átlag vidékinek. De ugyanúgy képmutató és felszínes a vallásosságuk. Nehezen megy a beilleszkedésük, amit a gyerekeik látnak, ahogy a képmutatást is. Egy részük a szüleit, másuk a befogadó társadalmat vádolja jobban. Az utóbbiakból lesznek az ámokfutók.

teéjesenmindegy 2019.03.24. 13:22:03

@morph on deer: Aham. Elzárják a pénzcsapot, mi? De akkor befizetni sem kell ugye?

morph on deer 2019.03.24. 13:31:19

@megamovieboy:
“bár ott a primitív azeri törzsi logika miatt kezdték ünnepelni az azeriek”

Ebben semmi meglepő nem volt, senki nem várt mást.
A gond ezzel inkább az, hogy a kiadás alapjaként hivatkozott igéretből egy szó sem igaz! Tehát az azeriek nem tettek semmiféle igéretet arra nézve, hogy nem engedik szabadon, csak azt, hogy az eljárás folyamán a nemzetközi szabályok és egyezményrk szerint járnak el!
Olvastam azt a bizonyos faxot, (!) amit akkor elérhetővé tettek, mint biuonyítékot a kormány jóhiszeműségére, csak éppen semmi nem volt benne a derék fejszeforgató további sorsával kapcsolatban!

Azt meg, hogy mindez valójában miért történt, eléggé motiválhatta az a másfél millió dollárnyi összeg, ami megérkezett ugyan Magyarországra, de aztán senki nem tudja, hogy mi lett vele.
Mindenesetre főügyészünk szerint bűncselekményre utaló jelek nem merültek fel, úgyhogy meg is nyugodtam... De jó!

kgaba82 2019.03.24. 13:33:50

@megamovieboy: Ha valamiről nem kell a dráma, az a bevándorlás.
Még a 2015-ös bevándorlási csúcsérték tartásával és magasabb szaporodással is jó 2-300 év mire többségbe kerülnének.
Egyszerűen korlátozni kell a migrációt egy alacsonyabb értéken, amely se a befogadó államokat nem terheli túl, se a kibocsátóakat nem fosztja meg a középosztályuktól, annak számbeli gyarapodásától. Ez utóbbi ugyanis a kulcsa annak, hogy az afrikai és közel-keleti államokból valami normálisabb hely legyen. Ez az amivel a liberálisok soha nem számolnak. Se azzal, hogy mennyire limitált a befolyásuk az elmenteknek az otthon maradottakra. Őket odahaza gyakran ugyanúgy megvetik, mint a közép-európaiak teszik a kivándoroltjaikkal.

kgaba82 2019.03.24. 13:36:42

@megamovieboy: A bevándorlásról annyit, hogy Orbán szerint aki azt állitja, hogy véget ért, az bűnt követ el a nemzet ellen. Ez az utolsó senkiházi csak tudja, hiszen kilóra megvette az egyházakat.

morph on deer 2019.03.24. 13:36:55

@teéjesenmindegy:
“Aham. Elzárják a pénzcsapot, mi? De akkor befizetni sem kell ugye?”

Gőzöm nincs, de hogy messze nem váltja ki a bejövő lóvé hiányát akkor sem, az biztos.

Willkommenskultur 2019.03.24. 13:38:44

@kgaba82: Mondjuk kezdetnek a franciak lemondhatnanak az ex-gyarmataik adoztatasarol, persze nem fognak....

Ez nem zavarja Tavarest meg Sargentinit, nincs veszelyben a lyogallamisag

Willkommenskultur 2019.03.24. 13:41:01

@morph on deer: magyar szempontbol tokmind1

Zorban az EU penzek nelkul sem ment csodbe 2002 elott

A lippsik meg az EU (plusz IMF) penzzel egyutt is csodbe mentek, meg korabban a nelkul is

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.03.24. 13:41:24

@kgaba82: Azt is érdemes lenne kikötni a bevándorlással kapcsolatban, hogy antidemokratikus beállítottságú szektásan vallásos, avagy a szabadságot Isten elleni bűnnek tekintő népeket ne engedjenek be. Van egy csomó hely, ahol rosszabbul élnek, nincsenek meg a lehetőségeik az embereknek, de egy szabad, gazdagabb országban sokkal hasznosabbak lennének, mint otthon és nem esne ellenükre a beilleszkedés. Ezek ellen nem lenne kifogás, meg szabadságharc.

morph on deer 2019.03.24. 13:46:44

@Willkommenskultur:
“tanulj, paraszt”

Az előzést?
:)
Ha ráérsz nézd már meg az elmúlt mondjuk 50 év hasonló adatait is, akkor talán derengeni fog, hogy miről beszélek!

Az, hogy MA mennyire fejlődsz a világon semmilyen hatással - OK, semmilyen mérvadó hatással - nincs a hosszú távú eredményeidere, különösen egy annyira másoktól függő gazdaság esetén mint a mienk.
Talán ha húsz éven keresztül folyamatosan a többiek eredményeinek a tízszeresét produkánánk, akkor lehetne közeledésről beszélni. Tipikusan a nyúl és teknőc esete amúgy.

Willkommenskultur 2019.03.24. 13:51:01

@morph on deer: ja, akkor azt se tudod mit jelent a GDP/fo

De vege az ingyen ovinak

kvadrillio 2019.03.24. 13:55:10

HÖ-HÖ-HŐŐŐŐŐ... A KÁRPÁTALJAI MAGYAR NYUGDÍJASOK 1497 EURO NYUGDÍJAT KAPNAK ???!
Ukrajna
Szvetlana Volnova: Megeshet, hogy Kárpátalja –a krími...

„Kárpátalján vannak olyan körzetek, ahol a helyi lakosság régóta egy tömbben él. Voltam például Beregszászon. Ott mindenütt Magyarország és az Európai Unió zászlai vannak kitéve. A helyi lakosság órái a budapesti idő szerint járnak, a helyi tömegtájékoztatás magyar nyelven folyik. Kárpátalján amellett, a kettős állampolgársággal kapcsolatos törvényi tiltás dacára, az embereknél legkevesebb 200 ezer magyar útlevél található. A magyar útlevéllel rendelkező kárpátaljai magyar nyugdíjasok 1497 hrivnya helyett 1497 eurót kapnak. Mint láthatjuk, Magyarország érdekelt abban, hogy megőriződjön a kárpátaljai magyarok magyar identitástudata” – fejtegette Volnova.

Willkommenskultur 2019.03.24. 13:56:23

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Ausztria 49k
Spanyolorszag, Olaszorszag 38k
Csehorszag 35k
Portugalia 30k
Lengyelorszag, Magyarorszag 29k
Gorogorszag, Oroszorszag 28k
Romania, Croatia 24k

A spanyol-olasz szintet elerhetjuk 2030ra, ha nem lesz ujabb lippsi elQro kormany.

kgaba82 2019.03.24. 13:57:07

@megamovieboy:
"szabadságot Isten elleni bűnnek tekintő népeket ne engedjenek be"
Abszolút igazad van. A mi szavunk semmit nem ér a többség ellen. Ha EU -s többségnek ez az igénye, akkor nekünk fejet kell hajtani előtte. Főleg, hogy se komoly számban nem jönnek már, és hogy nem hozzánk.
A migránstéma csak egy gumicsont a népnek, miközben szétlopják az EU -s pénzeket és a szlepjüket helyezik mindenhová. Bebetonozzák magukat a hatalomba és a maradék szabad levegőt elszívják. Folyamatosan szűkitve a politikán kivüli nyilvánosság tereit (MTA).

morph on deer 2019.03.24. 14:11:10

@Willkommenskultur:
“Zorban az EU penzek nelkul sem ment csodbe 2002 elott”

Már ne haragudj, de ki a faszt érdekli, hogy a zorbán csődbe megy-e?

Szerinted mi történik, ha neadjisten - mondjuk az amerikai védővámok miatt - visszaesik a német autógyártás, plusz eleve átstrukturálják az elektromos autók gyártására, mindezt mondjuk pár év alatt?
Mondjuk épp akkor, amikor az EU-s pénzek is menetrend szerint apadni kezdenek, - és akkor még nem is vagyunk “büntiben”...

Na, hogy lesz akkor?
A nemzetthy nagytőke előrukkol a titkos fegyverrel, és azt teszi, amire állítólag orbán szánta, azaz “fellendítik a magyar gazdaságot”?
Vagy mindenki vadul eurolottózni kezd?
Vagy? Belovagol Vlagyimír pár zsák rúbellel?

Komolyan, van erre valami elképzelésed?
Mert az világos, hogy csak a “lippsik” cseszhetik el, de azok meg most nincsenek abban a helyzetben, hogy ezt megtehessék, mint tudjuk.
:)
Lehet, hogy ez már elég is?

kgaba82 2019.03.24. 14:15:59

@Willkommenskultur: ÉS pontosan hogyan fogunk felzárkózni?
- ha az uniós pénzbőség csökkenni fog
- valamint a multik és beszállítóikon kivüli magyar gazdaság javarészt állami járadékvadásszá vált, és a jövőven is várhatóan egy rakás versenyképtelen szerencsétlenségként fog létezni.
Avagy te hiszel a mesékben? Hogy az új nemzeti tőkés osztály majd leigázza a nyugati konkurenciát.
Ébren álmodás helyett, inkább menj vissza aludni!

morph on deer 2019.03.24. 14:18:39

@Willkommenskultur:
“A spanyol-olasz szintet elerhetjuk 2030ra,”

A MOSTANI spanyol-olasz szintet 2030-ra!

Gondolod, hogy 2030-ig mindenki helyben jár, csak mi nem?
Erről pofázok egyfolytában, na meg arról, hogy ők már jóval régebben is jóval előbbre tartottak!

De te azért csak taníts, nevelj, szórakoztass, semmi gond...

Willkommenskultur 2019.03.24. 14:19:39

@morph on deer: majd beszelgetunk ha rajottel mit jelent a GDP/fo

Willkommenskultur 2019.03.24. 14:22:05

@morph on deer: "A MOSTANI spanyol-olasz szintet 2030-ra!"

Az olaszok lejjebb vannak mint 20 eve, a spanyolok meg stagnalnak. Lippsi kormanyuk van...

De figyelj segitek altalanos iskolas matekkal is:

Ha valaki 100rol indul, es evi 2%-kal no, az beeri azt, aki 1000rol indul es 1%-kal no. Exponencialis fuggvenyek 7. osztalyos anyag.

okleveles naiv 2019.03.24. 14:38:12

"A második szakasz lényege a közbiztonság megerősítése, a törvények és jogszabályok jobb betartatása, a piacvédelem és nemzetközi érdekvédelem erősítése valamint a hagyományőrzés reneszánsza. 2018-ra ez a konszolidációs szakasz is lezárult."
OK, mivel ez nyilván egy vicc, ezért most egy viccből idézek:
" - Te hülye vagy, bazdmeg?"

morph on deer 2019.03.24. 14:38:58

@Willkommenskultur:
Ne idegesíts már szivi ezzel a hülyeséggel, légyszives!
GDP=Gross Domestic Product - most jobb? Személyre bontva az ország teljes termelése per capita, egy adott periódus alatt. Általában negyedévenként szokták közölni. Még mire vagy kíváncsi?

Mindez egy AKTUÁLIS növekedést jelez, de azt nem, hogy az ország összvagyona éppen milyen szinten áll, vagy változott!
Én pedig arról beszélek egész idő alatt!

Hol a bánatban fogjuk mi behozni a spanyol és/vagy portugál gyarmatbirodalmak idején felhalmozott javak folyamatos gazdasági hatását az országok életére - szerinted?

Le kéne már tenni erről az “utolérjük, sőt, lehagyjuk” faszságot, és elsősorban magunkhoz képest kéne fejlődnünk, merthogy van mit.
Aztán ha muszáj, akkor lehet versenyezni - na nem a szomszédokkal, mert arról is lekéstünk, - de ott van Zimbabwe, meg Swaziland, például.
Majd Szijjártó elintézi, hogy mi győzzünk...
Ha elég ügyes

Willkommenskultur 2019.03.24. 14:39:40

@kgaba82: Az elmult 8 evben a realber 6x-os sebesseggel emelkedett a 2010 elotti 20 ev atlagahoz kepest

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

Tehat nem hogyan fogunk felzarkozni, ez most tortenik, amint latod a csehek mar utolertek az olaszokat, spanyolokat (errol szemelyes tapasztalatom is van, en is dolgoztam Pragaban, ami tele van portugal, olasz, spanyol munkat kereso fiatalokkal). Meg jobban is allnak naluk annyiban, hogy a csehek (es a magyarok) tarsadalmaban sokkal kisebbek a vagyoni/jovedelmi kulonbsegek, mint pl. Olaszorszagban, es az allamadossag is sokkal kisebb.

A sok proletar azt hiszi, hogy majd valaki elhozza neki a jacuzziba a 2 qrvat meg a kokaint, holott ma sincs semmi akadalya hogy a magyar (nem vallalkozo, nem nagymeno) paraszt osztrak szinten eljen otthon, Mo-n.

Egy kis szamolas:
Ausztria 49k
Magyarorszag 29k

49/29=1,69
magyar netto atlagkereset kb. 240e x 1,69 = 406.000 Ft, igy el az atlag osztrak, vasarloero paritason

Pesten a handtrogerek kapnak 20at egy napra, sittlapatolasert, kert-gazolasert stb. (pl. egy villanyszerelo minimum a duplajat keri ennek egy napra). Szoval meg segedmunkaskent is meg lehet keresni netto 400at.

Ugyhogy szerintem az osszes ocska proli fogja meg a lapatot, es ne ugasson bele az urak dolgaba, hamarabb fog osztrak szinten elni.

TSandor Toth 2019.03.24. 14:45:07

@Tamáspatrik:"Erre példa a történelmünkből Deák Ferenc, akinek élete fő műve a kiegyezés előkészítése volt, utána már a magyar parlamentben nem tudott jelentőset alkotni"
Tamáspatrik te a haza hülyéje, persze, hogy nem tudott mert Deák a haza bölcse a kiegyezést követő 3 éven belül elhunyt. Akkora barom vagy, hogy az állatkertben kéne mutogatni!

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.03.24. 14:54:41

@kgaba82: Akik a betelepítéseket csinálták, azok most sunnyognak. Semmi biztosíték, ígéret nem hangzott el a részükről, hogy nem fog megismétlődni. A legnagyobb korrupció meg éppen Brüsszelben van, a lobbisták szabadon mozoghatnak, kedvükre vehetik meg a bürokratákat.

gtri 2019.03.24. 15:03:06

De még mennyire hogy jó a magyar kormány:

41300 fős különbség a születések és a halálozások számában 2018-ban...a halálozások javára.

A "nemzethy" kormány eredménye: 2018

Születésszám (sokéves minimum): 89 800
Halálozás: 131 100
"Eredmény": -41300

A hálás magyarok szeretnék tömegdemosntrációkon kifejezni mennyire elégedettek a magyar egészségüggyel. Kérik egy nemzeti konzultáció megtartását is az egészségügyről, annyira elégedettek vele. :)

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2019.03.24. 15:05:04

Az egyetlen hàtráltató tényező a bal-liberális tervek létezése.

kgaba82 2019.03.24. 15:05:30

@Willkommenskultur:
A bérek felzárkózása a versenyképesség romlásával járt együtt. Hosszabb távon nem tartható. Főleg mivel a gazdaság felét kitevő multik és beszállítóik számára a feladat leosztott. Ami nem más mint bedolgozni a nyugati, főleg német iparnak, multiknak. Se helyet cserélni, se közelebb kerülni nem lehet egy szint után.
Ami meg a közbeszerzéses "járadékvadászatot" illeti, az 2010 előtt is volt. A korrupció sokkal központosítottab és nagyobb lett. Igaz az utóbbi az EU-s pénzek révén növekedett. Szóval az újonnan beáramló forrásokból csapolt el. Ha a szűkös, hazaiból lett volna, te is sírnál. Így viszont még tapsikolsz is nekik, mint valami hülyegyerek.

Ami a prolik húzzanak el dolgozni témát illeti, tökéletesen egyetértek.
Tovább is fejleszteném. Akik progresszív adózást javasolnak, azt közmunkára kell ítélni. Hadd legyenek együtt az imádottjaikkal.

Ebből is láthatod, hogy a valóság szürke. Az emberek árnyaltan is képesek gondolkodni. Van köztes álláspont is. Ellenben te kritikátlanul beszopod a nemzeti propaganda maszlagot.

Willkommenskultur 2019.03.24. 15:11:05

@kgaba82: Mit erdekel engem meg a parasztokat a korrupciorol zagyvalas (-a az elQroek mediajanak), amikor a szamok szerint 6xos sebesseggel no a realber? Szerinted?

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

En nem szopom be kritikatlanul a maszlagot, mert semmi kozom az urak dolgahoz. Ahogy a nyugati parasztnak sincs semmi koze Merkel, Macron koreihez.

Az, hogy valaki aktivan politizaljon, nagysagrenddel tobb penzt igenyel, mondjuk mo-n minimum ugy evi 1 millio euros jovedelmet.
A tobbi parasztnak legalabb annyi esze legyen, hogy a kisebbik rosszat valasztja, ami egyertelmuen Zorban.

kgaba82 2019.03.24. 15:14:18

@Willkommenskultur: Én nem azért "sírok", hogy a segélyeseknek jobb legyen, hanem hogy az adó mindenkinek alacsonyabb legyen. Az állam, a kormány pedig legyen folyamatosan számonkérve mire költi a pénzünket. A fociklubbokat, egyházakat, tvket, újságokat tartsák el azok, akiket érdekel, ne pedig a közösség pénzéből.
Az adókedvezményekkel meg ne játssza el egy kormány se, hogy jótéteményt tesz. Mert csak újra-, illetve visszaoszt. Javarészt oda ahonnan elvett. Néphülyítés. Ezt szopja be a nép a migráns-faszsággal és más baromságokkal együtt. A legprimitívebb szintre visz le bennünket vitakultúrában.

Willkommenskultur 2019.03.24. 15:25:47

@kgaba82: Marhasag, megfertozott teged a lippsi ferto.

A migrik elotti evben is 2/3 lett, megis mit varnak elQroek, ha lecseng a migri tema akkor egybol johetnek vissza?
Amikrol beszelsz az az urak dolga, nem a parasztoke. Az EU-penzek elosztasaba ugyanugy nem szolhat bele a paraszt, mint abba, hogy Zorbannak mi a kedvenc sportja.
Adokedvezmenyek - igazad van, de milyen egyik kormany se? Mintha olyan rengeteg kormany lett volna, ami szigoritotta az adok beszedeset, de csokkentette az adokulcsokat...a jovoben melyik kormanytol varod ezt, amelyik mar csinalt ilyet, vagy amelyik az ellenkezojet csinalta (sot meg ezzel is kampanyoltak legutobb a barmai).

kgaba82 2019.03.24. 15:27:56

@Willkommenskultur:
"
En nem szopom be kritikatlanul a maszlagot, mert semmi kozom az urak dolgahoz. "
Olyanok felé adod és hirdeted meg a tekintélytiszteletet, akik egész életükben nem dolgoztak a versenyszférában, csak fossák a hülyeséget és tévképzeteket magukból. Ez szinte a teljes politikai elitünkre igaz.

Képzelem, hogy neked odahaza a könyvespolc Vass Albert kötetekkel, a falak pedig szentképekkel van diszítve a ház. A nappaliban Szűz Mária és Jézus képek között ott egy Orbán fotó. Előtte álandóan gyertya, füstölő, stb.

Nézd, nyíltan vállaltad, hogy szolga vagy.
Szabad nemzetet nem lehet megalkuvó szolgákra építeni. Szerintem sokkal jobban megfelelne neked, ha Oroszországba költöznél.
Ha lehet, máris csomagolj!

kgaba82 2019.03.24. 15:31:29

@Willkommenskultur:
"Amikrol beszelsz az az urak dolga, nem a parasztoke"
Te jó ég most esik le.
Cigányok szoktak így beszélni, hogy az urak dolga és nem a parasztoké.
Talán valami Farkas Flórián rokon lehetsz?

Willkommenskultur 2019.03.24. 15:32:12

@kgaba82: Humbug. Szembesulj a valosaggal, milyen szabad nemzet? Szabad szemely lehetsz talan, ha lesz annyid mint szaros gyurinak.

Helyszíni zsemle 2019.03.24. 15:33:03

@kgaba82: "Amikor a felüről irányítottság látványos kudarcba fulladt, onnantól mindenki (még jobban mint előtte) csak a maga hasznát nézte, és beindult a szabad rablás. "

A tervük persze nem ugy valosult meg ahogy szerették volt, hogy csont nélkül átmentik magukat, a demokraciába,(akkor most is ök uralkodnának ) mert hát kitört az általános káosz, és már mindenki magáért küzdött. De azért a kommunista politikai, es gazdasági (rossz értelembe vett) elitnek megmaradt egy laza szövetsége. És a köztük szétosztott vagyonnal még évtizedeken át akadályozták, pusztitottak az országot.(az mszp 200 milliárd média vagyont örökölt a diktaturából, a teljes piac az övék volt) Nem volt más céljuk csak a hatalom megtartása, bármi áron, csaltak, loptak, hazudtak, szabadrablást engedtek a nyugati tökének.(8 % törvényben garantált profit) Aztán a 2000-es évekre már fogyott a vagyon, változott a világ és lassan elkezdett kicsuszni az irányitás a kezükböl. És igy jutottunk el 2010-ig amikor megtörtént befejezödött a rendszerváltás.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.03.24. 15:37:55

@Tamáspatrik: "Állítod tehát, hogy Orbán nem vastagon demagóg? Komolyan ezt mondod?"

Dehogy mondom, Orbán szövege sokszor nagyon is demagóg. Az még nem lenne igazán baj, ha azok, akik a demagógiát szokták a fejére olvasni, gyakran semmivel sem kevésbé demagógok. De az már jobban szokott zavarni, hogy ők mindezt úgy harsogják, hogy én érezzem magam szégyenben, ha Orbán demagógiáját nem tartom elég oknak ahhoz, hogy meg se hallgassam, mit mond. És az különösen zavar, amikor az Orbánt támadó demagógok támadása fenyegetően agresszív. Eljátszották már ennek a jogát.

kgaba82 2019.03.24. 15:40:30

@Willkommenskultur:
"milyen szabad nemzet? Szabad szemely lehetsz talan, ha lesz annyid mint szaros gyurinak."
Te szabad személy se lehetsz, ha uraknak nevezel másokat, hajbókolsz előttük.
Javaslom nézz egy néhány George Carlin videót YouTube-on, de csak ha értel angolul, amit kétlek :)
BULLSHIT IS EVERYWHERE !

kgaba82 2019.03.24. 15:43:13

@Helyszíni zsemle:
"És igy jutottunk el 2010-ig amikor megtörtént befejezödött a rendszerváltás."
Nem.
Mert akkor kezdődött a valódi gengszterváltás.

Tangooo 2019.03.24. 16:10:36

A posztoló nem tudott átlépni egy magasabb fejlődési szintre. Maradt az ovis szinten.
Nem. Nem Nem. Ezt hívják a pszichomókusok első dackorszaknak.
Jó esetben ezt a gyerekek kinövik.
Itt már nem látok rá reményt.

kgaba82 2019.03.24. 16:14:25

@Willkommenskultur:
Pedig eddig pont az történt 1998 óta, hogy minden egyes kormány növelte az adóbeszedés hatékonyságát, és mellette csökkentette az adókulcsokat.

nav.gov.hu/nav/archiv/szolgaltatasok/adokulcsok_jarulekmertekek/adotablak/sav.html

morph on deer 2019.03.24. 16:17:50

@Willkommenskultur:
“Az elmult 8 evben a realber 6x-os sebesseggel emelkedett a 2010 elotti 20 ev atlagahoz kepest”

A 2010 előtti 20 év átlagát szerinted nem a 2030-ban, a 2010 utáni 20 év átlagával kéne összehasonlítani, mondjuk a tisztánlátás kedvéért?
Ugyanis még másfélszer annyi idő van vissza mint amennyi eltelt abból a második 20 évből, és addig még akármi - is - történhet azzal az átlaggal, ugye.

“ne ugasson bele az urak dolgaba”

Ez gyönyörű!
Kikre gondolsz kis kedves, mikor az urakat említed, megmondanád?
Őszintén érdekelne!
:)

morph on deer 2019.03.24. 16:22:53

@Willkommenskultur:
“Ha valaki 100rol indul, es evi 2%-kal no, az beeri azt, aki 1000rol indul es 1%-kal no. Exponencialis fuggvenyek 7. osztalyos anyag.”

És te mikor leszel hetedikes?
——
Amúgy meg igen, utoléri!
De 2030-ra? Ébren vagy?
:)

kgaba82 2019.03.24. 16:24:10

@Willkommenskultur:
Lényeg, hogy nem kiadáscsökkentésből, hanem növekvő elvonásból adott vissza. Azt persze kevesen bánták, hogy egyre kevesebben bújtak ki a kötelezettségek alól, és nem a többségnek kellett állnia a csekket helyettük.
A kiadáscsökkentés ma napig nem nagyon jött el. Most Orbánék alatt volt vagy 2%. Még most is 46%-on áll. A térségben a csheknél 43%, szlovákoknál 41%, lengyeleknel és románoknál 35% körül van.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.03.24. 16:39:01

MAGYARORSZÁG, A MAGYAR NEMZET IDEÁLIS PARLAMENTI ÖSSZETÉTELE: ELLENZÉK: FIDELITAS ÉS KDNP 40%, FIDESZ KORMÁNY 60%.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.03.24. 16:41:38

A KORMÁNYNAK EBBEN A CIKLUSBAN NEKI KELL LÁTNIA AZ EGÉSZSÉGÜGY XXI. SZÁZADI SZINTRE EMELÉSÉHEZ!

nemecsekerno_007 2019.03.24. 16:43:06

"Egy fő akadálya van annak, hogy át tudjunk lépni a következő fejlődési szakaszba"

A patás! Hát ezért kér volt ilyen bő lére eresztett morfondírozást írni...

Ha már egy dolog van ami akadálya a fejlődésnek az a poszt-szocialista pártok, alakulatok, megmondóemberek... MSZP-DK-Pátbeszéd-Liberálisok... Amíg ezek és a hozzájuk tartozó arcok (gyerekeik, unokáik) nem tűnnek el végleg a közéletből addig nem lesz fejlődési szint ugrás...
Eltűnés alatt azt értem, hogy hamut szórnak a fejükre, zsákból ruhát vesznek magukr és elbujdokolnak...

Elég gáz, hogy egy korábbi befolyásos kommunista/szocialista család sarja indulhat az EP-választásokon.

Gondolj bele, mintha Hermann Göring unokája indulna. Ahhoz mit szólnátok?

MTA rendes tagja 2019.03.24. 17:04:33

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
Görögországot már megelőztük, Portugáliát pedig most előzzük. Ennyi elég, napra pontosan ezt nem lehet megmondani.
2017-ben Portugália: 30258 dollár GDP/fő
Magyarország: 28910 dollár GDP/fő
A különbség 4,7%, a növekedési különbség is hasonló volt (a mi javunkra természetesen, a GNI/GDP arány is. Portugália államadóssága a GDP 125%-a, nálunk ugyanez mindössze 73%.

John Brennan 2019.03.24. 17:11:58

@kgaba82: Kiadáscsökkentést követelni egyik oldalon, másikon meg több pénzt az egészségügynek, oktatásnak stb. nem összeegyeztethető, de hisztis kisgyerekek következetlenek tudnak lenni.
Stadionépítésre pedig a GDP kevesebb mint 0,01 ezreléke menet az elmúlt 9 évben, onnan sem lehet.

kgaba82 2019.03.24. 17:34:13

@John Brennan:
"Stadionépítésre pedig a GDP kevesebb mint 0,01 ezreléke menet az elmúlt 9 évben, onnan sem lehet."
Aha. Ja, persze :)
Hogy a falak nem omlanak le ekkora hazugság hallatán?
Az összes professzionális sportot érő támogatás az évi 400 milliárdos szintet verdesi.
mfor.hu/cikkek/makro/1342-milliardot-koltott-az-orban-kormany-sportra-es-vallasra-2017-ben.html

kgaba82 2019.03.24. 17:37:09

@John Brennan:
Én csak 123,2 milliárdot olvastam ki a 20018-as költségvetés tervezetéből. De ehhez gondolom még az uniós, és az év végi tételek is hozzájönnek.

kgaba82 2019.03.24. 18:28:21

@MTA rendes tagja: Csak a magukat tökön szúró, ingatlanbizniszt és szociális kiadásokat túlpörgető görögöket és portugálokat érjük utól. Az előbbinek 127%-os GDP arányos államadóssága, a másiknak a jó ég tudja mennnyi van.

nemecsekerno_007 2019.03.24. 18:31:51

@John Brennan: Jaja, ezek a szerencsétlen ballibek összeadni, kivonni se tudnak :)))))
Símán lecserélnének egy egyszeri bevételt folyamatos kiadásra, aztán csodálkoznak, hogy megint az IMF-hez kell rohanni pézé! :)
A MANYUP-al kapcsolatba se értették, hogy mi a gond :))))

nemecsekerno_007 2019.03.24. 18:33:50

@kgaba82: Azért az kicsit más, hogy GDP-ben érjük utol őket és nem államadósságban :)

kgaba82 2019.03.24. 18:43:02

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: Elég, ha elérjük a nyugat 80-as évek beli szintjét. A XXI. századi szintre pedig az is jó, ha csak a XXII. században lesz pénz :)
Adjanak annyit, amivel kiszoríthatják a hálapénzt. Tegyék büntetendővé a hálapénz nyújtását, mint utólagos korrupciós, illetve befolyásolási törekvést (amit gyakran előre kérnek a dokik). Ezen kívül számolják le az "orvosmaffiával" illetve, kiskirályaival, amely a műtéteket és a pénzes betegeket aránytalanul osztja el az orvosok között. Persze hálapénz hiányában ez is könnyebben megy majd. Aztán ezen felül még egy átfogó audit és annak tapasztalait felhasználó átszervezés után még további kb. 100 milliárdot gurítson bele a rendszerbe.
Ez így együtt az alap, és nem a 21.századi szinthez kell. De még ehhez is kell vagy 300 milliárd. Irgalmatlan sok pénz. Még akkor is ha mint mondtam a sportra évi 400 milliárdon felül megy.
Aki sokkal jobb szolgáltatást akar, az kössön külön biztosítást.

kgaba82 2019.03.24. 19:04:25

@nemecsekerno_007: se a portugálok, se a görögök nem egy színvonal. A görögök vagy 6 államcsődöt összehoztak az elmúlt 170 évben. Mi max talán 1931-ben váltunk fizetésképtelenné. Az se következett volna be a jóvátétel nélkül. Ugyan az 1982-es és 2008-as IMF hitelkérés (és a 90-es évek eleji) is államcsőd közeli állapot volt a mi esetünkben. Mégis, nálunk a legelQúróbb Al-Quro se lenne képes egy latinos szintre vinni le bennünket. Medgyessy és Gyurcsány is azzal szívta meg, hogy túlbecsülte a pártja fexibilitását és a hála erejét. Egyik sem akart 2 évnél tovább átlag feletti költést. Medgyessy pont a Draskovics csomagokkal bukta el. Míg Gyurcsányt az újabb megszorításokat hozó 2008-as válság küldte le még jobban a padlóra.
A fidesz 2011-14 között a Manyup-ok gdp 13%-át kitevő vagyona (amelyek 2/3 részben szoci kormányok alatt halmozódtak fel) nagy részének felélésével élénkítette meg a gazdaságot. Míg végre csak megérkezett a konjunktúra a német gazdaságnak köszönhetően.
Szóval hagyjuk ezt a nagy dramatizálást az adósággal. Nem kell Gyurcsány, mégkevésbé a segélyes támogató régi mszp-s nóta. Viszont azért ne hasonlítsuk magunkat "Sziesztaföldhöz"

kgaba82 2019.03.24. 19:15:27

@nemecsekerno_007:
Gondolj bele!
Mi lett volna, ha a szocik nem restellettek volna a Manyupokhoz nyúlni 2006-ban. Aligha lett volna ekkora arcvesztésük.
A bankadót és vele a szektoriális extra adót ők találták ki.
Akárhogy nézem a két nagy párt nagyon ért a pénzügyi trükközésekhez és a világgazdaság időnként kedvező folyamatai által keletkezett haszon jelentőségének elhallgatásához ("a világgazdaság pénzbősége és trükkök százai, amikről nektek nem kell tudnotok").
2005 ös költségvetés - megmentve a reptér üzemeltetési jogának eladásával
2011-13-as Manyup vagyon, szektor adók.
Napjaink - szektor adók, MNB befizetések (olcsóbb forint miatti nyereség),
alacsonyabb kamatok miatt kevesebb adósságszolgálat GDP arányosan

mgdé 2019.03.24. 19:17:32

@nemecsekerno_007:

Mint politikus, Mussolini unokája sokkal jobban kedvedre volt, ugye? :P
Persze értem, ő vetkőzött is, meg hát mi magyarok Gömbös óta az ő családját szeretjük.

kgaba82 2019.03.24. 19:24:27

@John Brennan:
"Kiadáscsökkentést követelni egyik oldalon, másikon meg több pénzt az egészségügynek, oktatásnak stb. nem összeegyeztethető"
Már hogyne lenne az. Vagy szerinted inkább adóemelésből kellene a fenti célokra költeni. Vagyunk egy páran, akik szerint az állam egy vízfej, amelyet leszívatni kellene, míg a szent teheneit (közmédia, sport, egyházak) levágni.
Keresztény állam. Baromság. Minimum két keresztény ellenes mozgalom véres leverésével kényszerítették ránk ezt a mesét a képmutatás magas iskoláját képviselő papjaival együtt.
Szeretet vallása, bla bla. Nagy túrót.

kvadrillio 2019.03.24. 20:05:57

ez valami liberális sorozatos szabotázs-akció ????4Ó bosszúhadjárat ??? mert most nincs meleg öngyulladáshooooo...
Bozóttüzek miatt leállították a vonatközlekedést Cegléd és Szolnok között

John Brennan 2019.03.24. 20:43:25

@kgaba82: "az állam egy vízfej"

blabla, unalmas mellébeszélés, üres lózung

kgaba82 2019.03.24. 21:10:32

@John Brennan:
A fideszben pedig alapjában véve ezt vallották. 2011 óta beszélnek államigazgatási reformról. Amikor leesett a munkanélküliség, sőt munkaerőhiányig jutottunk akkor már az államigazgatás karcsúsítását emlegették.
Akkor ezek szerint azoknak se hiszel, akik téged fizetnek.
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/racionalizalas-elott-az-allami-intezmenyek-2-1009782/

g7.hu/kozelet/20180809/miutan-felhizlalta-karcsusitani-fogja-a-kozszferat-a-kormany/

kgaba82 2019.03.24. 21:15:55

@John Brennan:
100 ezer ember versenyszférába való átcsoportosításáról beszélnek.
Ha van valami, ami a közös gyűlölet tárgya, az az államaparátus. Amikor az mszp ellenzékben volt, gyűlölte. A fidesz szintén. De, mint látod újra és újra felmerül. Csak a politikai akarat kevés, mert a minden párt a talpnyalóival tölti fel ezeket, akikre nagy szükségük van választások idején.

Te vagy párhuzamos valóságban élsz, vagy tagadod a realitást. Én arra szavazok, hogy gerinctelen fidesz trollként teszed az utóbbit.

kgaba82 2019.03.24. 21:23:31

@John Brennan: a migránsozás, sorosozás az üres lózung. De te, mint a bürokráciában dolgozó, nyilván ezek szajkózásáért kapod az év végi bónuszt.

John Brennan 2019.03.24. 21:56:24

@kgaba82:
Az államigazgatási reform megtörtént. Minden jobb lett, sokkal egyszerűbb az ügyintézés.
A migránsozás túlzott mértékű, de egy tényleges kérdés, nem lózung.

kgaba82 2019.03.24. 22:00:36

@John Brennan: te csak az elektronikus ügyintézés, a digitalizáció EU-s pénzekből való kiépítéséről beszélsz. Nem pedig a feladatok és az azokhoz szükséges emberi erőforrás csökkentéséről.

John Brennan 2019.03.24. 22:15:02

@kgaba82:
Milyen feladatok, bazdmeg? Nevezd meg! Szűnjön meg pl. a Földhivatal? Nem érted, hogy üres lózungokat böfögsz egyfolytában?

kgaba82 2019.03.24. 22:15:55

@John Brennan: Oké.
Ha annyira hatékonyabbá vált a munkátok az államigazgatásban, akkor minek kellenek az extraórák?
Vagy mi ez a szenvedés, ami átakítási kísérletként folyik?

index.hu/gazdasag/2018/10/16/kozszfera_allamigazgatas_egeszsegugy_szocialis_szakma_leepites_atkepzes/amp

index.hu/gazdasag/2018/07/19/kozszfera_leepites_munkaerohiany_burokraciacsokkentes/amp

kgaba82 2019.03.24. 22:36:55

@John Brennan: Én inkább a munkaügyi, szociális hivatalokra gondolnék, ahol a digitalizációnak elvileg likvidálnia kellene az állomány 80%-át.
Valaki állástalan lesz, akkor a szükséges nyomtatványt elküldi a cég az ő ügyfélkapujára. Amit egy robot ellenőriz. Aztán mehet az automatikusan megítélt segély. Emberi ellenőrzés csak véletlenszerű. A Földhivatalnál ez utóbbit elfogadhatatlannak tartom.
Előbbinél esetleges visszaélés se nagy értékű, és max az állam kárára történik. Utóbbinál ez messze nem így van.

A digitalizáció hasznosításáról lenne mit tanulnunk az észtektől. Ők már ügyintézőket se látnak. Persze vannak, de számarányban sehol nincsenek a magyar bürokráciához.
Emellett a nagy lépés az lenne, ha a települési önkormányzatokat a járásiakkal váltanák fel. Nagyobb méret, gazdaságosabb struktúra.

kgaba82 2019.03.24. 23:00:54

2013-as adatok
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_sector

A g7.hu -tól:
"2015-ben az összes foglalkoztatott 21,9 százalékának adott az állam munkát, ami 3,8 százalékponttal magasabb az OECD-átlagnál"

index.hu/gazdasag/2018/07/19/kozszfera_leepites_munkaerohiany_burokraciacsokkentes/amp
"
megkérdeztük az MKKSZ elnökét, Boros Péternét, mi az humán közszolgáltatások érdekképviseletének véleménye arról, hogy ismét napirendre kerülhet a közszféra lefaragása. Szerinte a baj ott kezdődik, hogy az eddigi karcsúsítási tervek nem jártak együtt a feladatok csökkentésével a közszférában, ameddig ezt nem lépik meg, addig katasztrófa lenne a létszámcsökkentés számos területen."
"
Az MKKSZ elnöke szerint a közszféra növekedését a közigazgatás felső szintjének elburjánzása okozza, és egyre többen dolgoznak az állami cégeknél is (amelyek száma szintén nőtt az elmúlt években). Ezt a feltételezést némileg alátámasztja, hogy 2010-hez képest majdnem megduplázódott és mintegy 10 ezer főt számlál a minisztériumok által közvetlenül foglalkoztatottak száma, és akkor még nem beszéltünk a tárcák háttérintézményeiről, "

Nézd bevallom nyilván nem tudok sokat a közszféráról. De őszintén szólva azt is kétlem, hogy akárcsak a benne dolgozók szerény kisebbségén túl bárki képes lenne átlátni azt.

laci_52 2019.03.24. 23:22:53

A cikk szerzője rossz helyen kapirgál: nemcsak Orbán és kormánya a fő probléma és akadály az ország fejlődésében, hanem vele együtt a rendszerváltás utáni összes kormány: lassan 30 éve lesz, hogy megélhetési politikusokból álló korrupt rablóbandák vezetik az országot, akik számára csak a zsebük megtömése fontos...

nemecsekerno_007 2019.03.25. 10:40:51

@Én de genere Mi: A Mussolini család nem futott be olyan nagy karriert a háború után, így az unoka se élvezte ezt az előnyt a későbbiekben. Ettől függetlenül azt se támogatnám.

Dobrev Klára a kommunizmus/szocializmus "gyermeke" aki a rendszeváltásból is nagy előnnyel jött ki.
Szóval nem gondolom, hogy ő lenne az akire a patást kéne cserélni....

mgdé 2019.03.25. 15:43:49

@nemecsekerno_007:

Hirdetés:

"Megérdemelnénk" jeligére:
Öregecskedő patásunkat fiatal feleségekre cserélnénk!

Tamáspatrik 2019.03.25. 20:51:55

@Helyszíni zsemle: Hogyha hatalomban gondolkozol, akkor tudatilag ugyanolyan szinten vagy mint a kommunisták, mert nekik volt mindenek fölötti a hatalom. Tőlünk nyugatra a sikeres országok egyike sem isteníti a hatalmat - sőt az nem olyan, amit "el kell ragadni másoktól", hanem amit meg lehet osztani másokkal.

Tamáspatrik 2019.03.25. 20:54:18

@Willkommenskultur: Erre azt mondom, hogy a Kádár rendszerben is hasonló reálbér emelkedés volt igen sokáig, mégis becsődölt. Nem mintha azt kívánnám, hogy a jelenlegi csődöljön be, mert azzal senki se járna jól. Csak hogy már kezdi kifutni azt, ami benne volt. Ez már erőlködés, ami itt megy.

inquisitor amentiae 2019.03.28. 00:18:29

@Tamáspatrik: Későn szólok hozzá, és eszem ágában sincs a hozzászólásokat végigolvasni, előre is elnézést, ha relevanciájukat vesztették az alábbiak.

Azt hiszem, értem, mire gondolsz, amikor fejlődési szintekről beszélsz, és a kommunikáció körülményeit és céljait tekintve adekvátnak tartom azt, hogy négy szinttel próbálod leírni az ország állapotát (és nem mondjuk nyolccal, túl sok és kevéssé célratörő lenne). De. Személyes tapasztalataim alapján nyolc év alatt nem történnek jelentős társadalmi átalakulások, sőt húsz alatt sem (erre társadalmi szinten az egyetlen megbízható út a generációváltás, sajnos). Az, hogy 2006-ban a közbeszéd elítélte a hatalom erőszakos fellépését, lényegesen különbözik attól, hogy "a társadalom elutasította az erőfölénnyel való visszaélés logikáját". Sajnos a társadalom leszakadó rétegei még az első szintet sem érték el. A szabályok és a jó-gonosz egybites logikája, ami jelenleg a memetikus térben hömpölyög, a társadalom nagyobbik részének valójában nem hátra, hanem előre lépés (legalábbis egyre többször kezdem ezt érezni). Lehet, hogy éppen ez a célja.
Persze ez a fejlődés az élet különböző területein gyakran különbözőképpen testesül meg. Például a társadalom döntő többsége nem tagadja a korrupció létjogosultságát.

A gondolatmenet másik végén meg ott ülsz te. Köszönöm, hogy időről időre megosztod a gondolataidat, sok szolgálatot teszel ezzel. Én többször is megpróbáltam aktívnak lenni, de (még!) nem sikerült szokássá alakítani.

Üdv.

Tamáspatrik 2019.03.29. 23:04:57

@inquisitor amentiae: A kérdés szerintem az, hogy 8 év elég volt-e a szabálykövető társadalom konszolidáló célú létrehozásához. Szerintem igen, bár ezt nem tudom bizonyítani. Nyilvánvalóan a "társadalom egésze" vagy akár még a többsége is nehezen értelmezhető. Kontraproduktívnak látom és egy helyben járásnak a "nemzeti egység" ilyen fajta sulykolását. Gyerekes szinten tartja a társadalmat: "mosdjál meg, idegenekkel ne állj szóba stb."
süti beállítások módosítása