Ideo-logikák

Ideo-logikák

A kormány 2020-as nyomulásának láthatatlan veszteséglistája

2020. december 26. - Tamáspatrik

Az Orbán-kormány úthengere idén is folytatta a központi ideológia által kijelölt nyomulását, a járványhelyzettől teljesen függetlenül is. A radikálisan konzervatív elvek mentén mindent centralizáló és szigorúan leszabályozó gépezet nagyon sok területet tudott még inkább az irányítása alá vonni, amit úgy tűnhet, csak a társadalom kisebb marginálisnak mondható csoportjai szenvedhetnek meg, a valódi vesztes mégis a társadalom egésze lehet.

A járványhelyzet, mint lehetőség az ellenzék kiiktatására

2020 tavaszán a járványhelyzetet a kormány elég jól kezelte, és rutinos módon egyúttal kihasználta az ellenzéki pártok átmeneti kiiktatására is. Az ellenzék nem akart kerékkötőként feltűnni, viszont az addig sem túl határozott kommunikációja teljesen szétesett, mondhatni teljesen padlóra kerültek. A járványt a kormány a nyáron egy kicsit elengedte, emiatt az ősszel nagyobb erővel robbant be, amellett, hogy nemzeti konzultációt tartani járványügyi kérdésekről alapvető hiba volt. Október elején még mindez nem látszott ennyire jól, így a szerencsi időközit is megnyerte a Fidesz, de a Szájer-ügy is kellett ahhoz, hogy az ellenzék ismét fel tudjon jönni.

Gondoljunk bele: sehol Európában, még a lengyeleknél sincs olyan helyzet, hogy egy párt alakítana egyedül kormányt, ez valójában az orosz-belorusz modell. Nálunk az 5-6 különféle irányvonalat megtestesítő pártok egyike sem fért bele a legutóbbi három kormányba sajnálatos módon, ami önmagában is jelzi demokráciánk jelenlegi állapotát.

Szervezetlen egészségügy

Senki nem várt csodát a magyar egészségügytől, amelynek minisztere inkább politikai biztosként funkcionál, a szervezés területén kevésbé jól teljesít, az erők átcsoportosítása meglehetősen kaotikus volt hónapokon keresztül. A túlságosan bürokratikus tesztelési rendszerünk hamar összeomlott a nyomás alatt, de ennél nagyobb baj, hogy a kórházainkban sokkal többen haltak meg az európai átlaghoz viszonyítva. Úgy tűnik, hogy egy ilyen méretű járványra volt „szükség” ahhoz, hogy rendeződjön az egészségügyi dolgozók bére és a hálapénz talán jövő évtől megszüntethető legyen.

Homofóbia a négyzeten

A kormány előretolt éke, titkos szövetségese a Mi hazánk mozgalom nyitotta a sort egy meséskönyv bedarálásával. A magyar társadalomra nem jellemző a homofóbia, viszont valamiért a kormánypárt egyes köreiben úgy érezték, hogy veszélybe kerülhet a hagyományos értelemben vett család intézménye. Ezért a gyakorlatban már eddig is a házaspárokat előnybe részesítő örökbefogadási törvényt tovább szigorították, kizárva ebből a körből teljes mértékben az egyedülállókat. (Ami valószínűleg diszkriminatív és alkotmányos alapelvekkel is ütközhet.)

Nyugdíjasok viszonylagos lecsúszása

A nyugdíjak reálértékben lényegében nem emelkedtek 2010 óta, amit viszont valamennyire ellensúlyozott az, hogy az utóbbi években a nyugdíjasok fogyasztási kosarából számolt ún. nyugdíjas infláció alacsony volt. Idén ez a helyzet megváltozni látszik és be is jelentette a 13.havi nyugdíjak visszavezetését a kormány, amit szerintem egy kedvezőbb gazdasági helyzetben egy vagy két részletben megtett volna. Így viszont négy lépésben, mindig év végén megadva, az ismét meglóduló infláció mellett (ahol vannak bőven lehetőségek a hivatalos adatok kozmetikázására is) az érintetteknek nem jelent majd nagy könnyebbséget. A nyugdíjrendszerben köztudottan nagy anomáliák vannak, de a kormányunk ezzel nem akar foglalkozni, például a szociális helyzet sosem volt számára fontos szempont.

Az oktatás színvonala tovább romlott

Tovább folytatta a kormány az ideológiai offenzíváját az oktatás területén, aminek egyik eklatáns példája a történelem átírása (azzal együtt, hogy a tankönyvek közötti választási lehetőség is megszűnt). Szembetűnő módon az ilyen-olyan „gyanús” migrációkat tartalmazó őskor helyett bejött a magyarság mítoszokkal feldúsított eredettörténetének tanítása.

A kúria döntése ellen, amely kártérítést ítélt meg gyöngyöspatai roma diákoknak, Orbán erősen tiltakozott. (Én úgy értelmeztem ezt a döntést, hogy az nem annyira a szeparációról tényéről, hanem annak módjáról szól, ti. hogy valamit kellene kezdeni a hátrányos helyzetű cigány gyerekekkel is, hogy megtanuljanak valamennyire írni, olvasni és számolni legalább.) Az iskolaőrök bevezetése egyes iskolákban ezzel együtt nem volt teljesen alap nélküli, bár a feladatuk sok esetben eléggé tisztázatlan (illetve egy portás is elvégzi).

Harmadik, szintén kevésbé sikeres történet a digitális oktatásra való hirtelen átállás tavasszal, amire nem voltak felkészülve a tanárok (és még most sincsenek), a gyerekek közül sokan lemaradtak az anyaggal.

Harc az SZFE-ért

A kormány nagyon vigyázott rá, hogy ne legyen közvetlenül érintve és egy „hithű harcosát” tolta előre Vidnyánszky Attila személyében. A liberális felfogású nagyvárosi közegben azonban az eddigieknél jóval keményebb ellenállásba ütközött, oktatók lemondása, neves színészek kiállása és a hallgatók sztrájkja a rendszerrel szembeni ellenállás példájává vált. A kormány emiatt nem törekszik semmilyen kompromisszumra és az idő is alighanem neki dolgozik. A helyzet érdekessége, hogy akik támogatják őket, azok közül sokan nem nagyon szerették a liberális színházi rendezési stílust (bár joggal tarthatnak attól, hogy ez még tovább romlik majd Vidnyánszky alatt), akiket felháborít a tiltakozás, azokat viszont a színház a legtöbb esetben egyáltalán nem érdekli, csak a dolog elvi, politikai oldala - egy katonás rendszert szeretnének látni a tiltakozásokra lehetőséget teremtő demokrácia helyett.

A NER gazdasági elit erősítése

E téren nem történt semmi rendkívüli, tovább növelték vagyonukat a NER oligarchák, újdonság csupán az „elvesztette közpénz jellegét” gondolat alkotmányba foglalása. Az állami cégek és állam közeli alapítványok átláthatósága megszűnt, és a Fidesz alapítványok kiemelt törvényi védelmet élveznek.

A kormány ügyelt arra, hogy a járványhelyzet ellenére se költekezze túl magát (mivel a választási év még messze van), az állami támogatás nálunk jóval kisebb mértékű volt mint bármelyik EU tagállam esetében, leszámítva a hitelmoratóriumot, aminek a költségét a nálunk levő bankok állják. Jutottak persze állami támogatások a versenyszférának, de eléggé szigorú feltételekkel vagy későn, kivéve a NER kedvezményezettjeit (például falusi turizmust). A munkanélküliségi segély időtartama továbbra is három hónap maradt, és a munkanélküliség mértéke a statisztikákból nem nagyon látszik.

A gazdaság nincs mégsem annyira rossz állapotban a visszaesések ellenére sem, továbbra is folynak a termelő beruházások, az igazi kihívást leginkább a versenyképességben és bérekben az EU átlagának megközelítése jelenti. A Matolcsy vezette MNB látja ezt és kiadott egy versenyképességi jelentést, aminek a programpontjai számomra mégis leginkább csak ötletelésnek tűnnek.

Az EU források vétója és a jogállamiság vége

Nagyon groteszk volt az, hogy éppen a magyar igazságügyi miniszter harcolt leginkább az EU-ban a jogállamiság megszüntetésének lehetőségéért (voltaképp ne lehessen szankcionálni Orbánt, bármilyen törvényt is hoz). Az EU képviselői az adófizetők pénzét féltették inkább, csak egy kis részük aggódott azért, hogy Európa közepén egy orosz típusú rendszer épülhet ki. Ezzel együtt vannak jelek arra, hogy az EU is kezdi felvenni a kesztyűt Orbánnal, (Deutsch-ügy, Szájer-ügy), aki végül is döntetlenre tudta hozni a vitát, a német gazdasági szálak megmozgatásával. A vétót visszavonta és a szankciók lehetségesek lesznek ugyan, de a bevezetésük elé komoly akadályokat gördítettünk.

Az önkormányzatiság vége

Orbánék most visszavágtak a városi önkormányzatoknak a választási vereségért: először lecsökkentették a támogatásokat a járványra hivatkozva, ezután megfelezték az iparűzési adót és megvonták az adó, illetve járulékemelés jogát. Ezek a lépések a nagyobb önkormányzatokat, leginkább Budapestet hozzák lehetetlen helyzetbe, a főváros vezetésével már eddig is folytonos harcot vívott a kormány. Ügyeltek viszont arra, hogy a fideszes vezetésű megyei jogú városok külön támogatást kapjanak (négy nem fideszes kapott csak, és csak kisebb összegeket, előre meghatározott célra)…

Demográfiai félsiker

A demográfia az a terület még a gazdaság mellett, ahol vannak még jól látható fejlődési jelek. Tovább bővítette az eddig is nagyon bőséges családtámogatásokat a kormány többek között a lakásfelújítási kedvezménnyel. A kampány arcát Novák Katalin személyében találták meg, aki mindent egybevetve az egyik legszimpatikusabb kormánytag. Az intézkedések valóban javítják a demográfiai trendeket, ráadásul éppen a gyereknevelésnek megfelelő feltételeket biztosító családokban születik meg több gyermek, habár még mindig nem annyi, amennyit a kormány szeretne látni.

A médiumok terén nincs döntő fölény – még

Tovább folytatódott a nem kormánypárti médiumok elleni harc, azonban akárhogy próbálják megnehezíteni ezek helyzetét, még mindig sokkal több nézőjük és olvasójuk van mint a kormánypártiaknak, valószínűleg azért mert színvonalasabb tájékoztatást nyújtanak. Célpontba került a nagy hal, a Facebook is, ami a finoman fogalmazva is „megosztó” Varga Judit szerint cenzúrázza a kormánypárti megjelenést. Valójában a cél az állami irányítás megszerzése a magyar nyelven megjelenő (?) FB posztok fölött, hogy a kormány által preferáltakat dobja fel nagyobb számban, a tartalmuktól és kedveltségüktől teljesen függetlenül. Borítékolható, hogy a választás idejére már az FB-n is mindent visz majd a kormánypárti kampány.

 

A helyzet 2020 végén úgy néz ki (a járványhelyzettől gyakorlatilag független módon alakulva), hogy a magyar társadalomnak csak egy aránylag kis része érzékeli azt a rengeteg veszteséget, amit a kormány ideológiai alapú nyomulása okoz (azért vádolnak másokat ideológiával, nehogy rájuk süssék ezt a bélyeget). A társadalom nagy részének mindez még nem éri el az ingerküszöbét és vannak sokan gazdasági haszonélvezők is (vagy akiket a rendszer már megvett kilóra). Létezik emellett egy fanatizálódott keménymag, erősen konzervatív (mondhatni szemellenzős) értékrenddel, akik direkt örülnek annak, hogy a kormány a csatákat többnyire behúzza a „liberális” ellenséggel szemben, és mindig igénylik az újabb győzelmi jelentéseket a kormányzati sikerpropagandától. Ezeknek a csatáknak én egyelőre nem látom a valódi nyerteseit csak a veszteseit, és sok jóra nem számítok a következő évben sem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr9716358360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2020.12.28. 15:36:41

@vackor1: Sajátos logika?! Asszem te úgy általában a logikiával vagy bajban.

1. igen, a szüleim fizették a TB-met amikor még nem dolgoztam
2. amióta nyugdíjasok, azóta meg én fizetem nekik
3. akinek külföldön dolgozik a gyereke az egy fillér TB-t nem fizet, ergo azt valaki más fizeti.

Ha biztosítás jellegű lenne az EÜ, akkor ezek kb. másnap kiderülnének, de mivel szociális ellátás ezért lehet neked is ilyen ,,sajátos,, logikád.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.12.28. 15:39:26

@ulpius66: hazudsz

"Magyar GDP

2010 ------ 27,4 ezer milliárd forint

2019 ------ 47,5 ezer milliárd forint"

Magyar GDP

2010 ------ 100 milliárd euro

2019 ------ 131 milliárd euro

És a 2019-es adatból vonj le kb 4 milliárdot, ami az EU-s támogatás volt!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.12.28. 15:40:21

@ulpius66: "A bunkó magyar ballibsi mindent elkövet, hogy Covidos legyen!" - ezt honnan vetted?

midnight coder 2020.12.28. 15:43:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azért a technológia ehhez már bõven rendelkezésre állt legkésõbb a 2000-es évek közepétõl. Semmi akadálya nem lett volna egy állami szervert létrehozni, amibe kötelezõen be kellett volna csatlakozniuk a számlázóprogramoknak és a pénztárgépeknek. Lehet, hogy sok cég prüszkölt volna miatta, de azok szerintem most is prüszköltek.

midnight coder 2020.12.28. 16:03:09

@ulpius66: A magyar egészségügy úgy szar ahogy van, és amúgy a sportember is pont úgy megdögölhet mint te, sõt még úgyabban mert a sportolókat a dopping is irtja.

CoolKoon 2020.12.28. 16:20:32

@nemecsekerno_007: El vagy te tévedve szerintem. Nem az átverés zavar, ugyanis van annyi eszem, hogy felfogjam, hogy a politikusoknál a hazudozás alapvető szakmai követelmény. Ami rohadtul zavar az az elmúlt 10 év értelmiségellenes ámokfutása, hogy (kétségtelenül bosszúból) pártunk és kormányunk, de főleg Orbán Viktor gyakorlatilag mindent megtesz azért, hogy bezúzza és elpusztítsa a komplett magyar elitet, gyakorlatilag mindenkit, akinek van agya. És persze emellett még lop is kendőzetlenül (sőt, egyre kendőzetlenebbül). Ugye az előbbit a Nyugat komplett leszarja, mert hát nem az ő bajuk, az utóbbi viszont nagyon is zavarja őket, mert az ő pénzükből meg a hepaj (meg a bérkommentelő trollok közmunkabére). És persze amikor hangot adnak nemtetszésüknek, akkor rögtön rázendül a "mi is elhagyhatjuk az EU-t" című blöff, ami amúgy politikai-gazdasági öngyilkosság lenne Magyarország számára. Ezért vagyok frusztrált, a lecsúszott, utolsó vidéki suttyó alkeszeknek (meg bűnözőknek) tetsző garnitúra miatt, nem az átverésért.

CoolKoon 2020.12.28. 16:25:26

@MAXVAL birсaman közíró: Értelmetlen? Érdekes, valahogy az általad felhozott párhuzam MINDIG csak olyankor jön elő, ha azt kell megmagyarázni, hogy miért gázol át egy darab (állam)párt mindenen és mindenkin. Csak hát az a helyzet, hogy azoknak, akiknek a pofájába lépnek az ilyenek, ez nem fog tetszeni. És hát ha az az irány, hogy "nekünk mindent szabad, mert mi vagyunk a többség", akkor megfelelően sok haragos összegyűjtése után ez robbanóképes elegyet tud képezni. Vedd még hozzá a csőd szélén tántorgó egészségügyet, a kisemmizett rendőrállományt, no meg az EU-s pénzek befagyasztását, és a látványos eredményekre nem igazán kell majd várni. Na EZÉRT nincs olyan, hogy "többségben vagyunk, ezért basáskodhatunk".

midnight coder 2020.12.28. 16:28:54

@nemecsekerno_007: Az a hiba a képletedben, hogy a gyerekeid oktatását, TB-jét, GYES-t, GYED-et, CSOK-ot, stb. nem csak te fizetted, hanem az egész társadalom. Bár gyereket vállalni a szülõ oldaláról sem olcsó mulatság, de állam bácsi még a középosztálybeli gyerek estén is beletesz legalább ugyanannyit, lumpenproliék 9 gyerekéről nem is szólva. Ezzel együtt a munkaerő szabad áramlása tényleg katasztrófa ennek a régiónak, de erre nem a nyugdíj a megoldás.

midnight coder 2020.12.28. 16:36:50

@CoolKoon: Igazából csak a baloldali humán értelmiséget pusztította, azokért meg nem kár. Erre amúgy a baloldal is rájött, a Népszabó nevű balfék értelmiségi kifizetőhelyet ezért hagyták bevetni sóval. Ez a csapat - ahogy általában a humán értelmiség - Kádárék idejében még roppant fontosnak számított: ha két koszlott tarisznyás bölcsész összesúgott egy bisztróban már összefosta a bokáját a rendszer, ugyanakkor ez a fontosság az elmúlt pár évtizedben szinte teljesen megszûnt. Ebben amúgy sokat segítettek az olyan remek TV műsorok is, mint a Mónika-show, vagy a Való Világ N+1 és társai, illetve az egyéb agyrongáló balfék kulturális mozgalmak.

midnight coder 2020.12.28. 16:55:48

@vackor1: Bár alapvetően van igazságod, pár pici dologban azért vannak keverések abban amit mondasz. Elõször is, ami az EU-hoz való csatlakozásunkat illeti, az 2006-ban volt. A gengszterváltás pedig 89-ben. Az istenadta nép akkor mehetett "nyugatra" először, hogy megvegye a vietnami kisgyerekek által megvarrt sportruházatot. Illetve menni mehetett korábban, is csak akkor ki kellett váltania a nagyszülők és a dédszülõk valutakeretét is ugyanehhez. Ez a "csatlakozás" pedig nem a mi ötletünk volt, hanem azok a jóelvtársak vitték csődbe a rendszert, akiknek az utódait ma "demokratikus ellenzéknek" hívjuk. Akik amúgy már 3 évvel a gengszterváltás elõtt elkezdték szétlopni az országot, ergo amikor a párttitkár elvtárs még bőszen szónokolt a népnek, hogy még ebben az ötéves tervben meg kell húzni kicsit a nadrágszíjat, de majd a következõ már jó lesz, a főelftársi már javában tömték a zsebüket.

A másik dolog az, hogy az az Európa amihez anno mi csatlakoztunk nagyon nem az az Európa volt amit mi most annak hívunk. És persze akkortájt az európához csatlakozás zászlaján a gazdasági felzárkózás volt (amiből nem sok minden sikerült), és nem a különféle deviáns kisebbségek támogatása.

A jogállamiság dologgal kapcsolatban pedig az igazi baj az, hogy a dolognak van olyan olvasata, hogy a mainstream európai politika ami mostanság leginkább a "progresszív" címkével jellemezhető megpróbálja ellehetetleníteni a velük ellentétes értékeket valló kormányok működését, lazán figyelmen kívül hagyva a mögöttük álló választói akaratot, és szembeköpve azt a demokráciát amit a szavak szintjén pont ők akarnak megvédeni. Amivel amúgy alapvetően nem az a bajom, hogy Orbánékat seggberúgják, elvégre rászolgáltak, hanem az, hogy ez a mainstream európai progresszió kb. annyira életképes társulat mint az észak-koreai kommunista párt.

nemecsekerno_007 2020.12.28. 17:01:26

@CoolKoon: Értelmiség-ellenes kirohanás?! Ezek az értelmiségiek szinte egytől egyik közpénzből éltek vagyis az adónkból. MTA, SZFE. Ez egy szimpla mocsárlecsapolás, amit a békák próbálnak ,,leszámolásnak,, beállítani. Egy közpénznyelő mocsár lecsapolása.
Ezt akarod nekem eladni?!

nemecsekerno_007 2020.12.28. 17:03:24

@midnight coder: Te legalább megértettél valamit az egészből amit próbálok leírni. Ez gyakorlatilag egy agyelszívó gépezet, aki a költsünk többet oktatásra szöveget nyomja, az ezt a gépet eteti.
A többség fel se fogja az egészet, annyira az ego bűvöletében élünk. Valósítsd meg önmagad, akár a közösség rovására is.

nemecsekerno_007 2020.12.28. 17:04:32

@CoolKoon: Amúgy felmondtad a szokásos mantrát.

CoolKoon 2020.12.28. 17:08:12

@midnight coder: "Igazából csak a baloldali humán értelmiséget pusztította" - Ez csak az MTA bezúzásáig tűnhetett igaznak, azóta nettó hazugság. És mivel az úthenger sosem áll meg, a sor még folytatódni fog. Ugyebár a következő célpont szinte biztosan a BME lesz, hiszen az még az ország egyik olyan kiemelkedő tudományos intézménye, amelyet nem rohasztottak le.

"Erre amúgy a baloldal is rájött, a Népszabó nevű balfék értelmiségi kifizetőhelyet ezért hagyták bevetni sóval." - Ezt az okfejtést nem igazán értem.....

"ez a fontosság az elmúlt pár évtizedben szinte teljesen megszûnt" - Nem, speciel a mérnökök meg a programozók fontossága azóta se szűnt meg, sőt!

"Ebben amúgy sokat segítettek az olyan remek TV műsorok is, mint a Mónika-show, vagy a Való Világ N+1 és társai" - Ami azt illeti, ezek a műsorok történetesen pont azoknak a rétegeknek készültek/-nek, amely a Fidesz törzsszavazóit is adja.

CoolKoon 2020.12.28. 17:16:57

@nemecsekerno_007: "Ezek az értelmiségiek szinte egytől egyik közpénzből éltek vagyis az adónkból." - És akkor mi van? Pusztuljon a biológus meg a vegyész, ha állami pénzen él? Nem baj, majd elmegy Nyugatra, és valamelyik nyugati állam pénzén fog rákgyógyszert kutatni.

"MTA, SZFE" - Ja. Gondolom, se a tudomány, se a filmművészet nem hiányzik. Bezzeg ha a lebujokat csinálnák át parancsszóra mondjuk kávézókká, akkor gondolom ott dobálnád a Molotov-koktélokat a Kossuth téren...

"Ez egy szimpla mocsárlecsapolás" - Aha, mocsárlecsapolás. És melyik lesz a következő "mocsár"? A BME? Az ELTE? Vagy valamelyik vidéki egyetem? Mert ennek sose lesz vége, amíg minden értelmiségi műhely be nem lesz zúzva. Az utána következő világban meg értelmiségieknek már nem igazán lesz hely, csak nyáladzó, idióta bólogatójánosoknak.

"Amúgy felmondtad a szokásos mantrát." - Érdekes, az előbb még frusztrációról hadováltál... De mindegy is, nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy egy értelmiségi ettől a folyamattól (na meg az M. Richárd-féle udvari maffiózóktól, meg az egyéb söpredéktől) hányni tudna. És ez nem a "minden csoda csak három napig tart" kategória, ugyanis pártunk és kormányunk rombolásának súlyos, hosszan tartó következményei lesznek.

vackor1 2020.12.28. 17:20:28

@midnight coder: ..." A gengszterváltás pedig 89-ben. Az istenadta nép akkor mehetett "nyugatra" először, hogy megvegye a vietnami kisgyerekek által megvarrt sportruházatot..."

Opppsz, igazad van, erre valóban nem figyeltem, azért nem maradt meg bennem különleges élménynek a dátum , mert én már a 80-as évek elejétől kezdve évente többször jártam Szüleimmel - legálisan :) - és a sport miatt is Nyugatra. :) Ettől függetlenül valóban figyelmetlen voltam, köszi.
A 3 évenkénti 50 $ keret meg nem "ér", senki nem annyival indult, de ugye az egy alapvetően más rendszer volt, azért nem jeleztem külön.

:)

vackor1 2020.12.28. 17:25:21

@CoolKoon: Ezt írod : " És akkor mi van? Pusztuljon a biológus meg a vegyész, ha állami pénzen él? Nem baj, majd elmegy Nyugatra, és valamelyik nyugati állam pénzén fog rákgyógyszert kutatni."

Telitalálat egy mai cikkre :)) ( és előre tudom mi lesz a hörgés izénicklényektől.. ) :

telex.hu/koronavirus/2020/12/28/richard-dawkins-nobel-dijat-kovetel-kariko-katalinnak

CoolKoon 2020.12.28. 17:40:21

@vackor1: Hát igen: "Karikót 1985-ben pedig a Szegedi Biológiai Központból bocsátották el többed magával egy leépítéskor." Ilyen leépítések valószínűleg a Palkovics által kézivezérelt új, illatosabb kutatói hálózatnál is lesznek. Gondolom, a folyamat tipikusan magyaros lesz: pofára kirúgnak mindenkit, aki egy kicsit is unszimpatikus a rohadék Palkovicsnak, érdemeikre való tekintet nélkül. Ja hogy a nyugati egyetemeken is sokat kell vergődni? Igen, mert hatalmas a konkurencia, Amerikában konkrétan ölre mennek 2-3 évente minden egyes kutatói posztért a világ legjobb koponyái. Viszont - Mo-al ellentétben - az egyetemekről "kint rekedtek" nem kényszerülnek az ország elhagyására, hanem a világ legjobb cégeinél dolgozhatnak. Na ez az, ami Mo-n soha a büdös életben nem fog megtörténni, de soha.

vackor1 2020.12.28. 18:04:18

@CoolKoon: Van pár ember/család, akiket nagyon jó/legjobb barátaimnak nevezek - együtt töltjük akár a karácsonyt, szilvesztert, rengeteget utazunk kül -és belföldön is , sok időt töltünk együtt-, az egyikőjük öccse , akivel szintén nem egyszer találkoztam, de ő nem tartozik a szoros ismeretségi körömhöz, ( majd' egy évtizednyi munka után, nem egyszer kinevezve , pár nap múlva már csak ex ) rektor , nem nevesítem. Az előzőeket csak azért írtam, mert ez nem a hallotta valaki valahonnan és az ő keresztanyja szomszédjának a volt osztálytársa- történet, hanem elsőkézből származó, valós infó, pont az általad említett "úrral" kapcsolatban. Nincsenek illúzióim a mostani bagázzsal kapcsolatban , volt politikus üzlettársam is van, öregfiúk csapatában képviselőkkel fociztam , egyik barátnőm államtitkár egyik kis, ezredik munkatársa, elhiheted, hogy rengeteg mindent hallottam már, de azt a történetet még én is elhűlve hallgattam barátomtól.
Summa summarum : nem lesznek, VANNAK.

CoolKoon 2020.12.28. 18:21:14

@vackor1: Ó igen, ez a "legszebb" az egészben: ugye a "forradalom felfalja a saját gyerekeit" logikája szerint az se garancia semmire, ha az ember "haver", hiszen attól még - érdemeire való tekintet nélkül - ugyanúgy és ugyanolyan gyorsan lapátra kerülhet, mint bármilyen "ellenzéki" (igazából ez a legnagyobb baj az egészben: semmire nincs garancia, arra se, hogy egy Fideszes NER-lovagra nem adják meg másnap a kilövési engedélyt). Ilyen légkörben nem lehet normálisan dolgozni sem, mert egy idő után egyszerűen megfojtja az embert.

élhetetlen 2020.12.28. 18:36:16

@midnight coder: „A felhõ ilyen szempontból kifejezetten jó ötlet”. Az ötlet jó, de nekem mások a tapasztalataim, mint neked. Tavaly sajnos megfordultam pár helyen, a derekam megadta magát. Az ORFI volt az első, eltanácsoltak, mert ödémás a lábam, nem tudnak infúzióban izomlazítót adni. Szent Imre, vízhajtóztak, és vizsgálatok, ott kiderült, hogy fújhattam volna az izomlazítót, összeroppant egy csigolya. Fél év múlva, (mázli) megműtöttek, de előről az összes vizsgálat, labor, mert a felhőben nyoma sincs, hogy voltam a Szent Imrében. A zárójelentés papíron, fényképezhettem, és küldhettem át a körzetinek. A felhőben egyik kórházból sincs egyetlen adat sem, csak a körzetim által felírt gyógyszerek. Ezért látom úgy, hogy valami nem kerek.
A másik, a kártyás fizetés jó. De az „azt is meglépném, hogy kivonom az 5000 forintnál kisebb címletû pénzeket a forgalomból”, már necces. Nem mindenki él úgy, mint te. Havi bevásárlás házhoz szállítással megy. De néha elfogy a tejem, kenyerem. A Tesco kihozza a kétezres tételt is, 1750-ért, a Spar 10000 alatt nem is hoz ki árut. Ilyenkor van az, hogy jön valaki, és megkérem, hogy hozzon tejet, kenyeret. Át lehet utalni 500 forintot is, kivéve, ha megdöglik a számítógép, ami azért előfordul, mert akkor fizetésképtelenné válnék.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.28. 19:21:07

@CoolKoon:

Szóval a választásokon nyertes párt ne kormányozzon, ne valósítsa meg elképzeléseit? Akkor minek vannak választások?

CoolKoon 2020.12.28. 19:25:52

@MAXVAL birсaman közíró: Kormányozzon, de az, hogy nyert a választásokon, nem jelenti azt, hogy joga van pl "megbüntetni" azokat, akik nem rá szavaztak. Csak hogy te is értsd: attól, hogy a Fidesz nyerte a választásokat, még a kétharmad ellenére sincs joga ahhoz, hogy a b uzik Kossuth téri kivégzését élőben adja a királyi tévé, hogy eltöröljék a nők választójogát, vagy hogy húsdarálóba dobálják az ellenzéki szavazókat, bármennyire is szeretnék ezeket.

CoolKoon 2020.12.28. 19:38:09

@MAXVAL birсaman közíró: Ezek PÉLDÁK voltak. Mondjuk az eddigi lépései afelé tendálnak, de nem az a lényeg. A lényeg, hogy a többség a választási győzelem ellenére se önkényeskedhet a kisebbség fölött. Gyakorlatilag a legtöbb nemzetközi szerződés is erről szól. Ahol ugyanis a többség úgy gondolja, hogy bármit lehet, azokból pillanatokon belül olyan helyek válhatnak, mint Jugoszlávia, Bosznia, Koszovó, Szudán, Szomália, Burma vagy a világ többi, hasonszőrű pöcegödre. Ugyanis "kisebbség" (=kipécézett csoport) bárkiből lehet, akár egyik napról a másikra is. Akár még belőled is...

CoolKoon 2020.12.28. 19:51:40

@MAXVAL birсaman közíró: Attól függ, hogy mi van a programjukban. Pl. az ellenzéki városok "kiéheztetése", a tudományos műhelyek szétverése, egyetemek elüldözése igenis önkény. Udvari maffiózók és verőlegények alkalmazása, meg ellenzéki politikusok állami épületből való kidobatása szintén. Ahogy az ellenzéki képviselők és újságírók önkényes parlament-beli csuklóztatása is az.

midnight coder 2020.12.28. 20:08:23

@élhetetlen: Nekem a háziorvos csinált vérképet, az felment a felhõbe és én is látom, ahogy a magánkórház által készitett vérképet is. Viszont az tény, hogy a magánkórház az általa készített vizsgálatokat nem lõtte fel a felhõbe, azt csak a cég online felületén lehet látni. Ami szerintem a szabályozás és / vagy az infrastruktúra hiányossága, szóval van még ott hova fejlõdni, de az irány jó.

Amúgy ma már van olyan Pl. hogy Revolut, ahol az ebéd árát is át tudod utalni a haverod számlájára ha õ fizetett.

midnight coder 2020.12.28. 20:24:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Volt netem 2000 tájékán, sőt akkorra szerintem már kábeles netem is volt. De a betárcsázós net is 1000x megbízhatóbb volt, mint az államigazgatásban akkoriban használt megoldások (nem tudom mond-e valamit neked az az szó hogy NYENYI). Egy http uploadot 1-2 megárval naponta azért át lehetett volna zavarni még egy betárcsázós modemen is, pláne már 2005 tájékán. Egy biztos: Orbánék ezt a lépést jól csinálták.

midnight coder 2020.12.28. 20:27:35

@vackor1: Nem ért, de elég sokan voltunk kinn vele. Sõt, egész (kis) ipar épült Pl. a számítógép alkatrészek behozatalára és értékesítésére a mûszaki bizományiknál. Mondjuk pont 89-ben én sem voltam kinn, sõt utána nagyon sokáig nem. De akkoriban a nagy Gorenje láz legalább akkora esemény volt mint a taxis-blokád.

élhetetlen 2020.12.29. 00:15:19

@midnight coder: Nem értjük egymást, de mindegy. Az irány jó, de én mást tapasztalok, mint te. Nekem az lenne jó, ha a Gerincklinika várójában nem csak két karfás szék lenne, hanem mindegyiknek lenne karfája, mert oda nem azok járnak, akik leülnek lazán, és felpattannak, ha kell. Át kellett élnem, hogy meghalt a rendszerük, és a kilenc órás időpontom du. 2-re csúszott, és el kellett mennem wc-re. Leülni le tudok, (sőt, leesni is) bárhová, aztán ültem, és vártam, hogy megkeressen a barátnőm, aki aztán segített felállni, mert sem kapaszkodó, de még egy kilincs sem, ami segítene, csak egy kis bigyó, amivel zárod az ajtót. Amíg bent voltam, napi 30 000 a kétágyas, amihez tartozik fürdőszoba. Oda kérhetek wc magasítót, a tizen szobához tartozó folyosói wc-re nem. Ha ezek rendben lennének, akkor jöhetne a felhő.
Revolut. Felnőtt korú mobilom van, telefonálni, sms-t küldeni, fényképezni tudok vele. Ja, csak egy kamerás, de ez elég. Nem veszek okos telefont, és nem nyitok másik bankszámlát, nem kérek másik kártyát, mert annyit nem ér, hogy pár száz forintot ingyen utalhassak át. Mondtam, más életvitel.

élhetetlen 2020.12.29. 01:28:17

@MEDVE1978: Átlátható, mert utólag megjelenik a közlönyben? Innét kezdve nem stimmel. „illetve az ellenzéki pártok képviselői megkapják a törvénytervezetet vita előtt.” Ja. Éjfélkor benyújtják, másnap megszavazzák. Egyéni indítványnál nincs előzetes egyeztetés. Nem láttál olyan riportokat, ahol kormánypárti mond valamit a szavazásról? Az ilyenek, hogy nem olvastam, de azt mondták, meg kell szavazni (pártfegyelem), vagy a nem olvastam, de, ha X nyújtotta be, akkor biztosan jó? És évek óta már csak ez megy.
Más „Most már biztos: lebontják a cölöpházakat a Fertő-tónál… sem katasztrófavédelmi, sem pedig környezetvédelmi szempontból nem felelnek meg a hatályos hazai és uniós jogszabályoknak”, de, mikor építették őket, akkor nyilván megfeleltek az akkori jogszabályoknak. Ja, most útban vannak, akkor hess! „állami pénzből épülhet négycsillagos szálloda, kikötő és 16 teniszpálya”. Index - Belföld - Lebontják a cölöpházakat a Fertő-tónál . Én is aggódom, mert Kenesén van egy 150 négyszögöles telkem egy kis nyaralóval, ami ugyan nem ér le a vízig, de két háznyira van a strand. Ha a víz felé nézünk, a jobb oldali szomszéd a volt Matáv üdülő, a baloldali egy 550 millióért árult „palota”. A palota telkének az egyik része az enyém, telekkönyvileg független. Aztán ugyanaz az ember megvette a Matáv üdülőt is, a palotát is, ami a víz felőli területen összeér. Mi lesz velem, ha úgy dönt, hogy az ott, a középen levő kis telkem jobb lenne neki parkolónak? Hát abból biztosan nem jövök ki jól. Ennyit a jogbiztonságról. Ha ehhez hozzáveszem, hogy elgázolja egy osztrák nyugdíjas az ellenjelölt polgármestert, itt elég az is, ha rádől egy akácfa a nyaralómra „véletlenül” , és, ha fizet is a biztosító, abból csak a romeltakarítás jön ki, egy új nyaraló nem, és, mivel nem tudom kezelni a helyzetet, mert mások a pénzügyi kondíciók, odaadom akár ingyen is, csak ne kötelezzenek az utcakép helyreállítására. Ezért látom másképp a jogállamiság kérdését, mint te.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 08:51:04

@CoolKoon:

Ilyen a modern demokrácia: a kampány állandó. S nem létezik kormányzat a vilégon, mely ne használná ki kampánycélokra a kormányzati hatalmat.

Ez mind belefér.

Te viszont alapvető isteni joggal, természetjoggal ellenkező szabályokról beszéltél. De rre egy példát se adtál.

kvadrillio 2020.12.29. 11:10:01

VIKTOR EMELJE FEL A BÉREKET, MINDENKIÉT !!!!!!! A NYUGDÍJASOKÉT IS ! ÉS ÁLLJON LE A sport milliárdokkal való kenegetésével, a motokrossz pályaépítésekkel ! MOST, AZ EMBEREKNEK KELL ADNI !
ÉS FŐLEG A GYILKOLÁSOKKAL !
„Az utolsó pillanatig hitt a gyógyulásban” – Könnyek közt beszélt Kovács P. József élete párjáról, akit karácsonykor veszített el

EZT A FASZIT SAJNÁLOM ! NAGYON JÓ TÉVÉBEMONDÓ VOLT ANNO ! :(

CoolKoon 2020.12.29. 14:12:12

@MAXVAL birсaman közíró: Te direkt nem akarod érteni, amit leírtam? Az, hogy állandóan kampány van, a dolog lényege szempontjából irreleváns. Kampánnyal se lehet indokolni a kormányzati önkényt.

Hol beszéltem én "alapvető isteni joggal, természetjoggal ellenkező szabályokról"?!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 14:17:13

@CoolKoon:

"b uzik Kossuth téri kivégzését élőben adja a királyi tévé, hogy eltöröljék a nők választójogát, vagy hogy húsdarálóba dobálják az ellenzéki szavazókat" - ezt te írtad. Majd arról beszélsz, hogy az önkormányzatok kevesebb pénzt kapnak, ami egy teljesen legitím politikai döntés.

CoolKoon 2020.12.29. 14:47:48

@MAXVAL birсaman közíró: "az önkormányzatok kevesebb pénzt kapnak, ami egy teljesen legitím politikai döntés." - Jaa, hát ha az önkormányzatok "pofára" történő kiéheztetése "teljesen legitim politikai döntés", akkor a homoszexualitás börtönnel való büntetése is az.

CoolKoon 2020.12.29. 15:02:32

@MAXVAL birсaman közíró: Ugyanis jobb ha tőlem tudod, hogy mindkettővel ugyanaz a baj: a nyílt d i sz k r i m i n á c i ó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:05:49

@CoolKoon:

Minden döntés valakit diszkrininál.

Pl. emeled a nyugdíjat, ezzel pénzt vonsz el a nem-nyugdíjasoktól.

CoolKoon 2020.12.29. 15:09:37

@MAXVAL birсaman közíró: És még ha az év 365,25 napjában is kampány van, akkor is az lesz. De mondok egy másik példát, hátha úgy jobban megérted: tegyük fel, hogy holnap bemész a munkahelyedre, kisvártatva pedig behív a főnököd, és átnyújt egy papírt az azonnali felmondásodról. Megkérdezed, hogy miért, erre azt mondja, hogy "egy Fosbook-os bejegyzésed miatt". Szerinted ez így abszolút rendben lenne, és nem mennél el a munkaügyi bíróságra (még ha erősen kérdéses is, hogy Bulgáriában azzal bármire is mennél)?

CoolKoon 2020.12.29. 15:12:21

@MAXVAL birсaman közíró: Azért eléggé cinikus dolog a nyugdíjemelést az önkormányzatokon elkövetett bosszúhoz hasonlítani, nem gondolod?

És nem, nem a homokosok kiirtását írtam, hanem megbüntetését. Mert ugye a halálbüntetés is egy büntetési forma. Ahogy a kirúgás is az...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:21:49

@CoolKoon:

Nem mennék el, hisz semmi értelme nem lenne. Ha ki akarnak rúgni, úgyis kirúgnak. Szóval mi értelme ennek?

CoolKoon 2020.12.29. 15:32:31

@MAXVAL birсaman közíró: "Sokéig bűnscelekmény volt a homokos szex. Na és?" - Ja. Egészen addig, amíg ki nem találtak ilyen "emberi jogok" nevű tákolmányt meg hasonló "marhaságokat". Ergo eléggé fals érvelés annak a felemlegetése, hogy mi volt előtte (meg hogy miket tartottak bűnnek a kommunisták, tekintve, hogy a Népköztársaság egy fasiszta diktatúra volt).

"Nem mennék el, hisz semmi értelme nem lenne. " - De elmennél, ha a biztonságiakkal kísértetnének ki.... De te még mindig nem érted? Pártunk és kormányunk SE lehet diszkriminatív, még ha négyötöddel nyerne választásokat, akkor se. A d i sz k r i m i n á c i ó tilalmát egyebek között számos nemzetközi szerződésben vállalta Magyarország, amiket mellesleg nem is lehet csak úgy (súlyos következmények nélkül) felmondani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:41:01

@CoolKoon:

Az emberi jogok kitalálása után is nagyon sokáig így volt.

De a lényeg: nem tudsz olyat mutatni a Fidesz intézkedéseiből, mely emberi jogot sérteni, hanem csupa olyat, mely normál kormányzás, azaz nyilván sok esetben sérti az ellenzék érdekeit, ami viszont teljesen normális dolog.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:43:30

@CoolKoon:

"e elmennél, ha a biztonságiakkal kísértetnének ki"

Sose tenne ilyet egy munkahely, értsd meg. Ennek semmi értelme.

Ha valakit el akarnak küldeni politikai okokból:
- meg se mondva az igazi okot, elbocsátják kamuokkal - semmi se tehetsz ez ellen.
- s ha meg is mondják őszintén mi a valós ok, akkor se az lesz a papíron.

Kikisértetni? Minek? Megmondják: ki vagy rúgva, s magadtól elmész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:45:19

@CoolKoon:

"A d i sz k r i m i n á c i ó tilalmát egyebek"

Csak a JOGTALAN d i sz k r i m i n á c i ó tilos eleve.

CoolKoon 2020.12.29. 15:53:52

@MAXVAL birсaman közíró: "nem tudsz olyat mutatni a Fidesz intézkedéseiből, mely emberi jogot sérteni, " - Miért, a d i sz k r i m i n á c i ó szerinted micsoda? Vagy említhetném a "migráncsokkal" való bánásmódot is, ami amúgy egyenesen visszataszító. És amikor kopasz verőlegényekkel állták útját ellenzéki képviselőknek, az se igazán volt összeegyeztethető az emberi jogokkal. De említhetném a Kubatov-listát is, ami személyes adatokkal való elég súlyos visszaélés volt.

"meg se mondva az igazi okot, elbocsátják kamuokkal - semmi se tehetsz ez ellen." - Igen, éltem át ilyet már sajnos én is.

"ha meg is mondják őszintén mi a valós ok, akkor se az lesz a papíron" - Szerencse, hogy egy hangfelvétel bizonyító erejű. De mindegy, nem is ez a lényeg. Miért kezdesz el szőrszálhasogatni, amikor te is nagyon jól tudod, hogy ezek csak illusztratív példák voltak?

"Csak a JOGTALAN d i sz k r i m i n á c i ó tilos eleve." - Miért, létezik olyan is, hogy jogos d i sz k r i m i n á c i ó? Mert a beteg kommunista fejeken kívül szerintem nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 15:57:51

@CoolKoon:

Migránsok - mi a gond? Az ország belügye kit enged be.

Kubatov-lista - minden komolyabb párt nyilvántartja a szimpatizánsait.

CoolKoon 2020.12.29. 16:02:16

@MAXVAL birсaman közíró: "Az ország belügye kit enged be." - Én nem erről beszélek, hanem arról, ahogy a táborokban bántak velük. De ezt inkább hagyjuk, mert amíg a nemkívánatos egyedektől nem lehet megszabadulni (és hát nem lehet, még a franciák meg az angolok se tudtak, pedig ők az ilyesmiben azért jóval tapasztaltabbak), addig nincs jobb megoldás.

"minden komolyabb párt nyilvántartja a szimpatizánsait" - Ja. Ha "mindenki lop", akkor én is lophatok meg adót csalhatok, mert úgy a normális, mi?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:02:34

@CoolKoon:

"létezik olyan is, hogy jogos d i sz k r i m i n á c i ó? "

Igen. Szinte minden az. A családtámogatás pl. diszkriminálja a családtalanokat. A nyugdíjas kedvezmény a nem-nyuggereket. Stb. S egyik se jogtalan

Jogtalan az, ha valakit irreleváns módon rekesztenek ki. Pl. nem engednek be a boltba, mert zsidó vagy. Vagy nem lehetsz pilóta, mert homokos vagy. Vagy nem kapsz családi pótlékot,ha cigány vagy. S még számtalan egyéb.

Az meg jogos kirekesztés, ha nme vesznek fel fotómodellnek, mivel 117 kg a súlyom, s ha az nem vesizkfel a szomsézd csajt sztriptízbárba, mert csúnya, vagy nem veszik fel a keresztényt a zsidó iskolába. Stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:04:16

@CoolKoon:

Semmi gond a bánásmóddal a táborokban. Soha, senki se bizonyította az ellenkezőjét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:05:47

@CoolKoon:

"Ha "mindenki lop", akkor én is lophatok meg adót csalhatok, mert úgy a normális, mi?"

Olyan ez, mint a doppnig, Nincs nélküle versenysport. Csak van, aki jól csinálja, más meg balek módon elrontja. Ugyanez atámogatói lista. Mindenkinek van, csak akkor éppen az egyik fideszes aktivista elszúrta, s kitudódott.

CoolKoon 2020.12.29. 16:06:07

@MAXVAL birсaman közíró: Jaaa, persze, ennyi erővel azt is be lehet magyarázni, hogy jogos, ha az önkormányzatot kiéheztetjük, mert nem Fideszes. Vagy jogos, ha valaki nem fogadhat örökbe gyereket, mert b uzi. Vagy jogos, ha nem járhat egyetemre, mert az apja/anyja/nagyapja kulák volt....

"Semmi gond a bánásmóddal a táborokban. Soha, senki se bizonyította az ellenkezőjét." - Dehogynem. Egyenesen Strassburg mondta ki, hogy pl. az, hogy nem kaptak enni, embertelen bánásmód volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:11:44

@CoolKoon:

""meg se mondva az igazi okot, elbocsátják kamuokkal - semmi se tehetsz ez ellen." - Igen, éltem át ilyet már sajnos én is."

Én meg soha.

Eddig összes munkaviszonyom 16 év. Összesen 8 munkahely.

5-ször én mondtam fel, 2-szer kirúgtak. Sose politikai okból. ELeve olyan munkahelyeket választok, oiyan alacsony pozíciókat, ahol le se szarják az ember magán- és közéleti dolgait.

Az egyik kirúgásom: nem tudtam beilleszkedni láthatólag a közzöség 90 %-a utált, Összeszokott csapat volt, én meg új. A próbaidő utolsó napján elküldtek. Abszolút törvényesen.-

A másik: 4 év munka után egyszeráen lecsökkent a forgalom, anapi munkaidőmből a végén már átlag fél órát töltöttem tényleges munkával, a többiben neteztem. Abszolút törvényesen küldtek el, kifizetve minden járandóságot.

Sose tiltakoznék kirúgás ellen. Semmi értelme.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:16:27

@CoolKoon:

Politikai harc, minden kormányzat igyekszik nehézségeket állítani az elenzéke számára. Amíg ez nem megy el jogtalan vagdalkozásba, semmi látnivaló ezen.

Akkor is ezt mondtam, amikor 2002-ben tömegesen bocsátottak el fideszes embereket a minisztréroumból depolitizált állásokból. Mert egyszeráen ez a normális, hiába ír mást a jogszabály. Nyilván egy ballib miniszter se fog akarna az ellenfél embereivel dolgozni, akkor se, ha azok depolitizált szakértők.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 16:17:02

@CoolKoon:

"Strassburg mondta ki, hogy pl. az, hogy nem kaptak enni, embertelen bánásmód volt"

Nem volt semmi konkrétum.

CoolKoon 2020.12.29. 16:33:11

@MAXVAL birсaman közíró: "Sose politikai okból." - Engem se politikai okból, "csupán" pofára, ami egy és ugyanaz.

"oiyan alacsony pozíciókat, ahol le se szarják az ember magán- és közéleti dolgait." - Szar munkahelyeken bármilyen pozícióban van az ember, akkor is fúrni fogják. Ha másért nem, akkor színtiszta unalomból.

"minden kormányzat igyekszik nehézségeket állítani az elenzéke számára." - De ez csak Kelet-Európában van így, az ostoba zsebdiktátorok hazájában. Errefelé ugyanis senki se tiszteli a demokratikus játékszabályokat.

"Mert egyszeráen ez a normális" - Még egyszer: a Nyugaton nem ez a normális. És igazából mifelénk is az lenne a normális, ha csak a hivatalvezetőt váltanák le, nem pedig a takarítóig bezárólag mindenkit.

"Nem volt semmi konkrétum. " - Nem a legfrissebb ítéletről beszélek, hanem az előzőről.

kvadrillio 2020.12.29. 18:23:19

Érezhető földrengés volt Magyarországon
Origo2020.12.29. 12:35

Több helyen is földrengés volt Magyarországon délután 12:30 körül. Ezt az értesülést megerősítette a Kövesligethy Radó Szeizmológiai Obszervatórium. A rengést azért lehetett érezni Magyarországon, mert Horvátországban 6,3-as erősségű rengés volt.

Magyarország több pontján is kisebb földrengést észleltek az emberek kedden, nem sokkal délután negyed egy után.

A nemzetközi oldalak szerint erős, 6,3-es erősségi földrengés volt Horvátországban.

A rengést nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában, Olaszországban, Szerbiában, sőt még Németországban is érezni lehetett.

Ezt lehetett érezni az ország több pontján is.

Mit jelent, hogy egy rengés 6,3-as erősségű? A Richter-skálán a 6 és 7 közötti rengések erősnek számítanak, évente mindössze 120 ilyet mérnek világszerte. Definíció szerint az erősebb épületek is megrongálódnak az epicentrumtól 50–80 km távolságban is.
Hivatalos közlemény a földrengésről
A CSFK GGI Kövesligethy Radó Szeizmológiai Obszervatórium közleménye szerint 2020. december 29-én 12 óra 19 perckor 6,3-es magnitúdójú földrengés keletkezett Horvátországban, mintegy 5 kilométeres mélységben. A rengés epicentruma Zágrábtól körülbelül 42 kilométerre délkeletre, a magyar országhatártól közelítőleg 100 kilométerre volt. A fő rengés után várhatók utórengések, amelyek között erősek is lehetnek. A földrengést Magyarország nagy területén is érezte a lakosság - írja az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság oldala.

Azt is tudni, hogy a rengés Baranya megyében ez idáig három településen okozott kisebb anyagi károkat, sérülésről nem érkezett bejelentés.

Az ABC News azt írja, hogy komoly károk keletkeztek Zágráb városában.

jahhh.....pont fél 1 előtt kb 10 perccel éreztem, hogy hullámzik a fenekem alatt a forgószék és felnézve a csillár kilengett kb 5-10 cm-re.....mondtam a fiamnak, de ő csak játszott tovább a számgépén...:)

kvadrillio 2020.12.29. 18:25:37

A földrengés miatt leálították a szlovén-horvát atomerőművet.....összedőltek épületek H.o-ban...

kvadrillio 2020.12.29. 18:28:47

Gazdaság 2020. december 29. 18:10
Erős földrengés pusztított Horvátországban, jönnek az első hírek a károkról
Portfolio
Cikk mentése Megosztás
Horvátországban megmozdult a föld, erős, a Richter-skálán 6,4-es földrengés rázta meg déli szomszédunkat. A földrengést több helyen észlelték Magyarországon is. A katasztrófa epicentrumának tekinthető Petrinja városa romokban.
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod.
2020. december 29. 18:10
Horvát földrengés: Orbán Viktor is felajánlotta a segítséget

Felajánlotta Magyarország támogatását a földrengés okozta károk enyhítésében és a katasztrófát követő újjáépítésben Orbán Viktor miniszterelnök abban a levélben, amelyet horvát kollégájának, Andrej Plenkovicnak írt kedden délután - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője, hozzátéve: a magyar katasztrófavédelmi szervektől jelentést kért a kormányfő.
Tovább a cikkhez
2020. december 29. 16:45
Veronában dél óta három földrengés is volt

Két órán belül háromszor is megmozdult a föld Észak-Olaszországban, Veronában, a déli horvátországi óta. 14 óra 2 perckor jött az első rengés, ami 3,4-es erősségű volt. Ezt szűk háromnegyed órával később egy 2,8-as erejű követte, és valamivel délután fél 4 óra előtt érkezett az eddigi legerősebb, 4,4-es fokozatú.

(444)
2020. december 29. 16:18
Pécsről is jelentettek anyagi károkat

Három Baranya megyei településen okozott kisebb anyagi károkat a keddi földrengés, sérülésről azonban nem érkezett bejelentés, közölte a Katasztrófavédelem honlapja alapján a Telex. Pécsről, Pettendről és Ligetről érkezett bejelentés a Katasztrófavédelemhez, Pécsen leomlott egy kémény.

Ez a Bama cikke szerint a Szent Mór utcában, az egykori bábszínház épülete melletti társasházban történt, egy férfi épp arrébb ált autójával, amikor egy méterrel mellette lezuhant egy tégla. A lap szerint kár keletkezett az autójában. A város több pontján emberek rohantak az utcára. Az Időkép információi szerint Pécsen az egyik áruház is berengett, emiatt az épületből mindenkit kiküldtek.
2020. december 29. 16:17
Félbeszakadt a horvát parlament ülése is

A földrengés hatására.
2020. december 29. 16:08
Petrinja belvárosa romokban

A 6,4-es erősségű földrengés következtében helyi beszámolók szerint Petrinja kisvárosának belvárosa szinte teljesen megsemmisült. Ez a település volt a földrengés epicentrumában. Horvátország középső részén, Sziszektől légvonalban 9, közúton 16 km-re délnyugatra, Zágrábtól délkeletre, a Petrinjčica-patak és Kulpa folyó összefolyásánál fekszik - olvasható a Wikipédián. A felvételek szerint a település központi részén jelentősen megrongálódtak a házak.
petrinja földrengés horvátország
Petrinja városa a földrengés után. Fotó: MTI/EPA/CROATIAN RED CROSS .............................................

kvadrillio 2020.12.29. 19:45:53

MIVAAAN ? MINDENK AGGÓDIK A NYARALÓJÁÉRT ????? :)

NNA, EZ NEM MEGYÁÁÁÁM !!!!!
MINDEN MAGYAR KÉRI AZ UN IÓS MILLIÁRDOKBÓL A FEJKVÓTÁJÁT !!! SZAROK ÉN IS A VERSENYSZFÉRÁRAÁ, MERT CSAK AZ ADÓPARADICSOMOKBA ÉS OFFSHORESZÁMLÁKRA MENEKÍTIK A MILLIÉÁRDJAIKAT !

KÉREM A FEJKVÓTÁMAT !!!!!!!!

Uniós források 2020. december 29. 13:32
Aranykor küszöbén áll a magyar gazdaság
Essősy Zsombor, MAPI-csoport
Cikk mentése Megosztás
A járványhelyzet nehézségei ellenére aranykor küszöbén áll a magyar gazdaság, mivel az éves hazai GDP összegének csaknem a fele juthat uniós források formájában 2021-2027 között a versenyszférába!
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod.

Nem éppen pörgős, sokkal inkább nyugodt, csendes évet várt mindenki előzetesen a fejlesztéspolitikában, a 2014-2020-as uniós ciklus békés lezárását, csakhogy jött márciusban a koronavírus-járvány – és egy csapásra a feje tetejére állt a világ. Amilyen hirtelen és váratlanul állt le minden és mindenki, olyan elementáris erővel indultak el a vállalati beruházások a pandémia ellenére, amint megjelentek a kilábalást segítő, állami, illetve uniós társfinanszírozású eszközök. Tehát úgy készültünk, hogy kevés támogatás lesz elérhető bármilyen célra, ehhez képest a Covid átírta a terveket, és több százmilliárd forint értékben jöttek lehetőségek egyrészt a magyar költségvetés terhére, másrészt a még rendelkezésre álló EU-s összegek átcsoportosításával. A szaktárcák közül az előbbiekért elsősorban a KKM felelt, az utóbbiakért pedig az ITM és a PM.

Aki ebben az évben messzebbre mert tekinteni az „itt és most”-nál, bízott saját magában, és abban, hogy az üzleti környezet helyrebillen, biztosan talált állami vagy uniós forrású ösztönzőt a hatékonyságnövelő beruházása mellé.

És ha 2020 fejlesztési lehetőségekben bővelkedő év volt, akkor 2021 valósággal pályázati cunamit hoz magával,

hiszen a keretösszegeket tekintve az óévnél legalább három-négyszer több konstrukciót tartogat az újesztendő. A termelő-gyártó vállalatok által régóta ismert és alkalmazott külkereskedelmi modellek is új irányt vettek: ma már nemcsak az kerül lépéselőnybe a versenytársaihoz képest, aki a belföldi kereslet kielégítésén túl az exportpiacok felé is képes nyitni, hanem az is, aki a szükségszerűen rövidülő ellátási láncok hullámát meglovagolva importhelyettesítő termék előállítására rendelkezik be, legyen szó fém- vagy műanyagalkatrészről, orvostechnikai eszközről, esetleg élelmiszerről.

Nem holnap vagy holnapután jön el az idő, hanem ma, sőt, most!

Aki bátor, és lát a piacon, annak meg kell ragadnia a pályázati portfólió bőséges kínálatában rejlő lehetőségeket.

A 2014-2020-as ciklus legfőbb vállalati felhívásait tömörítő GINOP-ot 2021 és 2027 között a VINOP követi, a hét év azonban csak elvi lehetőség, a gyakorlat várhatóan azt mutatja majd, hogy az első két évben elérhetővé válik a pályázati pénzek java. Több mint 400 milliárd forintnyi forrás már januárban megjelenik, 1800-2000 milliárd pedig akár 2021 nyaráig. A társadalmi egyeztetés szakaszában azt látni, hogy a bőség jó lehetőségekkel párosul, hiszen a többség a saját jól felfogott érdekében egyébként is beruházásokra, kutatás-fejlesztésre és innovációra, valamint képzésre költene – a VINOP mindehhez mankót ad a reálgazdaság szereplőinek. Fontos változás az is, hogy eddig áldás és átok volt egyben a központi régió átlagon felüli fejlettsége, de a Pest megyei vállalkozásoknak többé nem kell emiatt bűnhődni, a konvergenciarégiók valamelyikében működő társaikhoz hasonlóan az új pályázatoknál ugyanúgy felsorakozhatnak a startvonal mögé.

KÉRJÜK A FEJKVÓTÁNKAT !!! MI, A MAGYAR EMBEREK !!!!!
VAGY M
KÜLDJÜK MILLIÓSZÁMRA A LEVELEKET, EMAILEKET AZ UNIÓNAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2020.12.29. 19:52:33

NNNA.....A NYÖGDÍJASOKNAK UGYANENNYI JÁR, HA NEM A TÖBBSZÖRÖSE !!!!!

Az állam ötmillió forinttal járul hozzá a saját erős építkezésekhez is

KÉRJÜK A FEJKVÓTÁNKAT AZ UNIÓS MILLIÁRDOKBÓL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 20:45:22

@CoolKoon:

Engem fúrni? Minek? A lehető legalacsonyabb pozícióban vagyok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 20:45:52

@CoolKoon:

""minden kormányzat igyekszik nehézségeket állítani az elenzéke számára." - De ez csak Kelet-Európában van így, az ostoba zsebdiktátorok hazájában. "

Mindenhol, nyugaton is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.29. 20:46:37

@CoolKoon:

""Mert egyszeráen ez a normális" - Még egyszer: a Nyugaton nem ez a normális."

Nyugaton sokkal rosszabb a helyzet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.12.29. 21:55:14

@kvadrillio: Én nem pucollak, de szerintem repülni fogsz, ha teleszemeteled a posztot nem idevaló dolgokkal.

Etniez 2020.12.29. 23:50:03

@törppicur: Szóval azt mondod, hogy Orbán nem a magyar emberek érdekeit nézte, hanem a sajátját.
Ezért nem jár a krumpli.

Etniez 2020.12.29. 23:51:27

@ulpius66: Nagy számok törvénye alapján néha van értelmes kommented, idén ez talán a második.

Etniez 2020.12.29. 23:52:53

@CoolKoon: Igen, kórházi fertőzésben talán EU elsők vagyunk és az tipikusan olyan haláleset, ami elkerülhető megfelelő pénzzel.
Mert kell személyzet, aki takarít, aki cseréli a wc-papírt, szappant rak ki, kéztörlőt, stb.

CoolKoon 2020.12.29. 23:59:30

@MAXVAL birсaman közíró:
"Mindenhol, nyugaton is." - Nem, mert Nyugaton pont azért létezik a fékek és ellensúlyok rendszere, hogy ezt megakadályozzák. Tudod, ez az, amit a lieblingjeid teljesen leépítettek és felszámoltak.

CoolKoon 2020.12.30. 00:02:26

@Etniez: Ebben az a végtelenül szomorú egyébként, hogy ez egy egészen ordító bizonyítéka a magyar egészségügy rohadásának és katasztrofális állapotának. Ehhez képest ez valahogy mintha senkit se érdekelne, még a Fidesz törzsszavazóinak jelentős részét kitevő nyugdíjasokat se. Így hát végül is igaza van pártunknak és kormányunknak, nem kell az egészségügy, a lecsúszott proliknak nem hiányzik, az elvtársak meg majd járnak magukat gyógyíttatni Bécsbe vagy mondjuk Graz-ba...

Etniez 2020.12.30. 00:06:52

@nemecsekerno_007: Látod, adtak esélyt, de ehhez is khm vagy.

A pénzek nincsenek megcímkézve. Társadalombiztosítás van, ahol a befizetők állják a kifizetéseket. De a magyar TB-rendszer nem így működik, ott állandóan pénzeket kell átcsoportosítani a TB-kasszába, azaz a te szüleid SOHA nem fizették a te teljes költségedet.
És ha te nem fizetsz sok adót, akkor te sem fizeted az övékét.

Te tényleg nagyon ...vagy.

Etniez 2020.12.30. 00:09:12

@CoolKoon: Ha megnézed, hogy a vérfideszes nagymamik milyen kommenteket dobnak ki, nem csodálkozhatsz semmin.

Szemmel láthatóan _semmit_ sem értenek a világból, semmilyen összetett gondolkodásra nem képesek.
Orbán sertést vág és pálinkát iszik = jó ember.

Ennyi. Én már elengedtem ezt, külföldön élek, hazamegyek majd egyszer, de akkor már annyi pénzzel, hogy ne kelljen ezzel a sok fasszal foglalkoznom, egyék meg, amit ettek.

Etniez 2020.12.30. 00:14:05

@Etniez: már mint amit főztek

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.30. 08:35:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Sokkal kisebb az ellenzék élettere. Nyugaton gyakorlatilag teljes liberális monopólium van.

CoolKoon 2020.12.30. 14:48:30

@MAXVAL birсaman közíró: Mi a jó benne? Az, hogy a népakarat (=a csőcselék) igazából fasizmusra áhítozik, de több történelmi példa (Szálasi-rendszer, Rákosi-rendszer, Kádár-rendszer) is bizonyította már, hogy ha ez tényleg megtörténne, az gazdasági-társadalmi katasztrófához vezetne. Ergo ezt mindenképen meg kell akadályozni, és azért kellenek a fékek meg az ellensúlyok. Olyan ez, mint a törvények: azok is azért kellenek, mert az emberek igen jelentős része egy aljas, mocskos rohadék, aki - megfelelő bátorítás mellett - akár még a saját anyját is képes lenne kicsontozni pár fillérért. Így hát a "valódi" népakarat sosem teljesülhet, csak legfeljebb azon elemei, amelyek nem annyira veszélyesek a társadalomra nézve. Ez az, amit Nyugaton már régen felismertek, és amit mifelénk viszont sosem fognak felismerni, mert valójában az itteni elit majdnem ugyanannyira ostoba, mint az alattvalóik, akik fölött basáskodnak.

CoolKoon 2020.12.30. 14:50:46

@Etniez: Jó, az világos, hogy a törzsszavazók ostobák, mint a cipőm talpa. Csak azt nem értem, hogy az ilyeneknek nem tűnik fel, amikor rokonaik, ismerőseik és/vagy barátaik kórházi fertőzésekbe halnak bele?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.30. 15:12:51

@CoolKoon:

A fékek-ellensúlyok fő célja: ne legyen veszélyben a nagytőke hatalma. Ez kinek jó, a nagytőkét leszámítva?

kvadrillio 2020.12.31. 12:17:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: :o))))) kurvára nemééérdekelsz ! Igazából már régen unom a sok süketelést amit csinálsz !!! :O))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kvadrillio 2020.12.31. 12:29:25

@CoolKoon: JAHHHHH.... A NÉPAKARAT NEM TELJESÜLHET, DE.......ESETLEG FELDARABOLHATNAK TÉGED IS MINDEN LELKIISMERETFURDALÁS NÉLKÜL.......FÉL ÓRA ALATT........KEDVES----SEMBERKÉK ! :o)))))
Dzsamál Hasogdzsi – Wikipédia
hu.wikipedia.org › wiki › Dzsamál_Hasogdzsi
Isztambul, 2018. október 2.) eltűnt (meggyilkolt) szaúd-arábiai újságíró. ... Fél óra alatt feldarabolták a meggyilkolt szaúdi újságírót – Index, 2019. szeptember 11.

CoolKoon 2020.12.31. 12:55:16

@MAXVAL birсaman közíró: Mindenkinek, aki nem akar harmadik világbeli, kőkorszaki, lerobbant, csődbe ment pöcegödör-államban élni, amely permanens polgárháborúban áll saját magával. Hithű komcsiként szidod itt a nagytőkéseket megállás nélkül, csak hát azt felejted el, hogy haszon nélkül nincs termelés, nincs nyereség, nincs motiváció, nincs gazdasági fellendülés és életszínvonal-emelkedés sem. Piacgazdaság nélkül az van, amit pl. Venezuela vagy Észak-Korea produkál.

CoolKoon 2020.12.31. 13:01:20

@kvadrillio: Igen, ez mindig, mindenhol benne van a pakliban. Épp csak annyi a különbség, hogy Nyugaton az ilyeneket maffiózóknak nevezik és a hullák előkerülése után életfogytot szabnak ki rájuk, míg a csőcselék által uralt országokban (pl. Szaúd-Arábia) az állam alkalmazza őket, az állami terrorgépezet fogaskerekeként. És ez azért elég nagy különbség. Mo-n se az igazából a legnagyobb baj, hogy bezúzzák az Indexet, a Népszabadságot, a Trévé2-t meg a többit, hanem az, hogy ilyen M. Richárd típusú udvari maffiózók és verőlegények jelennek meg pártunk és kormányunk körül, meg hogy még egy Bige László kaliberű vállalkozótól is elszedhetik a vagyonát (hasonlóan, mint ahogy azt a mocskos kommunisták tették amúgy).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.31. 14:03:24

@CoolKoon:

Semmi szükség, hogy a zsíros filantróger motiválja legyen a további kizsákmányolsára. Elegendő motiváció neki az, hogy a nép ne akassza őt fel.

CoolKoon 2020.12.31. 14:21:33

@MAXVAL birсaman közíró: Néha meg mernék rá esküdni, hogy te valójában csak egy hatalmas troll vagy, mert ilyeneket mint pl. "zsíros filantróger" valós személy egyszerűen nem írhat :D

Na de akkor megpróbálom elmagyarázni: ha nem marad már "zsíros filantróger", mert a "nép" (=a csőcselék) felakasztotta mindet (és akit mégsem, az elmenekült), akkor ugyanazok az aljas rohadékok találnak maguknak valamilyen más ellenséget és új célpontot: ugye az egyik ilyen kommunista "paradicsomban" a szemüvegesek kerültek sorra (méltán nevezhető Kambodzsa azóta is a világ egyik pöcegödrének), máshol az egyház (talán a Mindszenty-pert nem kell bemutatnom), de könnyen belátható, hogy ugyanilyen megfontolások mentén teszem azt a 180 centinél magasabbak, a kismellű nők, a szinglik vagy a b uzik is ugyanúgy sorra kerülhetnek. Nem az lenne a gond, hogy "a zsíros filantróger" nem lesz motivált a további "kizsákmányolsában", hanem az, hogy egy olyan milliő, amely kedvez a "zsíros filantrógerek" eltüntetésének, bizony kedvezni fog bármilyen más csoportok vagy egyének eltüntetésének is. Ezért kell az ebbe az irányba mutató folyamatokat minél előbb megállítani. És ezért lesz jó a Brexit is, ami várhatóan felér majd Angliában az ilyen mocskok hatalmas pofánvágásával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.31. 14:29:43

@CoolKoon:

Az égvilágon semmi se követeli meg millárdosok jelenlétét a termelésben, akik ellopják a profitot, majd abból 32-emeletes jachtokat építenek, ahol aztán unalmukban kaviárral dobálják egymást.

Komolyan mondom: te tényleg elhiszed, ha ez az elem ki van iktatva a rendszerbvől, akkor összeomlik a gazdaság?

Ez kb. olyan, mintha azt mondanám, van a vízpart, s ha nem fizetsz mondjuk nekem óránként ezer forintot a vízparthoz való lemenésért, akkor a víz el fog tűnni, s a szárazság miatt élőény minden szomjan hal.

CoolKoon 2020.12.31. 14:40:35

@MAXVAL birсaman közíró: Dehogynem, és igen, összeomlik. Tudod, miért? Mert ha kiiktatod a milliomosokat (mint ahogy azt a magukat kommunistáknak mondó fasiszták tették), akkor kiiktatod az ember egyik legfontosabb motivációs tényezőjét. És motiváció nélkül nincs kutatás, nincsenek eredmények, nincsenek új felfedezések, sőt, még új termékek meg szolgáltatások se. Motiváció nélkül még a meglévő szolgáltatások színvonala is csökken, hiszen nem motiválja semmi a rendszer részeseit arra, hogy akár csak a szolgáltatások addigi színvonalát megtartsák. Hiszen ha a rendszer semmivel se jutalmazza őket, akkor miért tennék?

Azt hiszed, hogy ami nálunk a kommunizmusnak csúfolt fasizmus idején történt (pl. hogy a k+f folyamatosan leépült, és egy idő után gyakorlatilag minden elavulttá vált az országon belül), az véletlen (esetleg nyugati diverzánsok) műve volt? Hát nem, ezek az ilyen rendszerek óhatatlan velejárói: arról van szó, hogy az ilyen rendszerek csak ennyit tudnak: lopni és koppintani. Többet nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.31. 14:45:41

@CoolKoon:

Nincs szükség ilyen jellegű motivációra. Logikád alapján az aki nem lesz milliomos, az nem is dolgozik. A tények nem ezt mutatják.

CoolKoon 2020.12.31. 14:52:08

@MAXVAL birсaman közíró: Dolgozni dolgozik más is, csak nem mindenki képes akkora kiemelkedő teljesítményre mint azok, akik SAJÁT erőből (tehát nem haveri alapon, kormányközeliséggel, kontraszelektált, belterjes urambányámozással, vagy maffiamódszerekkel!) válnak milliomossá. Ha viszont ezek az elemek eltűnnek a rendszerből, azt egy idő után az egész társadalom észreveszi, és a bomlasztó hatása mindenkire kiterjed, még azokra a lecsúszott, (Fidesz-szavazó) alkesz suttyókra is, akik amúgy se vinnék soha semmire az életben. És de, a tények bizony ezt mutatják: minél nehezebb legális úton, becsületes munkával meggazdagodni egy adott országban, annál rosszabbak az ország gazdasági mutatói is.

CoolKoon 2020.12.31. 17:35:25

@MAXVAL birсaman közíró: Attól, hogy neked vsz. sosem fog összejönni (sajnálom, hogy így kell megtudnod, de a telefonos ügyfélszolis karriernek nincs túl nagy perspektívája, kivéve ha tiéd a cég), még másoknak ez összejött. Csak ehhez az embernek folyamatosan képeznie is kell magát; no persze nem baloldali ideológiai katyvaszokból, hanem gyakorlatias tudásból.

CoolKoon 2020.12.31. 19:06:55

@MAXVAL birсaman közíró: Elég szomorú, hogy minden vállalkozót gazembernek nézel. És kissé korlátolt is...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.12.31. 19:17:38

@CoolKoon:

Nem mondtam ilyet. A vállalkozó szerepe fontos lehet, amennyiben valós munkát jelent ez, irányítási feladatok ellátását. Minden üzembe kell vezető, meg vezetői apparátus. Ez teljesen valós munka, szükséges is.

Viszont különbséget kell tenni a tőkéjével dolgozó vállalkozó és a szimpla parazita befektető között.

Én egyébként normál vállalkozó se akarok lenni, ez persze más kérdés, de megemlítem, mert szóba került az én egyéni sorsom. Egyébként voltam már vállalkozó, s utáltam.
süti beállítások módosítása