Ideo-logikák

Ideo-logikák

Létezik-e vakcina diktatúra ellen?

2021. március 20. - Tamáspatrik

Vajon az egyetlen módja, hogy át kell esnünk rajta, hogy működni kezdjen a társadalom immunrendszere és elejét vegye annak, hogy egyesek önkényuralmat, újabb diktatúrákat építsenek ki? Vagy pedig van egy olyan kritikus pontja a hatalom halmozásának, ahol a választópolgárok már megálljt parancsolnak? A modern diktatúrák olyan kvázi-diktatúrák, ahol a hatalmat teljes mértékben centralizálók már igyekeznek jelentős tömegbázist maguk mögött tudni, ennek érdekében folyamatosan folyik a csapból is a demagógia. (Kultúránk egyik hibája ugyanis, hogy az érvényesül leginkább, aki a legnagyobb hangerővel és hatásfokkal terjeszti a féligazságait.)

Az jól látható, hogy azokban az országokban, ahol átestek a kemény diktatúrán az utóbbi mintegy száz évben, ott a különféle populistáknak általában nem terem babér például a németek, osztrákok, spanyolok, portugálok, románok esetében. Vannak persze olyan országok is, ahol jól működő demokráciák még nem álltak fenn hosszabb ideig, viszont megtapasztalták az anarchiát. Európában ez történt az oroszoknál, beloruszoknál és nálunk – igen, lassan egy lapon lehet említeni ezeket az országokat, a vezetők a jövő történelemkönyveinek alighanem ugyanazon a lapján fognak szerepelni.

Ráadásul a pénzekkel tömött diktatúrák sokáig húzták. Fidel Castro rendszere is ilyen volt többek között, de éppúgy mint manapság Lukasenka, Kádár is gazdaságilag erősen támaszkodott az olcsó orosz energiahordozókra. Ha van elég sok pénz, akkor könnyen lehet korrumpálni a hatalom támogatóit, egyes társadalmi csoportok lojalitását szinte meg lehet vásárolni. Emellett a kemény diktatúrák (Szálai, Rákosi) esetében a felelősséget nagyhatalmakra lehet kenni teljes mértékben (ami nem biztos, hogy mindkét esetre egyformán igaz), Kádár puha diktatúrája viszont inkább jó emlékeket idéz fel éppúgy mint a félig-meddig demokratikus Horthy rendszer. Ezzel szemben voltak bőven kaotikus időszakok az utóbbi bő száz évben, például Károlyi vagy Gyurcsány nem nagyon tudták kontrollálni az eseményeket, a diktatúra építése éppen rájuk hivatkozva történik, hiszen még egy diktatórikus stílusú vezetés is jobb annál, mint amikor egyáltalán nincs semmilyen vezetés.

A mostani politikai rendszerünk hibridnek mondható, egy átmenet a demokrácia és a diktatúra között, mivel egy szűknek mondható elitcsoport igen erős pozíciókat épített ki a gazdaságban és a médiumokban. (Ami lehetne akár pozitív fejlemény is, de a mi esetünkben jól látszik, hogy sajnos nem az.) Egyébként a rendszer stabilitása mögött valóban vannak jó gazdasági szakemberek is, számomra ilyen például Matolcsy és sokan mások, akik valamiféle korlátozott piacvédelem mellett a magyar vállalkozások erős támogatására törekednek. Mondjuk ki, hogy a Matolcsy által szükségesnek vélt lépések nagy részben átfedik az ellenzéki pártok gazdasági programjait is, tehát nincs alapvető ellentét gazdasági kérdésekben a különféle felek között (esetleg vannak olyan pontok, amik már az ellenzéket is megosztják, ezekről érdemes vitát folytatni).

A különféle értelmiségi csoportok bedarálása egy nyilvánvaló tünete annak, ahogy a rendszer a diktatúra irányba megy, hiszen az értelmiséginek önálló gondolatai vannak és saját véleményt alakít ki az eseményekről, ami egy alapvető hiba. Hogy hol húzódik annak a határa, hogy ki az értelmiségi azt nagyjából az dönti el, hogy az illető tud-e angolul vagy egyáltalán van-e igénye arra, hogy valamennyire pötyögje az angolt, esetleg a nagy európai nyelvet egyikét. Ez egy alapvető szellemi nyitottságot mutat, hogy különféle forrásokból is képes tájékozódni, nem akarja magát teljesen bezárni egyfajta kulturális nézőpontba. Az egyes értelmiségi elitcsoportok (művészek, kutatók, oktatók, újságírók stb.) könnyű prédának bizonyultak, ritkán fejtettek ki komoly ellenállást. Hogyha terjednek a különféle vad ideológiák és a műveletlenség lesz a norma, azért az értelmiséginek mondható emberek inkább felelősek mint a kevésbé képzettek, éppúgy mint amikor egy gyerek tesz valami rosszat, akkori is inkább a szülő a hibás (ami persze csak hasonlat, nem jelenti azt, hogy gyerekként kell kezelni az állampolgárt).

A diktatúra működése látszatra mindent leegyszerűsít, a támogatói abszolút érzelmi, ösztönös alapon fogadnak el dolgokat, elég szánalmasak a szememben, ahogy a különféle háborús logikák áldozatául esnek igaz, hogy mindannyian besétálunk olykor különféle csapdákba. Racionálisan nézve a gyakorlati tapasztalat az, hogy a diktatúrák a mozgósításban jók, de a háborúkban már alulmaradnak a demokráciákkal szemben (például Sztálin és Hitler is rengeteg rossz döntést hozott a tábornokaival szemben, ami megnövelte az áldozatok számát). A vírus kezelésében is általában a demokratikusabb vezetésű rendszerek bizonyultak jobbnak, mert nem passzolják át a helyi vezetők a felelősséget magasabb szintre. (Kínában is azért tört ki a nagy járvány, mert a területi vezetők nem merték bevallani a helyzetet és elhallgattatták az orvosokat. A járványkezelés sem amiatt volt sikeres, mert a központi vezetés jó volt, hanem mert már évtizedek óta élnek együtt hasonló járványokkal és megtanulták, hogyan lehet drasztikus lépésekkel megállítani.)

Másik fajta tapasztalat, hogy a vállalatok is demokratikus felfogásban működnek jól és a családokban is helye van egy bizonyos szintű demokráciának. A liberalizmus valóban lehet káros ideológia, de nem hiszem, hogy nálunk most ez jelenti a legnagyobb veszélyt, hiszen például az oktatási rendszerünk sem eléggé liberális, hanem túlságosan is poroszos felfogású. Viszont egy nagyon jó kis hivatkozási alap a liberális veszély arra, hogy a hatalmat még inkább központosító, diktatórikus irányú lépéseket meg lehessen indokolni, a szavazókat érzelmi ráhatással mozgósítani.

Mindebben a kormánymédiának is fontos szerep jut, sok szakterületen létezik olyan, hogy etikai bizottság és etikai alapú felelősségre vonás. Aki az adott szakma etikai vonatkozásainak nem tesz eleget, azt a bizottság elmarasztalhatja (pl. orvosi, ügyvédi kamarák), és a praktizálási engedélyt is megvonhatja. Az újságírás nem feltétlenül kiegyensúlyozott, de törekednie kell arra, hogy a tényeket ne önkényesen értelmezve és elferdítve mutassa be. Az újságírói etika alapján a közmédiumi dolgozók közül egyeseket a mostani kormány bukása után el kellene bocsátani az állásukból.

A hatalom természetét jól ismerjük, soha nem elég belőle, egy idő után a hatalomban levők a társadalom felett állónak érzik magukat, ennek szimbolikus kifejezése a kormány és egyes minisztériumoknak Budai Várba való költözése is, nem kis költségek árán. Ez egyelőre még nem zavarja a magyar társadalomnak azt a jelentős részét, akiket folytonosan félre lehet tájékoztatni (például, hogy az ellenzék a vírus elleni küzdelem gátja) és mindig újabb képzelt ellenségekkel ijesztgetni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr416471590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reding Roli 2021.03.20. 19:49:51

@MAXVAL birсaman közíró: Pont fordítva : az antiliberális politika diktatúra előszobája, vagy maga a diktatúra ...

Reding Roli 2021.03.20. 20:32:11

Ekkora böszmesèget!
Írtam egy hosszabb hozzászólást - teljesen szofisztikált stilisztikai ès tartalmi jegyekkel - ès ez jött vissza :
Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.20. 21:17:08

@Reding Roli:

A diktatúra alapja a kontroll nélküli hatalom, s ez éppen a liberális rend alapja.

Reding Roli 2021.03.20. 21:41:39

@MAXVAL birсaman közíró: A " liberalis" demokráciák alapja èppen hogy a mindenfèle alkotmányos korlátok között működő- èppen ezért korlátos - hatalom , a hatalommegosztás elve, a hatalom elszámoltathatósága, a pluralizmus, a pártok egyenlő versenye , a helyi autonómiák tarsadalomazervező szerepe, stb ...
A nem liberális államberendezkedès èppen az ellentète mindenben a liberálisnak , hiszen kizárólagos hatalomra törekszenek az autokrata vezetőik...

midnight coder 2021.03.20. 22:17:34

Kezdjük azzal, hogy a demokrácia már maga is illúzió. Sehol nincs ilyen, soha nem volt, és jó eséllyel soha nem is lesz. A polgár eleve pártokra szavaz. A pártok pedig igazából egy-egy csokor ígéretet és némi agyhalottaknak szánt ideológiát nyújtanak. Az ígéretekkel egyrészt az a baj, hogy szinte soha nem tartják be õket, másrészt meg az, hogy ritkán fedik le azt, amit te valójában szeretnél. Azaz a legjobb esetben is max. kompromisszumot köthetsz.

A másik elvi probléma az ezzel, hogy a dolog már elméletben sem mûködhet. A polgárnak sem információja, sem az információ feldolgozásához szükséges tudása, ideje és gyakran intelligenciája sincs. Ergo amikor dönt, akkor nem ezek alapján dönt, hanem az alapján amit a média az agyába mos. Ami meggyõzõ, az nyilván igaz... Ja bocs, nem is. És akinek pénze van, annak van médiája is. Ebbe picit belezavar az internet, de igazából ott is lehet irányítani ha pénzed van. Csak a primitív agyhalottak próbálkoznak a net lezérásával. Az okosabbak inkább influencert vesznek / csinának.
Persze akinek sok pénze van erre, az általában ritkán akar jót az istenadta népnek, inkább még több pénzmagra igyekszik szert tenni. A lényeg, hogy a megvezettett birka szavaz, és az nyer akinek több pénze van a dologra. Vagy aki olyan ügyért harcol, amit más, külsõ erõk érdemesnek tartanak a támogatásra. Persze nem feltétlenül szívjóságból.

Ami értelme lenne ennek a demokrácia szavazásnak az a protest szavazás. Amikor a polgár érzi hogy egekig ér a szar, akkor gyorsan mást választ. Persze erre a politikusok is tudják a gyógyírt, egyrészt van a média ami el tudja hitetni, hogy a szar mégsem akkora, másrészt lehet hitelbõl Patyomkin falvakat építeni a népnek. Lásd 2006.

midnight coder 2021.03.20. 22:18:37

@Reding Roli: Ez a szûrõ valószínûleg Matyi ellen van.

Reding Roli 2021.03.20. 22:57:58

@midnight coder:
A legtökèletesebb demokrácia az athéni volt, Kleisztenèsz reformjai után , ahol is a Nèpgyűlès közvetlenül gyakorolta hatalmat, - egy városállam esetèn ezt meg lehetett tenni, a kormányzast pedig az 500- ak tanácsa gyakorolta , ahová a tíz Phylèből ( kerületből) 10x 50 embert sorsoltak - tehát nem választottak- így mindenki köteles volt politizálni, ès nem volt èrtelme klikkesedni, mert minden teljes jogú ember a vèletlen alapján előbb- utóbb politikai tisztet töltött be ..

A modern demokrácia már sokkal összetettebb politikai rendszer , hiszen közvetett módon gyakorolja a hatalmat a nèp ( ha gyakorolja )
Egyik definíciója : "a pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdálkodásán alapuló politikai rendszer " lenne - azaz: egy Türannosz ès támogatói ne kerülhessenek kizárólagos , abszolút hatalomra a nèpet fèlrevezető színjatèk , a propaganda segítsègèvel ...Ez ma a populizmus ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 07:31:02

@Reding Roli:

Éppenhogy a legfontosabb hatalom, a gazdasági teljesen magánkézben van, s még büszkén hirdetik is, hogy az állam ebbe nem szólhat bele. Mi ez, ha nem a teljes diktatúra?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 07:31:53

@Reding Roli:

A modern liberális demokrácia oligarchia, ha az ógörög kategorizálást nézed.

midnight coder 2021.03.21. 07:49:04

@Reding Roli: Na ja. Csak az athéniek idejében "picit" egyszerûbb, az átlagpolgár számára is átláthatóbb volt a világ. Ma egy-egy döntésél általában egy rakás dolgot kell figyelembe venni, és sok-sok következménye van. Vegyünk egy Paksi bõvítést: figyelembe kell venni a várható igényt az elektromos áramra, hogy hogyan fog alakulni az európai árampiac, hogyan fog alakulni az áram ára, milyen alternatívák vannak, ezeknek milyen elõnyei és milyen árnyoldalai vannak, a következõ 30 évben ezek fejlõdése várhatóan hogyan alakul majd, aztán geopolitikai érdekek, várható katonai kockázatok, európai politika, stb. Hogy a fenébe döntene errõl egy 8 osztályos nyugdíjas takarítónõ? Azt hallotta a tévében, hogy az atony az rossz mer'hogy sugároz, a zõd energiját kell hasznányi mer az jó, oszt ez bisztos hogy így van, mer' hogy olyan szép ember mondta! Aztán elmegy szavazani. Na, ez a létezõ demokrácia. Meg az, amikor sok hasonló IQ bajnok összeáll, és civil szervezetet alapít.

midnight coder 2021.03.21. 07:53:50

@Reding Roli: De vegyük a legjobb esetet: minden polgárnak megvan a magához való esze, legalább alapszinten utána néz a dolgoknak. Volt anno egy kísérlet: az egyik oldalon állt egy sakkmester, a másik oldalon pedig sok-sok átlagpolgár aki TV-n keresztül látta a táblát, és léphetett. A polgárok lépéseit aztán átlagolta a számítógép, és a legtöbb szavazatot kapott lépést lépte az ellenoldal a sakkmesterrel szemben. Na, vajon ki gyõzött ?

Reding Roli 2021.03.21. 08:47:36

@midnight coder: Minden demokrácia alapvető problèmája ,hogy a döntőkèpes , politikakèpes , nem elèg tájèkozott rèteg nem elèg szèles. Úgy is lehetne fogalmazni : a demokrácia egy kitűnő rendszer , de csak " elit " társadalom tudja kitűnően működtetni.
Ahol nem elèg "elit " a társadalom , ott úgyis előbb - utóbb egy èrdekcsoport túlzott hatalmat szerez...
Egy zseni vs plebs viszonylatában igaz az a állítás , hogy szinte mindig a zseninek van igaza adott helyzetek megítèlèsèben , viszont a zseni is mindig rèszrehajló: leginkább a saját èrdekit nèzi...A demokrácia lènyege pedig az, hogy mindenki èrdekeit figyelembe vesszük ...
Ha viszont mondjuk 5-6-7 , konklúzióra kèpes 125-130 IQ közötti ember dönt, vagy old meg problèmát együtt , akkor az általában jobb eredmènyt hoz , mintha egy 150- es IQ - val rendelkező ember hozta volna ...10- 12 felett már csökken a hatèkonyság
Egyèbkènt , politikusok, a nagy "nemzetvezetők" között igen ritka a rendkívül intelligens ember, inkább csak a hatalmat akarták jobban ès erőszakosabbak voltak - leginkább úgy lettek vezetők...

Reding Roli 2021.03.21. 08:58:18

@MAXVAL birсaman közíró: Az emberisèg törtènetèben eddig a nagy államközössègek csak a magántulajdon alapján működtettek sikeresen , a kis közössègek , pl a Busman törzsek , vagy az Izraeli kibucok elműködhettek magántulajdon a nèlkül is..
A modern nyugati demokráciák jelentős rèszèben működik a társadalom láthatatlan szerződèse: a kapitalista rendszer visszaoszt mindenkinek ....A nagytőkesek jó emberkènt, ès nem oligarhakènt viselkednek általában...A társadalmat a nagyon nagy vagyoni különbsèbek nem jellemzik : egalitárius - ilyen országok az èszak- nyugat európai országok, vagy Új- Zèland, Kanada ..
A plurális demokráca jól működik, csak megfelelő társadalmi alapok kellenek hozzá ...Ahol ez nincs meg, ott nem lehet "teljes" demokrácia ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 09:18:01

@Reding Roli:

Egy dolog a magántulajdon, más dolog a magántulajdon alapú hatalom.

A legrosszabb rend a polgári demokrácia, mert csak az vallja, hogy a magántulajdon a közösség felett áll.

Reding Roli 2021.03.21. 09:55:47

@MAXVAL birсaman közíró: Nem látok más alternatívát , mint a polgári demokrácia..

A magántulajdon alapú politikai hatalom èppen hogy "kollektívebb" keleties társadalmakban jellemző!

Sem Merkel, sem Jacinda ( Ardern ) nem azèrt lettek vezetők , mert oligarcha körök álltak mögöttük, ellenben a keleti vezetőkkel...Erdogán , Putyin , Hszi Csin Ping mind hatalmas privát vagyon felett diszponálnak, ez nem jellemző a szabad országok progresszív vezetőire általában...A gazdasági elit mindenhol befolyást gyakorol , persze, de leginkább ott ahol a kettő megegyezik a politikai elittel , szinte...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 10:00:11

@Reding Roli:

Se Merkel, se Jacinda nem igazi vezetők. Országaikat a nagytőke irányítja.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.03.21. 10:06:48

Szokás szerint nem értek egyet. A sorosista 'hibrid demokrácia' kifejezéstől meg a szőr feláll a hátamon akkora baromság.
Amit nem fontos liberális fenyegetésnek mond, az teszi éppen tönkre Amerikát.
Amit meg fenyegető diktatúrának ír le, az éppen a külső liberális beavatkozás elhárításáról szól. Meséljen már valaki arról, honnan van pénze a Momentumnak, meg a Jobbiknak, ha nem Magyarországról! Mert ugye a hazai cégek, de az itt levő multik sem támogatják őket. Gyurcsány más tészta, ő átmentette magának a tőkét.
Ezek ellen fellépnie az államnak kötelessége, nem pedig diktatúra. Az lenne diktatúra, ha a külső érdekeket képviselők pártok a választókat figyelembe sem véve uralkodnának, lásd Gyurcsány 'kormányzása'!
Majd, ha nem lesznek idegeneket képviselő erők az országban a hatalom közelében, majd akkor lehet normális demokráciát csinálni.

Reding Roli 2021.03.21. 10:42:01

@MAXVAL birсaman közíró: Országaikat a nagytőke irányítja."

Ebből az átlagember nem èrez semmit - ha így van - mert az átlagember kiváló èletszínvonalon èl. Ahol viszont "nem a nagytőke irányít" ott szegènysèg , vagy èppen nyomor van...

MEDVE1978 2021.03.21. 10:51:21

A kínai járványkezelésről nekem jobb a véleményem, a helyzeti előny (járványok ismertsége, tapasztalat) ellenére is. Három hete - még a veszélyhelyzet fokozódása és az iskolák bezárása előtt - sokat voltam különböző köztereken olyan kerületekben, ahol kötelező volt a maszk viselése, de legalábbis ajánlott. Sajnos az emberek saccolva 10-20%-a viselt maszkot. Holott a kommunikáció az volt végig, hogy kötelező annak viselése. Ez a tendencia január-február-március elejét végigkísérte. Tegnap Gödény György tüntetett egy pár idiótával a városban, megszegve a távolságtartási rendelkezéseket. A facebookon tobzódik a rémhírterjesztés és az oltásellenesség.
Kínában ez elképzelhetetlen, pontosan azért mert szarnak az egyén szabadságjogaiba. Ha Wuhantól 300 km-re egy kis faluban kitör a járvány holnapra a katonaság körülzárja, aki pedig nem tartja a szabályt rossz esetben golyót kap a fejébe. Kínában nincsenek Gödény Györgyök, valószínűleg, ha lennének, akkor már egy telepen rohadnának vagy az árokban feküdnének szintén golyóval a fejükben. Ha a kínaiak megtalálják a nagyon jól tömegtermelhető fullos és olcsó vakcinát, nem fognak habozni bevezetni a kötelező oltást, mert Izabella az ezoterikus oldalon azt olvasta, hogy 5G csip van benne.

Reding Roli 2021.03.21. 10:51:52

@megamovieboy: külső liberális beavatkozás elhárításáról szól"
Hú öregem , te aztán a valódi autokráciák verbális sèmáiban gondolkodsz!
Azt nem gondolod, hogy a lakosság többsège valamilyen szinten- mèg mindig - liberális gondolkodású , így " esetleg " saját maguk szeretnènek változást a politikai rendszerben? Nem vèletlenül van Budapesten ès 5 nagyon jelentős vidèki nagyvárosban nem kormánypárti vezetès !
Maga az eredeti Fidesz is liberális párt volt....

Reding Roli 2021.03.21. 11:04:24

@MEDVE1978: Igen, de a többi ázsiai , óceaniai ország is elèg jól kezelte a covid - járványt , lásd : Tsa Mint Vei Tajvan vagy Javicnda Ardern Új- Zealandon - igaz, jóval kisebb szigetországok, de nemcsak a diktatúra működhet, ha van elèg tudatos , felelős ès összefogó társadalmon
Norvègia is kitűnően teljesített vagy Finnország , nem a brutális karantèn miatt, hanem mert az egyèn tudatosan viselkedett ..A svèdeknèl alig volt korlátozás, de mègis a többsèg tudta a "dolgát"....
Ázsiában pedig a társadalom jobban betartja a központi utasításokat, sokkal szabalykövetőbb...
Mindenhol a saját eszközeikkel harcoltak a járvány ellen , a kultúrát szabva..
Ez egy pár nyugati országban nem jött össze , mert van egy jelentős szabados viselkedèsű tömeg, amely nem tart be semmilyen szabályt..A populizmus pedig csak rontott ezen , lsd Trump, Bolsonaró..

Reding Roli 2021.03.21. 11:09:32

@MAXVAL birсaman közíró: Ki èl lopásból? Senkit nem köteleznek a piaci rèszvètelre, ahol - általában - önkèntes csereviszonyok zajlanak ! Vegyèl egy farmot Bulgáriában , potom áron adnak , van már 5000 euróért is , és rendezkedj be önellátásra ...Kb ennyi ...és akkor nagyjából kilèphetsz a "kizsákmányoló " kapitalizmus- ból

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 11:10:14

@Reding Roli:

A magállami elit lerabolja a világot, s ebből morzsákat ad saját lakosságának.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.03.21. 11:15:08

@Reding Roli: A liberálison értsd azokat, akik támogatják az Antifa-BLM-politikai gender mozgalmakat, tehát ultraliberálisnak értendő ebben az esetben, de ezt te is sejtetted, csak nem merted mondani.

Reding Roli 2021.03.21. 11:41:22

@MAXVAL birсaman közíró: A magállami elit lerabolja a világot, "

Izland , Norvégia, Finnország magállam ? Alig hiszem...Vagy : Angliának volt a legnagyobb gyarmatbirodalma, ma mègis gazdagabb Írország ...

Tamáspatrik 2021.03.21. 16:03:31

@MEDVE1978: Nem csak Kínában jó a járványkezelés, hanem Koreában és Japánban, Tajvanon is, pedig ezek lényegében demokratikus országok. Sőt ezekben az országokban jobb volt a járvány kezelése mint Kínában, mert nem sumákoltak a helyi tisztviselők, hogy náluk baj van, nehogy leváltsák őket, ott a gócokat már akkor elkülönítették és felszámolták, amikor nem nőttek egész város méretűvé. A demokratikus rendszer Ázsiában is jobb volt a járványkezelésben mint a diktatórikus, igaz, hogy Kínában nagy káosz van az élelmiszerek forgalmazása körül. (Amit az a szólás fejez ki, hogy mindent megesznek, ami mozog.)
Valószínűleg szerepe van itt annak is, hogy az emberek kevésbé individualisták az ázsiai társadalomban, náluk magától értetődő, hogy a közösség érdekei a fontosabbak. Viszont mindegyik országban voltak tapasztalatok arról, hogyan kell kezelni nagy járványokat, náluk az nem egzotikus, távoli dolognak számított mint nálunk, ahol az emberek közül sokan nem hiszik el, még mindig nem hiszik el. Emellett Kelet-Ázsiában jobban hajlandóak az emberek arra, hogy a mozgásszabadságukat korlátozzák más célok érdekében, ehhez viszont megint nem kell diktatúra, értékrendszerbeli kérdés inkább. Európában is az északi országok polgárai fegyelmezettebbek.

Tamáspatrik 2021.03.21. 16:22:36

@megamovieboy: A gazdaságpolitika lehet az egyik legfontosabb terület, de mégis csak az egyik terület a politikán belül, erre igaz, hogy kell valamilyen piacvédelem és vállalkozásfejlesztés, amiben a jelenlegi rendszer jobb minta szocik voltak. A többi területen nincs ilyen különbség, nem indokolt semmiféle védelem. Viszont úgy lehet a külső hatásokkal szemben védekezni, ha az országot elszigeteljük, az oktatást és a médiumokat lebutítjuk.
Honnan van a Jobbiknak pénze??? Minden normális demokráciában sokkal erősebb a pártfinanszírozás mint nálunk, itt a jelenlegi rendszer megpróbálja a pártokat kiéheztetni, bár pont a kamupártokat nem büntetik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.21. 16:27:27

@Tamáspatrik: "kell valamilyen piacvédelem és vállalkozásfejlesztés, amiben a jelenlegi rendszer jobb minta szocik voltak" - ez abban hibádzik, hogy ma a talpnyalók jutnak állami segítséghez és nem a tehetségek. Nézd meg Mészáros Lőrinc vállalkozásait! Piaci körülmények között mind bukás.

Tamáspatrik 2021.03.21. 16:29:26

@midnight coder: Önkényuralom létezik, éppígy hatalommegosztás is létezik. Mindenkinél máshol van az a határ, ahol önkényesnek érzi a rendszert, az egyik amikor az állam kisajátítja azt a területet, ahol dolgozik és odaadja a "megbízható elvtársaknak" (nem feltétlenül hozzáértőknek).
Ha a társadalomban fejletlen a szolidaritás, empátia és az erkölcsi érzék, akkor a hatalomnak tág tere van, elég a félelmeket, a létező veszélyeket folyton felnagyítani.

Tamáspatrik 2021.03.21. 16:39:24

@Reding Roli: Létezett ilyen rendszer, valszeg több is, ahol magas IQ értékű személyek irányítottak. A római szenátorok magja is ilyen volt, ők menedzselték az országot, nem a császár, aki lehetett akár őrült is adott esetben. A 2.vh-s német tábornokok IQ-ja is 140 feletti volt, általában jól döntöttek adott esetben, kár hogy a fő döntéseket nem ők hozták meg, hanem Hitler.
A demokrácia nem azt jelenti, hogy a nép dönt, hanem hogy a nép ki tudja választani a vezetőit , akiknek a döntését elfogadja. (A közvetlen demokrácia nem ilyen, de azzal leginkább még csak kísérletezés folyik, talán Svájc az egyetlen kivétel.)
Az állampolgárok megtanulhatják, hogy jól válasszanak vezetőt.
Magas IQ nem elég egyébként a politikában (bár nyilván feltétel mint a legtöbb menedzser állásban), kell hozzá gyakorlatiasság és empátia is többek között, minden döntésünkhöz kell egyébként az érzelmi oldal is, mert az érzelem ad súlyt a céloknak, motivációt.
Magas IQ-jú ember nem feltétlenül él vissza a hatalmával, főleg ha tart a felelősségre vonásból, akkor túl nagy kockázatot vállalna.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.21. 16:39:45

@MAXVAL birсaman közíró: Nyilván Hitler, Sztálin, Mao, Rákosi, Pol Pot liberálisok voltak, ugye? Fárasztó vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 17:03:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Munkahelyen vagyok éppen, nem tudok mindig azonnal válaszolni. Vannak néha ügyfelek is, bármennyire is hihetetlen...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.21. 17:03:51

@MAXVAL birсaman közíró: "A legjobb vakcína a diktatúra ellen az antiliberalizmus." - Akkor mégsem a legjobb vakcina?

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2021.03.21. 17:06:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Elnézést, te több ügynököm van, nem tudok mindenkinek azonnal segíteni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.21. 17:07:23

@MAXVAL birсaman közíró: Szóval amolyan kínai vakcina? Kici és occsó? ja, nem is olyan olcsó!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 17:08:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Mi a gond Kínával?

Nemzeti liberális rendszer, ami mindenképpen jobb a nyugati liberálisnál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.21. 17:14:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Az elnevezés talán nem pontos, "nemzeti" helyett valami más szó kellene, mert ez így félrevezető. Azt hiszem jobb lenne az "irányított liberális" és "piaci liberális" kölünbségtátel.

Szóval piaci liberális = a tőke irányít, alá van rendelve neki az állam.
S irányított liberális = az állam irányít, alá van rendelve neki a tőke.

alöksz róz 2021.03.21. 17:33:28

@Tamáspatrik: "A demokrácia nem azt jelenti, hogy a nép dönt" - de pont azt jelenti :D

Reding Roli 2021.03.21. 19:55:26

@Tamáspatrik: A kínai állampárt fizetett vagy önkèntes propagandistái is azt szokták mondani - szoktam velük angolul nèha "èrtekezni " - amikor kèrdezem őket , hogy Kína mèrt diktatúra , hogy az tulajdonkèppen egy meritokrata rendszer ( a kommunizmust már nem nyomják ) ès a meritokrata elit irányít, mert az a legjobb a nèpnek ,ha az" okosok " eldöntik mi legyen, a nèp helyett ...
Ezzel csak az a bajom , hogy szinte minden " elit " vagy önjelölt elit soha nem a közjóért tevèkenykedik elsősorban, hanem a saját sleppje meggazdagodasáèrt...A pártvezetők többsège milliárdos ,egyèbkènt...
Èn nem bízok a jó , önmèrsèkletet tanúsító vezetőkben , olyanok nincsenek , inkább bízom a demokrácia szabott működèsi kereteiben ..
Pl ha 2 ciklust betöltött egy elnök, akkor kötelezően taka.odó van az USA- ban ...
Az lenne az ideális demokrácia - szerintem - ahol az átlagember arra van "kènyszerítve " hogy minèl jobban rèszt vállaljon a politika formálásában , "rèszvèteli demokrácia "
Ès ami a legfontosabb : legyen minden politikai hatalom, de legalább a (miniszter) elnök kormányzati ciklusa időben maximálva , úgyis minden egyes kormány előbb- utóbb visszaèl a hatalmával ...
Csakhogy nyugaton van elèg demokratikus mechanizmus hogy kipi...ázzak őket a hatalomból ," keleten" viszont èvtizedes állampárti rezsimek alakulhatnak ki ...
Èn a hatalmi rotációt a demokrácia egy nagyon fontos elemènek tartom...

Rodney_2 2021.03.22. 02:31:05

@midnight coder: A takarítőnős példádhoz (atom, zöldülés)
Pont ez van a németeknél, hollandoknál stb. Ott egy filozófus vagy irodalmár pont annyit ért ezekhez mint a takartónő, cserébe hatalmas arca van. Sőt az ilyen takarítőnőket még be is választják az EP-be: ott van pl a Sargentini :))) És akkor még jön a kis Greta mint influenszer és jön az agyhalál...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 06:12:29

@Rodney_2: Nyilván a jogász végzettségű ármány... izé kormány.. aztán meg még inkább ért hozzá.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 06:13:33

@MAXVAL birсaman közíró: "S irányított liberális = az állam irányít, alá van rendelve neki a tőke." - Ja, ott a példa, Kína.

midnight coder 2021.03.22. 07:22:39

@Tamáspatrik: "Mindenkinél máshol van az a határ, ahol önkényesnek érzi a rendszert, az egyik amikor az állam kisajátítja azt a területet, ahol dolgozik és odaadja a "megbízható elvtársaknak" (nem feltétlenül hozzáértőknek)."

Az önkényuralom valahol ott kezdõdik, amikor állam bácsi az általad keresett pénz (azaz a munkáltató által fizetett bérköltség) nagyobb részét elviszi különféle "munkáltató által fizetett" járulékok, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, illeték, stb. formájában.

"Ha a társadalomban fejletlen a szolidaritás, empátia és az erkölcsi érzék, akkor a hatalomnak tág tere van, elég a félelmeket, a létező veszélyeket folyton felnagyítani. "

Ha pedig túlfejlett, akkor a balliberális politikusok és a mögöttük álló médiának tág tere van a nagyon is létezõ veszélyeket elbagatellizálni. Általában a média szépen tudja alakítani az istenadta nép tudatát, legalábbis egy bizonyos határig. Az újságban nagyobb hír az, hogy valaki elsütött egy riasztópisztolyt közterületen, mint az, ha valakit elütött az autó ugyanott és meghalt az illetõ. Amikor Gipsz Jakabka áramot vezet a kerítésébe és az agyonüti a tolvajt, vagy pláne ha a pincében egy palackba mérget tart és azt megissza a tolvaj, az országos ügy. Ha ugyanaz a csávó pitbullt tart az udvarán és az tépi szét a tolvajt - vagy akár mászik át a kerítés alatt és tépi szét a szomszéd gyereket - az max. a futottak még kategóriában hír, és fel sem merül, hogy a tulaj gondatlanságból elkövetett ejnye-bejnyénél többet kap.

midnight coder 2021.03.22. 07:26:15

@Rodney_2: Nem kell ehhez a zöldüléshez feltétlenül irodalmár, lásd az IT végzettségû Matyika. Akit rohadtul nem értek hogy hogy már a középiskolában hogy a fenében ment át fizikából, az egyetemrõl nem is szólva.

midnight coder 2021.03.22. 07:28:38

@MAXVAL birсaman közíró: Mindenhol irányított liberális rendszer van. A cégek mindenhol fizetnek adót, állam bácsi mindenhol beleavatkozik a piaci folyamatokba ha ezek rossz irányba mennek, csak van ahol jobban, van ahol kevésbé. És van ahol - Pl. nálunk - ahol nem feltétlenül a közjó érdekében, lásd Pl. mobil frekvencia pályázat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.22. 07:37:23

@midnight coder:

Nem. A piaci modellben az állam csak kereteket szab meg, de nem képes irányítani a gazdaságot.

midnight coder 2021.03.22. 09:53:10

@MAXVAL birсaman közíró: Nem is kell neki. A tervgazdaság egy óriási kudarc volt.

HaCS 2021.03.22. 10:53:30

@midnight coder:

"Az önkényuralom valahol ott kezdõdik, amikor állam bácsi az általad keresett pénz (azaz a munkáltató által fizetett bérköltség) nagyobb részét elviszi különféle "munkáltató által fizetett" járulékok, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, illeték, stb. formájában."

Nem, ott a közteherviselés kezdődik.
Az önkény a nevéből is következően ott kezdődik, ha ezt nem a társadalom által megszabott, törvényes keretek közt használja fel, hanem önkényesen. Az önkényuralom pedig, ha egy csoport ennek a keretrendszerét is a társadalomtól függetlenül az önkény érdekében hozza létre, formálja.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2021.03.22. 13:49:21

@midnight coder: engedte magát megdugatni, aztán amikor már kitágult és nem okozott senkinek örömöt akkor kitalált egy performanszot egy kecskével

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 16:23:02

@midnight coder: Ja. matyika akkorát égett a hőtárolással, hogy csak na. Okoskodott hogy 99 százalékos a napenergia hőtárolása. Még ha a napenergiát közvetlenül hőerőgép működtetésére fordítjuk, akkor sem lehet 99 százalékos. Matyikának fogalma sincs a hőtárolásról és a hőerőgépek hatásfokáról. A hőerőgépet működtető naperőmű hatásfoka függ a változó hőmérséklettől ( a nap állásától) a hőtárolás viszont adott hőmérsékletű, hiszen a fázisátalakuláson alapul. Tehát semmiképp sem lehet 100 százalékos, mert a hatásfok más, hiába ugyanaz a hőmennyiség.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 16:24:03

Hol van nemecsek? Beszédem van vele az adóékről, ami Magyarországon a 3. legmagasabb Európában.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 16:25:11

@midnight coder: "Az önkényuralom valahol ott kezdõdik, amikor állam bácsi az általad keresett pénz (azaz a munkáltató által fizetett bérköltség) nagyobb részét elviszi különféle "munkáltató által fizetett" járulékok, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, illeték, stb. formájában." - Svédországot nem nevezném önkényuralomnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 16:28:26

Úgy tűnik át kell esnünk rajta. Ha Orbán megbukik és minden nyilvánosságra kerül, akkor jön csak rá a sok sötét hogy mi folyt itt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.22. 16:41:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nem bízol a liberalizmusban! A liberális hőgép 101 %-os.

Bizonyára az a baj, hogy mindenféle fasiszta bircákkal vitázgatsz, így megfertőzött téged a fasizmus. Ezért nem bízol a 101 %-os hőgépben.

Boar. 2021.03.22. 16:45:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Majd amikor a tartótisztek némi vádalku fejében kiadják ennek a sok sötét propagandistának az irl adatait oszt hirtelen rádöbbennek, nincs az a meleg és biztonságos segg körülöttük amiben eddig tartották a fejüket...

Indriq 2021.03.22. 18:32:59

@MAXVAL birсaman közíró: attól hogy valami baromságot írsz és azt hiszed jól hangzik, nem lesz igaz, mégis mi tény igazolja az alábbi mondatod? "A liberális hőgép 101 %-os."

Amúgy ovi közvetlenül kb 5000 ember haláláért felelős, a fene nagy önérzete miatt nem zárta le hamarabb az országot (amiről most már meg van győződve, hogy az egyetlen megoldás), 2 hónap napi kb 100 emberéért felelnie kell majd

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.22. 18:35:28

@Indriq:

A magyar járványközelés nem rosszabb, mint máshol Európában.

Rodney_2 2021.03.22. 19:09:32

@midnight coder: Egyszer a 90es években Londonban szembe jött egy ilyen zöld aktivista. Szerintem egyetlen iskolai végzettsége fához láncolásból volt (az akkoriban nagyon divatos volt arrafelé). Elmondta nekem hogy miért nem jó az atomenergia... akkor még viszonylag frissen éltek bennem mérnöki tanulmányaim, elég megalázó beszélgetés lett belőle. Azőta mondom én is azt amit Marx György akadémikus atomfizikustól tanultam: fegyvertelen emberrel nem vívok szellemi párbajt :)))

Tamáspatrik 2021.03.22. 19:18:55

@Reding Roli: A hatalmi rotáció abszolút a demokrácia része. Jöhetnek új emberek, új gondolatokkal, ami az elődnél működött azt megtartjuk is más társadalmi csoportoknak kedvezünk, adunk több esélyt. Kínában érdekes módon létezett mai napig egy "mesterséges, szimulált" demokrácia, volt hatalmi rotáció, bizonyos év, életkor után nem maradtak a hatalomban a legnagyobbak (4-5 ember). Ez addig tartott, amíg Hszi Csin Ping nem jött, a mostani Vezér. Ő elkezdte nyomni a militáns vonalat, azért van hatalomban, mert erre sokan vevők arrafelé is. (Kína szuperhatalmi státuszát erősíti, amitől aligha fog nőni a boldogság akár egy picivel is.)
Éppúgy mint nálunk is, a militarizmus nálunk is hódít, egy vezér jobban "egységbe kovácsolja" az embereket. Holott az egész józan ésszel nézve marhaság.

Rodney_2 2021.03.22. 19:27:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem érted a problémát: azok ott olyan szinten vannak beleborulva teljesen elmebeteg ideákba (vallásos révületben zöldülnek vagy buzulnak) hogy az sem állítaná meg őket, ha belepusztulna fél Európa. Lásd covid. A pszichopata tömeggyilkos EU biztos azt mondja, hogy nem kell orosz vakcina, mert majd később idővel az EU is fog gyártani elég vakcinát. Magyarul "geopolitikai" megfontolásokból inkább meggyilkolnak még néhány 10 ezer EU állampolgárt, csak nehogy már az a katasztrófa történjen hogy néhány millió németet és franciát orosz vakcinával oltsanak be. Inkább dögöljön meg egy részük, nem nagy áldozat az ideológiai harc oltárán. Kb ezt csinálják minden ballibsi ügyben.
Ez a covid járvány ami már több mint 1 éve zajlik és hol is tartunk? A németek már a kijárási tilalmat tervezik... Nagyon jól megmutatja, hogy a jelenlegi felállásban az EU egy sóhivatal, csak jelképes politizálásra képes (magyarul a bullshitet nyomják ) és semmi értelmes és hasznos dogot nem képesek megoldani vagy elintézni. A kínaiakba is pont most kell belekötni. Gondolom USA parancsra mert maguktól ennyire 100% idióták nem lehetnek.

Rodney_2 2021.03.22. 19:31:03

@Tamáspatrik: Ott attól a boldogság nagyon fog nőni. Nyilván fogalmad sincsen a kínaiakról. Elképesztően rasszisták és felsőbbrendűnek érzik magukat. Ha találkozol egy kínaival és rövid idő múlva arról kezd beszélni hogy ők egy 6000 éves kultúra és közben mosolyog rád, akkor azt gondolja, hogy te egy majom vagy aki nemrég jött le a fáról és mélységesen lenéz téged. Ez van.

alöksz róz 2021.03.22. 19:40:32

@Reding Roli: nagyon hasznos lenne a képviselők visszahívhatósága is.

Tamáspatrik 2021.03.22. 19:40:58

@midnight coder: "Az önkényuralom valahol ott kezdõdik, amikor állam bácsi az általad keresett pénz (azaz a munkáltató által fizetett bérköltség) nagyobb részét elviszi különféle "munkáltató által fizetett" járulékok, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, illeték, stb. formájában."
Ezek szerint a skandinávoknál önkényuralom van, mert ott az állam nagy, sokba kerül az adófizetőknek. Ha az állam jól költi értelmes célokra, nem pedig a bürokráciát duzzasztja vele vagy értelmetlen szociális programokat nyom, stb., akkor a "magas" adóterhek rendben vannak.
Nehéz eldönteni, hogy mi a "magas" adóteher egyébként és mi az igazságos, ez országonként is változó. Amíg átláthatóak a költések és az állampolgárok bele tudnak szólni a szavazásokkal addig oké. A szavazások főleg arról kellene, hogy szóljanak, hogy ki milyen adókulcsokat szeretne emelni vagy csökkenteni, és a pénzeket mire akarja költeni.

Az pedig tényleg hír, hogy az állampolgár hogyan védi meg magát, erről kell vitatkozni valóban. A pitbull is hír lehet, volt is már többször, az áram vagy a fagyálló is vitára ad okot és nagyon jó, hogy vitatkoznak róla.
Vannak az önvédelemnek is elfogadható és vitatható formái, az illetőket kissé meghurcolták, de végül nem kaptak semmilyen komoly büntetést, felháborodik most ezen valaki? Nem hiszem, legalábbis az nem nagyon, aki ismeri a körülményeket.
A lőfegyvereket találták ki igazából önvédelmi célra, mert jobban alkalmasak fenyegetésre mint mondjuk a fagyálló (vagy esetleg a kutya is jó lehet fenyegetésre néha).
Áramot se vezessünk a kerítésbe azért.
A magyar jog egyébként szabályozza pár éve, hogy mi számít jogos önvédelemnek, birtokvédelemnek.
Ha valaki elüt egy embert és az illető meghal, akkor elhúzódó kemény vizsgálatra számíthat, még akkor is, ha nem ő volt a hibás, ez így rendjén van, mert mégiscsak emberéletről van szó.

Tamáspatrik 2021.03.22. 19:44:08

@Rodney_2: Az amerikaiaknál nem így van? Minden belterjes kultúra nagyképű, ez országon belül is változik, pl. egy müncheni is tapasztalatom szerint fennhéjázóbb germán mint egy berlini vagy egy hamburgi, mert az ország belsejében él, és azt hiszi, hogy ott van a világ közepe.

apro_marosan_petergabor 2021.03.22. 20:26:16

Zavaros, féligazságokkal tűzdelt poszt.
A célzást értjük a hibrid rendszerről, csak éppen hazugság. Folyik a propaganda a csapból is (amellyel megtévesztenek néhány millió szavazót...:)...
Igen, ebből a blogból is folyik, meg folyik az RTL-ből, a HVG-ből, a Népszavából, a 444-ből, az Index-ből, a 24h-ból, az ATV-ből,...stb., stb., ...
Vannak jó szakembereik a mostani kormánynak ...ja... az MSZP-SZDSZ kormány is csupa szakértőkből állt, Simor A., csillag Pityu, Kóka, Draskovits, az EÜ miniszter csaj..., nem sorolnám
Simort elzavarni se lehetett, ott tett keresztbe, amíg volt, ahol tudott... Matolcsyt anyázták, azután megmutatta, mi a feladata egy MNB-nek....
Most már jó szakember.
De jó Varga M. is.
Jó Trócsányi, Varga Judit, Pintér, Nagy, Kasler s hoszasan sorolhatnám, ezért van a FIDESZ -KDNP-nek 3x 3/3-a... mert jó a második, harmadik vonal is.
Ezért nincsen IMF hitel, emelkedett 20%-ot a GDP USD-ben, van HUF-ban az adósság állomány, a COVID-ig nem volt munkanélküliség, dolgoznak a cigányok, van család védelem és fejlesztés, nő az életszínvonal, nyaralnak, garapodnak, olsó a hitel:
Ja, ehhez kell egy alkalmas miniszterelnök.
Ezért volt egy jó polgármester - már nincs, az ellenzék hamar megmutatta, mit "tud"....

]{udarauszkasz 2021.03.22. 20:50:48

A magyar tarsadalom immunrendszeren nem segit mar a vilag osszes c vitaminja sem. Amennyi diktatura volt itt, megse tanultak belole.

6.Lenin 2021.03.22. 20:54:40

@apro_marosan_petergabor:

Minden 3. 4. generáció elzavarja -jó esetben- az előzőeket, mert minden generációnak másak az igényei, lehetőségei. A mai fiataloknak a gyagyás Feltó egy mókás vén fasz. Ha megismerik, majd elzavarják.

E.z így megy már sok ezer éve.

Egy "normális" dolog létezik, jobbat kínálni, ráharapnak, megválasztanak, ha átbasztad a népeket , elzavarnak, választanak másikat. Vagy végigviszed, aztán a fiad, lányod már elbassza az tuti, és ledöntik a szobraitokat.

Valszeg nincs más megoldás, hiszen minden újszületnek, minden vicc új.

0dzsud0 2021.03.22. 21:01:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Segíts nekem egy kicsit! Mely szavak vannak most letiltva? Teljesen normális levelet szeretnék írni (kicsit ugyan hosszút), de nem sikerül. Rögtön arra gondoltam, hogy ez a matyiszűrő lesz. Köszi!

alöksz róz 2021.03.22. 21:05:07

@apro_marosan_petergabor: "De jó Varga M. is." - varga egy kalap szar.
pont ugyanolyan és ugyanazt is igyekszik csinálni, mint a balliberális "szakemberek", akik óvatoskodva ugyan, de mégiscsak dicsérgetik :D

alöksz róz 2021.03.22. 21:06:12

@0dzsud0: minek mondaná meg? látja a matyi is XDDD

nemecsekerno_007 2021.03.22. 21:06:42

Nagyon szépen leírtad a Kádár és a posztkádári rendszer immunizáló hatását :))))))))))))))
Sajnos 20 év kellett, hogy teljes legyen a védettség. Ezért nem vagyunk vevők a neobolsevizmusra, se mi se más ex-szocialista országok.

0dzsud0 2021.03.22. 21:08:06

@alöksz róz: Nekem az is elég, ha pár percre nem tilt le semmit, hogy írhassak, majd újra tiltja őket, és a közbeékelődő matyit meg kigyomlálja. :)

nemecsekerno_007 2021.03.22. 21:11:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ez marha nagy tévedés. Többek között az ilyen tévedések miatt van hatalmon a Fidesz 12 éve.

nemecsekerno_007 2021.03.22. 21:13:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Mit olvastál már megint?!? :))))))
Gyermektelenek adóéke :))))

Rodney_2 2021.03.22. 21:17:36

@Tamáspatrik: Nekem vannak echte bázeli barátaim. Ők mindíg hangsúlyozzák hogy ők nem svájciak hanem bázeliek. A különbséget úgy kell elképzelni, hogy ők ott 3 ország határán kozmopoliták, a többi svájci (pl egy zürichi is) az meg begyepesedett tehenész paraszt. Együtt tanultam velük Angliában, utána összeházasodtak :))) Próbáltak élni Zürichben, de nem jött be, visszaköltöztek Bázelba :)))

0dzsud0 2021.03.22. 21:25:10

@Rodney_2: Kedves Rodney!

Ez nem fog a témához kapcsolódni, de nemrég bemásoltál egy üzenetet a húgodtól, illetve írtad, hogy a családodban az lett a konszenzus, hogy a kínai vakcinával oltatjátok magatokat. A segítséged kérem. Ha mondjuk a Pfizert kapnám meg (nem valószínű, csak gondolatkísérlet), akkor végleg buktam annak lehetőségét, hogy ha problémák vannak a mutációval, akkor egy újabb, de ezúttal a kínai vakcinával ezt áthidaljam? Van ennek a gondolatmenetnek bármi értelme? :)

Az előttem lévő szempontok:
- December óta regisztrált vagyok, bármelyik vakcinát elfogadnám, de a húgod levele igen meggyőző.
- Megfontolandó, hogy ha alapból nem a Sinopharm vakcinát kapnám, akkor utasítsam-e vissza a másikat, mert így esetleg átengednék mondjuk egy közkedveltebb Modernát (ha olyat egyáltalán kaphatnék) egy olyannak, aki - valamely előítélete okán - meg a kínait nem fogadná el.

Köszönöm előre is!

0dzsud0 2021.03.22. 21:26:02

@0dzsud0: Megvagyok, tárgytalan, köszi a matyitlanítást!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 21:35:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: tudod hogy ernőke vállalkozó. A nap végén meg a szülei beváltják neki a műanyag kupakokat amivel fizetnek neki.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 21:36:51

Azért a sok fideszg. ci csak idetalált!
A sok propaganda majom idetalált.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 21:43:42

Jól látom hogy még nem Gyurcsányozott senki?
Gyerekek, hogy lesz ebből prémium?!?!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 21:50:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: talán. de sok a vakhitű azok között mennyi idióta van akiknek tíz év Fidesz után még elegendő a Gyurcsányozás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 21:54:13

De mivel a " sikeres" "válságkezelés" után megint elmennek majd pár tízezren, vikiéknek csak 22-t kell túlélniük aztán megint könnyebb lesz nekik mert a birkák maradnak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.03.22. 22:00:09

Bocsánat, most látom volt Gyurcsányozás, pedig most olvastam másodszorra a kommentet.

Rodney_2 2021.03.22. 22:25:00

@0dzsud0: Szerintem adasd be megadnak azt a vakcinát amit kapsz először. Most elég szar a helyzet, úgy néz ki hogy a jelenleg terjedő vírus jóval veszélyesebb mint a tavalyi. Az megvolt nekem is, tényleg egy influenzát jobban megszenvedek mint ami akkor volt. Ez a mostani valami más. Azért is telnek meg a kórházak és nem csak Magyarországon. Most volt egy cikk a Die Weltben hogy a V4 országok mind megszívták de a németek is most terveznek még szogorítani.
Másik szempont: ha utazni akarsz, akkor sajnos szembe kell nézni a degenerált EU politikusokkal akik még ilyenkor is politizálnak. Akkor adass magadnak kinai vagy orosz vakcinát ha nem kell sokat utaznod a következő 1 évben (később remélhetőleg lecseng ez az őrület) Ha Pfizert vagy Modernát kapsz akkor azt fogadd el. Ezek már dolgoznak upgrade vakcinán. Én most ott tartok hogy hazamegyek az AZ vakcináért is, mert nekem fontos az utazás, 3-4 országban élnék párhuzamosan ha hagynának és már a tök megtelt ezzel az egésszel. A 86 éves anyukám már nem utazik sehova szegény, neki ideális a kínai, alig volt mellékhatása.
Egy fontos dolgot kell megérteni szemben mindenféle propagandával: minden vakcina jobb mint a semmi. Egyik sem volt annyira letesztelve hogy mindent tudjanak róla. Főleg a hosszú távú mellékhatások teljesen ismeretelenek a "biztonságos nyugati" vakcinák esetében is. Ha nincsenek furcsa betegségeid, akkor nyugodtan beoltathatod magad bármivel.

Összefoglalva: most rövid távon kell túlélni, az hogy mi lesz 6 - 12 hónap múlva, csak akkor érdekes ha most nem döglünk meg oltás hiányában. 1 éves időtávban annyi vakcina lesz hogy túl sok és lesz mindenféle és a jobb cégek mint a Pfizer és Moderna (és a Szputnyik) jön majd upgrade vakcinákkal. Annyi még belefér. Aztán remélhetőleg vége lesz ennek az egész elmebajnak. Valamelyik agyvelő (Rusvai?) azzal jött hogy az a tuti ha az első AZ vakcina után beoltanak Szputnyikkal. Na ez az amire ZERO tesztelés volt eddig, igazi ember kisérlet és simán lehet hogy igaza van :))) Hasonló technológia, mindkjettő vektoros, akár kompatibilis is lehet, mégsem egyforma... Hát itt tart a tudomány.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 22:57:01

@Tamáspatrik: Nem is volt. :-(( Pedig szórakoztam volna egy kicsit. Már elég ha tudja hogy figyelek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 23:00:28

@0dzsud0: Most akkor engedek mindent újra. Úgyse meri idedugni a pofáját.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 23:03:55

@nemecsekerno_007: Na akkor mesélj melyik vállalkozása sikeres Lölökének piaci körülmények között?

nemecsekerno_007 2021.03.22. 23:19:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Lölö csak a haladó ellenzéket érdekli, ugyanolyan eredeti tőkefelhalmozó mint az ex-elvtársak a rendszerváltáskor.
Csak most az átlagembernek sokkal több lehetősége van itthon ezért se foglalkozik Lölö vagy más gazdagodásával.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.22. 23:32:34

@nemecsekerno_007: Tehát nem tudsz olyan Lölö vállalkozást mondani ami piaci körülmények között megállja a helyét. Ja és mellesleg mellébeszéltél. Azt meg elismerted hogy Lölö szépen lopkodja a közöst.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 00:04:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hidd el a többsegnek nem számít, mert ugyanazok az arcok akik a rendszerváltáskor meg utána csinálták ugyanezt még mindig itt vannak és semmi bántódásuk nem esett. Ugyanúgy itt vannak a kiszolgálóik a médiából, politikából, felsőoktatásból és sivalkodnak, hogy korrupt a Fidesz.

Rodney_2 2021.03.23. 04:31:22

@jancsi_42: Brendelszar, remélem hamarosan igazi diktatúra lesz és téged belőnek a Dunába.
Megint egy elkötelezett ballibsi bloggert szivatsz a baromságaiddal, mert szellemi fogyatékos vagy

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 06:29:41

@Rodney_2: Szóval te egyetértesz azzal amit Kína az ujgurokkal csinál? Mellesleg Kína a nettó exportőr, vagyis szankciókkal ő szívja meg.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 06:31:29

Matyika! Semmit nem értél el. Na jó, elismerem, az is valami hogy élvezettel töröltelek. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 06:33:34

@nemecsekerno_007: Tehát neked nincs kifogásod az ellen, hogy a miniszterelnök és sleppje központosítottan lop. Az a baj hogy nem érted meg mennyit árt az országnak az, hogy az üzleti életben a seggnyalás és a szervilizmus jelenti a sikert, nem a tehetség. Nem érted hogy mennyi kárt okoz hogy tehetségtelen emberek kezében összpontosul a pénz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 06:44:19

@nemecsekerno_007: Csak egy példa. gyurcsány kilopta a privatizációkor a tengeri kábelt gyártó részleget a Taurusból, amit az Antall rendszer összeomlasztott. És sikeres, piaci körülmények között prosperáló céget csinált belőle. Ilyet nem tudsz Lölö esetében mutatni.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.03.23. 07:57:21

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nem érdekli a hatékonyság vagy az eredmény, csak működik. A nap sem foglalkozik azzal, hogy elég energiát ad-e le és az asót sem érdekli, hogy van-e értelme annak, hogy ásnak vele. Valami ilyesmi a különbség az élőlények és az élettel világ között.

Medgar 2021.03.23. 07:58:57

Amerikáról szól a poszt?

nemecsekerno_007 2021.03.23. 08:10:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Cherry picking. Az egyetlen életképes részleget, ami a pénzt termeli lenyúlja, aztán kirúg pár embert. Olyan ez mint a MÁV Cargo eladása. Mindezt az elvtársak által nyújtot állami hitelből.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 08:15:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Mennyit árt?! Az EU-s pénzek 4%-át használták fel szabálytalanul?!? Rendszerszintű korrupció?!? A közpénzek hány százalékát érinti? A legtöbb kutatás a cégvezetők korrupció érzetére kérdez rá, ami erősen szubjektív és a médiával befolyásolható.

chrisred 2021.03.23. 08:38:10

@MAXVAL birсaman közíró: A liberalizmus lényege, hogy nem az állam irányít, hanem az államot irányítják.

0dzsud0 2021.03.23. 08:43:14

@Rodney_2: Nagyon köszönöm! Én is úgy gondolom, hogy maradok továbbra is azon az elven, hogy bármelyik vakcinát is kapom, elfogadom.

chrisred 2021.03.23. 08:43:38

@Tamáspatrik: "A demokrácia nem azt jelenti, hogy a nép dönt, hanem hogy a nép ki tudja választani a vezetőit , akiknek a döntését elfogadja."

Legfeljebb az ókorban. A modern demokráciákban azok a szabályok határozzák meg a választott vezetők lehetőségeit., amiknek a megváltoztatása ívül esik a hatáskörén.

0dzsud0 2021.03.23. 08:46:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Köszönöm, végül néhány kompromisszummal lerövidítettem és megoldottam. Lehet, hogy nem ér annyit, hogy ideszabaduljon ez a selejt, talán jobb, ha maradnak a tiltószavak. Köszi a patkányirtást ismét!

chrisred 2021.03.23. 08:47:21

@MAXVAL birсaman közíró: Van, akinek ez problémát okoz, van, akinek lehetőséget teremt. Mint általában a társadalmi ideológiák.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.23. 08:57:01

@chrisred:

Nyilván minden lehetőséget jelent valakiknek, de a társadalom célja a közjó.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 09:22:42

@0dzsud0: Semmi gond, ha újra megjelenik, már rutinból tiltom a kedvenc szavait. Remekül szórakozom a vergődésén. A múltkor a magya-ur blogon szívott nagyot, mert elfelejtette hogy ott is radírpók vagyok. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 09:24:55

@nemecsekerno_007: Ja, szóval te a lopást százalékban méred? Még mindig nem érted, hogy az ami folyik, hosszútávon az egész ország erkölcsi lezüllesztését vonja maga után?

chrisred 2021.03.23. 09:31:45

@MAXVAL birсaman közíró: Az egyén célja meg az egyéni jó, és ezt a kettőt kell összehangolni.

6.Lenin 2021.03.23. 09:36:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A ballib oldal mindig is "züllött" volt, a társadalom alja. Hosszútávon pláne. Az ő uralmuknak mindig csőd a vége, hosszútávon.
Erkölcsileg is mindig a gödör alján vannak, most is. Túlságosan egy oldalról tájékozódsz.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 11:00:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Erkölcsi lezüllesztés? Az anyagi lezüllesztés sokkal jobban érdekli a népeket, amúgy meg a kétkulcsos adónál nagyobb lopást nincs, és a jelenlegi ellenzék ezt erősen propagálja. Sok más pénzszórási akcióval egyetemben, ami ismételten adóemelést jelent.

Egyébként hallottál-e olyanról, hogy Mészáros Lőrinc nem fizette ki az alvállalkozóit? Mint mondjuk a SZEVIÉP.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 11:04:36

@nemecsekerno_007: Bocsika, de a magyar adóék a 3. legnagyobb Európában. Miközben az ÁFA a legmagasabb. Lölövel meg ne gyere! Könnyű úgy gazdálkodni, hogy az állam köt vele egy szerződést, majd utólag addig emeli az árat ameddig akarja. A piaci vállalkozásairól dumálj! Mátrai Hőerőmű, izocukorgyár.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 11:06:41

@6.Lenin: Az 1929-es csődnél kik is voltak uralmon? És minden kurzusnak, legyen jobboldali, vagy bal, általában egy válság vet véget. Majd a mostani válság után nézzük meg a választásokat!

6.Lenin 2021.03.23. 11:12:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Tévedsz, de ez nem újdonság nálad. Most nincs válság, csak jön a 3. generáció, a válságot esetleg, ha nyernek, ők fogják hozni. Az igazi, gazdasági, erkölcsi válságot a ballib oldal okozta. Ahogy a háborúkat is.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 13:11:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

mfor.hu/cikkek/makro/Az_EU_legmohobbja_a_magyar_allam__hiaba_az_adocsokkentes.html

Nyilván van még mit javítani a munkabért terhelő adókon, de erről a nyugdíjasokat is meg kell kérdezni. Meg ugye a szokásos vesszőparipa a külföldön dolgozók kieső járulékai vs. itthon dolgozók adójából fizetett nyugdíjas. Az EÜ ellátás kiskapui ugyanez a történet.
Azt ne gondolja senki, hogy ugyanolyan ellátás jár a havi 8000 Ft-os TB-re mint az 50 ezerre. Vagy ha igen, akkor ez szociális ellátás.

chrisred 2021.03.23. 13:25:30

@nemecsekerno_007: "Meg ugye a szokásos vesszőparipa a külföldön dolgozók kieső járulékai vs. itthon dolgozók adójából fizetett nyugdíjas."

A nyugdíjakat a levont járulékokból fizetik, tehát nem sok köze van a munkát terhelő adókhoz. Amúgy a magasabb adóteher esetében a munkaerő külföldre történő kiáramlása nem ok, hanem következmény.

"Azt ne gondolja senki, hogy ugyanolyan ellátás jár a havi 8000 Ft-os TB-re mint az 50 ezerre. "

Az ellátás költségét nem a befizetés határozza meg, hanem az, hogy milyen jellegű gyógyászati beavatkozásra van szükség. Senki se gondolja, hogy a náthája fontosabb lesz az egészségügy számára, mint egy rákbeteg kezelése, csak mert magasabb járulékot fizet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 14:34:10

@6.Lenin: "erkölcsi válságot a ballib oldal okozta. Ahogy a háborúkat is." - He? Hitler ballib volt? Az első világháborút kirobbantó Habsburgok ballibek voltak? Már kora délután elvette eszed a metalko?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.23. 14:35:11

@6.Lenin: " Most nincs válság" - Tényleg? :-)) Ma már eleget ittál.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 15:12:11

@chrisred: Ezt inkább le se írtad volna. Az adóékben amúgy benne vannak a járulékok is.

6.Lenin 2021.03.23. 15:20:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Akik mögöttük voltak, akik előidézték az okot, amiért kirobbantak. írtam, hogy te mindig tévedsz, mert nem jellemző rád a gondolkodás.
Ma milyen válság van? Ha vége a járványnak dübörög a gazdaság, ahogy előtte is.
Legalább a bunkódat cseréld már le egy kisebbre.

Az is egy más kérdés, hogy jön egy generáció, akiknek a jó is már esetleg kevés, aztán váltanak egy rosszabbra. Te tényleg ilyen seggfej vagy?

nemecsekerno_007 2021.03.23. 15:28:08

@chrisred: Te nem vagy tisztában a tényekkel. A nagy elosztó rendszereink nem így működnek.
- a mostani járulékok 80%-ából a mostani nyugdíjakat fizetjük
- gondolom a 20%-ot meg befektetik, de az elég karcsú (hacsak nem fegyver- és kábítószerbe)
- a külföldre vándorlással kapcsolatos érvelésed tipikus tyúk-tojás érvelés
- vagyis döntés kérdése, hogy melyik az elfogadott, jelenleg a tiéd a mainstream
- amit az EÜ-re írtál az tűpontosan mutaja, hogy szociális ellátás az is.
- egyébként meg nincs igazad, mert a megelőzést ill. a befizetést is bele kell kalkulálni a rendszerbe
- a külföldön dolgozók ezzel is trükköztek, de ennek már vége
- a 8000 Ft-os havi TB biztosítással nem műttethetik meg magukat a magyar TB kontójára
- egyébként ha megoldjuk, hogy ne legyenek ilyen potyázók akkor lehet tovább emelni a bért és csökkenteni az adókat, járulékokat.

chrisred 2021.03.23. 15:49:45

@nemecsekerno_007: Az elméleted nem magyarázza meg, hogy miért egyedül Magyarországon ilyen magas az adóék a munkaerőkibocsátó orzságokból.

"- amit az EÜ-re írtál az tűpontosan mutaja, hogy szociális ellátás az is."

Nem, azt mutatja pontosan, hogy a közegészségügy, ahogyan a közoktatás is, közjószág, vagyis nem szorítható ki a közösség egyetlen tagja sem a fogyasztásból. Vagy mondhatnám a közutakat is, nem lehet azon az alapon korlátozni az utak használatát a közösség tagjai közül azoknak, akik kevesebb gépjárműadót fizetnek.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 17:09:47

@chrisred: ,,Az elméleted nem magyarázza..,,

- 6000 Mrd-ba kerül a nyugdíjrendszer
- 2000 Mrd az EÜ és 2000 Mrd az oktatás
- 10 000 Mrd évente azért

Ezek az ellátórendszerek meg a gulyáskommunizmusból maradtak ránk, ami amúgy azért húzta 90-ig mert hiteleket vettünk fel és mesterségesen fenntartottuk az életszínvonalat. Más, volt szocialista országokban nem építettek ilyet ki. A magyar hozzászokot ehhez és 30 év se volt elég ahhoz, hogy lejöjjön a szerről. Az EU tagság és szabad munkavállalás, meg törvényes lehetőséget biztosított az egyénnek, hogy kikerüljön ezen rendszerek fentartásából. Így nem maradt más lehetőség mint a magasan tartott adók és járulékok ami tovább gerjesztette az elvándorlást.
Ezt a negatív spirált csak durva reformokkal lehet visszafordítani, amire egyedül a mostani kormánynak adódhat lehetősége ha megnyerik a 2022-es választást és lesznek elég bátrak.

chrisred 2021.03.23. 18:00:34

@nemecsekerno_007: Ezek a beírt számok önmagukban semmit nem jelentenek. Egy biztos, hogy az egészségügyre, a nyugdíjra és az oktatásra GDP arányosan sokkal kevesebbet költ az állam, mint az uniós országok átlaga. Főleg azoknál az országoknál kevesebbet, amelyeknél soha nem volt gulyáskommunizmus.

"A magyar hozzászokot ehhez és 30 év se volt elég ahhoz, hogy lejöjjön a szerről. "

Inkább rászoktatták, először az államosításnak nevezett kifosztással, majd az állami rendszerekbe kényszerítéssel. Azzal lehetett volna leszoktatni róla az embereket, ha a rendszerváltáskor az állam mindent visszaad, amit korábban elvett tőlük.

Tamáspatrik 2021.03.23. 18:26:28

@apro_marosan_petergabor: Mekkora vicceket mondtál, Varga Judit, Pintér és Kaiser jó szakemberek. :))) Ja meg Tarlós milyen jó polgármester volt. :)) Már az ő idejében is nyírta a kormány a fővárost, most még inkább.
Covid járvány van és megáll az élet, Orbán azt csinál, amit akar?

Tamáspatrik 2021.03.23. 18:30:18

@nemecsekerno_007: Mi az a neobolsevizmus? Szerintem a Fidesz találta ki ezt a szót, hogy mindenkit összezavarjon és zavarosban jól lehet halászni.

Tamáspatrik 2021.03.23. 18:33:04

@Rodney_2: Ja, én is voltam osztrákéknál, Linztől nem messze egy kisvárosban, a szálloda látszólag kulturált volt és tiszta, de aludni nem lehetett benne, mert éjszaka ment a mulatozás az étteremben. Stájer paraszt volt az egész banda, mondjuk a nyelvük is más, nem nagyon értettem belőle sokat az akcentusuk durva volt.

nemecsekerno_007 2021.03.23. 19:16:02

@Tamáspatrik: Tök mindegy. Az újbaloldal agymenéseire se vagyunk vevők.

Rodney_2 2021.03.23. 19:59:44

@chrisred: Hát hogy kb olyan sötét agymosott barom mint te. Csak te egy dupla nullás senki vagy, ő meg egy fontos EUs tisztségviselő. Tudod ez az a szint, hogy ha bezárnak egy üres szobába 2 tömör vasgolyóval, az egyiket elvesztitek a másikat meg elrontjátok.

Rodney_2 2021.03.23. 20:17:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nyilván nem értek egyet szegény ujgurok re-edukálásával (most a muszlim szálat hagyjuk ki, még egy muszlim is valahol ember) És erre ez a megoldás? Ha pl Kína nem ért egyet az EU buzuláspolitkájával, akkor sújtsa az EU-t szankciókkal?? Elmebaj. Tudod az régen volt amikor az angol hajók felvonultak Kína partjainál és rákényszerítették Kínát hogy az legyen amit az angolok akarnak (Ópiumháború). Azóta kicsit megváltoztak az erőviszonyok.

Az export dolog is egy kicsit bonyolultabb. Vannak ezek a fránya ellátási láncok, kb a teljes EU gazdaság bedőlne 1 hét alatt. Aztán meglátjuk hoyg a kis sárga kínaiak bírják jobban a nyomort vagy a mára már csak pofázásban jó, a jóléttől teljesen elhülyült nyugati polgár...
Hab a tortán: X éve olvastam a The Economist nevű izében, hogy az USA akkor döbbent rá, hogy valalmelyik ritkaföldfém amely nélkül nincsen se modern haditechnika, se semmi, kitermelése és feldolgozása 100%-ban Kína kezébe került (amit Afrikában bányásztak, azt is a kínaiak tulajdonolták már). Annyira ment az outsourcing őrület hogy nem figyeltek az ilyen nyalánkságokra.

Teljesen más dolog. Az USA államadósságának igen nagy része van kínai tulajdonban. MI történne ha nagyon morcosak lennének, és egy nap az egészet bedobnák eladásra... Én bankár voltam, de nem tudom elképzelni. Nyilván a piac nem tudná felvenni, összeomlana az árfolyam, az USA nem tudná eladni az újabb papírjait és nem tudná finanszírozni a deficitjét, de egyébként tovább nem látom hogy milyen nemzetközi gazemberségek következnének...

Rodney_2 2021.03.23. 20:22:19

@Tamáspatrik: A csúcs állítólag a nyaraló angol munkásosztály Spanyolországban.
Azért egy orosz túristacsoportot se tudok elképzelni :)) Egy barátom mesélte, hogy török all inclusive helyen az oroszok mint az állati csorda rohanták le minden étlkezésnél a büféasztalokat. Ez egészen addíg tartott amíg megérkezett egy román csoport. Onnantól az oroszok csak döbbenten bámultak, hogy kik ezek az állatok akik még őket is félrelökik és eltapossák :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.11. 06:59:36

@jotund:

Ez a pedofil troll, név szerint Pedó-Brendophilus Mátyás Adolf, úgy döntött, hogy flúdol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.11. 07:16:10

@Rodney_2:

"török all inclusive helyen az oroszok mint az állati csorda rohanták le minden étlkezésnél a büféasztalokat"

A 90-es évek közepéig volt így, ma már nincs ilyen.
süti beállítások módosítása