Ideo-logikák

Ideo-logikák

Városlakók, menjetek el szavazni!

2022. március 17. - Tamáspatrik

Legalább hét érv szól amellett, hogy a városokban lakók közül minél többen elmenjenek szavazni április 3-án. Mért fontos ez számukra?

1.Tájékozottabbak

Nem véletlen, hogy a „polgár” szavunkat eredetileg városlakókra használtuk, hiszen a városi ember számára fontos, hogy különböző forrásokból is tájékozódjon, sokféle véleményt ismerjen meg, amelyek a nézeteire hatással vannak. Mivel természetesnek tartja a nézőpontok sokféleségét, nem valamilyen mese csatornát szeretne nézni, még akkor sem, ha adott esetben ezt köztévének is nevezik. Persze ettől függetlenül könnyen lehet, hogy az illető végül mégis a kormánypártra szavaz és másokat is arra buzdít, de ez teljesen rendben van, mert képes volt a mérlegelésre a döntése meghozatala előtt. (A tájékozatlan embernek majdnem mindenről határozott véleménye van, aki viszont bővelkedik az az információban, a legtöbb dologban igencsak kételkedik, amint tudjuk.)

2.Kevésbé van rájuk hatással a csordamentalitás

Az ember olyan, hogy a folyamatos propaganda hazugságait egy idő után kényelmi szempontból hajlamos elfogadni, ez történt a kommunista rendszer kiépülése idejében is. Mindenhol vannak hangadók, az ideológiai meggyőződésüket nagy hangerővel terjesztők, akik egy idő után fokozatosan meggyőzik a csoporttagokat, hogy az ő összetartozásukat az olyan „alternatív tények” is kifejezik, mint például hogy a kocka az valójában gömbölyű. Sokan persze nem veszik az egészet komolyan, csak a többiek kedvéért, hogy nagyobb legyen az egyetértés „belemennek a buliba”, de ha valamit gyakran mondunk és senki sem akarja cáfolni a sületlenségeket, akkor azok egy idő után igaznak fognak tűnni. A falvakban élők valahogy hajlamosabbak emocionálisabb alapon politizálni, sőt lehet is bennük némi kisebbrendűségi érzés amiatt, hogy ők a városi sznobok szemében „lenézett falusiak”, és sokkal fegyelmezettebb szavazóknak számítanak. Viszont az általában képzettebbnek mondható városi emberek között sokan vannak olyanok, akik már teljesen elfordultak a politika számukra piszkos világától.

3.A városlakókra „rájár a rúd” az utóbbi időben

Évtizedeken át a városlakók voltak a fejlődés nyertesei, nem véletlen, hogy a világon mindenhol nőtt a városi népesség aránya. Az utóbbi időben a kocka fordulni látszik például amiatt, mert a koronavírus a sűrűn lakott helyeken jobban terjedt, és a karantént is nehezebb volt egy lakásban elviselni, mint kertes házban vagy kinn a földeken. A nemzetközi idegenforgalom visszaesése is a nagyobb városoknak, elsősorban Budapestnek jelent nagy csapást, amit a nagymértékben vidéki bázisra támaszkodó kormányunknak esze ágában sem volt kompenzálni.

4.A kormány keze a falvak felé hajlik

Miközben mindenhová pénzt szórt, éppen a városi önkormányzatok költségvetését vágta meg jelentősen. A mostani kormány az ésszerűségen túlmenően, kimondott ideológiai okokból támogatja egyre inkább a falvakat a városokhoz képest. Ezen kívül a háborús helyzet növeli az élelmiszer árakat, ami a mezőgazdasági termelők számára valamivel kedvezőbb helyzetet jelent főként az olyan városlakókhoz képest, akik mindent üzletből vásárolnak, mert esetleg nem is nagyon van más lehetőségük.

5.Kulturális bőség

Veszélyben van az a kulturális kínálat, amihez a városlakók hozzászokhattak, mivel a kormány ideológiai alapon támogat egyes művészeket. Ez a fajta gyakorlat hosszabb távon elveheti a kedvét számos színésznek, zenésznek és más művészeknek, akiket a rezsim ízlése a „megtűrt” kategóriába sorol. A nagyvárosok világon mindenhol liberális közeget képviselnek, ami még Isztambul és Ankara esetében is igaz a szavazatok megoszlása alapján. A másik végletet azok a kisebb falvak jelentik, ahol a hagyományőrzés lehet a legfőbb kulturális vonzerő.

6.Értik a hatalommegosztás elvét

A városi ember nem szereti a katonás parancsuralmat, munkahelye is szerencsés esetben olyan, ahol a mindennapi döntéshozás valamiféle csapatmunka eredménye. Emiatt a parlamentben a kiegyenlítettnek mondható erőviszonyok inkább vonzóak lehetnek számára, mint egyetlen párt sokadik kétharmados többsége. Nagyon nem mindegy, hogyha a Fidesz nyer is, akkor milyen többsége lesz, sőt még az egyértelműnek látszó körzetekben is az ún. „győzteskompenzáció” számításmódja miatt a győzelem vagy vereség mértéke is mandátumokat hozhat vagy vihet el az adott párttól. Rajtunk is múlhat, hogy bekerül-e egy olyan képviselő, aki esetleg később jelentős hatással lehet a helyi vagy országos politikára.  Nyilván mindenki szeret a várható győztes csapatnak szurkolni, de egy választás nem focimeccs, sokkal nagyobb a tét annál. A felelősségről van szó: ha a dolgok rosszra fordulnak megkérdezhetik tőlünk, hogy tettünk-e valamit ellene akkor, amikor még lehetett.

7.A szavazófülke magánya önmagában nem old meg semmit

Szinte teljesen mindegy, hogy az adott szavazó hova húzza be azt az x-et, de majdnem csak annyira fontos, hogy mennyire nyomja meg a tollat, hiszen egy szavazat önmagában gyakorlatilag nem sokat számít. Sokkal fontosabb ennél, hogy milyen befolyással van a környezetére, a bizonytalanokat szavazásra tudja-e buzdítani, vagy esetleg az is, hogy a szavazástól való távolmaradásra veszi rá őket. (Vannak sokan persze, akik véleményét lehetetlen megváltoztatni, hiszen az emberi elme úgy működik, hogy erős bástyákat épít ki a véleményének minden áron való megvédésére.) Habár a szavazás titkos, emiatt egyáltalában nem mindegy, hogy adott közegben felvállaljuk-e a véleményünket és mennyire meggyőző módon.

Ezt az árkot nem én ásom, ez egy nagyon is létező árok, hiszen az emberek életmódja egymástól nagyon-nagyon eltérhet, és emiatt az igényeik is teljesen mások lehetnek, hozzám nyilvánvalóan közelebb áll a városias racionálisabb felfogás. Vannak persze sokan olyanok is, akik falusinak és városinak egyaránt tekinthetik magukat, és habár a lakóhelyünk hatása nagyon jelentős, de végül is belül dől el, hogy ki hogyan szemléli a világot, egy erősen konzervatív felfogásban, vagy pedig kissé liberálisabbnak és modernebbnek mondható szemlélettel. Aki tehát a fenti pontokat a fontosnak tartja egyéb megfontolások mellett, az menjen el szavazni és a hozzá hasonló felfogásúakat is kérje meg erre.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr5417783088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.18. 08:16:06

Nem vagyok ugyan polgár, de nagyvárosi lakos igen, s mindig megyek szavazni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.18. 08:16:59

"a kormány ideológiai alapon támogat egyes művészeket"

Minden kormány mindig ezt teszi, vedd észre.

midnight coder 2022.03.18. 08:20:38

1. Ostobaság. Ma már vidéken is van áram, világítás, sõt internet is. Már vidéken sem csak a földet túró 4 elemis parasztok laknak. Másrészt, az hogy valaki városban lakik nem jelenti azt, hogy nem tahó. Elég csak végigmenni egy pesti utcán, hány szétdobált sörösdobozt, ott hagyott kutyagumit, falfirkát, stb. látsz. A városban az egy fõre esõ bunkók száma ma már alsó hangon is legalább ugyanakkora mint vidéken.

2. Remek szép városok épültek a náciknál is, a kommunistáknál is. Igazából maga a város ma már sokkal inkább a csordamentalitás megtestesítõje. A városi ember egy percig nem tud egyedül lenni és gondolkodni, mert nincs olyan tér ahol nincs 5 méteren belül egy másik ember.

3. Egyszer fenn, egyszer lenn. Amúgy városban élni midig is szar volt, de kompenzálta a könnyebb megélhetés és a jobb infrastruktúra. És ez ma is így van.

4. Az átlag falusi ma már pont úgy a Tesco-ban veszi a kaját mint te.

5. Tényleg semmi nem olyan fasza, mint amikor valakit más adójából szórakoztat állam bácsi. Az értelmiseggnek erre a célra állam bácsi a színházakat tartja fenn, a kevésbé értelminek meg a stadionokat. Az igazságos viszont az lenne, ha mindenki saját maga fizetné ki a szórakoztatásának a költeségeit.

6. "A városi ember nem szereti a katonás parancsuralmat, munkahelye is szerencsés esetben olyan, ahol a mindennapi döntéshozás valamiféle csapatmunka eredménye."
Max. bizonyos munkakörökben, bizonyos multiknál. De a Tesco árufeltöltõ pesten is csak oda teszi a konzervet ahová mondják neki.

7. Viktor bácsi is megmondta, hogy mindenki vigyen magával még egy embert. Ha akar jönni, ha nem!

Lehetnék én is 2022.03.18. 16:10:13

Milyen az a csordamentalitás?
Van belőle jó csorda meg rossz csorda is (Ld. jó náci rossz náci analógát.
Csak csordamentalitással lehet nyerni, aki ezt nem tudja kiépíteni, az támogatás nélküli kispárt marad.

gigabursch 2022.03.18. 16:17:44

1. Nem igazolható.
2. A sok face-fake rajongó szerinted tájékozott? Vagy csak nettó agyhalott
3. Persze, nekik volt minden évben 50-90 mrd Ft fagykár, mert a gazdálkodók tiltakoznak a füstölés ellen, viszont mind N falu tele van kutyaszarral, még hajléktalannal... Ja, nem...
4. Hány falusi stadiont ismersz? Hány falusi gigaberuhazast?
5. Mit hívunk kultúrának? Az eLMeBeTegeQ lobbi, meg a cancel culture, meg a ReteKlubb Mi kis falunkját? Ebből tisztességes városlakó sem kér...
6. Demagógia... Ki oszt meg milyen hatalmat? Beszéld meg a munkaadóddal, a kis főnököddel, a közvetlen kollégáddal és a beosztottaddal. A hatalom megosztását.
Na, pont ugyanez megy mindenhol a világon, a süket duma meg fájdalmas...
7. Aki ott akar döntést kitalálni, az gyárilag hülye. A döntést a szavazni akarók szinte már mind meghozták.

Összefoglalva:
Ez a bejegyzés tiszta röhej...

Ekrü 2022.03.18. 16:20:35

Szóval a cikk írója szerint a vidékiek:
1. Tájékozatlanok
2.Birkaszellemüek
3. Nem érdemlik meg a kapott támogatásokat,hisz az inkább a városiaknak járna...
4. Műveletlen suttyók
6.Hülyék a politikához
"Ezt az árkot nem én ásom, ez egy nagyon is létező árok, hiszen az emberek életmódja egymástól nagyon-nagyon eltérhet,"- Attól még,hogy az emberek életmódja nem egyforma,még nem kéne lenézni a tőlünk eltérő életmódú embereket.Főleg akkor nem,ha ez az életmód annyira azért nem is különböző.Az árkot bizony te is ásod a többi ellenzéki megmondóemberrel egyetemben,akik vidéki embert az életükben nem láttak,emiatt azt képzelik,hogy a vidék az egy olyan sötét dolog amit az internet, a kultúra messzire elkerül. Városiként (budapestiként) ,ha ilyet olvasok kinyílik a bicska a zsebembe.
Úgyhogy én megfogadom jelen cikk írójának tanácsát ,igenis elmegyek és rászavazok a FIDESZ-re.

luis5 2022.03.18. 16:47:48

Bár nagyvárosban élek de a posztbol árad a lenezes, az intolerancia a másként elő és gondolkodó vidékiek iránt. Külön vicces a csordaszellemrol irottak mert ha valahol akkor a városi kulturara jellemző a kötelező rajongás vmi iránt különben kicikiznek. Próbáld meg bp-i társaságban eloadni h te pl. a kormányt támogatod.5 perc alatt suttyó tájékozatlan bunkó leszel aki tikhulye mindenhez és lehet 4 diplomad 3 felsőfokú nyelvvizsgaval is...

Minden ballib bérretteg 2022.03.18. 16:49:48

Oké megyek.. Szavazok Orbánra, mert az Elkúrókra éppeszű ember nem szavaz. ;)

Mégvalami. Tudjátok mi a közös a 444-ben és a Telexben ?

Hogy nem merik lehozni a Patek Gábor féle Anonymus által megszellőztetett Budapesti MSZP, DK -s kenőpénz ügyeket.

luis5 2022.03.18. 16:50:00

Amúgy meg a GDP meg mindig aránytalan nagy része áramlik vissza a városokba sokszor erdemtelenul

inebhedj - szerintem 2022.03.18. 16:50:20

@gigabursch:

Boldogult nagyanyám biztosan boldogult nagyapám hátába teszi a sarlót, ha az öreg úgy leissza magát, hogy ünnepi rittyentősben megy ki kaszálni.

Másodpediglen: menjek, menjek, de ugyan kire?

Minden ballib bérretteg 2022.03.18. 16:52:54

A cikk állításával szemben egyébként éppen a városlakók azok, akik könnyebben megtéveszthetőek, és befolyásolhatóak.

Ezért van, hogy 4 évente hol jobbra hol balra szavaz a városi proli attól függően mi a divat éppen a városában.

Ha véletlenül nyer az összefogás, jön az újabb elkúrás, és a ciklus után 12 évig újra a halál faszára kívánja majd minden magyar együtt, városi és vidéki a Soros csicska baloldalinak és liberálisnak hazudott törzsközönséget, az idióta bloggerrel egyetemben.

Nancsibacsi 2022.03.18. 16:53:39

Vajon a poszter nyugdíjas korára rájön-e, hogy ez a vidék buta város okos, ellenzéki okos fideszes buta vonal abszolúte tévút?
Nekem van sok ellenzéki szavazó ismerősöm, nagyrészt felsőfokú végzettséggel rendelkezik, van akinek 3 nem büfé szakos, hanem TTK/közgáz diplomája van, és kb 2 kérdéssel végtelen ciklusba tudtam kergetni eddig mindet, amikor politizálásra került a sor. Nem is beszél velem politikáról már egyik sem. Ahhoz hogy ebben az ellenzékben lássa bárki a megoldást olyan vakhit kell, hogy csodálkozom hogy az ellenzéki szavazók használják a hidakat, és nem vízen járnak a Dunán keresztbe-hosszába, mert a hitük alkalmassá tenné rá őket. Ez az ellenzék velejéig romlott a háttérben és buta mint a föld a fronton. Tavaly tavasszal úgy nézett ki hogy a jóisten se tudja tőlük elvenni ezt a választást. Most már azon retteghetnek, hogy meglesz-e számukra a 15%-os küszöb. És az egészben az a legdurvább, hogy ezt nem a FIDESZnek köszönhetik - önerőből ásták le magukat ilyen mélyen a trágyadombba.

Halibuli 2022.03.18. 17:38:26

Nem igaz, hogy a vidéki szavazó tájékozatlan!
Pontosan tudják hogy szavazatukkal a Lölő zsebében lévő Putyinpincsit segítik hatalomra 5 kiló krumpliért. Nekik megéri! ("Parasztvakítás")

Nancsibacsi 2022.03.18. 18:21:51

@Halibuli: Csak a pontosság kedvéért 1 kg krumpli 60 Ft, én 807000/60=13450 kg krumpliért. Ja meg a többi amit kaptunk még tőle, most hadd ne adjam már össze - 20 tonna krumpli biztos lesz :-)

Fidesz bérszámfejtés 2022.03.18. 18:29:10

@Nancsibacsi: Sajnos sokkal drágábban szerezzük be a krumplit. De ezzel együtt ön a szorgalmáért jutalmul minden egyes darabot megérdemel. Este küldöm teherautóval. Leborítsuk a kapuja elé?

CSOKKI MÁLNA 2022.03.18. 18:30:03

Az Orbán-kormány időszakában, komoly állami támogatás mellett készültek el a Saul fia, és a Testről és lélekről c. filmek. Utóbbira a kormányt keményen kritizáló Enyedi Ildikó közel 1 mrd forint állami pénzt kapott. A fővárosi és vidéki városi színházak költségvetésébe is komolyan beszáll az állam..

CSOKKI MÁLNA 2022.03.18. 18:34:23

@midnight coder: A fővárosi agglomerációban pl. nagyobb arányban élnek jól szituált értelmiségiek, mint a Nyócckerben, Kispesten, vagy Angyalföldön..

Randy Marsch 2022.03.18. 18:40:39

Bizony, városban élek és megyek szavazni a Fideszre

ulpius66 2022.03.18. 19:10:34

"Legalább hét érv szól amellett, hogy a városokban lakók közül minél többen elmenjenek szavazni április 3-án. Mért fontos ez számukra?"

Dehogy fontos ez számukra!

Ez a ballibsi Összefosás számára fontos!
(nyilván fontos ennek az agitátornak is ... kíváncsi vagyok mennyit kapott ezért a cikkért....)

Patrik Tamás!

AZÉRT ENNEK AZ IGEN MŰVELT VÁROSI RÉTEGNEK AZT IS LEÍRHATTAD VOLNA, HOGY KIRE IS SAVAZZANAK.....NEHOGY MEGTÉVEDJENEK!

Boldeone2 2022.03.18. 19:14:18

A városlakók elmennek szavazni , de önmagukban kevesen vannak a kormányváltáshoz , mèg akkor is , ha jó esèly van Budapesten mind a 18 választókerület elnyerèsère, plusz a budapesti agglomerációban is ellenzèki győzelem lehet többsègèben . A regionális központokban , ill. a megyei jogú városokban szerepelhet jól mèg az ellenzèk, de ott sem egyszerű, hiszen a Kubatov listák alapján kialakított körzethatárok vannak. A választókerületeket a Fidesz–KDNP pártszövetség aktuális politikai érdekei szerint rajzolták újra. A Fidesz elsősorban a vidèki , kevèsbè iskolázott, kevèsbè jómódú rètegek segítsègèvel tudja megnyerni a választást , hiszen ezen a rètegek a legkiszolgáltatottabbak , a leginkább manipulálhatók a hatalom által

ulpius66 2022.03.18. 19:15:37

Patrik Tamás!

Írd le azt is, te kire fogol savazni, és miért pont azokra? Írd le milyen jó a pogromjuk, meg ilyenek!
(AZ NEM ÉR, HOGY AZÉRT SAVAZOK A BALLIBSI ÖSSZEFOSÁSRA, MERT A FIDESZ SZAR, ÉS LOP, ÉS CSAL ÉS HAZUDIK......MERT ILYEN ALAPON AKKOR BÁRKIRE LEHET SAVAZNI AKI NEM-FIDESZ, AKKOR SAVAZZON A JÓNÉP A KÉTFARKÚ KUTYUSOKRA!!!! AZOK ÚGYIS OLYAN CUKIK!!!!)

ulpius66 2022.03.18. 19:17:54

@Boldeone2:

KOMOLYAN KÉRDEM!

TE NEM UNOD SAJÁT MAGAD?

1990 óta ezzel a szöveggel jöttök......

Randy Marsch 2022.03.18. 19:32:33

@Boldeone2: milyen érdekes, a szegények oda szavaznak ahol segítséget kapnak. nem dumát meg ígérgetéseket, hanem segítséget. dehát ők hülyék, buták, hisz nem a moslékkoalíciónak hisznek, hanem a bizonyítékoknak.

Nancsibacsi 2022.03.18. 19:54:28

@Fidesz bérszámfejtés: Ezt dobta fel a google - kifli.hu. De a lényeg nem is a pontos áron volt - bevallom amikor kaját veszek sose nézem az árat, mert több pénzem van annál, hogy erre rászoruljak -, hanem az 5 kg vs tonnán, ami meg simán tény :-)

Nancsibacsi 2022.03.18. 19:55:53

@Boldeone2: Légyszi ezt ne csináld mert nem akarok még 8 óra előtt bealudni. Ez az ökörség UNALMAS!!! Találj ki mást, valami érdekesebbet - ezért nehogy kifizessenek a pártközpontban, mert ez nem munka amit csinálsz, ez simán sz.r.

Boar. 2022.03.18. 20:03:29

A falusi társadalom zsarolhatóbb. Kevés a munkalehetőség avagy nincs is. A közmunkával zsarolják a legelesettebbeket, ezek azok a nyomorultak akiket a birkamenetre is felbuszoztatnak, plakátolnak a polgi pártjának, röpcéduláznak stb. Beveszik, hogy ha az ellenzék nyer, azonnal vége a közmunkának, nem lesz segély, nem lesz tüzifa, egekig emelkednek az árak.
Van egy nyomorult kábeltévéjük ahol a kormánypropagandát harsogó csatornák vannak az alapcsomagokban, az újságuk kesmás, márpedig újság az köll mert abban nézik a gyászjelentést.
A felvilágosultabb fiatalok elhagyják a falut, akik maradnak, azok meg lusták tájékozódni a világról, könnyebb elhinni amit mondanak nekik.
Szomorú de ez van.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.18. 20:05:21

@Randy Marsch: Akkor ha megnézik az árakat, akkor qrva nagyot fog bukni a fidesz a te logikád szerint.

Boar. 2022.03.18. 20:05:54

@Nancsibacsi: Igyál egy kávét ha éjszakás vagy buzigyerek, ne reklamálj, nem azért fizetnek.

gigabursch 2022.03.18. 20:54:45

@inebhedj - szerintem:
:-)
Azért nem csak két akármi közül választhatsz...

Boldeone2 2022.03.18. 20:58:53

@Nancsibacsi: Fáj az igazság? Az tèny, hogy az ellenzèk Budapesten ès a nagyvárosokban a legerősebb, illetve az is, hogy a Fidesz önmaga számára kedvezően rajzolta át a választókerületek határait
Az ellenzèk a fiatalabb , kèpzettebb, városi rètegek között erősebb , a Fidesz inkább vidèken , az idősebb korosztályok között
A " fiatal demokraták " kèpviselőjelöltjei lassan már 60 felè közelítenek átlagèletkorban , elsöprő többsègük fèrfi . Nyilván emiatt is van egyfajta èletkorbeli diszparitás az ellenzèk ès kormánypárt szavazói között

Boldeone2 2022.03.18. 21:03:55

@Randy Marsch: A szegènyek általában az aktuális államrendhez igazodnak , főleg úgy , hogy már 12 ève egypárti jellegű rezsimben èlünk. A propaganda őket tudja leginkább manipulálni . A nagyvárosi , jól kereső rètegek mernek bátrabban dönteni , meg több is az információjuk arról , hogy mi törtènik valójában az országban ...

Randy Marsch 2022.03.18. 21:20:55

@Boldeone2: 1990-ben, 1994-ben, 1998-ban, 2002-ben, 2010-ben mi volt az "aktuális államrend"? hülyeségeket beszélsz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.03.18. 21:21:41

Fideszkomcsik után megjöttek az emberek is.

ulpius66 2022.03.18. 21:28:28

Végre a jövő héten beindul a "verseny" a közvélemény-kutatók között is......

Ki "találja el" legjobban a parlamenti választások végeredményét......ki téved a legnagyobbat....

Mi lesz a pártlistás eredmény, illetve mi lesz a Parlament összetétele....

Kíváncsian várom a mérések adatait......

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2022.03.18. 21:49:02

a poszter nyilvan egy teljesen fogalmatlan budapesti, talan sose jart "videken". a magyar nepesseg kb haromnegyede varosban el, es az aktiv nepesseg kb huszada dolgozik a "foldeken", tehat meg a csekely falusi lakossag koreben is csak kevesek. 2022 van.

KARÁCSOLY GELGELY 2022.03.18. 22:21:31

@inebhedj - szerintem: "Másodpediglen: menjek, menjek, de ugyan kire?"

Hát igen. A posztoló alapigazságnak érezheti, hogy a városi ember, mivel igencsak felvilágosult, mindig a kormány ellen szavaz, ami a libsiknek most jól jön. Szóval ő nem is mondja meg, hogy a városi ember kire szavazzon, tudja az magától is.

@Lehetnék én is: "Milyen az a csordamentalitás?"

Most rosszindulatomban nekem is a harmincas évek városi németje jutott eszembe, akiknek a képe lelki szemeim elé kúszik, a sok szépen kinyújtott karral, nagy boldogan.

@Halibuli: Épp tegnap jutott eszembe, hogy ezt a Lölőt vagy két hónapja már senki sem emlegeti.

@Boar.: "márpedig újság az köll mert abban nézik a gyászjelentést."

Ez jó.

Nancsibacsi 2022.03.19. 07:55:17

@Boar.: "Van egy nyomorult kábeltévéjük ahol a kormánypropagandát harsogó csatornák vannak az alapcsomagokban, az újságuk kesmás, márpedig újság az köll mert abban nézik a gyászjelentést."
Bátyám 1000 főnél kisebb településen él. UPC a net/tv szolgáltató, az alapcsomagban van kb 50-100 csatorna - ugyanaz mint Budapesten. A net 500Mbit-es. Újságjuk nincs, mivel a vidékiek jellemzően spórolósabbak, ezért internetről tájékozódik. Gyászjelentést a falu facebook csoportjából. Amúgy a falu egyik legnagyobb munkaadója webshopot üzemeltet, és külföldi turistákat/céges offsiteokat szervez - nem szaros gumicsizmában, hanem az nlc-nek, feminának, meg forbesnek nyilatkozva, körömcipőben.

Az a baj veletek, hogy van 1 berögződött ideátok, amit valaki leírt 25 éve a pártközpontban, amikor még Budapesten is betárcsázós neten nézte az indexet a kávéházi intellektuel, és azt hiszitek hogy az idő megállt, és most is ugyanaz van, mint 25 éve. Az ellenzéknek fingja nincs arról hogy mi van vidéken, és 4 évente rácsodálkozik, hogy "hát ezek milyen hülyék, nem értik meg" :-D

Nancsibacsi 2022.03.19. 07:57:39

@Boar.: Buzik nálatok vannak - ja nem: ti most homofóbok vagytok, mert az aktuális messiásotok homofób, ugye?

Nancsibacsi 2022.03.19. 08:00:44

@Boldeone2: Ezeket a hülyeségeket már elmondtátok 2010-ben, 2014-ben, 2018-ban is. Nincs valami új?
Amúgy szerinted aki tavaly felvett egy kamattámogatott, lakosságbarát hitelt, az apja meg felvette az első Orbán kormány fix kamatozású forinthitelét, amit megyó egy laza mozdulattal megszüntetett, hiszen "olcsóbb a devizahitel", annak mit fog mondani a faterja választás előtt? Szavazz a liberálisokra, hátha rábaszol te is fiam? :-D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.03.19. 09:16:51

@Nancsibacsi: látom ma is rendesen megdolgozol a pénzünkért.

Boar. 2022.03.19. 09:43:53

@Nancsibacsi: Somogyban élek . Pontosan tudom, mi van vidéken .
Úgyhogy dugd fel magadnak a propagandamaszlagod

Boar. 2022.03.19. 09:47:23

@Nancsibacsi: Aktuális messiásra nektek van szükségetek .
Egyszerűen nem tudtok úgy létezni, hogy ne legyen szaros a szátok.

midnight coder 2022.03.19. 12:02:49

@Boar.: "Beveszik, hogy ha az ellenzék nyer, azonnal vége a közmunkának, nem lesz segély, nem lesz tüzifa, egekig emelkednek az árak. "

Nézd, a polgárnak van összehasonlítási alapja. A legtöbben itt éltünk Gyurcsányék idején is, és itt élünk most is. És vidéken is pontosan emlékszik a polgár hogy milyen volt neki akkor és milyen Orbánék alatt.

A propahanta persze megy mind a két oldalon, orbánék is lelkesen mossák az emberek agyát, ahogy a liberósbolsik is.

Boar. 2022.03.19. 13:51:03

@midnight coder: A közmunka az egyetlen amit orbánék vezettek be. Annak meg nagyjából semmi haszna, pláne így, hogy befolyásolásra és nyílt zsarolásra használják. Eközben akik elveszítik a munkájukat, elmehetnek ahol a part szakad mert cserébe az éveken át befizetett járulékaikért nagyjából nem kapnak semmit. Ez azért nem egy sikersztori.
Ami változott, az inkább az, hogy tizenkét éve mást se hallgatnak, mint hogy háború van, harcolni kell valaki ellen és mekkora katasztrófa lenne, ha a baloldal nyerne...
Gyakorlatilag a fenyegetés állandósult... Ennyit tud felmutatni a gazdátok...

midnight coder 2022.03.19. 15:24:35

@Boar.: A közmunka kimondott sikersztori, mert a delikvens nem otthon ül és várja a segílykét, esetleg felül a lovaskocsira és a vidéket járja, hogy hova lehet beugrani valamit "szerezni", hanem dolgozik, még ha csak közmunkát végez is. És sokan vannak, akik elgondokodnak azon, hogy ha már így is, úgy is fel kell kelni reggel, akkor elmehetnének több pénzért valamelyik összeszerelõ üzembe. És a gyerek sem azt látja otthon, hogy az a normális hogy apuka és anyuka abból él, hogy várja a segélyt a gyerekek után, és nem az lesz az életcélja, hogy 14 évesen teherbe ejtse a 13 éves szomszéd kislányt. Esetleg így az is felmerül, hogy tanuljon az iskolában és szakmát szerezzen, ami után több lehetõsége van, mint az összeszerelés.

Aki elveszíti a munkáját, annak három hónapja van új állást keresni, kis hazánkban ez max. akkor nem jön össze, ha nagyon idõs valaki.

Mérnork 2022.03.19. 16:27:56

@midnight coder:
Így van, nálunk már a c tipusú emberkékből is csak a pár legalja maradt közmunkán. A kicsit is normálisabbját felszívták a különböző cégek. A mi cégünknél is (ami kivételesen pont nem összeszerelő üzem) az operátorok kb. 10-15%-a c. De környékbeli cégekről tudom, hogy némelyik jóval nagyobb arányban foglalkoztatja őket.

Boar. 2022.03.19. 19:35:21

@midnight coder: Hülyeség, ez csak a propagandaanyagokban sikersztori amiket kaptok.
Semmi ösztönző hatása nincs, elvakargatják az út szélét meg a parkot aztán ha nincs kontrol, egész nap lebzselnek.
Eközben a mezőgazdaságban kétkezi munkára már nem találsz embert, mert ott dolgozni kell...sokszor a napon... És ukránok jönnek át dolgozni miközben mi toljuk a lét a "közmunkásaink" zsebébe a látszattevékenységükért amit folytatnak.
Nem véletlen, hogy már a fideszes zöldbárók is morogtak mert nem kapnak embert az idénymunkákra.
Azt a "parkrendezés" jellegű munkát meg egy vállalkozó sokkal olcsóbban megcsinálná két emberrel mint egy tucat közmunkás.
Csak akkor persze nem lenne "tömeg" a békemeneten meg nehezebb lenne láncszavaztatni a választásokon.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:44:24

@gigabursch: "Nem igazolható." Ez mérhető, hogy ki honnan tájékozódik. Ja, a falun a szomszéd Mari nénik egymás pletykájából. Ha ezt hozzáveszem, akkor a a falusi jóval tájékozottabb. :)
3.Nézd meg, hol mennyi a diplomások és a középfokú végzettségűek aránya. Régebben volt olyan, hogy "műveltségi cenzus". A falusi ember nem azért szavazott nyíltan a Horthy-rendszerben a városiakkal ellentétben, mert a demokrácia megcsúfolásáról lett szó, hanem mert titkosan mind a fasisztákra szavaztak volna. Ez tény.
Stadionok: Felcsút - egy nagy falu. Mezőkövesd: jóindulattal nevezhető városnak csak.
Hol van MO.-n cancel kultúra? Ja, amikor a liberális értelmiségieket mindenből kiszorítják, ez nálunk a kelet-európai cancel kultúra :)
Meleglobbi: ez is egy agyrém, nem létezik, nálunk biztosan nem.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:46:18

@Ekrü: Hogyne ismernék vidéki embereket, és azt kell mondanom, hogy a nagy szájú vidéki suttyók az értelmiségieket is a befolyásuk alá vonják, az agymosás persze azért működik, mert a közmédia hathatósan támogatja.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:48:28

@luis5: Sokkal többet termel a nagyváros GDP-ben mint a falvak. Ez nem jelenti azt persze, hogy ne támogassuk a falvakat, a falusi életmódot. A városinak nem érdeke, hogy ne legyen működőképes tömegközlekedése, és az utak is mind tökre menjenek, miközben a falvakban már azt se tudják, hogy mire költsék az állam által adott pénzeket, és 30cm magas kilátókat építenek.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:49:26

@Minden ballib bérretteg: "4 évente hol jobbra hol balra szavaz a városi proli attól függően mi a divat éppen a városában." Ez mért baj? A feltétlen, elvtelen párthűség az, ami birkamentalitás.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:51:55

@luis5: A városokban a szavazatok megoszlanak a kormánytámogató és kormányellenes szavazók között, tehát nem igaz, hogy a kormány melletti érvelés miatt lenéznek. A vidéki viszont nagy többséggel a fideszre szavaz, máshol is van hasonló, az USA-ban ezek a trumpisták, a lengyeleknél a PIS szavazók, a törököknél Erdogan támogatói.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:52:46

@Boar.: Pont erről van szó, köszi!

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:55:39

@Nancsibacsi: Én nem azt állítottam, hogy feltétlenül az ellenzékre szavazzon a városi ember, hanem hogy menjen el szavazni, mert tájékozottba, több szempont alapján tud dönteni. Az érdekei alapján lehetséges, hogy a kormánypártra fog szavazni.
Tuti jó döntés sosincs, mert sokféle, egymásnak ellentmondó érvek vannak mindkét oldal mellett.

Tamáspatrik 2022.03.20. 09:57:16

@Boldeone2: Az arányok sem mellékesek, és ha az egyik oldal mozgósít, mert látjuk hogy mozgósít, akkor a másik se maradhat tétlen.

Tamáspatrik 2022.03.20. 10:00:59

@droid_: Nem vagyok budapesti és szoktam járni vidéken. Nem minden valójában város, amit annak neveznek a statisztikában, nyilván teljesen más a nagyváros és egy mezőváros, az utóbbi a falvakhoz áll közelebb. Ha faluban a részvétel nagyobb és döntően kormánypárti, akkor a kisebb arány ellenére is eldöntheti a szavazást.

Tamáspatrik 2022.03.20. 10:02:23

@KARÁCSOLY GELGELY: "A posztoló alapigazságnak érezheti, hogy a városi ember, mivel igencsak felvilágosult, mindig a kormány ellen szavaz, ami a libsiknek most jól jön." Akkor el kellett volna olvasni jobban a cikket, mert ott van a második bekezdésben, hogy:
könnyen lehet, hogy az illető végül mégis a kormánypártra szavaz és másokat is arra buzdít, de ez teljesen rendben van, mert képes volt a mérlegelésre a döntése meghozatala előtt.

Nancsibacsi 2022.03.20. 14:42:16

@Tamáspatrik: Meleglobbi annyira létezik, hogy 2 éve egy nyíltan leszbikus influenszer ment be érzékenyíteni osztályfőnöki órára a 6. osztályos lányomékhoz. Mikor hazajött a gyerek azt kérdezte, hogy "Apu, ugye nem baj hogy nekem a fiúk tetszenek - azért még lehetek menő?"
Örüljönek az ilyen NGO-k, hogy nem börtönbe kerülnek, mert ilyen vajszívű a vezetőnk - én bezáratnám őket, hogy rájuk rohadjon a műanyag lakat is.

parttalan 2022.03.20. 15:52:51

Okos városi, hülye falusi prosztó. Értjük.

Hogy egy (nagy)városi ember is mennyi ostoba propagandát nyel be, hány hazug narratívát tesz magáévá mindennap a hírportálokat és a social mediat böngészve, arról sokat lehetne írni. Vidéki nyugdíjasoknak közmédia, felvilágosult városiaknak a független objektív sajtó (FOS).

gigabursch 2022.03.20. 16:12:50

@Tamáspatrik:
Egy 2700 lakosú faluban élek.
Kb 200-250 külföldi, nagyrészt német, de van - a teljesség igénye nélkül - ukrán, orosz, angol, skót, holland, belga (hogy vallon, flamand, vagy belga azt nem tudom), svájci, stb.

A külföldieket nem számítva kb 170 embernek van főiskolai vagy egyetemi végzettsége, szinten a teljesség igénye nélkül: tanár, tanító, óvópedagogus, védőnő, állatorvos, fogorvos, gépesz-, építő-, villamos-, agrár-, erdő-, faipari-, környezet-, vízügyi-, és még ki tudja milyen mérnök, közgazdász, teológus, szociológus, diplomás ápoló, -szülésznő, katonatiszt, tűzoltó tiszt és rendőr tiszt.
Így hirtelen, akikről reflexből tudok.

A fél falu a netet antennásan veszi, a másik fele vagy a kábelTV-n, vagy a drótos telefonon. A net sebessége így is bazi nagy. Az optikai hálózat várhatóan idén indul útjára.

Ennek tükrében:
Gondold át a hülye sztereotípiáidat!

Ha igen!
A megyei listás eredmény 2019-ben az önkoris választáson tanulságos volt...
Persze ebből sem tanultatok...
Az összefo.ás a fasorban sem volt.
Az egyedül a közeli nagyvárosban mutatott fel valamit..., de az is harmatgyenge volt.

gigabursch 2022.03.20. 16:16:21

@Nancsibacsi:
Nálunk is próbálkoztak volna, de minden önkormányzati tulajdonú vagy kezelésű ingatlanon kifejezetten tilos.
Azon megakadt a mutatvány, hogy önkormányzattal szomszédos ingatlanon (elvégre: hatásterület) is hogyan lehetne kizárni, de a magasabb szintű jogszabályok ezen a ponton nem koherensek.

gigabursch 2022.03.20. 16:19:50

@Tamáspatrik:
Akinek otthon 0-24-ben a Dikh TV csörömpöl, az mond már meg, miben tájékozott?
Többségük a nyóc általánost négy első és négy második formájában teljesíti, de legalább 14 éveseb már kétszer elött és harminc évesen nem csak akkora lesz, mint egy felhő, hanem nagymama is. Miközben a férje, fia, veje random időben a dutyiban kokszol.

gigabursch 2022.03.20. 16:22:14

@Tamáspatrik:
Figyi!
Simagöröngyös alsón az OTP és a MOL, stb mind Bp-re termeli a GDP-t.
Ha még nem vetted volna észre...
Ez a GDP-s szöveg vállalhatatlanul valótlan!

gigabursch 2022.03.20. 16:23:09

@Tamáspatrik:
Felénk a népek java nem a médiát lesi, hanem dolgozik.

gigabursch 2022.03.20. 16:25:41

@gigabursch:
Van kb hat jogászunk is...
Könyvelő, könyvvizsgáló egy nagy marékkal.

Boar. 2022.03.20. 19:16:58

@gigabursch: Ne csúsztass, Vonyarcvashegy azért nem egy eldugott zalai vagy belső somogyi falu. Somogyban ekkora létszámmal már várost csinálnak egy településből.

midnight coder 2022.03.20. 20:03:58

@Boar.: "Eközben a mezőgazdaságban kétkezi munkára már nem találsz embert, mert ott dolgozni kell...sokszor a napon... És ukránok jönnek át dolgozni miközben mi toljuk a lét a "közmunkásaink" zsebébe a látszattevékenységükért amit folytatnak."

És az mennyivel jobb, ha ugyanez a polgár egész nap otthon issza a kannásbort és a farkából is megél? Ugyanezt a pénzt megkapta Fletóék alatt is, csak akkor nem kellett mást csinálnia érte mint gyereket.

MEDVE1978 2022.03.20. 22:45:26

Nem hiszek a népi-urbánus ellentétben, sem annak a felújításában. Van egy talán itt releváns családi történetem. Apai ágon rokonaim értelmiségiek voltak (református tanító és tanár) Trianonig Kolozsváron. Igazi városi értelmiségiek, de büszkék a magyarságukra. Aztán átmenekültek Magyarországra, ahol vidéken tanítottak, az Alföldön. Megtapasztalták a vidéki emberek életét, nehézségeit, a vidéki szegényparasztok nélkülözését. Írtak a Kelet Népébe. Olvastam néhány ilyen cikket, novellát: elég szomorú képet festettek a falusi életről. A szerencsétlen emberekről, akiket mindenki elfelejtett és csak kihasználni próbált és sem a vörös, sem az adolfi út nem kínált nekik semmit, de a kozmopolita város liberális forgataga sem.
Persze lehet erre mondani, hogy ezek az emberek "buták" és "manipulálhatók", mert kevés reményük van vagy nincs semmilyük, esetleg műveletlenek. Csak éppen nem jelent semmit és nem is igazságos. Valahogy azzal érzem az egészet párhuzamban, mint amikor néha azon lamentálnak emberek, hogy Károlyi miért nem tartotta egységben a hadsereget és vette fel a harcot az ország egységéért. Hát azért, mert az emberek éheztek, betegek voltak és nem volt semmi beleszólásuk az ország dolgaiban, szavazati joguk sem volt.

Ugyanígy az egész azt is felveti nekem, hogy milyen társadalom az okosak társadalma. Tegyük fel, hogy van egy társadalom, amelynek a 20%-a okos (művelt, képzett stb.) és ők gyakorolják a hatalmat. Mennyi esélye lesz vajon annak, hogy ez a 20% olyan rendelkezéseket hoz, ami pontosan őket hozza helyzetbe és azzal az indoklással, hogy hát ők az okosabbak, ezért jó helyen van a kezükben a hatalom. Nekem a minden szentnek maga felé hajlik a keze elv az, ami az okosak társadalma elvet igazából demokrácia ellenessé és nem fairré teszi. Free speech for the dumb / szólásszabadságot a butáknak. A társadalmak diszpreferált rétegei kevésbé lesznek finanszírozottak, ha úgy tetszik kevésbé nyitottak és butábbak lesznek. Mégis kell, hogy beleszólásuk legyen a politikába.

Ezek általános elvek, éppen ezért nem gondolom, hogy az aufklerizmus és a nagyvárosi világító fáklya elit működőképes. Ha ezt Magyarországra extrapolálja valaki, akkor arra jut, hogy a FIDESZ tömegbázisa a vidéki középes várostól lefele terjedő településtípusokon van. Így ha valaki választást akar nyerni, elvileg itt kell megvernie a FIDESZ-t, főleg a jelenlegi rendszerben. Hogy ez nehezített pálya? Nagyon. Egyszerűen azért, mert sok szempontból totálisan elfoglalta ezeket a szegmenseket a FIDESZ, diverzifikált stratégiákkal. A szegény falvakban mixelt stratégia a médiatúlsúly (a cigánysoron nem lesz részletes tájékozódás, a közmédia, TV2 és RTL KLUB viszont olcsón jön), illetve a megmondóemberek mind FIDESZ oldalon vannak. A FIDESZ-t segíti a kiépített hálózat is. Anno a kilencvenes években azzal verte meg az MSZP a mezőnyt, hogy meg tudta játszani a régi MSZMP-s hálózatot, az ismert embereket. A kilencvenes években még az FKGP alakított ki egy hálózatot, ezért tudtak Torgyánék egy csomó embert mozgósítani a Hősök terés tüntetésekre. Orbán is belátta ezt, ezért csinálta 2002-től a PÖCS-köröket, asszimilálva a korábbi jobboldali hálózatokat is. A Jobbik aztán megpróbálta ezt a 2010-es években újracsinálni. Az akkori nagy Jobbik hálózatépítésnek köszönhetőek az akkori eredményeik is. A "baj" csak az, hogy a Jobbik akkor volt a csúcson, amikor sokkal radikálisabb volt a FIDESZ-nél, elsősorban rendpárti és cigányellenes jelszavakkal. Az ellenzéki kooperációval viszont a Jobbik ezt fel kellett adja részben, ezzel el is veszítve a kapcsolatot a szavazói jelentős részével.

Tanulság nincs. Nyugodtan menjen el mindenki szavazni, ahogy értékeli a helyzetet.

MEDVE1978 2022.03.20. 23:05:34

@Boar.: Nézd meg asszem a magyar jeti (?) egyik adását vagy egy telexes videót, már nem emlékszem melyik volt. Ott két abszolút ballib újságíró mesélt az egyik epizódban - ami visszatekintés volt még a 2010-es évekre- hogy le akartak menni forgatni vidékre arról, hogy mennyire utálják az emberek a közmunkát és szenvednek tőle. Aztán nem tudtak ilyet forgatni és ők is meglepődtek. Miért? A magyar társadalom rendkívüli mértékben munkaorientált. Még a nem munkából élő, többgenerációs szegények (értsd szegregált, gettósodott cigányok) között is értékrendileg jobb a munka, mint a semmittevés. A közmunka viszont egyszerre lehetőség és csapda. Lehetőség azoknak, akik olyan helyeken élnek, amelyek elérhetők és bekapcsolhatók a munkaerőáramlásba. Tehát mondjuk valamelyik főút mentén élnek és elveszítik az állásukat rövid időre. A nem vagy nehezen bekapcsolhatók esetében viszont egyben csapda, mert ha napi 2 órát kellene munkába mennie azért, hogy mondjuk 20 ezer forinttal többet keressen bruttó, de ezt el is viszi a közlekedés költsége, akkor nem fogja ezt megtenni. Persze mint minden állami programra, a közmunkára is rátelepszik a nepotizmus: a polgármester, a tisztségviselő lesz innentől a megélhetés kulcsa, hozzá kell hűségesnek lenni. Ettől függetlenül nem lehet a közmunkát sem egyértelműen negatívan, sem pozitívan megítélni.
Az hülye, aki szerint itt a társadalom igazságérzete érdektelen. Márpedig az, hogy az érintettek egyértelműen munka nélkül, a segélyeken tengődve, viszont a segélyek jellegge miatt jelentősen szaporodva éltek, rossz megoldás volt és még a társadalom igazságérzetét is sértette. A közmunka ezt kiküszöböli, de nem segít érdemben a közmunkásokon, igazi lehetőséget nem kapnak. Mi a megoldás? Az igazi lehetőség egyben csak egy részüknek lenne elérhető (akik a munkaerőpiacba ténylegesen bekapcsolhatók, mert nem a világvégén balra élnek, hanem közelebb), nekik képzéseket kellene tartani és segíteni a foglalkoztatásukat. Az igazi gond az, hogy a jelenlegi rendszer a nepotizmus és a korlátozások (és a képzések hiánya miatt) őket is hagyja a közmunka mókuskerekében.

Boar. 2022.03.21. 14:13:43

@MEDVE1978: A társadalom igazságérzetét a közmunka is sérti. Sérti, mert azt látják, hogy azok az emberek ott sunnyogják el a munkát ahol csak lehet de közben az adónkból fizetik őket.
A közmunkások meg arra panaszkodnak, hogy embertelenek a körülményeik, napközben nem tudnak elmenni vécére, télen fáznak és nincs hová behúzódni stb.
Azt is vitatnám, hogy van a munkának becsülete pl. a gettóban a cigánysoron. Ott a "szerzésnek" van becsülete, a lopás az élet része, akit lecsuknak, azt nem azért csukják le mert lopott hanem mert "megbukott" és ez persze a szerencsén múlik úgyhogy semmiféle erkölcsi hátrányt nem jelent a közösségben.
A segélyezési rendszert is lehet feltételekhez kötni de a közmunka kényelmesebbé teszi azokat, akiknek a valós munkaerőpiacon is lenne hely-utalok itt megint a kétkezi idénymunkákra.
Aztán persze ott a másik oldal is, a közmunkásnak kötelező a fideszre szavazni, le kell fényképezni a szavazólapjukat és a fotót bemutatni a kápónak...

Tamáspatrik 2022.03.22. 22:00:38

@Nancsibacsi: "egy nyíltan leszbikus influenszer ment be érzékenyíteni" ez még nem "meleglobbi". Az ugyanis nagy hatalmú és befolyásos emberek csoportja lenne.

Tamáspatrik 2022.03.22. 22:05:59

@MEDVE1978: Nem azt állítottam, hogy valamiféle műveltségi cenzust kellene bevezetni, hanem csupán azt, hogy a tájékozottabbak között sok a kételkedő, ők is menjenek el, mert van egy erős kevésbé tájékozott réteg, akik biztos szavazók, és nem lenne túl jó, ha az ő szavazataik döntenének.

Tamáspatrik 2022.03.22. 22:07:32

@Boar.: A közmunkás kb . annyira motivált a munkavégzésben mint amilyen a bérezésének a szintje. Én se lennék a helyükben egy sztahanovista.

Boar. 2022.03.22. 23:07:03

@Nancsibacsi: Hazudsz. Pénzért. Ez a legalja.
süti beállítások módosítása