Ideo-logikák

Ideo-logikák

Egyre több tekintetben hasonlít az USA-hoz Magyarország

2021. augusztus 15. - Tamáspatrik

Az egy az egyben való összehasonlítás nyilván nem állja meg a helyét, az Egyesült Államok méretei és lakosságszáma alapján az EU-hoz vagy az európai kontinenssel vethető össze. Viszont az USA 51 tagállama nagyon sokféle, valószínűleg lehetne találni olyanokat a szárazföld belsejében, a közép-nyugati területen levő államok között, amelyek sok tekintetben hasonlítanak országunkhoz (pl. népességszám és a népesség eloszlása). Az USA-ról kialakult kép teljesen fals, mert ikonikus tengerparti nagyvárosokban játszódó akciófilmeken alapul, de nem ezekben a városokban él az amerikai lakosság többsége.

Nyilvánvalóan vannak olyan tényezők, amikben az USA alapvetően más, ilyen például az állam szerepe vagy a bevándorlás mértéke, vagy még többek között ilyen a vagyoni egyenlőtlenségek szintje is. Létezik viszont legalább 10 olyan terület, amiben országunk jobban hasonlít az USA-hoz, és egyre inkább fog hasonlítani a jelenlegi tendenciák alapján mint Európa nagy részéhez, főként a gazdasági centrumot jelentő észak-nyugati területekhez. A gazdasági helyzet és a fejlettség szintje nem ad magyarázatot ezekre a hasonlóságokra.

1.Politikai pártok

Mi is az USA-hoz hasonló kétpártrendszer felé haladunk, a politikai polarizáció nálunk is olyan szintű mint az amerikaiaknál, ahol az utóbbi években a baloldal és jobboldal között lényegében megszűnt az átjárás és a kompromisszumképesség.

2.Társadalmi mobilitás szintje

Az USA-ban csökkentő tendenciát mutat, és nálunk is egyre jellemzőbb olyannyira, hogy lassan már kasztosodásról lehet beszélni. Ez azt jelenti, hogy aki szegényebb családban születik, az oktatási rendszer ezt a hátrányát nem tudja fogni kielégíteni, nagy eséllyel marad ugyanabban a csoportban. Nálunk a felmérések alapján egy kicsit még rosszabb is a helyzet, mint az USA-ban.

3.Szociális támogatások

Mindkét országban hasonló szintűek a GDP-hez képest, az OECD átlagnál jóval alacsonyabb. Vitatható persze, hogy hol van az optimuma, vannak akik szerint munkát kell adni és nem segélyeket, viszont  a túl kevés szociális transzfer szintén csökkenti az esélyegyenlőséget.

4.Az oktatási rendszer színvonala

A lakosság iskolázottságát mérő listák alapján megint nagyon hasonlóak vagyunk az USA-hoz, és valahol a középmezőnyben tanyázunk. Ez összefügg azzal, hogy a tanárok fizetése mindkét országban nagyon alacsony a szellemi (főként az egyetemi és főiskolai végzettséget igénylő) foglalkozások között. Nálunk a helyzet egyértelműen tovább romlik, mert semmire nem jó „alkalmassági teszttel” próbálják szűrni a tanári pályára alkalmas személyeket, holott ez a pálya egyre inkább kontraszelektált, mert az átlagfizetések leszakadtak a többi értelmiségi fizetéstől. Emellett még az önálló munkavégzés esélye is elvész, a tanár nálunk lassan a "szellemi betanított munkás" kategóriába kerül. Mindkét országra jellemző még, hogy nagyon terület és iskolafüggő, hogy ki milyen alapoktatást kaphat. (PISA teszteredmények csak kicsivel jobbak az USA-ban mint nálunk, emellett a világhírű kutatóik nagy része nem a saját oktatási rendszerükből kerül ki, hanem első-, esetleg másodgenerációs bevándorló.)

5.A munkavállalók jogai

Nálunk a szakszervezetek nagy többsége megszűnt és a munkajogi szabályok alapján a munkavállaló hasonló mértékben kiszolgáltatott a munkaadónak mint az USA-ban, panaszait nem annyira érdekvédelmi szervezeten keresztül, mint inkább magán úton érvényesítheti (perelhet).

6.Egészségügyi rendszer

Az USA-ban nyilván jobb szintű mint nálunk, minket még Tunézia és Albánia is megelőz, de ha a ráköltött pénzeket is figyelembe vesszük, akkor az amerikai sem mondható jónak, sokan kritizálják a költségessége mellett (a világ messze legdrágább rendszere) és az egyenlőtlen hozzáférés miatt is.

7.Elhízottság

Az USA-hoz képest nem állunk sokkal jobban mi sem ezen a téren, a világranglistán az első öt ország között vagyunk. A jó mezőgazdasági adottságok mintha kicsit visszafelé sülnének el, az olcsó, energiában gazdag „tömegtakarmány” teljesen más formákban ugyan, de nálunk is meghatározó a táplálkozásunkban.

8.Nyelvtudás

Az amerikaiak közül nagyon kevesen beszélnek idegen nyelveken, mert nincsenek rákényszerítve. Mi sokkal inkább rá vagyunk kényszerítve, a nyelvtudás szintje mégis az EU összes országához képest a legalacsonyabb. (Némi mentség erre, hogy egyik ország nyelve sem hasonlít a magyarhoz.) Nálunk is egyre többen gondolják azt, hogy idegen nyelvek ismeretére nincs szükség.

9.A vallás szerepe

Az USA és Magyarország egyaránt vallásosabbnak mondható, mint a nyugat-európai országok többsége, a magukat ateistának vallók száma alapján. Az USA-ban hagyományosan fontos szerepet tölt be a kereszténység a közéletben, míg Magyarországon az utóbbi időben az állam támogatja egyre nagyobb mértében a hagyományos keresztény egyházakat.

10.Befelé forduló nacionalizmus

Az USA-ban talán mindig is erős volt ez a fajta felfogás, nálunk viszont változó, az utóbbi időkben egyértelműen felerősödött. Ez azt is jelenti, hogy nem vesszük át a máshol működő módszereket, mert „mi mások vagyunk, nálunk az nem működne”. Az USA se nagyon más mint például Kanada (csak az utóbbi egy jobban működő ország), és mi sem vagyunk annyira mások mint a szlovákok vagy az osztrákok. Az identitáspolitika gyakran felülírja a józan megfontolásokat mindkét országban.

Ezek a fenti hasonlóságok nem magyarázhatóak az USA hatásával a magyar közéletre, nem egyszerűen kulturális hatásokról van szó, hiszen Nyugat-Európára nem jellemzők. Sokkal inkább a konzervatív szemléletmód megerősödése és szélsőségesebbé válása állhat a háttérben, hiszen ez a fajta világnézet a világon mindenütt nagyjából hasonló. Nem túlzás azt mondani, hogy magyar társadalom gyors ütemben amerikanizálódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr516660388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 12:15:10

chrisred :

"Nem esküdnék meg arra, hogy a blm tüntetések napi átlagra bontva nagyobb károkat okoztak."

Ötéves átlagban viszont már igen. :P

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 13:01:13

@ursus artos: Ha én azt mondanám hogy én magyar ember vagyok és ebben különbözöm tőled, az gyülőletbeszéd lenne?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 13:11:13

@ursus artos: Bámulatos egyébként, hogy a nemi és faji egyenjogúság felkent élharcosai milyen laza könnyedséggel kezdenek el vargakurvázni, meg buzizni, ha jobboldali célpont adódik.
Vajon ilyenkor gondolatban meggyónják Soros papának?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 13:16:43

@ursus artos:

No igen a kalsszikus ballibsi aranykor, amikor a milliós nézettségű kereskedelmi tévékkel, a szárba szökkenő balliberált hírportálokkal, kereskedelmi rádiókkal, és egy rahedli nyomtatott balos sajtótermékkel szemben ott állt a jobboldal egy szál Magyar Nemzettel meg egy állami tv-vel, rádióval, (később Hír Tv-vel). Azok voltak aztán a kiegyensúlyozott sajtóviszonyok kérem szépen.:)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 13:16:56

@Muhammad Balfas: Mi köze a kettőnek egymáshoz? Attól mert jogod van ideírni, attól még nevezhetlek buzinak, nem?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 13:17:55

@Muhammad Balfas: "szemben ott állt a jobboldal egy szál Magyar Nemzettel meg egy állami tv-vel," :-)) Ja, mert az állami tévé hangyafing.

ursus artos 2021.08.18. 13:31:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ha én azt mondanám hogy én magyar ember vagyok és ebben különbözöm tőled, az gyülőletbeszéd lenne?"
Nem. Hol ebben az uszítás?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 13:31:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ahogy én is téged. Csakhogy te balliberáltként nyilvánosan nem mernél buzizni, mert az ugye nálatok tilos..
De nem veled akarok foglalkozni elsősorban, hanem azokkal, akik odáig vannak a meleg jogokért, tiltakoznak a melegek megszégyenítése ellen, aztán olyanokat írnak a miniszterelnök fiáról-aki ugye nem is exponálja magát különösebben a politikai életben-amit egy SA legény megirigyelhetne. Ha valójában nem hiszi, hogy meleg lenne, akkor azért baj, mert mocskolódik ,ha elhiszi, akkor meg azért, mert súlyosan képmutató.

A nemi egyenjogúság, és a metoo felkent értelmiségi élharcosairól pedig egy vélemény a balliberált írónőtől Tóth Krisztinától:

magyarnarancs.hu/riport/toth-krisztina-kolto-iro-interju-uj-kotet-121603

"És még valami. Megy a morális rögtönítélés, de sokszor látom, hogy olyan kollégáim moralizálnak a leghangosabban, akik magánviszonylataikban teljes nyugalomban gázolnak át a másikon. Ám amikor társadalmi kérdésekről van szó, biztosak abban, mi a helyes irány. Ha a morális iránytűjük ilyen hihetetlen gyorsan kileng, miért nem tudnak tisztességesen viselkedni hétköznapi helyzetekben? Akik, amikor a nők kérdéséről van szó, a leghangosabban tiltakoznak a kormányoldal szólamaival szemben, azok sokszor a személyes viszonylatokban ugyanazzal a pöcs macsómentalitással közelítenek, hihetetlen hangnemet megütve."

ursus artos 2021.08.18. 13:33:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ja, mert az állami tévé hangyafing."
1998-ról beszélünk. És igen, akkor hangyafing volt...

Muhammad Balfas 2021.08.18. 13:33:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A közelében sincs a két nagy kereskedelmi tv nézettségének, és akkoriban ugye mindkettő a ballibsi oldal érdekeit szolgálta milliós nézettségű híradóival.

konrada 2021.08.18. 13:37:18

@chrisred:
Pedig pont erről írtam: A blm-es lázadás megelőzte a capitoliumit. A hülye trampli ott zabálta be, hogy azt hitte, neki is a szélsősége agresszív részét kell etetnie, mint ahogyan demokrata ellenlábasai tették sikerrel, hátha neki is bejön.

konrada 2021.08.18. 13:41:16

@ursus artos: és akkor még nem is volt igazán párttévé a köztévé mint manapság (szóval megfért még benne Pártkelte is...)

chrisred 2021.08.18. 14:06:44

@Muhammad Balfas: A Magyar Nemzet a kilencvenes években nem tartozott egyetlen politikai erőhöz sem. Nem hasonlított a Simicska-féle sajtótermékre, amit a kormány bedarált, megsemmisített, majd ellopta a nevét.

chrisred 2021.08.18. 14:08:26

@konrada: Tévedsz, a Qanon agyhalottak már bőven a BLM mozgalom előtt aktívak voltak.

konrada 2021.08.18. 14:11:04

@chrisred: Aham. Akkor írd már le légyszí, hol gyújtogattak-fosztogattak ki belvárosokat a blm-eseket megelőzve.
Előre is köszi!

chrisred 2021.08.18. 14:13:13

@konrada: Miért, történt ilyen?

midnight coder 2021.08.18. 14:21:43

@frikazojd: Ahogy nálunk sem volt baloldali párt hatalmon 89 óta.

midnight coder 2021.08.18. 14:29:41

@birkamenet: Kismillió példa van arra, hogy az európai politikusok leszarták az eu polgárok érdekeit. Egyebek közt ezért a világ műhelye ma Kína.

midnight coder 2021.08.18. 14:32:57

@chrisred: A Qanon egy marginális szervezet, míg a BLM mainstream. Ma a progresszívek és az ő médiájuk lassan olyan hatalom mint a gestapo volt a németeknél.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 14:33:50

@chrisred: A kétezres években viszont az egyetlen Fideszt támogató nyomtatott sajtótermék volt, szemben a balliberált politikai oldalt támogató újságok garmadájával.
Azért a G-naptól 2018 áprilisáig talán neked is tetszett a Simicska féle MN.:)

konrada 2021.08.18. 14:41:46

@chrisred: Na ez az! Te sem tudsz qanonos gyújtogatásokról..

chrisred 2021.08.18. 14:41:55

@midnight coder: A Qanon egy szervezet, míg a BLM egy mozgalom, egy vegyesfelvágott minden vezetőség, irányítás és határozott célok nélkül.

chrisred 2021.08.18. 14:44:31

@Muhammad Balfas: Ezt nem mondhatnám, a lap a 2000-es évek közepétől folyamatosan nivellálódott és ment át propagandatermékbe, függetlenül attól, hogy éppen kinek a szekerét tolta.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 14:50:52

@Muhammad Balfas:
Piszok nagy tévedésben vagy.
Sokmindent keversz össze, aztán nem látsz ki belőle.
Kevered az ellenzéki összefogást a balliberálisokkal. Aztán csodálkozol, hogy na milyen hangok jönnek a balliberálisoktól. Közben meg nem balosok és nem liberálisok mind akik ellenzékben vannak, meg nem is mihazánk fidesznyik operettnácik. Másrészről kened a szart, hogy liberálisként istenítjük a buzikat. Hát nem, csak embernek tekintjük őket, nem másodrendű állampolgárnak. Pont ezért normális amikor egy liberális buzizik, mert nincs benne aljas felhang, vagy felház. A liberális nem pejoratív bélyegnek használja a buzi szót, hanem ténymegállapítást tesz, olyat, ami amúgy különösebben nem is érdekli.
Egy baloldali ember pedig pont úgyanúgy buzizik, mint ti.

chrisred 2021.08.18. 15:04:57

@chrisred: Persze azért ez a szint még mindig elérhetetlen mélységben tátongott alatta:

telex.hu/zacc/2021/08/18/magyar-nemzet-idoutazas-konferencia-hogy-csinalta-vajon

midnight coder 2021.08.18. 15:43:42

@chrisred: Biztos lehetsz benne, hogy can mögöttük egy jól szervezett, hatalommal és médiával bőven ellátott agytröszt. Nem pár random néger hőzöngéséről beszélünk.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 15:54:34

@chrisred: Mert ugye a a boldogult Népszabi vagy Népszava nem volt az. Kíváncsi lennék, hogy végül miért döntöttek úgy maszopék, hogy inkább az utóbbit tartják meg és nem az előbbit.

chrisred 2021.08.18. 15:54:57

@midnight coder: Annyi biztos, hogy társadalmi méretű a szimpatizánsok köre, akikhez képest a hőzöngök száma minimális. De azbban nem vagyok biztos, hogy kell-e hozzá háttérhatalom vagy központi szervezet. A média meg nyilván a népszerűsége miatt kapta fel.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 15:58:48

@BiG74 Bodri: Bocsika, de akkor az ellenzéki összefosás mégse ítéli el a meleg emberek nyilvános megszégyenítését. Hogy van ez?

"Hát nem, csak embernek tekintjük őket, nem másodrendű állampolgárnak. "

Kivéve, hogyha Orbán Gáspárnak hívják, és feltéve, hogyha tényleg úgy gondoljátok, hogy ő meleg. Ilyenkor a tolerancia szünetel..

Muhammad Balfas 2021.08.18. 16:02:57

@BiG74 Bodri:

"mihazánk fidesznyik operettnácik"

Még mindig jobb, mint a bőrkabátos operett Lenin-fiú. (Vajon megvan még a gárdamellénye a szekrény mélyén?:))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 16:14:35

@Muhammad Balfas: Bocsi, de éppen te buzizod le az illetőt. Szívem szerint törölném ezt, de engem csak matyira fogadtak fel. Ha ballib oldalról mondták ezt, ugyanúgy megvetem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 16:18:12

@Muhammad Balfas: "A közelében sincs a két nagy kereskedelmi tv nézettségének" - vajon miért?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 16:32:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Talán,mert az állami tv-ben viszonylag ritkán lehetett VV seggeket, meg Mónika show-t látni..

Muhammad Balfas 2021.08.18. 16:34:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Már miért én buziznám le? A baloldali kommentelők foglalkoznak rendszeresen ezzel. Én csak erre reagálok.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 16:48:53

@Muhammad Balfas:
Látom nem megy, vagy adod a szokásos jólnevelt fideszest. Még egyszer teszek egy próbát:
Az ellenzéki összefogás nem homogén, és nem is azért alkot egy oldalt, mert mindenben egyetért. Az ellenzéki összefogás fidesz ellenes. Tudom ezen hápogtok nap, mint nap, de ez van. Orbán addig alkotott ellenséget, és közösített ki embereket, míg elért idáig. Háborút akart, az pedig ilyen. Úgyhogy kár koptatnod a szád, a ellenzék jelenleg sokszínű és fidesz tartja össze őket. Sokszín, sok vélemény, de most egy az akarat.
Orbán Gáspár szexuális identitását leszarom, nem érdekel. Viszont vannak ezen az oldalon jobbikosok, balosok akik meg pont úgyanolyan homofóbok, mint a kormány. Mondjuk a kormányunk érdek homofób, és ezért vicces a helyzet, ha gáspárka esetleg az, miközben az átlag fidesznyik meg zsigerből ilyen.
Ja, és akitől a gáspározás indult, az pont kurvára nem liberális, bár klasszisokkal emberibb, mint a fityisz csahos, vagy bajszos kutyuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 16:54:24

@BiG74 Bodri:

Szerintem egyáltalán nem normális, amikor egy liberális buzizik, hacsak nem abból indulsz ki, hogy akkor az nem is igazi liberális - a no true Scotsman fallacy, ugye. :) Senki részéről nem normális valakit a homoszexualitása miatt leszólni, megbélyegezni, megítélni. Nem hinném, hogy pl. az Orbán fiával kapcsolatos alattomos célozgatások puszta ténymegállapítások - már csak azért sem, mert explicite semmit nem állapítanak meg.

Én abból indulok ki, hogy a baloldaliság-jobboldaliság és a homoszexualitás elfogadása nem feltétlenül jár együtt. Sőt nem is a homoszexualitás elfogadása a kérdés, mert normális ember politikai meggyőződéstől függetlenül eleve elfogadja mint adottságot, amelyről az illető nem tehet, ahogy én sem tehetek arról, hogy én heteró vagyok. Lehetnék homoszexuális is, ha ott lenne az a pár apró különbség a génjeimben, és/vagy a környezeti hatások úgy alakítottak volna - ebbe most ne menjünk bele, ingoványos talaj.

A probléma gyökere ott van, hogy az inga most talán túlságosan kilendült a másik irányban. Ami érthető is, a dolgok szokásos menete, hogy miután egy sokáig lenézett, sokáig bujkálni kényszerült csoport egyszer csak megindult, nyilvánosan vállalta magát, a folyamat lendülete tovább viszi őket, és megjelennek azok a túlzások, mint a Pride egyes ízléstelen megnyilvánulásai, a polgárpukkasztás - és ez csak a felszín. Még ez is érthető, mert a homoszexuálisok emancipációja e nélkül a mondhatni erőszakosság nélkül eleve meg sem történhetett volna. Szerintem ezt nyugodtan nevezhetjük a második szexuális forradalomnak, és a végén minden forradalom eldurvul, túlzásokba viszi.

Most, a célok többségének elérése után kicsit lassítani kellene, és el kellene fogadni pár kompromisszumot. Ez leginkább az "élcsapatra", a radikális homoaktivistákra vonatkozik, akik olyan követelésekkel állnak elő, amelyeket még a melegek nagy része sem akar, s amelyeket a társadalom is nagyrészt elutasít. Itt lényegében két dologról, a házasságról és az örökbefogadásról van szó.

A házasság az egyszerűbb, mert csak megállapodás dolga, hiszen minden téren már ma is egyenjogúak a melegek, kivéve az örökbefogadást. Nem hiszem, hogy egy max. 5%-os kisebbség elenyésző kisebbsége kedvéért meg kellene változtatni egy évezredes intézményt ill. annak nevét. Ez egy kompromisszum lehetne a melegek és a társadalom melegházasságot ellenző része között: azonos tartalom más néven.

Az örökbefogadás sokkal keményebb dió, ebbe most nem is akarok belemenni. A lényeg az, hogy kizárólag tudományosan igazolt kutatások és tudományos igényű felmérések alapján szabad döntést hozni. E döntéshez ma még nincs elegendő kutatási anyag, enélkül viszont nem kellene engedélyezni a melegek általi örökbefogadást.

Ide tartoznának még az LMBTQ...XYZ-féle "közösség" olyan követelései, mint pl. a homoszexualitással kapcsolatos vagy a gyerekek nemváltoztatására irányuló "felvilágosító" propaganda, de ez messze vinne.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 17:21:09

@BiG74 Bodri: Ó bocsika, én meg azt hittem, hogy az ellenzéki összefosáson belül vannak olyan minimumok, hogy nem lehet megszégyeníteni valakit vélt vagy valós homoszexualitása miatt. Hát mégse?

chrisred 2021.08.18. 17:31:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem a buzizást nem a liberalizmus, hanem a jómodor tiltja.

Ménár Atya 2021.08.18. 17:40:30

@birkamenet:
Fitymatyi, te igen ostoba :
AZ EUROSTAT FRISS KÖZLÉSE SZERINT ÉVES ALAPON A HARMADIK LEGJOBB MUTATÓ A 17,7 SZÁZALÉKOS BŐVÜLÉS.
AZ EUROSTAT FRISS KÖZLÉSE SZERINT ÉVES ALAPON A HARMADIK LEGJOBB MUTATÓ A 17,7 SZÁZALÉKOS BŐVÜLÉS.
AZ EUROSTAT FRISS KÖZLÉSE SZERINT ÉVES ALAPON A HARMADIK LEGJOBB MUTATÓ A 17,7 SZÁZALÉKOS BŐVÜLÉS."
"Ugyancsak pozitív hozadéka a gazdaság talpra állásának, hogy – amint azt az Index megírta – a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint jelentősen, 3,4 százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest június végére
Ugyancsak pozitív hozadéka a gazdaság talpra állásának, hogy – amint azt az Index megírta – a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint jelentősen, 3,4 százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest június végére
Ugyancsak pozitív hozadéka a gazdaság talpra állásának, hogy – amint azt az Index megírta – a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint jelentősen, 3,4 százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest június végére"!!!
Ostoba DK-s, már megint megbukott a faszságod, és ismét igazam lett, amikor mondtam a buta fejednek, hogy ne rugózz, egy kedd délutáni adaton, mert pofára fogsz esni megint :D:D
A náci fletóék ilyet soha nem értek el, növekvő gazdaság, csökkenő adósság :D:D
Idióta vagy, sikerült megint leégetni magad okoska :)
Hazudsz mint a náci gazdád a fletó és megint belebuktál, mint a náci gazdád fletó , és ezért maradt
Dr. Orbán Viktor a te miniszterelnököd kis agyagedény, te meg ismét mész ahova való vagy :
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=639
Ennyikehhh!
Most vonyíthatsz bégethetsz az gödrödben :D

Andy73 2021.08.18. 18:09:21

Akkor nézzük az első pontot! Hogy is hívják azt a két pártot? Kormany Ellenzék? És melyik ezek közül a jobboldal? Az amelyikben a Jobbik van? Az melyik amerikai pártra hasonlít szerinted?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 18:21:36

@Ménár Atya: Nem csökkent az adósság, sőt nőtt. A manipulált GDP adatok szerint csökkent a GDP arányos adósság.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:23:57

@chrisred: A franciáknál és a németeknél pl. nem ismeretlen, hogy a baloldal támogatja a jobb oldalt, esetleg közösen alakítanak kormányt. Vannak kimondottan centrista pártok is. Nálunk, a briteknél és az USA-ban nincs ilyen.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:29:29

@midnight coder: Ebben a cikkben kijönnek a különbségek az USA és NY-EU között, a kettő teljesen eltérő a fenti szempontok alapján. Kína más lapra tartozik, a volt Szovjetunióra jobban hasonlít mint az USA, amely nem központja gazdaságilag a "nyugati világnak", az egész csak egy katonai szövetség, nem több. Gazdaságilag korántsem annyira egységes tömb mint a KGST volt.

Mondok mást: az USA és Magyarország is nagyon családcentrikus (a metropoliszoktól eltekintve, mnt NY vagy Bp.) Sőt mindkettőnek fontos a gazdasági dinamizmus és nem akar szociális államot építeni, mint Európa nagy része.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:32:15

@Andy73: Az 51. Washington DC, a szövetségi központ, direkt megnéztem. :) Svédország és sok más ország nem amerikanizálódik, Magyarország ellenben igen. Nem azért, mert törekednénk rá, hanem mert hasonló pályán haladunk.

Ménár Atya 2021.08.18. 18:33:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ezt már sokszor megbeszéltük.
Ezt te nem érted :)

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:38:06

@KARAK TERi: Szerintem is vallás az ateizmus, ami más mint a nihilizmus és a materializmus (pénzimándat) de az más kérdés, a vallásgyakorlók számát csökkenti. A vallásgyakorlók száma alapján állunk közelebb az USA-hoz mint a Nyugat-EU jó része.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:43:23

@Medgar: Ezt nem fizetik sehogyan. Ott vannak a linkek, rá lehet klikkelni, és elemezgetni azt a csomó egybeesést, amiben az USA és Mo. nagyon hasonló.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:53:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Köszi ezt a hosszú értekezést a homoszexualitásról. Az első szexuális forradalom nyilván a 60-as években volt, a második szerintem a 90-esekben, akkor létezett még olyan is, hogy "nyitott házasság" és sok minden, az szabadosabb világ volt, a 2000-es években fokozatosan megfordult a tendencia. Pride volt már nálunk 2004-ben is, ha jól emlékszem, nincs semmi nem új benne. Nem látom, hogy előretört volna a homoszexualitás, egyes országokban talán igen, de nálunk nem. (Ez inkább egy félelem, hogy jaj, nehogy elterjedjen, kérdés mennyire megalapozott.)

Az érvelés lényegi részével teljes mértéken egyetértek: szükség van határok meghúzására, józan kompromisszumokra ebben a kérdésben.

Tamáspatrik 2021.08.18. 18:55:57

@Andy73: A Jobbik baloldalra sodródott, VISZONYLAGOSAN a fideszhez képest, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy nincs átjárás, nincs együttműködés a két oldal között. Az összes kontinentális európai országban viszont van ilyen, és nem két nagy tömb áll egymással szemben. (Pár éve még nálunk se így volt ez.)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 19:07:51

@Ménár Atya: Nem, valóban nem értem, hogy csökkenhet az államadósság 19900 milliárdról 37000 milliárdra. :-)) Ti valamilyen korlátozott pontosságú algebrát tanultatok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 19:13:16

Hűűű... bazz! Elsőre olyan recaptchat kaptam, hogy a szemem is kinéztem olyan rosszak voltak a fotók. Na erre írjon matyi scriptet!
Most már elárulhatom hogy basztam ki matyival rendszeresen. :-))
Ha beírta hogy fideszes selejt, akkor letiltottam az "s s" kifejezést. Ami szinte senkinek nem fordult elő, ő azonban kínlódhatott hogy mindent átírjon.
Vagy a náci bloggerre azt hogy "i b". :-))

Ménár Atya 2021.08.18. 19:16:13

Segítek:
Sokkal több a bevétel, mint amennyivel emelkedett a nettó adósság.
Tehát vegyük azt, hogy kerestél 10 forintot, es volt 5 forint az adósságod, most emlkedik az adósságod 15 forintra, a fizud meg 95 forintra, akkor hó végén annak ellenére hogy az adósságod a triplája, akkor szerinted kevesebb pénz marad a zsebedben?
Na ugye hogy mennyire nem érted?! :D
Illetve inkább nem akarod a kínos részt megérteni, hogy a gazdaság remekül működik, nem úgy,mint a 2009-es válságnál, amikor valóban trükkök százaival és kozmetikázott adatokkal játszott fletó és bandája, aztán jött az első kis válság fuvallat, és Mo. elsőként a világon összeomlott.
youtu.be/3QJ-vVAkv6U?t=49
:D:D

Ménár Atya 2021.08.18. 19:20:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Valamelyik nap egy egész éjjelt ücsörgött és egyesével írogatta be a" lencsés pityu a blogfüggő stb"marhaságait
a kis sértődött pöcs, én meg 4-5 óránként ráírtam, hogy mekkora farok az aki egész éjjel kopizik és fenyegetőzik, erre megint elkezdte a másolgatást, ezt játszottam vele egy-két napig, de nem vette észre a retardált, hogy épp hülyét csináltam belőle megint :D
Kínlódik az idióta rendesen :D

BiG74 Bodri 2021.08.18. 19:23:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Liberális nem buzizik, már bocs. Tudom nehezen jön le, és nem tudod megérteni, mert nem így vagy összerakva.
Fel nem tudjátok fogni, hogy a melegekkel együtt élni, nem azt jelenti, hogy tisztelettudóan hallgatunk, persze csak akkor ha ők se csinálnak semmi "olyat". Közben persze a pedofilokkal együtt emlegetitek és kezelitek őket. Ezért aztán ha téma felvetődik akkor a homofób egyének egyből buzizást kiálltanak álszent módon.
Annyit megengedek, hogy liberális pejoratíve nem említi a melegeket, mert nem számít neki. Tényleg nem számít, nem csak úgy tesz, mert egy úriember a lelkem.
Amit itt most néhány fideszes csinál az továbbra is az az álszent politikai propaganda terjesztés, mellyel már tele a tököm. Bármit mondasz, újra feldobja a lemezt és ennyi.
Az ellenzéken belül, a jobbik megszavazta a pedo törvényt, bár egyértelmű fenntartásokkal. A többiek nem. De a többinél sem ugyanazon a szálon futott végig az elemzés, aminek ez lett az eredménye.
Liberálisként mondom nem érdekel senki nemi identitása. A Gáspáré sem, de nem azért mert akkora nagy úriember vagyok, mint sok álszentsége, hanem mert számomra a buzi, a meleg, a homoszexuális nem szitokszó.
Ebből jön, hogy Gáspár esete nem a fiú szempontjából adódott, hanem egy álszent, nyomorult kormányfő kapcsán.
A fiút sajnálom, de nem saját dolgai miatt, hanem az apjáért.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 19:31:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Amúgy meglepően érdekesek a gondolataid. Ilyennek kellene lennie egy beszélgetésnek, vitának. De téged ezért megint vegzálni fognak eszmetársaid.
A végén van egy bekezdés, amiről a tyúk, meg a tojás problémája jutott eszembe.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 19:35:37

@BiG74 Bodri:

"Ezért aztán ha téma felvetődik akkor a homofób egyének egyből buzizást kiálltanak álszent módon."

Háháhhááháá, "felvetődik" Ez jó..Hát, többnyire jó ordenáré módon szokott ez felvetődni megrögzött gyurcsányista kommentelőktől. Akik ugye egyébként "nyugatos" és "européer" gondolkodásúak.De egyáltalán miért kell foglalkozni O.G. nemi identitásával? Miért "vetődik ez fel"?

BiG74 Bodri 2021.08.18. 19:47:23

@Muhammad Balfas:
Na miért vetődött fel?
Gyurcsányistákat meg hagyjuk, pont mint a fidesznyikek, csak más a pápa.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 20:06:32

@Muhammad Balfas:
Bár nem értem, hogy miért fáj az neked jobban, ha ordenáré módon buzizza orbán fiát egy gyurcsányista, mint amikor egy fideszes politikus kifejti, hogy a homoszexuális másodrendű állampolgár, fideszes zsírpacni pedig ordenáré módon buzizik mindenkit?
Mondjuk belefér abba a hitvallásba, amiben az operettnácik jobbak a lenin fiúknál.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.18. 20:38:22

"Sokkal inkább a konzervatív szemléletmód megerősödése és szélsőségesebbé válása állhat a háttérben..."

Nem, sokkal inkább a meleg-és genderlobbista újmarxista szélsőbaloldal nyomulásában figyelhető meg hasonlóság a két ország között. Amerikában a Demokrata Párt balszárnya, idehaza a dékás hagyományos kommunisták és a neomarxista romkocsmás momentumos hülyegyerekek jelentik ugyanazt a brancsot.

chrisred 2021.08.18. 20:44:54

@Tamáspatrik: Ettől a magyar és az amerikai politikai berendezkedés nem fog jobban hasonlítani egymásra.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.18. 20:47:18

Amúgy van egy kurva nagy különbség USA és Magyarország között:

az egyik demokrácia, a másik viszont már nem tekinthető annak.

chrisred 2021.08.18. 20:50:05

@Tamáspatrik: Attól, hogy az európai országokban nem két oldal létezik, hanem sok alternatíva, nem következik, hogy Magyarországon viszont igen. Nálunk egy politikai erő létezik, a többi próbálkozó azért áll egymás mellé, mert abban bíznak, hogy úgy nagyobbnak tűnnek, és a választók észreveszik őket.

chrisred 2021.08.18. 20:51:19

@Lesz még Magyar Köztársaság: Szerintem soha nem is volt annak tekinthető, csak egy ideig próbálta annak álcázni magát.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 20:54:06

@BiG74 Bodri: De tényleg segíts már. Miért kell belekavarni bármilyen politikai adok-kapokba O.G. vélt vagy valós szexuális irányultságát?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 20:57:38

@BiG74 Bodri: De ő vállalja a véleményét arccal. Míg Janus arcú lippschikénk hazaér a prideról és buzizik egy jóízűt O.G. kapcsán. Vagy hazamegy az antirasszista tüntiről és cigányozik egy jót O.V. kapcsán. Persze mindezt névtelenül, egy nick mögé bújva.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 20:58:12

@Muhammad Balfas:
Miért kell bárki, noname sokaság szexuális irányultságát belekavarni a politikai adok-kapokba?

Muhammad Balfas 2021.08.18. 21:04:59

@BiG74 Bodri: Teljesen más dolog egy konkrét személy szexuális irányultságának firtatása, mint a hiperaktív, mozgalmár LMBT szervezetek korlátozása.

Muhammad Balfas 2021.08.18. 21:10:56

@BiG74 Bodri: Olyan libernyák kommentelőkről, akik messzemenőkig támogatják a melegek egyenjogúságát, és antirasszisták. Egészen addig, amíg be nem lépnek a kommenttérbe és szóba nem kerül O.V. vagy O.G.

Hasonló jelenségről beszélt Tóth Krisztina írónő is egy másik ügy kapcsán a Magyar Narancsnak adott interjújában:

"És még valami. Megy a morális rögtönítélés, de sokszor látom, hogy olyan kollégáim moralizálnak a leghangosabban, akik magánviszonylataikban teljes nyugalomban gázolnak át a másikon. Ám amikor társadalmi kérdésekről van szó, biztosak abban, mi a helyes irány. Ha a morális iránytűjük ilyen hihetetlen gyorsan kileng, miért nem tudnak tisztességesen viselkedni hétköznapi helyzetekben? Akik, amikor a nők kérdéséről van szó, a leghangosabban tiltakoznak a kormányoldal szólamaival szemben, azok sokszor a személyes viszonylatokban ugyanazzal a pöcs macsómentalitással közelítenek, hihetetlen hangnemet megütve."

A képmutatás csimborassszója...

Tamáspatrik 2021.08.18. 21:12:02

@chrisred: A polarizáltság az, ami hasonló. A legtöbb európai országban ez nem jellemző.

BiG74 Bodri 2021.08.18. 21:22:25

@Muhammad Balfas:
Te mozgalomról beszélsz, a politikusaid pedig homoszexuális emberekről, akiknek a mindennapi életben arcuk és nevük, életük van.
A libernyák kommentelőt pedig elfelejthetnéd már, halvány lila fogalmad nem lehet arról, hogy ki az valójában, ráadásul igen tág határokon belül mindenki libernyák neked. Pedig nem, nagyon nem. Nincs az hogy fidesz, meg a ballibsi ellenzék, de majd rájöttök.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.18. 21:58:54

@chrisred: Ha a "másik már nem tekinthető annak" alatt ugyanarra az országra gondolunk, akkor azért elmondható: volt néhány jó évünk.

1990-től kiépült egy európai mércével demokratikusnak tekinthető jogállami berendezkedés. Ezernyi sebből vérzett, tele jogi hézaggal, kiskapuval, amiket sokan nagyszerűen kihasználtak és visszaéltek vele, de úgy ahogy a rendszer működött. Ugyan 2000 után, három egymást követő kormány balfaszságai miatt indultunk el a lejtőn. de 2006-ban romlott el minden véglegesen. A Fidesz fellázított, tüzelte híveit és uszított a törvényes kormány ellen. Permanens feszültségben tartotta az ország lakosságát. Pribékjeivel (Kerpen, Gaskó és tsai-k) sztrájkokat és folyamatos tüntetéseket szervezett. Elmeszelte a hangyaszarnyi reformintézkedéseket is. Hogy aztán 2010-től megvalósítsa mindazt, amivel korábban (és azóta is) politikai ellenfeleit vádolta.

Az ország nem jogállam, mert a jogállamiságot elpusztították. A köztársaság romjain egy autoriternek becézett félfasiszta kvázi egypártrendszert hoztak létre, ahol lényegében mindig és mindenben egy ember dönt. Az 1989-90-ben létrehozott rendszer halálának hivatalos dátum 2012.01.01 - az egypárti Alaptörvény és a módosított választási tv. életbe lépésének napja, de hazánk nem volt már igazán jogállam azt megelőzően sem, lásd a MANYUP vagyonok elrablását és elköltését, vagy még előtte a munkavállalói jogokba való páros lábbal való belerúgást a sztrájkjog jelentős szűkítésével ( tulajdonképpeni ellehetetlenítésével) az állami szektorban vagy az indoklás nélküli kirúgás lehetőségével.

Magyarország diktatúra, az ellenzék züllött balfaszok gyülekezete, a népe kényelmes,, holmi szabadságjogokra magasról tevő félázsiai szerzet. Ez utóbbiban Orbánnak tökéletesen igaza volt. Legfőképpen az országgal azért tehette meg mindazt amit megtett, mert a nép genetikus szolgatermészete ezt lehetővé tette. Nagyszerűen érezte már a rendszerváltást követően, milyen nép a magyar. Történelmi, kulturális beágyazódásából kifolyólag mire ugrik és mire nem. A rendszerváltást követő kormányok még próbáltak a lakosság jobb énjére építeni, míg Orbán tudatosan és komótosan a rossz énjére alapoz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 23:25:55

@BiG74 Bodri:

"Liberális nem buzizik, már bocs. Tudom nehezen jön le, és nem tudod megérteni, mert nem így vagy összerakva."

Ez engem kissé emlékeztet a Citizen X című amúgy kiváló filmre, amelyben az a hivatalos álláspont, hogy a szocializmusban nincsenek, nem lehetnek sorozatgyilkosok, ezért sokáig akadályozzák a később rosztovi rémként elhírhedett sorozatgyilkos elleni nyomozást. Persze ne akadj ki azon, hogy gyilkost említek, ezzel nem a buzizás és a gyilkosság közé teszek egyenlőségjelet, pusztán a kettő állítás mögötti azonos logikáját emelem ki.

Ami lényegében a no true Scotman fallacy, amelyre korábban már utaltam. Tehát hogy nem is igazi liberális az, aki buzizik. Csakhogy a liberálisok is emberek emberi gyarlóságokkal, és az ideális liberálistól ebben-abban eltérnek. Na mármost, ha sorra veszünk minden emberi gyarlóságot, és kizárjuk a liberálisok közül mindazokat, akikben megvan ez vagy az a gyarlóság, akkor nem sok liberális marad a végén. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 06:13:38

@Ménár Atya: Ja, ezt én is csináltam vele. Egy kommenttel órákig tartó őrjöngést lehetett nála kiváltani. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 06:16:59

@Ménár Atya: Tisztázzunk matematikai alapfogalmakat! Melyik a nagyobb szám? A 19900 vagy a 37000?

konrada 2021.08.19. 07:24:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Valóban, igazad van. Ez elsős matek.
Lassan tovább léphetsz felsőbb osztályba is, ahol a differenciálszámítást tanítják majd meg!

;))

ursus artos 2021.08.19. 08:44:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Maszatolsz. Az adósság nőtt. Matek. Pont."
Jó.
Ezek szerint a 37000-hez 80% GDP-hez viszonyított adósság tartozik, akkor a 19900-hez 40%
Vagyis a demokraták alatt 40% volt az államadósság.

midnight coder 2021.08.19. 08:57:54

@Lesz még Magyar Köztársaság: "az egyik demokrácia, a másik viszont már nem tekinthető annak"
Igen, Magyarország még mindig sokkal inkább demokrácia mint az USA ahol az egyetemi oktató nyíltan hangoztatja hogy legszívesebben fõbe lõne minden fehér embert, ahol bõrszín alapján diszkriminálják a fehéreket és az ázsiaiakat a cégeknél, vagy ahol tanfolyamokat szerveznek nekik hogy ne legyenek annyira fehérek, ahol állam bácsi ott rendez háborút ahová a legjobb érdekérvényesítõ képességû cégek megrendelik.

midnight coder 2021.08.19. 08:59:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az adósság a gengszterváltás óta folyamatosan nõtt. Nem tudok olyanról hogy bármelyik kúrmány alatt csökkent volna nominálisan. A GDP arányos az igen, de maga az összeg dollárban vagy euróban számolva soha. Sõt, még olyan sem volt, hogy ugyanannyi marad volna :-)

Boldeone Bull 2021.08.19. 09:25:30

@Lesz még Magyar Köztársaság: Magyarország diktatúra, az ellenzék züllött balfaszok gyülekezete, a népe kényelmes,, holmi szabadságjogokra magasról tevő félázsiai szerzet. Ez utóbbiban Orbánnak tökéletesen igaza volt. Legfőképpen az országgal azért tehette meg mindazt amit megtett, mert a nép genetikus szolgatermészete ezt lehetővé tette "

Mindennel egyetèrtek , de a szolgái lèlek - szerintem - nem genetikailag determinált, hanem a törtènelmi fejlődès eredmènye. Pl Lengyelországban is lètezik " A " ès " B " Lengyelország. A volt orosz birodalmi övezet , a gondolkodásban ès polgárosultságban is elmaradott rèszek , a Pis támogatói, a volt nèmet birodalmi övezet , a fejlett , polgárosult rèsz pedig a Polgári Platformot támogatja
Magyarországon is van kèt Magyarország : a fejlett főváros , ès a nagyvárosok , ahol a kormányt váltani erők vannak túlsúlyban ès a kistelepülèsi Magyarország , ahol támogatják a pártállami rendszert , a hierarchikus rendet , ahol az alárendeltsègi viszonyok mèg mindig elfogadhatók a többssègnek.
Az orbáni populista rendszer is ezeknek a premodern gondolkodású , kevèsbè iskolázott tömegek bázisára èpül elsősorban, az alacsony szinten álló polgárosultság miatt pedig a változást akaróknak vidèken nincs vagy nagyon kicsi a bázisa. A helyzet hasonló mint az állam szocializmusban : a kisember nihilista èletet èl , nem lázad , a hatalom meg betömi a száját kisebb- nagyobb osztogatásokkal...A Jelen rendszernek mèg anyagi bázisa is van , hiszen az EU pènzeli a rendszer fennmaradását : fejlesztèsi támogatásokat adnak, munkahelyeket teremtenek , tőkèt hoznak , így az összeomlása sem várható addig , amíg a szavazói rètegek jelentősen át nem cserèlődnek Magyarországon.( A fiatalok többsège ugyanúgy rendszerellenes , mint a rendszerváltás előtt volt ...)

Az , hogy kb a választópolgárok 50% - a le akarja váltani a kormányt èdeskevès egy kormányváltáshoz, de mèg az is , ha csak pár százalèkkal vezet az ellenzèk, egy orbáni , autoriter jellegű rezsim , mögötte a teljes államhatalommal, az állam anyagi erőforrásaival simán legyőzi a változást akarókat...

midnight coder 2021.08.19. 09:25:33

@Lesz még Magyar Köztársaság: Magyarország soha nem volt jogállam. Pont. Ott, ahol száz milliárdokat lopnak szét a politikusokhoz közel álló körök büntetlenül nem lehet jogállamiságról beszélni. És ez a folyamat nem a második Orbán kormánnyal kezdõdött, de még csak az elsõvel sem.

Ami a demokráciát illeti, az európai demokráciák közül Fletó írt ki minket az Öszödi beszéddel. Az után a beszéd után európai politikus nem maradhatott volna hatalomon, de még a politikából is kivonult volna az illetõ egy életre.

A másik nagy hülyeség amit sokan bevesznek, hogy itt Orbán a bajok forrása. Lófaszt mama! Az ellenzék Fletóékkal az élen pont akkora szar mint Orbánék. Az átlagpolgár pedig szépen megszavazza õket, az egyik csapat ezt, a másik csapat meg azt. Azzal a felkiáltással, hogy de ezek mégiscsak kevesebbet loptak. Aztán ha megszavazták õket, akkor majd lopnak többet is, és akkor a másik oldal fogja a saját tolvajait menteni azzal, hogy a mieink azért mégiscsak kevesebbet loptak mint most ezek. Közben pedig ciklusról ciklusra minden csapat egyre többet lop. És most sincs kinn a zászlón hogy a korrupciót el nem évülõ bûncselekménynek nyilvánítjuk majd, és kivizsgálunk minden 100 milliónál nagyobb lopást a gengszterváltásig visszamenõleg. Az egyetlen dolog ami a zászlón van, hogy az aktuális kúrmányt majd jól elszámoltatjuk. Amibõl persze szintén nem lesz semmi, mert addigra már az új elvtársak sokkal inkább a saját lopásaikkal lesznek elfoglalva.

És ez az átlagpolgárnak idehaza pont megfelel. Picit olyasmik vagyunk mint az afgánok. Ott is megy a sírás, de valójában a tálibok a honi átlagpolgár akaratát fejezik ki. Ahogy nálunk Orbánék, Gyurcsányék, és a többi gazember. És ez az ellenzék új pártjaira is igaz: aki leül Fletóékkal egy tálból cseresznyézni, az sem nem demokrata sem nem tisztakezû. És az istenadta nép vagy õket, vagy Orbánékat fogja hatalomra segíteni. Lehet mondani hogy jobb híján, ami igaz is meg nem is.

Sajna, egy dologban hasonlítunk az USA-ra: mi is egyfajta olvasztótégely vagyunk. Vannak nálunk civilizált emberek akik nem dobják el a szemetet, sõt olyanok is akik összeszedik, de a többség eldobja, és az ország úgy néz ki mint egy szeméttelep. Nem annyira persze mint egy délebbi ország, de nem is úgy mint mondjuk egy skandináv vagy más északi.

midnight coder 2021.08.19. 09:35:07

@Tamáspatrik: "Sőt mindkettőnek fontos a gazdasági dinamizmus és nem akar szociális államot építeni, mint Európa nagy része. "

Ez azért így ebben a formájában nem teljesen igaz. Itt is megvan egy nagyon erõs balliberális oldal ami erre törekszik - valamivel gyengébb ugyan mint Orbánék, de leginkább csak azért mert anno Fletó elég rendesen mattot adott az MSZP-nek és az SZDSZ-nek. És az USA-ban is egyre erõsebbek a "progresszív" erõk amik egyebek közt szintén erre törekednek. Csak hát a szocializmus soha, sehol nem volt mûködõképes hosszabb távon, erre nyugat-európában és az USA-ban még nem jöttek rá mert soha nem próbálták, errefelé pedig egyre többen vannak akik elfelejtették.

Andy73 2021.08.19. 10:01:08

@Tamáspatrik: DC nem állam.
Az, hogy a Jobbik balra tolódott és a baloldali pártokkal szövetkezik, éppen annak a bizonyítéka, hogy van átjárás az oldalak és a különböző pártok között. A Fidesz meg balról tolódott jobbra. Tehát évtizedek óta folyamatos a változás és a mozgás, eléggé képlékeny minden, az USÁ-val ellentétben.
A mai Fidesz és a mai baloldal között tényleg nincs átjárás, csak éppen ez nem két nagy egyenlő oldalt jelent. A baloldal összes pártja együtt sem képes kormányváltásra, csak akkor van némi esélyük, ha a Jobbikkal és mindenki mással összefognak, aki nem a Fideszre szavaz. De ez nem jelent egy nagy ellenzéki pártot, csak egy teljesen heterogén masszát.

Boldeone Bull 2021.08.19. 10:05:22

@midnight coder:
A fő különbsèg az , hogy nálunk heterogèn , egymástól különböző ideológiai oldalon álló politikai erőket terelt össze az orbáni választási törvèny ès a demokrácia általános állapota , egy kènyszerű szövetsègbe . Pálinkás ès Gyurcsány abban közös nagyjából, hogy le akarják váltani Orbánt ès az ellenzèk szavazói is különböző ideológia hátterű emberek
Annyiban vagyunk hasonlóak az USA- hoz , hogy már nálunk is quasi kètpartrendszer jöhet lètre, ami káros a demokráciára nèzve a mi demokrácia-rendszerünkben

Egy következő 2\3- os kormánynak először az arányosabb választási rendszert kell megteremteni , amely következmènye nem a kètparti struktúra, hanem kiegyensúlyozottabbá való plurális pártrendszer. Valamint , közvetlenül megválasztható köztársasági elnök. A lènyeg az, hogy soha többè ne jöhessen lètre állampárti rezsim ès ne legyen többè egy tekintèlyelvű vezetőről elnevezett rendszer ..
A korrupció egyenes következmènye , ha egy állampártnak túlhatalma van . Viszont , ha van közös politikai akarat , az lassan de biztosan csökkenthető , megfelelő törvènykezèssel ...Pl közjogi mèltóságok családtagjainak állami megbízásásainak , szubencióinak korlátozása , teljes transzparencia megteremtèse a közpènzek felett , stb..

chrisred 2021.08.19. 10:15:40

@midnight coder: A szocializmus és a szociális állam teljesen különböző fogalmak, az egyiket az állam csinálja, másikat meg az állammal csinálják. Skandináviában meg már majdnem egy évszázada működnek a szociális állam különböző verziói, szóval tapasztalatuk több van, mint nekünk. Egyébként Fletó nagyjából ugyanolyan neoliberális gazdaságot akart kiépíteni, csak másképp csomagolta volna, mint Orbán.

alöksz róz 2021.08.19. 11:14:01

@chrisred: "Egyébként Fletó nagyjából ugyanolyan neoliberális gazdaságot akart kiépíteni, csak másképp csomagolta volna, mint Orbán." - egyiküknek se kellett kiépíteni (mert 94-98 között megtörtént), mindkettő készen kapta.

BiG74 Bodri 2021.08.19. 14:45:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem akadok, ki ha normális a beszélgetés, mert nem ugrok azonnal a lehetséges legnegatívabb értelmezésre.
Én azt mondanám, hogy van az önazonosítás és van a tényleges értelmezés. Amit nem látok tisztán, hogy miért is ne buzizhatna egy liberális? Tehát egy liberális nem mondhatja xy-ra, hogy szerinte buzi? Egy liberális nem mondhatja, hogy bizonyos homoszexuális atitüdök kiverik nála a biztosítékot, de legalábbis nem szereti? Ez hülyeség, keveritek a pc - t, amit megjegyzem szintén sokan nem értenek, egy életfelfogással.
A liberális nem buzizik, úgy sohasem, mint egy nem liberális. A liberális nem attól liberális, hogy buzizik, vagy nem, hanem ahogy más emberekhez, pl. a homoszexuálisokhoz viszonyul.
Sok liberálist ismerek, akik között én konzervatív vagyok, akik negatívan viszonyulnak a pride bizonyos dolgaihoz, de nem gondolják a világ romlásának, a vég kezdetének, és főleg olyasminek, ami ellen bizonyos álerkölcsök mentén ki kell borulni.

chrisred 2021.08.19. 15:52:21

@alöksz róz: Azért még rá kellett segíteni az állami ellátórendszerek fokozatos felszámolásával, és az állami közszolgáltatások körének fokozatos csökkentésével.

alöksz róz 2021.08.19. 16:22:27

@chrisred: mert milyen állami ellátórendszereket számoltak fel és milyen állami közszolgáltatásokat csökkentettek fokozatosan?

ha ez nem egy újabb kategorikus faszság, akkor biztosan fel tudod sorolni és el is tudod magyarázni...

DFK 2021.08.19. 17:49:21

@konrada: pontosan kizárólagos párt tv volt.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.20. 01:40:29

@Boldeone Bull: "a szolgái lèlek - szerintem - nem genetikailag determinált, hanem a törtènelmi fejlődès eredmènye."

Ahogy mondod! Viszont én a genetikus szót használtam, nem a genetikait. A kettő nem ugyanaz. Szegény Kertész Ákos is megjárta ("a magyar "genetikusan alattvaló"), pedig a genetikus kifejezést nem biológiai értelemben használta. Sőt: tudatosan tette, mert a nyelvi sztenderdben (az írott vagy irodalmi nyelvben) nincs is biológiai jelentése a "genetikusan" szónak, szemben például a "genetikailag" szóval. Mégis kicsinálták az írót, mert ki akarták csinálni.

Természetesen egyetlen nép,népcsoport egyetlen egyedének génjeiben sincs kódolva a szolgamentalitás. A történelmi fejlődés, a feudális viszonyok, a kommunista egypártrendszer évtizedei (félj a hatalomtól!) mélyen beivódtak az egymást követő nemzedékek tudatába és meghatározták saját sorsuk és ezáltal az ország sorsát. Egyfajta történelmi genetizmus. Az pedig, hogy valami GENETIKAILAG ilyen olyan: biológia.

Genetikus jelentése: eredeztethető, származtatható. származást, eredetet, fejlődést feltüntető. Származtató, történeti.

Genetika (Örökléstan): a biológia tudományának egyik ága, amelyik a testi (és testinek gondolt lelki, viselkedésbeli) tulajdonságok nemzedékről nemzedékre történő öröklődésével és az élőlények változataival foglalkozik.

chrisred 2021.08.20. 05:22:33

@alöksz róz: Fokozatos felszámolást írtam, a faszságokat te találod ki, mert nem arra reagálsz, amit írok:

Nyugdíjrendszer: a ballibek a felosztó-kirovó rendszer helyett a kötmanyupot akarták bevehzetni, a ner lényegében megszüntette a korábbi rokkantnyugdíj rendszert.
Oktatás: a ballibek fizetős felsőoktatást akartak, a ner pedig a felsőoktatásiintézményeket alapítványi rendszerbe vezeti át.
Egészségügy: a ballibek magánnyugdíjpénztári rendszerbe való áttérésre készültek.
Aztán ott van még mondjuk az állami közutak általánis fizetőssé tétele, és még jó pár állami közszoigáltatás piacosítása.

gigabursch 2021.08.22. 11:46:06

@midnight coder:
Nem ok nélkül mondom, hogy a narancs és a vörös között csak árnyalatnyi a különbség.
süti beállítások módosítása