Ideo-logikák

Ideo-logikák

Macsó-Európa

2021. november 27. - Tamáspatrik

Érdemes egymás mellé tenni azokat a különféle, egyébként eléggé közismert felméréseket, amik arról szólnak, hogy miben tér el Európa egyes országaiban az állampolgárok felfogása sokakat foglalkoztató politikai kérdésekben. Ilyen például az oltásellenesek aránya és az átoltottság mértéke. Egy másikfajta felmérés a homoszexualitás megítélése, aminek két szélső pontja a homofóbia és az azonos neműek együttélésének elfogadása. Harmadik a migrációtól való félelem mértéke, ami általában ott nagyobb mértékű, ahol bevándorlók nem nagyon vannak. További ilyen a női vezetők aránya, különös tekintettel a politikai vezetésre – milyen gyakran töltenek-e be kulcsfontosságú pozíciókat az egyes kormányokban. Ide tartozik még az is, hogy az állampolgárok mennyiben fogadják el az autokráciát, vagy a demokratikus intézményekben jobban hisznek és a korrupciómentességet követelik meg. Ezek a térképek eléggé illeszkednek egymásra azt mutatva, hogy kontinensünk keleti felén az autokratikusabb macsó felfogás sokkal jellemzőbb, mint Nyugat-Európa országaiban. Az újraéledő „keleti-blokk” számomra afféle Macsó-Európának tűnik.

A macsós mentalitásra népszerűségét mutathatja például az, hogy a stadionokban és azok környékén mennyire dominálnak a futballhuligánok (lengyelek, magyarok és a balkáni országok tűnnek ki e téren, valamint az Európából már kiiratkozott britek). Vagy említhetnénk azt is, hogy mennyire sokan tartanak nagy testű, őrző-védő típusú kutyákat, amit nem mindig indokol a közbiztonság adott szintje. A közbeszéd stílusa is erre a lapra tartozik, a durva, trágár beszéd mindenekelőtt (l. -„Elszúrtuk.”) Európa leginkább macsó-mentalitással jellemezhető részei elsősorban Oroszország és a Balkán, Dél-Itália, másodsorban a volt Szovjetunió egykori csatlós államai, a történelmi gyökerek jól látszanak. Mindez lehet magyarázat, azonban nem mentség, amennyiben persze, illetve amilyen mértékig a macsóizmust negatív jelenségnek tartjuk.

Kontinensünk legtöbb országában természetesen nincsenek annyira drasztikus különbségek az állampolgárok között, sőt egy olyan állítás fogalmazódott meg, hogy tőlünk nyugatra is ilyenek lennének, csak a neoliberális szellemiségű, túlságosan „polkorrekt” médiumok ezt lefojtják, véleménydiktatúra van. A fent említett felmérések alapján ez az állítás nem állja meg a helyét, hiszen a felmérések névtelenek és mégis mutatnak lényeges eltéréseket, bár éles határvonalakat nem mindig rajzolnak ki, emellett a felfogások sokfélesége mindenhol jellemző. A különbségeket az is okozhatja, hogy az állampolgárok másként fogalmaznak, mert nem pontosan ugyanaz a stílus, amihez hozzászoktak az egyes országokban. Ha viszont azt mondjuk, hogy a „polkorrektség” szerintünk alapvető hiba, akkor azt is definiálnunk kellene, hogy mi lenne a közbeszéd számára az etalon.

A macsót mindenekelőtt az jellemzi, hogy harcias, a kommunikációja többnyire felvágós. Nyilvánvalóan erre a stílusra és mentalitásra is szükség van időnként, szerencsére nem vagyunk egyformák. Hátránya ennek a felfogásnak, hogy nem tudásközpontú, nem a szakértelmet helyezi középpontba, hanem az erőben hisz inkább. A nyitottság, kifinomultságra törekvés és alázat egyáltalán nem jellemző rá. Számomra úgy tűnik, hogy a macsó gyakran csupán felvett póz, amivel az illető a bizonytalanságát kompenzálja, ebből a szempontból az éretlen személyiségű serdülőkre emlékeztet. (Igazából nem nagyon van előtte más fajta követendő minta, stílus.)

Európa keleti országaira jellemző inkább, hogy a kisgyerekek szinte minden idejüket a családon belül töltik vagy túl későn kerülnek közösségbe, emiatt későn kezdenek csiszolódni a közszereplés biztonságát erősítő rutinok. (A hagyományos macsó felfogás szerint egyébként a nőnek otthon van a helye, a gyerekek és a tűzhely körül.) Ismeretlenekkel szemben sokak alapállása lehet a bizalmatlanság, emiatt a nyílt, egyenes, asszertív kommunikáció olyan ritka nálunk, mint a fehér holló. A legtöbben valójában passzív-agresszív típusba tartozunk, mert nem annyira merjük nyíltan képviselni az érdekeinket, inkább betartunk másoknak. Nem tanultuk meg, hogy lehet nyíltan kiállnunk az érdekeinkért.

Nyilván sok más ország van, ahol ez legalább ennyire jellemző mint nálunk, bár tőlünk nyugatra a macsóizmus inkább az alsó-középosztályt jellemzi, magát a középosztályt már kevéssé. A vezetők verbális valamint nem verbális kommunikációja és a közbeszéd stílusa nyilvánvalóan befolyásolja mindezt az egyes országokban, például hiába sulykolják az átoltottságot, ha az általuk képviselt, macsónak mondható értékrendbe ez nem nagyon fér bele.

A macsó alapból férfias férfi, aminek a párja a nőies nő, de igazából senki nem tudja pontosan megmondani, hogy ezek manapság mit is jelentenének oly módon, hogy csak pozitív értelmezést kapjanak. Vannak bizonyos jellemzők, amiket hagyományosan férfi tulajdonságoknak tartunk, de ma már egy nő felé is lehet elvárás az önállóság és határozottság, a férfi iránt pedig kevésbé, hogy húst egyen hússal, vagy hogy ne mutasson ki érzelmeket. A hagyományos értelemben vett szerepekhez képest manapság talán gyakoriak a (nem feltétlenül szexuális értelemben) nőies férfiak és a fiús nők, - amiben én különösebb kivetnivalót nem látok. Sőt szinte minden munkakört betölthetnek ma már nők és férfiak egyaránt, ahol igazából nincs nagy jelentősége annak az értékeléskor, hogy nőről vagy férfiről van szó. A férfi és nő munkastílusa adott esetben nagyon más lehet, viszont lényeg az értékeléskor mindig az eredményesség.

A macsó felfogás sokak számára egy felvett póz (nő is lehet ilyen értelemben „egyenrangú”, vagyis harcias, agresszív), kérdéses hogy adott esetekben mit nyerünk vele. Egy divatjelenségről van leginkább szó, ha világunk egyre durvul, akkor megnőhet a jelentősége, ha viszont a tudás, a kommunikáció és az érzékenység egyre fontosabb lesz, akkor vissza fog szorulni.   

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr216766552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2021.11.27. 14:49:07

a macsó a férfias (latinosan maszkulin) férfi.

2021.11.27. 15:15:58

testmagasság, testalkat, hangmagasság, szőrösség, zsír-izom arányok és effélék a külsőségek. a benső attól férfias, hogy nemes a lélkülete. képviseli a nemét. ami a magyarban jelent származást is jelent ugyebár, azt, hogy miféle nembéli, vagy nemzetségbéli és a vallást. magyar vagy nem magyar. esetlegesen magyar ellenes.

2021.11.27. 15:36:39

budat megszállták az oszmán-törökök, majd a felvilágosult abszolutista németek, bécsből betelepítették a zsidókat, berlinből kitelepítették a zsidókat, a nácinémet megszállást váltotta a szovjetorosz megszállás, a zsidókommunisták kitelepítették a németeket (nem mellékesen a magyar nemességet) és eközben nem mellékesen szétverték magyarországot.

10 millió magyarnak juttott 90 ezer km2. és 3 millió románnak 100 ezer km2. és budapest választói többsége a mai napi azt mondja erre így jártak ezek a magyarok. azok nem magyarok. származásukban és vallásukban sem. nyugat felsőbbrendűségét hirdető felvilágosult abszolutista vallásában nem magyar. és vannak magyar-ellenesek, és vannak kifejezetten magyargyűlölők. és ezzel a csoportosulással van megválasztva orbán, hogy verje szét ezeknek a nyugaton liberrálisoknak és demokratáknak mondott csoportosulás az intézményeit.

ulpius66 2021.11.28. 09:40:22

"..kontinensünk keleti felén az autokratikusabb macsó felfogás sokkal jellemzőbb, mint Nyugat-Európa országaiban. Az újraéledő „keleti-blokk” számomra afféle Macsó-Európának tűnik."

Ja!

Itt van mindjárt Magyarország!

A LEGMACSÓBB FÉRFI A JOBBIKOS JAKAB PÉTER, AKINEK EGYSZERRE VAN FELESÉGE ÉS KURVÁJA, PÁRTELNÖKKÉNT MILLIÓKAT KERES (PLUSZBAN LOP IS) MÉGIS PARIZERES SZÁRAZ KENYERET ESZIK PIROS ARANNYAL!!!!!
(... és tényleg van, akinek ez a macsóság bejön...)

MEDVE1978 2021.11.28. 11:12:49

Bocs, ez nekem árnyékboksz. Más néven egy álprobléma vagy rossz tényezőkre való visszavezetés. Van egy bizonyos természeti kontinuitás a nemek társadalmi szerepében is, tehát nem véletlenül alakultak ki a mai társadalmi rendszerek - és bennük a nemek rendszere és hierarchiája is. Lehet esetleg ezt hasonlítani a természeti evolúcióhoz is, mivel részben elszigetelt közösségekben alakultak ki különböző megoldások egy-egy problémára. A probléma nyilván a közösség túlélése volt. Erre a történelem, ha úgy tetszik egyfajta evoulúció vagy aki ezt fetisizálja, természetes fejlődés kialakított együttélési mintákat. Ezek döntően patriarchális társadalmak voltak, ami könnyedén levezethető a férfiak genetikai adottságaiból (fizikai erő, kisebb fizikai sebezhetőség, nem ők hordják ki a gyereket). A legtöbb történelmi társadalom egészen a felvilágosodásig ezért patriarchális, ebben a fordításban macsó. A felvilágosodás során kezdett el végleg elterjedni az az eszme, hogy minden ember egyenlő és érző lény. Szépen lassan. Így lassanként a néger rabszolga mellett a nő is egyenlő és érző, gondolkodó emberként lett felfogva.
Érdekes módon ezt az internacionalista szocialista kísérlet intézményesítette, de ez egyfajta részleges integráció csak, a nők továbbra is rosszabb lehetőségekkel bírtak, csak hivatalosan ez tagadva volt. Aztán 1990 után fordult a helyzet, mert mára a fejlett világban átfordultunk a ló másik oldalára. Ehhez számos tényező hozzájárult. Elsősorban az, hogy az oktatási rendszer immár a női egyenjogúságot kezdte el szolgálni. Ez a pálya - a nők empatikusabb mivolta, illetve az, hogy korábban is döntően ők sefoglalkoztak a kisgyermekekkel - egyre elnőiesedett. Még ha megnézzük a XVI-XVIII. századot szinte biztos, hogy csak papneveldék voltak vagy egyetemek. Mindkettőben férfiak tanítottak férfiakat. Az oktatás általános kötelezettséggé válásával rengeteg tanítóra volt szükség, ezért a XX. századra már beléptek ebbe a pozícióba a nők. Ettől kezdve a teljes pálya elnőiesedett, az államnak jól jött, hogy kevesebbet kellett fizetni a tanítónőknek. A nőkkel telerakott tanári kör viszont nyilván elsősorban a saját szocializációjából indul ki, a saját élményeit ismeri. Ennek megfelelően a mai tananyag és tanítás "nőcentrikus", azokat a képességeket használja a gyerekekben, amelyek inkább a lányoknál alakulnak ki. Ülj egy helyben, működj együtt, ne keress konfliktust, ne versengj, tanulj nagy mennyiségű tananyagot magolási, nem logikai alapon (verstanulás) stb.. Ez azért is gáz, mert a fiúk természetes késztetése az erőszak, a kaland, a verekedés ebben a korban, amit így elnyomnak. Az alkalmazkodás a fiúknak nehezebben megy, ez a nehezebb alkalmazkodás a végén pedig azt eredményezi, hogy a lányok tanulmányi eredményei jobbak lesznek. Ennek hatására az 1990-es évektől a fejlett világban jellemző lett az, hogy mindig több lány végez a felsőoktatásban, mint fiú, a tendencia pedig egyre növekvő.
Mivel a fejlett világban több nő végez a felsőoktatásban, lényegében nők kezében van az oktatási rendszer, ezért előbb-utóbb a nők jobb pozícióba jutnak számos területen: a médiában, a vállalatok irányításában stb. Ezért ők viszik be a közéletbe, nyelvbe, gondolkodásba a saját mentalitásukat. A mai woke mozgalom létrejötte ennek hatása is. A férfiak döntő többsége direktebb kommunikációt favorizál, míg a nők ebből a szempontból bonyolultabb lények, erősebb érzelmi reakciókkal egyes kérdésekre. Ki nem ismerné a nőnek feltett sztereotíp kérdést, hogy "Drágám, hát most mi a baj?" és a választ, hogy dühösen "Semmi", aztán a sértődést hetekig. Ezért a nők egy látszólag nem offenzív, körbeíró, nem direkt szóhasználatot preferálnak. Ugyanúgy ott van a mindenki egy gyönyörű hópihe. Általában a nőknek mondják azt, hogy te vagy a kis hercegnő, a család csillaga. Az egy szocializációs örökség, hogy egy nő szívesen fogadja a saját dícséretét, a bókokat, viszont a direkt kommunikációt nem szereti. Ennek a hatása is a mai tabuk használata a nyelvben, ne sértsünk meg valakit, vigyázzunk a kicsi lelkére. Ne nevezzük négernek, sőt már feketének se, ha ő igazából nem férfi és nem nő, hanem állólámpa, akkor szólítsuk állólámpa Jacknek a tanórán.
Itt most az egészet a nőkre vezettem le, de amit írsz a macsóságról (illetve ebben az esetben annak "civilizált" ellentétéről) hasonló módon működik más kisebbségi, korábban elnyomott csoportoknál, mint a feketék, az LMBTQ-k.
A sértődéskultúra, a korábbi diszkriminációt követően érdemi pozícióba kerülés, a médiában meghatározó szerep elnyerése stb. náluk is működött és ez segíti őket most ahhoz, hogy befolyást gyakoroljanak a társadalomra.

midnight coder 2021.11.28. 11:27:05

Elég sok, egymástól független dolgot hoztál össze.
Oltásellenesek aránya: ez igazából inkább a hatalomba fektetett bizalmat jelenti. 40 év kommunizmus és 30 év különféle színû tolvajgazemberek uralma után azért nem annyira csoda, hogy az átlagpolgár szkeptikus. Pláne, hogy az orvosok is kommunikálnak mindent is, és hogy az egészségügyi dolgozók közül is rengetegen vannak akik nem oltatják be magukat. Ezen pedig aztán az átlagpolgár is elgondolkodik: mennyire bízzak abban a kuruzslóban aki maga sem bízik a kuruzslás megbízhatóságában?

Nagy testû kutya: igen, ez valóban farokpótlék, de igazából a kisebbek tartása is elég beteg dolog: amikor meglátom a játszótéren szaró kutyát amint magához hívja a szõkenõ gazdája hogy gyere ide a mamához, mindig elgondolkodom hogy vajon mi lehetett az apuka...

Homokosok: egy dolog a homokosok együttélése, és másik dolog a homokosok nyomulása. Kis hazánkban a lõtéri kutya sem tiltja hogy együtt éljen bárki egy másik azonos nemû emberrel, és nincs is ilyen törekvés.

Migrációtól való félelem: józan ésszel senki nem akarhat migrációt. Ez az európai liberális demokrácia amiben kis hazánkban is élünk, a modern európai ember találmánya. A mi kultúránk terméke, és a mi kultúránkkal kompatibilis. Az elmúlt 100 évben sokfelé próbálták meghonosítani, de igazából mûködõképes csak európában, az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában lett.
Na most, ha tömegeket engedsz be egy országba, az a tömeg hozza magával a saját értékrendjét, kultúráját, vallását. És ha ez nem kompatibilis a miénkkel - márpedig a donor oszágoké általában rohadtul nem az - akkor ez szép lassan az európai liberális demokráciák felszámolását is jelenti.
A libbantak legnagyobb tévedése az, hogy alapjában véve mindenki liberális, ateista, és demokrata, csak a csóróbbak/alulképzettekhez ez még nem jutott el, de ha adunk nekik némi pénzt és egy félórás tanfolyamot, akkor azonnal remek liberális polgárok lesznek. Nos, nem lesznek azok. Még a hozzánk sok évszázaddal közelebb lévõ cigányok jó része sem tudott rendesen beilleszkedni több mint 100 éve.

Ez a dolog megint inkább a hatalomban, és a politikában való bizalom kérdése. A skandináv megbízik a politikusaiban akik hirdetik hogy a multikulti fasza dolog, a magyar nem. A másik, hogy a magyar akinek ellopták a tyúkját tudja mi az a multikulti, a skandináv pedig, ahol még a szemetet sem dobta el 100 éve senki, el sem tudja képzelni hogy van más is mint ez.

"A macsós mentalitásra népszerűségét mutathatja például az, hogy a stadionokban és azok környékén mennyire dominálnak a futballhuligánok (lengyelek, magyarok és a balkáni országok tűnnek ki e téren, valamint az Európából már kiiratkozott britek)."

Elegánsan megfeledkezel a németekrõl, de Pl. az olaszoknál is voltak már érdekes dolgok. Általában véve a stadionokat nem az akadémikusok látogatják.

"Ha viszont azt mondjuk, hogy a „polkorrektség” szerintünk alapvető hiba, akkor azt is definiálnunk kellene, hogy mi lenne a közbeszéd számára az etalon."

A problémák szõnyeg alá söprése még soha nem oldotta meg azokat.

"Európa keleti országaira jellemző inkább, hogy a kisgyerekek szinte minden idejüket a családon belül töltik vagy túl későn kerülnek közösségbe, emiatt későn kezdenek csiszolódni a közszereplés biztonságát erősítő rutinok."

Ja. Ma európában a nyájszellem a fontos és nem a teljesítmény. A gond csak az, hogy egy csapat birka együtt is csak bégetni tud. Az asszertív kommunikáció fontos dolog - de nem helyettesíti a többi képességet.

Nõi (fekete, homokos, stb) vezetõk (programozók, mérnökök, stb). Amit ezen a fronton a "progresszívek" mûvelnek az kb. az, amit anno Horthyék az elsõ zsidótörvénnyel. A faji,nemi, stb. alapú diszkrimináció akkor is csak diszkrimináció, ha arra azt mondod hogy pozitív. Hortyék is fogalmazhatták volna úgy a dolgot, hogy növelni akarjuk a magyar származású újságírók, jogászok, stb. arányát. A végeredmény ugyanaz - a jogegyenlõség sárba tiprása - csak a megfogalmazás más.

MEDVE1978 2021.11.28. 11:43:25

Folyt.: a valóság tehát az én értelmezésemben az, hogy nem a macsóság a probléma és nem a macsóság a fejletlenség. Egy több évszázados folyamatot látni a felvilgásodás óta. Ha valamilyen értékítéletet kell mondanom a felvilágosodás felett, akkor az pozitív lesz, de ezt nagyon könnyű "túltolni" és a mai Nyugat-Európában, USA-ban ennek túltolását látjuk. A túltolás akadályozza meg az arany közép út megtalálásában a nyugati társadalmakat és viszi el őket egy káros egyensúly irányába. Nézzük egyenként az állításokat:
1. Oltásellenesség. Itt egy kicsit paradoxnak érzem, hogy esetünkben a brutál macsó Orbán az oltások mellett mozgósít ezerrel, míg mondjuk a nyugati politikusok ebben visszafogottabbak voltak többen, mégis nyugaton vannak jobban beoltva. Igazából ennek nem valami macsóság az oka a társadalmakban, hanem egyszerűen az internet és a szabadság. Ha ez 30 éve történik, ma már mindenki be van oltva, egyrészt mivel simán kötelezővé tették volna. Mára eljutott az egész én egy autonóm, gondolkodó ember vagyok téma odáig, hogy a kormányok nem mernek a közösség javára erős döntéseket hozni az egyénnel ellentétben. Viszont bejött egy "kontrollálhatatlan" média, az internet. 30 éve minden egyes média azt harsogta volna, hogy oltsd be magad, ma az internettel ez lehetetlen. Az egyén jogainak ilyetén kiterjesztése inkább köthető a korábban leírt macsóság ellentéthez, tehát paradox módon az oltásellenesség egyik okozója pont a feminizmus és egyenjogúsági mozgalom.
2. Homoszexualitás. Számtalanszor leírtam, hogy úgy gondolom, hogy az emberek egy skálán léteznek (Kinsey) a teljesen heteroszexuálistól a 100% homoszexuálisig. Vannak a skála közepén is emberek, akik mindkét nemre nyitottak. A történelmi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy a homoszexuálisok száma aszerint változik, hogy a társadalmak ezt mennyire fogadják el, még az anonim kérdéskörökben is. Ez nekem azt jelenti, hogy a homoszexuálisok egy része a nem elfogadó társadalmakban heteroszexuálisként él. Ez inverz módon azt is jelenti, hogy a biszexuálisok egy része a homokosságot elutasító társadalomban hetero kapcsolatban él - különösebb veszteségérzést nem megélve. Nekem ezt igazolják azok a wikipedia statisztikák, amelyek időszakos mérések egyes országokban arról, hogy a homoszexuálisoknak mekkora volt az aránya 30 éve, 10 éve és most egy társadalomban. Az arány folyamatosan és drasztikusan nőtt, ez pedig azt jelenti, hogy ezeknek az embereknek egy része biszexuális volt mindig is, csak most kiéli a vágyai egy részét. Ez a változás, hogy kiélheti a vágyait, pedig pontosan, hogy a megengedőbb klímára, a levezetett nagyobb egyéni szabadságra vezethető vissza.
3. Migrációs félelem. Ismét a korábban "elnyomottak" hatalomba, elitbe kerülése. Én azt mondom, hogy a migrációs álláspont most perverz módon eltolt Nyugat-Európában és ez köszönhető annak, hogy hangadók lettek egyes "empatikusabb kisebbségek". A migrációs kérdés azonban sokkal összetettebb annál, amit mindkét fél hangsúlyoz.(egyik oldalról, hogy bejönnek a migránsok, akik elveszik a munkahelyet vagy az állam kell, hogy eltartsa őket, bűnöznek, erőszakolnak; másik oldalról, hogy velük gazdagszik a társadalom kulturálisan, az elöregedő társadalomba plusz munkaerőt jelentenek stb.). Itt igazából az erőforrás oldal nagyon fontos. Mire költi erőforrásait az állam? Arra, hogy befogad olyan embereket, akik nem képesek csak óriási ráfordítások árán gazdagítani a társadalmat, ha pedig nincsenek meg ezek az erőforrások kifejezetten káros a tevékenységük. Látni kell azt, hogy közben a társadalom egész Európában nem kezeli azt a problémakört, hogy a közösségekben kevés gyerek születik. Ennek ezer oka van, azonban egyes államok (Németország, Franciaország, USA) gyakorlatban feladta azt, hogy ezzel foglalkozzon, helyette bevándoroltat és amennyire tud asszimilál. Ezt én egy nagyon káros folyamatnak tartom, szerintem a közösségnek tennie kellene azért, hogy bátorítsa a gyerekvállalást a tagjainál, főként, ha ennek szociális oldala is van. Kelet-Európában biztosan van szociális oldala ennek, ezért én ezen az alapon is elutasítom a migrációt.

A fentiekben közös az, hogy a mainstreamben ma a cikkben leírt a mainstream álláspont. Tehát egalitarianizmus = migrációbarátság = homokos barátság = woke eszmerendszer = modern. Én ezt cáfolom, mert egy túlzásnak, az inga túllendülésének tartom. Ebből a szempontból a Nyugat letért a jó útról és ezt fejlődésnek álcázza, minket pedig fejletlen keleti barbároknak mond, holott több esetben mi vagyunk inkább az egyensúlyi, jó oldalon. Az ilyen narratívát elutasítom, szerintem egy baromság.

2021.11.28. 12:07:30

@MEDVE1978:
csakhogy nem ez a konfliktus. mert ebből a szempontból a fideszes iskolarendszer feminin. tanuljad meg ezt a szép verset, mert ez arany jános írta. és erre egy kislány szorgalmasan megtanulja. egy kisfiú ilyekor dacos. nehezebben fogadja el az autoritást. ebben a felosztásban a fidesz preferálta iskola is ugyanolyan rózsika nénis.

2021.11.28. 12:27:35

@MEDVE1978:
ezek a városi tanévnyitó képei.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/2968/180901-varosi-tanevnyito-pl-mj_78.jpg
és ebben az ajándékkönyvet kapó fiúból lesz macsó. pózol. és mellette a kislány engedelmesen átveszi. és a könyvet átadó hölgy tipikus fideszes tankerületi igazgató. kis kereszt, hatalmas klipsz. a diákok cárnőnek nevezik. ez is feminin. és mellette a szemüveses polgármester is az.

nem ebből ered a konfliktus. hanem abból, hogy ez a városi tanévnyitó a templomban van. nem az egyházi iskoláknak, hanem a világi fenntartásúaknak is. a templom a városnak és a világnak (világiaknak) is igét hirdet. ráadásul úgy, hogy a templomba beviszik a magyar zászlót. mondván, hogy a magyar egy keresztény államnemzet.

és a felvilágosultak körében ez a neoprotestanizmus kiveri a biztosítékot. a zsidókeresztények is azt mondják, hogy ezt azért már mégse kellene. a római katollikus bazilikába nem vinnék be a magyar zászlót. a görög katolikusok bevinnék. bizánci rítussal férfiaskodnak. és erre budapest választói többsége azt mondja, hogy náci. és a nácinémet családok mondják identitást vesztetten. és a zsidókommunisták mondják identitásvesztetten. és a liblingjeik. identitást vesztetten. és így orbánnak meg elég belekiabálnia a mikronfonba, hogy hajrá magyarország, hajrá magyarok. ez a konfliktus.

2021.11.28. 12:45:27

@MEDVE1978:
mondjuk ez egy 2021-es ballagás. tanítónéni úgy képzeli, hogy színes lufikkal kellene elballagni. követik a fiúk. és a sorban ott a kerekes székes lány. a fideszes iskola is ilyen.
www.djozsefattila.fw.hu/2021ballagas3nagy.JPG
annak ellenére, hogy orbán ezt szeretné. tiltakozzunk az imperalisták ellenében focilabdával.
lh3.googleusercontent.com/proxy/BzbGmrujvjIq_YdezUDF7H0OeGedFNbsh_oLGb6qHj4u29BWMM8R31qs8rDBitjusLy9Nct9AXFm5YihU1Nc5-8S_TI64WhLf_oVfYee96iN7xNkKhx3vV2A2lauQUZU
a fidesz orbán minden igyekezete ellenére nem tudta létrehozni ezt az erőskultuszon alapuló iskolarendszert. a magyar iskola továbbra is színes lufieregetős. amire budapest választói többsége azt mondja, hogy jaj, milyen sötét, fasizmus. ez a konfliktus.

elvi jelentőségű. orbánizmus a felvilágosult abszolutizmussal áll szembe. és etnikai jellegű. az orbánizmussal egy etnikailag különböző vezető réteg került budapestre. sok hámitával, kevés fehérrel, és kevés sémitával. és eddig fordítva volt. sok fehér (nagyrészt német), sok sémita (nagyrészt zsidókommunisták) és kevés hámita (asszimilálódott cigány). valójában ez a konflikus. csak ezt nem szabad kimondani.

Tamáspatrik 2021.11.28. 16:30:48

@MEDVE1978: Patiarchális és macsó: elég nagy átfedésben van, gyakran egymás szinonimái, de a patriarchálisban van tekintély elem és hatalmi alárendeltség, a macsó inkább stílus.
"a fiúk természetes késztetése az erőszak, a kaland, a verekedés ebben a korban, amit így elnyomnak" - ez nem feltétlenül igaz, sőt a mai társadalomban eléggé nem. Menjen küzdősport edzésre, és ott szabályok között kiélheti.
A pedagóguspálya elnőiesedése: ez régi folyamat, és összefügghet a pálya leértékelődésével, de vannak férfi tanárok is, van elég férfi minta. Nálunk régóta elnőiesedett a pálya, tőlünk nyugatra is, mégis a felfogásbeli különbségek nagyok Európa két felén, ez nem magyaráz meg semmit.
Nem kerülnek nők irányító szerepbe a jó tanulmányi eredmény ellenére sem, mert egyrészt a tanulmányi eredményt később senki nem nézi, másrészt másfajta képességek kellenek az érvényesüléshez, harmadrészt pedig a nők energiája jobban megoszlik a család, gyereknevelés, munkahely háromszögben.

Tamáspatrik 2021.11.28. 16:36:44

"férfiak döntő többsége direktebb kommunikációt favorizál, míg a nők ebből a szempontból bonyolultabb lények, erősebb érzelmi reakciókkal egyes kérdésekre" Pont ez az, ami a mai céges világban nem működik, a nők megtanulják, hogy direkt kérdésre direkt választ kell adni.
"Ennek a hatása is a mai tabuk használata a nyelvben, ne sértsünk meg valakit, vigyázzunk a kicsi lelkére. Ne nevezzük négernek, sőt már feketének se" Ez inkább azzal függ össze, hogy próbálunk tárgyszerűek lenni és a teljesítmény, a képességek alapján dönteni, nem olyan külső tulajdonságok alapján, amit mindenki úgyis lát.
A keleti országok kicsit el vannak maradva talán e tekintetben, de szerintem ez nem döntő, olyan sok idő eltelt már a rendszerváltás óta.
Egyébként az állami szektorban ez még nem jött át mindenkinek, ott van némi lemaradás a versenyszférához képest.
A férfi-női szerepek közelednek egymáshoz az üzleti életben, a nő férfiasabb, de a férfi sem lehet domináns, azaz macsó, mert az sem működik.

Tamáspatrik 2021.11.28. 16:47:08

Oltásellenesség: tőlünk nyugatra is van internet, ott is olvasnak különféle véleményeket, mégis többen oltatják be magukat, pedig a kormánypropaganda nem lehet erősebb e téren mint nálunk.
Homoszexualitás: a jelenség tartalmát illetően maximálisan egyetértek, köszi az összefoglalót. A jelenség társadalmi megítélésében viszont már szerepet játszik az is, hogy mennyire az erős férfi az eszmény, sokaknak ez egy zavaró elem, voltaképpen a világ sokfélesége az, egy katonás mentalitású személynek.
Migráció: "hangadók lettek egyes "empatikusabb kisebbségek" Nem a törökök és arabok írják az újságokat, inkább a társadalmi normák változtak. Ez egy bonyolult kérdés, megint nem a tartalmával akarok foglalkozni, hanem a megítélésével. A katonás macsó számára idegen = ellenség.

"a Nyugat letért a jó útról és ezt fejlődésnek álcázza, minket pedig fejletlen keleti barbároknak mond" Mi is pont azt az utat járjuk mint ők csak késéssel, pl. nálunk sem engedhető meg a cigányozás vagy a munkahelyen a szexizmus.
A saját tempónkban tesszük mindezt, az ilyesmit nem is lehet erőltetni.
Ettől függetlenül egyensúly létezhet, de ez mért épp Kelet-Európa? Hol az arany középút? Talán Oroszországban vagy Szerbiában? Netán Magyarországon? Ez viccnek is rossz.
Dánia esetleg jogot formálhat erre a világ egyik legboldogabb országaként.

Tamáspatrik 2021.11.28. 16:56:01

@midnight coder: Az oltásellenesség nehezen magyarázható, amikor a kormány és az ellenzék nagy része, az orvosok nagyon nagy része mind oltáspárti. A szakételem elismerésének leépülése, ez lehet egy lehetséges ok, épp az is, hogy "én kemény és erős vagyok, minek oltassam be magam".
Migrációtól való félelem: Mindenhol van migráció, most már a japánok is ezen gondolkodnak. Ahol nincs bevándorlás az Haiti és Észak-Korea. A félelem, az ösztönös elutasítás eléggé értelmetlen egy létező jelenséggel szemben, az értelmes inkább arról beszélni, hogyan szabályozzuk, kiket fogadjunk be. Legjobb lenne, ha mindenki maradna ott, ahol megszületett, a magyar ember se menne külföldre, hozzánk se jönne senki, a középkorban volt ilyen, de manapság a világ nem így működik.

Tamáspatrik 2021.11.28. 17:00:20

@midnight coder: "A faji,nemi, stb. alapú diszkrimináció akkor is csak diszkrimináció, ha arra azt mondod hogy pozitív." Épp az, hogy nálunk kell női kvótákon gondolkodni, egy nyugati országban nem különlegesség a női miniszterelnök jelölt, női kvóták a Fideszben kellenek (még ha nem is írják le, de kilóg a lóláb) és még pár magyar pártban. Ha a nőket bátorítják arra, hogy vállaljanak ők is különféle vezető szerepeket, és egy férfinak sem esik le a gyűrű az ujjáról attól, hogy ő mosogat vagy takarít otthon. Ezzel mindenki nyer, mert több tehetséges ember tudja megmutatni a képességeit.

Tamáspatrik 2021.11.28. 17:06:02

@cvsvrs: A szorgalom és a precizitás nem feminin tulajdonságok. A múltban lehet, hogy az volt, mert akkor kellett a férfias fizikai erő és a tűrőképesség (pl. hideg elviselése) ennek ellenpontjaként, de a mai munkakörökben mindez már nem nagyon szükséges.

Tamáspatrik 2021.11.28. 17:23:19

@midnight coder: Annyira gyenge egyébként a szakértelem megítélése nálunk, mert pl. kihozták, hogy az orosz volt a legjobb vakcina, Kásler jelentette be. (Egyébként remélem, hogy jó volt, én is azt kaptam.) A dolog szépséghibája, hogy nem lehet összehasonlítani a többivel, mert nem kaphatták krónikus betegek, az idősek nagy része sem kapta emiatt. Ez nem tűnt fel senkinek, hogy az állítás hibás?
Az oroszok nem tesztelték le a krónikus betegekre, vagy nem hozták az eredményt nyilvánosságra.

2021.11.28. 17:50:22

@Tamáspatrik:
a feltétel nélküli szófogadás, az engedelmesség az, ami kislányos. és a fidesz iskolarendszere is ezt előfeltételezi. erre alapoz. a politikai konfliktus nem abból adódik, hogy a magyar iskola túlságosan poroszosssá vált. és a lányok sírva mennek haza.

nekem volt egy tesi tanárom általános iskolában. (és még gyerekként kérdeztem, hogy mit gondol a szocialista rendszerről. azt mondta, hogy minimálisra kellene szorítani a társadalombiztosítást. meg kell edzeni a gyerekeket. és aki beteg lesz, az így járt. fideszes önkormányzati képviselő lett) na ő azt mondta, hogy most kifutunk parlagra, ami egy külső kertség. a városból kiszalad az osztály keresztül az erdőn. és mindenki nézett ki a fejéből és kérdezte, hogy olyan messzire? a nagyerdőn túlra? néhány alkalom után a fiúk érezték, hogy megnőtt a fizikai teljesítőképességük. és ez a kezdeti kínszenvedést ellentételezte. a lányokkal nem történt meg ugyanez. ők azt mondták, amit most mond az ellenzék, hogy ez a tanár egy fasiszta vadállat, náci, stb. (és nem hallották, hogy miket mondott a társadalombiztosításról.) a fidesz iskolarendszere nem vált ilyenné. lehet, hogy orbán ilyesmit szeretne. ezzel együtt nem vált ilyenné. nem abból ered a konfliktus, hogy a tanári kar erősen maszkulinná vált.

2021.11.28. 18:07:19

@Tamáspatrik:
a fiúk többségénél az engedelmességet a tanárok a fizikai teljesítmény növelésével érik el. amikor a tesi tanár azt mondja, hogy most kifutunk a városon túlra. és ezek után a fiúk érzik a teljesítmény növekedést és az engedetlenek úgy válnak lojálissá. egy ilyen iskolában a lányok nőiessé válnak. csak emberek akanak lenni. az a nőiség. és úgy lehet elérni, hogy egy fiú álma az legyen, hogy sikeresen teljesítse a rohamlövész képzést. íme.
www.youtube.com/watch?v=rxjYk3yMANI
a magyar iskola azonban általában nem vált ilyenné. hanem maradt rózsika nénis. a konfliktus nem abból adódik, hogy a lányoknak kötelező részt venni a haditorna versenyeken és rohamlövész képzésre kell járni.

2021.11.28. 18:35:35

@Tamáspatrik:
a reformáció következtében a papok is házasodhatnak, és akár egy nő tölhet be papi hivatást. a papi kasztban errefelé közel öt évszázada nincs a patriarchátus. senkinek eszébe nem jut kvótát bevezetni. hanem az van, hogy lehetnek papnék és papnők. utóbbi kultusza keleties hagyomány. a kultusz általában keleties.

budapest választói többségének akarata szerint vezessenek be kvótákat csak budapesten. az egészségügyi miniszterek teljesítmény elvűség alapján a kiváló, tapasztalt sebészek közül kerülnek ki. (nem tudom, hogy hány sebész dk-s, vagy momentumos, vagy márki zay péteres. felteszem 0. ) ha budapest választói többsége ezt akarja, akkor a sebészek fele legyen nő. a nők az ellensebészek. müller cecilia mindenki nagymamája. maradj otthon, mossál kezet. ez a közéleti nőiesség. és ezt felteszem kínában is egy néni mondja be naponta a tévébe.

2021.11.28. 19:03:00

@Tamáspatrik:
ez a fidesz által bevezetett sportágválasztó nap. az óvodások játékos formában kiválaszthatnak egy sportiskolában űzhető sportágat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_2287.jpg
de az ilyen. a képen a szociális alpolgármester (aki egy nő) magyarázza az ovisoknak, hogy mi a kosárlabda. ez a kosár. az a labda.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1991.jpg
egyszerűen baromság az, hogy a fidesz valami szörnyű fasizmust vezetne be. orbán nyilván ezt is katonásan vezetné be. és egyébként úgy lenne hatékonyabb. jelenleg a sportágválasztó is feminin. nem az van, hogy debrecen minden óvodása dobjon a kosárra 10-et. és aki mondjuk elég sok pontot elért az bekerül az kosarazhat. és lesznek gyerekek, akik még egyszer szeretnének dobni. ez lenne a maszkulin kiválasztás. a jelenlegi rendszer nem ilyen. a kövér szemüveges kisfiú is téblábolhat, hogy ő is kosarazna. és az ügyetlen is ugrabugrálhat. a szociális alpolgármester mindenki óvónénije vezérletével.

a maszkulin az lenne, hogy mindez katonás rendben történik. reggel 7 órakor gyülekező. névsor olvasás. bemelegítés. és aztán dobjál 10-et. oké fiam, ez még kevés, gyakoroljál. és a nap végére be kell dobni 6-ot, különben nem lehet a sporiskolában kosarazni. az óvodás kortól ez a kiválasztás. maszkulin jellegű. és ez az óvodás kislányoknak nem olyan jó. mert ők sírnak, hogy anya, csak ötöt dobtam be. és lesz olyan fiú, aki egyet se dob be. és esetleg kinevetik a többiek. ami elég megalázó. szóval ennek a rendszernek is vannak hátrányai. ez most játékos, feminin formában történik.

orbán bevezetné haditorna játékokat az óvodában. ami férfias. dr. dobrev klára a nadrágkosztümben az ovisoknak lmbtq meséket olvasna. ami egyáltalán nem nőies. hanem identitását vesztett. ami nőies mondjuk az a sportágválasztó az ovisokkal ugribugráló szociális alpolgármesterrel. az nőcis. a nőiesség is a fideszben van.

midnight coder 2021.11.28. 20:50:20

@Tamáspatrik: "Az oltásellenesség nehezen magyarázható, amikor a kormány és az ellenzék nagy része, az orvosok nagyon nagy része mind oltáspárti. A szakételem elismerésének leépülése, ez lehet egy lehetséges ok, épp az is, hogy "én kemény és erős vagyok, minek oltassam be magam"."

Amennyire én látom, itt inkább a félelem dominál, azaz az oltások mellékhatásaitól tartanak az emberek, persze megjelenik az is hogy tulajdonképpen azok haltak meg ebben, akik amúgy is meghaltak volna, azaz nem tekintik a dolgot komolyabbnak mint egy influenzavírust - amibe azért egy-egy erõsebb hullámban szintén halnak meg jó páran. Illetve olyan véleményt is láttam már, hogy oltás elõtt is sokan haltak meg, de itt az oltás és mégis tarol a járvány, ergo az oltás nem sokat oszt vagy szoroz. Az, hogy a dolog sokaknál itt tart, szerintem leginkább annak tudható be, hogy az orvostudomány hajlamos akkor is megmondani a frankót, amikor igazából lövése sincs semmirõl. Ezt mondjuk más tudományoknál is meg lehet figyelni, de a dokik leginkább azok, akik olyanok mit a rabbi a libákkal (vicclap.hu/vicc/11224/Rabbi_es_a_libak.html).

"Migrációtól való félelem: Mindenhol van migráció, most már a japánok is ezen gondolkodnak."
A japánok eléggé szétcseszték a társadalmukat a demokrácia erõltetésével. De õk is olyanokat fogadnak be, akik kb. hasonló kultúrából jönnek, és nem random afrikai vadembereket.

A migráció lehet egy adott ország szempontjából hasznos, és káros is. Az EU szempontjából Pl. jó lehet egy ukrán vagy orosz, vagy akár indiai, kínai, vietnami mérnök, orvos, de rossz az arab kecskepásztor, az írádtudatlan iszlamista észak-afrikai néger. A gond az, hogy a migránsok döntõ többsége képzetlen, nyelvet nem beszélõ, az európai értékeket nem elfogadó, a demokráciával nem kompatibilis vallással, kultúrával rendelkezõ ember. Ezek tömeges befogadása az amúgy is haldokló európai civilizáció gyors eutanáziáját jelenti.

" Ha a nőket bátorítják arra, hogy vállaljanak ők is különféle vezető szerepeket, és egy férfinak sem esik le a gyűrű az ujjáról attól, hogy ő mosogat vagy takarít otthon. Ezzel mindenki nyer, mert több tehetséges ember tudja megmutatni a képességeit. "

Ja, szépen látszik ez Kunhalmi és Bangóné példáján. Ezeket a tehetségeket tényleg kár lett volna az MSZP-nek elpazarolni :-D. Kis hazánkban - ahogy az EU-ban is - senki nem akadályozza meg a nõket abban, hogy vezetõ szerepet vállaljanak, politiksok legyenek. Ahogy vannak is ilyenek. Az egy másik kérdés, hogy te mint férfi feleségül vennél-e egy ilyet. És persze az is, hogy a cég vezérigazgatónõje feleségül menne-e a cég portásához. Jó eséllyel nemigen, õ valószínûleg inkább egy másik vezérigazgatót keresne. Aki viszont simán választhatja akár a titkárnõjét is feleségnek - ergo a vezetõ néni jó eséllyel mint magányos macskásnéni fogja leélni az életét. De ezen rohadtul nem segít az, ha sok-sok olyan emberbõl csinálnak vezetõt aki erre nem igazán alkalmas.

midnight coder 2021.11.28. 20:54:53

@cvsvrs: Ez az egész sportágválasztó dolog nem maszkulin, hanem hülyeség. Az életben az emberek döntõ többsége vagy fut vagy kerékpározik, esetleg hetente egyszer-kétszer lejár az edzõterembe. Teljesen hülyeség a gyerekeket olyan sportágak irányába terelni amit igazából az gyakorol csak felnõttként is, aki fõállásban ebbõl él.

2021.11.28. 22:14:17

@midnight coder:
akárki kosarazhat a játszótéren, nemcsak az nba játékosok. lehet mondani, hogy akárki nem vívhat. mert az egy elit sport.

a debreceni vívóklub (és felteszem még számosan az országban) óvodás kortól várja a jelentkezőket. és mivel a lányok gyermekkorban hamarabb érnek valamelyest ezért ha valaki akar, akkor együtt vívhat a fiúkkal. ezt akár játszótéren felnőtt felügyelettel.
debrecenivivas.hu/wp-content/uploads/2021/11/IMG_20211113_141607.jpg
a debreceni vívóklubnak (és nyilván számos egyesületnek az országban) van junior, kadet (kadét) és senior részlege. valaki főiskolásként, egyetemistaként lehet félamatőr, vagy hivatásos katonaként félprofi, és profi sportolóként ezzel pénzt kereshet. vívhat egy színész, betanul egy szerephez, vagy edzhet akár teljesen amatőrként. van kerekes székes vívás. és lehet valaki ettől függetlenül hobbi vívó. van egy ingyenes próbaedzés. és utána felnőttként fizeti az önköltséget. a vívóklubban az amatőrök is kapnak egy idősávot. ahol foglalkozik velük valaki. akár személyi edzőt fogadhatnak. mint a konditeremben.) és a vívók tartanak utcai flash mob-okat illetve utcai rendezvényeken népszerűsítik a sportot. úgy, hogy nem lesz mindenkiből élversenyző.

2021.11.28. 22:36:40

@midnight coder:
nulladik lépésben a kiválasztás feminin.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1968.jpg
tehát ha odallának a legkisebbek, akkor nem mondják neki, hogy pistike mégis hogy fogod meg azt a fegyvert. hanem anyuka azt mondja, hogy jaj, de édibédi, ügyik vagytok. akkor is, ha látják, hogy valaki csak téblábol, sose lesz belőle élsportoló. és aztán ha tetszik neki, akkor az egyesületben majd valahová fejlődik. az elitista vívásban a kiválasztás, már maszkulin. de első körbe nem. és ebből adódik a populizmus.

egy ilyen óvodás sportágválasztó politikai nézőpontból olcsó szavazatvásárlás. mert mehetnek a szülők (és nyilván mennek sokan) és odamegy a szociális alpolgármester (mondván, hogy a családokért felel) és nyilván mindenkivel kedves, az is édibédi, aki ügyifogyi. és az ugraburgi hozza a szavazatot. erre mondom azt, hogy a populizmus alapja nem a magas filosz, hanem ez az elemi biosz. lendvai ildikó aligha állna be cselgáncsozni. vagy ferge zsuzsa szociológus az akadémián. mert ők egy elméletet, egy ideológiát akarnak kreálni. és ezzel áll szemben a populista párt (a fidesz) szociális platformja. az alpolgármester asszony földre visz egy fiatal olimpikont.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1952.jpg
lásd putyin puszta kézzel lenyomja a medvét. az a populizmus maszkulin változata. macsó. ez feminin. ez az alpolgármestet (kósa korábbi kampányfőnöke) nőcis.

és ebben a hatalmi játszmában a régi típusú szocialista párt identitás vesztetté válik. mert ezzel nem tudnak mit kezdeni. azt mondják, hogy na jó, és a feltétel nélküli alapjövedelemmel mi lesz. a fidesz azt mondja, hogy feltétel nélkül cselgáncsozhatsz vagy vívhatsz gyerekként. felnőttként meg fizeted minimum az önköltséget.

2021.11.28. 22:46:40

és ugye ha a budapesti németek németek lennének, a zsidók zsidók, akkor ezeket a programokat ezerrel támogatnák. a magyar vívó válogatott tele volt asszimiliálódott vagy integrálódott külhoniakkal. nem támogatják. és ezért orbánnak elég azt mondani a mikrofonba, hogy hajrá magyarország, hajrá magyarok. és úgy tűnik, hogy ez addig garantálja neki a győzelmet amíg nem viszi az országot csődbe, vagy nem teremt csődközeli állapotot. szexista botrányok pro és kontra vannak (ami persze helyetelen, de ez van). és ahogyan a vincentblogon nagyon pontosan írják szekularizálták az antiszemitizmust (nem mondanak olyat, hogy zsidókommunisták, hanem azt mondják "komcsik" dobrev klára "komcsi", mert zsidó. szűrös mátyás nem. kun miklós se, mert bár zsidó, de nem kommunista. hanem azt mondja a ludovikán. szlovákiáról mondhatom önöknek azt, hogy felvidék. megengedik?)

midnight coder 2021.11.28. 23:19:39

@cvsvrs: Szerinted hány olyan ember van aki felnõttként vív úgy hogy nem ez a szakmája? Ez élsport, amiben azért vagyunk jók, mert igazából nulla a reklámértéke, a lõtéri kutyát nem érdeklik, mi viszont roppant boldogok vagyunk hogy be tudunk vele húzni egy-egy aranyérmet. Már persze csak azok, akiket az tesz boldoggá hogy hány aranyat hozott haza az olimpiai csapat egy-egy olimpiáról. Ha valakinek nincs saját sikere, legalább a másokét élvezheti.

midnight coder 2021.11.28. 23:24:07

@cvsvrs: Igazából az embereknek tele a töke Orbánnal és a nemzethy faszságokkal, meg a stadionokkal meg a kereszténynemzeti balfaszkodással. Orbánt egy dolog tartja hatalmon: Gyurcsány. Õt nem akarják hatalmon látni az emberek, és amíg a polgár azt látja hogy a túloldalon Fletó a meghatározó, illetve nagy eséllyel õ fogja nyerni a Trónok Harcát ha az ellenzék hatalomra kerülne, addig rá fognak szavazni Orbánra akkor is, ha naponta nyílt színen szüzeket áldoz a Kossuth téren.

2021.11.29. 01:14:41

@midnight coder:
az ellenzék azt is mondja, hogy gyurcsány nélkül nem lehet választást nyerni. és azt is, hogy gyurcsánnyal nem lehet. a tagadás és a tagadás tagadása állnak szembe egymással.

midnight coder 2021.11.29. 07:07:48

@cvsvrs: Na ja, mert az ellenzék vezetõ ereje ma is a DK. Csak az a gond ezzel, hogy a DK mögött kb. a tagsága áll, azon túl viszont sokkal több szavazót taszítanak mint vonzanak. A másik oldalon egyre többeknek van tele a töke Orbánnal is. Plusz, a történetbe belejátszik az EU, ami mostanra egyre inkább hasonlít a KGST-re: gazdasági eszközökkel próbál belepiszkálni az egyes tagországok belügyeibe, egyre inkább központosítani próbál, és egyre inkább politikai szervezetté válik gazdasági helyett. Rádásul a mainstream politikai erõ az EU-ban egyre inkább a "progresszív" újbaloldal, ami legalább akkora balfék mint anno a KGST-ben a kommunisták voltak. És azzal, hogy ez a bafasz EU is támadja Orbánt, további támogatókat szerez neki.

BiG74 Bodri 2021.11.29. 08:27:36

@Tamáspatrik:
Azért vicces nézni a komment szekciót! Ne vedd magadra, máshol is ez van. Két számomra retard alakot vonzol be kommentre ( medve nincs benne), a többség meg elolvas aztán lép is, mert nem pálya ezekkel társalogni, lásd néhány komment és gyurcsány.
Amúgy jó dolgokat vetsz fel, és termékeny is a blog, tehát érdemes erre járni, de megszólalni ritkán van kedve az embernek.
Viszont legalább szépen alátámasztották amit írtál, legalábbis fidesznyik részről, mert amúgy remélem az ország nem macsóbb más államoknál, csak éppen most egy kisebb része a lakosságnak igen jelentős hangerősítést kap. Az emberek egy része pedig amfoter.

midnight coder 2021.11.29. 09:34:05

@Tamáspatrik: "Nem kerülnek nők irányító szerepbe a jó tanulmányi eredmény ellenére sem, mert egyrészt a tanulmányi eredményt később senki nem nézi, másrészt másfajta képességek kellenek az érvényesüléshez, harmadrészt pedig a nők energiája jobban megoszlik a család, gyereknevelés, munkahely háromszögben. "

Az a nõ aki irányítói szerepben van, nem feltétlenül tölt el annyi idõt a családdal/gyerekneveléssel mint egy mezei beosztott. Ott már játszik az olyan, hogy bejárónõ, babysitter, stb. Legalábbis tõlünk nyugatabbra, de egy szint felett szerintem nálunk is. Inkább az a kérdés, hogy mennyire akarja valaki életét és vérét adni a cégért ahol dolgozik. És nem feltétlenül annak van igaza, aki feláldozza az életét a cég profitjáért. Ez egyébként a férfiakra is igaz, csak bennük általában erõsebb a versenyszellem, fontosabb számukra az elért pozíció, legalábbis fiatalon. És persze nálunk a társadalom is tõlük várja el, hogy hazahozza a sütni való mamutcombot. Anno a gengszterváltás után egy rakás ember lett csak azért öngyilkos vagy alkesz, mert munkanélküliként elveszítette ezt a szerepét, "ingyenélõ" lett, és ezt nem bírta elviselni. Aztán sokan rájönnek, hogy vannak fontosabb dolgok is a cég profitjánál, sokan viszont bekerülnek olyan pozícióba ahol a munka már inkább afféle stratégiai játék, és eszük ágában sincs lemondani róla. Amúgy gyanítom kb. ez hajtja a politikusok nagy részét is: egy Orbánnak vagy egy Gyucsánynak már van annyi pénze, hogy az unokáinak sem kell dolgoznia a megélhetésért.

2021.11.29. 10:47:08

@BiG74 Bodri:
identitás nélküliség. a német, aki nem német.

2021.11.29. 10:51:19

@BiG74 Bodri:
lehet azzal választást nyerni, hogy csak orbán stadionokat épít. és ne építsen stadionokat. és mit építsen. mindegy, csak ne stadiont. hanem iskolát. ez sportiskola. egészségügyet. ez egészségügy. kórházat. azt is építenek. a probléma nem ez, hanem a személyzeti politika. ki nevezze ki a kórházigazgatót. a fidesz vagy a dk? és ha dk nevezi ki, akkor az demokratikus, mert ők a demokraták. ha a fidesz, akkor az náci. mert fidess, narancs tálibok. macsók!

midnightcoder2 2021.11.29. 11:36:58

@cvsvrs: A sport a szórakoztatóipar egy szegmense. Ha Orbán bácsi úgy dönt, hogy õ ezt a szegmenst közpénzbõl támogatja, az jó nagy kicseszés azokkal az adófizetõkkel akik pont leszarják a sportot, mégis az õ pénzükbõl van a dolog finanszírozva. Miközben az oktatás tényleg szar, az egészségügy tényleg kritikán aluli, legalábbis az állami szektor.
Sportiskola? Menj el egy random általános iskolába. Egy rakás olyan van, ami Kádár idején volt utoljára felújítva. És az ott végzett gyerek fogja felépíteni a házad, gyógyítani téged, és nem a sportiskolában végzett orrodat is tisztíccsa.

Orbán bácsi az összes ilyen balfékséggel a normális embereket irritálja, és kérdés csak az, hogy mikor éri el a kritikus tömeget azoknak a száma akik azt mondják, hogy ennél a hülyénél még a Gyurcsány is jobb.

2021.11.29. 12:13:52

@midnightcoder2:
debrecen városa honvédelmi kötelezettségként azt vállalta, hogy évről évre kiállít egy növendékszázadot. a város minden nemzedékből kinevel száz új katonát. akik jelenleg is féléves váltásban részt vesznek békefenntartó feladatokat látnak el. ez egy egy mini nato kontingens. induló misszió. és ehhez járul hozzá debrecen és nyilván még számos magyar város.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3988/200211dandardallomanyatadas_ksz_(1).jpg
ők általában lengyelekkel eljesítenek szolgálatot amerikai parancsokság alatt. koszovóban, libanonban, korábban afganisztánban. ez egy amerikai black hawk helikopter magyar és horvát berepülő pilótákkal.
www.bocskaidandar.hu/images/2021/11_november/04_helikopteres/01_2021_11_08_Helikopter_training_2coy_009.jpg
ez nem szórakozás. és például nekik is kell sportiskola. lehet mondani, hogy művészeti iskola sem kell, hiszen a művészet nagyrészt tényleg csak szórakozás. az óvodások az állam pénzéből csak ne rajzolgassanak, festessenek. mert az csak szórakozás.

az építőiparban dolgozók is igénylik a sportiskolát. a legtöbb szakközépiskolás és nagyon sok főiskolás sportolna. és a magyar állam nekik is biztosít lehetőséget óvodás kortól az olimpiai sportágakban. debrecenben legalább is. és cserébe a város eleget tesz honvédelmi kötelezettségeinek. ez a deal.

2021.11.29. 12:59:38

demokráciában a gyerekeknek nincs szavazati joguk, ellenben mindenfélét csinálhatnak a (állam, egyházi vagy alapítványi fenntartású) intézményekben. festegethetnek, számítógépezhetnek, sakkozhatnak, vívhatnak, stb. amit a szavazati joggal felnőtt társadalom döntő többsége legitimál. ez egy társadalmi maxima. az intézményes gyermekjólét, a gyermekjóléti állam. amihez a kádár rendszer állt a legközelebb. a kádár konszolidáció lényegében erre a skandináv típusú mintára volt alapozva. és ezzel összhangban áll az egyház. ehhez társul a népegyház és evangelizáció. a felnőttek felekezeteket választhatnak. ami egy nem kötelező választás.

ebben a régi típusú skandináv világképben nem az lmbtq közösség volt pozitiv diszkriminálva, hanem a gyerekek. nem a cigányok, hanem a cigány és nem-cigány gyerekek egyaránt. nem a bevándorlók, hanem a bevándorlók és nem-bevándorlók félvér gyerekei. és az ehhez kapcsolódó evenagelizáció a jézus sztoriból gyermeki jóságot emelte ki.

és ebben a feminin elem, hogy errefelé szociális alpolgármester ("mindenki anyukája") ugrabugrál az ovisokkal. és közben az anyukák pletykálhatnak vele. és ez politikai értelemben szavazatvásárlás. és ez a városi sportiskola év végi állománygyűlése. ahol a főpolgármester ("mindenki apukája") beszédet mond átadja a dícsérő okleveleket a legjobbaknak. ez a maszkulin elem. férfias kiválasztódás.
www.debrecenisportcentrum.hu/images/galeria/nagy/14864.jpg
és erre lehet mondani, hogy ettől egy lépés a fasizmus. láthatod az óriáskivetítőn a polgármestert, középen mediaworks rezsimszolgáját. mindez egypárti keretek között történik. felvilágosulatlan módon az egyház hathatós támogatásával. és lehet mondani, hogy sokkal jobb lenne ha mindenki magának sportolgatna. futkározna, vagy kerékpározna és nem lenne ilyesmi. nem szólna ebbe bele a politika. és azt is, hogy ez nem a fasizmus, hanem a normalitás. ilyesmi egy normál európai kisváros. amilyenné válni igyekszik debrecen. vagy székesfehérvár, vagy veszprém, vagy győr. a fidesz vidéki "fellegvárai".

midnightcoder2 2021.11.29. 15:36:17

@cvsvrs: "ugyanez amerikában. ez a nyugat."
Kiváló dróncélpontok.

midnightcoder2 2021.11.29. 17:38:07

@cvsvrs: Ma még. De mire a mai gyerekek felnõnek eléggé meg fog változni a haditechnika. És nem csak az usákoknál de az araboknál is.

Tamáspatrik 2021.11.29. 20:16:16

@midnight coder: A migrációt nem ragoznám, mert ez a poszt nem arról szól, nem is lényegi pont.
Az oltásellenesség pedig nem racionális, hanem egyértelműen érzelmi kérdés. Az állítás, hogy az orvostudománynak lövése sincs semmihez erős túlzás, amikor nagyon sokan vagy oltóanyagokon vagy azok vizsgálatán dolgoznak. Vagy pl. ez: "Tulajdonképpen azok haltak meg ebben, akik amúgy is meghaltak volna" Ja, de lehet hogy öt évvel később.
Erős vagyok és kemény vagyok - ez van mögötte. Nekem igazából semmi bajom vele, ha beismeri, mert nem kell mindenkit beoltani és tényleg lehetnek olyan mellékhatások, amik később fognak kiderülni. Az oltásellenesség számomra elfogadható, de nem őszinte, hanem érzelmi alapú.
A poszt arról szól, hogy ha a sikk az erő mutatása és a politika erre épít, akkor az oltás elfogadása ezzel egy kicsit szembe megy.
Jó a macsóizmus, szükség van rá egy bizonyos szintig, amíg nem válik dominánssá. Pl. a felvágós duma a társadalmi norma, akkor már nem OK.
"senki nem akadályozza meg a nõket abban, hogy vezetõ szerepet vállaljanak, politiksok legyenek. Ahogy vannak is ilyenek. Az egy másik kérdés, hogy te mint férfi feleségül vennél-e egy ilyet. "
Így is kiélik otthon a hatalmi, irányító ösztöneiket, én például tapasztalom ezt. :)) De sokan mások is rajtam kívül.
Igen, nem kellene azt az embert lenézni, akinél a felesége jobban keres, vagy magasabb beosztású. Összehozható a karrier és a gyereknevelés, de fel kell rá készülni. Némely nőnek van elég energiája ehhez, és nem a Kunhalmi félékre gondolok, akik szépen mosolyognak és nem azért nézzük őket, mert az érdekelne, hogy mit mond.

Tamáspatrik 2021.11.29. 20:19:38

@cvsvrs: A nőnél is fontos a kondi, akkor fogja majd érezni a hiányát, amikor kezd felszedni kilókat és nehezen tudja leadni. A munkához és gyerekneveléshez is kell a jó erőnlét.

Tamáspatrik 2021.11.29. 20:24:08

@BiG74 Bodri: Ki mit vonz be, az a sorsa, ez egy ilyen dolog.. Azokat a hsz-eket törölöm csak, amik vagy durvák, személyeskedők. Szoktam törölgetni. Az egyik kommentelő túl bőbeszédű, más gondom nincs vele, a többivel ennyi gondom sincs jelenleg. Ha a komment kapcsolódik a témához, akkor válaszolni sincs mit. A hsz-ek többsége értelmes, tudunk beszélgetni egymással.

2021.11.29. 22:50:38

@Tamáspatrik:
nincs lesz értelmes párbeszéd. nem is volt, és nem is lesz.

Rodney_2 2021.11.29. 23:26:42

@cvsvrs: Lengyelországban a katonák templomban esküsznek fel katonának lenni, saját szemeimmel láttam :) Nagyon megható fesztivált tudnak ebből rendezni az ő történelmi múltjukkal és nagy elhivatottság tudatukkal. Az első ilyet Płock 900 éves katedrálisában láttam, pont néhány nappal azután, hogy olvastam egy felmérésről, amely szerint a fejlett nyugat egyes országaiban a (férfi?) lakosság 85%-a nem mozdulna azért, hogy megvédje a hazáját idegen támadás esetén. És akkor ott álltam szemben az alakzatban, mellre vett fegyverrel felálló, a hazájuk megvédésére felesküdő csillogó szemű (szőke) fiatalokkal. Nem is folytatom... Mit is nevezhetünk ezek után kultúrfölénynek??? (és most is ezek védik Európa keleti határait, ahogy 1920-ban is ők állították meg a Németországba induló szovjet hadsereget)

Rodney_2 2021.11.29. 23:35:16

@MEDVE1978: Kb mindenben egyetértek veled. Amit megerősíteni érdemes, az a buzulás témában kifejtett véleményed. Nekem az orvos rokonok évtizedekkel ezelőtt magyarázták így. Nincsen olyan hogy buzi gén és akkor az illető buzi és kész, ahogy mostanában képesek egyes szervezetek fizetett ügynökei ezt hazudni. A férfi és női hormon egyaránt jelen van mindenkiben és ezek százalékos aránya okozza, hogy vannak nőiesebb férfiak és kiképzőőrmester szerű nők is. Nyilván ha a társdalom érdekét evolúciós és fajfenntartási szemmel nézzük, akkor a heteró kapcsolat "értékesebb" mert képes a fajfenntartásra, míg a többi izé nem. Ha innen nézzük, akkor a buzuláspropaganda (stb) kifejezetten káros a társadalomra. És itt eveolúciós értékekről beszélünk, nem arról hogy 2008-ban még csak 2 EU országban volt buziházasság, a Merkel kancellárként ELLENE szavazott amikor a németek bevezették, ma meg megy a pofázás, hogy ez egy egyetemes alapjog és akinek nem tetszik az legalja barbár ember és takarodjon ki Európából. Elképesztő, igaz??

Rodney_2 2021.11.29. 23:43:56

@Tamáspatrik: Nagyon jó a poszt alapgondolata, az ilyen korrelációszámítások jópofa eredményeket hoznak ki.
Én éltem több országban keleten is és nyugaton is. elég érdekes összehasonlítani. Teljesen egyértelmű, hogy a macsóság és pl az antibuzi gondolkodás északnyugatról délkelet felé "lejt" A beoltottság viszont ennél komplexebb lehet, mert a németek osztrákok és szlovákok is az alacsony átoltottság miatt szívnak. Délkelet Európában az ortodox egyház szerepe elég jeentős, fogalmam sincsen, hogy miért oltásellenesek és nekik ott nagy hatásuk van a népekre. A Balkánon emiatt már kipusztult a püspökök fele az elmúl két évben. A portugálok meg a legjobban állnak, ahol egy tábornok lett megbízva a dologgal és egyszerűen megparancsolta illetve megszervezte, hogy mindnekit beoltanak és kész (ide kívánkozik, hogy te mint Vincent - olvasó talán emlékszel hogy a sok degenerált semmit megcsinálni nem képes bölcsész mit siránkozott és gúnyolódott amikor megjelentek a katonák az operatív törzstől kezdve a kórházakig (mintha nem ez lenne a normális, csak hát aki komplett idióta, az ezt sem fogja megérteni)

Obszerváló 2021.11.30. 08:08:57

A macsóság (vagyis férfiasság) nagyon is pozitív és hasznos tulajdonság, a médiát, az oktatást és ma már egyre inkább a politikát is uraló nősténysoviniszta férfigyűlölet csinál belőle szitokszót.
Európa vagy maszkulin lesz, vagy nem lesz.

midnightcoder2 2021.11.30. 14:01:41

"Az oltásellenesség pedig nem racionális, hanem egyértelműen érzelmi kérdés. Az állítás, hogy az orvostudománynak lövése sincs semmihez erős túlzás, amikor nagyon sokan vagy oltóanyagokon vagy azok vizsgálatán dolgoznak."

Ez tök jó, de én mint átlagpolgár hogy legyek biztos abban, hogy ezek a remek belémlõtt vakcinák nem okoznak mondjuk 10 év múlva autoimmun betegséget vagy ki tudja milyen más nyavaját, amikor a dokik még abban sem tudtak egyértelmû üzenetet megfogalmazni sokáig, hogy kell-e maszk vagy nem.

"Erős vagyok és kemény vagyok - ez van mögötte."
Van ilyen is, és olyan is. Mondjuk ebben is sokat "segített" az orvostudomány és vidéke ami elhitette a polgárral hogy életmóddal és táplálkozással mindent is lehet gyógyítani/megelõzni. És sokan vannak akik egyszerûen tartanak attól hogy egy nem annyira nagyon agyontesztelt gyógyszer mit okoz a szervezetükben. Ez viszont szerintem inkább antimacsóság.

"Igen, nem kellene azt az embert lenézni, akinél a felesége jobban keres, vagy magasabb beosztású."
Itt nem feltétlenül a környezet az aki lenézi az illetõt - inkább saját maga nem biztos hogy túl könnyen elfogadja ezt. És persze a vállalat vezetõ menedzserasszonya sem a portáshoz fog férjhez menni. Viszont egy férfi simán választ nála társadalmilag alacsonyabb státuszban lévõ nõt.

midnightcoder2 2021.11.30. 14:04:22

@Obszerváló: Attól függ mit tekintesz macsóságnak. Sajnos ennek van egy olyan olvasata is, hogy macsó = bunkó. És ez utóbbi nem annyira baj ha eltûnik. A baj az, amikor átesünk a ló túloldalára.

MEDVE1978 2021.11.30. 17:12:14

@Tamáspatrik:

"A pedagóguspálya elnőiesedése: ez régi folyamat, és összefügghet a pálya leértékelődésével, de vannak férfi tanárok is, van elég férfi minta. Nálunk régóta elnőiesedett a pálya, tőlünk nyugatra is, mégis a felfogásbeli különbségek nagyok Európa két felén, ez nem magyaráz meg semmit."

A férfi oktatók száma folyamatosan csökken az évek során. (itt egy magyar cikk: ofi.oh.gov.hu/pedagogusok-osszetetelenek-valtozasa). A fejlett világban hasonló tendenciák figyelhetők meg.
Emellett párhuzamosan csökken a diplomát szerző férfiak aránya: "Az 1960-as évekig a diplomások 80–90%-a férfi volt. 2001-ben ez az arány kiegyenlítődött, míg 2016-ban a diplomások több mint fele (56%) nő volt." www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mikrocenzus2016/mikrocenzus_2016_4.pdf

Adott tehát két folyamatunk: egy elnőiesedő pálya, ahol lényegében a felkészítést és gyakorlatban a kritériumok megszabását és betartatását is többnyire nők látják el. Ezzel párhuzamosan az egész output oldalon egyre kevesebb férfi szerez diplomát. A helyzet konkrétan az, hogy már jóval több nő szerez diplomát. Ez kizárja azt a hipotézist, hogy az egyenlő intelligenciájú nemek között egyszerűen az történt, hogy a férfiak által dominált társadalom korábban elnyomta a nőket és most a normális állapot áll helyre (ugyanis ez egy 50% körüli állandó arányt feltételezne, ami mindkét irányba változik). Ehelyett viszont egyre több a diplomát szerzők között a nők aránya.

Van egy OCCAM borotvája nevű logikai elv, ami azt mondja ki, hogy ha egy problémára több megoldás van, akkor az egyszerűbbet kell választani.
A hipotézis ebben az esetben az, hogy az oktatásban kialakult magas női arány ahhoz vezet, hogy a tanárnők olyan oktatási rendszert alakítanak ki a gyakorlatban, amely esetenként tudatosan / túlnyomó többségében tudattalanul előnyben részesíti a lányokat. Az output pedig az egyre kevesebb magasan képzett férfi.

"Nem kerülnek nők irányító szerepbe a jó tanulmányi eredmény ellenére sem, mert egyrészt a tanulmányi eredményt később senki nem nézi, másrészt másfajta képességek kellenek az érvényesüléshez, harmadrészt pedig a nők energiája jobban megoszlik a család, gyereknevelés, munkahely háromszögben." A tendencia, bár a modern feminizmus ezt tagadja, pedig ebbe az irányba megy. A fejlett országokban folyamatosan nő a magas pozícióba kerülő nők aránya. A másfajta képességeknek egyre több agresszív nő kerül birtokába. A női lemorzsolódás egyik oka egyébként a méhkirálynő effektus (ezt a modern feministák szintén tagadják), aminek a lényege, hogy a nők elvágják a törekvő beosztott kolléganőik útját sok esetben. A férfiak direkt kommunikációja kevesebb "fúrást", a másik háta mögötti konspirációját jelenti munkahelyi közegben. Az élettapasztalatom nekem mind ezt mutatja, a jelenlegi munkahelyemen is és a korábbi munkahelyeken is. A nők többnyire klikkekbe tömörödnek és amennyiben negatív véleménnyel vannak a kolléganőjükről azt egyértelműen megjelenítik. A férfiaknál jóval kevesebb a hasonló minősítgetés.

MEDVE1978 2021.11.30. 17:40:18

@Tamáspatrik: "Ennek a hatása is a mai tabuk használata a nyelvben, ne sértsünk meg valakit, vigyázzunk a kicsi lelkére. Ne nevezzük négernek, sőt már feketének se" Ez inkább azzal függ össze, hogy próbálunk tárgyszerűek lenni és a teljesítmény, a képességek alapján dönteni, nem olyan külső tulajdonságok alapján, amit mindenki úgyis lát.

Nem értek egyet ezzel. Nekem ez egy alapállapot, egy kulturális örökség (nyelv), hogy mit hogyan nevezek el. Magyarország nem volt rabszolgatartó ország, semmi negatív jelentéstudat nem társult az elmúlt több száz évben a négerhez, ez volt a népcsoportja megnevezése. És akkor valaki hirtelen "sértőnek" érzi ezt és azt várja el tőlem, hogy a kulturális örökségemet, az identitásom részét módosítsam, mert őt - aki egy idegen nekem és nem vesz fel helyiértéket- sérti.
Oltásellenesség: Kihagytam azt, amit már valaki írt, konkrétan a hatalomhoz való viszonyt, ellenállást / bizalmatlanságot. Nálunk ez jön rá az internetre és okozza a válságot.

"Ettől függetlenül egyensúly létezhet, de ez mért épp Kelet-Európa? Hol az arany középút?" Társadalmi változások vannak, ez egy észlelhető valóság. Ha mondjuk női egyenjogúsági szempontból nézem, akkor sok szempontból pozitívnak tekinthetők ezek a változások. Persze a női egyenjogúságról általában elfelejtik elmondani, hogy a jelenlegi tapasztatalati adatok alapján az emberiség kihalásához vezet. Ugyanis a fejlett világ országaiban mindenhol fogy a társadalom, legfeljebb a fejlődő országokból történő bevándorlás (ahol a nők nem egyenjogúak és tradicionálisabb modell van) tartja fenn / növeli a lélekszámot. Ennek elsősorban úgy látom, hogy az az oka, hogy (tendenciózusan), ha a nőknek megengeded, hogy válasszanak hány gyereket akarnak, kevés gyereket fognak választani + több szórakozást, szabadságot, kirándulást stb. Persze ez kulturálisan is eltérő, ha Magyarországon mondjuk minden kismama kapna 20.000.000 Ft-ot a második gyerekéért, akkor jóval nagyobb lenne a szaporodás. A lényeg, hogy itt ismét látjuk a pozitív oldalt (nagyobb egyenjogúság, boldogabb nők), de teljes mértékben tagadjuk a negatív hatásait.

A migráció egy hasonló folyamat. Lehet, hogy fenntartható egy olyan egyensúlyi rendszer, hogy bevándorlókat fogadsz be a jóval fejletlenebb társadalmakból és megtartod erővel a bevándorlást egy olyan alacsony szinten, hogy csak a társadalom lélekszámának minimális növekedését okozza. Viszont senki nem gondolkodik abban a két dologban, hogy ebben az esetben pont a legtehetségesebbeket veszed el a fejlődő országokból vagy hatalmas összegekkel kell ezeket az embereket integrálnod (megtanítani a nyelvet, versenyképes tudást). Bizonyos értelemben a saját népességed elől veszed el a pénzt, hogy az egyensúlyt fennartsd. Ez ismét népszerűtlen része az újbaloldalon ennek a kérdésnek.

Nem tudom, hogy hol van az egyensúly és nyilván a saját meggyőződésem is befolyásol. Mindenesetre a tőlem két szélsőértékre lévő rendszert (woke nyugati és mondjuk talibán) egyaránt elítélem.

BiG74 Bodri 2021.12.01. 11:30:06

@MEDVE1978:
Már bocsánat, de a női tanárnők a nőnemű diákokat részesítik előnyben hipotézisnek Occam borotvája az alapja, vagy van valami tényszerűbb is, mert ez így egyáltalán nem igaz. Ki tetszett hagyni, hogy tanárő és tanárnő között is komoly különbségek lehetnek.

BiG74 Bodri 2021.12.01. 11:41:26

@MEDVE1978:
Továbbá, az hogy nők nagyobb számban kerülnek vezetői pozícióba, az csak annyit jelent, hogy adott területen, ahol egyenlő esélyekkel indulhatnak, megkezdődött a kiegyenlítődés. Az teljesen igaz, hogy sajnos a végzettség, tudás a későbbiekben keveset számít, de ezt a rendszert férfidominancia alakította ki, egy elszart macsóság ( ha kell kifejtem).
Az alapján pedig, hogy férfi kollégáim hányszor duruzsoltak rólam a főnöknél, meg a férfi vezetők miket mondtak a szemünkbe, és miket a hátunk mögött, hát szerintem jó helyre kerülhettél, vagy eleve nem volt esély a tényleges emberi viselkedés megtapasztalására. Megjegyzem, a csajoktól sokkal több nyiltságot, egyenességet és egyben sokkal több segítőkészséget, jóindulatot kaptam, mint a férfiaktól.

MEDVE1978 2021.12.01. 13:08:01

@BiG74 Bodri:
Egyértelműbben van két tényező, ami nem vitatott(szerintem, de lehet vitatni, ha van erre mérvadó statisztika, forrás):

1. Az oktatási rendszerben a tanárok döntő többsége nőnemű a fejlett országokban. A nők aránya folyamatosan növekszik a történeti adatok szerint az utóbbi 60 évben.
2. A fejlett országokban a felsőoktatásban végzett diákok közül folyamatosan több és több nőnemű, tehát a nőnemű friss diplomások aránya növekszik.

Szerintem ez a két adat korrelál, tehát együtt mozog. Azt kell kideríteni, hogy ez az együttmozgás véletlen-e vagy mire vezethető vissza a 2. pont.
Az első pontnak tudjuk kb. az okát (az oktatás presztizsének csökkenésétől, a munka megfizetettségéig sokminden). A kérdés az, hogy magyarázza-e az első a másodikat, van-e érdemi, ok-okozati összefüggés. Az én feltételezésem az, hogy van: a rendszer a nőnemű diákokat részesíti előnyben és ez azért van, mert a nők jobban értik a nőket, jobban bele tudnak helyezkedni a szituációikba, azt, hogy mire képesek, hogyan lehet őket ösztönözni, a női követendő magatartást (szorgalom, empátia, kooperáció stb) jobban értékelik stb.

Ezt lehet cáfolni, de akkor kérdéses, hogy mi az oka a 2. folyamatnak, tehát, hogy a női végzősök aránya nem kiegyenlítődött a férfiakkal az utóbbi 30 évben, hanem jelentősen meghaladta azt és továbbra is növekszik a különbség. A férfiak elhülyültek, netán hülyébbek lesznek folyamatosan?
Kíváncsi vagyok milyen más oka lehet ennek a folyamatnak.

MEDVE1978 2021.12.01. 13:22:41

@BiG74 Bodri:

"Az teljesen igaz, hogy sajnos a végzettség, tudás a későbbiekben keveset számít, de ezt a rendszert férfidominancia alakította ki, egy elszart macsóság ( ha kell kifejtem)."

Teljes mértékben nem értek egyet. Önmagában a végzettség szart se ér, főleg az olyan oktatási rendszerekben, mint a magyar, ami nem az életre készít fel. Az, hogy valaki mennyire képes mechanikusan elsajátítani egy rakat baromságot, a későbbi életben keveset fog számítani.

Volt két beosztottam (mindketten nők): egyiküknek 3 (!) diplomája volt, a másik középiskolát végzett. Mégis a második sokkal gyakorlatiasabb volt, mint a 3 diplomás és jól végezte a munkáját (míg a 3 diplomás nem mutatott különösebb intelligenciát, problémamegoldó képességet). Egyik volt munkahelyemen az egyik kolléganő folyamatosan háborgott, hogy neki 2 diplomája van és még szakképesítése is, de nem emelik meg a bérét. Holott képtelen volt összetettebb problémákat megoldani és lusta is volt. NEm is jutott egyről kettőre.
Máig emlékszem Klárikára, egykori osztálytársamra. Klárika egy stréber volt. Mindig mindent megtanult, bemagolt, apukája és anyukája is ezt várta mondjuk tőle. Ezt folytatta egészen egyetemig, jogász lett (a magolás jól jött), aztán valahogy nagy nehezen bírónő lett belőle. De abból full átlagos, nem vezető, nem kreatív. Apu-anyu is jogász volt, jól csengett a neve, Klárika pedig tökéletesen magolta a joganyagot is. Mégis, ha választhatnék, hogy Klárikával (Summa cum laude blabla) vagy egy másik általam ismert bírónővel Katival dolgozzak együtt, ezerszer választanám a kalandos múltú Katit, aki átlagos tanuló volt és onnan küzdötte nagy nehezen fel magát.
Ez mind azt mutatja, hogy a végzettség nem érdekes, egy embert nem minősít.

A személyes tapasztalatokat illetően annyit, hogy volt alkalmam 30 fős igazgatóságon egy női igazgató beosztottjaként dolgozni, illetve volt alkalmam olyan több száz fős cégnél is dolgozni, ahol nő volt a vezérigazgató. Brutál maszkulin magatartást vett fel mindkettő és ezt nagyobb mértékben éreztette a női beosztottakkal.

Sadist 2021.12.01. 16:04:43

Baromság az egész macsósdi Európa elmélet. A nyugati világnak jelenleg pont az a baja, hogy nyápic kis puncik gyülekezetévé vált és a férfiasságnak az írmagja sincs meg.
Ezeréves mém: impossiblehq.com/wp-content/uploads/2019/06/1514597154612.jpg
Ennek vagyunk jelenleg a 3. és 4. fázisa között.
Az okokat MEDVE1978 nagyon pontosan leírta.

Sadist 2021.12.01. 16:20:04

@Tamáspatrik: "A pedagóguspálya elnőiesedése: ez régi folyamat, és összefügghet a pálya leértékelődésével"

A pedagógusi pálya azért nőiesedett el, mert állami szféra, ahol nem kell versenyezni senkivel, és emiatt a tanárok nincsenek rákényszerítve a fejlődésre. Icuka elvégzi a tanárképzőt, megkapja a tanári diplomáját, aztán nyugdíjas koráig ellébecolhat a megszerzett tudásával. Igaz, hogy nem valami magas a tanári fizetés, de legalább nem fenyegeti az a veszély, hogy ha nem tartja up to date a tudását, akkor megválnak tőle, a magasabb fizuért nem kell gyakorlatilag semmit csinálnia, mert a ledolgozott évek számával arányosan nő, és nem kell mellé semmi teljesítményt felmutatnia. Meg közben nyugodtan elmehet szülni pár gyereket, utána úgyis vissza fogják venni.

Ezzel szemben azokon a pályákon, ahol kőkemény verseny van, folyamatosan tanulni, fejlődni kell, teljesítményt kell felmutatni, ott messze felülreprezentáltak a férfiak.

BiG74 Bodri 2021.12.01. 19:28:34

@MEDVE1978:
A korreláció ténye, és az azt leíró függvény az két dolog. A korreláció megállapítása viszonylag egyszerű. A magyarázat, pláne ilyen esetben nagyon nehézkes. Nem is értek egyet, hogy "a rendszer a nőnemű diákokat részesíti előnyben". Nem hiszem, mert az én olvasatom, hogy a nőneműek részesítik előnyben a tanári pályát. Megtehetik, hiszen, mint mondottam, azonos feltételekkel indulnak neki, sőt bizonyos szakmákban felismerhető egyértelmű hátrányaikat figyelembe véve, itt is amolyan dúsulás lép fel. A férfiak szélesebb körben terülnek, nagyobb az átjárás, mint a nőknél. A nők szűkebb körből válogatnak., válogathatnak.

A végzettség, hogy szart sem ér?
Hát azért vicces, de ha már személyes példákból indulunk. A jelenlegi főnököm közel nem szakmabeli, alapjában határozott úriember, de a szakmához hülye, mert nem ezt tanulta, és soha az elmúlt harminc évében bele nem olvasott volna. Ezért szakmai képzettlenségét tapasztalattal, és eréllyel pótolja ki. Jelenleg gyakorlatilag egy jól fizetett, jól tartott adminisztrátor, akivel szakmai síkon képtelenség problémát megoldani, sőt azt se hagyja, hogy a lejjebb lévő képzettek megtegyék, mert attól láthatóan fél. Megy így a cég? Még megy. Hogyan? Beragadva abba az állapotba ahol tizenegy éve átvette, lassan leépülve, minden változásra gyanakodva figyelve, késve reagálva, sőt sokszor elengedve. Az ő pozíciója az alfahímé. Ki nevezte ki? Egy másik ilyen alfahim, aki problémamegoldásra annyit tud, hogy " megbaszok mindenkit".
Én mérnök vagyok, régi képzésű, mikor munkába álltam akkor is már jelentős szakmai üzemi tapasztalattal tettem. De én a tapasztalat mellé hosszú évek tankönyvi tudását tudtam mellé tenni.
Úgyhogy, ha ez a gondolat: "Önmagában a végzettség szart se ér, főleg az olyan oktatási rendszerekben, mint a magyar, ami nem az életre készít fel." Akkor hagyjuk az oktatást! Vagy talán tessék kicsit árnyalni a kijelentést. Hozzáfűzném, a főnököm minden elbaltázott döntését ezzel indokolja, hogy a szakma semmit sem ér, ők se látták volna, vagy tudnák megmagyarázni. Kérdés, hogyan mondjam el neki mi történt, ha csak a kötőszavakat fogja felismerni?

A nőkről meg annyit, hogy belülről annyira nem különböznek tőlünk, de alapvető biológiában sem.
Pláne, hogy kezdenek megszabadulni ezeréves béklyóiktól. Sok féle ( hála Istennek!) van, mint férfiból.
Ezért jó felvetés az, hogy pontosan mi is a macsóizmus? Csak férfi lehet macsó? Mert ha igen akkor ez szexuális vonás, sokkal szűkebb körben értelmezhető, mint a felvetésben. Ha bizonyos negatívumokat sorolunk ide, bővítve a kört, akkor miért ne lehetne igaz ez némely nőre is?
Pozitív macsó? Szűkebb körben akitől nedves lesz a nők bugyija? Akkor már eleve sokféle lehet.
Ha viszont egyéb pozitív vonással toldjuk, akkor pontosan mitől macsó?

Hogy befejezzem végre, a macsó alapjában nem értelmezhető, de inkább a férfi dominancia negatív jele. Visszakanyarodva lásd a főnököm, és a környezetét, nem a szakma, a tudás, vagy az amúgy meglévő néhány jó tulajdonsága juttatta oda ahol van, hanem az ezektől független megítélés. Külső jegyek, magánéleti dolgok, szimpla erős maszkulin jelleg. Nem bűn ez, de látható, hogy önmagában használva káros, selejt képző. Ez látom ott is "..volt alkalmam olyan több száz fős cégnél is dolgozni, ahol nő volt a vezérigazgató. Brutál maszkulin magatartást vett fel mindkettő és ezt nagyobb mértékben éreztette a női beosztottakkal.". Tanult magatartási forma, csak nem mindegy mi volt előbb a magatartás, vagy a pozíció megszerzése ami aztán kiváltja a magatartást.

MEDVE1978 2021.12.02. 12:08:50

@BiG74 Bodri:
"A korreláció ténye, és az azt leíró függvény az két dolog. A korreláció megállapítása viszonylag egyszerű. A magyarázat, pláne ilyen esetben nagyon nehézkes"

Elismered a korrelációt (tehát a két tendencia változását látszólag párhuzamosan), ismét cáfolod az elméletet (a rendszer tendenciózusan előnyben részesíti a nőket), ugyanakkor nem adsz választ a jelenségre. A kérdés nem az, hogy miért több a női tanár (mert dúsulás jön létre valamilyen okból), mert ez önmagában nyilván nem feltétlenül problémás, káros jelenség. A kérdés az, hogy a férfi diplomások aránya miért csökken folyamatosan.

"Önmagában a végzettség szart se ér, főleg az olyan oktatási rendszerekben, mint a magyar, ami nem az életre készít fel."

Ezt azért látod másképpen, mert mérnök vagy. A mérnöki azon kevés szakmák egyike, ahol tényleges gyakorlati képzés zajlik már mondjuk az egyetemen is. Ettől függetlenül itt is igaz lehet, hogy önmagában a végzettség szart sem ér, kell hozzá intelligencia/elhivatottság/tehetség is. Az én példáimból az is látszik, hogy az intelligencia/szorgalom/tehetség és a tanulmányi eredmény nagyon sokszor elválik egymástól, a magyar rendszerben főleg. Viszont ma a magyar rendszerben egy eladó, egy call centeres, egy bürokrata, egy minisztériumi dolgozó, egy postás, egy gyári dolgozó nem az iskolarendszerben szerzett képzésére alapoz.

A főnöködhöz. Alapvetően mást gondolok erről. Ha én bankigazgató vagyok és felkérnek pénzügyi vezetőnek a Paksi Atomerőműbe, akkor semmit sem kell tudnom a maghasadásról. Sőt én most kapásból el tudnék vezetni szinte bármelyik minisztériumban számos főosztályt, boltvezető tudnék lenni stb. Ez azért van, mert ugyanúgy emberekkel és folyamatokkal dolgozol. Azt, hogy milyen magasan kell még szakmai ismeretekkel rendelkező vezetőnek lennie valakinek, nyilván az adott szféra határozza meg. Úgy tűnik, te rosszul jártál azzal, hogy egy analfabéta főnököt raktak a fejed fölé, de ennek nem az az oka, hogy nem ért a szakterülethez és nincs meg a végzettsége, hanem az, hogy vezetőnek is rossz. A jó vezető ugyanis képes motiválni, bíztatni az embereit, támaszkodik rájuk olyan kérdésekben, amelyekhez nem ért, majd részben a saját sikereivé képes átkonvertálni az ő sikereiket. Hasonló esetben nekem nem az lenne a válaszom az egészre, hogy jaj nem értem, miről van szó, hanem az, hogy összeültetnék 3 kollégát, hogy egyeztessék, figyelném és a végén ha konszenzusra jutnak, akkor azt az álláspontot képviselném kifelé, mint vezető. Mivel a főnököd erre nem képes, ezért vele sem elsősorban végzettségi, hanem vezetői képességbeli gondok vannak.

Sadist 2021.12.02. 14:40:02

@BiG74 Bodri: "Tanult magatartási forma, csak nem mindegy mi volt előbb a magatartás, vagy a pozíció megszerzése ami aztán kiváltja a magatartást."

A magatartás indukálja a pozíciót, nem fordítva, ez a Napnál is világosabb. Senki sem kerül csak úgy a ranglétra tetejére és válik maszkulinná, hanem a maszkulin tulajdonságoknak köszönhetően (asszertivitás, kompetitivitás, egyet nem értésre való hajlam (disagreeableness)) képes feljebb törni a ranglétrán.
Fordítva olyan, mintha azt mondanád, hogy a profi NBA játékosok azért olyan magasak, agilisek, kompetitívek, mert az NBA legjobbjai közé jutottak. Nyilvánvalóan nem.

Sadist 2021.12.02. 14:42:00

@BiG74 Bodri: "A nőkről meg annyit, hogy belülről annyira nem különböznek tőlünk, de alapvető biológiában sem."

Nézz meg néhány Jordan Peterson előadást/interjút, sokat tanulhatsz belőle.

Tapi2021 2021.12.02. 17:12:27

Srácok!

Még nem jöttetek volna rá, hogy mindenhol kb. ugyanaz a húsz-harminc ember beszélget, vitázik? :-)

Ami nem baj, mert nagyjából lefedjük a fontosabb irányvonalakat, "oldalakat".

Annyiból rossz csak, hogy komoly energiát rakunk ebbe, kis hatékonysággal és eredménnyel az alacsony elérés miatt.
De legalább nekünk jól esik elmondani a véleményünket.

Tapi2021 2021.12.02. 17:28:06

Nők: Sok forrás azt mondja, hogy a felső vezetők többsége lényegében szociopata és pszichopata beütéssel rendelkezik, különben nem volnának képesek a nyomást elviselni. Ugyanígy a politikusok is.
Pl. a nők lelki alkata rosszabbul viseli el a folyamatos gyűlöletet és nyomást. Akár cégvezetőként akár politikusként. És mind kap bőven ezekből.

Migráció: Ha nem megy/menne át (már nem is lassan, hanem igen csak gyorsulva) honfoglalásba, amelyből a fennálló rend, kultúra és civilizáció gyökeres megváltozása következik, kisebb ellenállást okozna.
A nyugatiakat már hozzászoktatták a bevándorláshoz. De valójában lassan főnek, mint a béka az üstben. Kis adagokban jöttek, elfértek, nem kértek külön jogokat, külön kaját a menzán, az európai- és keresztény jelképek eltüntetését, (már van, ahol alapítóatyák szobraiét is...!!!), stb., elvoltak csendben a maguk közösségeiben. Eddig. Most már jön a tömeg és sokan is vannak. Fordul a kocka! Megfő a béka!
Csak már nem tud mit csinálni.

Mi még igen. De nem sokáig.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:37:30

@MEDVE1978: Ahogy megyünk felfelé az oktatásban, egyre nagyobb lesz a férfiak aránya, az egyetemeken már ők vannak többségben. Nem csak azt kell nézni, hogy ki kap diplomát, hanem hogy ki milyen minőségút kap, például orvosok és mérnökök között kevesebb nő van. Manapság a felsőfokú végzettség azt jelenti csak mint pár évtizeddel ezelőtt a középfokú, szellemi munkára kvalifikál, de ezen belül milyen szellemi munkára, azt a végzettség dönti el. Nem a kapott jegyek, a tanulmányi eredmény, hanem hogy hol végzett, milyen szakon. Ég és föld a különbség a különféle szakok között.
A nő nagy része fontosabbnak érzi, hogy szellemi munkát végezhessen, fizikálisan már elég megterhelő lehet a háztartás (hagyományos női szerep).
A női beosztottak valóban női közegben hajlamosak úgy viselkedni, férfi közegben azonban megtanulnak másként, láttam már jó női vezetőket, igaz hogy gyakrabban humán szakon.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:40:02

@midnight coder: Még egyik vakcinának sem voltak olyan drasztikus hatásai, pedig sok félét alkalmaztak már. Más kérdés, hogy elterjedtek pletykák ilyesmiről, de ezek álhírnek bizonyultak. Inkább az van mögötte, hogy nincs szükségem az orvostudományra, egyedül is boldogulok.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:44:24

@MEDVE1978: "a női egyenjogúságról általában elfelejtik elmondani, hogy a jelenlegi tapasztatalati adatok alapján az emberiség kihalásához vezet" Erre azt mondom, hogy végre. Malthus még azzal ijesztgetett, hogy exponenciális lesz a népességnövekedés, emiatt a sok háború elkerülhetetlen. Kell, hogy csökkenjen a népesség egy bizonyos szintig, a fenntarthatóság miatt akárhogy szorzunk és osztunk ez jön ki, egy idő után stabilizálódni fog, a biológiai rendszerek ált. ilyenek, belső visszacsatolással működnek.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:47:17

@MEDVE1978: "pont a legtehetségesebbeket veszed el a fejlődő országokból vagy hatalmas összegekkel kell ezeket az embereket integrálnod (megtanítani a nyelvet, versenyképes tudást). " Mire ment volna tehetségével egy velejéig korrupt afrikai országban? Tőlünk is azért mennek el a fiatalok nyugatra, mert a korrupció fontosabb mint a pénz.
Az a jó persze, ha a tehetséges ember később visszamegy és otthon is próbálja a tanultakat megvalósítani.
Egyébként köszi a választ.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:52:34

@Tapi2021: "a felső vezetők többsége lényegében szociopata és pszichopata beütéssel rendelkezik," Nem ez jellemzi a vezetőket, nincs ilyen komoly felmérés. Ami közös jellemzőjük, az átlag feletti intelligencia mellett az a mentalitás, hogy a másik azt tegye valamilyen módon, amit én szeretnék. Ez nincs meg az emberek nagyobb részében, viszont minden vezetőben megvan, ettől még nem szociopata.

Nem fő meg a béka Az USA sem főtt meg, integrálta mindig a bevándorlókat. A keresztény Európát elözönlötték a pusztai népek és mind keresztény lett. Nem nagyon van más választás, ez kb. olyan némi túlzással, hogy a Felvidéken van szlovák és magyar nyelvű mise is, de megférnek egymás mellett.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:55:28

@Sadist: Persze, hogy felülreprezantáltak a férfiak a nem állami szférában, a nő nem tud annyira versenyezni, mert az a család rovására mehet. Ha nincs annyira kíméletlen verseny, a nő is érvényesülhet.

Tamáspatrik 2021.12.02. 21:57:20

@MEDVE1978: A nők mindig többségben vannak azokon a területeken, ahol emberekkel kell foglalkozni, inkább humán beállítottságúak, a férfiak pedig a műszaki területeken. Valószínűleg a szociális készségeik jobbak, vagy jobban törekednek a fejlesztésére. Egy főnöknek viszont sokféle készsége kell, hogy jó legyen, humán, szakmai stb.

Tapi2021 2021.12.02. 22:25:21

"Az én feltételezésem az, hogy van: a rendszer a nőnemű diákokat részesíti előnyben és ez azért van, mert a nők jobban értik a nőket, jobban bele tudnak helyezkedni a szituációikba, azt, hogy mire képesek, hogyan lehet őket ösztönözni, a női követendő magatartást (szorgalom, empátia, kooperáció stb) jobban értékelik stb. "

Ebben bizonyosan van igazság.
A tanári szakma elnőiesedett. Részben a megbecsültség miatt, részben, ahogy valaki írta is már, mert nem egy versengő szakma.
És annak, hogy ez így van egyértelmű hatása van arra is, hogy milyenek az iskoláink, milyen az oktatás, hogy a fiúkat nem értik és nem is ismerik el úgy, ahogy azt a fiúk igényelnék. Az iskolák a lányokra vannak optimalizálva. Érzelmileg is és követelményekben is. A magolás van értékelve, nem a gondolkodás vagy a kreativitás. Mondd vissza az anyagot, és azt értékeljük, mást nem. Minél jobban mondod vissza, annál jobb jegyet kapsz rá.
És ez sajnos az egyetemen is így van.
(Nagyon szeretem pl. a filozófiát csinálni, az egyetemen nem lehetett filozófia előadásokon csak jegyzetelni és azt vizsgán visszamondani, és kész. Ennyit a filozófiáról, amikor nem filozofálunk egyeteken sem, csak tananyagokat mondunk vissza fejből arról, hogy XYZ hogyan filozofált.Meg mikor...? És ez csak egy tantárgy,)

A lányokhoz meg sokkal közelebb áll, hogy memorizáljanak és visszamondjanak - változatlanul - minél pontosabban szövegeket. Ezért hasítanak az egyetemeken is. A fiúk inkább beszélnének dolgokról, megnéznék több aspektusból... De nem lehet. Jegyzetelj és mond vissza. Ilyen a rendszer.
Ahol éppen nem, ott a fiúk teljesítenek jobban máig!

Tapi2021 2021.12.02. 22:39:57

@Tamáspatrik: A béka már megfőtt, több nyugati országban. Visszafordíthatatlanok a változások, amiket a bevándorlók generálnak.

Az USA sokáig egy Nyugat-Európa 2.0 volt. Addig amíg az európaiak dominálták. Most, ahogy ez kezd megváltozni, már a társadalmuk is változik. Szitokszó a fehér, és alapítóatyák szobrait döntögetik. És ez még csak a kezdet!

Mondjuk az USA nem a legjobb példa, mivel ott az európaiak is bevándorlók.

Itt Európában érdekes a helyzetünk, ahol ezer - több ezer éves népek és kultúrák vannak. Amelyek ezredek és századok alatt alakították ki a maguk helyét a világban. Sok-sok áldozattal.
És most jönnek a "barbárok" és betörik a kapukat. És úgy lesz, mint Rómában. Ennek a "birodalomnak" is vége abban a formában, ahogy eddig létezett.
És Rómából sem a barbárok törvénykezése és kultúrája az, ami máig hatóan fennmaradt. Ergo, egy visszaesést hozott a civilizációjuk "sokszínűsödése".

MEDVE1978 2021.12.03. 09:30:08

@Tamáspatrik:
Ez nem egy állandó állapot.
www.zippia.com/college-professor-jobs/demographics/

Mivel fejlett országok, egy amerikai statisztikát hoztam. Ezen is látszik, hogy folyamatosan növekszik a felsőoktatásban is a női oktatók aránya, az USA-ban már 2018-tól többségben vannak. Ismét ott a kérdés, hogy ennek mi az oka (megértem, hogy a pedagógusokat általában rosszul fizetik, de az egyetemi tanárokat az USA-ban azért nem).

"A nő nagy része fontosabbnak érzi, hogy szellemi munkát végezhessen"
Ezzel így nem tudok nagyon mit kezdeni... A diploma mindenhol a világon általánosan jobb megélhetést, jobb lehetőségeket, jobb foglalkoztatottságot biztosít. (Magyarországon ma gyakorlatilag nincs diplomás munkanélküliség, míg az alacsonyabban végzettek között van!).
Ebből a szempontból kifejezetten aggasztó, hogy egyre kevesebb férfi szerez diplomát. Ez közép/hosszú távon a férfiak "elszegényedéséhez" vezethet. A fejlett országok jelentős részében - Magyarországon is - már ma megfigyelhető, hogy a leginkább reményvesztettebb és legrosszabb státuszú emberek, hajléktalanok férfiak és nem nők.

Mind az USA-ban www.statista.com/statistics/962171/share-homeless-people-us-gender/, mind Magyarországon a hajléktalanok többsége férfi www.tarki.hu/sites/default/files/2020-10/332_357_Gy%C5%91ri%20P_web.pdf. Az USA-ban a hajléktalanok egyharmada nő, nálunk az egynegyede.
Ha az iskolarendszer folyamatosan a nőket részesíti előnyben egyre nagyobb mértékben, az a férfiak lehetőségeinek csökkenéséhez és relatív elszegényedésükhöz vezet.
Ez nem "JÁR" a nőknek, ez több, mint a "fair shair".

MEDVE1978 2021.12.03. 10:18:31

@Tamáspatrik: Hát ez elég sok mindent felvet. Egyrészt ugye Malthus tévedett, mert nem számolt a technikai fejlődéssel, ami teljes mértékben cáfolta. Azóta megtízszereződött a világ népessége és annak csak viszonylag kis része "éhezik", a többieket ellátja a fejlődött termelőszféra (sőt megfelelő elosztás mellett az éhezőknek is jutna elegendő élelmiszer). Egyébként az elveit olyan emberek követték, mint Marx (ezért statikus Marx és képtelen kilépni az egyre "szűkülő" piac és az egymást felfaló tőkések bűvköréből), illetve Adolf Hitler (aki a keleti terjeszkedést Malthusi elvek alapján döntötte el, úgy gondolta, hogy a német népesség nő és ezért elég termőföld kell, ami eltartja a birodalom népességét, így el kell foglalni a nagy síksági termőterületeket).

A másik tévedés az, hogy az emberiség létszáma túl nagy. Ez marhaság, óriási, szinte üres területek vannak a világon, akár Szibériában, akár Afrikában. Az emberiség jelenleg egy rossz egyensúlyban szennyezi a környezetet, ez igaz. A rossz egyensúly oka viszont nem az, hogy sokan vagyunk, hanem az, hogy technológiailag nem tudunk fenntarthatóan élni.

A minta pontosan azért problémás, mert a fejlett országok mintája az, hogy durván fogalmazva a természetes szaporodás folyamatos csökken, ahogy a női egyenjogúság nő. Tehát, ha Fukuyama álma a történelem végéről bekövetkezne és mindenhol demokrácia és globális kapitalizmus hozna el mondjuk egy Bulgária szintű jólétet, akkor az emberiség létszáma folyamatosan csökkene, illetve az emberiség párhuzamosan folyamatosan elöregedne. Ez pedig drasztikus technikai fejlődés híján a társadalmak összeomlásához vezetne (valamint olyan struktúrák kialakításához természetesen, amelyek a nőket ismét visszakényszerítik alárendelt helyzetükbe).

MEDVE1978 2021.12.03. 10:27:49

@Tamáspatrik:
"Mire ment volna tehetségével egy velejéig korrupt afrikai országban? Tőlünk is azért mennek el a fiatalok nyugatra, mert a korrupció fontosabb mint a pénz.
Az a jó persze, ha a tehetséges ember később visszamegy és otthon is próbálja a tanultakat megvalósítani."

Hát, ez nem egy jó ok a brain drainre. Illetve ugye, ha ő mondjuk mérnök, informatikus vagy orvos, akkor nagyon nagy szükség lenne rá az országában, akkor is ha az korrupt, polgárháborús vagy vallási fanatikusok uralják. Utána meg csak nagyon kis töredékük fog visszamenni, hiszen a nyugati jólét jobban tetszik neki. A brain drain igazából óriási károkat okoz Magyarországnak is, csak az egészségügyre és az oktatásra elég gondolni. Valamint ez is egy öngrejesztő folyamat. Mondjuk van Nigériának egy jól működő orvosi rendszere, orvosi egyeteme, ahonnan a nyugat folyamatosan elszívja az orvosokat. A hatás az lesz, hogy egyre kevesebb orvos lesz > egyre kevesebben tudnak gyógyítani és tanítani > ettől egyes vidékek egyre inkább elnéptelenednek, az ott lakók kétségbeesnek > egyre nagyobb teret kapnak a szélsőségek > polgárháború tör ki, jönnek a dzsihadisták.

Sadist 2021.12.03. 12:06:12

@Tamáspatrik: "Kell, hogy csökkenjen a népesség egy bizonyos szintig, a fenntarthatóság miatt akárhogy szorzunk és osztunk ez jön ki, egy idő után stabilizálódni fog, a biológiai rendszerek ált. ilyenek, belső visszacsatolással működnek."

Calhoun egérkísérlete (mouse utopia experiment) megvan?

2021.12.03. 12:09:11

@MEDVE1978:
a 2016-os mikrocenzus szerint a magyar diplomások 56%-a nő, 44%-a férfi .

2021.12.03. 12:15:58

@MEDVE1978:
a nemzőképes férfiak kevesebb, mint 20%-a, szülőkorú nőknek több, mint 30%-a diplomás. azt állítani, hogy a magyar iskolarendszer macsó lenne teljes abszurditás.

2021.12.03. 12:20:50

tehát az, hogy csak ennyi a különbség, az a múltból ered. abból, hogy régen valóban sokkal több férfi volt magasan iskolázott, mint nő. ma már majdnem 2:1 az arány a nők javára. nyilván szakmacsoportonként eltérőek az arányok. a bölcselet elnőiesedik, a média is, és ettől jelentős részben a társadalom is. orbán ha nem lenne "gecikorrupt", akkor férfiaskodás letarolná a közéletet. persze akkor orbán mellett sokan macsóskodnának. és a szerencséje az, hogy a kihívói azt mondják, hogy senki se macsóskodjon. miközben márki zay is ezt teszi. és többek között ezzel válik hirtelen népszerűvé.

Sadist 2021.12.03. 15:37:43

@Tapi2021: "Az USA sokáig egy Nyugat-Európa 2.0 volt."

Nem egészen. Az USA létrejötte annak a kísérlete, hogy lehetséges-e nem etnikai, hanem ideológiai alapon létrehozni egy országot. Ezért lett a világ olvasztótégelye, mert nem számított a származásod, hanem csak és kizárólag az, hogy elfogadod és magadévá teszed-e az amerikai értékeket (szabadság, boldogságra való törekvés joga).

"Most, ahogy ez kezd megváltozni, már a társadalmuk is változik. Szitokszó a fehér, és alapítóatyák szobrait döntögetik. És ez még csak a kezdet!"

Ez leginkább annak köszönhető, hogy a kultúrájuk hanyatlik. Az ottani baloldal módszeresen rombolja az összes, alkotmányban is rögzített amerikai értéket.

Tamáspatrik 2021.12.04. 20:20:54

@Tapi2021: USA rasszok aránya. fekete 57%, spanyol 18%, fekete csak 12.1 és nem ez fog nőni, hanem a spanyol ajkú, mert onnan jönnek a bevándorlók, ázsiai 6%, kevert 4%. A kevert is valszeg. nőni fog.
Európa még messze van az amcsi arányoknál, itt 85-90% az európai, a közeljövőben nem lesz muzulmán többség, a távoli jövőt meg senki nem tudja megjósolni.
"És úgy lesz, mint Rómában. Ennek a "birodalomnak" is vége abban a formában, ahogy eddig létezett."
Mégis átvette az összes a rómaiak keresztény államvallását.

Tamáspatrik 2021.12.04. 20:27:28

@MEDVE1978: "Ebből a szempontból kifejezetten aggasztó, hogy egyre kevesebb férfi szerez diplomát. Ez közép/hosszú távon a férfiak "elszegényedéséhez" vezethet" Ezzel megint vitatkoznom kell. Kereslet és kínálat érvényes a munkapiacon is. Amióta kevesebb a szakképzett fizikai munkaerő és megnőtt a kínálat a diplomásban, azóta a fizikai és szellemi közötti arány csökkent. Az írás, olvasás, számoláskészsége, mindennapos gyakorlatának megléte vagy hiánya az új választóvonal.
Hozzá kell, hogy szokjunk, hogy számos fizikai munka jobban kereső lesz mint a szellemi, ma is egy pedagógus kevesebbet keres mint egy kőműves.
Ez nem csak nálunk van így, a skandináv országokban az átlag diplomás mínuszban van az összes keresetét tekintve, mert le kell vonni azokat az éveket, amit több tanulással töltött, míg a fizikai már pénzt keresett. A képzettsége nem azonos a diplomával, nagyon sok mindent meg lehet tanulni tanfolyami képzés keretében.
Az automatizáltságról annyit, hogy a szellemi munkák egy része (pl. orvos, bíró) ugyanannyira automatizálható, mint a fizikaiak egy része.

Tamáspatrik 2021.12.04. 20:28:16

@Tapi2021: Az USA-ban természetesen a FEHÉR az 57%, a fekete csak 12.

Tamáspatrik 2021.12.04. 20:32:03

@MEDVE1978: "Hát ez elég sok mindent felvet. Egyrészt ugye Malthus tévedett..." Ezzel a hsz-szel majdnem teljesen egyetértek, és köszi.
Ezek a hsz.-ek annyira jó megfogalmazások, hogy külön cikket érdemelnének.
Amivel nem értek egye az, hogy ahogy Malthus sem látta jól a jövőbeli trendeket, mi sem látjuk jól, hogyan reagálna az emberiség a folyamatos és állandó népességcsökkenésre.
Egy "orbánista" megoldás, hogy az államok nagy részeben vállalják át a gyereknevelés költségeit a szülőktől - ez nem is tűnik annyira rossz ötletnek.

Tamáspatrik 2021.12.04. 20:36:05

@Sadist: Nem mindig stabilizálódnak a biológiai rendszerek, néha összeomlanak, tudom a szarvasok a szigeten, stb. A leggyakoribb tendencia mégis az, hogy az ökoszisztémák önszabályzó működésűek.
Most is egyszerre probléma, hogy túl sokan is vagyunk a bolygó egészében és túl kevés gyerek is születik...

MEDVE1978 2021.12.05. 11:10:31

@Tamáspatrik:

Ezt cáfolom.
Ma Magyarországon van egy hiányszakma trend, ami miatt kevesebb az asztalos, ács, mindenféle szerelő. Ezért aztán a megnövekedett kereslet miatt ezek az emberek átmenetileg többet is tudnak keresni. Hosszú távon ez el fog tűnni várhatóan, egy időben a fegyverkovács nagyon jól menő foglalkozás volt, ma például nagyon jól keresnek a kamionsofőrök. A technikai fejlődés tendenciózusan szünteti meg ezeket a szakmunkákat. Ez egy olyan hamis látszatot kelt, mintha a diploma általános elértéktelenedéséről beszélnénk. Míg alapvetően igaz, hogy a tanulmányi eredmény és az "életben elért eredmény" különböző - ahogy itt ezt korábban már leírtam - a tendencia mindenképen ott van, hogy aki magasabban képzett az adott rendszerben, az jobb eredmény elérésére képes. A nemzetközi adatok is azt mutatják, hogy a magasan képzett emberek jobb állásokba jutnak el.

Itt az USA 2020-as statisztikája. Ebből a szempontból azt jegyezném meg, hogy más az, hogy eljut-e az ember egy felsőfokú képzésbe, mint az, hogy ott hogyan teljesít (illetve az nem annyira minősíti sok esetben). A statisztika azt mutatja továbbra is, hogy a magasan képzett embereknek jóval magasabb a fizetése. www.northeastern.edu/bachelors-completion/news/average-salary-by-education-level/
Ez így természetes, mivel a magas fizetési kategóriákban a life long learning a szlogen és a gyors adaptálódás az új követelményekhez, erre a képességre pedig jobban képessé tesz a felsőoktatás.
süti beállítások módosítása