Ideo-logikák

Ideo-logikák

Ami kimaradt az évértékelőből

2022. február 12. - Tamáspatrik

Nagyon jó évre tekinthet vissza Orbán Viktor és köre, hiszen az általuk szponzorált 20 ezer fő alatti települések fociklubjai a Felcsút, Kisvárda, Mezőkövesd, Gyirmót (ami közgazdaságilag tartozik csak Győrhöz) az NB I. élmezőnyébe kerültek, míg négy fővárosi klubból három (Honvéd, Újpest, MTK) a kiesés ellen küzd. (Nem tudom, mikor súgnak majd a Puskás Akadémiának, hogy nagyon ciki lenne nemzetközileg, ha megnyernék a bajnokságot a Fradi előtt és ők indulnának a bajnokok ligájában a Slavia Praha, Lokomotív Moszkva vagy a Legia Warsawa ellenében.) Az is kimaradt az értékelésből, hogy bizony a kiemelt látvány sportágaink mint a labdarúgás és a kézilabda gyakorlatilag eredménytelennek mondható évet zártak. Ide vezetett a sportban a sok éven át tartó „illiberális” gyakorlat.

A sport teljes mértékben hiányzott, a gazdaság helyzetének bemutatása pedig „furcsa mód” egyoldalúra sikerült. A GDP arányos államadósság jó összehasonlítási bázisa a régiónk lenne, ahol egyáltalán nem állunk valami fényesen, de elhangozhatott volna az is, hogy a Gyurcsány-kormány szintjére sikerült visszatornázni. A költségvetési deficit szintén a gyurcsányi időket idézi és az infláció Európában az egyik legmagasabb, azzal együtt, hogy tényleg nőttek a fizetések és összességében jó képet mutat a foglalkoztatás. Itt azonban nem kell Colombo felügyelőnek lenni ahhoz, ha valahogy nem fér a fejünkbe egy dolog, mi ez a 15-64 év között mért foglalkoztatottsági arány, Magyarországon talán gyermekmunka is létezik? Hogy fér ez össze a gyermekvédelmi törvénnyel? Máshol Európában a foglalkoztatottságot a 20 éves korosztálytól mérik és valóban nem nagyon jó eredmény, ha a 15-18 évesek nagy része nem tanul, hanem már dolgozik. Érdemes lenne megpiszkálni az 50 év felettiek foglalkoztatottságának változását is és hogy hány órát dolgoztak az emberek, a kép nem lenne annyira fényes. Mindenesetre furcsa dolog a statisztikai számok világa, ne játsszunk vele inkább, de azzal meg főleg ne dicsekedjünk, ha a kormány kiszórt egy csomó pénzt, ami mögött nincs tényleges gazdasági teljesítmény.

A járványkezelés nem egy nagy sikertörténet, operatív törzsre és katonák bevetésére máshol nem nagyon került sor rajtunk kívül, a kórházi hírzárlat is csupán „hungarikum”. Ezek az eszközök eltúlzottnak tűnnek annak fényében, hogy az eredményeink nem jobbak, vagy még valamivel rosszabbak is más európai országokhoz viszonyítva. Az egészségügy és az oktatás pedig olyan területek, ahonnan menekül, aki teheti az előbbiből a körülmények, az utóbbiból a bérek miatt. Lehetséges persze, hogy a kormányunknak ezek a területek nem annyira fontosak.

El kell ismerni, hogy külföldi befektetések és főként a balkáni gazdasági kapcsolatok erősödése mindenképpen pozitív fejlemény (a kisördög persze visszakérdez, hogy mi ebben a kormány szerepe és mi a piaci szereplőké), a külpolitikai irányvonalat tekintve már sokkal inkább kérdőjelek merülnek fel, de ez nálunk mintha tabutéma lenne, nemigen szoktunk róla beszélni. (A beszéd ebben a részében nyilván üzengetések mentek valakinek, de nem a választópolgárnak az biztos.)

A legnagyobb ellenség továbbra is egy immár 92 éves ember, akit sehol sem akkora nagy hősnek, mint inkább csak egykori tőzsde spekulánsnak tartanak. A „nyugat jogállamiságát” érdekes módon az EU-ban csak két ország érzi kényszernek a 27-ből, hasonló mondható el az ún. „gender jogokra” is. Az a gyanúnk tehát, hogy ezek mégsem lehetnek akkora problémák, ha rajtunk kívül más országok nem érzik úgy, hogy ideológiai harc terepévé kellene tenni.

Az árstopokat fenntartani hosszú távon nem megoldható dolog, amúgy pedig nem is érvényesek teljes mértékben, hiszen a tíz főnél nagyobb létszámú vállalataink az energia piaci árát fizetik meg, amit az értékesítési áraikban kell, hogy tovább érvényesítsenek.

A 13.havi nyugdíj megint csak mese, ami arról szól csupán, hogy a nyugdíjakat az Orbán-kormány egyáltalán nem emelte még meg reálértékben (miközben a fizetések jócskán emelkedtek), most megteszi egy összegben, azonban oly módon teszik ezt, hogy később könnyen visszavonható is legyen.

Mindezzel nem akarom azt mondani, hogy az évértékelőben elhangzottak nem igazak valamilyen szinten, csak a tájékoztatás egyoldalúságára hívnám fel a figyelmet. (Ez az ún. apró betűs rész.) Egy adott évben jó és kevésbé jó dolgok is szoktak történni, csak a jó dolgokat kiemelni nem más, mint kampánybeszéd és olcsó demagógia. A beszéd egészét tekintve Orbán csupán paneleket pufogtatott, néha görcsösen védekezett, és nem tudta (de nem is akarta) a polgárokat egy kormányfőhöz méltó módon megszólítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr4917449908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 13:36:55

@white999: Alapvető államháztartási ismeretekkel sem rendelkezel..

white999 2022.02.13. 13:37:11

@CSOKKI MÁLNA: A fidesz meg duplázta, miközben a duplázásnak megfelelő összeget kapott az eu-tól, amit az előzőek nem. Bravúros, tényleg.

white999 2022.02.13. 13:38:39

@CSOKKI MÁLNA: Még szerencse, hogy te igen csak a számokkal állsz hadilábon.

bekrepált script 2022.02.13. 13:40:14

@CSOKKI MÁLNA: csokika! A gyurcsányék adósság 78 milliárd euró volt és tíz milliárd volt félretéve a manyupban, és csak 10 milliárd eurót kaptak az EU-tól. Most 116 milliárd euró az adósság és eltűnt 10 milliárd euró manyup és 45 milliárdot kaptak az EU-tól. Ha szépen kiszámoljuk, akkor gyurcsiék teljesítménye jobb volt.

78-10+10 = 78
116+10+45=171

Miről pofázol ?

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 13:42:16

@white999: Gazdasági zsenik persze.. A Financial Times cikke szerint Európa legsebezhetőbb gazdasága lett 2006-ra a magyar: www.google.hu/amp/s/infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964/amp.

birkamenet 2022.02.13. 13:44:41

@CSOKKI MÁLNA:

A Financial Times tengernyi cikke szerint 2010 óta Orbanisztán gazdasága Európa legsebezhetőbb kleptokrata gazdasága lett. A tények makacs dolgok!

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 13:49:53

@bekrepált script: @white999: Mindkét hülyének házi feladat: a folyó fizetési mérleg hiányának,és az államháztartás hiányának fogalmával való megismerkedés. Mert ezek voltak kurva magasak elkúróék idején, és persze az adók az FT cikke szerint, és ezek okozták a magyar gazdaság rendkívüli sebezhetőségét.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.02.13. 13:51:23

@csakegyválasztó: Az államadósság a termeléshez mérten egyáltalán nem szállt el! A multik ahhoz kellettek, hogy legyen munka, dolgozhassanak a polgárok és legyen pénzük, tudjanak fogyasztani. Csupa olyan szektorban hozták őket, amiben nem volt hazai versenytárs. Így kb. ingyen lettek az átlagnál jobban fizető munkahelyek, És ezek a multik sok hazai középvállalatot látnak el munkával. A KKV nem fog tudni tőkehiánnyal a nagyok dolgába beleszólni, ahhoz mesterségesen kellett a lehetőséget megadni, különben örök időkig fizetnénk nyugatra a profitot olyan munka után, amit magunk is képesek vagyunk elvégezni.
A Fidesz idején legalább nem párolgott el a pénz, mint előtte, látni hol van. Inkább lopják el, csak legyen meg, mintsem ne lopják el, csak elpárologjon észrevétlenül. Egyelőre ez a választék és a baloldal nem is akar mást nyújtani.

white999 2022.02.13. 13:53:38

@CSOKKI MÁLNA: Annyiban javítanám magam, hogy helyesebb lenne a 100%-al növelte az államadósságot, hiszen a kiinduló állapot 20 ezer volt szemben a 40 ezerrel. A GDP arányost ha forintba nézzük akkor nem emelkedett csak ugyanott van. Ha nem játékpénzben, hanem mondjuk euróban akkor a 270-370 közti romlás van. Zsenikém ennyit az alapvető államháztartási vs számok ismereti közti összefüggésről. Ki nem xarja le hogy mi volt 2006-ban most ezekről a zsenikről van szó akik világgazdasági fénykorában kormányoztak és az első fuvalltra egy covidra megfeküdtek. Miközben sikeresen tönkrebaxtak két ágazatot az oktatást és az egészségügyet.

Billy Hill 2022.02.13. 13:53:46

(A 15-18 éves dolgozói réteg nem abból jön, hogy munkavállalónak számolják a szakiskola mellett a duális oktatás keretében cégeknél gyakorlatozó gyerekeket is?)

birkamenet 2022.02.13. 13:56:23

orbán diktátor hordószónoklatából csak egyetlen dolog maradt ki; a VALÓSÁG.

Hiába, a VALÓSÁGTAGADÓ fidernyákoknál a magyar gazdaság majdnem utolsó helye az EU országok között -nem téma. Az utóbbi 30 év legmagasabb rekord államadóssága - nerm téma. Az 1 millió külföldre migrált magyar - nem téma. Az összeomlott és a betegeket már évekig nem is kezelő egészségügy -nem téma. orbán 45 ezer covod halottja - nem téma. Fidernyákéknál a valóság sose téma.

A VALÓSÁGTAGADÓ fiderrnyákoknál viszont téma a nem letezö Soros, migráncs, Brüsszel világösszeesküvés a téma. Ami már annyira unalmas, hogy már a fidernyák pártkatonák is rendre hülyét kapnak ettöl a dögunlamas agymosástól.

Nem is csoda, hogy a fideSSnél már csak a 30 IQ alatti birkák maradtak meg szavazónak. Akinek 30 feletti IQ-ja van az eleve ellenáll a fidernyák agyváltó propagandának.

parttalan 2022.02.13. 13:56:49

"A GDP arányos államadósság jó összehasonlítási bázisa a régiónk lenne, ahol egyáltalán nem állunk valami fényesen..."

Ha viszont azzal összevetésben is jól állnánk, nincs kétségem, akkor is találnál benne valami kivetnivalót.

"...de elhangozhatott volna az is, hogy a Gyurcsány-kormány szintjére sikerült visszatornázni. A költségvetési deficit szintén a gyurcsányi időket idézi és az infláció Európában az egyik legmagasabb..."

Azt kellene megérteni, hogy a kétségkívül magas számok mögött most teljesen más összefüggések és 2008-2009-hez képest egy sokkal erősebb gazdaság áll. A költségvetés hiány elengedését az EU tette lehetővé a tagállamai számára, hogy legyen mozgásterük segíteni a bajba jutott munkavállalóikat és gazdaságukat. A magyar kormány is élt a lehetőséggel, ki is maxolta, és jó, hogy megtette.
A 2020-as tulajdonképpen egyetlen negyedévre korlátozódó megzuhanást ezúttal nem gazdasági válság, hanem az életvédelem miatt elrendelt egész szektorokat érintő lezárások okozták. Ezek feloldásával fokozatosan javult a helyzet, a tavalyi év pedig orbitális gdp növekedést hozott.
Posztkovid tünetként nálunk is megjelent az infláció, ami világjelenség. Megfelelő intézkedésekkel és a Covid leküzdésével néhány év alatt vissza lehet térni egy egészséges és fenntartható inflációs környezethez - akárki is lesz kormányon. Legalábbis reméljük, hogy így lesz.

birkamenet 2022.02.13. 14:01:43

@megamovieboy: "A Fidesz idején legalább nem párolgott el a pénz, "

háppersze hogy nem, te orbán segglakó bulgár birka. A pénz ugyanis elment Mérszaros, Tiborc, Garancsi, rogán ofcsór számláira. Tehát a pénz nem párolgott el a levegöben, az megvan!

parttalan 2022.02.13. 14:02:37

@white999: "...most ezekről a zsenikről van szó akik világgazdasági fénykorában kormányoztak és az első fuvalltra egy covidra megfeküdtek."

Hol nem?

white999 2022.02.13. 14:05:53

@megamovieboy: Amit írsz azzal az a baj, hogy az államnak több feladata van a gazdaságon kívül. PL oktatás ami megalapozná alapesetben a nagyobb hozzáadott értékű munkát ami több bevételt eredményezne. Vagy az egészségügyet, ami szintén segítené a munkavállalókat minél hosszabban és minél jobb minőségben "javítani" őket a munkavégzéshez. Az olcsó termelő munka napjai meg vannak számlálva. A robotok mellé is kiművel emberek kellenek majd de egy asztalosnak sem árt ha tud két számot összeadni amikor levág egy deszkadarabot ha már cnc gép mellé nem lehet őket berakni, mert az bonyolult.
A lopás az csak egy dolog de nagyon sok egyebet nem csináltak meg mert elfáradtak benne és mert nem volt rá szükség SCHADL sem gondolkodott normális vállalkozásban ha 5 év alatt 20 nagy értékű ingatlant sikerül összekalapálni egyszerűbb eszközökkel, munka nélkül.

birkamenet 2022.02.13. 14:05:58

@parttalan:

nem kell hazodoznod fidernyák trollom, ugyanis orbán rekordállamadósságát te fogod visszafizetni, nem az EU. Úgyhogy csak ennyire örvendj annak, hogy a következö 10 évben se lesz egyéb programod, mint Tündérmesében újabb "Nem megszorítás" címszó alatt szakadatlanul fizetni a rekord afát, a rekord számú adókat, és pénzed 1%-át otthagyni a bankodnak meg az államnak, ha ahhoz hozzámersz nyúlni és megpróbálnád elmozdítani a bankszámládról.

parttalan 2022.02.13. 14:07:59

@white999: Példákat. Európából. Régióból és nyugatról.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.02.13. 14:08:31

@Buchhalter: Az egészségügyi bérek rendezése előbbrevaló volt, mert különben elcsábítják őket külföldre. A tanárok fizetését kb. a duplájára kellene felnyomni, de még úgy is csak évtized múlva lenne javulás. Viszont a pénzeket meg a gazdaságba ölik, tehát nem lesz munkanélküliség, elszegényedés, amíg van munka. A sportlétesítmények építését vagy 30 évre kellene elosztani, mert 2010 előtt nem nagyon volt ilyesmi. Az építőipari költség már a CSOK nélkül is elszállt. Viszont a fiatalok annyi támogatást kapnak házasodás, gyermekvállalás mellett, hogy pár év alatt még magasabb árakkal is lakáshoz tudnak jutni, ami skokkal kedvezőbb, mint az albérlet. A kilakoltatásoknál meg érdekes, hogy ha a saját lakást munkával ki lehet fizetni, akkor ott mik a gondok. Az épületek minősége meg szintén a kereslet, meg az építőipari kapacitáshiány miatt olyan, amilyen.

white999 2022.02.13. 14:25:19

@parttalan: "Ezek feloldásával fokozatosan javult a helyzet, a tavalyi év pedig orbitális gdp növekedést hozott. "

Bázis hatást ismered? Ha valami nagyon visszaesik és utána nagyon megemelkedik akkor lehet hogy ugyanott van. Ezt orbitális emelkedésnek lefordítani megmosolyogtató, bár lehet hülyék egymás közt jó el vannak ezzel az kétségtelen.

"Posztkovid tünetként nálunk is megjelent az infláció, ami világjelenség. Megfelelő intézkedésekkel és a Covid leküzdésével néhány év alatt vissza lehet térni egy egészséges és fenntartható inflációs környezethez - akárki is lesz kormányon"

Gazdasági ismeretre most adok egy 1-est.
Az infláció nálunk már a covid előtt megjelent a bezuhant fogyasztás ezt jótékony fügefalevélként eltakarta a covid alatt (tudod nálunk nem nagyon adtak pénzt a családoknak amikor szükség volt rá) csak most amikor már vége és választása van. Gazdasági analfabetizmus inflációnál pénzt szórni ami azt tovább gerjeszti. Nálunk úgy magasabb az infláció, hogy mesterségesen tartanak dolgokat alacsonyan ami fenntarthatatlan max választásokig.. A magyar infláció belső okokból nagy erre csak részben tevődik rá a külső ok és így magas. Tankönyvileg akkor lesz vége az inflációnak ha nem lesz mit elkölteni Egyszerűbben fogalmazva ez fogyasztás csökkenést és megszigorítást jelent. Reménykedni persze lehet, hogy van más módszer de az annyira unortodox, hogy még senki nem vázolt fel olyat. A gond ott van, hogy az egész gazdasági modell a túlpörgetettségre és fogyasztásra ment rá az utóbbi időben. Ezt kellene valahogy majd megmagyarázni, hogy miért nem lesz már ilyen jó darabig.

white999 2022.02.13. 14:29:24

@parttalan: Azt írtam a coviid megfektette. Miután a világon a 3.-5 hely között tanyázunk halálozásban népességarányosan leszámítva az egyértelműn fals számokkal dolgozókat, a földgolyó nagy többségéhez képest megfeküdtünk. Keresd ki azt a párat amihez képest nem.

white999 2022.02.13. 14:38:05

@megamovieboy: AZ EÜ bérrendezéséről annyit, hogy papíron jól mutat de pótlékok elvételével már kevésbé. Viszont a hálapénzzel a beteg már nem kapja meg azt a kitüntetett figyelmet amit azzal igen. Például, hogy egy magatehetetlen beteget esetleg megetetnek a krónikuson. Nem csak a bérek miatt volt xar hanem, mert 40 betegre jut 2 ápoló egy éjszakás műszakban. Összességében a hálapénz eltüntetése és a béremeléssel eljutottak oda, hogy a nem a nem fizetők jutottak el a hálapénzes betegek szintjére, hanem fordítva. Így már mindenkinek xar lett. Azon mindig csodálkozom akiket meglepett, hogy ez lett pedig borítékolható volt.

birkamenet 2022.02.13. 14:41:17

@megamovieboy: "Az egészségügyi bérek rendezése előbbrevaló volt, mert különben elcsábítják őket külföldre"

Hehehehe ta VALÓSÁGTAGADÓ bulgár birka, 2021-re orbán gazdid már teljesen leépítette az egészségügyet a kiéheztetésükkel (lásd: patlányok zuhannak a fekvö paciensenekre a pesti kórházban, stb), errefel 2021 márciusában 5%!!! mondott fel orbánnak az új szerzödési ajánlatkor.

Te meg a 30 IQ alatti agyaddal az életben nem fogod tudni összerakni, hogy az 5% az egy teljes megyényi eü dolgozónak felel meg! Majd megnézném, hogy kibújnál-e végre orbán seggéböl, ha a te megyédben eltünne a teljes eü.

Eze a valóság fidernyákok, a NER maffia által totálosan tönkretett és ellopott ország! Erröl kell szólni az ország értékelésnek.

white999 2022.02.13. 14:42:34

@Billy Hill: A Magyar ksh csodákra képes ha siker propagandát alá kell támasztani. Miután elég pár órát dolgozni hogy dolgozónak számítson valaki, simán benne van a pakliba, hogy így növelték tanulókkal a foglalkoztatást.

Buchhalter 2022.02.13. 14:45:18

@megamovieboy: értem a szavaid alapján a végrehajtókkal és a behajtó cégekkel semmi probléma, bár a hírekből pont az ellenkezője árad. Ja mi a probléma ? Soroljam? A behajtók extra dupla tripla kamatai Németeknél már csak fix díj van. Érdekes mód a behajtó cégek fele el is tűnt náluk. A másik sokan kerülhetnek bajba betegség, válás vagy munka vesztés miatt. Csak azért jó a munkaerőpiac nálunk,mert cirka fél millió magyar kint dolgozik.Ha ez mind hazajönne az nagyon fájna sokaknak.És létszi egy kicsit húzd ki a fejed a Fidesz seggéből,mert a fiatalok 20-30 %-nak egyre elérhetetlenebb a saját lakás. A fővárosban és az agglomerációban 1 millió/nm árakról beszélünk,aminek a nagy része ráadásul tré minőség! Hiába adtak 50 % eü bérfejlesztést ha közben a munkakörülmények és feltételek alig javultak.Voltál például a Merényi kórházban? Valószínű, hogy ott összeszedett fertőben hamarabb halnál meg mint gondolnád.Arról is hallgatsz, hogy az önkormányzatok pénzét erőteljesen visszavágta amire egész Európában nem volt példa.Még Romániában és Lengyelországban sem. Remélem a szavazatommal én is hozzájárulok, hogy a Fidesz minél messzebb legyen a 2/3-tól és nagyon nehezen izzadja össze az 51%-ot.

birkamenet 2022.02.13. 14:55:55

@Buchhalter: "Remélem a szavazatommal én is hozzájárulok, hogy a Fidesz minél messzebb legyen a 2/3-tól "

Húbammeg, 1-2 éve még marha messze vottál attól hogy elküld ezt a garnitúrát. És ezt most nagyon diplomatikusan fogalmaztam meg. Mi törént, csak nem rájöttél, hogy a te egyéni életed többet ér bármelyik szarházi politikus élete végéig hatalomban tartásánál?

nemecsekerno_007 2022.02.13. 15:04:32

Hogy a fenébe tévedhettek ekkorákat?!?

Én ezt komolyan nem értem!

Nem látjátok Orbántól az erdőt.

Az ellenzéki összefogás meg a demokrácia megcsúfolása, megélhetési Orbángyűlölők.

parttalan 2022.02.13. 15:16:13

@birkamenet: Na akkor nézzük a birkamenet nevű NGO ügynök gyucsánytroll hazugságait a magyar VALÓSÁGRÓL gondolatokra szedve.

"Orbán diktátor hordószónoklatából csak egyetlen dolog maradt ki; a VALÓSÁG."

Már itt kezdődik, mikor a kényszeres hazudozó, miközben mást vádol hazugsággal, rögtön az elején a következő hazugságáradatot állítja be valóságnak.

"Hiába, a VALÓSÁGTAGADÓ fidernyákoknál a magyar gazdaság majdnem utolsó helye az EU országok között -nem téma."

Ostoba hazugság, próbáld valamivel alátámasztani, de az lehetőleg ne valami ngo ribanc ellenzéki (független objektív) sajtótermék firkálmánya legyen.

"Az utóbbi 30 év legmagasabb rekord államadóssága - nerm téma."

Hogy ne lenne téma, itt szövegelsz róla többed magaddal a blogokon minden áldott nap. Amúgy meg nem számít, semmi jelentősége a magas államadósságnak, ameddig - miközben épül, szépül az ország - azt tudjuk kezelni, tudjuk fizetni a hitelezőket. A gazdasági növekményből ezt meg tudjuk tenni. Előttem van Fekete János közgazdász, volt MNB elnökhelyettes még a Medgyessy-kormány idejéből a Juszt Lászlóval való beszélgetésből, mikor arról győzködi kérdezőjét és a nézőket, hogy semmi baj az államadósság növekedésével, ki kell használni az ebben rejlő lehetőségeket. Amit csinált is tevékeny korában még a Kádár-rendszer idején...

"Márpedig Az 1 millió külföldre migrált magyar - nem téma."

Vajon ebből az 1 millióból hányan léptek le még 2010 előtt? Személyes ismeretségi körben szerzett tapasztalatomból vett következtetésem alapján rengetegen.

"Az összeomlott és a betegeket már évekig nem is kezelő egészségügy -nem téma. orbán 45 ezer covod halottja - nem téma. Fidernyákéknál a valóság sose téma."

Nem omlott össze az egészségügy. Orbánnak nincs 45 ezer covid halottja. Az országnak van, de hogy az összes koronavírusban elhunyt halálát a kétségkívül sok gonddal és sok helyen sanyarú állapotokkal küszködő magyar egészségügyi ellátás számlájára lehetne írni, nos az közönséges hazugság. Hogy az oltás kezdete előtt, 2020 őszén a 2. hullám idején miért Magyarország volt élmezőnyben a halálozási statisztikákban, az még alapos vizsgálatot igényel. Mint aztán láttuk azt is, hogy tavaly a 3. és 4. hullámok idején miközben mi lejjebb kerültünk, más, köztük régiós országok zárkóztak fel eme szomorú statisztika élére.
Arról nem is beszélve, hogy ellenben sok más országgal, nálunk minden kórházban elhunyt koronavírussal fertőzöttet Covid áldozatként regisztráltak, ami meggyőződésem szerint így is volt rendjén. Ugyanis hiába rendelkezett valaki súlyos alapbetegséggel - hacsak nem halálos végstádiumos volt - az olyan alapbetegségekkel, mint a cukorbaj, magas vérnyomás, stb., együtt lehet élni, azokba rendszerint nem hal bele az ember. Viszont már eleve alapból gyengíti az immunrendszerét. A mellékesen kapott SARS CoV-2 fertőzés volt az, ami már sok volt a szervezete védekezőképességének, és az illető végül belehalt. A Covidba. De sok helyen máshogy vezették a statisztikákat.

"A VALÓSÁGTAGADÓ fiderrnyákoknál viszont téma a nem letezö Soros, migráncs, Brüsszel világösszeesküvés a téma. Ami már annyira unalmas, hogy már a fidernyák pártkatonák is rendre hülyét kapnak ettöl a dögunlamas agymosástól."

Soros létezik, az általa képviselt nyílt társadalom elmélet vírusként terjed a világon, különösen itt, Európában. A woke, a cancel culture, a kritikai fajelmélet, az LMBTQ lobbi és az óvodások érzékenyítése pedofil módjára létező jelenségek. Csak egy ellenérdekelt próbálja letagadni létezésüket vagy megpróbálni eltagadni jelentőségüket. Mint ahogyan az egy ideje újra súlyosbodó migránsválság is létező jelenség. A határvédő katonák, rendőrök, vagy a határ túloldalán lakó vajdaságiak mesélhetnének erről.

"Nem is csoda, hogy a fideSSnél már csak a 30 IQ alatti birkák maradtak meg szavazónak. Akinek 30 feletti IQ-ja van az eleve ellenáll a fidernyák agyváltó propagandának."

Az ország fejlődik, az emberek zsebébe pénz jut. Mindeközben ellenzéki berkekben Jakab az asszisztensével csalja a nejét, a félkegyelmű Karácsony a fővárost koszfészekké varázsolja, Márki-Zay beleáll mindenkibe, a kígyók...a kígyók...a kígyók ...kígyóznak. Gyurcsány Dr. Oláh Valakit ajánlja országgyűlési képviselőnek. 30 fölötti IQ-val az ember a szemének hisz, látja a valóságot és nem ül föl a hazug ellenzéki propagandának.

Én sem. Amúgy nem vagyok fideszes, soha nem szavaztam rá.

Halibuli 2022.02.13. 15:25:42

Minden focistadionba fűtött gyepszőnyeget, a játékosok fizetését duplázni, a külföldiekét triplázni,
az egész szart elnevezni "profi magyar focinak", hátha 500-ról felmegy a nézőszám 600-ra.
Megér ez 5-600 mrd-t. De, meg ám!

nemecsekerno_007 2022.02.13. 15:33:46

@parttalan: Ne vitatkozz Matyival. Nem lehet :))))))))

parttalan 2022.02.13. 15:36:05

@white999: "Bázis hatást ismered? Ha valami nagyon visszaesik és utána nagyon megemelkedik akkor lehet hogy ugyanott van."

Ne erőlködj. Ez természetesen így van, de én a helyedben örülnék, hogy sikerült a gyors visszapattanás, és 2021 végére elértük a járvány előtti szintet. Ami pont a gazdaság erősségéről árulkodik. Ha nem így lenne, maradtunk volna padlón. Ismétlem: ezúttal nem gazdasági, pénzügyi válság, szektorális, strukturális gondok okozták a visszaesést, hanem a lezárások. Ezek elmúltával gyönyör volt a visszarendeződés.

Amúgy arról van tudomásod, hogy 2020 tavasza előtt évente mennyivel nőtt a magyar gazdaság?! Azt is vedd figyelembe.

parttalan 2022.02.13. 15:39:44

@nemecsekerno_007: Nem miatta. A tények és a blogot csak olvasva követők miatt.

bekrepált script 2022.02.13. 15:40:05

@CSOKKI MÁLNA: Miután beégettünk téged az államadóssággal, gyorsan áttérsz a folyó fizetési mérleg és az államháztartás hiányára. Csak szólok abban is szarul áll az orbán kormány.

index.hu/gazdasag/2022/01/11/otezer-milliard-forint-folott-volt-a-koltsegvetesi-hiany-tavaly/

bekrepált script 2022.02.13. 15:41:37

@nemecsekerno_007: Persze, mert lemos titeket ha nem floodol.

bekrepált script 2022.02.13. 15:45:58

@CSOKKI MÁLNA: Mennyi is százalékban a költségvetési hiány most? Messze magasabb mint gyurcsiék alatt volt. 22,7 százalék te nagyokos!

"Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről
Az Országgyűlés az Alaptörvény 36. cikk (1) bekezdése alapján Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről a következő törvényt alkotja:
I. Fejezet
A KÖZPONTI ALRENDSZER KIADÁSAINAK ÉS BEVÉTELEINEK FŐÖSSZEGE, A HIÁNY ÉS AZ ÁLLAMADÓSSÁG ÉRTÉKE
1.Az államháztartás központi alrendszerének egyenlege és főösszegei
1. § (1) Az Országgyűlés az államháztartás központi alrendszerének (a továbbiakban: központi alrendszer) 2021. évi
a) kiadási főösszegét 25 052 196,8 millió forintban,
b) bevételi főösszegét 22 764 468,1 millió forintban,
c) hiányát 2 287 728,7 millió forintban
állapítja meg."

bekrepált script 2022.02.13. 16:07:43

@nemecsekerno_007: Az összefogás az átalakított választási törvény miatt szükséges, úgy hogy pofa súlyba!

midnight coder 2022.02.13. 17:09:13

@nincs1agy: Akár azt is. Mert hogy a sör és a bor adójával nem azt éred el, hogy a lumpenproli nem vesz ugyanannyi sört, bort, csak azt, hogy nem vesz a gyereknek jártékot, könyvet, laptopot. Valójában a jövedéki adó egy fordított szociális segély. Azoktól a gyerekektõl vesz el pénzt, akik a leginkább rászorulnak, mert apuka-anyuka alkesz.

midnight coder 2022.02.13. 17:11:47

@csakegyválasztó: "A multiknak adott kedvezményekkel és támogatásokkal a hazai kis- és közepes vállalkozásokat hozza képtelen helyzetbe, egyébként sem fognak tudni versenyezni a multikkal, de pont a fejlődési potenciált veszi el tőlük."

Azon a piacon ahol a multi van, a kicsinek eleve esélye sincs labdába rúgni. Úgy van esélye, ha õ a multi beszállítója, vagy ha olyan területen tevékenykedik, ami túl kicsi vagy túl macerás a multinak. És nem a támogatás miatt, hanem egyszerû méretgazdaságossági okok miatt. Nem érdemes háztáji chipgyárat felhúzni minden faluban.

moloy 2022.02.13. 17:31:16

Mi a különbség a 20mrd és a 40mrd adósság között:
Ha van 100e bevételem és 80e tartozásom, a 20e-ből kell élnem.
Ha van 1000e bevételem és 800e tartozásom, 200e az elkölthető.
Pedig az arányok u.azok...

midnight coder 2022.02.13. 17:40:00

@moloy: Ha meg van 100 ezer bevételed és 95 ezer tartozásod, felkopik az állad.

midnight coder 2022.02.13. 17:43:49

@moloy: Amúgy egyébként a különbség nem ez. Hanem az, ha van 100 ezer forint bevételed és ebbõl 50 ezer forint megy el kamatra, az szívás. De ha megduplázod a hiteled anélkül, hogy a bevételeidet érdemben növelnéd, na akkor haltál éhen.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 17:52:03

@moloy: @midnight coder: Aha. Éppenséggel 20 százalék feletti az államháztartási hiány. Ilyen magas sosem volt. Ja és ikerdeficit is van.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 17:53:48

@bekrepált script:
Az megvan okoska, hogy most egy világjárvány két éve után vagyunk, míg Fletókáék békeidőben, jóval a válság előtt voltak képesek produkálni azokat a szar mutatókat, mindezt magas adók mellett, míg Orbánék jelentősen csökkentették a vállalkozásokat terhelő adókat.
Ez a 2006-os FT cikk megerősíti azt, amit a böszme zárt körben beismert párttársai előtt 2006 közepén: "Elkúrtuk, nem kicsit nagyon. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt mi korábban nem tudtunk volna elképzelni."

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

midnight coder 2022.02.13. 17:59:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha van egy háztartás ahol apuka és anyuka is dolgozik, van 100 ezer forint bevétel és 30 ezer forint hiteltörlesztés hónapról hónapra, majd apuka beszáll az itt a piros hol a pirosba, és felviszi a hiteltörlesztést havi 60 ezer forintra, ami után anyuka veszi át a háztartás irányítását, és pár év múlva már 70 ezer forint lesz a törlesztés a túléléshez szükséges hitelek miatt, akkor anyuka volt a sáros?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 18:00:04

@CSOKKI MÁLNA: Jé! Miután Beégtél az államháztartási hiánnyal, most már magyarázkodsz, mi? :-)) Gyurcsánynál is volt válság, főképp hitelválság és ő egy csomó pénz tett félre a manyupba, amit O1G elszórt. Amint a számokkal kell szembesülnöd, rögtön odakozmálsz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 18:01:17

@midnight coder: Mennyire ment is fel a hiteltörlesztés most? Na és mi van a 20 százalék feletti hiánnyal?

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 18:01:41

@bekrepált script: Gyurcsány apádék 30 %-kal növelték a GDP arányos államadósságot, Orbánék a járványig 10 százalékponttal csökkentették. Mindezt úgy, hogy Gyurcsányék eladtak mindent ,amit értek, míg Orbánék növelték az állami vagyont. Orbánék csökkentették a vállalkozásokat terhelő adókat, és rájuk szakadt a nyugdíjas korba lépő Ratkó-generáció is, komoly plusz terhelést jelentve a nyugdíj és egészségügyi kassza számára.
A két államháztartási mutató láthatóan az újdonság erejével hatott rátok .Kénytelenek voltatok szembesülni azzal, hogy olyasmibe ugattok bele, amellyel még alapszinten sem vagytok tisztában. Ahogy azzal is, hogy a magas folyó fizetési mérleg hiány párosulva a magas államháztartási hiánnyal és a magas adókkal súlyosan sebezhetővé tesz egy gazdaságot. Gyurcsány apátok ebbe a helyzetbe sodorta az országot a válság előttig. a következmények ismeretesek...

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

birkamenet 2022.02.13. 18:02:18

@parttalan: "Na akkor nézzük a birkamenet nevű NGO ügynök gyucsánytroll hazugságait a magyar VALÓSÁGRÓL gondolatokra szedve. "

kis elmebeteg fidernyák bértrollocskám, úgy lehet megismerni a magadfajta orbán segglakó bértrollt, hogy betanított majom módjára ismétli, hogy Soros, migráqncs, Brüsszel, NGO, Gyurcsány. Ennyi a szókincse a betanított fidernyák majomnak, kösz hogy magad szállítod a bizonyítékot, hogy egy bértrollal van dolgunk.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 18:02:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Eggyel föntebb megkaptad a választ. Miért váltogatod a nickjeidet te szerencsétlen, úgyis lebuksz..

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 18:03:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Gyurcsány apádék 30 %-kal növelték a GDP arányos államadósságot, Orbánék a járványig 10 százalékponttal csökkentették. Mindezt úgy, hogy Gyurcsányék eladtak mindent ,amit értek, míg Orbánék növelték az állami vagyont. Orbánék csökkentették a vállalkozásokat terhelő adókat, és rájuk szakadt a nyugdíjas korba lépő Ratkó-generáció is, komoly plusz terhelést jelentve a nyugdíj és egészségügyi kassza számára.
A két államháztartási mutató láthatóan az újdonság erejével hatott rátok .Kénytelenek voltatok szembesülni azzal, hogy olyasmibe ugattok bele, amellyel még alapszinten sem vagytok tisztában. Ahogy azzal is, hogy a magas folyó fizetési mérleg hiány párosulva a magas államháztartási hiánnyal és a magas adókkal súlyosan sebezhetővé tesz egy gazdaságot. Gyurcsány apátok ebbe a helyzetbe sodorta az országot a válság előttig. a következmények ismeretesek...

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 18:06:55

@CSOKKI MÁLNA: A bekrepált scriptet direkt váltottam Kurt úrfira. Mi van azzal a 20 százalék felett hiánnyal? Úgy lehet ám osztogatni, hogy qrva nagy a hiány és ezerrel veszem fel a hiteleket.

birkamenet 2022.02.13. 18:07:48

@CSOKKI MÁLNA:

hehehe bulgár birka, te rendre szopatod magad ezzel a 2002-2008-as korszakkal. Az van ugyanis te agyváltott mütött, hogy a 2008-as államcsödbe vivö törvényeket orbán gazdád megszavazta! orbán gazdád az összes államadósság növelö törvényt megszavazta, tehát a ballib lépések mindegyikével egyetértett, söt támogatta!

Ezekután a magadfajta fidernyák bértrollnak kuss a neve államadósság, IMF meg hasonló ügyekben. Ahhoz orbán gazdád a támogatását adta, a teljes fidessel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 18:07:54

@CSOKKI MÁLNA: Te vagy aki nem vagy tisztában a dolgokkal, különben nem ugattál volt az államháztartási hiányról, amibe jól beleégtél.

reCAPTCHA_védelem 2022.02.13. 18:10:15

@CSOKKI MÁLNA: Jól figyelj! Ki lehet a nick mögött?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.13. 18:18:39

A lényeg elhangzott: aki nem akar ballib országrontást, az szavazzon a Fideszre.

Ratyimátyás 2022.02.13. 18:19:49

@birkamenet: Milyen államcsődről beszélsz? Sosem volt államcsőd. A közelében sem voltunk. Államcsőd akkor van a a lejáró hiteleket nem tudjuk fizetni. 16 milliárd euró volt a valutatartalékban amikor felvették az IMF hitelt biztonságból, mert éppen hitelválság volt.

Kivlov 2022.02.13. 18:29:42

Én ha kinézek az utcára, azt látom, hogy az emberek 90%-a olyan jól él, mint még soha.
Nem kell újra az elqrás. Márkigagyitakarodj

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 18:36:26

@Kivlov: A visszaszívott saját levegő a maszk mögött ki van már számolva?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.13. 18:41:45

Saaaajnos csak a végére értem oda a szentbeszédnek de abban az volt a lényeg :félek a feritől véggyetek meg!

white999 2022.02.13. 19:27:07

@parttalan: A nullára gyors visszapattanást nevezni orbitálisnak izzadságszagú erőlködés.
Figyelembe vettem a növekedést. Sajnos. Az eu-s pénzek nélkül megtisztítva éppen 1% felett van átlagban. Az 1%-os növekedést vagy ami alatt van szokás stagnálásnak nevezni. Hurrá stagnálunk. Csoda, hogy már csak Bulgáriában kisebb a vásárlóerő mint itt? Mármint az eu-ban . Szvázi földet simán előzzük.

white999 2022.02.13. 19:37:10

@moloy: Mi a különbség a 20mrd és a 40mrd adósság között:
Ha van 100e bevételem és 80e tartozásom, a 20e-ből kell élnem.
Ha van 1000e bevételem és 800e tartozásom, 200e az elkölthető.
Pedig az arányok u.azok...

A gond az hogy mindkét esetben 80%-os az államadósság mellett van. Tehát az egyik esetben 8000 milliárd elkölthető pénzed van, a másik esetben meg 4000. Tehát nem 10 szeres hanem dupla különbség, aminél az egyik esetben például még volt 3000 milliárd manyup ami jó jött volna nyugdíjasoknak a jövőben. Most ez benne van a közös 4000 milliárd mostani haszonban. Ugye nem kell ecsetelnem hogy a 12 évvel ezelőtti 3000 milliárd többet ér mint a mostani 4000 milliárd és akkor még az árfolyam változás miatta pénzromlásba még bele se mentem. Mindezt úgy hogy, minden évben kaptak 4-5%-át a gdp nek ami bőven több mint a 4000 milliárd. Asszem kb dióhájban.

midnight coder 2022.02.13. 19:40:58

@white999: Akkor Fletóék idején az EU-s pénzektõl megtisztítva mennyi lett volna a növekedés? Mert azért EU-s pénzek 2006 óta jönnek - sõt, igazából valami már korábban is jött.

A vásárlóerõt pedig simán lehet gazdasági teljesítmény nélkül is növelni. Orbánék is ezt csinálják most, elõzõleg pedig Fletóék 8 éven át mûvelték.

white999 2022.02.13. 19:41:48

@midnight coder: "és pár év múlva már 70 ezer forint lesz a törlesztés a túléléshez szükséges hitelek miatt, akkor anyuka volt a sáros?2

Az apa sáros de az anyukáét se dicsérném meg ha kapna minden évben 5000 forintot a nagynénitől és annak a seggére csapna mert a gyereknek folyamatosan játékot venne, hogy ezzel vásárolja meg a gyerek szeretetét.

white999 2022.02.13. 19:49:25

@midnight coder: A lofax eu pénz jött előtte. Fletót nem védem de ne állítsuk már be gazdasági csodának amit csináltak és főleg ne hasonlítsuk sem eu pénzekben sem világgazdasági környezetben a két korszakot. A fidesz hozzá nem értését pont a covid járvány kezelése mutatja. Válságban és választás előtt itt sincs semmi más ötlet mint a hitelfelvétel.
Fletó ott cseszte el, hogy mindent beáldozott, hogy ne kerüljön Orbán a kormányrúdhoz, ezért lépett túl messze a lehetőségein. Az más kérdés, hogy utólag pont Orbán aki ténykedésével hitelesíti Fletót gondolkodását. Most Viktor ugyanezt csinálja. A két kretén nélkül egész jól el lehetne lenni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 19:53:35

@midnight coder: Nézz már utána! Fletóék 10 milliárd eurót kaptak, Orbán meg 45 milliárdot.

parttalan 2022.02.13. 20:20:16

@birkamenet: "kis elmebeteg fidernyák bértrollocskám, úgy lehet megismerni a magadfajta orbán segglakó bértrollt, hogy betanított majom módjára ismétli, hogy Soros, migráqncs, Brüsszel, NGO, Gyurcsány."

Nem kell ismételgetni: egyértelműen káros jelenségek és folyamatok zajlanak nyugaton, s mindez Soros, az NGO-k, Washington és Brüsszel "jóvoltából". Orbán sok mindenben káros kormányzása nem feledteti és nem zárja ki ezeket, azok attól még zajlanak és egyértelműen károsak.

"Ennyi a szókincse a betanított fidernyák majomnak, kösz hogy magad szállítod a bizonyítékot, hogy egy bértrollal van dolgunk."

A szókincsen csak ne pattogj. Egyrészt az előző hosszúra nyúlt, összeszedett és téged mindenben cáfoló kommentemben elég érthetően és közel sem egyszerű szókinccsel fejtettem ki az álláspontomat. Valószínűleg végig se olvastad. Másfelől pont az ne ugasson szókincsről, aki minden hozzászólásában a másiknak nekiugorva rendre ugyanazokat az egybites kifejezéseket használja.

parttalan 2022.02.13. 20:20:51

@birkamenet: A fejtágítót megkaptad, innentől szarok rád, ribanc.

parttalan 2022.02.13. 20:27:27

7,5% a gdp arányos hiány.

birkamenet 2022.02.13. 21:09:02

@Kivlov: "Én ha kinézek az utcára, azt látom, hogy az emberek 90%-a olyan jól él, mint még soha."

Oszt hol nézel ki, a Müncheni TV-én?

Egyébként gratula, megjött A NAP HÜLYÉJE!

birkamenet 2022.02.13. 21:11:41

@parttalan:

megint csak arra futtta kishülye pszichopta fidernyák betanított majom, hogy felböffneted a teljes fidernyák propaganda szókészletet: NGO, Gyurcsány, Soros, migráncs? Anyuka nem tanított meg gyerekkorodban több szóra? Vagy te már a fidernyák agyváltó mütét sikergyereke vagy?

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 22:37:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az megvan, okoska, hogy a pandémia következtében a világ összes országában magas a hiány? Gyurcsány apádék a válság előtt.béke időben-hozták össze azokat a katasztrofális mutatókat, amelyek miatt egy rendkívül sebezhető állapotban érte el a válság az országot:

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

"A Financial Times szerint nincs Európában sebezhetőbb gazdaság a magyarnál, mivel mind a folyó fizetési mérleg, mind az államháztartás hiánya 10 százalékhoz közelít, az adóemelések pedig lassíthatják a gazdasági növekedést. "

A mostani mutató egy válság következtében állt elő. Nagyon nem mindegy, ahogy az sem, hogy mostanra jelentősen kisebbek az adók, mint 2006-ban.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 22:40:25

@birkamenet:

Hiába vergődsz. a magyar gazdaság már 2006 közepén padlón volt, évekkel a válság előtt. Erről beszélt a böszme zárt körben elvtársai előtt, és erről szól a Financial Times cikke is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 23:51:11

@CSOKKI MÁLNA: Már csak szánalmasan magyarázkodsz. A 20 százalék feletti, úgy hogy beégtél hogy felemlegetted. :-))
De beégsz állandóan. Csak röhögve pöckölgetünk itt téged.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.02.13. 23:53:06

@parttalan: És kit érdekel a GDP arányos hiány? A szomszéd Mariska néni kosztpénz hiányát nem akarod a világ GDP-jének arányában kiszámolni?

parttalan 2022.02.14. 05:20:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: GDP arányosan tartják nyilván. Ama 3%-os, az EB által "békeidőben" megkövetelt maastrichti hiánycél is a gdp arányában annyi. Amihez majd egyszer vissza fogunk térni, hacsak belátva a tarthatatlanságát, nem dobják végre a kukába Brüsszelben.

Nesze, olvasgassál, mi volt itt tavaly. Dzsídípíarányosan...

www.portfolio.hu/gazdasag/20220104/tiz-eve-nem-latott-koltsegvetesi-hianyadatot-kozolt-a-ksh-519306#

nemecsekerno_007 2022.02.14. 09:44:01

@bekrepált script: Ez akkora hazugság, hogy neki lehet támaszkodni

Kivlov 2022.02.14. 12:32:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hitelből? És akkor mivan.
Arra épül a modern világgazdaság, ha még nem esett volna le.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.14. 16:56:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha nem vagy fogyatékos belátod, hogy a 2019-es -járvány előtti-államháztartási adatokat érdemes összehasonlítani a 2006-ossal, és nem a mostani járvány utániakat. Sztem ne égesd magad ezzel tovább.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.14. 18:14:00

@parttalan: a retkes hazaáruló fideszkomcsi fajtád még ebből sem.

Tamáspatrik 2022.02.14. 19:27:49

@Billy Hill: Lehet, hogy onnan jön a 15-18 éves, hogy aki évente 1 órát már dolgozott, az bekerül a statisztikába, de az ilyen statisztikának mi értelme? Manapság minimum 4 óra kell naponta (vagy vállalkozás), hogy az ember annyit keressen, ami nem csak zsebpénz, hanem már a létfenntartáshoz valamennyire elengedő jövedelem. Vannak értelmetlen statisztikák, ez is egy olyan lehet.

Tamáspatrik 2022.02.14. 19:31:32

@parttalan: "A költségvetés hiány elengedését az EU tette lehetővé a tagállamai számára, hogy legyen mozgásterük segíteni a bajba jutott munkavállalóikat és gazdaságukat. " A gazdasági törvényeket nem az EU határozza meg. Mondok három országot, ahol kirívóan magas az államadósság a GDP százalékában: Görögország, Japán, Olaszország. Egyiknek se dinamikus a gazdasága, sőt mondhatni stagnálnak. Ha emelkednek a kamatok, márpedig emelkednek, akkor rossz helyzetbe fog kerülni a költségvetés a magas államadósság miatt. Nálunk is ez volt a gond a Kádár-rendszerben.

Tamáspatrik 2022.02.14. 19:36:15

@nemecsekerno_007: Ez az, amikor mindenki szembejön az autópályán, mindenki téved, mert rossz irányba mennek.

Tamáspatrik 2022.02.14. 19:42:09

@midnight coder:"A vásárlóerõt pedig simán lehet gazdasági teljesítmény nélkül is növelni." Valóban lehet, mert annyira alacsony szintű a magyar fogyasztás Európában. Viszont ez környezetvédelmi szempontból nem túl jó, építeni az amerikanizált fogyasztói társadalmat...

Tamáspatrik 2022.02.14. 19:44:51

@white999: Igen, minimum a Mészáros-jelenségről még szót kellett volna ejtenem ebben a posztban. Pontosabban arról, hogy nem növekszik nálunk a milliárdosok köre. Akik bekerültek, ők egyre gazdagabbak, de a magyar elitbe feljutni ma már gyakorlatilag lehetetlen, egyre inkább egy zárt kaszt jellegét ölti, amely foglyul ejtette az államot. Ezt a fajta statisztikát, ezeket a számokat kihagyta Orbán az évértékelőből.
süti beállítások módosítása