Ideo-logikák

Ideo-logikák

Három érv Orbánnal szemben és egy mellette

2022. március 01. - Tamáspatrik

-1.Ráégett a putyinizmus vádja

Nem csak, hogy Putyin legnagyobb barátja volt az EU-s kormányfők közül, de stílusa is sokban hasonlít rá. Jelenleg a putyinizmus diszkreditálódni látszik, mondjuk ki nyíltan: a nagyképű erőszakos bunkóság szinonimájaként. A hatalom teljes centralizálása, az erőfölény teljes kihasználása, homofóbia és idegengyűlölet szítása, az oktatás és művészet autonómiájának felszámolása, a kormány közeli oligarchák kiemelt támogatása mind ide tartozik. Nem csak Orbánra, hanem a támogatói nagy részére is rávetül most Putyin árnyéka, akit a nyugat ellenpontjaként támogatnak, vagy egészen mostanáig támogattak szóban és tettekkel egyaránt, amíg lassan rá nem kell, hogy ébredjenek arra, hogy Európa legnépszerűtlenebb kvázi diktátorának a szekerét tolják. A Fideszen belül vannak persze mérsékeltebb felfogást képviselő arcok is, Orbán esetleges lemondása esetén előreléphetne például Gulyás Gergely vagy Lázár János. Ők talán kevésbé megosztó személyiségek és nem akarnak mindenképpen ideológiai harcot folytatni.

Az események sokféle alakulása elképzelhető, sajnos még az is, hogy ha a konfliktus eszkalálódik, és a legtágabb értelemben vett „putyinizmus” lesz az új norma, más szóval a farkastörvények… Ezt nem akarhatja senki, mert akkor már az egész európai civilizációt kukázhatnánk.

-2.A menekültkérdés visszaköszön

Nehezen tudja most kimagyarázni a kormánymédia, hogy mért fogadunk be (egyébként teljesen jó szívvel) akár százezernél is több háborús menekültet, amikor 2015-ben ennek a századrészére nem voltunk hajlandóak. Orbánnak sok mindenben igaza volt akkoriban, sőt még a kerítés megépítése is alighanem szükséges volt, de mégsem kellett volna terroristának beállítani a szíriai háborús menekülteket. A jó érzés nyilvánvalóan megvan az emberekben, értik és elfogadják, hogy a háborús zónából menekülő emberek milyen sok segítségre szorulnak, pedig a Szíriából érkezők is hasonló helyzetben voltak akkoriban, mint most az ukránok. Nem mindig képesek a szomszédos országok lekezelni a „migránsok” áradatát, az a természetes, hogy más országok is be kell, hogy segítsenek.

-3.Túl régóta kormányfő

Lukasenka és Putyin mögött Orbán az, aki a leghosszabb idő óta kormányfő Európában. Nem véletlenül hoztak az USA-ban olyan törvényt, hogy egy elnök csak két cikluson át töltheti be hivatalát, és az sem véletlen, hogy a nyugati országokban a kormányokat 4-8 évente általában teljesen lecserélik. Ha valaki túlságosan bebetonozza a személyes hatalmát, akkor egy idő után a környezetében mindenki azt mondja neki, amit hallani szeretne, láthatóan nincs jó hatással az emberre a túlságosan hosszú, hatalomban töltött idő.

+ Ami mégis mellette szólhat az egy pont ugyan, de két-hárommal is felérhet. A kvázi háborús helyzeteket nagyon jó kezeli, ilyenkor mintha elemében érezné magát. (Éppen emiatt hozott össze komoly műbalhékat „Brüsszel”, a „migránsáradat”, vagy éppenséggel a „meleglobbi” ellen, hogy a mozgósító ereje érvényesülhessen.) Emellett még egy ilyen helyzetben a lavírozó képessége is népszerű lehet, hiszen a legtöbben azt szeretnék, hogy országunk egyszer végre kimaradjon (amennyire lehetséges) egy háborús konfliktusból. Enyhe semleges státusz képviselete népszerű lehet, szemben az ellenzékével, amely inkább a feltétel nélküli elköteleződés felé hajlik. Ide tartozik az is, hogy Orbánt már megszoktuk és ismerjük, az emberek jelentős része konzervatívabbá válik egy ilyen helyzetben, mert fél mindenféle zűrzavartól.

Én magam abban bízom, hogy még ebben a hónapban a szankciók hatására Oroszország meghátrál és a felek meg tudnak egyezni a tűzszünetben, kompromisszumok jöhetnek létre a fő kérdésekben. Kicsit még abban is bízom, hogy a hiteltelenné vált ultrakonzervatív „Putyin-hívők” és a kormány janicsárjai eltakarodnak a közéletünkből, mert belátják, hogy nem lehet már komolyan venni azt a dumát, amivel butítják az embereket a kormánymédiumokban. Ehhez képest számomra csak harmadrendű szempont, hogy ki nyeri meg a választást, ha olyan valaki lesz, aki hiteles személyiség és megfelelően képes képviselni az ország minden állampolgárának az érdekeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr3017769548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.03.01. 20:40:37

A 2. Ponthoz:
Mert a lengyelekkel, tótokkal és a rumunculokkal együtt az első biztonságos országnak minősülünk. Szemben az afgán, szír, miegymás száklláscsinálókkal.

Ez a pont a nettó szemforgató hazudozás tipikus esete.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.03.01. 20:50:52

A putyinizmus vádja egy gigantikus lejáratókampány végterméke, ami után mindenki meg van győződve, hogy Putyin maga a sátán. Míg ha megnézzük, Amerika sem operál sokkal szebb eszközökkel, csak jó a sajtójuk. Értelmes emberek is szórul szóra átvették az amerikai narratívát, bár őket öt perc alatt meg lehet győzni, hogy az USA sem szebb.
A migráns kérdés megint csak amerikai manipuláció volt. A jó menekültek az IÁ elől a környező országokba menekültek kivárni, hogy visszatérhessenek, míg az IÁ hívei az összeomlás elől menekültek és tudták már nem térhetnek haza, na ők vették célba Európát.
Európa egyik legtehetségesebb politikusa Orbán. Itthon vele szemben egyedül Gyurcsány lenne esélyes, de hát ő elk*rta. Ha az EU tényleg el akarná mozdítani Orbánt, akkor felfelé buktatnák, hogy ambícióit Európa érdekében használja. De persze Brüsszelnek egy gyenge EU az érdeke.
A mostani kritikusabb helyzetben MZP kommunikációja különösen veszélyes. Notórius nagyotmondó és meggondolatlan kommunikátor. Most úgy néz ki, egy rosszabb megszólalás után akár az atom is jöhet, akkor már késő lenne magyarázkodni. Jobb ezt elkerülni.

gigabursch 2022.03.01. 20:57:51

Tessék figyelmesen megnézni a TeCsőn a Chicago Council 2015-ös videóját!

A figyelmes néző korrekt választ kap, hogy az AEÁ-nak miért létszükséglet az oroszok háborúba hajszolása Ukrajnában.

Ez egy egyirányú utca!

gigabursch 2022.03.02. 02:05:22

S tessék megkeresni Noam Chomsky videó riportjàt 2015-ből.

BiG74 Bodri 2022.03.02. 04:54:18

… Ezt nem akarhatja senki, mert akkor már az egész európai civilizációt kukázhatnánk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.02. 07:10:47

"Nem véletlenül hoztak az USA-ban olyan törvényt, hogy egy elnök csak két cikluson át töltheti be hivatalát"

Ez a korlátozás csak államfők esetében szokás, vedd észre.

Egyébként marhaság, ebben igazad van.

kunzoo 2022.03.02. 07:10:53

A másodikat átgondolhatnád. Nagyonis érthető az eltérés a két helyzet között.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.02. 07:12:47

"Nehezen tudja most kimagyarázni a kormánymédia, hogy mért fogadunk be"

Nem éppen. Nagyon könnyen kimagyarázható. Más helyzet, s tényleg szomszédos ország, nem 10 határon átkelt emberek.

kunzoo 2022.03.02. 07:13:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Birca!!!! Igazán mesélhetnél a blogodban arról, hogy áll a nem letező támadás a nemlétező háborúban.

midnightcoder2 2022.03.02. 07:42:22

1. Ez azért függ attól is, hogy mi lesz a háború vége. Ha Putyin belebukik, akkor igazad van, legalábbis rövid távon. Ha nem, akkor az EU vakarózhat, mert a következõ 20 évben az orosz energiahordozók nélkül összeomlik. Legalább ennyi biztosan kell, hogy a technológia eljusson odáig, hogy ki lehhessen váltani a naftát, és az amúgy sem versenyképes EU-nak komoly érvágás lesz, ha nem tud orosz olajat használni. A kicsi kínaiak viszont szerintem örülni fognak az ócsított orosz olajnak.

2. Az ukránok európaiak, ergo használható munkaerõ és európai polgár lesz belõlük pár év alatt. Egy afrkainál vagy egy arabnál ehhez generációk kellenének. Lásd a romák beilleszkedési problémái. Az ukrán menekültek megoldás (a demográfiai gondokra), míg az afrikai és arab társaik probléma, méghozzá hosszú távú és veszélyes (etnikai, vallási feszültségek, potenciális polgárháború, terrorakciók.

3. Merkel néni is elég sokáig húzta anno, és senkit nem zavart. Nekem inkább azzal van bajom, hogy õ is öregszik. Kellene valami törvény, hogy 30 alatt és 60 felett senki ne legyen vezetõ politikus. Putyinnak is az a baja szerintem hogy már nem mai gyerek, és akkor az amcsik élén álló vénemberrõl ne is beszéljünk. Ez utóbbi egyértelmûen a demokráciamegcsúfolása: Bidé bácsi elvben elnöknek lett megválasztva, de kétlem hogy akár annyi döntési képessége lenne hogy reggelire tejbepapit kér vagy lekváros kenyeret.

midnightcoder2 2022.03.02. 07:44:04

@BiG74 Bodri: Az európai civilziáció folyamatosan kukázza magát. És most Putyin bácsi tevékenysége nyomán, ez igen hamar nagyon látványos lesz.

lobaszopiatej 2022.03.02. 11:17:00

Meleglobbi elleni harcról olyan beszélni Orbi esetében, mint amikor a melegpornó színészek buzizzák egymást.

lobaszopiatej 2022.03.02. 11:19:59

@midnightcoder2:

Putyinnak az a baja, hogy 70 éves és már nem áll fel neki.
Különben kurvázna a luxusjachtján, háború helyett.

Billy Hill 2022.03.02. 13:59:00

"Kicsit még abban is bízom, hogy a hiteltelenné vált ultrakonzervatív „Putyin-hívők” és a kormány janicsárjai eltakarodnak a közéletünkből, mert belátják, hogy nem lehet már komolyan venni azt a dumát, amivel butítják az embereket a kormánymédiumokban."

Szerinted már nem lehet komolyan venni. De aki még mindig nézi/olvassa, azok szerint meg esetleg igen. Láss be a másik buborék belsejébe is!

ez a nevem senki 2022.03.02. 14:00:41

1. Viktor okos
2. Viktor jófej
3. Viktor a nők kedvence
4. Viktor sportember
5. Viktor humoros

+1 ellenérv enyhén őszül

GyMasa 2022.03.02. 18:45:38

@gigabursch:
Jajj, már annyira vártam, mikor kerül elö ez a téma!
és elég volt rá 2 nap!

GyMasa 2022.03.02. 18:47:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Illetve egyikük sem okmányok nélkül jön, magát Ukrán 17 évesnek hazudva...

GyMasa 2022.03.02. 18:49:40

@midnightcoder2:
" ...ergo használható munkaerõ és európai polgár lesz belõlük pár év alatt."
Igen, szerintem a Német iparmágnások már lehet, hogy kijózanodtak az egy hete tartó pezsgözésböl és kokózásból!
Nekik most eljön a kánaán!
Vagy 20 millió, potenciális, olcsó gyári munkás!

gigabursch 2022.03.02. 19:01:45

@GyMasa:
Annyi se kellett.
Amúgy a tények makacs dolgok.
Csak megint ott tartunk, hogy ahol az elefántok b#szn@k, fűnek se jó lenni.

Tamáspatrik 2022.03.02. 20:11:27

@GyMasa: A németek nem érnek semmit a sok vendégmunkással, ha nincs a gyárban alapanyag. A VW leáll az ukrán acél hiánya miatt. Ha nem lesz gáz, amivel fűtik a kohókat, az dettó ugyanaz a helyzet. Pont a németek ingadoztak a legjobban, nem véletlenül.

Tamáspatrik 2022.03.02. 20:14:54

@gigabursch: Felejstük már el a városi legendákat és az összeesküvés elméleteket, IGEN, Putyin gonosz, ezt ki kell mondani. Destruktív, az ukrán városokat is szétlöveti. Dszingisz Kán utódja. Most is abban az egy dologban bízik, hogy a fejlettebb európai gazdaságoknak több kárt lehet okozni, hiszen mindig annak okozhatsz több kárt, akinek van vagyona. A vidéki orosz ember nem veszthet semmit, a hadsereget is a végtelenségig tudja élelmezni és üzemanyaggal, fegyverrel ellátni. Az urbanizált Európa jobban szenvedni fog. A sátáni logikát csak most kezdi kapiskálni a Nyugat.

Tamáspatrik 2022.03.02. 20:18:23

@megamovieboy: A szíriai városokat Putyin segítségével lőtték rommá. Ha nem segíti ki Putyin a szíriai elnököt, akkor a rendszer megbukik. Az akkori menekülthullámot is Putyin szabadította Európára. Nyilván a menekültek kis töredéke érkezett csak el hozzánk, a nagy részük a törököknél és más környező országokban maradt. Nem volt elvárás 2015-ben száz ezernyi menekült befogadása, nekünk pár ezret kellett volna átvenni, de kitalálta a kormány, hogy terroristák, akiktől meg kell védeni az országot.
Sok mindenben igaza volt akkor Orbánnak, de túltolta a propagandát.

Tamáspatrik 2022.03.02. 20:20:55

@Billy Hill: Nincs kétféle alternatív valóság, ez fizikailag kizárt. Egy putyinista és egy európai. Mindenki tudja, hogy az oroszok fake-news világelsők, a kormánymédia a kis tanítvány ez esetben.

Tamáspatrik 2022.03.02. 20:24:34

@midnightcoder2: Ha muszáj dolgozni, valahogy pénzt keresni az embernek, akkor a feltételezett "generációs távolságokat" pillanatok alatt áthidalják. Egy csomó kubai menekültet fogadott be az USA, Mexikó felől is jönnek, és akkora nagy gondot mégsem okoznak.
Jobb munkaerőnek tartom én is az ukránt, elvileg mint egy nyugat-ázsiait, de ég-föld különbség nincs. A világon mindenhol vannak hasonlóan működő vállalatok.

midnight coder 2022.03.02. 21:00:37

@Tamáspatrik: Gondot nem okoznak, de ha ezekkel világhatalmat lehetne építeni, akkor most Mexikó lenne a világ ura, és nem az USA.

gigabursch 2022.03.03. 06:32:47

@Tamáspatrik:
Még szerencse, hogy ennyire jól átlátod a világ dolgait.

Aki az érem egyik oldalát hajlandó csak nézni, annak komoly kihívásokkal kell szembenéznie.

gigabursch 2022.03.03. 06:35:28

@Tamáspatrik:
De csak CNN és NYT után.
Mindenki tudja. Bár Néphazugságtól meg tanulhatnak...

gigabursch 2022.03.03. 07:37:17

Mondjuk az felettébb elgondolkodtató, hogy hány politikus felesége megy át Ukrajnába, hogy ott jószolgálati tevékenységet gyakoroljon.
Lévai Anikón kívül van még valaki?
Bármelyik országból?

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.03.03. 09:37:50

Szíria nem magától, hanem a Pentagon és az öbölmenti államok által támogatott fegyveresek döntötték volna meg. Az oroszok voltak az első nagyhatalom, amelyik harcolt az IÁ ellen. Ezek menekültek Európába, de mivel ők az IÁ hűséges polgárai voltak, semmiképpen sem kellett volna beengedni. Amerikai szervezetek erőltették a befogadásukat, meg a kezükben levő brüsszeli vízfej. Úgy kezdődik, hogy nyugati segítség nélkül nem is kerültek volna át Európába. Ez a csak párezret kell befogadni, az első 160.000-re volt igaz, a többi kétmillióból ránk eső már a beüzemelt kvóta alapján jött volna.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.03. 18:26:44

@gigabursch: A határhoz ment és átment vagy 10 métert. Hasra ne essek!

gigabursch 2022.03.03. 19:00:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Szerintem ess hasra és nyugodtan fejeld le a betont Matyika.
Úgyse hiányoznál senkinek.

Nem látom ott tolongani Dobrevovát, Kunnhalmyt, Bundás Marcsit, Bingónét, a vén gyöngytyúkot meg a többit.
Pedig bemutathatnák, hogy mekkora emberek.... Őoo, izé, nők.

ulpius66 2022.03.03. 19:29:18

@gigabursch: "Csak megint ott tartunk, hogy ahol az elefántok b#szn@k, fűnek se jó lenni."

"Tigrisek harcát a hegytetőről kell nézni!" --- ősi kínai közmondás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.03.03. 22:03:57

@lobaszopiatej: na ott a pont! Én is ezt szoktam mondani. A legközelebbi tárgyaláson adni kell neki egy doboz viagrát.

birkamenet 2022.03.03. 23:52:41

@megamovieboy:

bulgár birka, te miért nem az elmeosztályra jársz ezzel a tengernyi elmebeg VALÓSÁGTAGADÓ fantáziálásoddal? Azért mert ma legközelebbi idöpontot 2026-ra tudták csak megadni?

Ahhoz mit szólsz, hogy februárban Putyin elmondta orbánnak, hogy márciusban megszállja Ukrajnát és ha áprilisban orbán eftárs elbukná a választást, akkor már azonnal hivhatja is be a ruszkikat. Hiszen akkorra már szomszédok lesznek illibernyákék.
Erre a jó hirre aztán orbán 5-ször leoboázta Putyin gazdáját.

BiG74 Bodri 2022.03.04. 06:54:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
A kohók, mármint a nagyolvasztók koksszal mennek, de tény, hogy az már feldolgozott kőszén.

A narancstálibok most mindenhol ezerrel ottvannak.Hányinger.

GyMasa 2022.03.04. 13:16:42

@Tamáspatrik:
" A németek nem érnek semmit a sok vendégmunkással, ha nincs a gyárban alapanyag. A VW leáll az ukrán acél hiánya miatt. Ha nem lesz gáz, amivel fűtik a kohókat, az dettó ugyanaz a helyzet. Pont a németek ingadoztak a legjobban, nem véletlenül."
Ha a háború MOST véget érne, és örök békét is kötnének, akkor sem térne haza amost lelépettek nagy része.
És, ök már most is megvannak 1 millióan.
Olvasd el orbán tegnapi cikkét. Magyarország is arra v an velük kapcsolatban berendezkedve, hoyg maradni fognak.
Ja, és ne feledd azokat, akik a behívó elöl léptek le. Szóval nekik egy ideig nincs is hazaút.

HaD 2022.03.04. 13:38:31

ami tény...orbán egy a rendszerváltásnak nevezett hazaárulásra kitenyésztett mindenre kapható zsarolható "játékos"...arra találták ki hogy a "magyar néplélek"-böl kiindulva kihasználva az egy kanál vízben megöljük egymást és kivagyikak (faszacsávók stb)vagyunk megvezesse a jónépet. Azt kell nézni amit tesz nem azt amit mond(idézet-nagyjából-ovtól)....az itt megszólalók valszeg vagy öneröböl a kanál vizes személyiségjegyet hordják vagy fizetik öket.

a háborúról:...nem vagyok egy szun ce ,de itt valami nagyon fura. A ruszkik lenyúlták a Krimet majd néhány ukrán megyét,aztán évek hosszú évek teltek el amikor is a fegyverkezési sikereiktöl harsogtak....mégis mi a fszt gonoltak monnnyuk az itt és a médiában valamint az ukrán az ejus az usa politikusai hogy mi lesz ennek a vége???....az oroszok sem engedhetik meg maguknak hogy fegyvereket gyártanak(kaja pia helyett) majd azokkal nem szereznek fedezetet a háborúsdira. Ami itt nagyon hiányzik hogy ukrajna a nyugat miért nem készült fel erre a müsorra ami most zajlik?? Mintha megüzennék a törkök hogy jüvünk Hunyadi Jancsi meg habzsdözsizne nyugodtan...az is igen fura ha monnyuk H. J. Nándorfehérváron megtudta volna hogy valamelyik hadfi rendszeresen vendégeskedik a töröknél és profitál is a haverkodásból nem hívta volna meg egy vacsira családostól majd kicsit ott is tartotta volna öket addig amíg egyenként nem mesélnek a török bulikról....itt és most ez az orbán vidáman röhög a markában(amit bölcsességnek álcáz...én is kurva bölcs lennék ha az ellenség elöre elmodnta volna hogy hogy lesz....)....ja és vissszatérve Hunyadihoz....páros lábbal küldte volna a török nándorfehérvári lakosokat vissza a szultánhoz,hogy egymást boldogítsák(vagy tegyék el láb alól:))....még inkább túsznak megtartott volna néhány menöt közülük....(mint ahogyan az usa is csinálta a japcsikkal a II Vh alatt)...itt és most meg az eju meg az usa tele van vidám kis ruszkikkal...most mondhatná ez a kis(z) fiú hogy "ruszkik haza...."....

BiG74 Bodri 2022.03.04. 14:25:49

@HaD:
Hát nézzük a jó oldalát, megjött az ébresztő,nekik is...

BiG74 Bodri 2022.03.04. 14:27:04

@Tamáspatrik:
Azért az érdekelne, mit gondolsz most, milyen utak lehetnek a magyar belpolitikában?

BiG74 Bodri 2022.03.05. 04:51:32

Látni, minden összenő, aminek kell.
Ukrajna eu tag akart lenni, orbán vétózott.
Szerbia eu tag akar lenni, orbán támogatja. Szerbia az egyetlen ország ahol putyin mellett tüntetnek.

Tamáspatrik 2022.03.20. 10:18:57

@GyMasa: Nem nagyon látom még a sok ukrán szorgos kezet dolgozni, nem mintha nem akarnának. A potfolión volt egy műsor, ahol a közgazdászok kételkednek benne, hogy az ukrán munkaerő megoldja majd a munkaerő hiányt. Pl. azt honnan lehet tudni, hogy az idejövő ukránok mihez értenek? Nyelvi problémák is vannak. Talán 1-2 év múlva majd.

Tamáspatrik 2022.03.20. 10:20:21

@HaD: A Nyugat elvolt a kis belterjes vitáival és erősen bealudt. :(
süti beállítások módosítása