Ideo-logikák

Ideo-logikák

Ez lehet az agresszív és destruktív politizálási stílus mögött

2020. január 11. - Tamáspatrik

Úgy gondolom, hogy vannak tipikus esetei annak, amikor valaki nem boldog, nem találja meg a helyét, annak ellenére sem, hogy az életkörülményei nem annyira rosszak. Még a leggazdagabb országokban is sokan járnak ebben a cipőben (illetve nehezen tudnak kilépni belőle), nálunk pedig a panaszkultúra és mások szokásos hibáztatása a saját problémánkért vezet oda, hogy az internetet elöntik az erősen negatív tartalmú, destruktív cikkek és hozzászólások. (Én magam sem vagyok teljesen mentes az ilyesmitől.)

Pár tipikus eset felvázolva az alábbi módon nézhet ki, legalábbis én ilyennek képzelem, de nem látok az illetők fejébe és kevesen vannak az őszinteségnek azon a fokán, hogy felvállalják magukat a gyengeségeikkel együtt. Így viszont nem könnyű dekódolni, hogy egy közlés mögött milyen valós gondolatok és főként milyen emberi érzések vannak. (Nem a különféle indulatokra gondolok itt, hanem valódi EMBERI érzésekre.) Szerintem ez a dekódolás több mint egy érdekes játék, mert nem is játék, hanem nagyon is komoly feladat megérteni azt, hogy a pógárnak mi is a baja valójában, ami miatt végül önként és dalolva sétál bele a különféle politikai manipulációkba.

Első eset: Multi cégnél, gyárban dolgozó férfi, gépkezelő

Érzéseim: Gyakran érzek a gyomromban feszültséget, mert amikor dolgozom, mindig vannak váratlan helyzetek és előre nem látható feladatok, ezek engem mindig kizökkentenek. Úgy érzem, hogy a főnökeim udvariassága mögött lenézés van. A németek még inkább fennhordják az orrukat. A munka viszonylag kényelmesnek mondható, de olyan üres nekem az egész.

Amit gondolok: Ennél több megbecsülést érdemelnék mint amit kapok, ezt alapból elvárnám. Igaz, hogy a fizetésem jónak mondható, de a saját megszokott kis közegemből kiszakítva túl sok az ismeretlen ember, és nehezen találok barátokat. Kevés idő jut otthon a családra és a barátokra. Az egész rendszer nekem túl átláthatatlan, nem értem, és nem is bízom benne. Egy kis falusias világban jobban otthon érezném magam. A képzettségem keveset ér a munkapiacon, a biztonságos helyet nem merem elhagyni, és nem bízom abban sem, hogy érdemes lenne tovább képeznem magam.

Amit mondok: A rendszer a velejéig rossz, a nyugati cégek pénzszivattyúként működnek, a szegény országokat kizsákmányolva. A profit a legfontosabb nekik, más nem is számít, közben garasoskodnak. A tőke célja, hogy gyarmatosítsa az egész világot, és néhány ember mozgatja háttérből a szálakat. Nekünk is úgy kellene élni, azon a szinten mint a németeknek  (mért nem mint a svájciaknak?) A liberálisok az okai mindennek, direkt ránk uszítják a sok bevándorlót is. A gyógyszergyártók és az élelmiszeripar is csak mérgezi az embereket.

Második eset: Értelmiségi, a kormánynak dolgozik valamilyen szinten

Érzéseim: Frusztrált vagyok, mert nem kapok elég szakmai elismerést. Kisebbrendűségi érzéseim vannak, hogy nem lehetek elég jó. Nem vagyok biztos abban sem, hogy az intézetnél van-e tekintélyem és nem röhögnek-e ki a hátam mögött. Zavar a világ bonyolultsága és átláthatatlansága, főként a számítógépes világot érzem idegennek. A régimódi falusias világot jobban szeretem, a nagyvárostól idegenkedem.  A magánéletem sem stabil, nem kiegyensúlyozott. Nagyon bizonytalan vagyok mindenben, hiányzanak a biztonságot adó pontok.

Amit gondolok: A fiatalok, a liberálisabb szellemű kutatók, de főként a nyugaton dolgozók messze leköröznek engem és a hozzám hasonlókat. Nem létezik, hogy mindig a Nyugat lesz a nyerő és mi mindig csak követjük őket mindenben. Mivel a szakterületem fejleményeit és általában az újabb tudományos eredményeket már nem tudom követni egy jó ideje, ezért jobb, ha visszahúzódom a saját kis bástyáim mögé és onnan nyilazom az ellenséget. Ellenkultúrát, alternatív valóságot kell építenünk. Sokkal több hatalomra vágyom, erre van is esélyem a kormány szolgálatában. Bebizonyítom, hogy én vagyok a rendszer egyik legjobb szellemi harcosa.

Amit mondok: A hanyatló Nyugat napjai meg vannak számlálva, a Kelet szellemiségéé a jövő, mert a valós veszélyeket csak mi látjuk és mi tudunk szembeszállni velük. A Nyugat túl kifinomult, elözönlik a barbárok, belepusztul a liberalizmusába és a polkorrektségbe. A „sorosbérenceket” ki kell iktatni a közéletből és egzisztenciálisan el kell lehetetleníteni. Szellemi önvédelemre van szükség és kultúrharcra az országhatárokon át beözönlő kultúrmocsokkal szemben. A „klímaváltozás” is csak egy újabb bolsevista trükk.

Harmadik eset: Magányosan, egyedül él egy nagyváros peremvidékén

Amit érzek: Magányos vagyok, nem tudom, hogy kinek van rám szüksége. Unalom és ürességérzet jellemzi a napjaimat, valahogyan csak eltelnek. Nem jól sikerült sem a párválasztásom sem a szakmai pályám, emiatt egy kicsit szomorú vagyok. Nem érzem, hogy szeretnének. Egy csomó energia és tettvágy van bennem, de nem tud kibontakozni. Sosem fogadtak el teljesen, ritkán éreztem úgy, hogy eléggé jó tudok lenni. Néha nagyon kemény életszakaszokon mentem át, de nem törtem meg és jól jöttem ki belőlük, van bennem egy adag keménység is bőven.

Amit gondolok: Hátha nem bennem van a hiba, hanem a rendszerben? Egy régebbi világban biztosan könnyebben megtaláltam volna a helyem, a régi dolgok jobban is vonzanak. Mennél régebbi, annál jobb. Közösségre vágyom, egy csoportban biztosan jobban érezném magam. Ha engem nem fogad el a világ, már pedig nem nagyon akar, akkor ellenkultúrát kell építeni. Alternatív híroldalak és ősi mítoszok erre a legalkalmasabbak, összerakom ezekből a saját kis hitvilágomat. Keményen küzdő harcos tudok lenni, a küzdés tényleg nekem való terep.

Amit mondok: A magyarság dicsőséges eredetét elhazudták és még most is igyekeznek titkolni előlünk. Harcos népek rokonai vagyunk, egy nagyon ősi kultúra. Küzdenünk kell az idegenek ellen, akik el akarják venni azt, ami a miénk. A liberálbolsevikok csak álhíreket terjesztenek, a szabadkőműves összeesküvéseket le kell leplezni. Én tudom, hogy hol vannak az igazságról szóló híroldalak és videó előadások. Az ősi társadalmi rendet kell ismét helyre állítani: a nőknek a gyerekeknél és a konyhában van a helyük, a halálbüntetést vissza kell állítani és a törvény ellen vétőkre sokkal keményebben lecsapni. Szabadpiac és demokrácia nem létezik, a szocializmusban jobb volt minden, egy még erősebb államhatalomra van szükség.

 

Úgy gondolom, hogy a verbális agresszió mögött gyakran vannak önbizalom hiányos, problémáikat nehezen kezelő, kissé passzív emberek. Ezt azért merem állítani, mert nagyon feltűnő, hogy az általuk hangoztatott divatos városi legendák és mítoszok mennyire nem igazak, a pontosabb vizsgálatok próbáját többnyire nem állják ki.  Még akkor is így van ez, ha egy fél ország panaszkodik és sajnáltatja magát, hogy mennyire nem értik mások. Mivel hogy ez az egész nagyon destruktív és egyáltalán nem visz előre, ezért úgy tűnik, hogy számukra pótcselekvés is lehet az, ahogy a világ számukra tetszetősnek és átláthatónak tűnő rendjét legalábbis verbális síkon visszaállítani igyekeznek.

A legjobb védekezés többnyire a támadás, a saját gyengeségeink és bizonytalanságaink beismerése pedig nem nagyon van benne az elfogadott kulturális viselkedésminták között, nincs meg a hogyan-ja. Egyrészt a legtöbb támadás mögött többnyire van egy segélykiáltás is, másrészt pedig az akolmeleg csalóka vágya megint az elfogadásról szól, arról hogy végre szeressenek, és sokak számára vonzóbbnak vagy biztonságosabbnak látszik mint saját egyéni útjaik követése.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr8415404300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.01.11. 22:55:37

Ajjajjaj, nem nem :)
Itt van "pár" csúszás, érdekes téma nagyon, de sajnos csak az időt sajnálnám rá.

Tamáspatrik 2020.01.12. 19:48:50

@A veréb az madár: Dehogy nem. A nemzeti szintű panaszkultúra így alakul ki. Mindig a másik a hibás, engem nem ért meg senki. Fejlődésünk egyik legnagyobb gátja.

2020.01.12. 21:37:59

@Tamáspatrik:

:D Igen ez igaz, senki nem is ellenkezik.

2020.01.12. 21:57:11

@Tamáspatrik:

Annyit hiányoltam a multis melóssal kapcsolatban hogy vajon miért gondolkodik így, ha egyáltalán így gondolkodik vagy máshogy, vagy sehogy. A panaszkodás kb. olyan könnyű, mint egy lepkeping, szerintem nincs nagyobb jelentősége a legtöbb embernél kb. mintha hétköznapi témákról lenne szó, csakhogy járjon a szája. Ez a hétköznapi vigasztalódás. Hétvégén meg bulika, aminek a tervezgetése csütörtökön kezdődik. Szerintem a legtöbben nem gondolnak semmi különöset, ha meg igen azt se tudják hogy pontosan mit és miért, megnyugtatlak, ami gondolata támad sokaknak azt le is öblítik, mossák egy kis szeszesitallal.
Az elején leírtad a lényeget, és az tényleg való igaz, hogy az ember ne panaszkodjon, úgysem érdekel senkit, dehát miért is kéne.
Problémamegoldás=diy

Szalay Miklós 2020.01.12. 23:48:38

Egy tömör általános összefoglaló az agresszióról:

egyvilag.hu/temakep/068.shtml

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.13. 05:46:16

Alapvetően a kádárista ideál sokkal károsabb volt, mint akár a legabszurdabb agressziív viselkedés.

Kádár alatt a hivatalos elvárt az volt, hogy mindenki kisember, a nagy dolgokat nem értjük, azok a bölcs nagyemberek ügyei, mi húzodjunk meg, ne pofázzunk, eleve mi is az az igazság, semmi se biztos. Szóval a bölcsesség a véleménynélküliség.

A ballibek aztán erre akartak építeni, csak belevíve pár tabut, mely esetben a kisember kötelezően felháborodik.

Amióta pedig elvesztették a szellemi irányítást, hirtelen más nótát fújnak.

Szóval a felesleges agresszió is jobb a véleménynélküliségnél.

Olyan ez, mint az autó vezetésben. Az agresszív sofőr kevésbé okoz balesetet, mint a döntésképtelen, habozó, kiszámíthatatlan autós.

chrisred 2020.01.13. 08:53:20

A populizmusnak, az érzelmi politizálásnak ez a közösségi gyökere. Az egyén nem a társadami érdekérvényesítés eszközeit látja a politikában, hanem saját fusztrációit vetíti ki az egyes közéleti szereplőkre, és annak alapján minősíti őket rossznak vagy jónak. A celebkultusz ugyanez.

Dan da Man 2020.01.13. 10:12:21

@Boycie: Nem, nem véletlen, csak az egy nagyon rövid poszt lenne, mert annak oka mindössze két betű: ti.

dare 2020.01.13. 10:23:36

@Dan da Man: Azt a posztot ők is meg tudnák írni hasonló rövidséggel. :D

dare 2020.01.13. 10:24:07

@Dan da Man: Azt a posztot ők is meg tudnák írni hasonló rövidséggel. :D

MEDVE1978 2020.01.13. 10:57:56

Magyarországon már csaknem két évszázada feszül egymásnak a modernista nyugatos, illetve a keleties saját út megközelítés. Lehet ezt mindenhogyan hívni, népi urbánusnak, MDF SZDSZ-nek, FIDESZ és mostani ellenzéknek stb. Ugyanúgy ott van az áldozatszerep is a magyar narratívában, amitől nehéz elmozdulni.

A népnek a nagy vizionőrök is csak kudarcokat hagytak, Horthytól Kádárig, Gyurcsánytól Orbánig.
A kérdés, hogy mi ennek az oka. Az, hogy kicsik vagyunk. A gazdaságon keresztül fogom meg a helyzetet, mert a pénz bizony nagyon számít. Magyarországon nincs se sok tőke, se érdemi ásványkincs, se kiemelkedő K+F rendszer, se semmi. Van egy viszonylag stabil kultúra, amit értékként fog fel az ország nagy része, meg egy munkamorál, világkép. Persze ez jobb, mint a semmi, mert nálunk még érték a munka és vannak célok. Gazdaságilag egy viszonylag jó egyensúlyi szinten mozgunk ehhez képest (pl: megnézve az ásványkincsben azért jobban eleresztett románokat, bolgárokat). Viszont, ahogy írtam, túl kicsik vagyunk és túl tehetetlenek emiatt. Katonailag ugye semmire nem vagyunk jók, gazdaságilag nemzetközi összehasonlításban nem tudunk tőkével vagy tőketulajdonosokkal labdába rúgni. Az oké, hogy mondjuk a Mol vagy a Richter a környező országokban valamennyire multiként lép fel, de esélye sincs magasabb szintű szereplővé válnia.
"Liberális válasz" erre nincsen, a mai liberalizmus - ha van ilyen - nem tud értelmes és építő választ adni arra, hogy egy ország hogyan fejlődjön. Az IMF vesszőfutása az egyes országok válságok utáni fejlesztésében - amit el is ismertek - pontosan ezt mutatja. Illetve van valami válaszpróbálkozás, aminek a lényege, hogy akkor oktatás és K+F. Ez azonban jelentős erőforrás-igényű és nagyon hosszútávú.

Mivel nincsen egyértelmű válasz és egyértelmű fejlesztési javaslat, hogy egy tőkeszegény, kis ország hogyan emelkedjen fel, nyilván megjelennek az unortodox javaslatok is. Amikből egy-kettő beválik. Az adórendszerben az ÁFA preferálása, SZJA csökkentése, államadósság belföldivé alakítása, euro nem átvétele, mind olyan lépések, amelyek nem nagyon összeegyeztethetőek egy liberális gazdaságpolitikával. Viszont működtek és emiatt is mondom azt, hogy a liberális gazdaságpolitikai út önmagában nem elég és nem jelent kiutat, sőt, út lehet a bukásba.

Boycie 2020.01.13. 11:09:22

@dare: Hát igen, ez a dandaman (dömdödöm??) hozta a szokásos debil, fogalmatlan idióta, primitív "balliberális" ellenzéki szellemiséget :) Szegény Tamáspatriknak nem kellene ennyit erőltetnie az agyát hogy a balliberális propaganda által sulykolt toposzoknak megfelelő fiktív karaktereket kreáljon. Elég lett volna ha körülnéz az "elvtársai" körében hogy megtalálja az okokat.

2020.01.13. 11:17:40

Ismét köszönjük, hogy az általános "ha már megszülettünk jó lenne méltóképp élni és senki nem kérdőjelezné meg ennek az óhajnak a létjogusultságát az egyén szemszögéből"-től a 180 IQ-t igénylő elméletezésig, ahol a zseni összefoglalja a világtörténelmi, gazdasági tudását és leönti a világ összes eszméjével.

Legközelebb akkor kommentelek ha biztosra veszem hogy kb. 200 IQ-m (soha napján) van.

Fantasztikus.

Boycie 2020.01.13. 11:24:00

@MEDVE1978:
Nagyon jó amit írsz. Csak tájékoztatásul: a volt szocialista országok közül egyedül Lengyelország éri el azt a méretet ami elég nagy a komolyabb nemzetközi befektetőnek. A kisebb országokban csak kinlódnak, néha ki is vonulnak (pl OTP veszi meg sorban nagy nyugati bankoktól a kis balkáni bankjaikat), mert azok inkább kivonulnak azokról a kis piacokról). Hiába van EU, akkor is megvannak a határok sok szempontból (pl nyelvi különbség, más adórendszer, más állami szabályozók). Az oroszok és ukránok egy teljesen más téma, ott olyan kockázatok vannak ami egészen más megitélést kíván mint a többi helyen.

"Az adórendszerben az ÁFA preferálása, SZJA csökkentése, államadósság belföldivé alakítása, euro nem átvétele" valóban mind nagyon jó lépések voltak (gazdasági szempontból). Az SZJA-nál kiemelendő az EGYKULCSOS rendszer, a régióban utolsónak tértünk át erre ami már egy versenyhátrány elháritásáról szólt (próbáld ezt elmagyarázni agyhalott balliberális, "progresszív", alapvetően kommunista gondolkodású "elméleti embereknek". A lengyelekj a kivétel, szívnak is emiatt, de ők azok akikhez a méretük miatt amúgy is bemennek a régió iránt érdeklődő befektetők.
Az EURO horrorhoz egy adalék hogy a déli/latin eurózóna tagokat az EKB mentette meg az államcsődtől úgy hogy felvásárolta az állampapírjaikat. Mostanában érik el a 30%-os korlátot (egy adott ország összes állampapírkibocsátásának 30%-ánál többet nem vehet meg), utána nem lehet tudni hogy mi lesz. Mennyire fasza is az a nyugati eurózónás gazdaság, egy Münhausen báró is megirigyelhetné :)))

dare 2020.01.13. 11:26:17

De egyébként ez valóban érdekes játék.
Egy párbeszéd, ami 7-8 éve történt velem.
Hazamentem falunapra, de egyébként már akkor is ingáztam, nagyon ritkán voltam otthon.
A nagyvárosból ott bulizgató srác az alábbi kérdést szegezte nekem:
-Szia, te idevalósi vagy, itt laksz, vagy a környéken?
-Igen, falubeli vagyok
-És ne haragudj már, de megkérdezhetem neked mi a célod?
-Mire gondolsz?
-Hát hogy mik az életcéljaid, mit szeretnél elérni úgy az életben...
Már majdnem válaszoltam valamit, de a kérdést még nem fejezte be
-...szóval úgy mi az amit te szeretnél, neked csak annyi az életcélod, hogy itt túrd a földet ebben a faluban?
Gondoltam, ha már így megválaszolta magának a kérdést, akkor én nem ragozom feleslegesen tovább.
-Igen, nekem csak ennyi
-És nem érzed azt, hogy valamit csinálnod kéne, valami értelmes dolgot, nem akasz például elmenni innen?
-Nem, nekem jó (mondjuk itt már örültem, hogy engem talált meg a kérdéseivel, egy ténylegesen ott lakó falubeli kicsit másképp reagálta volna ezt le).
-De nincsenek olyan vágyaid, ami után azt mondahatnád, azt érezhetnéd magadról, hogy több vagyok, elértem valamit az életben?
-Nincsenek
-De ne mááár, ez nem lehet életcél, túrni itt a földet, nincsenek ambíciók benned, nem akarsz elérni....
Ezen rész környékén pedig jöttek a haverjai, és elráncigálták mellőlem.
Legyen ő a negyedik eset.
Igaz nem sokat mondott, de ennyi alapján mire gondolhatott, mit érezhetett velem kapcsolatban?
Feltételezem az érzései hasonlóak lehetnek még most is, rá vajon milyen politizálási stílus hatott?

Boycie 2020.01.13. 11:26:59

@A veréb az madár: Végre egy jó hír, mikor temetnek?

Boycie 2020.01.13. 11:31:33

@dare: Nekem még vagy 15 éve mesélt ilyet a székely barátnőm. Az MSZP próbálta megszólítani a határon túli magyarokat... odaküldték az ifjúsági tagozatuk szine-virágát, hogy vegyék fel a kapcsolatot. Hát nem kellett volna :))))

dare 2020.01.13. 11:35:59

@Boycie: Ha ilyeneket küldtek, akkor gondolom ott volt öröm.:D

midnightcoder2 2020.01.13. 13:50:01

Negyedik eset: liberális blogger vagyok aki egy panelben ül egy 15 éves gép elõtt és várja hogy megérkezzen a pénze a pártközpontból.

Érzéseim: Elégedetlenség, düh. Iskola után nem vettek fel semmi normális helyre, ezért aztán elvégeztem valami médiaszakot, nagy nehezen szereztem egy diplomát, de a munkaerõpiacon nem kellettem a kutyának sem. Épp a mekinél kezdtem volna dolgozni, amikor valaki mondta ezt a blogger dolgot. A pénz itt sem sokkal több, de itt legalább nincs ételszag.

Amit gondolok: Tényleg ezt a szar melót kell csinálnom ezért a szar pénzért ? Mikor fedezi már fel valaki a zsenialitásom ? Ki kellene mennem nyugatra, de ahhoz el kellene hagyni a belvárost.

Amit mondok: Mindennek a Patás az oka. Meg a tanulatlan tahó vidékiek, akik miatt most az Orbánék vannak a húsosfazék mellett, és nem mi.

kvadrillio 2020.01.13. 17:12:22

mindenkinek van összehasonlítási képessége és mindenkinek van összehasonlítási alanya. Ha azt tapasztalja 200, hogy egy rendszar nem jó az kevés. Ha 2 millió az elégedetlen, netán többmillió, az már meghatározó tényező.
Jelenleg utóbbiak a tények.
Orbán figyelhetne erre. De nem érdekli.
KÁRPÓTOLNI FOGJA MAJDAN EZÉRT ŐT A MAGYAR NÉP ! :)

kvadrillio 2020.01.13. 17:18:23

@kvadrillio: Az amerikai védelmi miniszter szerint nem voltak bizonyítékok amerikai nagykövetségek ellen tervezett támadásokra

Pedig Trump erre hivatkozva adott parancsot Szulejmáni likvidálására......NU, EZÉRT ÉRDEKES EZ...

marczy 2020.01.13. 17:37:09

Azért a 2. és a 3. eset gondolkodása meglehetős félműveltségre utal, ezért csúsztatás, az illetőket nem nevezném értelmiséginek. A nagy probléma az, hogy az elit ugyanilyen félművelt. A "milyennek kellene lennie a világnak" kérdéskör nem merül ki a múltban való ábrándozásban: akik erről értelmiségiként gondolkodnak, már rég túlléptek a "régen minden jobb volt"-on. Dehogy volt jobb... Még abba születtem bele. Sajnos.

A problémát sokkal inkább abban látom, hogy Magyarországon túl sokan túl korán túl súlyos lelki sérüléseket szednek össze, akár már a családban, akár az oktatási rendszernek "köszönhetően". Ez vezet oda, ahol most tartunk: egy frusztrált, mindenért a másikat (gyakran joggal!) hibáztató, az orránál tovább látni képtelen társadalomhoz. A munkahelyeken ugyanez folytatódik, mert nem láttak más mintát ezek az emberek. Ez kell nekünk? Na ugye, hogy nem...
Van egy nagyon durván kontraszelektált pedagógustársadalmunk és egy 19. századi (na ugye, hogy nem sírom vissza a múltat - a vidéki mucsaiság és provinciális gondolkodás pedig olyan távol áll tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől...) oktatási kultúránk - mit várunk ezektől? Én már konkrétan egy nagy büdös semmit.
Mindenkit meg lehet törni, ha elég sokáig próbálják, és sajnos Magyarország ebben élen jár. Az eredményt pedig lásd fent. Ha mindenkit betörsz, nem marad, aki gondolkodjon, az ország pedig egy helyben fog topogni. Ez kell nekünk? Ugye nem...

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:43:33

@MAXVAL bircaman közíró: Francokat, az agresszív autós okozza a legtöbb balesetet. Aki tötymörög, az legfeljebb bosszantja a többieket. A meggondolatlan, vakmerő sofőrök okozzák a balesetet.

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:44:26

@chrisred: Tömör és telitalálat. Ilyenek vagyunk mi sajnos, majdnem mindannyian, csak másokban hamarabb meglátjuk a hibát.

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:46:20

@MEDVE1978: Dánia? Hollandia? Finnország? Ők is kicsik. Hogy jön ide az érvelésed nem értem.

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:47:35

@Boycie: Abban igazad lehet, hogy a baloldal hasonló hülyeségekre képes. Tessék prezentálni, itt a lehetőség. De nem egy Bayer cikket hozz légyszi, mert az minősíthetetlen stílusú, a kocsmai színvonal azért mégse...

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:50:45

@dare: A cikkben nem állítom, hogy ezek a legrosszabbak, pl. a kábszeresek egy mélyebb kategória.
Ezek az emberek csupán a hülyeséget és a szellemi sötétséget terjesztik, az egyetlen hibájuk ez.

Tamáspatrik 2020.01.13. 19:54:48

@midnightcoder2: Ez jó. :)) Az a része nem stimmel, hogy az ún. liberálisoknak nem jön pénz a párközpontból már egy jó ideje, ezt elzárta a "Patás", aki szerintem nem annyira patás (csak néha egy kicsit.)
Lehet, hogy rám is illik ez a leírás valamennyire, de van hozzá humorom. :)
Amíg humor van, addig nagy vész nincs, amikor befeszülünk az már gáz.

Nem akartam tapintatos és polkorrekt lenni, senki érzékenységére nem túl nagy tekintettel, azt írtam a cikkben amit gondolok.

Tamáspatrik 2020.01.13. 20:07:32

@marczy: Köszi, ezek szerintem is jó meglátások.
A helyzetet nem tartom ennyire súlyosnak, mert vannak másfajta normák, lassan és fokozatosan oldódnak a feszültségek. Ez eléggé lassú folyamat, de én is látok ilyesmit, pl. a munkahelyemen. Nem mondom, hogy nagyon látványos lenne, kis lépésekből áll.
Az érzeseinket nem vállaljuk fel, mert nincs kulturális kódunk hozzá. Pl. egy jó nevű valaki, széleskörű műveltséggel és tudással nem azt mondja, hogy én nem kedvelem a városi embert, a falusi életforma áll közelebb hozzám, nem jelenteti meg az értékrendszerének önreflexióját. Ellenben élből betámadja a városi kultúrát mint minden rossz forrását és alig várja, hogy az éghajlatváltozás miatti erőszakhullám ellehetetlenítse a városokat.
A lefojtott és be nem vallott érzelmek vagdalkozást váltanak ki. Most nem azt mondom, hogy MINDEN érzelmét vállalja fel egy adott szituban, de a tárgyhoz tartozó alapvető szimpátiáit és antipátiáit igen.
Ez egyébként egy macsó mentalitás, amit hölgyek is követnek a közéletben.
Az érzelmeink és szimpátiáink elismerése egy bizonyos távolságtartást hozna létre ezektől, amely lehetővé tenné a valódi beszélgetéseket más értékrendszerű emberekkel. Így viszont a párbeszéd eleve meghiúsul, mert a különbségeket eldramatizáljuk.
Ez az egyik aspektusa annak, amit írtam.
Az eredmény egy roppantul negatív légkör, ahol mindenki kritizál mindent.
Mit nem vesznek észre ezek az emberek? A saját boldogságuk és sikerességük útjába állítanak akadályokat a fölösleges és értelmetlen harcok miatt.

Tamáspatrik 2020.01.13. 20:15:15

Ezek az emberek valóban nincsenek a helyükön. Részben igazuk van abban, hogy ebben a társadalom is hibás, nincs meg az a fajta közeg, amely elég támogatást adna nekik a változtatáshoz.
Az már erős túlzás, ahogyan a csalódottságukat a dühüket a "külvilágra" öntik, mert szellemi környezetszennyezést művelnek ezzel.

Boycie 2020.01.14. 03:38:16

@Tamáspatrik: olvass bele a b1 blogcsalád meg néhány hasonló baloldali bérhazudozó szennybe, ott azt fogod látni hogy az állitólagos fizetett fidesz trollok elég kultúráltan próbálnak érvelni, a közös európai értékek demokratikus ellenzéki hozzászólóknak meg legalább a fele mint az állat. Komolyan. Szerintem annyira kontraproduktív hogy elképesztő. De ők nyilván így öntik ki a frusztrációjukat.
Külön "case study" a nyilvánvalóan megháborodott Brendel Mátyás aki korábban PhD-vel rendelkező komoly ember volt de mára kb. a zárt osztályig küzdötte le magát és "math0" néven ír olyanokat minden egyes hozzászólásában, hogy nem idézném ... ezekkel a figurákkal mind komoly baj van... részben a baloldali propaganda áldozatai, akik elhitetik velül hogy minden fidesz szavazó, vagy minden nem ellenzéki szavazó debil, bűnöző, szaros gumicsizmás paraszt valami zsákfaluban, stb. Kicsit ebbe illeszkedik a te írásod is sajnos. De ezekkel nagyon mellé lőtök. Nyilván van ilyen is. De akkor mit mondjunk egy MSZP vagy DK szavazóról? Azok normálisak? :))) Vagy aki szerint egy Tordai Bence vagy Szél Bernike kellene hogy meghatározza az ország jövőjét?? JFC... Látod ez egy bonyolult dolog nagyon...
Vagy a Vincent blogon mi folyik. Ott külön bejegyzés szól arról hogy minden fidesz szavazó csak idióta vagy gazember lehet. És alap hogy fasiszta diktatúra van. A 2018-as OGY választások előtt ott az volt a 2 szellemi innováció hogy majd egy hüvös hajnalom valakik levezetik OV-t a Duna partra és belelövik, illetve hogy nem is szabad elmenni szavazni mert fasiszta diktatúra van (ebből lett az újabb 2/3, de fel sem fogják). És ezek valamiféle szellemi elitnek képzelik magukat, miközben nem látszanak ki a pöcegödörből :(
Itt tart a magyar közélet.

Még annyit hogy MAXVAL aspergeres, nem kell bántani. Olyan mint a Greta Thunberg csak vele nem paroláznak az olyan erkölcsi hullák mint Obama meg Soros, mert nem hoz nekik befolyást vagy szavazatot :)))

Tamáspatrik 2020.01.14. 20:34:02

@Boycie: Ez csak azt jelenti, hogy Téged ez zavar a legjobban mindenkit más fajta hülyeségek akasztanak ki. Érzékeny idegzetű embereknek például minden korlátozás fasizmus, idegrendszer kérdése is ki mikor kiált farkast, azt meg nem tudjuk biztosan, hogy mi lesz, mert sok minden benne van a pakliban. Ki mitől fél a legjobban, van aki az anarchiától és a szabad rablástól, más a diktatúrától. A demokrácia elvben valahol a kettő között van. Én is időnként borúlátóbb vagyok, máskor nem annyira, balról indultam, most már nem vagyok annyira balos, de az ország átlaga is jobbra tolódott és a radikális jobberek szövegei engem az átlagnál jobban zavarnak.
Abban viszont tökéletesen igazad van, hogy a baloldal siránkozással és negatív programmal, normális jövőkép nélkül nem fog tudni sok szavazót megnyerni.
Egyébként mindig érdekes, amikor a felfogásbeli távolság az emberek között eléggé nagy, de ha kialakul egy beszélgetés, akkor nem annyira nehéz találni közös pontokat. Hülyeségei mindenkinek vannak bőven...
Különben írni fogok hamarosan a Trump jelenségről cikket, inkább pozitív mint negatív értelemben. Elismerem az általában populistáknak nevezett vezetők teljesítményeit, érdekel a sikerük titka, próbálom megfejteni. :) Nem feltétlenül negatív dolgokat keresek.
süti beállítások módosítása