Ideo-logikák

Ideo-logikák

A cúna, gonosz németek

2024. március 20. - Tamáspatrik

A különféle német nyelvű országok (Ausztria, Bajorország, Német-Római Birodalom, Németország) több évszázadon keresztül legfőbb szövetségeseink voltak, ez valahogy „történelmileg így alakult”. Igaz lehet az is, hogy ez a magyar német/osztrák afféle kutya-macska barátság volt, mert minek nekünk ellenség, ha ilyen barátaink vannak.

Ezenkívül azért ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a németek és osztrákok voltak nekünk mindig a viszonyítási pont a rendszerváltás óta, hozzájuk szoktuk mérni magunkat (például életszínvonalban), még véletlenül sem az olaszokhoz vagy a csehekhez.

A csúnya gonosz német karakterek (nem jellemek, hanem kétdimenziós papírmasé figurák) először a kommunista rendszer filmiparában jelentek meg, ők voltak ugyanis az imperialista ügynökök. A magyar bűnügyi történetek alapvető sémája az volt, hogy mi jók vagyunk, de itt vannak ezek a gonosz, pénzéhes, sötét imperialista bűnözők (legtöbbször németek), akik minden alávalóságra képesek. De nem csak a bűnügyi történetekre volt ez jellemző a komcsi-szoci filmiparban, hanem akkor ment a híres Tenkes kapitánya, aminek köszönhetően a túlnyomó többség úgy gondolta, hogy a kuruc a magyar, a labanc a német szinonimája – ami a valóságban nem így volt, ez egy eléggé durva leegyszerűsítés. Jókai történelmi regényeiből is színes és látványos, de valójában sematikus és fekete-fehér, giccses filmeket forgattak, ahol sok esetben németek voltak a gazemberek. Akkor még nem is említettük a sok második világháborús témájú filmet, amelyekben nyilvánvalóan szó nem lehetett a béketábor bűneiről. Ezek a filmek többségükben mára feledésbe merültek szerencsére, hiszen gyerekesek, nézhetetlenül rosszak, bár az idős generáció néha még nosztalgiázik rajtuk.

Hasonló sors vár az Orbán-rendszer izzadságszagú kurzusfilmjeire, a Hadik, a Semmelweis és a Talpra magyar mellett még ide sorolható az animációs Pozsonyi csata is, ezek hamar a süllyesztőbe fognak kerülni, viszont egy ideig még nyomják őket például az iskolák számára. Érdekes módon mindegyik filmben németek a főgonoszok, a drámai alaphelyzet borzasztóan sematikus. Ezek a filmek durván leegyszerűsítő történelemfelfogásuk miatt is láthatatlanul csepegtetik az ideológiai mérget, hogy hozzászoktassák a népet ahhoz, hogy itt nálunk keleti nyitás és nyugati zárás várható hosszútávon. Igen, szegény tehetséges magyar nép, amit nem hagyott élni a gonosz külföld, még a legközelebbi szövetségesei is mindig gáncsolták.

A németek az alaptörvény preambulumában is rögzített főbűnös szerepét kapták 1944-es szerepükért. Német megszállásról természetesen csak akkor lehetett volna beszélni, ha Magyarország a második világháborúban nem a németek szövetségeseként vett volna részt, hanem semleges vagy ellenséges országként. A németek megszállták Csehországot, Jugoszláviát és másokat is, 1944 márciusában viszont a magyar seregek valahol a Kárpátok előterében harcoltak a németek oldalán. Igaz, hogy Horthy egy darabig tiltakozott, de végül beadta a derekát és elfogadta azt, hogy egy kifejezetten németbarát kormány jöjjön létre nálunk. Komolyabb ellenállásról és tiltakozásról alig lehetett beszélni, ezek hiányában a „megszállás” nem állja meg a helyét teljes mértékben, hiszen a németek mondhatták akár azt is, hogy ily módon biztosíthatják a legjobban a magyar és német csapatok megfelelő utánpótlását. A külföld sem ennek tekintette a németek bevonulását, ehhez semlegesség deklarálása és kormányzati szintről vezényelt ellenállásra lett volna szükség, vagy minimum országos tiltakozásra. Számunkra viszont akkoriban a legfontosabb szempont Észak-Erdély megvédése volt, ami minden mást háttérbe szorított.

A zsidóság deportálását sem lehet a németekre kenni teljes mértékben, egyértelműen magyarok is felelősek voltak ebben. Valójában a Horthy-rendszer vége felé egy mini, lájtosabb Németország jött létre nálunk, ahol szintén voltak zsidótörvények, ha nem is olyan szigorúak és kemények mint a németeknél, és a fanatizáló nacionalista propaganda nálunk is éjjel-nappal ment a rádióban és a hírlapokban.

Ez a vakhit juttatott minket oda, hogy az országunk csatatérré alakulhatott. A magyar közvélemény, a konzervatív, elit értelmiségieket is beleértve mindig is nehézkes felfogású volt és lassan követte csak az eseményeket. Nem volt elég intő jel számukra sem a moszkvai csata, sem Sztálingrád, sem Kurszk, de még az sem, hogy egy teljes hadsereget elvesztettünk a Don-kanyarban (ha jól tudom három volt összesen).

Ha igazából magunkba nézünk, van bennünk némi irigység és kisebbrendűségi érzés a németekkel és osztrákokkal szemben. Ez a felvetés azonban teoretikus, önkritika nálunk sosem létezett. Ezzel szemben jól látható kormányzati cél a német tőke nagy részének fokozatos kiszorítása, ezzel kapcsolatban a keleti kapcsolatok erősítése, a központi ideológiát nyilván úgy kell alakítani, hogy a kormányzati célokat szolgálja. A hosszabb távú kormányzati cél nálunk eléggé egyértelműen a németek közvetítésével nálunk meghonosodott európai európai kultúra és intézményrendszer fokozatos felszámolása, amit nagyon jól elő fog segíteni, hogy a kommunista rendszerhez hasonlóan ismét olyan idióta ál-történelmi filmek készüljenek sorozatban, ahol a magyarok hősök, a gonosz fiúk mindig idegenek, nagy többségükben németek.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr3618359139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2024.03.21. 00:29:47

Jujj!
A sok tévedés és félreértés közepette csak megjegyezném...
Hogy a Habsburgok szándékosan évszázadokig akadályozták a magyar ipar fejlődését, aztán még a nyelvünket is be akarták szántani, az is a mi hibánk volt. Meg, hogy 48-ban is az elmaradott magyarok balhéztak, miért is? Hogy a modern polgári társadalomra álljon át a birodalom. Az ojropér Habsburgok meg maguk kevesek voltak és az oroszokkal verették le a szabadságharcot..
A Habsburg megszállás miatt került ide egy rakás német és főleg az ő munkájuk volt a zsidók deportálásában, meg a hadsereg félrevezetésében, amikor Horthy ki akart ugrani a háborúból. Abban a pillanatban nem voltunk harcoló fél és akkor szállták meg az országot. Ezt amúgy négy éve tervezték. Ennyit a magyar függetlenségről. Amúgy meg a németek voltak az egyetlenek, akik ténylegesen is adtak nekünk valamit, majd nyilván elkezdünk ellenük harcolni...
Az a butaság meg, hogy a magyar tőkebefektetés elüldözné a Spart, a vicc kategória. A Spar problémája sokkal inkább az Aldi, meg a Lidl.

Lorrh 2024.03.21. 09:15:34

@megamovieboy: ... és meg lehet nézni hogy a magunk erejéből, a mi népünk fia - orbánviktor - mennyire sikeres, fejlődőképes prosperáló országot tudott kiépíteni a 14 évnyi egyeduralkodásával.
Most épp semmiféle megszállás nincs, mi a magunk tehetségtelenségéből és ostobaságából züllünk le Európa aljára.
Ebből tökéletesen látszik, hogy ennek a népnek nem való az önrendelkezés, jobb volt nekünk a monarchiában.
Persze hogy nem iparosítottak, mert ez egy mezőgazdasági ország. Bezzeg most meg inkább odaadjuk a csodás értékes termőföldjeinket a kínai akkugyáraknak hogy elszennyezzék.

IdomitottFoka 2024.03.21. 10:08:03

"ismét olyan idióta ál-történelmi filmek készüljenek sorozatban, ahol a magyarok hősök, a gonosz fiúk mindig idegenek, nagy többségükben németek."

Kivi vagyok h a Hunyadiban h lesznek a rossz fiúk a németek. Azt azért mégse lehet h legjobb barijaink legyenek a hunyók...

@megamovieboy:
@Lorrh:
"Hogy a Habsburgok szándékosan évszázadokig akadályozták a magyar ipar fejlődését,"
"Persze hogy nem iparosítottak, mert ez egy mezőgazdasági ország."

Hogy ezek micsoda marhaságok. Az iparosodás-fejlődés kerékkötői a saját nemességünk volt, nem mintha ez az osztrák iparnak és udvarnak ne jött volna kapóra, de sajnos a kisujjukat se kellett megmozdítaniuk érte. A nemességünk az előjogai bebiztosítását pont a feudális jobbágyság fenntartásában látta.

gigabursch 2024.03.26. 10:32:43

@IdomitottFoka:
Amikor valaki a nemességet szereti szidni az iparosodás kerékkötőjeként, annak ilyenkor tudom javasolni azt, hogy ezen népszerű, de ostoba kiindulási pont helyett merengjen el azon, hogy Felvidéken és Erdélyben, illetve a nagyobb mezővárosokban mégis milyen iparosodás volt, nem beszélve számos szabad királyi városról.
Amihez végképp nem volt köze a nemességnek.

De hogy csak egy kézzelfogható példát mondjak.
Amikor valaki ilyen szinten osztja a nemesség szidalmait, az tisztában van-e azzal, hogy ugyan már hol alkották meg először az acélsodronyt?
S mi minden kellett ahhoz, hogy acélsodronyt lehessen verni?
Milyen acélgyártás, kohótechnológia, gépészet, stb... kellett ahhoz, hogy ezt meg tudják alkotni?
S ez csak egy...

S az agrár területek javán - nyersanyag hiányában - elég nehéz nehézipart telepíteni.
A feldolgozó- és építőipar viszont valóban vegyes képet mutatott.
S akkor, amikor számos nábob folyamatosan építette, fejlesztette a különböző gazdasági iskolákat, akadémiákat, ösztöndíjakat biztosított a szellemi gyarapodáshoz, a népesség felemelkedéséhez (közben ispotályokat is fenntartott) egy kicsit több, mint visszás ezt a kommunizmusban ránk aggatott és azóta is mantrázott dogmatikus erejű hazugságot tolni.

Az általad szidalmazott főnemesség messze több ispotályt tartott fönt a mai Magyarország területén (nem is rossz, sőt a kor szintjén kimagasló szinten), mint ma bármelyik kormányzat szülőotthont.
Az általad szidalmazott nemesség vagyonos, nábob rétege, ki-ki hol, de minden városban tartott fent iskolát, templomot. Bár a mai (az elmúlt három évtizedről beszélek) milliárdosok csak fele ennyi iskolát működtetnének.
Az általad szidalmazott nemesség kötelezően biztosította jobbágyának, zsellérjének, parasztjának a jogi védelmet büntetőügyben.
Az általad szidalmazott nemesség viszont nem tömte felesleges ismeretekkel az emberi fejeket, és kinek-kinek képességei szerint biztosította a továbbtanulást.

Persze, ha elárulod nekem, hogy miért jó egy középiskolai - ma 11. osztályos - évfolyam tanulmányi idejének 3/4-ét matekból logaritmusszámítással elcseszni és sorolhatnám a teljesen felesleges ismereteket, akkor arra kíváncsi leszek.
Mert, hogy mit nem tanítanak meg, az viszont tény:
Nem tanítanak (meg):
- tanulni
- csapatban együttdolgozni
- egészséges életmódra
- a test nevelésére
- a világ és abban betöltött szerepedre
- közigazgatási ismeretekre
- pénzügyi ismeretekre
...
- s nyomokban már tanítanak hitre és erkölcsre.

...
Röviden:
Szerintem hibás a sztereotip gondolkodásod.

gigabursch 2024.03.26. 10:34:38

Visszatérve a cikk tartalmára:
Igen, a németeket a magyar már akkor németnek nevezte gyűjtőfogalomként, amikor még magukról azt se tudták évszázadokig, hogy ők akár lehetnének egy halmaz is is, vagy inkább falka.

S erre egy magyar embernek nemet kell mondania.

gigabursch 2024.03.26. 10:38:21

@Lorrh:
Szerintem 2012-2019 között jól ment minden, de utána a covid terror, majd a hohóliai események megugrották a képességeiket, vagy legalábbis a határaikat erősen feszegették.
Igaz, sajnos - nem sajnos, de még mindig nme jött olyan, aki megugrotta volna a képességeiket és erre főleg bizalmat is kaptak volna a néptől.

Lorrh 2024.03.26. 11:40:16

@gigabursch: "hohóliai események"
Ez mit jelent? sosem hallottam még ezt.

Megugrotta volna a képességeiket miben? Az agymosásban, propaganda terrorban és manipulációban? Ha jön egy olyan jelölt aki még orbánéknál is manipulativabb és hataloméhesebb hogy legyőzze őket és megragadja a hatalmat akkor az valóban jó lesz a népnek? Utána hirtelen szelid és demokrata lesz belőle?

Mert amúgy teljesen világos hogy orbánéknak zéró képessége van a gazdaság javitására vagy a külpolitikára. Mindkét területen súlyos kudarcaik vannak.

gigabursch 2024.03.27. 10:16:22

@Lorrh:
Kicsit olyan érzésem van, mint 2010-ben.
A fidesznek egy gazdasági programja van, amit nem fejt ki, ez pedig a ner.
Az akkori Jobbik és LMP mind rendelkezett gazdasági és politikai programmal, amit a fidesz kimazsolázva, de apránként felhasznált részeiben. Ez ma is áll az LMP és az MHM vonatkozásában (egyébként az MHM-nek a Virradat című/nevű programját szerintem mindenkinek érdemes elolvasni)
Viszont az akkori maszopszadesz vonal pont úgy, ahogy ma az összefosás+influenszerek a szimpla hőzöngésen kívül semmit nem tudnak felmutatni és bármiféle racionális program még a fasorban nincs.

Az mkkp-t meg hagyjuk...

gigabursch 2024.03.27. 10:19:49

@gigabursch:
Ugyanígy kiváncsi vagyok Vitézy Budapest programjára.

IdomitottFoka 2024.04.15. 11:07:08

@gigabursch: ebben semmi ellentmondás nincs, eleve két külön dologról beszélünk. az h a nemesség egy része hajlandó volt iparosodni, még nem tette az egész országot iparosodottá (deszépszóez). azt, h ezt az ország többi rendje nem tudta követni, az viszont a feudális viszonyok fenntartásának köszönhető. a közoktatás meg az udvartól kapott feladata volt a magyar rendeknek, lehetősége meg a nemességnek és az egyháznak volt ezt megvalósítani, úh persze h fenntartottak iskolákat, ezt az állam is megteszi jelenleg (még), mivel ez alkotmányos feladata. esetleg köszönjük meg ezt is, h nem adják oda egyazegybe lölönek ezt a pénzt is?

"Az általad szidalmazott nemesség kötelezően biztosította jobbágyának, zsellérjének, parasztjának a jogi védelmet büntetőügyben."
Ez különösen bájos. Naon aranyos volt tőlük ezúton is köszönjük h a saját kiváltságaikat jogilag is megtámasztották és néha még a pórok ügyeivel is hajlandóak voltak foglalkozni. Ilyen alapon remélem a komcsikkal se volt semmi bajod.

"Az általad szidalmazott nemesség viszont nem tömte felesleges ismeretekkel az emberi fejeket, és kinek-kinek képességei szerint biztosította a továbbtanulást."
Rendkívül kompetensnek tűntek, csak két elvesztett szabadságharc és világháború volt az eredménye h foggalkörömmel ragaszkodtak a kiváltságaikhoz.

"Persze, ha elárulod nekem, hogy miért jó egy középiskolai - ma 11. osztályos - évfolyam tanulmányi idejének 3/4-ét matekból logaritmusszámítással elcseszni és sorolhatnám a teljesen felesleges ismereteket,"
Leszel szíves a donnál nyifinyafizni ezért, ha nem tűnt volna fel az iskolai rendszerünk romjait a ner porlasztja már egy ideje finom porrá. Amúgy az általános oktatás attól (lenne) jó (és általános) h megpróbálja megalapozni a ki tudja hova kifutó tanulmányokat, amik felsőoktatási szinten meglehetősen specializáltak is lehetnek és gyakran előfordul h a négy alapműveleten kívül többre van szükség...

IdomitottFoka 2025.03.06. 16:18:13

@IdomitottFoka: "Kivi vagyok h a Hunyadiban h lesznek a rossz fiúk a németek. Azt azért mégse lehet h legjobb barijaink legyenek a hunyók..."

Na megvan:

"A sztori és a magyar nézők mentális egészsége szempontjából is jó hír, hogy a török szultán emberként van ábrázolva és nincs semmiféle kínos muszlimozás, Murat motivációi birodalmiak és személyesek, nem vallásháborúsak. Az viszont mindenképp üdvözlendő, hogy az összes Habsburg szereplő nevetséges kreténként van ábrázolva."

444.hu/2025/03/06/fuck-ner-polo-leszbikus-szex-kover-laszloval-erett-no-alig-18-nak-kinezo-fiuval-varatlanul-forro-esemeny-kerekedett-a-hunyadi-sorozat-diszbemutatojabol-18

gigabursch 2025.03.06. 19:53:18

@IdomitottFoka:
Szerintem jobban jársz, ha egy nyíltan magyargyűlölő szennyportál helyett meghallgatom a Bán Mórral készült riportot az Ultrahangon.

IdomitottFoka 2025.03.07. 08:51:04

@gigabursch: Megnézem a Hunyadit, függetlenül mindentől. Olvastam néhány Bán Mórt is, mondjuk a Hunyadis sorozatát nem.

gigabursch 2025.03.07. 23:19:47

@IdomitottFoka:
A könyvsorozat szerintem zseniális.
A függelékei miatt kifejezetten szeretem.

gigabursch 2025.03.09. 07:32:51

@IdomitottFoka:
A képi világ szerintem nagyon rendben van.
Persze, aki ismeri Kisoroszit, az kb a film tetemes természeti részét felusmeri, de ez részletkérdés.

A könyv természetesen sokkal gazdagabb, de nem is várható, hogy annyira részletgazdag legyen.

A megformáló színészek és a jelmezek kb rendben vannak.
A történet tömörítése is.
süti beállítások módosítása