Ideo-logikák

Ideo-logikák

Egy elfogadott törvény még nem feltétlenül „jogszerű”

2021. október 20. - Tamáspatrik

Esetleges kormányváltás esetén nem jogászi szemmel nézve, hanem a józan ész talaján maradva is érvényteleníthetőek lennének azon törvények, amik azt a célt szolgálták, hogy a kormánypárt bebetonozza a hatalmát. Így például az olyan alkotmánymódosítás, hogy hazánk fővárosa ezentúl Felcsút, vagy hogy az országgyűlései választásokat a kormányfő írhatja ki, ilyesmi lehet talán „törvényes”, de semmiképpen nem lenne a szó valódi értelmében „jogszerű”, a jogérzetünk által elfogadhatónak mondható döntés. A jogalkotási lehetőség távolról sem lehet korlátlan.

Bármely jogszabálytól elvárható ugyanis, hogy ne legyen ellentmondásban más alapelvekkel, ne legyen indokolatlan, aránytalan, méltánytalan, a mögöttes jogalkotói szándék se legyen megkérdőjelezhető. (Ezen kívül még ott van az a feltétel is, hogy a nemzetközi szerződéseinkkel sem állhat ellentétben, de ez a fajta kontroll valamennyire működni látszik az EU irányából.)

A 2011-es alaptörvény elvileg egy jó alapnak mondható, amit a legtöbben el tudunk fogadni, bár ebben is már lehet pár ellentmondás (van is szerintem), és a későbbi módosítások ezt a képet még ronthatták.

Emellett van nekünk egy alkotmánybíróságunk, amelynek csak a kisebb része kormánypárti delegált, a nagyobbik része még tudja, hogy mit jelent a jogállamiság (többek között az igazságügy miniszterrel szemben, aki nem tudná megmondani a mibenlétét). A jogállamiság valójában azt fedi, hogy a jogrendszer nem lehet a hatalmi céloknak alárendelt eszköztár.

Az alkotmánybíróság a választás utáni új helyzetben már nem lenne zsarolható, mint jelenleg (például a költségvetésének, juttatásainak megvágásával), ily módon valóban képes lenne megvizsgálni bizonyos törvények alkotmányosságát. Így például hatályon kívül helyezhetné a választási törvénynek azon rendelkezéseit, amelyek az arányos képviselet elvével szembe menve, könnyebben megszerezhetővé teszik a kétharmados többséget (mindenekelőtt az ún. "győztes kompenzációt").

Második lépése az lehetne, hogy érvénytelenítené azokat az intézkedéseket, amelyek bármelyik köztisztviselőnek 5 évnél hosszabb megbízást garantálnak (mint a legfőbb ügyész 9 éve) vagy esetleg leválthatatlanná teszik. (Egyetemi alapítványok kuratóriumának egyes tagjai.) Emellett ahol kormány általi kinevezettek vannak, nem az adott szakma által megválasztott és támogatott jelöltek, ott a kinevezési folyamatot érvényteleníthetné. (Pl. A legfelső bíróság, mai nevén Kúria elnöke is ilyen). Ez arról szólna, hogy ne lehessen kormányhű embereket bebetonozni különféle pozíciókba.

A testület harmadik lépéseként a kétharmados többséghez kötött ún. „sarkalatos” törvények körét is szűkíthetné, megvizsgálhatná, hogy mi az ami valóban indokolt és az alkotmányosság szellemével megegyezik, az egyetemek alapítványi kezelése például biztosan nem ilyen. A legtöbb törvényt egyszerű parlamenti többséggel is módosítani lehetne, hiszen a parlamenti munka valójában erről szólna, törvényhozásról.

Emellett hatályon kívül helyezhetne bizonyos törvényeket, ha nem kellene tartania a kormányfő személyes bosszújától. Nem biztos, hogy a legfontosabb, de egy ilyen lehetne többek között a homoszexualitás „népszerűsítését” tiltó törvény, amelyet ki lehetne egészíteni azzal, hogy a homoszexualitás társadalmi hátrányait bemutató megnyilatkozások viszont nem tilthatóak. Ezen kívül a kormány által „nemzetbiztonsági okokból” titkosított jegyzőkönyvek nagy részének nyilvánvalóan semmi köze a nemzetbiztonsághoz, sokkal inkább egyszerű információ visszatartásról van szó.

Az alaptörvényben is lehetnek ellentmondások, szerintem egyértelműen ilyen a „nők védelmének” elve, ami ellentétben áll a nemi diszkrimináció tiltásával. Férfi és nő egyenrangú, önmagában attól még nem érdemel semmilyen „védelmet” valaki, hogy két közel 50%-os csoport egyikébe esik, és ennek önmagában a családvédelemhez sincs semmi köze. Emiatt például a nyugdíjazás feltételeit újra kell szabályozni. Számos területen a nők jobban örülnének, ha valóban egyenrangúnak tartanák őket a férfiakkal, nem pedig olyanoknak, akik különleges „védelemre” szorulnak, ráadásul ez a „védelem” nem érvényesül a gyakorlatban a párkapcsolati erőszak elleni fellépésben sem.

A jogállamiság lényege a jogbiztonság valamint az, hogy a törvények nem diszkriminatívak és nem személyre szabottak. Emiatt hiba lenne a 2011-es alkotmány félredobása (vagy ennek kísérlete) éppúgy, mint ha benne hagynánk az élősködő gyomokat a jogrendszerünkben, amiket a mostani kormány elültetett, puszta hatalmi célokkal. Hangsúlyozottan nem a bevándorlási vagy családvédelmi törvényekről van szó, hanem azokról, amik diszkriminatívak és a korrupciót támogatják. Egy jogszabály nem képes önmagát bebetonozni, ez legalábbis józan ésszel nézve teljes képtelenség.

Egy régi Markos-Nádas poént idézve: „Mindennek van határa, még Romániának is!”

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr1516729476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2021.10.21. 09:58:39

Hát igen, de előbb választást kell nyerni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.21. 15:57:06

"Így például hatályon kívül helyezhetné a választási törvénynek azon rendelkezéseit, amelyek az arányos képviselet elvével szembe menve, könnyebben megszerezhetővé teszik a kétharmados többséget (mindenekelőtt az ún. "győztes kompenzációt")."

Akkor a jogimádó ballibek nyilván új választást írnának ki azonnal, hiszen egy alkotmányellenes választási tv. alapján nyertek, ugye?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.21. 15:58:38

"a kétharmados többséghez kötött ún. „sarkalatos” törvények körét is szűkíthetné, megvizsgálhatná, hogy mi az ami valóban indokolt és az alkotmányosság szellemével megegyezik"

Mi az, hogy valóban indokolt? Ez nem jogi, hanem politikai kérdés, vedd észre.

különvélemény 2021.10.21. 23:49:56

"Ez arról szólna, hogy ne lehessen kormányhű embereket bebetonozni különféle pozíciókba."
Ezt az az "ellenzék" tenné meg, ami a fővárosban az összes önkormányzati tulajdonú vezető pozíciót azonnal, pályáztatás nélkül lecserélte saját strómanjaira?

"Az alkotmánybíróság a választás utáni új helyzetben már nem lenne zsarolható"
Ezt az az "ellenzék" tenné meg, aki EUmajmoló és éppen az EU zsarolja jelenleg egy szuverén állam alkotmánybíróságát (lengyel), ami ellene döntött, mert azok durva hatáskör túllépéssel bele akartak szólni?

"hiszen a parlamenti munka valójában erről szólna, törvényhozásról."
"És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit! Nem tudtok mondani, az elmúlt négy évből olyan jelentős kormányzati intézkedést, amelyre büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végén. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

"Így például hatályon kívül helyezhetné a választási törvénynek azon rendelkezéseit, amelyek az arányos képviselet elvével szembe menve, könnyebben megszerezhetővé teszik a kétharmados többséget"
Sok "nagyonjogállami" országban van hasonló, sőt Angliában durvább, a győztes mindent visz elv, így ezt elég nehéz lenne pusztán jogi alapon bírálni, különben eljuthatunk oda, hogy csak pártlistás szavazás van, az alapján osztunk haveroknak pozit, így a "képviseleti" demokrácia igazából nem is képviseleti, hanem ideológiai. Az eltolás azért van, hogy erős kormányok legyenek, ne 6 párti kormány, mint amire az ellenzék számít, ahol 4 évnyi zsarolgatás, alkudozás következne, ahogy a végén már csak alig 5%-os SZDSZ zsarolta a közel tízszer akkora MSZP-t, de az nyilván "igazságos" volt.

birkamenet 2021.10.21. 23:56:57

@BiG74 Bodri: "Hát igen, de előbb választást kell nyerni. "

Igen az nagyon nehéz lesz, mert orbánék most már kétnaponta csinálnak közvélemény kutatást és izzanak a logaritmusok, hogy hogy is nyerhetnének, ha

1. Budapestet az Antiorbán Összefogás kétharmaddal nyeri és a nagyobb városok kétharmadát is nyeri (és ott az eredményt milliónyi ellenzéki ellenőrzi)

akkor

2. Mennyire kell elcsalni az ellenzék által nem ellenőrzött körzeteket, hogy a fidernyákok ki tudják magukat hirdetni győztesnek.

Eredmény: az ország összes falujában (mind a 3000 ezerben) a fidess 130%-kal nyeri a választást!

birkamenet 2021.10.22. 00:04:57

@különvélemény:

A Putyin ügynök orbánod bukása utáni első rendelkezés lesz egy mindenki felett áló Állami Korrupciót Üldöző Intezet felállítása lesz. Amint kinevezik az elnökét (pl Hadházy), az már az első munkanapján már adja is ki a letatóztatási parancsot orbánra, Pótpéterre, rogánra, szargyártóra, mérszarosra, tiborcra, matolcsyra és a még vagy 100 NER maffiózóra.
A második napon meg újabb 100 fidernyák maffiózóra

Eddig tartott a fidernyák bebetonozott gránit kétharmad: a bukás utáni első napig. Onnantól pedig az Összefogás emberei veszik át a pozíciókat. És megmutatják a fidernyákoknak is, hogy milyen fasza diktatúrában élni.

Amint szabadulnak a fidernyákok, migrálhatnak Putyinhoz, ott rohasszák tovább a nemzetet, ne Magyarországon.

ember100 2021.10.22. 00:19:58

Helló !

Azért gondolkozzatok el hogy 2/3 al meg lehetne szavaztatni a droidokkal hogy a pl. a barna szeműek nem emberek és törvényen kívüliek azt tehetnek velük amit akarnak .
EZ törvényes ????

kvp 2021.10.22. 01:02:10

Barmilyen 2/3-os ellenzeki gyozelem nelkuli torvenymodositas, ami az alaporvenyt vagy a jelenlegi 2/3-os torvenyeket erinti a jelenlegi alaptorveny szerint az alkotmanyos rend elleni osszeeskuvesnek, azaz hazaarulasnak minosul. (Kover erre nemreg felhivta a figyelmet a parlamentben is) Ebben az esetben a hadsereg foparancsnokanak kotelessege az arulok elfogasa. A hadsereg foparancsnoka jelenleg a koztarsasagi elnok. Ot levaltani 2/3-ad nelkul csak a jelenlegi torvenyekkel szembemenve, forradalmi uton lehetne, ami viszont egyrtelmuen vezetne fegyveres konfliktushoz, ahol varhatoan a lakossag jelentos resze nem a fegyveres lazadok melle allna. Az igazai kerdes ilyen esetben az, hogy a magyar fegyveres testuletek tagjai melyik oldalra allnanak es melyik fel milyen kulso segitseget venne igenybe. Pl. az EU-s (nemet) hadsereg barati segitsege nem biztos, hogy olyan nepszeru lenne. Erre mondta Putyin, hogy ha Keleteuropaban beavatkozik a NATO vagy barmelyik nyugateuropai hadsereg barmilyen konfliktusba, akkor az orosz hadsereg kenytelen lesz megint felszabaditani Berlint. (akkoriban -a Krim elott- ez meg viccesnek tunt)

Tehat lehet arra epiteni, hogy 51%-al uj koztarsasagot kialt ki a DK vezette szovetseg, de az arra epul, hogy a 49% (koztuk az osszes jelenlegi nem politikai vezeto, a ludovikan /NKE/ vegzettek, stb.) ezeket a nyilt hazarualasnak szamito cselekmenyeket tetlenul vegig fogjak nezni, csak azert mert az EU parlamentje szerint legalis egy (papiron) fuggetlen orszag alkotmanyat ervenytelennek minositeni. Mert oktoberben ('56-ban meg '06-ban) is mindenki bekesen nezett csak maga ele. Az ellenzek vagy eleri a 2/3-os alkotmanyozo tobbseget vagy nem tudjak felszamolni a magyar allamot. (2/3-ad eseten persze a meglevo alaptorveny megszuntetesevel es az orszaggyules hataskoreinek EU-ra testalasaval erre lehetoseguk lesz, ahogy azt az Egyesult Europai Allamok eszmeje megkivanja)

rasztaszív 2021.10.22. 02:06:57

tehát bízzunk benne,hogy az az alkotmánybíróság,amelyik most lényegében nem végzi a feladatát,egy kormányváltás után hirtelen mégis alkalmassá,és hitelessé válik?nonszensz.

Ekrü 2021.10.22. 07:16:44

"Az alkotmánybíróság a választás utáni új helyzetben már nem lenne zsarolható, mint jelenleg (például a költségvetésének, juttatásainak megvágásával), "-Amennyiben jelenleg zsarolható,úgy éppen annyira lesz zsarolható a későbbiekben is a másik oldalról.Mert ugye azt nem hiszi senki,hogy egy estleges Gyurcsány többségű kormány majd nem zsarolná őket?

BiG74 Bodri 2021.10.22. 07:29:44

@Ekrü:
Azért ha elhagyjuk az idióta fideszes gyurcsányozást, akkor jól látható, hogy teljesen más a hatalom megosztása, melyben a dk egy rész, mint a fideszes hatalomkoncentráció, melyben orkbán bármikor, bármiben megmondhatja a tutit.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.10.22. 07:52:22

@kvp: Ez baromság. Ráadásul katonai puccsal fenyegetsz. Tudod hogy az bűncselekmény?

midnight coder 2021.10.22. 08:27:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Mi van akkor, amikor a hatalomra kerülõ kormány konkrétan törvényt sért ? Márpedig az 51%-kal alkotmányozás konkrétan az lenne. Kérdés, minek van nagyobb legitimációja? Az alkormánynak, vagy egy 51%-kal megválasztott kormánynak?

Mert akkor tovább megyek: mi van, ha utána legközelebb olyan kormányt választ meg a nép, aki szerint ki kell irtani a cigányokat? Elvégre, ennyi erõvel akkor már ezt is lehet, elvégre a megválasztott kormány azt csinál amit akar. Anno Hitlerék pont ezt játszották. Akkor az rendben volt? Azon túl persze, hogy aztán elbukták a II világháborút. De ha teszem azt nyernek?

midnight coder 2021.10.22. 08:38:50

@birkamenet: Birkuci, ez azért lesz nehéz, mert a Jobbik beállt a DK mögé, Fletóék viszont a Jobbik megalakulása óta kenik õket szarral. Ergo, a Jobbikos szavazó nem fog sem a DK-ra szavazni, sem ezek után a Gipsz Jakabka féle Jobbikra sem. Ergo, ellenzéki oldalon el fog veszni a szavazatok nagy része. Másrészt, a DK-s szavazók akik folyamatosan azt hallják, hogy a Jobbikkal csak orrbefogva lehet egy helységben tartózkodni is, nem fognak nagyon lelkesen rájuk szavazni. Ergo, még a DK-s szavazatok egy részét is bukja az ellenzék. Az istennek barmai pedig azon filóznak, hogy milyen piát vesznek majd a medve bõrébõl. 2010 óta szerintem soha nem volt messzebb az ellenzék a gyõzelemtõl mint most.

Az egyetlen nyerõ stratégia az lehetne, ha felállna Jakab és a Jobbik vezetésének jó része, a maradék pedig beállna MZP mögé, a DK pedig mindenhonnan visszaléptetné az embereit a Jobbik javára. Fletó és kis családja pedig egy életre kivonulna a politikából, és lehetõleg az országból is távozna. Végleg. Ez lenne kb. az egyetlen olyan stratégia, amivel az ellenzék meg tudná verni Orbánt. De ezt sem a Jobbik vezetése, sem Fletóék nem fogják meglépni. Úgy hogy a bukfenc borítékolható.

Ekrü 2021.10.22. 08:50:02

@BiG74 Bodri: Szerintem is más. A DK pont olyan mint anno SZDSZ volt,csak éppen ellentétben az SZDSZ-el a DK felszálló ágban van. Képesek lehazudni a csillagos eget is és mellette a végletekig erőszakosak.Még egy-két év és simán bedarálják a többi ellenzéki pártot.
A Fidesz azért kormányoz egyedül mert a választói bíznak benne ezért háromszor is megszavazták. Ráadásul mind a háromszor 2/3-ot adtak neki. Legutóbb 70%-os részvétel mellett. Ha nem akarták volna az emberek nem így lenne.
Én 1990-ben 20 éves voltam,végignéztem az összes eddigi kormányt.Itt kizárólag a baloldali kormányok alatt volt jogtiprás,cinizmus,az emberekről még a 7.bőr lenyúzása is,miközben rendszeresen csődbe vitték az országot.Elvileg az SZDSZ is csak egy kis párt volt egy koalícióban mégis kártékonyabb ,gusztustalanabb párt nem létezett a mai magyar történelemben. A DK ,meg mint írtam pont olyan mint ők voltak. A hideg ráz tőle,hogy valaha is kormányon lássam őket. Ameddig ők ott kandikálnak ki a Marki-Zay háta mögül addig nincs megújult baloldal.

DFK 2021.10.22. 08:50:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ráadásul az AB nem jogalkotó, hanem jogalkalmazó testület....

DFK 2021.10.22. 08:55:27

@birkamenet: Csak szólok, hogy a Házelnök senki ellen nem adhat ki letartóztatási parancsot...

citrix 2021.10.22. 09:18:20

Mindennek van határa, még Romániának is :-)
A náci németország, a sztálini Szovjetunió, a Rákosista Magyar Népköztársaság is törvényesen működött, a "parlament" által hozott törvényeket alkalmazva. Legalábbis a korabeli (mint ahogy ma korabelinek számít a mai) média tájékoztatása szerint minden törvényes.
Lássuk be, az orbáni kleptokrácia legalább annyira legitim mint a Rákosi féle népi demokrácia államberendezkedése. Személyi kultusz, pártállam.

MEDVE1978 2021.10.22. 10:04:49

"Emellett van nekünk egy alkotmánybíróságunk, amelynek csak a kisebb része kormánypárti delegált, a nagyobbik része még tudja, hogy mit jelent a jogállamiság (többek között az igazságügy miniszterrel szemben, aki nem tudná megmondani a mibenlétét)."

Jézusom, ez az állítás nem, hogy sántít, de már szinte nincs lába és meg sem áll rajta.

Nézzünk egy kicsit mögé. Aki jogi berkekben kicsit ismerős, tudja, hogy a jogász alapvetően örök tradicionális jobboldali szakma (konzervatív és polgári értelemben biztosan). Amikor mindenki mérnök elvtárs és tanár elvtárs volt, akkor sem honosodott ez annyira meg az ügyvédeknél és bíróknál. Emellett a magyar "jobboldali" jogászság fellegvára a Pázmány Péter Katolikus Egyetem. A jelenlegi alkotmánybírók közül pedig többen ott oktatók. Emellett minden jelenlegi alkotmánybíró 2010 után került kinevezésre és a kinevezéshez ugye 2/3-os konszenzus kellett, ami ugye a jelenlegi ciklusokban a FIDESZ kezében volt.

Szóval ezeknek megfelelően a 15 tagból:
Czine Ágnes a Pázmányon és Károli Református Egyetemen is tanított;
Dienes Oehm Egon a Pázmányon tanított, valamint az első Orbán kormány által létrehozott kormányzati főtisztviselői kar (amiben Orbán be akarta betonozni az embereit) tagja.
Dr. Handó Tünde. Őt nem is kommentálom, Szájer József felesége, volt OBH elnök, akit még az extrém FIDESZ nyomás ellenére is megbuktatott a bírói kar.
Dr. Horváth Attila Pázmány és Közszolgálati Egyetem oktató, egyik szakterülete az 1956 utáni megtorlások.
Dr. Juhász Imre: A 2006-os őszi tömeges emberi jogsértések okainak feltárására létrehozott Civil Jogász Bizottság (CJB) alapító tagja.
Dr. Juhász Miklós: 2010 novemberétől 2020 áprilisáig a Gazdasági Versenyhivatal elnöke volt.
Dr. Pokol Béla: Torgyán József ex tanácsadója, a Lex Pokol kidolgozója (amely a magyar sajtószabadság drasztikus korlátozásához vezetett volna és annyira radikális volt, hogy még a FIDESZ sem támogatta).
Dr. Salamon László: 2006-ban és a 2010-ben a Fidesz és a KDNP közös Pest megyei listájáról szerzett mandátumot.
Dr. Schanda Balázs: 2004-től a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanára, 2007 és 2013 között a jogi karának dékánja volt. Bevezetés az alkotmányjogba című egyetemi tankönyv társszerzője és -szerkesztője Trócsányi László igazságügyi miniszterrel.
Dr. Szabó Marcel: 1997 óta oktató a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. 2011-2012: A határokkal osztott természeti erőforrások fenntartható használatáért felelős miniszteri biztos, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium. 2012. október-2016. november: Az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese.
Dr. SZalay Péter: 1998 és 2002 között a Szerencsejáték Rt. felügyelőbizottságának tagja, valamint ugyanebben az időszakban a Sportlétesítmények Rt. felügyelő bizottságának elnöke volt. 2010 júniusában (Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszter döntése alapján) a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. felügyelőbizottsága elnökévé nevezték ki.
Dr. Szívós Mária: 1993 óta tanít a Pázmány Péter Katolikus EGyetemen.

Tehát zömében a magyar jobboldali jogászok Pázmány Péter Katolikus Egyetemen oktató "krémjéről" és / vagy az Orbán kormány idején kormánypozíciót, kiemelt gazdasági, hivatali pozíciót betöltő emberekről van szó. Az értékrendjük egyezik Orbánévál, illúzió lenne bármilyen világnézeti kérdésben ezzel ellentétes döntést várni tőlük.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 10:05:00

@DFK:

Pontosan. S Mo-on nem létezik az alkotmányellenes alkotmányozás fogalma.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 10:07:22

@MEDVE1978:

A PPKE érdekes jelenség.

Eredetileg a humanitárius szakok miatt lett, ideértve a teológiát. Azonban nagyon gyorsan a jogi kar lett a fő részleg.

BiG74 Bodri 2021.10.22. 10:12:12

@Ekrü:
A dk egy párt, hogy olyasmire törekszik, amit a fidesz megcsinált? És ez ellen annyi az érv, hogy az gyurcsány, ez meg orbán? Hát ez nekem kevés. De úgylátom sokaknak szintén. A tény jelenleg az, amit fent írtam.
Remélem jogsértés nélkül is érdemben tud majd a jelenlegi ellenzék kormányozni, ha megválasztják. Viszont kétharmad nélkül alkotmányozni ténylegesen elfogadhatatlan. Viszont ez az alaptörvény. Van ezer más pont, ahol be lehet és kell avatkozni.
Viszont a károgóknak meg a midnightnak: az ellenzék kétharmad esetén sem feltétlenül fog alkotmányozni, mert a hatalom demokratikusan megosztott lesz, azaz durva hazugság gyurcsányozni, mert ha többi erő nem támogat adott lépéseket, akkor nemhogy kétharmad, sima többség sem lesz meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 10:15:08

@kvp:

A ballibek s efognak soha alkotmányozni feles többséggel.

Ha nyernek, majd az lesz, ogy hoznak egy ünnepélyes nyilatkozatot, hogy a hatályos alkotmány nem jó, s pont. Bármilyen jogi következmény nélkül.

Ez csak propaganda a ballib kemény mag felé, hogy feles alkotmányozás lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 10:16:17

@ember100:

A gond csak az, hogy ilyen intézkedés nem született. Így hibás hivatkozási alap.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 10:17:28

@birkamenet:

Tehát lesz egy minden tv. felett álló teljhatalmú intézmény? S ez a jogállamiság?

Rodney_2 2021.10.22. 10:37:56

@birkamenet: te szellemi fogyatékos vagy, semmi újdonság :)

Rodney_2 2021.10.22. 10:41:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ballibsiéknél az a jogállamiság és a demokrácia, ha egy ország MINDEN erőforrását balliberális zsidók ellenőrzik. De ezt tudod te is :) Ha egy nép öngyilkos módon őket választja, akkor az a nép bölcs, művelt, van internethozzáférése, ha meg nem ennyire Darwin díjas idióta, akkor fasiszta, antiszemita, homofób, irástudatlan, nincsen is internet vidéken, stb :)))

Rodney_2 2021.10.22. 10:45:45

@midnight coder: Volt 200 ezer szavazó első körös szavazó, akik a 2. fordulóra nem mentek el. Azok kik lehettek? Nekik már a győztes közös jelölt se volt elfogadható és a DK sem. És ezek a legaktívabb 800 ezerben vannak. Majd ha meglátják az összemutyizott közös listát a sok lejáratódott szocival és mindenféle szeméttel, aztán szembesülnek azzal, hogy ki is az egyéni Összefogás jelölt a körzetükben, akkor lesznek problémák.

Rodney_2 2021.10.22. 10:52:49

@BiG74 Bodri: És miben fognak tudni megegyezni?? Gondolom Jakabék nem fogják megszavazni a "progresszív" degenerációt (buzulás, migráncsolás), a progresszívek / soros-ügynökök nem szavazzák meg a nemzeti jellegű témákat, stb. Valahogy talán sikerül megegyezniük abban, hogy ki hol lophat (átveszik a bejáratott csatornákat a NER oligarcháktól). Ezért nyilván érdemes kormányt váltani... Lehet, hogy már miniszterelnök sem lesz, mert a pszichopata Gyurcsány majd erőlteti a feleségét, a többiek meg kiakadnak és nem fogadják el... Meg egyáltalán: a képviselőknek és kormánytagoknak fel kellene esküdni a szerintük illegitim Alaptörvényre, különben nem is foglalhatják el a poziciójukat. Van valami amit képesek leszenk normálisan megcsinálni???

Dont forget to bring a towel 2021.10.22. 10:57:34

@ember100: ha nem okoskodnál hanem megmaradnál a szerény képességeid korlátai között akkor tudnád, h igen

moloy 2021.10.22. 11:22:24

@midnight coder: (2021.10.22. 08:38:50) Kifelejtetted a felsorolásból az MSzP-t (és Karácsonyt). Nekem úgy tűnik, hogy MZP mögé történt hirtelen beállásuk akár a Gyurcsánnyal való szakítás a céljából is történhetett. (Karácsony már átállt...) Létrehozhatnának egy párt-koalíciót is, mint MMM-MSzP-Párbeszéd, amit később - a jobb hangzás miatt - MZP-re (Magyar Zöld Párt) is lehetne módosítani, ezzel jelezve pl. a megtisztított kezet, kezeket.

nemecsekerno_007 2021.10.22. 11:25:17

Amit itt a szerző leírt, azok alapján egy Fidesz szavazó is ugyanígy viszonyulhat a törvényekhez.

Értsd. szabad a vásár.

Az ilyenfajta okoskodás nagyon veszélyes.

nemecsekerno_007 2021.10.22. 11:28:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Az a baj, hogy azt hiszitek ha felfüggesztik a jogállamot, meg az alkotmányt akkor csak ti számoltathattok el (bárkit is).

Ez nagyon súlyos tévedés :)))))))))))))))

Vörös terror, után Fehér terror. Ez a törvényszerűsége az anarchiának.

Magyarország jobban szaporodik! 2021.10.22. 11:29:53

@Ekrü:

A Fidesz sorozatos választási csalással nyert eddig. Most is tömegesen hozzák be a románokat, valójában bejelentik öket a billenö falvakban, hogy tavasszal meglegyen az elcsalt többségük. Minden körzetben ezt csinálták eddig is.

Magyarország jobban szaporodik! 2021.10.22. 11:32:51

@nemecsekerno_007:

Mivel az EU elismeri, hogy Orbanisztán nem jogállam, így felállva fogják megtapsolni, amikor a hatalomra került új magyar kormány az Alkotmányt, a bebetonozott fideszes gengsztereket és Orbánt azonnal kivágják a történelem pöcegödrébe. Úgyis minden fideszes odavaló, legalább a helyükre kerülnek.

konrada 2021.10.22. 11:45:15

...azért ez az MZP egy igazi humorista, azt el kell ismerni.
Képes volt röhögés nélkül elmondani egy magyarországi média stúdiójában - úgy hogy az közvetítette is - azt, hogy Magyarországon nincs sajtószabadság.

...mondjuk az is igaz, hogy erre jó közönsége volt - egy olyan CNN-s p.csa, akivel azt is el lehetett hitetni, hogy Magyarországon az országgyűlést is betiltották, így nem is nyerített fel ezen jópofa gegen.;)))

BiG74 Bodri 2021.10.22. 12:06:30

@Rodney_2:
Tulajdonképpen azt nem értem pontosan mit is tobzódtok itt. Fidesz fanatikusok vagytok, akiknek minden más elképzelhetetlen, már az is ami láthatóan létrejött. Minden szar ami ellenzék, végtelenül unalmasok vagytok egy kormányt kritizáló oldalon, ahol az ellenzéki társaság sokkal színesebb és osztottabb, mint amilyen a ti világotok.
Ha megálltál volna ott, hogy az ellenzék tagoltsága miatt nehezen fog megegyezni, akkor oké, de azonnal elkezded a szarkenést, innentől pedig dögunalom, és felesleges szófosás. Gyurcsányozz, sorosozz, brüsszelezz, az való nektek.

DFK 2021.10.22. 12:17:48

@nemecsekerno_007: Ez a nagy tévedésük. Valóban, ha a jogállam felfüggesztődik, akkor szabad a vásár mindenkinek. Tisztára 1919 tavaszán kezdem érezni magam. A kérdés, ki lesz az új Prónay? Erre szintén nem gondolnak a vörösök.

DFK 2021.10.22. 12:19:21

@BiG74 Bodri: Ti vagytok a fanatikusak a vérgőzös elképzeléseitekkel. Csak próbálunk némi világosságot vinni a sötét fejetekbe. Hogy próbáljatok 2 lépéssel előrébb is gondolni.

BiG74 Bodri 2021.10.22. 12:35:48

@DFK:
Első hülyeséged:
Mi vagyunk fanatikusak, de te tobzodsz fidesznyikként egy egy olyan oldalon ahol titeket jobbára már csak kiröhögnek.
Második hülyeséged:
Továbbra is itt vagy egy olyan oldalon, ahol kiröhögnek,de te akarsz fény lenni a mi éjszakánkban.
A harmadik hülyeséged:
Vérgőzös elképzelés? Az alaptörvény kétharmad megléte nélküli módosításában csak átgondolatlanság és butaság van. A vérgőz, az agresszió viszont nálatok jelent meg azonnal.

Mondtam már maradjatok a sorosozás, brüsszelezés, gyurcsázozás kombónál.

BiG74 Bodri 2021.10.22. 12:54:05

@cvsvrs:
Bocsánat, de ha nem megy számodra az értő olvasás, akkor teljesen felesleges örjöngened, nem lesz válasz.

midnight coder 2021.10.22. 13:29:14

@Ekrü: "A DK pont olyan mint anno SZDSZ volt,csak éppen ellentétben az SZDSZ-el a DK felszálló ágban van. Képesek lehazudni a csillagos eget is és mellette a végletekig erőszakosak.Még egy-két év és simán bedarálják a többi ellenzéki pártot."

Egy fenét. A DK szavazóbázisa az ex-munkásõr akciónyugger. Abból meg egyre kevesebb van.

midnight coder 2021.10.22. 13:32:50

@konrada: A vicces az az, hogy ebben a kurva nagy nincs sajtószabadságban, az állítólag FIDESZ befolyásoltság alatt lévõ index címoldalán elég szépen jelennek meg a kormánykritikus blogok. Szerintem amúgy nagyjából pont ugyanolyan rendszerességgel mint a FIDESZ-éra elõtt.

Gábor Révész 2021.10.22. 13:37:21

Az a véleményem, hogy az itt megszólalók abszolút meddő vitát folytatnak. A fidesz-hívők számára logikus módon minden nagyon jó az országban. Számukra teljesen legitim a kormány, a 2/3-os parlamenti többség. Számukra abszolút elfogadható az a hatalom-koncentráció, melyet a jelenlegi miniszterelnök megvalósított. Számukra nem sikkasztás az EU-s támogatások átcsatornázása a NER-oligarchák zsebébe. Számukra evidencia, hogy a magyar sajtó 90 %-a minden kritika nélkül kormánypárti. Számukra gond nélkül elfogadható, hogy a magyar közmédia egyoldalúan, minden határ nélkül csak a kormánypárt érdekében dolgozik.
Az "ellenzéki" oldal hívei szerint a háromszori 2/3-os parlamenti többségből legalább kettő nem tisztességes választás keretében született, vagyis az általuk alkotott törvények mögött valójában nincs legitim többség. Szerintük az nem egy demokratikus ország, ahol minden döntést egy személy hoz meg, az ő hobbija költségvetési prioritást élvez. Szerintük az EU-s forrásokat nem néhány kedvenc haver zsebébe kéne "átcsoportosítani", hanem az ország javára kéne fordítani. Szerintük a magyar sajtó sokkal színvonalasabb lenne, ha minden társadalmi csoport, réteg találna a felfogásának, világnézetének megfelelő sajtóorgánumot, nem csak a narancshívők. Szerintük a közmédiának nem az a feladata, hogy fideszes siker-propagandát nyomjon egész nap, hanem az, hogy a társadalom minden rétege számára nyújtson színvonalas, pártállástól független tájékoztatást, szórakozást.
Ez a két szemléletmód antagonisztikus ellentmondásban áll egymással. A fidesz-hívőket - mint általában a hívő embereket - nem lehet meggyőzni, hiszen ők hisznek valamiben, és ami ennek ellentmond, az maga a kárhozat. Az "ellenzéki" oldal képviselői pedig belefáradtak abba, hogy érveljenek, hiszen falra hányt borsó minden szavuk. Amúgy is ott a mindent elsöprő "érv": Gyurcsány.

DFK 2021.10.22. 13:51:07

@BiG74 Bodri: Khm, akkor minek nevezed MZP lámpavasazását? A feles alkotmánybirizgálás is vérgőzös, mert abba bizony egy polgárháború van belekódolva.

konrada 2021.10.22. 13:51:14

@Gábor Révész: Na ja. Vannak a fidesz hívők, meg a tündérmesében hívők, akik elhiszik, hogy a Gyurcsány pártja által vezetett országban minden rossz csak azért van, mert nem ő van hatalmon, de utána másnap egyből itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán.

(Tudom, ez pont olyan sarkalatos hülyeség, mint amit te leírtál. De hát aki csak feketében-fehérben lát, azoknál nem léteznek színek, és el sem tudják azt képzelni, hogy nagyon sokan nem a hit alapján döntenek, hanem a tapasztalat és értékítélet alapján.
...s azok tudják, hogy a felcsúti napoleon kicsinyes hülyeségei, belterjes brancsa nem igazán jó, de azt is, hogy a sorsukat nem ez határozza meg, hanem az, mennyire sikeres a gazdaságpolitika, mennyire akar beleszólni személyes életébe az. S aki végigélte a szocik időszakait, az tudja, hogy nem a lopásokból lesz ott kevés, hanem a szakértelemből, a világos koncepcióból, az országot előre vivő - nem pedig kiárusító - akaratból.

Szóval értelmes ember nem úgy választ - bár tehetné - hogy ki fog esetleg kevesebbet lopni, hanem úgy ki qrja el kevésbé.

birkamenet 2021.10.22. 14:14:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Tehát lesz egy minden tv. felett álló teljhatalmú intézmény? S ez a jogállamiság? "

Ez, te diktátor seggében ücsörgö mutáns. Egy intezmény, amelyik bünüldözöi jogosítvánnyal a kezében ellenörzi majd, hogy az állami hivatalnakok betartották-e a szakmai és törvényi követelményeket a munkájuk során.

Így lesznek már az orbánbukás utáni napon letartóztatva Illibernyák Viki, Pótpeti, Letelepitö Tóni, Lélegezteö és Kamuvakcina Petya, Zukkenberg lölö és valahány név a fidernyák fizetési listán.

birkamenet 2021.10.22. 14:19:03

@konrada: "Szóval értelmes ember nem úgy választ - bár tehetné - hogy ki fog esetleg kevesebbet lopni, hanem úgy ki qrja el kevésbé. "

MI van, beírtad a fidessbirka lexikai definícióját?
Már csak azt feljetteted el hozzáírni, hogy a lexikonban az is benne van, hogy a féleszü fidess birka

1. a világ végéig hisz abban, hogy az ö gazdája nem lop.

2. De ha igen, akkor viszont nem kúr el.

3. De ha igen, csakazért is örökre Óbánviktor!!!!

Na ez a VALÓSÁGTAGADÓ fidernyák állat teljes lexikai definíciója.

birkamenet 2021.10.22. 14:20:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

te is az elsök között leszel letartóztatva. Kubatov azonnal odaadja majd a listáját Jakabnak ha cserébe felezheti a börtönéveit.

birkamenet 2021.10.22. 14:26:36

@Ekrü: "Ameddig ők ott kandikálnak ki a Marki-Zay háta mögül addig nincs megújult baloldal. "

Na megjött A NAP HÜLYÉJE!

MZP meg a baloldal, jaj de idióta vagy te már megint!

Inkább készülj holnapra, együtt fogsz birkamenetelni COVID-ROMÁN eftársadiddal .Remélem agyba-föbe fogjátok egymást ölelgetni, talán még cecc is lesz közetetek, feltéve, ha orbán gazdátok megengedi, hogy 67 éves korotokban végre megkapjátok a ceccuális felvilágosítást.

zia77 2021.10.22. 14:29:39

Ez egy jó írás. A törvénynek tisztességesnek kell lennie, különben csak parancs, önkény. Amikor valaki törvényt, pláne alkotmányt akar változtatni ezt kell szem előtt tartania. Ezen gondolkodni. Ekkor nem lehet a cél az "ellenfél" legyőzése, sőt nem is szabadna ellenfélként tekinteni a szemben állóra. Éppen ezért azokat a törvényeket, amelyek a hatalom, a jogok kisajátítására adnak, és adtak is, lehetőséget meg kell szüntetni egyszerű többséggel. Akiknek tisztességes a gondolkodása megszavazzák, bármilyen csoportban politizálnak. Ez azoknak is szól, akik pl. választási győzelem esetén "elszámoltatással" fenyegetőznek. A Fidesz 2010.-ben egy ilyen letámadásos akcióval indított, amely enyhébb formában most is tart.

konrada 2021.10.22. 14:58:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Már mint mi és nem ti?
Hát nem ti jöttetek azzal, hogy megkaptátok a köremailt?;))))

...én meg csak én vagyok...

Gábor Révész 2021.10.22. 15:08:54

@cvsvrs: Most eltekintve az alpári stílustól, engedd meg nekem - meg jó pár százezer magyarnak - hogy az ország ALKOTMÁNYA ne egy buzi zsidó tollából származzon!

Gábor Révész 2021.10.22. 15:16:13

@cvsvrs: "és az kétségtelen, hogy a fidesz a valódi támogatottságához mérten enyhet fölénybe került" Ja, nálatok a 2/3-d enyhe fölény? És evvel az enyhe fölénnyel rögtön módosítani kellett a választási törvényt, meg új "gránitszilárdságú"(sic!) Alaptörvényt krllett elfogadni? És most előre rinyáltok, hogy a törvénytelenül megalkotott NER birodalom eltörlése elsődleges feladat lesz! Rinyáljatok csak!

kvp 2021.10.22. 15:47:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ez baromság. Ráadásul katonai puccsal fenyegetsz. Tudod hogy az bűncselekmény?"

Amennyiben a hadsereg az alaptorveny szerint megvedi az orszagot az alkotmanyos rend megvaltoztatasara torekvo elemektol, akkor nem tortenik katonai puccs. Amennyiben a jelenlegi ellenzek 2/3-os felhatalmazas nelkul sikeresen megvaltoztatja a jelenleg fennallo allamrendet, akkor azt nevezhetjuk forradalomnak. Amennyiben ezt a hadsereg elturi vagy egyenesen tamogatja, akkor valoban tekinthetjuk katonai puccsnak. A magyarorszagi fegyveres erok majd eldontik, hogy kinek a partjara allnak az adott helyzetben. Amennyiben fele-fele arany alakulna ki vagy a civil lakossag jelentos resze a masik oldalra allna, akkor azt viszont polgarhaborunak hivjak. Persze a problema elkerulheto, ha az ellenzek 2/3-ot szerez vagy valasztasi gyozelem eseten semmilyen 2/3-os torvenyen nem valtoztatnak 2/3-os tamogatottsag nelkul. Ebben a ket esetben teljesen demokratikusan tortenne minden. Bonusz lehetoseg, ha a mostani kormany nyer, mert akkor biztosan nem merul fel az ellenzek illetekessege.

Mindenesetre Kover a parlamentben mar felhivta az erintett kepviselok figyelmet, hogy a jelenlegi ellenzeki terv az alkotmanyos rend megvaltoztatasara iranyulo tevekenysegnek szamit es elvileg hazaarulasnak is tekintheto. Mar amit most mondanak az is, ha be is valtjak az igereteiket, akkor pedig tenyszeruen. Meglatjuk az ellenzek es az EU-s parlament meddig szandekozik elmenni, mind a magyar, mind a lengyel esetben. A lengyel alkotmanyt es ezzel az magat az allamot mindenesetre mar torvenyen kivulinek nyilvanitottak.

Gábor Révész 2021.10.22. 15:57:49

@kvp: "(1) A magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik. (2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, valamint kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni."
Idézet az Alaptörvényből.
Szerinted az, amit a jelenlegi miniszterelnök 11 éve elkövet, az nem meríti ki a fenti törvényi tényállást?
Magyarul nekem, mint magyar állampolgárnak az Alaptörvényben lefektetett jogom, kötelességem, hogy fellépjek azok ellen, akik ezt a törvényszegést elkövetik.
Miféle puccsról hadoválsz itt?

BiG74 Bodri 2021.10.22. 17:02:41

@DFK:
Köbüki lámpavasazása? Kikönyökölt belőle a jobboldaliság.

Az meg, hogy mi van belekódolva, baromság. Ezen a szinten már rég polgárháborúnak kellene dúlnia, de valahogy ezt mindig a fidesznyikek vezetik elő, illetve a széljobboldaliból lett fidesznyikek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.10.22. 17:02:47

@kvp: Egy megválasztott kormányt a hadsereg megbuktat, az katonai puccs. Az indok mindegy.

nemecsekerno_007 2021.10.22. 17:04:29

@DFK: Nagyon nem vagyok egy ilyen jogászkodós kocka, de azt még én is felfogom, hogy a jog mint olyan alapkövetelmény a normális élethez.

Adott eseteben a jog dönt róla, hogy élő ember vagy, vagy halott. Terrorista vagy szabadságharcos.
És tök mindegy, hogy kinél volt fegyver vagy ki viselt egyenruhát.

BiG74 Bodri 2021.10.22. 17:05:43

@nemecsekerno_007:
Jaj, a türelmes fidesz szavazó!? Ó a ti kövéres béketűrésetek, meg az átgondoltságotok!
Nagyon vicces csutak vagy, hallod-e?

nemecsekerno_007 2021.10.22. 17:06:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A jogállam felfüggesztésének emlegetése micsoda? Fenyegetés?

Gondolkozz kicsit ezen. Bár egyedül kevés leszel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.10.22. 17:08:38

A beszélgetés kissé eldurvult. Polgárháborúról, katonai puccsról meg a vita. Bár én itt moderátor vagyok, de nekem csak matyi irtásra van engedélyem a bloggertől. Ezért nem avatkozom közbe. De jó lenne ha ezt a témát befejeznétek! Próbáljunk a demokrácia keretein belül gondolkodni/írni mindkét oldalon!

nemecsekerno_007 2021.10.22. 17:09:37

@BiG74 Bodri: Próbáljátok ki NyuszóMuszó. Legalább esély lesz rá, hogy kiépüljön egy normális ellenzék, miután a jelenlegi megy a kukába.

nemecsekerno_007 2021.10.22. 17:10:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ezt most komolyan kérdezed? Fleck elvtárs. Például.

midnight coder 2021.10.22. 17:15:39

@moloy: Az MSZP valószínûleg csak rúgni akart egy nagyot Fletóba. Illetve még arra számíthat, hogy azok akik sem a Jobbikra sem a DK-ra nem szavaznának, de most lehetõséget látnak a váltásra, hátha õket támogatják majd, és ez esetleg átfújja õket az 5%-os küszöbön. A DK-tól támogatásra amúgy sem igen számíthattak volna, így nem rossz opció ez nekik. Az õ helyzetükben a pártszékház portásának a szavazata is fontos lehet.

midnight coder 2021.10.22. 17:18:16

@kvp: Nem hiszem, hogy a katonaságot, vagy bárkit is annyira komolyan érdekelné, hogy ki hogyan lopja szét a közvagyont a következõ 4 évben, hogy emiatt a nyakát kockáztatná. Pár tíz félrészeg félhülyét meg lehet mozgatni ilyennel, de kis hazánkban senki nem csinál sem puccsot, sem forradalmat. Max. tüntikét szervez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.22. 17:18:50

@LebensraumamOsten:

Érthető, hogy gyilkolni akarsz. Hiszen pánikban vagy. De mi majd megelőzőleg gettósítjuk fajtádat.

Gábor Révész 2021.10.22. 17:22:11

@cvsvrs: Terelsz ezerrel. A konkrét kérdésre válaszolj!

BiG74 Bodri 2021.10.22. 17:25:05

@Gábor Révész:
Ez a vicces amit feljebb írtál, illetve az, hogy kicsit sem értik. Ők jönnek olyan helyre hozzászólni, ahol különben nagyon nem várja őket senki, de azért újra és újra elmondják a sablonjaikat, ami már a könyökén jön ki minden értelmesebb létformának. Közben észre sem veszik, hogy már unalmasak és a helyzet akkor is másfelé kanyarodik ha ők percenként gyurcsányoznak, meg libsiznek egyet.

miért baj ha telefon vagyok 2021.10.22. 17:25:47

@Magyarország jobban szaporodik!:
Ha Fidesz sorozatos választási csalásokkal elcsalja a választást, akkor az ellenzék hogyan kerül hatalomra???

BiG74 Bodri 2021.10.22. 17:33:43

@nemecsekerno_007:
Az az igazság, hogy a jelenlegi ellenzék jelentős részét a fityisz konzerválta, hiszen ez neki így volt jó. Most meg készül visszanyalni a fagyi aztán befigyel a zabszem effekt.
Ráadásul tudom nem érted, de a jelenlegi fiataldemokratákra is ráférne egy ráncfelvarrásos modernizáció, mert tényleg lehettek volna akár ötven évig is kormányzó erő demokratikus rendszerben, de ahhoz a központosított viktorpárt sajnos túl szarházi. Ráadásul csak seggnyalókat tudtok már kinevelni.

miért baj ha telefon vagyok 2021.10.22. 17:33:47

@birkamenet:
Miért gondolod, hogy a Fideszt le lehet váltani a hatalomból?

miért baj ha telefon vagyok 2021.10.22. 17:35:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
De hát ebben az országban nincs demokrácia.
Diktatúra van!

BiG74 Bodri 2021.10.22. 17:38:00

@BiG74 Bodri:
Ja, és:
"Ne félj Nemecsek, ne félj Nemecsek!"

Már a fűvészkert tavából is kiloptátok a vízet....

miért baj ha telefon vagyok 2021.10.22. 17:39:55

@BiG74 Bodri:
Mitől figyelje be az zabszem effekt?
Miért ne lennének akár 50 évig ígyis hatalmon?
Hiszen akkora büdös nagy antidemokratikus fasiszta gecik, hogy simán elcsalják a választást!
Vagy mégsem???

BOAR 2021.10.22. 18:05:47

@nemecsekerno_007: Juj...a fidesz szavazók nagyon türelmesek voltak...
Oszt áruld már el, ki a faszom fél a fidesz szavazóktól?
Szenilis nyugdíjasok, "savazós bácsi", fidelitasos hülyegyerekek...
Viszont kiderülne, valójában mennyi is az a "kétharmados többség"...
Szóval köhög a bolha kisgyerek. Azért jó nézni, hogy be vagytok fosva... :-)

élveteg 2021.10.22. 18:28:36

Legyen Feles többséggel alkotmányozanak kétharmados törvényeket írjanak át feles töbséggel CSak Akik ezt meglépik azok után is jön ám valaki aki akkor majd pontosan ugyanezt fogja csinálni

BOAR 2021.10.22. 18:31:50

@élveteg: "Valaki" nyilván jön utánuk, de az nem a fidesz lesz. Nekik akkor még nem jár le a letöltendő...

BOAR 2021.10.22. 19:19:08

@cvsvrs: Senki nem mondta, hogy ezeket be kell betonozni a hatalomba. Nem is lehet. De inkább legyen egy bizonyos fokú konszenzust igénylő "verseny" mit az egypártrendszer az egyre jobban megbomló agyú diktátorral meg a két rőzsebajszú idiótával.

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2021.10.22. 21:37:42

A legfőbb gond azért az, hogy a jog nem tudomány, még is annak hazudják valamiért egyesek.

Jogismeret van, az tényleg van ... a jogtudomány az egy nagy humbug.

Tamáspatrik 2021.10.24. 12:46:15

@különvélemény: Épp az, hogy ahol ilyen "győztes mindent visz" elv van mint a briteknél vagy az USA-ban és kétpártrendszer, a társadalmi feszültségek nagyon nagyok. A kontinentális modell pártrendszere sokkal jobb ennél. Az 5%-os parlamenti küszöb bőven elég, nem kell győzteskompenzáció és hasonlók.

nemecsekerno_007 2021.10.24. 19:51:03

@BiG74 Bodri: Na igen, erről is a Patás tehet. :))))))))

Mindig más a hibás, ez nagyon megy nektek. :))))))))

Csak akkor nem értem, miért csodálkoztok a 2/3-on?!

nemecsekerno_007 2021.10.24. 19:52:14

@BOAR: Szombaton látszott, hogy mennyire be vannak fosva a Fidesz szavazók.

Ugye, NyuszóMuszó?!?

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:01:42

@MEDVE1978: Az nem baj, ha az alkotmánybírók jobboldaliak, ugyanis a jog alapvetően nem politikai oldal függő.
Az a lényeges, hogy FIDESZ pártkatonák vagy nem, itt 7:5 az arány a nem pártkatonák javára.

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:03:53

@kvp: Pont erről szól a cikk, hogy sima többséggel is lehet 2/3-os törvényeket módosítani, pontosabban az alkotmánybíróság képes egyes passzusait hatályon kívül helyezni.
Nem lesz tehát alkotmányos válság.

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:10:24

@nemecsekerno_007: Olvasd el figyelmesen a cikket. Az alkotmánybíróság csak amiatt nem semmisít meg most is törvényeket, mert a Fidesz befenyítette. Esetleges ellenzéki győzelem esetében ez a helyzet nem állna már fenn.
Az alkotmánybíróság az, ami tiszteletben kell, hogy tartsa az alaptörvényt, de az ennek ellentmondó törvényeket megsemmisítheti.
2011-es alaptörvény teljesen OK.
Sőt az alaptörvény módosítások között is lehetnek olyanok, amelyek ellentmondásba kerülhetnek az alaptörvény egyes szakaszaival, ezeket is visszadobhatná utólag az alkotmánybíróság, hogy szövegezzék meg úgy, hogy értelmes legyen.
A törölt törvények helyett az eredeti szabályozás lépne életbe.

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:11:35

@Ekrü: Az első eset, amikor az alkotmánybíróságot elkezdték zsarolni 2010-ben történt a Fidesz hatalomra jutásával.

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:14:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem lehet alkotmányozni feles többséggel, de erre nincs is szükség. Igazából az alkotmányunk jó is, de nem tartja be a mostani kormány.

Tamáspatrik 2021.10.24. 20:18:33

@zia77: Az alkotmánybíróságnak kell beadni, hogy törölje azokat a törvényeket, amelyeket direkt azzal a szándékkal hoztak létre, hogy a korrupciót igazolják. Az alkotmánybíróság elvben képes a jogalkotói szándék elemzésére, kérdése, hogy megteszi-e valóban.

Glokta 2021.10.30. 19:18:31

@Tamáspatrik: az ötlet amit leírsz érdekes - és örülnék ha egy esetleges ellenzéki győzelem esetén ilyesmi történne (vagyis a hatalom bebetonozását szolgáló kétharmados törvényeket törölné el az AB) - de nincs realitása.

Ahogy MEDVE1978 leírta, a mai AB nincs 'befenyítve', egyszerűen egyértelműen jobboldali elkötelezettségű emberek ülnek benne, akik 1-2 nagyon gáz kormánypárti javaslatot elkaszálnak, de abba egész biztosan nem mennek bele, hogy korábban alkotmányosnak talált törvényeket hirtelen alkotmányellenesnek nyilvánítsanak és eltöröljenek. Ez ráadásul nem csak a lojalitással menne szembe, hanem a konzervatív bírói szemlélettel, a precedensjog fontosságával is.

Ráadásul az ellenzék kommunikációja egyáltalán nem segít abban, hogy bármi ilyesmire sor kerüljön. Ők kb. nyíltan fenyegetik az AB-t azzal, hogy kormányon semmibe veszik majd a döntéseit. Ezek után miért akarna az AB együttműködnie velük?

Tamáspatrik 2021.10.30. 20:32:59

@Glokta: Azért működhet velük együtt az AB, mert egy SZAKMA amit művelnek, és a jelentőségüket közel nullára csökkentette a mostani kormánípárt.

Tamáspatrik 2021.10.30. 20:37:08

@Glokta: Nem fogadták el alkotmányosnak ezeket a törvényeket, a lényeg, hogy nem volt senki, aki MEGKÉRDEZZE tőlük, hogy ezek a törvények valóban alkotmányosak-e.
Csak a beterjesztésekre válaszolhat az AB, önállóan nem kezdeményezhet semmit.
3 dolgot tehet: 1.Nem vizsgálja különféle okok miatt (és itt rengeteg a kibúvó), 2.Elfogadja 3.Nem fogadja el, módosításokat követel meg.
Az 1.esetben néha mondvacsinált okok miatt nem végzi el a dolgát, mert nem akar szembemenni a kormánnyal nyíltan, hiszen az a 2/3-os többség birtokában azt tesz velük, amit akar.
Ha ez a helyzet változik, akkor vizsgálhat olyan jogszabályokat, amikre eddig nem vállalkozott.
süti beállítások módosítása