Ideo-logikák

Ideo-logikák

Mitől fél leginkább a magyar alsó-középosztály?

2022. február 05. - Tamáspatrik

A cikk olvasója legnagyobb valószínűséggel az alsó-középosztályhoz tartozik: nem szenved ugyan nélkülözést alapvető dolgokban, de a termékek árát jobban megnézi mint a minőségét, és hónapról hónapra élve nem nagyon vannak pénzügyi tartalékai sem. Ilyen a széles magyar középosztály, ami anyagi szintje és fogyasztási szokásai alapján az európai alsó-középosztály szintjének felel meg. A félelmei szerintem különösen jellemzőek az ide sorolható emberek nagy részére, ezekről többet is szoktak beszélni a legtöbben mint a céljaikról.

Az ebben a tárgyban készült közvélemény kutatásoknak én magam nem nagyon hiszek, alighanem vannak egységesített kérdőívek különféle pontokkal, amikből választani lehet. Olyan pontok közül lehet választani többek között, mint például politikai korrupció, társadalmi egyenlőtlenség, a gazdaság állapota, az egészségügy helyzete, - rossz irányba mennek a dolgok? Hát persze, hogy rossz irányba, a legtöbben ezeket jelölték be. Láttunk-e azonban tüntetéseket ilyen követelésekkel, hogy jobb egészségügyet akarunk, vagy nem tűrjük tovább a korrupciót? Ha ezek lennének a fő problémák, akkor a személyes beszélgetésekben is gyakran feljönnének, de gyakorlati tapasztalataim alapján egyáltalán nem ilyen problémákról szoktak az emberek beszélgetni. Mitől félnek a legtöbben?

1.Fáktól. A fa rádőlhet a házakra, autókra, és habár létezik ma már a fák állapotfelmérése műszeres favizsgálattal is, sokan inkább kivágatnák az összest.

2.Kutyaszartól. Ha kutyát sétáltatnak a házuk elől az egyesek idegrendszerét megviseli, mert hátha a gazda otthagyja kutyájának „produktumát”.

3.Üvegcsörömpöléstől. Az mindegy neki, hova dobják az üvegeket, csak ne a házunk közelében levő szelektív konténerbe. Az a fajta mentalitás, hogy nem érdekel, mit csinálnak a szemetünkkel, csak jó messzire vigyék. Az is látszik, hogy a környezetbarát szemlélet nem erőssége sokaknak, leginkább köves pusztában laknának, mert ott nincs ott semmi veszélyes. A környezetvédelmi problémák nálunk még nem nagyon érték el a széles közvélemény ingerküszöbét.

4.Oltást kaphat a járvány ellen, ha kéri. Annyiféle reklám folyik a csapból, de kóla-ellenességet például még nem nagyon láttunk, hogy „ne igyatok cukros üdítőt, mert árt”, viszont oltás-ellenességet annál inkább. Mindenféle Raszputyin-szerű szélhámosok és nem teljesen beszámítható kontárok véleményét fogadják el olyanok, akik mindent jobban tudnak másoknál.

5.Mesterséges intelligenciától nyilván nem félnek, mert nem nagyon tudják, hogy mit jelent. (Sokan a természetes intelligencia fogalmával sincsenek tisztában.) Félnivaló jelenleg nincs, mert ott volt például Palkovics legutóbbi beszéde, amit mesterséges intelligencia írt, de ezt nem vette észre senki, mert annyira droid-szerű miniszterről van szó, aki például az empátiát még hírből sem ismeri. Nem csak a MI, de egyszerű számítógépes algoritmus is meg tudná írni például Szijjártó vagy Kövér szövegeit, annyira sematikusak.

6.Konklúzió: Sokan vannak, akik mindentől félnek, ami él és mozog. A migráció például életszerű ugyan, de nem jó. Legjobb, ha mindenki ott éli le az életét, ahol megszületett. Atomizálódott társadalomban élünk, ahol „a család van és kész, másra nem számíts” – irányba terelődik a közfelfogás (mert ebbe az irányba is tereli a politika, lényegében a család keretei közé szeretné szorítani az aktivitást). Az emberek többsége úgy érzi, hogy az igazán jelentős kérdésekre nincs semmilyen befolyása, emiatt a legtöbben inkább emocionális alapú, jelképes piti dolgokkal foglalkoznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr7217208434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.07. 00:26:29

@Boldeone2:
"A megèlhetèsi költsègek brutálisan drágulnak , de szinte minden , mèg a 10 èves használt autó is fèl millóval drágább , mint egy ève , miközben már látni, hogy egyre magasabb kamatszintek jönnek , ahogy az MNB is emeli a kamatokat...
Közben a here , a kormányközeli bűnmaffia , brutális ingatlanhalmozást folytat Budapesten ès a Balatonon"
Egészen beszarás ez a propaganda amit itt nyomsz.
Na, miért drágább a használt autó, mit gondolsz? Miért drágább az energia, az építőanyag, meg minden? Persze, értem én, hogy azt kell nyomatnod, hogy azért nincs itt Kánaán, mert a csúnya fidesz ellopta- csak akkor miért van szopón egész Európa?

DFK 2022.02.07. 05:27:10

Az alsó-középosztálybeli attól fél, hogy jön a baloldal és gazdagnak nyilvánítja: szarrá adóztatja majd a lumpenproli kedvéért, visszanyomják a középosztálybeli aljáról.

midnight coder 2022.02.07. 07:17:08

@birkamenet: Azt nem érted meg te nagyon sötét kérõdzõ, hogy ha idejön a 9 millió magyar mellé még 9 millió makimajom az nem téged fog eltartani öreg korodra, hanem még neked kell banánt venni nekik hogy ne téged egyenek meg.

midnight coder 2022.02.07. 07:25:51

@Boldeone2: Az átlag magyarnak kb. ugyanakkor erõfeszítés lakást szerezni, mint az átlag németnek odahaza. Vagy az átlag angolnak Londonban. Vagy az átlag svájcinak. A különbség az, hogy a legtöbb nyugati országban az átlagpolgár nem vesz lakást, csak bérel. Aminek van pillanatnyi elõnye: könnyebben tud máshová menni, ha máshol jobban talál melót. Persze ez aztán felvet egy rakás problémát - ez robbantja a baráti, családi kapcsolatokat, aztán ha az ember párja is dolgozik akkor neki is munkahelyet kell változtatni, plusz a gyerekeknek is új iskola, szóval ez azért nem annyira vidám móka mint ahogy azt a szoclib agitprop elmeséli.
Másrészt viszont ha hirtelen visszaesik az európai gazdaság - és itt nem az a kérdés hogy megtörténik-e, hanem az hogy mikor - akkor hirtelen sok-sok hajléktalan lesz, mert sok-sok Gipsz Jakab megtakarítása nullázódik le egyik napról a másikra, és sok-sok munkahely szûnik meg. És akkor lesz a kérdés, hogy na és hova megyünk haza aludni?

midnight coder 2022.02.07. 07:27:18

@DFK: Ez is egy félelem, ezért nem fog nyerni egyebek közt a baloldal. Másrészt, nem akar Trónok Harcát a választások után. Ilyen már volt Fletóék idejében, és nem lett a dolognak jó vége.

midnight coder 2022.02.07. 07:36:10

Amúgy egyébként sok mindentõl lehet rettegni, ha valaki hajlamos rá:
- Az ellátási láncok összeomlásától. Ez ma a legreálisabb veszély.
- Egy új világháborútól az USA és Kína között. Az amcsik nem adják ingyen a hegemóniájukat, ugyanakkor csak idõ kérdése hogy mikor veszítik el. És nem a kínaiak, hanem a saját belsõ problémáik miatt.
- Az MI sem kis veszély, de nem holmi Terminátorok vagy az adatgyûjtések miatt, hanem azért mert sok-sok ember melóját veheti el. És itt nem csak a gyári munkásokra kell gondolni - szvsz pont a fizikai melók maradnak meg a legtovább, egy hülye helyen lévõ csövet a robot sokkal nehezebben szerel ki mint a vízvezetékszerelõ - hanem pont a szellemi munkák fognak menni legelõbb a lecsóba.
Erre idõvel valóban ki kell majd találni valamit a társadalomtudósoknak, és lehet hogy a FNA lesz a megoldás. De az átmenet nem lesz egyszerû.
- Probléma még a környezet pusztulása. És még nagyobb problémák a magukat környezetvédõknek nevezõ politikai csoportok.
- Probléma lehet még a különféle agyhalott mozgalmak, vallások terjedése a szélsõséges iszlámtól a critical race theoryig.

midnight coder 2022.02.07. 07:36:45

Amúgy pedig élni eleve veszélyes. Eddig még mindenki belehalt.

Kivlov 2022.02.07. 08:35:57

a 40%-os SZJA-tól ...

Argus_ 2022.02.07. 08:42:32

Ez nagyon gagyi lett!
Hogy mitől félnek valójában? Áremelésektől, az elbocsátástól, a növekvő rezsitől, a betegségektől, a dráguló egészségügytől a magasabb közlekedési áraktól, a növekvő benzin ártól ... stb, stb.

belekotty 2022.02.07. 08:49:53

@midnight coder: "Aranybulában" - na olyat én is szeretnék! :-D

midnight coder 2022.02.07. 09:08:01

@belekotty: Az csak olyan kutyatartó "középosztálybelinek" jár, aki szerint a járdára szaratás õsi és elidegeníthetetlen jog. Õk amúgy azt a szõkenõt értik alatta, akit távollétükben elvisz sétálni a két pitbull.

midnight coder 2022.02.07. 09:08:39

@boundary: Feltétel Nélküli Alapjövedelem.

birkamenet 2022.02.07. 09:55:29

@élveteg: "Én például egyáltalán nem vagyok szomorú hogy ha kilépek a házból a szomszéd köszön vissza és nem Dzsidzsimbar Nyenyere és 12 tagú szomáliai családja szarik az utcán"

Igen, örülhestz neki, hogy Orbanisztánban olyan mély az életszínvonal, hogy oda migráns maximum csak önmaga kínzásáért települne be. Mert ö meg amagdfajta magyarbirkát nem akarja szomszédjának.
Ezért megy jobb helyekre, aztán 3-4 év után mint fizetös nyugati vendég jön a Balatonra, ahol te pucolod utána a szart es ácsingozol a borravalókukért.

Csak így tovább a NER országrohasztásával és akkor nemhogy migrancsnak, de a magyarnak se lesz nyoma az egész országban.

birkamenet 2022.02.07. 10:06:40

@midnight coder:

igen te hülyegyerek, a te elmebeteg agyad naponta rettegjen is csak attól, hogy 9 millió migráncs fog betelepülni a te fos életszinvonalú Orbanisztánodba. Szomáliában is tudják, hogy 4 évente kapnak 2 kiló krumplit ingyen, meg tüzifát, hát ezért nyilván az egész ország fel fog kerekdeni, hogy betelepüljön az Orbanisztáni Tündérmesébe!

Cak az a helyzet agymosottkám, hogy ha orbán fantasztikus Tündérmeséjéért települne be az a 9 millió migráncs, akkor nyilván orbánra fognak szavazni, mert ö az ö jóságos szulejmánjuk. Ez meg azt jelenti, hogy orbánodnak kifejezetten érdeke hogy migránccsal telepitse be az országot, különösen most, hogy a covid elqrásával 40 ezerrel csökkentettte a fidess szavazó bázisát.

nemecsekerno_007 2022.02.07. 10:11:49

@birkamenet: tehetségtelen balfaszok vagytok, kurva nagy pofával. A saját nyomorult életeteket se tudjátok rendbe rakni, de az országot akarnátok. Mindezt 12 éve csinàljátok. Szánalmas, bicskanyitogató.

élveteg 2022.02.07. 10:16:06

@birkamenet:

"Ezért megy jobb helyekre, aztán 3-4 év után mint fizetös nyugati vendég jön a Balatonra, ahol te pucolod utána a szart es ácsingozol a borravalókukért.

Biztossss Egész biztos így van Ezek itt 3-4 év múlva mint fizetős vendégek fognak jönni a Balatonra

www.youtube.com/watch?v=2htRQwzI5jY

ulpius66 2022.02.07. 10:24:22

EKÖZBEN LONDONBAN

'Átlagosan 54%-kal emelkednek a rezsidíjak áprilistól"

ekozbenlondonban.blog.hu/2022/02/04/atlagosan_54_-kal_emelkednek_a_rezsidijak_aprilistol

NA EZ AZ, AMITŐL A MAGYAR KÖZÉPOSZTÁLY NEM FÉL!!!!!!
(mán ha Orbán kormányon marad....)

Negrogo 2022.02.07. 11:55:39

@Boldeone2: pontosan. raadasul a kozeposztaly gyak. eltunt magyaroszagon 10 ev alatt. also es felso kozep van, a kozt meg hatalmas szakadek. az ilyen 30-40-50 millas ingatlan arak meg total nevetseges es valosagtol elrugaszkodott az atlag fizetesek menten. ha vki meg szoloban tolja de akar parban is es nincs 2 gyerek betervezve most meg, gyakorlatilag 10 millio minuszbol indul. Eleve nem ennyivel konnyeben jut barki lakashoz hanem ugyan ennyivel (illetve tobbel) minden dragabb lett. Az alberlet, a sajat, a felujitas koltsege es stb. Itt magyarga a kogazdag es felso kozeposztalybeliek jartak es jarnak jol.

midnight coder 2022.02.07. 12:09:52

@birkamenet: A 9 millió csak egy példa volt, a te kis egyszerû agyad számára, de úgy látszik nem eléggé szemlétletes. Nem, nem ide fog betelepülni, hanem az EU-ba, és nem 9 millió hanem vagy 4-500. És ez még az optimista scenario. És pont úgy nem fognak GDP-t termelni ahogy odahaza. Mert hogy pár százezer írástudatlan, nyelvet nem beszélõ, az európai kultúrától évezredekre felnõtt embernek lehet még munkát találni valahogy, de százmilliós nagyságrendben ez reménytelen. És nem, az afrikai és közel-keleti átlagpolgár nem olyan mint az itt tanuló orvostanhallgató aki perfekt angol és legalább olyan képzett mint a hazai középiskolás. Az az ottani hajszálvékony értelmiségi elit csúcsa, és az ottani átlagpolgár és az itt tanuló diák között sokkal-sokkal nagyobb szakadék van, mint mondjuk egy hazai cigány értelmiségi és a szabolcsi putriban felnõtt hátrányos helyzetû között.

midnight coder 2022.02.07. 12:11:02

@birkamenet: Ja és birkuci, ez nekünk azért probléma, mert ha az EU összeomlik akkor az a magyar gazdaságnak is fájni fog. Nem kicsit, de nagyon.

birkamenet 2022.02.07. 12:32:43

@midnight coder: "A 9 millió csak egy példa volt, a te kis egyszerû agyad számára, de úgy látszik nem eléggé szemlétletes. Nem, nem ide fog betelepülni, hanem az EU-ba, és nem 9 millió hanem vagy 4-500. "

Jaj agymosott fidernyákom, hogy te csak viccöltél a 9 m illió migrivel akik Tündérmesébe akarnak betelepülni, mert ott Nagyajólét? Oszt nem is mert nincs is Nagyajólét? Az máshol van?

Oszt elismered, hogy nem is Orbansiztán-Birkanisztán a céljuk? Akkor meg mi a jóédes anyádért bérrertegsz itt te már 6 éve te orbán majma, ha a zsákfaludba még egy helyijáratú Volán busz se megy, nem hogy 9 millió migráncs?

belekotty 2022.02.07. 12:47:11

@midnight coder: Ó, szeretném ha egy bullával megerősított okmányban kimondanák hogy nekem jár aranybula! :-))

birkamenet 2022.02.07. 13:06:52

@midnight coder: "Nem, nem ide fog betelepülni, hanem az EU-ba, és nem 9 millió hanem vagy 4-500. "

Igen agymosott fidessbirka? Megjön az a 400-500 millió migráncs az EU-ba? Holnap má itt lesznek? Te, az ötödik osztályt azért elvégezted, vagy 11 évesen már kizúgtál az oskolából? Cak hogy tudsz-e általános oskolai szinten összeadni, szorozni?
Ha ugyanis 2016-ban a határellenörzés és effektív visszatoloncoilás nélküli rendszerben jött rekord 1,5 millió, ami azóta se ismétlödhetett meg, akkor mesélj bérretegö birkám, mitöl rettegjünk mi is? Hogy évente csakazért is fog 1 millió jönni? Hábaszod, akkor 400-500 év múlva tényleg bejött az a 400-500 millió migráncs! És persze hogy mindegyik menedékjogot kap, persze hogy mindegyik maradhat!!!
Milyen igaza van a fidernyák fake news gyárnak, hogy már ma bérrettegetik a selejtagyú birkáikat, hogy mi lesz 400-500 év múlva. Mert az is biztos úgy lesz ám! Kisfidernyákék két kézzel tömik magukba az Andaxint, hogy valahogy kibírják idegileg ezt pár száz évet .

Csakhogy tudod mi a VALÓSÁG te agyváló mütött kisfidernyákom?
Hogy ennek az országnak nem az a problémája, hogy mennyi miráncs lesz 400-500 év múlva, hanem az, hogy 400-500 év múlva a magyarok létszáma jó ha lesz 3 millió. Teccik tudni orbánod miatt elmigrált 1 millió magyar és mind ök, mind az utódaik hiányoznak. Az Orbanisztánban röghöz kötött kétharmadnyi fidessbirka tábor meg bizonyította az Elmútt12évben, hogy nem tud d.gni, a születések száma 12 éven át történelmi mélységekbe zuhant és innetöl nincs felállás. A magyarság fogyása 2021-ben szintén történelmi rekord volt. Ehhez persze sikeresen hozzájárult orbáN COVID ElQrása a 40 ezer covid halottjával.

Úgyhogy kisfidernyákom, nektek a magatokfajta fidessbirkák miatt kell a leginkább rettegnetek, az magyarság pusztitását ti végzitek el, nem a migráncs.

birkamenet 2022.02.07. 13:08:55

@nemecsekerno_007:

MI van NERmecsek, ideges vagy mert nem küldi a külföldre menekült fiad a transzfert, nem fussa farhátra?
Vagy nem is szakadt külföldre a gyerek,épp ezért nincs miböl küldenie?

Tündermese jobban teljesít!

midnight coder 2022.02.07. 14:00:26

@birkamenet: Jól van birkuci, látom másodszorra csak sikerült végigolvasnod az elõzõ hozzászólásomat, és csak eljutottál a szöveg végének az értelmezéséig is.

A probléma az a migrikkel, hogy afrikában eléggé szaporodnak a népek. A demográfusok szerint úgy egy milliárddal lesz több kicsi néger 2050-ig. És ezt nem Orbán mondja, még csak nem is én, hanem az ezzel foglalkozó felkent szakemberek. Ha van olyan ismerõsöd aki tud angolul és még szóba áll veled, kérd meg hogy keresse elõ az ezzel kapcsolatos infókat a neten.

Na most, ha idáig már eljutottál, akkor nézz annak is utána, hogy jelenleg miért is nincs sokkal több migri Európában. Nem, nem azért mert Orbán bácsi kerítése megfogja, és nem is azért mert nem jönne több. Hanem azért, mert mindenféle derék illiberális demokraták lelövik nekünk õket a határon. Csak ezzel az a baj, hogy egyrészt ezzel a fenti polgárok zsaroló pozícióban vannak az EU-val szemben, másrészt senki sem tudja, hogy mondjuk 10 év múlva is megteszik-e nekünk ezt a szívességet némi pénzmagért cserébe. Illetve, hogy ha fokozódik a nyomás, akkor is meg fogják-e tudni tenni. Mert hogy ezek a rendszerek már most sem a betonstabilitásukról híresek.

nemecsekerno_007 2022.02.07. 14:11:20

@birkamenet: Előbb a saját nyomorult életed rakd rendbe, csak utána jöhet a másoké. Esetleg.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 14:39:43

@Negrogo: magyarországon a fidesz alatt tűnik el a középosztály aham.... te totál hülye vagy. Azért mert te megmaradsz prolinak mert lusta geci vagy az nem jelenti azt hogy más is lusta...A maszopiták alatt volt felső 10000 és voltak a többiek akik a szarban dagonyáztak túlélésre ( 2 részre lehet őket osztani a prolikra-mint pl te és azokra akiket a prolik visszahuztak és a felső 10000 lenyomott erővel-mint pl én és a családom). Namármost sok intézkedéssel nem értek egyet (pl csok-de nem azért amiért te) de a fidesz kormányok alatt mindig sikerült előrelépni. Most már ott tartok hogy masszivan a középosztály felső harmadában vagyok. És tudom hogy nincs feljebb mert ahhoz valóban lopni csalni hazudni kell !!! De ha jönnek a demokraták visszasüllyedek hozzád hiába dolgozok becsületesen. Azt meg kurvára nem akarom , azért ne vedd magadra :)))

laci_52 2022.02.07. 15:15:21

A szerző nem írta le, ki tartozik az alsó középosztályba. Néhány kérdés ezzel kapcsolatban: aki az alsó középosztályba tartozik,

1. alkalmazott, vállalkozó, szabadúszó, vagy nyugdíjas?
2. van-e önálló, saját tulajdonú lakása?
3. vannak- e tartalékai(legalább 4 millió forint megtakarítás, befektetés vagy ilyen értékű mobilizálható vagyon) vagy hónapról hónapra él?
4. családi viszonyai rendezettek-e?
5. egészsége rendben van-e?

Még néhány hasonló kérdést feltehetnék, ezek megválaszolása után lenne világos, kik tartoznak az alsó középosztályba.

Ménár Atya 2022.02.07. 15:35:06

@birkamenet:
"Gyűjtésbe kezdett egy angliai magyarok által alapított szervezet azért, hogy a kint élők is eljussanak szavazni az áprilisi magyarországi választáson."
:D
Szóval hogy is van az angliában kánaán van?
Ezek alapján nem telik még egy vonatjegyre sem a szavazóknak :)
Angliai álomvilág jobban teljesít :D

birkamenet 2022.02.07. 15:52:58

@midnight coder:

Képzeld el te Agymosott Náci Hülyegyereke a NER-nek, Afrikában, Kínában ezer éve a sokszorosával szaporodtak a helyiek, mint a magyarja meg az európaija. Oszt még se lettél se te néger, se az anyád kinai mert nem jöttek hozzád, hogy nálad szaporodjanak tovább.

És te kis agyzsugorított birka, bármennyire is bérrettegsz, nem fog nemhogy 5 éven belül de még 500 éven belül se jönni 500 millió migráncs, mert betelepülni bárkinek egy országba, csak azért mert ott akar élni, az nem alapvetö emberi joga senkinek. Ahhoz teccik tudni át kellene majd írni a törvényeket, hogy Pl. FELCSÚT MINDENKÉ, IDE JÖJJÖN MINDEN MIGRÁNCS!
Oszt a felcsúti focicsapatban tényleg nincs egydarab fajtiszta magyarja se, csak csupa migráncs.

Szoval agymosott NER harcos, ha bérrettegni akarsz a migráncstól, akkor húzzál el a Felcsúti stadionba, orbán meg Mérszaros luxus páholya elé, oszt bérretegjél ott elöttük a migráncstól.

Jaj, most veszem észre, hogy ez a" 400 millió migráncs jön holnap Európába" nevezetü bérrettegtetés az egyik fidernyák fake blognak van éppen a cimlapján. Mivel ezek a fidernyák VALÓSÁG HAMISITÓ meg VALÓSÁG TAGADÓ fake propagandák a primitív elmebetegbeknek készülnek, nem is csodálkozom, hogy te ezeket elolvasod és már loholsz is más blogokba felböffenteni.
Ha majd a covidnak vége, az elmeosztályok újra megnyílnak és akkor talán te is megkapod a szükséges kezelésedet. Addig meg csak bérrettegjél Sorostól, migrancstól, Büsszeltöl. Meg hogy a NATO kivisz az ukrán frontra a ruszki gazdád ellen harcolni.

birkamenet 2022.02.07. 15:57:06

@Ménár Atya:

Jaj te másik észkombájnja a NER-nek, olyan hirt nem akarsz bemásolni kommentelésre, hogy Angliában börtönbe vágják a korrupt politikusok? Ezekre a hirekre hajtsál már ne magadat sz.passad itt a 300 eurós nyugdijaddal a 2000 fontos angliai fizetések elléneben.

Karácsonykor Tündérmese fidessbirkái most is ott fognak állni tizezrevel az ingyen ebédért?

Ménár Atya 2022.02.07. 16:04:08

@birkamenet:
"Gyűjtésbe kezdett egy angliai magyarok által alapított szervezet azért, hogy a kint élők is eljussanak szavazni az áprilisi magyarországi választáson."
:D
Szóval hogy is van az angliában kánaán van?
Ezek alapján nem telik még egy vonatjegyre sem a szavazóknak :)
Angliai álomvilág jobban teljesít :D:D:D

MEDVE1978 2022.02.07. 16:06:30

1. Fák. Én nem félek tőlük, nem hiszem, hogy félnének tőlük általában emberek :)
2. Kutyaszar. Nagyon zavaró tud lenni. Amerre én lakom - lehet köpködni, Budán - kulturáltabbak az emberek és van zacsi is, ezért kevésbé van kutyaszar a járdán, úton. Viszont sokat járok a hatodik, hetedik kerület környékére, ami erősen kutyaszar borította vidék. Alapvetően az a véleményem erről, hogy kutyust annak kellene tartani, aki tudja neki biztosítani a szép életteret. Valahogy szerintem egy belvárosi lakás és a napi két séta a háztömb körül a kis parkba a kutyának olyan, mint amikor az elítélt be van zárva a cellájába és sétálhat a börtönudvaron. Tehát bár megértem, hogy Józsi bácsinak és Mari néninek kedvence Misi kutya és színt visz élete utolsó tíz évébe, csak ez már nem annyira vicces Misi kutyának, aki egész nap be van zárva a lakásba és amikor kiszabadul, akkor szépen beszarik az utcába (amit Józsi bácsi nem takarít fel).
3. Üvegcsörömpölés. Tőlünk nem messze van egy szelektív gyűjtő, néha hallani, de engem nem zavar. Az zavart, amikor a hajlékonyak megmászták a szelektív edényt és felfordították, hátha találnak benne ép, visszaváltható üveget. Erről korábban itt a blogon is volt szó, hogy milyen fontos lenne széleskörűbb üveg és alumíniumdoboz visszaváltást előírni. Azzal az üvegszelektív használata is erősen visszafogható, korlátozható lenne....
4. Oltásellenesség. Túl lett bonyolítva a téma. Jelenleg az oltás nem nagyon időszerű, csak igazából nagyon keveseknek. Persze politikai oldalról szükséges, mivel egy narratíva kapcsolódik hozzá, de az Omikron enyhesége miatt nem annyira időszerű. Persze extrém szükséges lehet, ha megint jön egy deltához hasonló, nagyon súlyos tüneteket okozó variáns. Az osztrákok is ezt szívják meg most részben: nyertek egy rakat hülye tüntetőt, meg politikai felfordulást azzal, hogy még a delta hullám közepén bejelentették, hogy kötelező lesz. Most úgy tűnik, hogy az egész koronavírus téma elhal őszre (reménykedjünk). Ha nem és jön egy durvább változat, akkor sem "riszálni kellene" (fontolgatjuk a kötelező oltás bevezetését stb.) , hanem simán elrendelni.
5. Mesterséges intelligencia. A bolygó nagyon sokat tudna nyerni a robotikával és az MI-vel is, bár természetesen ez nagyon fontos etikai problémákat is fel fog vetni (lényegében egy tudat létrejötte, ami gyakorlatilag egy öntudatos lénynek minősül, ettől kezdve milyenek a jogai és hogyan viszonyulnak a jogai és kötelezettségei egy természetes lényhez, az emberhez képest). Ettől se kell félni szerintem, az átlagembernek lesz a legkevesebb ráhatása arra, hogy Bill Gates vagy ELon Musk létrehozza-e az első MI-t.
6. A konklúzió szerintem kb. oké. A migráció a valóság. Történelmileg volt, van és lesz is, egyértelműen reagálni kell rá valamilyen formában. A fejlett országok népessége tudatosság szempontjából sokszor nem fogja fel, hogy a szegénységi migráció egy érem másik oldala. Az érem egyik oldala az informatikai forradalom. Amikor Kabinga megszületett Nigériában a hatvanas évekeben, akkor azt látta a világból, hogy van a faluja, ahol számunkra primitív körülmények között mezőgazdasági munkát végez mindenki, akit ismer. Volt a düledező bódé a falu szélén, az iskola, ahol megtanították írni, számolni és olvasni. Először 15 évesen látott tévét, amikor elvitték a szomszéd faluba. A TV-n focimeccs ment vagy valami latinamerikai szappanopera. Ergo Kabinga nem akart sehova menni, ott volt a kis faluja, ahol élt ahogy élt. Aztán megszületett mondjuk 95-ben mondjuk ifjabb Kabinga. Amikor ő 20 éves lett, már mindenki low cost mobiltelefonozni kezdett, meg mindenféle olcsó PC-k is bejöttek, internettel. A TV is eltrejedt X csatornával. Ifjabb Kabinga már látja, hogy a szomszéd faluból Juszuf eljutott Németországba, ahol tejben vajban fürösztik és felmérhetetlen luxusban él az ő nyomorukhoz képest. Ezért sok ifjabb Kabinga indul útnak Európába.
A kérdés, hogy Európa hogyan reagál. Ha kevesen jönnének, akkor még ez működőképes lenne az identitás elvesztése nélkül. Viszont Európa így is elveszíti a korábbi nemzeti identitását, csak ezt a globális kapitalizmus gőzhengere okozza. Ezért az európai ember allergiássá válik a migrációra.

Az atomizáció is a jelen. Igazából a tradicionális társadalom halálát a női emancipáció hozta el. Lehet emiatt utálkozni, hogy ez leegyszerűsítés vagy nem igaz, de attól még az. Amíg a nő nem volt egyenjogú és meg lehetett mondani neki, hogy a helye a konyhában van, utána a gyerekek mellett, végül az ágyban, addig szaporodott a társadalom. Miután már nem lehet ezt megmondani neki, a nők rájöttek, hogy kellemetlen dolog gyereket szülni és nevelni, jobb dolog szabadon (= férfi életstílusban) élni, karriert csinálni, élvezni az életet, utazni, szexelni sok partnerrel stb. Mivel a régi keretrendszer felrobbant, ezért a nők jelentős része már jóval nagyobb követelményeket támaszt az életével szemben. folyt köv.

Negrogo 2022.02.07. 16:27:49

@a nagy hohohorgász: na ne rohogtess. az aki igy szol hozza egy ismeretlen nick nevhez ugy h szart se tud a masikrol pont, h a te prolisagodat bizonyitja. elkepeszto... raadasul ugatsz egy olyan embernek aki a mindenkori atlag felett keresett ~3x btw... csak eppen tudom mit er a munkam, tudom mit ert a penzem 5-10-15 eve es most mit er, na meg dolgoztam kulfoldon is, meg bejartam europat, nem egy munkahelyem volt, de en vagyok a proli... :D wtf? de tenyleg jot nevetek rajtad most eppen... :D
latom, hogy ma egy 20-on evesnek nulla eselye van sajat lakasra ha nincs gazdag csaladi hattar aki ala teszi. nekem se volt... rekord szamu hitelt vettek fel a magyarok az utobbi par evben, pandemia ide vagy oda. barmelyik szomszed orszagban (kiveve ro, vagy ukranoknal) tobb az atlag kereset es stb. 10 eve meg forditva volt... az, h te eppen behuztal vmit vagy olyan munkad van amit el kezdtek megfizetni eu szinten, ami persze nem a te erdemed, ne legyen nagy a szad.

MEDVE1978 2022.02.07. 16:32:00

Folytatás. A nők ma akarják a korábban a férfiak által birtokolt privilégiumokat (képezhessem magam, legyen karrierem, legyen sok élvezetem kapcsolatom), lényegében paradox módon egy a nők számára rendkívül előnyös tabu még nem omlott le, az anyagi biztonság. Ez egy nagyon erősen társadalmilag is beivódott minta, amit kényelmében nagyon kevés nő enged el, hogy a férfi anyagilag hasonló szinten legyen. Korábban fordítva ez nem volt így, mert a nő elég volt, hogy szép legyen és mondjuk jó természetű, jó anya, a férfinak mindegy volt, hogy szegény-e, hiszen amúgy is ő volt a családfenntartó. Ez aztán meghatároz rengeteg párkapcsolatot vagy éppen egyedül maradást, szingliséget. Én rengeteg olyat hallottam fiatal, szingli, diplomás csajoktól, hogy: én olyat keresek, akinek van saját autója, lakása, egzisztenciája. Nehogy már az legyen, hogy nem tudunk elmenni nyaralni, utazni, mert neki nincs pénze. Itt tehát nincs áttörés, ez a társadalmi norma még mindig tartja magát. Ugyanakkor a gyerekvállalás is nyilvánvalóan áldozattal jár és a nők jelentős része él is azzal, hogy ezt nem hozza meg. Hiszen az egyrészt eltorzítja a testet sokáig, fájdalmat okoz, hízást okoz, utána felelősséget kell vállalni egy kis gyerekért sokáig, nevelni, óriási mennyiségű munkát befektetni stb. Ennél jóval kellemesebb az igazira várni (aki gazdag, tud babyszittert fogadni és van pénze plasztikai műtétre).

A válások mint olyanok szintén a női emancipációhoz kapcsolódnak. Ma már a nőknek is van saját egzisztenciájuk, így a korábbi kényszerítő erő, ami a házasságban tartott nagyon sokakat megszűnt. Ezzel létre is jönnek az egyszülős háztartások, az atomizált társadalom, családok. Immár a család sem a legkisebb egység, hanem a fél család.

Az egésznek az inverze is megfigyelhető. A jelenleg túlszaporodó, gyerekgyár társadalmakban, mint mondjuk az afrikaiak vagy arabok pontosan az figyelhető meg, hogy a nők tradicionális szerepkörben vannak, fő feladatuk a gyereknevelés. Az afrikai társadalmak többségében ez nagyon erősen jelen van, ezért is idegenkednek a fogamzásgátlástól, kotontól (attól függetlenül, hogy az egészségvédelmi vagy fogamzásgátló célú). Ha az afrikai társadalmakban megadnák a nőknek az egyenlő jogokat, pillanatok alatt visszaesne az afrikai népességnövekedés.

Hasonlót mutat mondjuk Tunézia példája is. Ez szinte páratlanul egy olyan arab ország, ahol a válás engedélyezett és asszonytartás van. A jogszabályok válás után nagyon jó helyzetet biztosítanak a nőknek. Így a tunéziai népességnövekedési ráta 0,8%, míg az egyiptomi 2,25%, az algériai 1,48% és a marokkói 0,95%.
(www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=24)

A konklúzió igazából az, hogy ezt a nagy változást a társadalmakban elsősorban a női egyenjogúság okozza és az is egyértelmű, hogy a fejlett országok máig nem voltak képesek (immár 40-50 éve) kezdeni semmit ezzel a problémakörrel. Leginkább arra állnak be, hogy munkaerőt importálnak a még természetesen szaporodó országokból.

0x29a 2022.02.07. 17:46:06

@MEDVE1978: a probléma a felvetéseddel (női emancipáció = alacsony születésszám), hogy egy erősen revizionista, torz történelemképen alapul. A nyugati világban (értsd: fehér ember világa) egyáltalán nem volt az durva elnyomás amit a feministák sulykoltak az emberek agyába az elmúlt néhány évtizedben. Volt egy szükség szülte szerep és felelősségmegosztás, előnyökkel és hátrányokkal mindkét nem számára. Az a "nő a konyhában, mezítláb, gyerekekkel, míg a férfi fényes karriert épít és szórakozik" világ nem létezett. Míg az átlag nő otthon nevelte a gyereket és vitte a háztartást, az átlag férfi a gyárban, bányában vagy a földeken húzta az igát, esetleg a hadseregben szolgált ágyútöltelékként. A fényes élet csak a felső pár százaléknak jutott, ott pedig mindkét nemnek. Az alacsony születésszám részben a nyugdíj rendszerek miatt van, mert az emberek így azt hiszik, hogy nincs szükség utódokra, akik segítenek az idős korban (meg, hogy a nyugdíjra a pénz majd csak úgy lesz, nem kell dolgozó aki kitermelje), részben pedig azért mert évtizedek óta mossa a média az emberek agyát azzal, hogy milyen jó felelősség nélkül, egyedül élni, gyerekkel meg családdal csak a gond és nyűg van, meg különben is túlnépesedés meg klímakatasztrófa, stb.

MEDVE1978 2022.02.07. 18:04:11

@0x29a: A kérdés, hogy mit tekintesz elnyomásnak. Az tény, hogy egy nő nem nagyon tanulhatott mondjuk a XVIII-XIX. századig és rengeteg munkát nem végezhetett el, döntően a tradicionális felfogás szerint kellett viselkednie (gyerekszülés, gyermekek és idősek gondozása). Ez nem zárja ki azt, hogy a parasztasszony is rengeteget dolgozott még ezen kívül is, sokszor besegített a munkában mondjuk az arató férfiaknak. A társadalom 90-95%-a ilyen életet élt és vegetált. Ettől függetlenül a maradék 5-10%-ban is ki volt zárva a nőknek az előrejutást, hivatal viselése, tanulás stb.
Az, hogy ez a felállás, tehát a tradicionális férfi és női szerepkörök, mennyire "természetes" vagy "természetesen létrejövő állapotok", netán a biológiai szükségeszerűségek leképeződései az más kérdés.

Az emberek döntő többsége a nyugdíjról, meg hogy ki látja el idősen nem gondolkozik aktívan fiatalon, gyerekeket pedig fiatalon szülnek. Ezért a kevés gyerekvállalás nem attól van, hogy tudatosan így fellélegeznek, hogy ja hát van nyugdíj, így öregen nem halok éhen, nem kell gyereket vállalnom. Tinédzserként, huszonévesként az emberek döntő többsége még egészséges, energiával teli, nem gondol a halálra, öregségre. A média mindig a társadalom tükre és interakcióban van a társadalommal. Tehát nem arról van szó, hogy a gonosz média néhány háttérhatalmi manipulátor hatására elkezd mindenféle társadalomidegen eszméket terjeszteni. Amit terjeszt, annak a társadalomban már van példája. Az emancipáció egyik nagy vívmánya volt a fogamzásgátló tabletta. Előtte a nők nem élhettek sok partnerrel nemi életet, mert a következmény hamar beköszönt. Ez is hozzátett nekik a "szabadabb" élethez. Másik a női szavazati jog, a váláshoz való jog, a munkavállaláshoz való jog. Ezt mind az emancipáció hozta el és mind a mai állapot irányába mutattak.

2022.02.07. 18:07:06

errefelé 1708-ban hozták létre az első lánynevelő tanítói társaságot. nem jegyezték fel, hogy ettől csökkent volna a népesség. ellenben polgárháború (ugye rákóczi szabadságharc idején járunk), pestis, tűzvészek, szárazság. 1770-ben megjelent a krumpli.

2022.02.07. 18:22:26

előbb volt emancipáció és bábamesterségre tanító könyv, mint krumpli. a népesség szám csökkenésében a háborúk, járványok játszanak elsődleges szerepet. és másodlagos szerepet a médiaértelmiség. az egy idegen népességből áll, idegen származásúakból és vallásúakból áll. akik érdektelenek a többség létezésében.

2022.02.07. 18:30:25

ahol a főváros népessége natív ott növekszik a népesség. ahol idegenek, identitás nélküliek vannak többségben: csökken. a médiaértelmiség szabályosan irtózik a köznéptől.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 18:34:01

@Negrogo: oké, te így gondolod. Én meg nem így. Tudsz mondani egy olyan rendszert amelyikben átlag 20 éves jozsinak és Katinak nem kellett szarrá adositania magát a hazert???? Csak szólok hogy 10 évvel ezelőtt is fidesz volt, szóval legalább 15 évet mondtál volna...... leirtam neked hogy a csókkal Én sem értek egyet, de nem azért amiért te, hanem azért mert a kibaszott proli fajtad 200 nettora uszomedences 100m2es ujepitesu házat akar, fel is verték az árakat! Hibás a kormány is és hibas a proli is. Ki szopja a faszt a dolgozó középosztály aki 15 éve hajt az ingatlanra hogy ki tudja fizetni. Azt ugye vágod hogy ha Magyarországon mostanában normálisan dolgozol körbe tudod utazni Európát pár év alatt. Huzzal a gecibe és keress 200e forint bruttót 3 kulcsos adóval. Hülye proli

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 18:42:07

@Negrogo: fideszkomcsi horgásszal nem kell foglalkozni. Egy idióta.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 18:47:49

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: amire nem tudsz érdemi választ adni avval nem kell foglakozni :)))) na megjött a másik proli :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 18:50:04

@a nagy hohohorgász: a stílusod alapján nem a havi kétmisit kereső jön le, hanem a hatvanezerért kommentelő proli. :))

2022.02.07. 18:53:57

ha valaki megnézi az index címlapját, akkor az átlagos emberszerű képződmény cseh laci "úszógumival" a hasán, aki bement a jeges tiszába. mert másképp nem lenne érdekes. a többi felvételen nem magyarok szerepelnek, vagy ha mégis, akkor többnyire külföldön fényképezik őket, illetve van még néhány celeb, akik éppen válnak. ennek a népességnek, médiaértelmiségnek ismeretlen a köznép, a vidék.és megfordítva. és ezzel nyer orbán. bemutatja a vidékies idiltt. marika nénit a kisnyugdíjast.

laci_52 2022.02.07. 19:03:22

Röviden: az alsó középosztályba tartozóknak nincs stabil egzisztenciájuk, ezért leginkább annak megrendülésétől és a lecsúszástól félnek.

Ez a félelem nem alaptalan: sokkal többen csúsznak le, mint ahányan feljebb törnek.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 19:35:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: na mesélj milyen a havi 2 misit keresők stílusa :)....

Tamáspatrik 2022.02.07. 19:41:51

@birkamenet: Ne személyeskedjünk, ne hülyézzük le a másikat!

Tamáspatrik 2022.02.07. 19:50:37

@midnight coder: A gazdasági visszaesés a bérbeadókat még jobban gallyra vágja. A munkanélküli legfeljebb kimegy a nagyvárosból, ahol méregdrága az albérlet oda, ahol olcsó. Emiatt Berlinben vagy Londonban lemennek a bérleti díjak, aki ebből él, annak a jövedelme megcsappan. A nyugati segélyezési rendszer ad annyi pénzt, hogy abból sokáig ellakhass, csak nem biztos, hogy ott, ahol szeretnél.

Tamáspatrik 2022.02.07. 19:52:25

@Argus_: Ha ettől félnek, akkor mért nem tesznek ez ellen? Mért csak egy táblát tesznek ki, hogy kutyát sétáltatni tilos?

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 19:52:55

@laci_52: azt mondd már el hogy mit jelent a stabil egzisztencia...

Tamáspatrik 2022.02.07. 19:55:51

@Anonimmuni Tas: Gődény Raszputyin György viszont mindent tud és sosem téved. Ja, hogy elnézést kért azért, mert influenzának nevezte a vírust a járvány kitörése elején, és beismerte tévedéseit? Vagy mégsem így volt? De kár....

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 19:57:09

@Tamáspatrik: nagyokos vagy te is! A munkanélküli kimegy oda ahova meg tudja fizetni oszt jonapot, de bezzeg szegény ingatlabefektetok bevétel kiesést szenvednek..... hát basszus ti a baloldalon nem semmik vagytok.....

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:02:55

@laci_52: "1. alkalmazott, vállalkozó, szabadúszó, vagy nyugdíjas?
2. van-e önálló, saját tulajdonú lakása?
3. vannak- e tartalékai(legalább 4 millió forint megtakarítás, befektetés vagy ilyen értékű mobilizálható vagyon) vagy hónapról hónapra él?
4. családi viszonyai rendezettek-e?
5. egészsége rendben van-e?"

Ezek a kérdések nem vízválasztók nálunk. A lakosság nagy részének saját lakása van, azonban nem korszerű és felújításra szorul. Ha van befektetése, akkor tuti olyan helyre rakta, ahol lehúzták, átverték. A családi viszonyai a legtöbb embernek nem rendezettek, VAGY az egészségi állapota ramaty és nem kap jó ellátást, VAGY kevés a fizetése, alacsony a nyugdíja. Nagyon ritka, hogy ezek a feltételek mind pozitív módon teljesülnek, épp a létbizonytalanság a jellemző a lakosság nagy részére. Azt is tudjuk, hogy az emberek nagy része nem tudna fedezni egy nagyobb kiadást annál mint hogy tönkrement a mosógépe.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 20:14:02

@Tamáspatrik: minden személyeskedés nélkül kérlek válaszolj az alábbi kérdésekre:
ki tehet arról elsősorban hogy lehuzták, átbaszták a befektetéssel?
ki tehet arról elsősorban hogy a családi kapcsolatai rendezetlenek?
ki tehet arról elsősorban hogy az egészsége ramaty?
ki tehet arról elsősorban hogy nem kap jó eü ellátást????
ki tehet arról elsősorban hogy kevés a fizetése vagy a nyugdíja????
Az eü ellátáson kívül mindegyik esetben az egyén az elsődleges felelős!!!!!!!!! Az eü ellátás esetében elsődlegesen az eü szakemberek és utána az állam!!!
szóval lehet gondolkodni

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:16:06

@MEDVE1978: Erre azt mondom, hogy nem csak a nők, hanem az egész társadalom valahogy emancipálódott, önállóbbá váltak az emberek. Eddig azt tették, ami a családi hagyomány volt, ott laktak, ahova "Isten rendelte" őket. A középkorban tudjuk, hogy egy nagy birkanyáj volt az egész társadalom, néhány elöljáró kivételével, és volt persze mindig pár tucat lángész. Az emancipáció fokozatos volt, a férfiak kezdték, a nők követték a példájukat. Az önálló emberek ésszerűbb döntéseket hoztak, pl. nem szül hat gyereket, akinek a fele még csecsemőkorban meghal.

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:18:49

@a nagy hohohorgász: Az egyén ezeken a területeken teljesen tájékozatlan, az egészségügytől kezdve a befektetéseken át, még a jó családi kapcsolatokat is beleértve. Leginkább mint atomizált egyén. Ez nem ítélkezés akar lenni részemről, inkább a helyzet ábrázolása.

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:25:05

@MEDVE1978: Nem csak a hagyományos társadalmakban, például Japánban is az asszony szerepe az OTTHONHOZ kötődik. Főzés, mosás, takarítás naponta is, a férfi kiszolgálása. Nem igazán emancipált társadalom a japán, mégis erős a népességfogyás. Igazából a hagyományos társadalmakban a gyereket nem a feleség nevelte, sőt valójában nem is nevelte senki. Az öregek foglalkoztak velük persze, nekik volt idejük, meg a szomszédság, nagyjából szabadon kószáltak. Gyereknevelés a hagyományos társadalmakban nem nagyon létezett, a gyereket tökéletlen kis felnőttnek tartották, aki sok figyelmet nem érdemel.

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:29:35

@MEDVE1978: Ehhez az is hozzátartozik, hogy a gyerek a hagyományos társadalmakban már öt éves kora után munkaerő volt. Segédkezett munkáknál, állatokat őrzött és azt tette, amit mondtak neki. A kötelező elemi oktatást felülről kényszerítették a társadalomra nálunk is, el kellett engedni a gyereket az iskolába, így mint munkaerő nem volt olyan hasznos otthon. Lehet, hogy egy óra távolságra volt az iskola, sőt sok országban még most is olyan távolságban van.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 20:31:15

@Tamáspatrik: ne haragudj de nem tudom hova tenni a nekem írt kommentedet, kb baszodjon meg az összes egyén aki olyan buta mint amit te leirtal. Ja és csak szólok hogy érdemes lenne más emberekkel ismerkedned mert irtó gáz a kozeged ( valószínűleg onnan meritesz) ha meg magadtól gondolod ezt akkor talán veled is baj van...
De most komolyan ha úgy is van ahogy mondtad , akkor a mai világban( internet, tv, szomszéd, stb...)szerinted ki a fasz tehet arról hogy ilyen hülye az egyén????

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:33:08

@0x29a: Mit szólsz ahhoz a gyakori szöveghez, hogy "Szeretnék a gyerekemnek mindent megadni." Ha valakinek sok gyereke van, akkor eleve nem gondolkodhat így. Én ugyan nem értek egyet ezzel a mondattal, nem gondolom, hogy a gyereknek tényleg mindent meg kellene adni, de ez mégis elég gyakori vélemény.

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:38:43

@a nagy hohohorgász: Ez jó kérdés, viszont a korlátoltságot és szűklátókörűséget tapasztalom mindenhol, nem tehetek róla. Magamon is tapasztalom egyébként, csak másokon jobban látszik. Én most nekimentem a biztosítómnak, mert szerintem át lettem verve, az MNB "másodfokon" átdobta az ügyet a pénzügyi békéltető testületnek.
Viszont volt olyan is, hogy hagytam magam átverni, mert nagyon tájékozatlan voltam.
Egy kérdés: Amikor a munkatársnő fel van háborodva azon, hogy a munkaügyes nem számolja ki neki, hogy most a szép kártyával jár jobban, vagy ha bérbe építve kapja - szerinted ez milyen kategória? Valahogy az emberek elvárják, hogy mindent a szájukba rágjanak.
Pl. azt nem tudják, a lakók, hogy a biztosíték azért vág le, hogy ne legyen tűzveszély a lakásban, már megijednek attól, hogy levág a biztosító.
Az általános tájékozatlanságot és félénkséget látom mindenhol, babusgatásra vágynak a legtöbben.
Nem az igazán dinamikus emberekre gondolok persze, de néha még ők is átvesznek egy csomó hülyeséget.

Tamáspatrik 2022.02.07. 20:40:50

@a nagy hohohorgász: Ez a cikk a magyar átlagemberekről szól. Lehet, hogy mondjuk a stájer parasztok se különbek, de őket nem ismerem annyira.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 21:05:57

@Tamáspatrik: tudod a te példádon tudom a legjobban szemleltetni a dolgot arról hogy ki a leginkább felelős, a kibaszott atlagember a felelős első sorban. Felmegy a kibaszott netre és utána olvas, ha nem érti akkor kérdez. Ha idáig eljutott akkor már jó. Akit kérdez az szintén atlagember . Az átlagos munkaugyis miért nem válaszol? Ezt írtam több ízben már hogy az átlag ember szopatja az atlagembert es saját magát elsősorban ..... érted már hogy mire gondolok???? A deviza hiteles ügyintézo atlagember miért nem kérdezte meg hogy átlag uram hölgyem tetszik érteni hogy mit ír alá????

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 21:17:15

@Tamáspatrik: a gyereknek mindent megadni kommentedből látszik hogy pusztán csak anyagiakban tudsz gondolkodni. Így szerintem esélyed sincs feljutni a maslowi piramis tetejére....

Tamáspatrik 2022.02.07. 21:17:53

@a nagy hohohorgász: Ja, birkamód viselkedünk sok esetben...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 21:19:05

@a nagy hohohorgász: egy segg vagy. Most én is nézzem le azokat akik rosszabbul élnek, mint én?
Mert ez a te hozzáállásod.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 21:23:22

@Tamáspatrik: horgász úgy van vele, hogy mindenki béna lúzer töketlen lusta aki nem keres annyit, mint ő (állítólag havi kétmisi).

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 21:26:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: valóban jó nagy seggem van, de azért vannak más testrészeim is.
Nem , én nem azokat nézem le akik kevesebbet keresnek nálam, hanem azokat akik először nem magukban keresik a hibát hanem mindenki mást okolnak a sorsukért csak magukat nem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 21:29:22

@a nagy hohohorgász:... ööö..... köcsög EU baszakszik velünk!..... Még valami?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 21:43:33

@a nagy hohohorgász:.... te írtad, hogy másokat hibáztatnak....
Nálatok meg most az egyik narraíva, hogy Brüsszel baszakszik velünk.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 21:54:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ha most én is nyelvtannáciskodnék akkor jönnék azzal hogy mi az a "narraíva", de én nem vagyok az. szóval lépjünk tovább, mert amúgy értem hogy mit akarsz mondani, csak azt nem értem miért akarsz megint öngólt rúgni....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 22:05:33

@a nagy hohohorgász: igen kicsit nehéz.a gép se tudta mit akarok.
Csak nekem ez közel áll a ti álláspontotokhoz, hogy mindenki hülye aki nem látja be a vezér nagyszerűségét.

a nagy hohohorgász 2022.02.07. 22:24:08

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem nem. Az uniós vita az uniós szerződésről szól! Alairtunk egy szerződést és a partner nem azt adja ami oda le van írva. Ennyi. Öngól részedről. Próbáld meg újra értelmezni mit írtam...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.07. 22:47:57

@a nagy hohohorgász:.... hogy folyton báncsák ezt a tiszta szívű párt tiszta szívű vezetőjét!
Ez az álnok Gyurcsányi is úgy tudta legyőzni, hogy hazudozott!
:))

Rubasov nertárs 2022.02.07. 23:13:14

"A cikk olvasója legnagyobb valószínűséggel az alsó-középosztályhoz tartozik: nem szenved ugyan nélkülözést alapvető dolgokban, de a termékek árát jobban megnézi mint a minőségét, és hónapról hónapra élve nem nagyon vannak pénzügyi tartalékai sem. Ilyen a széles magyar középosztály, ami anyagi szintje és fogyasztási szokásai alapján az európai alsó-középosztály szintjének felel meg."

Ez inkább már a szegény, szakszóval élve deprivált réteg. Aki 20-a után malmozik, sakkozik és matekozik a kaja, csekk, törlesztő trióval az nem középosztály, európai értelemben véve meg főleg nem.
A középosztály ott kezdődik, hogy nincsenek filléres gondok.

midnight coder 2022.02.08. 07:56:31

@a nagy hohohorgász:

"ki tehet arról elsősorban hogy lehuzták, átbaszták a befektetéssel?"
Az aki átbaszta. Állam bácsi dolga lenne az illetõt elkapni és addig nyúzni élve, amíg vissza nem adja a pénzt. De kis hazánkban az ilyesmit is megússza az illetõ pár év felfüggesztett ejnye-bejnyével.

"ki tehet arról elsősorban hogy a családi kapcsolatai rendezetlenek?"
Ez azért összetett kérdés. Tény, hogy az emberek néha tudnak szarul választani, illetve a rokonait sem feltétlenül tudja megválasztani az ember.

"ki tehet arról elsősorban hogy az egészsége ramaty?"
Elsõsorban a génjei. Ma nagy divat az életmódra és a táplálkozásra fogni mindent, fõleg mert iszonyatos ipar épült köré, ráadásul a betegségiparnak is nagyon jó hogy nem azt kérik számon az emberek, hogy hova mennek az iparba ölt milliárdok, hanem lehet áldozathibáztatni, és közben eladni a szar gyógyszereket is amíg a hatóanyag jogi védettsége le nem jár, aztán kiadni egy kicsit kevésbé szart hogy a TB ne a generikust vegye. Mert ha jót adnának ki, akkor ha az is generikussá válik akkor vége az aranytojást tojó tyúknak.

"ki tehet arról elsősorban hogy nem kap jó eü ellátást????"
Állam bácsi. Õ szervezi ugyanis a kereteket. Az, hogy a jelenlegi halálgyárak ugyanúgy mûködhetnek mint anno a Rákosi rendszerben minden, az az összes kúrmány felelõssége a gengszterváltás óta.

"ki tehet arról elsősorban hogy kevés a fizetése vagy a nyugdíja????"
Ugyanazért a melóért nem ugyanazt a pénzt kapod itt mint Svájcban. És pláne nem ugyanazt kaptad a gengszterváltás környékén, és utána még nagyon sokáig. Ma van meló, de voltak idõszakok amikor elég nehéz volt találni, és örültél ha feketén el tudtál valahol helyezkedni a munkanélküli segély helyett. Vagy vállalkozást indítottál ugyanezért.

midnight coder 2022.02.08. 08:10:50

@Rubasov et.: Pontosan. Ezzel együtt a középosztály is számol. Csak õ ár / teljesítményt néz.

midnight coder 2022.02.08. 08:13:50

@Tamáspatrik: A japán társadalom azért eléggé átalakult 45 óta. Keveredik a nyugati társadalom a sajátjukkal, és a kettõ keveréke nem igazán életképes. Másrészt viszont, Japán még ma is nagyon túlzsúfolt, valahol rá is fér egy kiadós népességfogyás, ahogy Európára is.

midnight coder 2022.02.08. 08:15:46

@Tamáspatrik: "A gazdasági visszaesés a bérbeadókat még jobban gallyra vágja. A munkanélküli legfeljebb kimegy a nagyvárosból, ahol méregdrága az albérlet oda, ahol olcsó."

Vidéken korlátozott mennyiségben van albérlet. Állam bácsi meg addig tud adni pénzt segélyezésre, amíg van mit újraelosztani. Egy nagy visszaesés az õ bevételeit is lenullázza majd.

midnight coder 2022.02.08. 08:24:39

@0x29a: "Az alacsony születésszám részben a nyugdíj rendszerek miatt van, mert az emberek így azt hiszik, hogy nincs szükség utódokra, akik segítenek az idős korban"

Ez egy hülyeség amit nagyon sokan sulykolnak. Egyrészt a régebbi társadalmakban nem volt az idõskori jólét garanciája a sok gyerek. Már csak azért sem, mert ezt a kort elég kevesen érték meg. Másrészt ahogy a Medve is említette, fiatalon nem ez a legfõbb szempont, hanem egyrészt a hormonok, másrészt az hogy a gyerek pár év után már munkaerõ volt. A nagyobbak a kisebbekre vigyáztak, a még nagyobbak pedig mentek malacot õrizni, majd ahogy egyre nagyobbak lettek egyre többet dolgoztak. Egy gyerek felnevelése korántsem volt olyan sok erõforrás mint ma, amikor a munkavállaló úgy 25 éves korában lesz kezdõ, és úgy 30 körül lesz telejesen "kész".

2022.02.08. 08:50:29

@midnight coder:
a háborúk, polgárháborúk a fővárosokból kiszorítják a natívokat. és ezek után a tömegmédia elidegeníti a társadalmat. nyugat-európa saját magát gyarmatosítja.

Rubasov nertárs 2022.02.08. 09:09:29

@midnight coder:

"Ezzel együtt a középosztály is számol. Csak õ ár / teljesítményt néz."

Igen, a középosztály számol, de nem a létfentartást érintő dolgokban. Például nekem fogalmam sincs mennyibe kerülnek azok az élelmiszerek amiket veszek. De azt meg tudom mondani még hónapokkal később is, hogy mennyiért vettem telefont. Ennél már egy fokkal magasabb szint a felső középosztály, ahol már a műszaki cikkekben is a teljesítmény és/vagy minőség lesz a meghatározó.

a nagy hohohorgász 2022.02.08. 09:37:41

@midnight coder: figyelj csak. Te értelmesen szoktál kommentelni így úgy gondolom , hogy az egészségügyi ellátásban vitázhatnánk egyet. Azért választottam ezt mert talán ez a legégetőbb.
Na szóval te azt írtad az állam az elsődleges!!!! felelős én meg azt hogy az egészségügyi dolgozók. Hogy miért írom ezt? Azért mert az állami eüben a dolgozók aláírtak egy szerződést és vállalták hogy a lehető legjobb tudásukkal szolgálnak. Tudom hogy olyan amilyen a fizetés és a többi de vállalták/aláírták. Ezzel szemben az egészségügyi dolgozók minimum fele leszarja a beteget azzal a címszóval , hogy nem kap elég pénzt! ilyet nem tehet!!!! pláne hipokratészi eskü....... Emellett magánorvosi rendelőben leginkább állami eszközökkel, gyógyszerekkelazért tud gyógyítani vaskos lóvéért. Érted már mire szeretnék kitérni???? Ha valaki nem elégszik meg az állami fizetéssel oké, de amíg szerződése van kutya kötelessége a tudása maximumát adni!!! És ne gyere nekem a oktatás szinvonalával mikor a magyar egészségügyi dolgozók ha kimennek nyugatra tárt karokkal várják. Szóval erről mit gondolsz?

a nagy hohohorgász 2022.02.08. 09:52:09

@midnight coder: a többire igazából csak egy kérdésem van, neked nem tanította meg anyukád meg apukád, hogy attól mert más hülye az még ad felmentést arra hogy te is hülye vagy? Mert csak magadat baszod át. Az egyén felelős első sorban a saját életéért .fel kellene már fogni, hogy világ életbe erősebb kutya baszik alapon működik minden, és ha arra vársz hogy mások segítsenek rajtad akkor elvesztel. A mai világban a legnagyobb luxus hülyének lenni.

MEDVE1978 2022.02.08. 11:08:09

@Tamáspatrik: A női emancipáció egyik gyökere valóban a felvilágosodás, ebben természetesen igazad van. Voltak nyilván még egyéb tényezők is (például gazdasági érdekek elsősorban).

Engem sokkal jobban foglalkoztat az, hogy ez az individualista fordulat az emberi történelemben mihez vezet. És sajnos jelenleg úgy látom, hogy könnyedén a közösség és a kultúra pusztulásához vezethet. Ehhez a pusztuláshoz többféleképpen vezethet az út: a barbarizmus győzelmével (diktatórikus rendszerrel oldják fel a társadalmi feszültségeket és oldják meg a természetes szaporodást/fenntartást), az emberiség elöregedésével és a lélekszám csökkenésével. Persze vezethet nyilvánvalóan egyensúlyi állapotokhoz is, de generációk múlva. Például könnyen lehet, hogy 3-4 generáció múlva a gyerekek már nem anyaméhből születnek, hanem gépekben jönnek majd világra és gépek nevelik őket, az anyjuk-apjuk csak a kellemes, mosolygós tevékenységeknél találkozik velük. Ez a technikai megoldás. De lehet olyan egyensúly is, ahol a fejlett országok egyfajta vámpírként szívják majd fel a szükséges utánpótlást Afrikából, Ázsiából és regulálni tudják ezt a folyamatot. Van olyan is, ahol nem tudják regulálni ezt a folyamatot és szétfeszíti, szétrobbantja a feszültség ezeket a társadalmakat.

Mindenesetre, ha a kultúrára, nemzeti örökségre mint értékre tekintünk, akkor ez a folyamat nem kecsegtet túl sok jóval.

laci_52 2022.02.08. 13:27:52

@a nagy hohohorgász: Stabil egzisztencia: családi körülményeknek megfelelő saját tulajdonú lakás; akkora rendszeres jövedelem, hogy a megélhetés ne okozzon gondot, a hiteltörlesztésre is teljen; néhány millió forint tartalék; rendezett családi viszonyok; jó egészségi állapot.

a nagy hohohorgász 2022.02.08. 13:55:35

@laci_52: na ez Magyarországon is meg van.

midnight coder 2022.02.09. 07:21:03

@MEDVE1978: A technikai verziót el tudom képzelni, a gazdag országok elszívják dolog viszont zsákutca, mert Kunta Kinte hozza magával a saját kultúráját, értékrendjét, vallását is, amivel a fejlett országokban max. kutyaeledelként használható, de munkaerõnek nem.

2022.02.10. 19:09:31

@MEDVE1978:
a debreceni klinikán életben tartott legkisebb csecsemő 22 hetes és 264 grammos volt. de ettől még elég távol áll, hogy hogy 0 hónapos 1 grammal megszületve egy inkubátorban kifejlődjön. lehet. az átlag magyar településen az átlag magyar családdal mi történjen. talán egyszer ezen kellene elgondolkodni. feltéve, hogy uralni akarjátok a fővárost.
süti beállítások módosítása