Ideo-logikák

Ideo-logikák

1956 óta nincs nálunk nemzeti egység

2020. október 23. - Tamáspatrik

Az alapvető dolgokban mindig hiányzik nálunk a társadalmi közmegegyezés már évtizedek óta, annyira így van ez, hogy már szinte természetesnek is vesszük a hiányát. Mennyire bízunk meg egymásban, az ilyen felmérések is jól jellemzik az összefogást vagy annak hiányát, e téren Magyarország jelenleg a középmezőnyben van. Azok között az országok között, ahol a bizalmi index lényegesen magasabb mint nálunk, számos olyan ország van, ilyen például Németország, Finnország, Új-Zéland, Kína, Japán, amelyek amellett hogy gazdasági teljesítményük kiemelkedő, a járványt is kevésbé szenvedték meg mint a gazdaságilag eleve instabilabb és kevésbé fejlett dél-európai országok, vagy akár a mi régiónkhoz tartozók.

Politikai felfogás tekintetében Magyarország az egyik legmegosztottabb ország egész Európában, ami válságidőszakokban, amikor nagyobb összefogásra és szabálykövetésre van szükség, különösen nagy hátrány lehet.

Ahol a társadalom egységesebb, az nem csak politikailag kevésbé megosztott közéletet jelent, hanem többek között azt is, hogy az emberek kevésbé vevők a különféle álhírekre, összeesküvés elméletekre vagy „az igazságot hirdető” álszakértőkre, akik tudatosan rombolják a bizalom légkörét, afféle szellemi környezetszennyezők. A sikeresebb védekezés egyik feltétele a fegyelmezettség, a szabályok betartását nem csak színlelni kell, hanem komolyan is venni. Például ha az előírás a maszk viselése, akkor ne forduljon elő, hogy utazás közben az orráról sőt a szájáról is lehúzza az illető. Számomra ez egy eléggé kulturálatlan viselkedés, az illető valószínűleg nem érti, hogy mért hozták ezt a szabályt. (Lehet ugyan okoskodni a végtelenségig, de a maszk használata egyes kelet-ázsiai országokban évek óta bevált gyakorlat a különféle járványok idején.)

Nálunk az 1956-os nemzeti összefogást a kommunista hatalom szétverte és ezt követően bármiféle valós, nem csak színlelt egység azokban az években merülhetett fel egyáltalán, amikor a rendszer szigora valamennyire enyhült. A ’60-as évek második fele egy ilyen időszak volt, vagy a ’80-as évek eleje is, amikor a politikai megbízhatóság mellett a tehetség és tudás is nagyobb szerepet játszott az előrejutásban. A ’80-as évek második felében viszont már egyre jobban érezhető volt, hogy a rendszer céltalanná, szétesővé kezdett válni, és közös célok hiányában nem nagyon lehet szó semmiféle társadalmi egységről. A rendszerváltás után a helyzet tovább romlott, hiszen a társadalom egyre inkább szétszakadttá és kasztosodottá kezdett válni.

A gazdaságilag hosszabb távon sikeres országokban az egyéni karrierlehetőségeket nagyobb mértékben határozza meg a mutatott teljesítmény, mint az illető származása vagy politikai kapcsolatai (még ha nálunk sokan nem is hisznek ebben, hogy ilyen létezik), és a mi kormányunk is akkor jár a jó úton, ha meritokratikus elvekre támaszkodik amellett, hogy a társadalmi esélyegyenlőséget is igyekszik biztosítani. Nem tudnám megmondani, hogy nálunk ez milyen mértékben teljesül, attól tartok, hogy szinte a kimutathatósági határ alatt van. Úgy gondolom, hogy habár a versenyszférában tendenciaszerűen egyre inkább érvényesül a teljesítmény elv, az állami szférában már kevésbé, mivel a kormánytagok nagy része sosem dolgozott igazán a versenyszférában és nincsenek közvetlen tapasztalatai e téren.

Nem mondom azt, hogy a 2000-es évek elejének némileg anarchikus állapotaihoz képest ne tudott volna javítani a kormány a társadalmi bizalom szintjén (például a rendfenntartásban vagy igazságszolgáltatásban való bizalomban). Az erőskezű kormány és erős állam valóban segíthet a társadalmi egység megteremtésében, sőt a jól működő kormányzás esetében a politikai nézetek és küzdelmek veszíthetnek a jelentőségükből, mint például egyes sikeresnek mondható kelet-ázsiai országokban tapasztalható. A magyar kormány azonban 2010 óta láthatóan nem is törekszik arra, hogy konszolidált politikával nemzeti egységet próbáljon létrehozni, sokkal inkább átnevelni igyekszik a vele egyet nem értőket és a saját ideológiáját erőltetni a társadalomra. (Alapvetően konzervatív ideológiáról van szó, és ha jellemezni kellene, akkor azt mondhatnám rá, hogy nagyon konzervatív vagy szélsőséges ókonzervatív nézeteket takar.) Egy katonás vezetésű társadalom azonban soha nem lehet elég egységes, hiszen rengeteg képmutatást követel meg a feltétlen elvhűség a hierarchia különféle szintjein. Az önkormányzatiság elve, ami ’56-ban olyan nagyszerűen érvényesült, valamint a hatalommegosztás elvont eszméje (aminek csak a hiánya lehet az, amit érezni fogunk) egyaránt nagyobb szabadságot és kreativitást tenne lehetővé az egyes tisztségeket betöltők számára, javíthatna a jelenlegi helyzeten. Ha az elitbe való bekerülést (vagy az onnan kikerülést) nem csak a politikai összeköttetések és a „megbízhatóság” határozná meg, az is csökkentené a jelenlegi társadalmi feszültségeket, ami azonban a mostani kormányzatnak sajnálatos módon nem célja.

A brit és amerikai út az, amely „a győztes mindent visz” elvével is növeli a társadalmi polarizációt, szöges ellentétben állva a kontinentális európai politikai kultúrával. A közéletünkben azok kapnak legnagyobb szerepet, akik semmi máshoz nem értenek, mint a feszültségek növeléséhez a különféle politikai „táborok” között, egyfajta „show”-ként értelmezve a közéleti szereplést. A különféle szekértáborok véleményvezérei teljesen vitaképtelenek, semmilyen észérv nem hat rájuk, a radikális jobboldaliak pedig politikai hátszéllel még cinikusak és gátlástalan hazudozók is.

A közéleti légkört az ember szinte a bőrén érzi, a mindennapokban, a Nyugat-Európában dolgozók szerint teljesen más, általában jóval kellemesebb az ittenihez képest. Ezzel együtt létezik természetes szintű megosztottság az egyes társadalmakban így nálunk is, mivel az állampolgárok életmódja sokféle lehet. A politikának azonban nem lenne a feladata ennek a kiélezése hatalmi szempontok miatt, felfújt bevándorló ellenességgel, Európa ellenességgel, különféle értelmiségi csoportok elleni uszítással (olykor burkolt zsidózással vagy rasszizmussal), és növelve a távolságot az elitek, a középosztály és a leszakadt rétegek között.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr2516255066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.23. 12:59:44

Igen, amit írsz egy normális helyen működhet. De nálunk az ellenzék Brüsszel, vagy Washington érdekei mentén folytat gazdaságpolitikát a magyarok kárára. Te sem tudnád megmondani, mi a mai ellenzék gazdasági célja az országgal a nyugati kitartóik kiszolgálása helyett! Amíg magyarellenes áruló politikusok vezetik az ellenzéket addig az éles szembenállás nem gond, hanem a győzelem egyetlen útja.

midnight coder 2020.10.23. 16:03:00

Nem 56 óta nincs nálunk összefogás, hanem soha nem volt. 56-ot pedig csak gyorsabban verték le az oroszok, mint hogy az ellentétek előjöhettek volna.

fran7 2020.10.23. 16:40:46

@midnight coder: Sajnos a visszaemlékezők azt mondják, hogy egy dologban volt egységes az ország, szabad választást akartak. (S a szovjetek kivonulását, de azért elvileg semmit nem kellett volna tennünk.)
Lényeg a második pontban már a forradalomban sem volt egység. S erre játszottak rá az oroszok és kiszolgálóik.

chrisred 2020.10.23. 16:51:58

@megamovieboy: Nagyjából ilyesmiket mondtak az 1956-os forradalom leverői is.

chrisred 2020.10.23. 16:53:10

@fran7: Aki mást gondolt, az manapság nem szívesen emlékszik vissza.

fran7 2020.10.23. 17:04:41

@chrisred: A szabad választásban azért értettek egyet, mert a kommunisták elhitték, hogy megnyerhetik a választást és akkor a nép akaratából építik a kommunizmust. A választás részletkérdéseiben már nem tudtak megegyezni, de arra már nem is volt idejük. Ezért a törésvonalak már a forradalom elején előjöttek, de ez teljesen természetes egy demokráciában. Abban egyetértettek hogy kezdjünk újat és kérdezzük meg a népet, hogy mit akar.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 17:13:50

A kisemberek egyre nagyobb egységben vannak, az elnyomás, a liberalizmus, a globálkulákság ellen.

különvélemény 2020.10.23. 18:36:38

"az állami szférában már kevésbé, mivel a kormánytagok nagy része sosem dolgozott igazán a versenyszférában és nincsenek közvetlen tapasztalatai e téren."

Ezzel azért óvatosan.
Egyrészt persze ott van, hogy a legtöbb politikus nem igazán dolgozott, ez egyáltalán nem magyar sajátosság, másrészt, ha a bővebb "állami szférát" nézzük, nem hinném, hogy az amcsi példát kellene követni, ahol "hipotetikus példát nézve" :D egy piacvezető telekom cég egyik vezetője lesz a hírközlési miniszter, majd, ha "jól végezte dolgát", kap egy hét számjegyű fizetéssel járó igazgatótanácsi állást a magánszférában jutalomból, ha nem, akkor vége a karrierjének.

Billy Hill 2020.10.23. 18:54:08

@különvélemény: "Egyrészt persze ott van, hogy a legtöbb politikus nem igazán dolgozott, ez egyáltalán nem magyar sajátosság". Pölö Sebastian Kurz (30 évesen osztrák kancellár), Sanna Marin (34 évesen finn miniszterelnök), vagy Európán kívül pl. az új-zélandi Jacinda Ardern (37 évesen kezdte). Van egy ilyen "hullám" mostanában. De ezek természetesen bezzeg-országok, szóval ott nem gond. Ja, és Kim Dzsongun is még csak 36 éves. ;-)

midnight coder 2020.10.23. 19:15:23

@nemecsekerno_007: Azért a gendermatyi egy dologban nemzeti egységet teremtett: őt mindenki utálja, legyen az jobbos és balos, liberális és konzervatív, náci és kommunista. A kecskéje is azért hagyhatta el, már neki is ciki volt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:26:42

@nemecsekerno_007: A francba! Egy klikkel eltüntettem az egészet és nagyon jól esett. Egyenként kellett volna, többet élvezkedtem volna rajta.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:30:26

@MAXVAL birсaman közíró: Az az egység csak az orosz ügynökök álma. A kisemberek tudják milyen sunyi az orosz medve.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:31:15

@midnight coder: Most egyébként küzdhet, vajon melyik kifejezést tiltottam ki. :-))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 19:32:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Az orpsz medve barátságos, de kemény. A barátnak kezet ad, mézzel kínálja, de az ellenséget levadássza azonnal.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:33:53

Ha a nickjét tiltom ki akkor nicket vált és önti ugyanazt a dumát, nem kell dolgoznia vele. De amíg kitalálja melyik szót tiltottam ki, azzal elpöcsöl egy darabig. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:34:30

@MAXVAL birсaman közíró: Csak éppen neki az az ellenség aki nem az érdekei szerint cselekszik.

Tamáspatrik 2020.10.23. 19:38:40

@különvélemény: A magánszférában a tehetséges, értelmes és jól szerevező emberek érvényesülnek leginkább, néhány kivétellel. Nálunk viszont a jogász társaság(Bibó szakkollégium) nem érti, hogy mi az a versenyképesség, mert soha nem szerzett róla közvetlen tapasztalatot, az a jogász szakmában valami olyasmi lehet, hogy ledumálom az ellenfelemet a perben, hogy az egész publikum rokonszenvét megnyerjem és a bíró nekem ítéljen, vagy ad absurdum, olyan jól érvelek, hogy a vádlott önként és dalolva fogadja el a súlyos büntetését.
Egy régi világ normái között élnek az ilyen politikusok, ez nagyon jól látszik bárki számára, aki a versenyszférában dolgozik.
Bukott politikust beválaszthatnak ugyan állami cég igazgatótanácsába, esetleg lobbistának egy multicéghez kaphat valamilyen semmilyen állást, leépítésnél, azaz költségcsökkentés és racionalizálás során ők lesznek az elsők, aki lapátra kerülnek. Tehetségesnek, jó szervezőnek és jó tárgyalónak bizonyult politikus jogosan kerülhet jó pozícióba magánszférába, pontosabban VISSZAMEGY dolgozni a magánszférájába.
Ellenkező esetben csak megélhetési politkusnak mondanám.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:39:11

@nemecsekerno_007: A szeka ostoba hogy hagyja. Előbb utóbb ott is admin leszek. Pár helyen már az vagyok. és kifejezett élvezetet nyújt matyika szippanytúztatása. A francban, van amelyik szót már letiltottam..

@MAXVAL birсaman közíró: Nem kérlek, aki nem hagyja hogy az oroszok befolyásolják az országát, az neki az ellenség.

@Hasdrubal Barcas21: Matyika! ilyen könnyen feladtad?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:41:18

@Tamáspatrik: A baj, hogy ez a jogász társaság miatt a nyaloncok jutnak a haszonhoz és nem azok akik valóban tudnak innoválni. Ez pedig az ország lassú lemaradásához vezet. Látszik hogy Mészáros mindenütt bukik, ahol piaci körülmények közé kerül.

Tamáspatrik 2020.10.23. 19:41:36

@midnight coder: @fran7: Legalább megtapasztalhatták, hogy milyen a nemzeti egység, egyetértés alapvető kérdésekben. Pár évig működőképes lett volna egy konszenzusos politika, - ha az orosz birodalom nem tér magához és nem csap oda, ahogyan az végülis történt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:42:25

@Tamáspatrik: Azt az egyet meghagytam, hogy emlékeztesse a kudarcára és fájdalmas vereségére. :-))

Tamáspatrik 2020.10.23. 19:46:27

@megamovieboy: Ez az érvelés indokolhat egy nemzeti konzervatív jellegű kormányt , de sem a kultúrharcot, sem a korrupciót, sem a hatalom centralizációját.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:46:49

1945 után volt nemzeti egység, hogy újraépítsék az országot. Aztán a komcsi ideológia a mai napig megosztottá tette az országot. Itt a példa @MAXVAL birсaman közíró:

Tamáspatrik 2020.10.23. 19:48:14

@MAXVAL birсaman közíró: A medve öleléséből nem kérünk, az nem túl barátságos. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:48:18

@megamovieboy: Miben szolgálja ki az ellenzék a nyugati érdekeket? Mintha Orbánék nem feküdtek volna le a BMW-nek, Audinak, Damlernek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:51:23

@Tamáspatrik: Matyika nagyon hamar feladta, nem? :-(( Pedig eljátszottam volna még vele.

ulpius66 2020.10.23. 19:52:53

Az 1956-os "forradalom" egy szimpla kommunista puccs volt, a kommunista kormány ellen!

A kevésbé sztálinista kommunisták, a "Nagy Imre kör" puccsot szervezett az országot vezető sztálinista kommunisták ellen.

A puccshoz felhasználtak mindent, elsősorban a teljesen tájékozatlan tömegeket a céljaik elérésében. Jellemzően az '56-os vezetők között mindenki kommunista, Kádár 1956 október 25-ig Nagy Imre feltétlen híve!!!!!!
Aztán az események menete kicsúszott a puccsista kommunisták kezéből, és a "tömegek" azt hitték győztek, de aztán jött a kijózanodás.......

A "nevető harmadik" szintén jól kipróbált kommunista került ki győztesen ebből az egész puccsból......aki aztán jól kivégeztette a kommunista puccsistákat, a sztálinista kommunistákat meg száműzte!!!!!!!

FORRADALOM?????????????????

UGYAN MÁR!!!!!!!!!!!!

CSAK EGY BELHARC A HATALOMÉRT A KOMMUNISTA ELVTÁRSAK KÖZÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!

UGYANOLYAN BÜDÖS KOMMUNISTA VOLT NAGY IMRE IS MINT RÁKOSI, GERŐ, RAJK LÁSZLÓ VAGY PÉTER GÁBOR.... PERSZE NEM VOLT JOBB EZEKNÉL A KÁDÁR, MÜNNICH, APRÓ ANTAL, VAGY DÖGEI...

A MOCSKOS BÜDÖS KOMMUNISTÁK BELHARCÁT MINEK ÜNNEPELNI?

NAGY IMRE MEGÉRDEMELTE SORSÁT Ő IS CSAK BÜDÖS KOMMUNISTA VOLT!!!!!!!!!!!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 19:55:17

@ulpius66: Nem kellett volna ennyit innod. Tök mindegy mi volt, a nemzet megpróbált a saját lábára állni, megszabadulni az orosz fennhatóságtól.

ulpius66 2020.10.23. 20:00:08

Némi adalék a büdös kommunista puccsista Nagy Imre megismeréséhez.......

hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_Imre_(minisztereln%C3%B6k)

"Nagy Imre (Kaposvár, 1896. június 7. – Budapest, Kőbánya, 1958. június 16.) magyar kommunista politikus.

Politikai pályafutása

1918 márciusában tagja lett a Vörös Gárdának, majd ugyanezen év júniusában Szibéria Külföldi Munkásainak Kommunista (Szociáldemokrata) Pártjába is belépett. Egyes történészek feltételezték, hogy Nagy Imre részt vett II. Miklós orosz cár kivégzésében.
1930 február–márciusában jelen volt a KMP II. kongresszusán a Moszkva melletti Aprelevkában, mint küldött.
1930. március 16-án, kérésének megfelelően, a KMP KB engedélyezte számára, hogy továbbra is a Szovjetunióban tartózkodhasson, egészen 1944 novemberéig élt itt.

1930 áprilisától 1936 februárjáig a Komintern háttérintézményeként működő moszkvai Nemzetközi Agrárintézetnél (a Kommunista Internacionálé háttérintézménye) dolgozott, mint tudományos munkatárs. Ezzel egyidejűleg 1931–32-ben vezetőségi tagja volt a Nemzetközi Lenin Iskola (a Komintern káderképzője) magyar szektorának.
1944. december 1 és 5. között Nagy Imre, Rákosi és Gerő jelen volt a Kremlben a Dimitrovval, Molotovval és Sztálinnal folytatott megbeszéléseken, melynek során a Debrecenben alakítandó ideiglenes magyar kormány politikájának irányvonalát, valamint személyi összetételét véglegesítették.
1950. december 1-jén mint élelmezési miniszter (a kötelező beszolgáltatás legfőbb irányítója volt), újra a Politikai Bizottság tagja lett.

1953-ban, Sztálin halála után Nagy Imre szenvedélyes beszédben méltatta a szovjet diktátort, és felszólította az országgyűlést Sztálin emlékének törvénybe iktatására.

1955 nyarán önkritika gyakorlása helyett vitairatokat írt, melyek politikáját voltak hivatottak védeni, s melyeket a pártvezetés számára tervezett benyújtani. Számos politikus, írók és újságíró kereste meg őt Orsó utcai lakásában. Elsőként Losonczy Géza, majd Haraszti Sándor, Vásárhelyi Miklós, Gimes Miklós és Fazekas György. A pártellenzék magja elkezdett kialakulni.

1955 december 3-án az MDP KEB kizárta az soraiból, mivel mert „frakciós tevékenységet” folytatott, a párt politikájával nem értett egyet és a marxizmus-leninizmustól eltérő nézetei voltak.

Ez súlyosan megviselte a kommunista Nagy Imrét. Nézeteit hamarosan tanulmányokban kezdte kifejteni. 1956 tavaszán az egyre kiterjedtebb pártellenzék tekintélyes figurájává vált.

60. születésnapja alkalmából közel száz közéleti személyiség, író, újságíró, művész és tudós kereste őt fel otthonában, hogy köszöntse.

1956 nyarán többek ösztönzésére ismét aktivizálódott. Kialakult körülötte az úgynevezett „Nagy Imre-kör”. 1956. október 13-án visszavették a pártba."

HEJ, HA RAJK ÉLNE, AKKOR BIZTOS BELELÖVETNE AZ OKTÓBER 23-ÁN TÜNTETŐ TÖMEGBE!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 20:00:36

@MAXVAL birсaman közíró: Jut eszembe birca! A szokásos propaganda kliséiden kívül van valamilyen értelmes véleményed 1956-ról?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 20:03:03

@ulpius66: Szokásosan bemutattad milyen buta vagy. Most igazoltad hogy nem egyszerűen belső hatalmi harc volt Nagy Imre részéről, hanem már előzőleg felismerte a kommunizmus hibáit.

ulpius66 2020.10.23. 20:12:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "....nem egyszerűen belső hatalmi harc volt Nagy Imre részéről, hanem már előzőleg felismerte a kommunizmus hibáit."

VEZÉRPARASZT!

Kiemelés tőlem, Ulpius Tamástól:
- 1930-1944 Moszkvában él, Sztálin közvetlen környezetében
- 1950. december 1-jén mint élelmezési miniszter (a kötelező beszolgáltatás legfőbb irányítója volt), újra a Politikai Bizottság tagja lett.

- 1953-ban, Sztálin halála után Nagy Imre szenvedélyes beszédben méltatta a szovjet diktátort, és felszólította az országgyűlést Sztálin emlékének törvénybe iktatására.

HÁT EZEK UTÁN AZT FELTÉTELEZNI, HOGY FELISMERTE A KOMMUNIZMUS BŰNEIT EZ A BÜDÖS KOMMUNISTA, HÁT EZ ELÉGGÉ SZERECSEN-MOSDATÁSNAK TŰNIK!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 20:15:49

@ulpius66: Mondd! Te nem olvasod el amit idéztél?

"1955 december 3-án az MDP KEB kizárta az soraiból, mivel mert „frakciós tevékenységet” folytatott, a párt politikájával nem értett egyet és a marxizmus-leninizmustól eltérő nézetei voltak."

ulpius66 2020.10.23. 20:18:04

Persze az is igaz, hogy az '56-os események "nyertesei" Kádárék sem voltak egy milliméterrel sem különbek Nagy Imrééktől!!!!!!!
(valószínűleg, ha véletlenül Nagy Imre és a büdös kommunista brancsa győz "56-ban, akkor ők is jól kinyírják Kádárékat......)

A KOMMUNISTÁK JÓ SZOKÁSUK SZERINT ELŐSZERETETTEL GYILKOLTÁK A HOZZÁJUK HASONLÓ BÜDÖS KOMMUNISTÁKAT!

ulpius66 2020.10.23. 20:20:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ""1955 december 3-án az MDP KEB kizárta az soraiból, mivel mert „frakciós tevékenységet” folytatott, a párt politikájával nem értett egyet és a marxizmus-leninizmustól eltérő nézetei voltak."

Vezérparaszt!

Ezt Rákosiék terjesztették róla!!!!!!
(ezért zárták ki szeretett kommunista pártjából......pedig ő végig hithű kommunista volt.......még a halálos ítélete előtt is azzal "érvelt" hogy ő hithű kommunista.....)

ulpius66 2020.10.23. 20:27:25

EGY SZÓNAK IS SZÁZ A VÉGE!!!!!!!
(vagy valami ilyesmi...............)

RÁKOSI, GERŐ, RAJK, PÉTER GÁBOR UGYANOLYAN BÜDÖS KOMMUNISTA VOLT, MINT NAGY IMRE, MALÉTER, GIMES, STB....AVAGY KÁDÁR, APRÓ, DÖGEI, MÜNNICH, KOMÓCSIN, STB.......

MIND-MIND BÜDÖS KOMMUNISTÁK VOLTAK!

Ad Dio 2020.10.23. 21:22:53

Néha elmerengek azon, hogy vajon jobb volnae ha lenne egy "nemzeti minimum"? Talán igen... de nagyon veszélyes dolog ez... esetleg a náci és a kommunista rezsimek elítélésében lehetne konszenzus... íy a szélsőségeket legalább kizárhatnánk, vagy legalábbis szalonépteleníthetnénk... de a többiben inkább a szabadságot kellene tiszteletben tartani és nem akkora baj, ha nincs egyetértés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 21:30:14

@Ad Dio: A gond az hogy a nemzeti minimum, elsősorban Orbánnak köszönhetően, nagyon, nagyon alacsonyan van.

Tamáspatrik 2020.10.23. 21:31:13

@ulpius66: Ez hsz. olyan minta vallásháború, valakit alapból elítélni a hitéért, akár iszlamista vagy protestáns stb.
Nagy Imre helyett nem volt más, aki szóbajöhetett, a nem kommunista politkusokat már régóta elüldözték, lecsukták, megtörték.

Tamáspatrik 2020.10.23. 21:32:51

@Ad Dio: Nem olyan bonyolult dolog ez, pl. egymás tisztelete, fair játékszabályok, mértéktartó hatalomgyakorlás, a hatalom koncentráció korlátozása stb.

Tamáspatrik 2020.10.23. 21:36:00

@ulpius66: 1955-ben Rákosi visszajött egy trükkel, Moszkvában kibulizta, hogy Nagy Imrét leváltsák. Érdemes megnézni egy ember valós tetteit mielőtt elítélnénk, a népnyúzó Rákosival szemben Nagy Imre végig humanista volt. 1953-ben ő szüntette meg azt a terrort, amit a Rákosi-Gerő-Farkos vonal gyakorolt. Aztán amikor Rákosiék megint visszajöttek, az már sok volt az embereknek.

Tamáspatrik 2020.10.23. 21:40:11

@ulpius66: Nagy Imre mint beszolgátlatási miniszter is küzdött azért, hogy az embertelenségeknek vége legyen, csakhogy a színfalak mögött a párt tolvajnyelvén tette, nem a nyilvánosság előtt. "1949. március 5-én az MDP KV ülése során Nagy vitát kezdeményezett Rákosival, melyben az agrárpolitika távlataival kapcsolatban értekeztek. Az ülés végeztével hosszabb elaborátumot készített, amelyben a mezőgazdaság szövetkezetesítésének hosszabb időre történő, erőszaktól és diszkriminációtól mentes útja mellett állt ki." Wikipédiából idéztem.
hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_Imre_(minisztereln%C3%B6k)
'53-ban mi mást tehetett volna, mint Sztálnt dicsőíti, nem volt más lehetőség. Ez az a helyzet, amikor azt gondoljuk, hogy ezt az embert már rég aranyba kellett volna önteni (mármint Sztálint).

Ad Dio 2020.10.23. 21:51:21

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nem vagyok nagy híve a mostani kurzusnak sem, de az ennek előttinek talán mé evésbé... az a 2004 december 5... :( me az azt megelőző kampány... még ma is fáj...

De ovábbra sem hiszem, hogy az egyetértés lenne az abszolut cél. Sokkal inkább a kulturált egyet nem értés lenne szerintem az, amieddig el kellene jutni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 21:52:43

@Tamáspatrik: Csak az tudott akkor javítani, jót tenni bárki aki beállt a komcsik közé. Addig meg hittek is benne, amíg nem szembesültek a valósággal. A kommunizmus álma idealista, csak éppen gyalázat lett belőle mindenütt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 21:54:03

@Ad Dio: Akkor 2004-ben én is a határon túliak állampolgárságára szavaztam. És most hogy látom hogy visszaélnek vele, már bánom.

Ad Dio 2020.10.23. 22:00:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Erre, ami ma zajlik, nem került volna sor, ha az akkor nem örténik. Az, hogy ma 10 leadott külhoni magyar szavazatból 11 nem baloldali, az 100%ban annak a gyalázatos kampánynak írható a számlájára. Gondolod hogy kint nem élnek baloldali értékek mentén gondolkodó magyarok? Dehogynem. Csak nem mennek el szavazni. Mert arra a "magyar" baloldalra, ami őket így megtagadta, nem fognak akkor sem leszavazni, ha fegyvert tartanak a halánékukhoz.

Gyurcsány lökte ezeke az embereket Orbán ölébe. Ha létezik/létezett kártékony figura a baloldalon, az egyértelműen a volt miniszterelnök. Ja és ezzel nem muszáj egyetérteni, de győzködni az ellenkezőjéről is kár...

ulpius66 2020.10.23. 22:02:20

@Tamáspatrik: ".....Nagy Imrét leváltsák. Érdemes megnézni egy ember valós tetteit mielőtt elítélnénk, a népnyúzó Rákosival szemben Nagy Imre végig humanista volt. 1953-ben ő szüntette meg azt a terrort, amit a Rákosi-Gerő-Farkos vonal gyakorolt."

Patrik Tamás!

Nem vagyunk egyformák!

Te Nagy Imrét "egy humanista kommunistának" tartod... ÉN EGY BÜDÖS KOMMUNISTÁNAK, AKI IGENIS NAGYON MEGÉRDEMELTE, HOGY FÖLKÖSSÉK!!!!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 22:02:20

@Ad Dio: Ez nem is vitatéma. Gyurcsány léte a politikában Orbánt segíti.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.10.23. 22:03:43

Attól, h egy hangos párszázalék képtelen elviselni a többség döntését nem lehet azt a következtetést levonni, h semmiben nincs egység.

ulpius66 2020.10.23. 22:11:32

A kommunizmusban az az egy élvezhető pillanat volt, amikor a komcsik egymást gyilkolták!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 22:14:30

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: Az önkormányzati választások neked úgy tűntek hogy csak pár százalék? És a mostani időközi? Még a fideszesek is hánynak attól ami most folyik.

ulpius66 2020.10.23. 22:15:12

A VILÁG EGYIK LEGNAGYOBB HAZUGSÁGA AZ, HOGY NAGY IMRE FORRADALMÁR VOLT!

Ő EGY BÜDÖS KOMMUNISTA, HATALOMMÁNIÁS, AKI MINDENÁRON HATALOMRA AKART KERÜLNI!

EZÉRT KOMMUNISTA PUCCSOT SZERVEZETT A HATALOM MEGSZERZÉSE ÉRDEKÉBEN!
(mondjuk ezt is szarul szervezte meg, mert az elvtársai jól hátbaszúrták, aztán meg jól felkötötték....)

ulpius66 2020.10.23. 22:20:41

Az 1956-os forradalom semmi másról nem szól mint a kommunisták közti belharcról, a hatalom megszerzése érdekében!

Ebbe persze jól belerángatták a tudatlan tömegeket.... az egyetemisták, munkások, katonák, parasztok meg azt hitték, hogy itten van a Kánaán, megszabadulunk a ruszkiktól és jönnek a szabad választások.......hát jó nagy pofáraesés lett a vége....
(az egyetemisták, munkások, egyebek meg azt hitték, hogy nekik is osztottak lapot.....)

ulpius66 2020.10.23. 22:24:53

Magyarországon gyakorlatilag mán egy évtizede arról szólt a politika, hogy a két büdös kommunista Rákosi és Nagy Imre és klikkjei közül ki legyen hatalmon!

A két büdös kommunista klikk között a harc 1956-ban ért a csúcsra, de aztán mindketten buktak és a harmadik büdös kommunista, a "nevető harmadik" Kádár került hatalomra....

Ad Dio 2020.10.23. 22:31:10

Sosem udtam öszintén ugy ekinteni Rajkra vagy épp Nagy Imrére, mint mártírra. Nb. Mindszenthyre sem. Ezek poliikusok voltak, akik a maguk helyzete szerint játszottak.

56 nekem a sima mezei forradalmároról szól. Ahogy 48 is. Azokról, akik kimentek, vállalták a kockázatot és nem jöttek vissza. Akkor is ha udták mit csinálnak, akkor is ha csak érezték.

apro_marosan_petergabor 2020.10.23. 23:07:20

A cikknek a felvetései érthetőek, állításai sok esetben megkérdőjelezhetőek.
Nincsen közmegegyezés...? Sok mindenben. Kétségtelen, de kell-e?
lehet az okokat is vizsgálni. Itt generációk nőttek fel bolsevik történelemtanítás, s bolsevik média tengerben. 30 évvel a rendszerváltás után a média jelentős része még mindig bolsevik módon viselkedik, ha liberálisnak is hazudja magát.
Nem csoda, hiszen senkit sem vontak felelősségre bolsevik bűnökért - az érdekfolytonosság flyamatos.
Nyugat az a közöny, meg már az öncenzúra, vagy rosszabb. Magyarország a cikk állításával szemben a legélhetőbb, legjobb levegőjű, legszabadabb országok közé tartozik. Lassan eltünt, de még nem tért vissza mindenhová - remélem nem is fog - a kádári stílusu öncenzúra, pedig a bolsevik újságírás ünnepelt píszínek nevezve - sokat tesz érdekében. Zászlóshajóik harsányan vagy rafináltan mossák az agyakat.
Egyik eszközük az oktatás, nem véletlen ekkora a hörgés az SZFE körül.
Miben kellene közmegegyezés pl.:
- cigányok felemelése csak munka és tanulás által lehetséges (a segély tönkreteszi őket)
- a családok támogatása annak fejében, hogy a családok ezért valamit felmutatnak
(adókedvezmény, építési kölcsön -a gyermeknevelés függvényében)
- a nemzeti vagyon megőrzése(a bolsevikok hatalomra kerüléskor azonnak privatizálnak...)
- Magyarország a magyaroké (nem kell nem európai bevándorlás)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 23:20:37

@apro_marosan_petergabor: A bolsevik többséget jelent ezek szerint mi baloldali liberálisok vagyunk szerinted a többség. Sok mindenben vitatkoznék veled, de a négy pontban amit felsoroltál, egyetértünk. Különben a privatizációt az MDF kezdte el.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.23. 23:21:43

@chrisred: Persze, leszámítva, hogy nem volt ellenzék. :D

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.23. 23:27:00

@Tamáspatrik: A kultúrharcot a baloldal kezdte, amikor tele rakta az embereivel 30 éve a pozíciókat és most is alig lehet kirobbantani őket onnan. A hatalom koncentrációja nem az ördögtől való, amíg a társadalom ellenőrzi azt. A korrupciót meg mindenki érti, nem kell magyarázni. Avagy a baloldal megmagyarázhatná, hogyan lehetséges korrupció nélkül rosszabb teljesítményt nyújtani, mit korruptan! :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 23:30:20

@megamovieboy: Bocsi, a rendszerváltásnál eleve a baloldali emberek voltak ott. El vagy tévedve. A kultúrharc ott kezdődött amikor a Stefka félék megszállták a tévét.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.23. 23:32:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Csak a tények rögzítése kedvéért... Nyilván nem tudod megmondani, honnan lenne tőkénk ahhoz, hogy ennyi embernek munkát adjunk az említett cégek helyett! Másrészt, különbséget kellene tenni a "lefekvés" és a stratégiai szerződés között, mellyel kontrollálják a multikat, ellenben a baloldallal, mely szabad kezet biztosított számukra. Harmadrészt, a kormány egyáltalán nem feküdt le a bankoknak és több olyan ágazatnak, melyet magyar vállalatok is képesek voltak ellátni, ezzel megspórolva a multik miatt elveszített profitot. Emiatt a baloldal keservesen sírt is akkor.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.23. 23:34:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azzal a lendülettel, hogy ott voltak, a megszállt intézményekből elkezdték a harcot és a mai napig nincs fegyverszünet. Ezek után rácsodálkozni, hogy a kormány 10 év után felszámolja az ellenséges gócokat abszurd, vagy butácska megközelítés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 23:39:40

@megamovieboy: Mely vállaltok lennének ezek? különben a bankok szívatása szemfényvesztés. A pénzügyi szervezetek különadója 50 milliárd a költségvetésben. Az ÁFA 25-ről 27-re emelése 370 milliárd plusz bevételt jelent. Szóval jól átbasztak téged, te fizetsz, nem a bankok, csak te nem veszed észre.

Andy73 2020.10.23. 23:42:50

"Politikai felfogás tekintetében Magyarország az egyik legmegosztottabb ország egész Európában"

Ez 15 éve még lehet, hogy igaz volt, de Öszöd után ennek vége lett. 2010 óta folyamatosan kétharmaddal nyer a Fidesz-KDNP, ami Európában egyedülálló. Azt pedig nem gondolnám, hogy többpártrendszerben, demokráciában mindenkinek egyformán kellene szavazni. Nem az jelenti a nemzeti egységet.

Egyébként a nagy kérdés, hogy mit értesz nemzeti egység alatt. Az, hogy az emberek többsége hasonlóan gondolkozik, sőt még szavaz is, szerintem éppen elég. Az emberek sokfélék, nem kell mindenkinek ugyanazt gondolni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 23:44:37

@megamovieboy: Tőkét lehet szerezni. Munkakultúrát és technológiát nem olyan egyszerű. Ezek már akkor manufaktúrában dolgoztak, amikor mi még faekével szántottunk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.23. 23:45:38

@Andy73: Ha nem változtatják meg a választási rendszert, akkor sem 2014-ben, sem 2018-ban nem lett volna kétharmaduk.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.24. 00:19:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tőkét csak hitelből, vagy az ország kizsákmányolásából lehet szerezni, de ennél is rosszabb, ha sehogyan sem. Technológiát, tudást is lehet pénzért szerezni.
Az ellenzéki média verte át az országot, amikor a bankadó miatt tönkremenő országról írtak évekig. Amúgy ilyenkor a cégek nem tudnak rövid idő alatt mindent áthárítani, úgyhogy biztosan nem fizettünk mindent.
Másrészt meg nem 50, hanem 500 lesz az! :D "2010 októberében néhány nap alatt fogadtatta el az ágazati különadókról szóló törvényt a parlament: ez alapján azóta közel 500 milliárd forintot szedtek be több száz cégtől."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 06:54:55

@megamovieboy: Látod ez a nagy baj. Szólok hogy valamit rosszul tudsz, vagy nem vagy informált. Rosszabb, félre vagy vezetve. Erre nem nézel utána, hanem vitázol. Próbáld meg értelmezni ezt a táblázatot! Segítek! Az ÁFA sort elosztod 27-el és megszorzod kettővel és akkor kijön, hogy mennyi volt idén az ÁFA emelésből származó plusz bevétele a költségvetésnek augusztusig. Ha alaposan megnézed a főösszegeket, talán arra is rájössz, hogy a cégek lófaszt se fizetnek, a lakosság csengeti a dellát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 06:58:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Aki ma az orosz medve ellensége, az jellemzően azért az, mert rossz értékeket követ.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.24. 07:27:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "ÁFA sor", az meg mi? Milyen pluszbevétel idén, emelték volna az ÁFA-t? Tartok tőle, nem fogsz tudni engem matekból oktatni...

Visceroid 2020.10.24. 07:28:22

Aranyos látni, ahogy ez az ország a rendszerváltás óta a "demokráciában" vergődik. Senki nem kúrta el úgy mint mi, Európában ilyen böszmeséget senki nem csinált, amit mi csináltunk, de legalább meg lehet magyarázni. Ez pontosan úgy lett elcseszve, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Ugyanis egészen 89-ig az ország ide-oda pattogott ideológiák mentén, hol jobb, hol bal. Utána jött a rendszerváltás, és az egyetlen ideológia a pénz maradt, amiből nem volt sok. Ezt lovagolta meg Orbán, és azóta vagyunk nagy hazafiak. A 90-es években semmi nem volt, az ország egyszerűen nem tudott a demokráciával mit kezdeni, közben szétlopták az egészet. És akkor jött 2000 majd 2006. Az egyetlen pozitívum, hogy komolyabb látható károk nélkül ússzuk meg ezt a 30 éve tartó válságot. Az autók, az emberek jönnek-mennek az utcákon, a lakások épülnek, minden látszólag a legnagyobb rendben. Persze csak kicsit kell kapargatni a felszínt, hogy lássuk, hogy mekkora szarban van az ország, de végül is mindegy. Annyiszor intéztük el már saját magunkat, hogy inkább annak kéne örülnünk, hogy még élünk.

arthurthedent 2020.10.24. 07:54:41

@MAXVAL birсaman közíró: "Mi a gond a baráti öleléssel?"

Az a baráti ölelés az oroszok részéről kivétel nélkül mindig szekszuális zaklatásba torkollott. Hát ez a baj vele. :D

arthurthedent 2020.10.24. 08:08:18

@MAXVAL birсaman közíró: "Aki ma az orosz medve ellensége, az jellemzően azért az, mert rossz értékeket követ."

Ja, mint például a szólásszabadság, a szabad sajtó, a szekszuális szabadság, a területi függetlenség tiszteletben tartása, a korrupció elítélése. Merthogy milyen értékek már azok, ahol az újságírókat megmérgezik, a politikai ellenfelek eltűnnek, a papok beleszólnak abba, hogy mi történik a hálószobákban?

Azok a dolgok, amiket te értéknek tartasz a legtöbb emberre a frászt hozza. A magyarok elöprő többségének az a véleménye erről, hogy ha akarod menj és ölelgesd az orosz medvédet, mi meg addig tankokat gyártunk.

Merthogy szép dolog az az ölelkezés, egészen addig, amíg lehet rá nemet mondani. Amikor a medve ölelget az sokkal inkább rémálom.

arthurthedent 2020.10.24. 08:16:38

@MAXVAL birсaman közíró: "Közös értékrendet pecsétel meg az ölelés."

A közös értékrendet nem kell megpecsételni. Pláne, hogy nem is közös az értékrendünk. Még a te értékrended sem közös az orosz állam értékrendjével, csak hitegeted magad.

Csak, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba, ha oroszországban laknál pillanat alatt a rövidebbet húznád. Gondolod ott elviselnék, hogy nem fogod be a szádat? Szerinted a helyi pópa csendesen mosolyogna azon, amikor arról papolnál, hogy a bibliát nem kell szó szerint értelmezni. Szerinted az állam vevő lenne az "írói munkásságodra"?

Ha az embereknek nem tetszene amit mondasz, akkor szorulnál, ha meg tetszene, akkor meg pláne. Így működik az orosz medve.

apro_marosan_petergabor 2020.10.24. 08:36:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Na, az már valami, ha abban a 4-ben egyetértünk...

Amúgy: a bolsevikuk kisebbségben voltak, s úgy csináltak egy véres pucssot. A "bolsevik" fogalom így elszakadt eredeti jelentésétől, valójában egy magatartás jellemez, egy terrort, amellyel a többségre kényszerítenek eg y politikát, manapság általában egy véleményt, irányt - mintha más nem lenne.
A privatizációt már a 80-as évek közepén elkezdték a kommunisták.
Ez negyon felgyorsult a Németh kormány alatt támogatott spontán privatizációval.
Igen az MDF kínjában elkezdte a privatizációt (üres volt a kassza), SZDSZ-es súgásra az SZDSZ-es elvek mentén (zéró hozzáértéssel), de a z MSZP-SZDSZ hajtotta végra, s folytatta ezerrel (Horn-Pető majd Megyó-Gyurcsány), mindenféle gátlás nélkül, esztelenül.
Túl gyorsan, meggondondolások nélkül, töredék áron, mindent amit el lehetett, elkótyavetyéltek, ellpotak vagy üveggyöngyökért hagytak ellopni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 08:49:57

@arthurthedent:

Oroszsországban szólásszabadság van. S nem mérgeznek meg senkit emiatt. Lám, Navalnij sztori is csúnyán elbukott.

Az meg minden állam szuverén döntése, hogy milyen szexet engedélyez és miluet nem. Lám, a legliberálisabb államok többsége is kriminalizálja a pedofília gyakorlását.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 08:51:49

@arthurthedent:

Nyilván - mivel nem vagyok orosz - az orosz államérdek számomra nem érdekes, engem azok az erkölcsi alapok érdekeknek, melyeket az orosz állam támogta: a házasség, acsalád szentséges, a homokos és pedofil megrontás gátolása, stb.

blah 2020.10.24. 09:43:32

@Andy73: a valóságban van az ország fideszes fele meg a nem fideszes fele akik köpik egymást. ez lenne az egység? amikor az ország kb fele-fele szemben áll egymással? aztán ha a politikát félretesszük vannak a feudális rendszer szervilizmusához szokott szolgalelkűek meg vannak akik tudnak magukról gondoskodni és szeretnének is élni ezzel a képességükkel. ez elég régi ellentét ebben az országban, nem 10 vagy 15 éves. a politikának soha nem volt érdeke, hogy a gondozottakat kicsit önállóságra nevelje. ott kezdődne a társadalmi összefogás, a nemzeti egység. ehelyett jobbról vagy balról táplálják a betegeket meg a betegségüket.

ulpius66 2020.10.24. 09:46:21

Nagy Imre 1956-ban a kommunista puccsot nagyon ügyesen kezdte, csak szarul folytatta......

Feltüzelte az egyetemistákat, a munkásokat a sztálinista-rákosista rendszer ellen, hogy csináljanak "forradalmat" majd azzal a lendülettel rászabadította az országra a csőcseléket, kinyitotta a börtönöket a köztörvényesek előtt, majd szabadságra küldte a sorállományt, hogy ne legyen e régi rákosista tiszteknek kinek parancsolni.....ne legyen erő leverni a Nagy Imre-féle kommunista puccsot.......

JÓ KOMMUNISTA SZOKÁS SZERINT A ZAVAROSBAN SZERETETT HALÁSZNI, LEGYEN MINÉL NAGYOBB AZ ANARCHIA, A KÁOSZ!

A TÖMEGEK MEG AZT HITTÉK, HOGY ITTEN TÉNYLEG FORRADALOM VAN!

A NYUGAT PERSZE ÉSZNÉL VOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... ÉS NEM AVATKOZOTT BE!

TELJESEN TISZTÁN LÁTTA, HOGY EZ NEM FORRADALOM, HANEM KÜLÖNBÖZŐ KOMMUNISTA KLIKKEK KÖZÖTTI HARC!

ulpius66 2020.10.24. 09:50:31

Nagy Imre "sértődöttsége" persze érthető volt!

1930-tól '44-ig Moszkvában nyalta Sztálin seggét, túlélt sok tisztogatást (sőt, ezek aktív résztvevője volt) persze, hogy zokon vette, hogy 1944-ben Sztálin nem őt, hanem Rákosi pajtást tette meg a helytartójának!

Ezen jól bedurcizott, és 1944-től 1956-ig mással sem volt elfoglalva, mint hogy átvegye Rákosi pajtástól a hatalmat.......lehetett ő behajtás, padlás-felseprés úgyi miniszter, sőt miniszterelnök is, ő Rákosi pajtás hatalmára hajtott, végül 1956-ban érezte magát elég erősnek, hogy puccsot csináljon Rákosi és klikkje ellen, amiből aztán lett ez a hatalmas bukta......

ulpius66 2020.10.24. 09:57:38

Az 1956-os "forradalom" három klikk harcáról szólt......meg persze néhány száz lelkes, ámde tudatlan pesti srác harcáról......

1956 ÖSSZES POLITIKAI SZEREPLŐJE BÜDÖS KOMMUNISTA VOLT!!!!!!!!!!!!!!!

1. RÁKOSI, GERŐ, FARKAS, ÉS A HALOTT RAJK, STB
2. NAGY IMRE ÉS A "NAGY IMRE-KÖR" KOMMUNISTÁI
3. KÁDÁR, APRÓ, DÖGEI, MÜNNICH, KOMOCSIN, STB

EGYTŐL EGYIG MIND BÜDÖS KOMMUNISTÁK VOLTAK, ÉS CSAK A HATALOM MEGSZERZÉSE ÉRDEKELTE ŐKET!!!!!!!!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 10:22:10

@megamovieboy: Látom nem érted. A pluszbevétel mindkettőben van folyamatosan, azóta hogy bevezették a pénzügyi szervezetek különadóját, meg emeltek az ÁFÁ-n. Neked nem csak a matek, hanem az értő olvasás sem megy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 10:30:30

Az amerikai és angol a győztes mindent visz elv mellett nem szabad elfelejteni, hogy ott olyan fékek vannak, ami itt leépült. Trump ha a feje tetejére áll sem tud mint kezdeni a kormányzókkal, a legfelsőbb bírósággal, a FED-el, stb.

fran7 2020.10.24. 10:39:06

@ulpius66: Nem érted miről szólt 1956. Épp ezt akarja elhittetni a baloldal, hogy csak a kommunisták közti csörtéről szólt. Akkor miért kezdtek el kivonulni az oroszok az országból? Megijedtek Nagy Imrétől? Ezt te sem gondolhatod komolyan.

ulpius66 2020.10.24. 10:41:14

@fran7: "Akkor miért kezdtek el kivonulni az oroszok az országból? "

Mennyi idős vagy?

... ÉS MÉG HISZEL A MESÉKBEN?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 10:46:22

@ulpius66: O.K. Egy régi, volt MSZMP párttag - mint te - megemlékezései előtt meghajlunk. :-))

ulpius66 2020.10.24. 10:47:24

@fran7:

Egyebekben megnyugtatlak!

1956 semmi, de semmi másról nem szólt, mint a különböző büdös kommunisták közti klikkek harcáról!!

Nem tudom mennyire vagy otthon az ötvenes évek történelmében, de ha három ember találkozott és beszélgetett, akkor ebből kettő besúgó volt, és másnap ott volt a jelentés a harmadikról az ÁVO asztalán.....

Azt hiszed az egyetemisták (akkor 4-5 vidéki városban volt egyetem....) vagy a dolgozók meg bírtak volna szervezni egy forradalmat!

Őket jól megtévesztették, és CSAK BIODÍSZLETEK VOLTAK A KOMMUNISTÁK KÖZÖTTI HARCBAN....
(persze mindezt a Pesti Srácok és a Munkástanácsok tovább vitték.... a kis naívak!!!!!!!!)

ulpius66 2020.10.24. 10:58:27

1956-ban a "jónép" előtt elhúzták a "mézesmadzagot" és nagy volt a lelkesedés, hogy vége a kommunista diktatúrának... megértem én őket, persze, hogy megértem.....de aztán jött a "véreskezű" Kádár a jónépet visszazavarta dolgozni, Nagy Imrééket kivégeztette és kezdődött egy 33 évig tartó "gulyás-kommuniznus"........

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.10.24. 11:08:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A különadókat már kivezették. Az érthető írás a kommunikáció alapja.

nemecsekerno_007 2020.10.24. 12:07:17

@apro_marosan_petergabor: Szépen összefoglaltad kb. ennek kéne lenni a nemzeti minimumnak, nyilván ki lehet terjeszteni még más területekre is de az elv a lényeg. Amíg az ellenzéknek ez az elv nem alap, addig nem szabad őket a hatalom közelébe engedni mert nem az ország érdekeit fogják képviselni.

lobaszopiatej 2020.10.24. 12:51:58

Természetesen, Orbán és Deutsch már akkor ott lengették a magyar zászlót, mikor Horngyula épp pofánvert egy tüntetőt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.24. 13:18:10

minek kellene egy platformra helyezkedni 56 kapcsan? aki tagadja h egy antikommunista forradalom volt azzal ugysem ulunk le kerekasztal beszelgetesre, minek?

egyebkent meg az orosz ugyanolyan fos mint a nyugat, csak elfuseraltabb. semmi esetre nem kelet.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.24. 13:20:17

@fran7: mindent bemocskolni, ez a cel ezzel az ocska dumaval. gyerekr haltak meg az utcan, ezek meg tankokkal törtek sajat hazajukra. de szeressuk nagy imret...persze a kurvaanyja.

Sir Gombóc 2020.10.24. 13:56:12

1956-ban sem volt nemzeti egység..

a nagy hohohorgász 2020.10.24. 14:09:34

@Sir Gombóc: ahol ketten vannak legalább ott sosincs egység, csak a mekiben (egy sék)

kvadrillio 2020.10.24. 15:37:26

nu a egészből a legfontosabb a KASZTOSODÁS, AMIT A RENDSZERVÁLTÓK VÉGREHAJTOTTAK, A MAGYAR NÉP LEGNAGYOBB UTÁLATÁRA !!!!!

A KASZTOSODÁST EZ A MAGYAR NÉP, SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM FOGADJA EL, HIÁBA ERŐLTETI A VIKTORKA, LEGFELJEBB MÉG TŰR MÉG EGY IDEIG.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.24. 16:47:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A szavak tiltása dolgában igazad van, viszont a tiltható szavak listája eléggé korlátozott, talán egy tucat. Ha ezeket kimerítetted, akkor megint csak a nick/email tiltása marad. Sajnos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.24. 16:49:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"A francban, van amelyik szót már letiltottam.."

Vettem észre, az előbbi kommentemben felsoroltam pár jellemző szavát, ki is kellett törölnöm őket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.24. 16:50:47

Hogy ON is legyek:

Nemzeti egység 1956 előtt sem volt, lásd az alapvető népi-urbánus ellentétet.

Na meg nem is olyan nagy baj, ha akár lényeges dolgokban sincs össznemzeti egyetértés. Már az is kérdés, mit tekintünk lényeges dolognak.

morph on deer 2020.10.24. 17:00:46

@apro_marosan_petergabor:
“ Túl gyorsan, meggondondolások nélkül, töredék áron, mindent amit el lehetett, elkótyavetyéltek, ellpotak vagy üveggyöngyökért hagytak ellopni.”

Azok a régi szép idők...
Bezzeg ma ez már egészen másképp megy, bizony:

index.hu/belfold/2020/10/24/elado_siofok/

morph on deer 2020.10.24. 17:07:09

@ulpius66:
“ EGYTŐL EGYIG MIND BÜDÖS KOMMUNISTÁK VOLTAK, ÉS CSAK A HATALOM MEGSZERZÉSE ÉRDEKELTE ŐKET!!!!!!!!!!!”

Tudjuk baxky, tudjuk. Ők gyilkolták halomra a kiskatonákat a pártháznál, meg a rádiónál is, ja. Ők akasztgatták a fákra meg a lámpaoszlopra az ávós meg belügyes egyenruhásokat is, hát hogyne...

Szerintem igyál valami gyengébbet, ezt láthatóan nem bírod!

kvadrillio 2020.10.24. 17:35:57

@ulpius66: ...JAHHHH..most meg a büdös, magukat """polgári dzsentriknek tartó""" selejtek harácsolásáról, harcáról !!!!!

DE AZÉRT KIDERÜLT, HOGY VANNAK SZORGOS KIS BÁNYÁSZAINK IS UGYE, AZOK KÖ7PÉNZEN BITKOINT BÁNYÁSZGATNAK GAZDAGODÁSUL !!! :o)))))

nu akko..., mellik rendszaR IS VOLT JOBB ENNÉL ?????

morph on deer 2020.10.24. 17:54:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ Már az is kérdés, mit tekintünk lényeges dolognak.”

Igen, mert annak eldöntéséhez is össznemzeti egyetértés kéne!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 18:30:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem. Új technikám van. Gyakori szavakat tiltok le, amikre nem jön rá. Majd újra engedem őket. Például szerintem az és szóval nagyot szívott. :-))

arthurthedent 2020.10.24. 19:04:38

@morph on deer: "Ők gyilkolták halomra a kiskatonákat"

Harci helyzetben nincs olyan, hogy "kiskatona". A "kiskatona" az egyszerű, iskolázatlan emberek modorossága ami négy másodperc alatt lekopik róluk, amikor megindul a lövöldözés.

A katonák felnőtt férfiak voltak, a kommunisták fegyveres seregének tagjai. Nem gyerekkatonák, nem kicsik, nem védtelenek, nem gyanútlanok, hanem "kiskatonák". Olyan nincs, hogy valaki beöltözik katonai egyenruhába, fegyvert fog a kezébe, aztán amikor lőnek rá elkezd sírni a szája, hogy ő csak "kiskatona". Mégis hogyan, rájuk "nem ér lőni"? :D Mint az ovi udvarába, hogy "nem ér, nem ér"? :D

arthurthedent 2020.10.24. 19:11:03

@arthurthedent: hanem "kiskatonák".

Természetesen azt akartam írni, hogy "nem kiskatonák" :D

morph on deer 2020.10.24. 19:37:24

@arthurthedent:
“A katonák felnőtt férfiak voltak, a kommunisták fegyveres seregének tagjai.”

Hmm.
Azoknak a felnőtt férfiaknak jónéhánya még húsz éves sem volt.

Nem, ők NEM a kommunisták fegyveres seregének tagjai voltak, hanem a magyar néphadseregnek. Nem volt másik, ugyanis.

Nem saját szabad akaratukból lettek katonák, hanem kötelezően besorozták őket.

“Kiskatonának” az újoncokat nevezték, akik alig néhány hónapja voltak katonák.

Azokról beszéltem, akiket őrszolgálatra vezényeltek a rádióhoz és a pártházhoz, nekik még tűzparancsuk sem volt.

Kiváncsi lennék, hogy róluk mikor lesz megemlékezés. Főleg annak a fényében, hogy az orbán kormány gyönyörűen felújíttatta az “ellenforradalom leverésében hősi halált halt” szovjet KGB-sek síremlékeit, gondosan újrafestve a szövegeket és a vörös csillagokat...

"Örök hála és dicsőség a szovjet hősöknek, akik az 1956 októberi ellenforradalomban életüket áldozták a magyar nép szabadságáért"

Да здравствует...

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:03:39

@ulpius66: Amit Nagy Imréről vélsz azt semmi sem támasztja alá. Sőt épp ellenkezőleg, épphogy gyenge kezű volt és idealista, nem akarta vállalnia forradalom vezetőjének szerepét. Az is naivitás volt, hogy a jugoszláv nagykövetségre menekült, nem mondjuk az osztrák követségre. Azt hitte, hogy a jugoszláv elvtársak, akik a szemében egy alternatív kommunista utat képviseltek, nem fogják kiadni az oroszoknak. A jugóknak pont kapóra jött a dolog, leülhettek az oroszokkal tárgyalni, hogy hagyják őket békén az oroszok.
Nem kommunista forradalom volt, nem is szocialista, hanem spontán. Igaz, hogy a kommunisták voltak még per pillanat a legerősebb párt, de a többi is elkezdte volna már szervezni magát, egy demokratikus választáson nem lehetett volna kommunista abszolút többség.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:09:09

@Ad Dio: Rajkról senki nem gondolja, hogy mártír volt, a kommunizmus áldozata az viszont igaz. Meg kell nézni az életútjukat előítéletek nélkül, Nagy Imre nekem eléggé tisza embernek tűnik.
Mindszenthy éppen hogy hem válllalta a mártírságot, amikor az USA nagykövetségére menekült. Éppen mert nem szent hanem gyarló ember volt, aki sokat szenvedett rákosiék börtönében és nem akart oda visszakerülni, teljesen érthető. Politikusi vénája volt-e azt nem tudom, sőt úgy gondolom, hogy kifejezettten gyenge volt e téren. Mindenesetre nagyon tisztelik a katolikusok, és valószínűleg jogosan.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:11:07

@Sir Gombóc: 1956-ban sem volt egység, hiszen az ávósok nem csatlakoztak, ez igaz. Teljes egység nem volt, max. 99%.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:20:18

@apro_marosan_petergabor: Valamiféle közmegegyezés azért nem ártana, amikor az egyetemi csoporttalállkozón az asztal két végén ülnek a modernisták és a konzervatívok és nem értik egymást (a harmadik csoport, aki nagyon kerüli a politikát, mert tudja hogy gond lesz ha szóba hozza). A konzervatívak is befeszültek, minden csak nyugodt erő nincs, ha valakinek igaza van dolgokban, az nem fogja folyton bizonygatni görcsösen, hanem csak elmondja, hogy mért jó. Pont arról nem beszél senki, hogy a konzervativizmus mért annyira jó, mért vonzó, csak minden másról. Mintha a konzarvtivizmus és a modernitás egymást kizáró lenne, holott egymást kiegészítő dolgokról van szó.

- cigányok felemelése csak munka és tanulás által lehetséges (a segély tönkreteszi őket)
Működik a dolog? Én nem tudom, hogy működik-e és van-e előttük perspektíva a közmunkán kívül.
- a családok támogatása annak fejében, hogy a családok ezért valamit felmutatnak
(adókedvezmény, építési kölcsön -a gyermeknevelés függvényében)
Nem a pénztől és nem a pénzért működik egy család. Vannak ismerőseim 4-5 gyerekkel, akik az induláskor közel zéró állami támagatást kaptak.
- a nemzeti vagyon megőrzése(a bolsevikok hatalomra kerüléskor azonnak privatizálnak...)
+átjátszása egy kiváltságos réteg kezébe.
- Magyarország a magyaroké (nem kell nem európai bevándorlás)
Ezt senki nem vitatta, Orbán fújta fel a problémát.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:25:42

@Andy73: Ez a politikai megosztottság téma egy felmérés eredménye, ott a link, el lehet olvasni. Igaz, hogy nem minden európai országra végezték el, viszont a magyar adat eléggé kiugró, ezért nem túlzás azt mondani, ami mindennapos tapasztalat is, hogy nagy a politikai megosztottság és az utóbbi időkben inkább romlott mint javult.

Más kérdés, hogy az egymással szembeni bizalom szintjében már nem vagyunk az átlagtól elmaradva, a mintaországokról mint a németek vagy finnek már igen. Vannak hozzánk hasonlóan megosztott országok, viszont a megosztottság csökkentése is egy lehetőség lenne a fejlődésre, pl. a szabálykövetés is ide tartozik.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:26:56

@MAXVAL birсaman közíró: Egyenlő súlycsoportú felek ölelgessék egymást, az őszintébb :))

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:36:52

@MAXVAL birсaman közíró: Kíváncsi vagyok, hogy magyarázza ki a Navalnij sztorit az oroszbarát jobboldali radikális média.
www.nytimes.com/2020/10/06/world/europe/navalny-opcw-russia-novichok.html
en.wikipedia.org/wiki/Poisoning_of_Alexei_Navalny

Józan ésszel feltételezhető az orosz titkosszolgálat szerepe a mérgezésben, a nyugati országok vezetői szankciókat követelnek Oroszország ellen.
Ez nem az első eset, az oroszok rendszeresen használják ezt a módszert, l. Szergej és Julia Szkripal, Juscsenko volt ukrán elnök.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 20:38:26

@Tamáspatrik:

Gondold végig teljesen semlegesen! Szerinted elképzelhető, hogy az orosz titkosszolgálat valakit meg akar mérgezni, de képtelen erre? Most komolyan!

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:39:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 1945-47 között elég tűrhető szintű volt a nemzeti egység a kommunista hatalomátvételig, sőt a Horthy korszakban is úgy 1938-ig a zsidótörvényekig. Az már a lakosság eléggé jelentős részét érintette.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:41:23

@MAXVAL birсaman közíró: Meg is mérgezték. Az gáz, hogy a németeknek kellett ezt feltárni.
Nem biztos, hogy titkosszolgálatos mérgezte meg, ez lehet egy eléggé nehezen megfogható, hol a határ, lehetett akár lelkes amatőr is. Kicsit olyan mint az orosz hackerek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 20:42:58

@Tamáspatrik:

Igen, egy titkos orosz méreg, melynek fő sajátossága, hogy ártalmatlan az emberi szervezetre... :-)

Ad Dio 2020.10.24. 20:47:46

@Tamáspatrik:

"Nagy Imre nekem eléggé tisza embernek tűnik."

Gondolod, hogy aki végignézte (hatalmi helyzetből végigasszisztálta) a kommunista hatalomátvételt, a kitelepítéseket, a rákosi terrort, az nevezhető akármilyen szinten is "tiszta embernek"?! Hát számomra még az "ember" is tulzás az ilyen figurára... hacsak nem fűzzük elé azt hogy "gaz" Nagy Imre egy senkiházi érdevezérelt politikus volt, aki rossz lóra tett és ezért az életével fizetett. Más szóval a maga ásta verembe esett bele és ott kitörte a nyakát.

Nekem nincs olyan, hogy "ártatlan idealista" kommunista. Ahogy "ártatlan idealista" náci sincs. Azonak akik akkor éltek, tudniuk kellett, hogy milyen módszerekkel dolgoznak ezek a csoportok. Aki ezeket a módszereket elfogadhatónak tarotta, az erkölcsi hulladék. Előttem Nagy Imre is ilyen.

Tamáspatrik 2020.10.24. 20:50:04

@Visceroid: Ennyire azért ne sajnáltassuk magunkat. Ott vannak a görögök, akik rendesen elhasaltak. Olaszország még mitől működik? Senki sem tudja. A szlovákoknak se jött be az euró, azóta nem nagyon fejlődnek. Tőlünk keletre és délre általában rosszabb a helyzet, és akkor még csak Európáról beszéltünk.
Van egy csomó buborék a gazdaságban, amit mesterségesen tartunk fel, viszont jó hír, hogy a gazdaságunk elég sokoldalú, sok lábon áll. Mindig maradtak lendületes vagy legalább stabil területei, emiatt maradt fenn. Lehet azzal a szemmel is nézni, hogy rendkívül sokféle tehetség, kreativitás van nálunk, ami azért a gazdaságban is valahogyan megjelenik.

Ad Dio 2020.10.24. 20:57:45

@Tamáspatrik:

"Politikusi vénája volt-e azt nem tudom, sőt úgy gondolom, hogy kifejezettten gyenge volt e téren."

Valahogy püspök lett.Már csak ehhez is kellett némi politikusi véna. Hogy jó volte ebben vagy sem, azt én nem tudnám megmondani. Voltak működő és működésképtelen ötletei. De én őt sem tartom emblémának. Apor Vilmos... vagy a napokban elővett Hévey Gyula... ha már valaki ebből a korból.

Tamáspatrik 2020.10.24. 21:02:47

@Ad Dio: Mért tartotta volna elfogadhatónak? Pontosan, hogy küzdött ellene.
Ez egy örök erkölcsi dilemma, hogy mikor jársz el helyesen, ha a rendszeren teljesen kívül maradsz és hírlapárusként tartod fenn magad, vagy ha (igaz, hogy idelista szemlélettel, mert máshogy nem lehet) mégiscsak csatlakozol és belülről próbálsz változtatni rajta? Nagy Imre legalább ezt megpróbálta.
A mérlegnek mindig van két serpenyője, jó és rossz is. Mit kezdel a vállalt hatalommal? Ez is egy fogós kérdés.
Az,hogy valaki kommunista és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve. "Rossz hite van." Nem minden iszlám hívő terrorista, de egy iszlám vezető nyilván nincs abban a helyzetben, hogy egy terroristát elítéljen nyilvánosan, például Iránban. Emiatt nem lehetsz iszlám vezető Iránban, mert legalább hallgatólagosan támogatod a terrorizmust? Az összes iráni iszlám vezető akkor gazember?
Kellett némi vakhit a kommunizmushoz, nem látni milyen szörnyűségeket tesznek. Az elején nem tudod, hogy mért csatlakozol egy hithez vagy szektához és lehet benned egy csomó illúzió. Pl. gondolhatta azt, amit sok más kommunista, hogy a nácik még rosszabbak. Nem ismert egyéb lehetőségeket... Ma szemmel nehéz megítélni, a múlt százd közepén rengeteg szörnyűség történt, az oroszoknál, nálunk is.
Érdekes, hogy Lenint például nem tartják gazembernek a legtöbben (pedig a tettei alapján mai szemmel annak mondanám.) Sztálin már egyértelműbb eset.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:06:47

@MAXVAL birсaman közíró: Miért ne lehetne lehetséges? Betesznek halálos adagot a poharába, de csak pár kortyok iszik. Ennyi.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:08:02

@Ad Dio: "Azonak akik akkor éltek, tudniuk kellett, hogy milyen módszerekkel dolgoznak ezek a csoportok" - egy csomó német sem tudott a haláltáborokról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.24. 21:09:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Mik a fő kritikák Oroszország ellen? Kb. ezek:
- nem hajlandó a nyugatpárti oligarchák elvett vagyonát viasszaadni,
- nem engedi a homoklobbit szabadon garázdálkodni,
- reghisztrálja a külföldi álcivuileket mint külföldi fenntartású szervezeteket,
- nem engedi a vallásgyalázást,
- fellép a terrorizmus ellen kemény kézzel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:09:23

@Tamáspatrik: Én azért nem vagyok ennyire optimista gazdaságilag. Én egy dolgot tartok nagyra, hogy az államadósság nagy része már forintban van.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:11:17

@MAXVAL birсaman közíró: Kifogások?
- szólásszabadság hiánya
- újságírók, politikus megmérgezése, meggyilkolása
- katonai beavatkozások

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:13:44

@MAXVAL birсaman közíró: Ez van a méreggel, ha nem isszák meg. Semmi köze az amatőrséghez.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:15:36

@Tamáspatrik: "Lehet azzal a szemmel is nézni, hogy rendkívül sokféle tehetség, kreativitás van nálunk" - ami tehetség, kreativitás van, az húz el innen a picsába. Az egyik tantárgy országos versenyének első tíz helyezettjéből 9 külföldre ment egyetemre.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.24. 21:26:53

@MAXVAL birсaman közíró: " nem engedi a homoklobbit szabadon garázdálkodni," - miből áll a homoklobbi garázdálkodása? Mert ez csak egy üres frázisnak tűnik.

Ad Dio 2020.10.25. 01:01:27

@Tamáspatrik:

"Az,hogy valaki kommunista és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve."

Ez a mondat így is iaz: az,hogy valaki náci és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 06:16:38

@Ad Dio: Nem éppen, nem vetheted össze a kettőt.

"Nácizmus
Ideológiájának fő jellemzői a pángermán sovinizmus, rasszizmus és antiszemitizmus, kiindulópontja a szociáldarwinizmus volt, az az elképzelés, miszerint az emberi fajok közötti versenyben a legrátermettebbnek kell fennmaradnia, a többieknek pusztulás vagy alávetettség a sorsa. A germánokat, az úgynevezett északi fajt tekintették a legtisztább árja fajnak, amely uralkodásra hivatott. Ezen az alapon úgynevezett népközösség (Volksgemeinschaft) létrehozását tűzték ki célul, amely minden, fajilag megfelelő németet magában foglal, és elutasították a marxista osztályelméletet, ami a különböző társadalmi osztályoknak a nemzeti határokon átnyúló összefogását vallotta. A nácizmus fő ellenfelének a kommunizmust tekintették, de szavakban elutasították a kapitalizmust is, egyfajta harmadik utat hirdetve, de a gyakorlatban határozottan védve a („fajilag” megfelelő kezekben lévő) magántulajdont és a német nagytőke érdekeit."

"A kommunizmus olyan társadalmi formát jelent, hogy a társadalom tagjai szükségleteiknek megfelelően részesednek az anyagi javakból. Ezért csak fikció volt, soha sehol nem valósulhatott meg eddig a világon. Csak szocializmusról lehet beszélni, ahol az emberek a teljesítményük szerint részesülnek az anyagi javakból. A kommunizmus kifejezést a történelem során több, eltérő értelemben használták és használják."

Ad Dio 2020.10.25. 07:39:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Francokat.

A náci ideológia azt jelentette, hogy a "rátermettebb" uralmát a végletekig kiterjessze az alattvalók felett. Amolyan darwin a köbön módra. Egyben rögzítse is a hatalmi helyzetet örökre. Tekintsünk el attól, hogy volt-e a magukról alkotott képnek alapja avagy sem (nem volt).

A kommunista ideológia pedig épp ennek az ellenkezője: a rátermettség végletekig való tagadása, az erőszakos egalitarizmus, amolyan antidarwin módra. A verseny hatalmi szóval való megtiltása, a rátermettebb akadályozása, az érdemek és eredmények láncának összetörése. Mindezt persze úgy, hogy az "egyenlőbbekre" soha ne vonatkozzon mindez. Ennyiben a komcsi náci is egyben.

Mindkét ideológia életidegen, épp ezért mindkettőbe bele van kódolva az, hogy csak erőszakkal lehet fenntartani. A módszereik azonosak, mindkettő diktatórikus és mindkettő számlájára emberek millióinak a halomra gyilkolása írható. A legaljasabb emberi tulajdonságokra építenek: irígység, hatalomvágy, kegyetlenség és végső soron butaság.

Nem ÖSSZEvetem a kettőt, hanem ELvetem őket. Mindkettőt. PONT egyforma mértékben. Ráadásképpen elvtelen senkinek tartom mindazokat, akik bármelyikkel is rokonszenveznek.

Látod: kevéssel is beérném. Nekem társadalmi minimumnak pont megfelelne az, ha ezt mindenki belátná és nem mosdatna senki nagyimréket, lenineket, cheguevarakat vagy épp hitlereket. Egytől egyig aljas gyilkosok, vakhitű vagy épp elvtelen senkik voltak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 08:13:24

@Ad Dio: Igen, bele van mindkettőbe kódolva, csak a kommunizmus elvének ez nem alapvetése.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 08:17:25

@Ad Dio: "Egytől egyig aljas gyilkosok, vakhitű vagy épp elvtelen senkik voltak." - Akkor Gorbacsov is az volt? Horn is? Mindketten belülről bontották le a rendszert. Teng Hsziao Ping? Aki megindította Kínát a gazdasági fejlődés útján, miközben a véres Mao diktatúra és a polgárháború egyik vezető alakja volt?

Ad Dio 2020.10.25. 08:17:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Persze. Ha a rátermettebb önszántából átadja mindenéta hitványabbnak, nem esik bántódása. Persze ennyi erővel az árja sem bántja a selejtet: annyit akar csak, hogy az istenként tisztelje és haja szála sem görbül.

Nemár. Ne mosdassuk a szerecsent.

BÁRHOL csináltak kommunizmus címén BÁRMIT, az véres diktatúra, erőszak, bebörtönzés lett végül "valahogy".

Náci, komcsi egykutya.

Ad Dio 2020.10.25. 08:23:26

Azért szomorú, hogy a baloldali érzelmű emberek még ma is belemennek abba, hogy mosogassák a moshatatlant, mert ezzel hiteltelenné teszik a nácizmus elleni fellépésüket. Ennek a két ordas ideológiának márpedig semmi de semmi keresnivalója az emberek közt. Legalább ennyit megtanulhattunk volna a 20 századból...

Ad Dio 2020.10.25. 08:25:13

@Tamáspatrik:

Én azért ezt a kérdést még egyszer feltenném Neked, mert érdekel, hogy egy értelmiségi figura hogy áll ezzel. Vajon a mondat így is kimondható:

"Az, hogy valaki náci és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve."

?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 08:31:57

@Ad Dio: Nem vagyok hajlandó egyenlőséget tenni két olyan ideológia közé, amelyben az egyik alapvetése az elnyomás, a másiknál az egyenlőség. Az hogy a történelem bebizonyította hogy az egyik gyilkolászásba torkollik eleve, a másik pedig működésképtelensége miatt végződik ugyanúgy, az egy másik dolog.

Tamáspatrik 2020.10.25. 09:07:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Így van, a legtöbb ember bármilyen rendszerben a saját kis buborékjában él, azokat a híreket, amik nem férnek össze a tapasztalataival, egysezrűen nem veszi figyelembe. Például egy gyári segédmunkás elfogadható szinten keresett Rákosi alatt, akkor őt nem érdekelték a kitelepítések. Ez a fajta hírcenzúra még az értelmiségiek között is működik, nem mindig arányos a műveltséggel és a széleslátókörűséggel. Emberi tudat torzításai, nekem bejött a rendszer vagy legalábbis tetszik, akkor másnak is jó kell, hogy legyen, a többi rémhírterjesztés.
Az egyik majom szándékosan süket, a másik nem lát, a harmadik nem beszél. :)

Tamáspatrik 2020.10.25. 09:15:28

@Ad Dio: Ismered a yin-yang szimbólumot, ez az ősi böcsesség azt fejezi ki, hogy még a sötétségben is van egy kis fehér és a fehérben is egy kis fekete. Akár náci, akár sátánista, akár kommunista, nem biztos, hogy mind gazember. Vagy az életének egy adott időpontjában gazember, minimum naiv idióta, a másikban pedig az adott keretek között humánus. Az emberek többsége pedig beáll a sorba, egy német katonatiszt, aki lelöveti a zsidókat, de amikor nem ebben az üzemmódban van, lehet barátságot (volt ilyen film, erre példa).
Azt is figyelembe kell venni, hogy a "passzív rezisztencia"a megszálló hatalommal szemben csak legenda, elméletben létezik, vagy max. pár hónapig. Mindig lesznek, kell hogy legyenek "kollaboránsok", mert az élet nem állhat meg. Hogy konkrétan mit tesz az adott helyzetben azt figyelembe kell venni. Nem szabad egy embert sem megbélyegezni a hite, a csoportja miatt.
A nemzeti szoc is például ősgermán mítoszokon alapult, ha jól tudom, a kommunizmus pedig messianisztikus világnézet...

Ad Dio 2020.10.25. 09:27:48

@Tamáspatrik:

Nem válaszoltál nekem. Kérlek ne bújj ki. Ez egy egyszerű kérdés. Írd le a választ. Ne nekem, magadnak.

"Az, hogy valaki náci és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve."

Megáll ez a mondás? Magadénak érzed?

Ad Dio 2020.10.25. 09:41:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

" az egyik alapvetése az elnyomás, a másiknál az egyenlőség. "

"Proletárdiktatúra" mond valamit a szó? A kommunizmus soha egyetlen pillanatra sem jelentett "egyenlőséget". Csak az elnyomás ideológiai alapja volt más, mint a nácizmus idején.

De még ha azt is jelentett volna, mivel de facto az emberek nem egyformák, a képességeik nem egyenlőek, szükségképpen életidegen, erőszakos rendszer tud csak lenni az, amelyik az érdemektől függetlenül tekint egyenlőnek mindenkit. A meritokrácia, vagyis a tehetségen, tudáson, erőfeszítésen alapuló rendszer az egyetlen, ami természetes, ami az emberi természetre alapul, ami zsarnokság nélkül fennmaradhat.

Mind a kommunizmus, mind a nácizmus ezzel ellentétes formákat képvisel. Ezért egykutya. És nem, nem az van, hogy egyik eleve erőszakos, míg a másik meg csak "véletlenül" meg "így sikerült"... ja. Következő mondás meg az, hogy majd legközelebb jobban csináljuk...

Francokat. Aljas embernyúzó diktatúrákat nem próbálunk magarázni, mentegetni, pláne nem reloadolni.

A náci és a komcsi egykutya fattya. Bárki aki egyik vagy másik rezsimet mosogatja, semmibe veszi azt a végtelen sok szenvedést amit ezek a diktatúrák okoztak. Semmibe veszi a megvert, megerőszakolt, megölt emberek tömegeit, azpk hozzátartozóinak a szenvedését.

Baloldalinak lenni egy dolog. Ahogy jobboldalinak lenni is valid állapot. Szélsőségektől mentesen, demokratikus (többségi akaraton alapuló) játékszabályok mentén. Okés. De aljas embernyúzó diktatúrákkal szemezgetni számomra elfogadhatatlan dolog.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 10:26:04

@Tamáspatrik: És újra ez folyik itt. Közben matyi éppen szétbassza a párperc politika blogot. Kicsit frusztrált vagyok, már ide sem mer jönni. :-((

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.25. 10:27:15

@Ad Dio: A proletárdiktatúra már a kommunizmus megvalósítási kísérlete volt.

Ad Dio 2020.10.25. 11:07:59

@Tamáspatrik:

Az emberek többsége nem jó és nem rossz. A maga javával törődik és megelégszik. Ez minden bizonnyal így van rendjén az átlagjóska szintjén.

De amikor idolokat emelünk, nem az átlagjóskákat keressük, hanem valami (átlag)ember felettit. Valakit, akit ki lehet emelni. Nagyimrék nem ilyen figurák.

Ráadásul nagy különbség van aközött, hogy az átlagjóska nem megy ki tüntetni a kitelepítések ellen, és aközött, hogy hangosan helyesli a dolgot, hovatovább esetleg beköltözik a kitelepített házába, elveszi annak javait.

Akkoriban az átlagjóska nem biztos hogy látta a kommunizmus bestialitását. Ma már a történelmi távlat miatt láthatjuk. És látnunk is kell. Nem azért, hogy halott embereket öncélúan pellengérre állítsunk, hanem azért, hogy idejekorán felismerhessük, hogy hova nem szabad még egyszer eljutnunk..

apro_marosan_petergabor 2020.10.25. 11:20:56

@morph on deer: Tévedsz. Ez nem dömping privatizáció (mint anno), hanem egyedi. Így az ár közelíti az elméleti értéket.

Visceroid 2020.10.25. 12:44:16

@Tamáspatrik: " Olaszország még mitől működik? Senki sem tudja."
Mondjuk attól, hogy az Alpok térségében azért elég komoly gazdasági teljesítmény található.

" A szlovákoknak se jött be az euró, azóta nem nagyon fejlődnek."
Ezt honnan tudod? Ja, mert kicsi a gazdasági növekedésük? Ahogy Németországnak, az USÁnak meg még néhány nagyhatalomnak. Burkina Fasónak meg nagy, mert nekik bőven van honnan feljönni.

" Tőlünk keletre és délre általában rosszabb a helyzet, és akkor még csak Európáról beszéltünk."
Most még. A románok, bolgárok előznek. Illetve sehol nem volt akkora zuhanás mint nálunk, max a szerbeknél, de ők háborúztak.

"Van egy csomó buborék a gazdaságban, amit mesterségesen tartunk fel, viszont jó hír, hogy a gazdaságunk elég sokoldalú, sok lábon áll. "
Ha a beinvitált összeszerelőüzemek meg a stadionok annak számítanak, akkor biztos.

"Lehet azzal a szemmel is nézni, hogy rendkívül sokféle tehetség, kreativitás van nálunk, ami azért a gazdaságban is valahogyan megjelenik. "
....Orbánék pedig ellopják. A leggyengébb deviza a forint és a COVID helyzet miatt csak romlani fog. Mindenben az utolsó helyre kerülünk az Unióban Orbánék miatt.

arthurthedent 2020.10.26. 12:30:07

@MAXVAL birсaman közíró: "Szerinted elképzelhető, hogy az orosz titkosszolgálat valakit meg akar mérgezni, de képtelen erre?"

Igen, nyilván ez lenne az első, amit elk.rtak a ruszkik. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.26. 12:32:35

@arthurthedent:

Ravasz emberek ezek a csúnya oroszok. Direkt ártalmatlan méreggel mérgeznek, így eletrelve a liberálisok figyelmét...

arthurthedent 2020.10.26. 12:35:32

@Tamáspatrik: "Ismered a yin-yang szimbólumot, ez az ősi böcsesség azt fejezi ki, hogy még a sötétségben is van egy kis fehér és a fehérben is egy kis fekete. "

Nem, nem azt fejezi ki.

A yin és yang azt fejezi ki, hogy ami látszólag ellentétes az a valóságban egymást kiegészítő, komplementer, összefüggő, egymástól függő. Köznapi értelemben "ugyanannak az éremnek a két oldala".

Egyébként a fehértben nincs fekete és a feketében nincs fehér, mert az akkor sem nem fehér, sem nem fekete, hanem szürke. ;)

arthurthedent 2020.10.26. 12:36:40

@MAXVAL birсaman közíró: "Ravasz emberek ezek a csúnya oroszok. Direkt ártalmatlan méreggel mérgeznek, így eletrelve a liberálisok figyelmét..."

Vagy... vagy... elk.rták? Nem kicsit, hanem nagyon? :D

arthurthedent 2020.10.26. 12:38:41

@Visceroid: "Most még. A románok, bolgárok előznek. "

A románok annyire előznek, hogy ha ilyen szép GDP növekedést érnek el mint az elmúlt pár évben, akkor pont ott fognak tartani húsz év múlva az egy főre eső GDP értékében, ahol mi álltunk az elmúlt években.

Szép kövér előzés lesz ám ez! :D

arthurthedent 2020.10.26. 12:41:31

@Visceroid: "A leggyengébb deviza a forint"

Ez körülbelül olyan bölcs, mintha azt mondanád, hogy a leggyengébb súly a mikrogramm vagy a leggyengébb idő az ezredmásodperc. :D Merthogy a kilométer meg a tonna mennyivel erősebbek már. :D

arthurthedent 2020.10.26. 12:46:54

@Visceroid: "Ja, mert kicsi a gazdasági növekedésük? Ahogy Németországnak, az USÁnak meg még néhány nagyhatalomnak."

Emlékszem amikor alacsony volt a GDP növekedés, akkor mást sem lehetett hallani mennyire elcseszte az orbán meg hogyan is dönti romba az országot. Aztán amikor magas volt a GDP növekedés, akkor hamar kiderült, hogy milyen baromság már a GDP növekedést összehasonlítani, mennyivel fontosabb, hogy a szegénység milyen szörnyen növekdszik.

Amikor kiderült, hogy csökken a szegénység, akkor hamar kiderült, hogy a kutyát nem érdekli.

Mindig volt valami, ami indokolta a sírást-rívást, az aggódást, a felháborodást. Ha valaki súlyosan aggódni akar vagy sötét jövőt akar vizionálni az mindig megtalálja a megfelelő adatokat ehhez. Most éppen a járvány kezelése az, ami rettenetesen rossz képet mutat. Legalább már nincsenek éhséglázadások ahogyan azt 2011-ben vártuk. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.26. 21:28:07

@arthurthedent: "Amikor kiderült, hogy csökken a szegénység, akkor hamar kiderült, hogy a kutyát nem érdekli." - mikor is csökkent?

Tamáspatrik 2020.10.27. 19:22:51

@Ad Dio: Arra hívtam volna fel a figyelmet, hogy nem igaz az, hogy egy bármilyen mozgalomhoz tartozó emberek között nem midenki bűnös vagy sötét alak. (Még az is kérdéses, hogy milyen mértékben tudjuk megítélni.)

Tamáspatrik 2020.10.27. 19:24:40

@arthurthedent: Nézd meg alaposan a szimbólumot, a fehér térfélen is van egy fekete pötty, ami együtt mozog azzal, miközben az egész forog és egymást kergetik.

Ad Dio 2020.10.27. 19:35:59

@Tamáspatrik:

Napokig érlelted ezt a megnyilatkozást. Ez is beszédes.

Se sajnos nem engedlek el ennyivel.

"Az, hogy valaki náci és ezért utálni, pontosan ugyanaz mintha azért utálnád mert az iszlám vallás híve."

Magadénak vallod vagy sem? Egyszerű kérdés egyszerű válasz. Már senki nem olvassa csak mi ketten ;-).

Ad Dio 2020.10.27. 21:34:11

Hárman... ok... a moderátorok még itt vannak... :)...
süti beállítások módosítása