Ideo-logikák

Ideo-logikák

A politizálás a hatalomvágyunkról kell, hogy szóljon?

2020. november 19. - Tamáspatrik

A tágabb értelmű politizálás, közéleti kérdésekről való beszélgetés a legtöbb esetben sajnálatos módon különféle hatalmi kérdések körül forog, eléggé nyilvánvaló módon.

Árulkodó a stílus

A hatalomvágy mindig erős ragaszkodásként jelenik meg, ilyen jelzők jutnak az ember eszébe, hogy mindenáron, foggal-körömmel, tűzzel-vassal, minden eszközt felhasználva stb. A hatalomvágy mindig valamilyen ösztönös, zsigeri késztetés, ennélfogva hiába keresnénk bennük akár a racionalitást, akár a kifinomult érzelmeket. A brexiterek fő jelmondata annak idején „Take back control”, vegyük vissza az ellenőrzést éppen erről szólt. Az „vírustagadók” is hol tagadják a vírus létét, hol egy nagy láthatatlan ármány részének tekintik, a logikai ellentmondások nem zavarják őket, a koherenciát nem ebben hanem teljesen másban kell keresni. Amíg a kifinomult racionalitáson alapuló tudás terjedése a társadalomban mindig lassú (építkezés jellegű), a durva ösztönös érzelmek sokkal gyorsabbak, mert ősibb és bejáratottabb idegi és hormonális reakciókat követnek. A helyzet igazából pszichológiai segítségért kiállt, rengeteg olyan pszichológus elszánt és összefogott munkájáért, akik ezt a sokfelé népszokássá vált gyűlölködést kezelni tudnák.

Politizálás, mint kivetítés

A rendszertagadó, radikális mozgalmak a saját hatalmi vágyait vetítik rá a hatalmi „status quo” politikai szimbólumaira és vezetőire. Tehát mivel hogy az ellenfél csal, visszaél a fölényével és mindent dominálni akar, ezért számunkra is megengedett mindenféle, kevéssé sportszerű eszköz is. Ebben a történetben a „mi”, azokat jelentik, akik érzelmileg rezonanciát mutatnak, az „ők”pedig mivel láthatatlan, mindig a vezetés mondja meg, hogy az adott helyzetben kiket jelent. Az a baj, hogy amikor az ember belemegy ebbe a játékba, az egy fiziológiás stresszhelyzet, ami nem hagy teret az érzelmeink őszinte felismerésének, még kevésbé a gondolati nyitottságnak. Ördögi kör jön létre ilyenkor, a hatalmi kérdések provokatív jellege képes behúzni az embert.

Mért baj, ha átlagos vagy?

Magyarország egy eléggé átlagos európai ország, vannak a kontinensen keletebbre és délre jóval szegényebbek és rosszabb helyzetben levők is. Ha valaki még alulról is közelíti az átlagot, az már magától értetődően egy szintet jelent, hiszen közel ugyanannyian vannak nálunk gyengébbek mint jobbak. Például a labdarúgás eredményessége, ami mutat némi összefüggést a gazdaság aktuális állapotával, ebben is eléggé átlagosnak mondhatóak vagyunk. Sok pénz ráfordításával sikerült az átlag alatti szintről feljönni a hozzánk hasonló népességű országokhoz, a csehek, osztrákok, szlovákok, svájciak szintjére, megelőzve a görögöket, bolgárokat és szerbeket, de elmaradva a horvátoktól, portugáloktól, belgáktól és hollandoktól. Gazdasági téren is azt lehet mondani rólunk vagy a lengyelekről is, hogy több területen is elég jók vagyunk, de semmiben nem kiemelkedők.

Összefogással pótolni a hiányosságokat?

Kérdés, hogy ez vajon ez lehetséges-e hosszabb távon. A hiányosságaink, amikben átlag alattiak vagyunk, ha ezt azzal akarjuk ellensúlyozni, hogy katonásan „összébb zárjuk a sorainkat”, az egyben azt is jelenti, hogy eltűrjük a tespedést, a tudatlanságot, mert nem igazán akarjuk magunkat belülről fejleszteni. A keményen katonás hatalmi logika egy olyan világban működik jól, ahol az erőforrások szűkösek (igazából ez az alaptétele is). Egyéb esetben szerintem egy civilizációs visszafejlődéshez vezet, a sztereotip harcias reakció nem kreatív. Az érvelés ugyan úgy szól, hogy ki kell küzdenünk „az igazunkat”, utána más világ jön, azonban akinek a harc a lételeme az mindig harcolni fog, nem tud erről az útról letérni.

A nyugati racionalitás számára megdöbbentő

Nem mondom azt, hogy a nyugati racionalitás mindent überel, mert nem léteznek teljesen abszolutizálható értékek, például a szólásszabadságnak is van határa, az egyéni szabadságjogoknak is, a toleranciának stb. bárminek. Egy BBC interjú esetében a riporter gyakorlatilag az EU-n kívülinek mondható, csupán a nyugati racionalitást képviseli, azt a fajta hagyományt, amely egyik fő ága történetesen Angliából ered. Ilyen szemmel nézve megdöbbentő, ahogyan a magyar igazságügyi miniszter folyton mellébeszél, személyeskedik, vagdalkozik, magyarázkodik. Igazából ami előjön az interjúban az csak a jéghegy csúcsa, de jól látszik, hogy a „rule of law” a jog uralmát jelenti nálunk szó szerint sokkal inkább mint jogállamot, a játékot a törvény betűivel, miközben nevetségessé tesszük a törvények eredeti szellemiségét. (Például az milyen dolog, hogy egy civil szervezet „befolyásolhatja a közvéleményt”, hallatlan. Itt például kibújik a szög a zsákból. Ja, "sorosbérenc", ez a magyarázat, hogy is felejthettem el?)

Ha túl sokáig döntögetik, egyszer tényleg leomolhat

A különféle rendszertagadók, rendszerdöntögetők maguk lennének leginkább meglepve és megdöbbenve, ha a rendszer tényleg összedőlne. Sokféle irányból lehet persze döntögetni, akár tudatosan akár tudattalan módon. (A baloldal is lehet sáros e téren.) Az egyik fajta nyilvánvaló veszély az a jobboldali radikalizmus, annyira ókonzervatív, hogy tagadja a felvilágosodás előtti értékeket, számomra egy kicsit a lapos föld hívőket idéző módon. Ami megmarad az valamiféle paraszti-hűbéres jellegű világ, ami ebbe a képbe nem illik bele az felejtős. Mivel nincsenek kérdések csak állítások erről az oldalról, emiatt a valós kommunikációnak gyakorlatilag semmi esélye, legalábbis ezen a síkon. Ami ennél nagyobb baj, hogy ennek a harcnak sajnos sok áldozata van, a közfelfogást is egy olyan irányba tolja, hogy akik kevésbé állíthatóak „csatasorba”, azokról a társadalom hajlamos teljesen lemondani. (L. szociálpolitika illetve annak hiánya.)

Nem a hatalomvágyról kellene, hogy szóljon a politizálás, lehetne teljesen normális, laza beszélgetés is, nem olyan, mint amihez hozzászoktunk, és ami sokak számára a normalitást jelenti.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr2016291802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 04:52:24

Nem csak hatalomvágy feltétlenül, lehet jobbítási szándék is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.20. 06:18:43

A politika a társadalom vezetésének művészete. Benne van a "vezetés" szó, azaz hatalom.

Hatalommentes politika = kb. olyan mint halmentes horgászat. Értelmetlen.

midnight coder 2020.11.20. 08:34:47

Látom_matyi_újra_itt_van_velünk.

midnight coder 2020.11.20. 08:42:45

A_legtöbb_politikus_célja_a_jobbítási_szándék._Hitleré_is_ez_volt._Kérdés,_hogy_ki_mit_ért_"jó"_alatt.

nemecsekerno_007 2020.11.20. 08:42:58

Ennyire jól álltok anyagilag így a covid járvány közepén, hogy filozofálgatásra vetemedtek?! :)))))

midnight coder 2020.11.20. 08:45:06

Amúgy_matyika_tevékenysége_is_a_hatalomról_szól.
A_való_életben_egy_tehetségtelen_segédsenki._Ő_így_kompenzál.

birkamenet 2020.11.20. 09:19:45

orbán politizálása 150%-ban tükrözi a mindenkori elmeállapotát és hogy egy félázsia utolsó sztyeppei maradvány törzsböl sose válik európai civilizált ember. Neki és követöinek a barbárság a genetukájuk.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.11.20. 09:35:56

@midnight coder: Matyit elhagyta a kecskéje. nem bírta tovább elviselni. most az első fázisban van a feldolgozásban, de megakadt. kérlek legyél vele türelmesebb.

felső határ nincs 2020.11.20. 09:49:48

A BBC kepviseli a nyugati racionalitast, ugymint az illegalis migrancsok, a kotelezo kovid-oltas, a zero jelentosegu virus miatti gazdasagi onbedontes vagy a vegtelen szamu genderek vilagat...

Begombaztal, poszter?

midnight coder 2020.11.20. 09:50:22

@birkamenet: Barbárság a genetikában? Nos, akkor mit mondjunk a "jó" indiánok csontjaira épült USA lakóiról? Vagy Pl. a spanyolokról, portugálokról, franciákról, angolokról akik végigrabolták a világot a kontinensek "felfedezése" során? Vagy a németekről a kis Holokausztjukkal? Az osztrákokról, akik Hitlert adták a világnak? A Választott Népről, akiknek papírjuk van arról, hogy már több ezer éve követtek el népirtásokat a mai napig nagy tiszteletben tartott dicső őseik?

midnight coder 2020.11.20. 09:51:33

@felső határ nincs: A vírusnak addig van zéró jelentősége, amíg nem téged visz el. Illetve, az én szempontomból persze akkor is annyi, de szerintem a tiédből már nem annyira.

midnight coder 2020.11.20. 09:53:52

@felső határ nincs: Annyiban persze igazad van, hogy a mai nyugat-európai politizálást racionálisnak nevezni finoman szólva is érdekes.

midnight coder 2020.11.20. 09:54:30

@Emberi Erőforrás: Valamint örök élet és ingyen sör!

ulpius66 2020.11.20. 10:40:42

MINDEN HATALMAT SENKINEK!

ulpius66 2020.11.20. 10:44:26

EGYEBEKBEN ORBÁN REGGELI RÁDIÓ-INTERJÚJÁBAN VOLT EGY JÓ MONDAT:

"Az igazi hősök, azok az egyetemisták, akik részt vesznek, segédkeznek a vírus-szűrésben, és nem az SZFE blokádolói"

FUCKOFFSZFE!

ulpius66 2020.11.20. 10:47:06

A BBC-nek mi köze a magyar EU költségvetés vétóhoz?

Nem volt meg a Brexit?
(egyebekben ez a BBC-s "sztárriporter" is a liberál-fasiszta SoroSS-elvtárs embere....)

Maxim Tsigalko 2020.11.20. 10:48:08

Arról a racionális, nyugati BBC-ről beszélünk, akinek a riportere kvázi a kérdésben kijelentette, hogy vagy Magyarország becsicskul szépen, vagy búcsút inthet az EU-s pénzeknek?

ulpius66 2020.11.20. 10:51:18

Patrik Tamás!

Ez a cikked is KŐKEMÉNY POLITIZÁLÁS!

... ÉS A SAJÁT HATALOMVÁGYADRÓL SZÓL.......BÁRMIBE LE MEREM FOGADNI, TE IS BE AKARSZ LÉPNI AZ "IGAZI" POLITIKUSOK KÖZÉ!!!!
(lásd Kálmán Olga és még sokan mások......)

konrada 2020.11.20. 12:01:17

Á dehogy! Még hogy hatalomvágy??
...hiszen a politikusok ismérve, hogy úgy kell őket kibányászni a libaólból, mert annyira nem akarnak vezetők lenni...
;))

birkamenet 2020.11.20. 12:29:23

@midnight coder:

a te szellemi színvonaladnak böven elég lenne ha az indiánok helyett, saját magaddal és a félázsiai sztyeppei maradvány táboroddal foglalkoznál, na meg a vezéreddel, aki élöben mutatja be nektek marketing magyaroskodó idiótáknak, hogy mi a menete annak, amikor a világ tényleg megutálja a magyarokat:

1. vegyél egy civilizálhatatlan, szélhámos felcsúti diktátort, aki állandóan beszarik a szoba közepére ahova csak vendégségbe hívják.

2. Amikor az összes többi vendég felszólítja, hogy ezt ne tegye már, akkor a sztyeppei maradványa kihirdeti a cabaccság harcot a Soros irányította liberálbolsi vendégsereg ellen és csakazért is szarik még egyet a szoba közepére.

3. Majd hazajön a putrijába a kétmillió mélysötet birkájához és elpanaszolja nekik, hogy a magyar népet szerte a világon támadják és utálják, csak azért mert ö maga egy sikerember aki egy sikerországot kormányoz.

4. A kétmillió mélybarom birka pedig helyesel és vele együtt ordítja, hogy Monnyon le a Soros-migráns-Brüsszel!!!! Na meg a jogállam!!

arthurthedent 2020.11.20. 14:19:32

@birkamenet: "szélhámos felcsúti diktátort,"

A csávó akkora diktátor, hogy épp most hirdetik róla milyen jól meg fogják buktatni a választásokon, mert majd jól nem rá fognak szavazni az emberek a járvány miatt. :D

arthurthedent 2020.11.20. 14:24:34

@birkamenet: "amikor a világ tényleg megutálja a magyarokat:"

Az ország vezetésének nem az a dolga, hogy a világon mindenütt kedveljék. Ha az ország érdekeinek képvilelése azzal jár, hogy a politikai ellenfelek acsarkodnak, rossz hírét keltik, akkor is ki kell állni az érdekeink mellett.

Egyébként meg aki olyan ostoba, hogy a kormány miatt az összes magyart útálja annak amúgy sem szabad adni a szavára.

arthurthedent 2020.11.20. 14:28:35

@birkamenet: "csakazért is szarik még egyet a szoba közepére"

Aki itt a szoba közepére szarik rendszeresen az bizony a bolsevik baloldal. Meg te, aki nem vagy képes elviselni az ellenvéleményt ezért állandóan szoba közepére való szarással példálózol. Demokrácia van, szabadság van, nem mindenkinek kötelező egy véleményen lenni veled, ezt el kellene fogadnod végre.

arthurthedent 2020.11.20. 14:32:40

"ahogyan a magyar igazságügyi miniszter folyton mellébeszél, személyeskedik, vagdalkozik,"

Aha, így tíz év orbángecizés, diktátorozás, hitlerezés, felcsútitörpézés, oligarcházás után ki kell derülnie, hogy bizony a felcsútisuttyó bűnbanda személyeskedik meg vagdalkozik?! Azta!!!

birkamenet 2020.11.20. 14:51:20

@arthurthedent:

kösz a töbszörös visszaigazolást, hogy nem az EU 25 másik tagországa szarik folyamatosan orbán szobájába, hanem fordítva. Már 10 éve.

Ennek következtében a világ már rég a civilizálhatatlan zsebdiktátorral azonosítja a magyar népet. Ja, meg orbán is mindenhol azt hirdeti, hogy ha az ö seggére csapnak rá a szoba közepére szarás után, akkor azzal az egész magyar népet támadták meg!

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.11.20. 14:55:48

@birkamenet: Szerintem ha neked nem áll fel, arról is orbán tehet.

midnight coder 2020.11.20. 15:45:29

@birkamenet: Birkuci, te folyamatosan kevered a liberósbolsevikokat a világgal. Nem, ti nem a világ vagytok, csak egy agyhalott politikai irányzat hívei, akik a mára már a leölt milliók miatt kissé szalonképtelen kommunizmust próbálják liberális köntösbe bújtatni. Csak hát, mivel a liberalizmus és a kommunizmus alapvetően tűz és víz, így folyton kibújik az a bizonyos bolsevik szög a zsákból, amire fel akartátok akasztani a kulákokat. Mint ahogy ez esetben is tette.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:41:25

@midnight coder: Nincs. Látnám ha a bloggazda törölt volna valamit. Pedig amikor megláttam a cím lapon a blogot, ezerrel robogtam, hátha matyi akad horogra. De már ide sem meri dugni a pofáját. :-((

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:42:31

@nemecsekerno_007: Nekem speciel olyan állásom lett, hogy beszarás magas a fizum, mindezt homofiszban. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:44:29

@midnight coder: Pontosan. matyi kompenzál. Mint megtudtam a SZATI-ból úgy kirúgták egy év múlva, hogy csak recsegett. Az informatikai laborban azóta is kitör a viharos röhögés ha felmerül a neve.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:49:17

@Emberi Erőforrás: Sajnos a történelem valóban nem a hatalomvágy mentes politizálásról szól.

Andy73 2020.11.20. 16:49:23

"Árulkodó a stílus."
Igen, és ez a blogokra is igaz. A cikk címe egy kérdés, de bennem is felmerült egy, már régóta. Miért szeded az írásaidat végig vastag/félkövér betűvel? Nem tudod, hogy az csak a kiemelés eszköze? Vagy gondolod, hogy minden betúd annyira fontos? Ez csak ennél a blognál van így, de eléggé zavaró.
Ha rendes lesz a stílus/ formátum, akkor szívesebben elolvasnám, és talán a tartalmat is kommentálnám.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:51:22

Az én politikai programom - hatalomvágy mentes- örök élet , ingyen sör, világbéke, ingyen wifi, matyimentes net !

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 16:59:42

@ulpius66: Azért mert valaki véleményt ír a politizálásról, az még nem politizálás. Ha írok egy cikket a holdfényről, akkor rögtön csillagász vagyok? Vagy ha hülyének nézlek - jogosan- akkor rögtön pszichiáter?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 17:01:12

@birkamenet: az éjszakai kódoló nem fideszes, csak a másik oldalt is utálja.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 17:03:28

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! : Bocsi, de Orbánra nekem sem áll fel. Neked lehet, de akkor egy pszichiáterrel kellene beszélned! :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.20. 17:04:28

@midnight coder: " szalonképtelen kommunizmust próbálják liberális köntösbe bújtatni." - na ezt magyarázd már meg!

midnight coder 2020.11.20. 17:55:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "na ezt magyarázd már meg"
Valamikor, réges-régen, mikor bilincs volt a szovjet népen - azaz 68 környékén és még utána is - a világ nyugati felén egy egész rakás emberke hitte el, hogy a kommunizmus egy fasza dolog. Az olaszoknál még a gengszterváltás után is ültek olyan kommunisták a parlamentben, akik szerint az 56-os beavatkozás jó ötlet volt. Azonban, mivel mára már ha nem is annyira széles körben, de közismert, hogy a komcsik anno legyilkoltak pár Holocaustra való civilt, így a "progresszív" erőket ma már leginkább zöld vagy liberális címke alatt találod.

midnight coder 2020.11.20. 18:55:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az ideológiák változnak. Főleg baloldalon. Ma már elég nehéz lenne egy hívő komcsinak gyárakban gürcölő munkásosztályt találnia Nyugat-Európában. A sztrájk lehetőségei is korlátozottak a globális világban, ergo a küldetéstudatos világmegváltóknak más terepet kell találniuk a világmegváltásra. Aki ma 68-ban komcsi, az ma BLM aktivista. De igazából a lényeg nemigen változik: a baloldal így vagy úgy, maga a vegytiszta antiliberalizmus. A baloldali világban az ember nem individum hanem egy csavar a gépezetben, hatalom és főleg felelősség nélkül. Felelőssége csak a társadalomnak van, hatalma pedig csak azoknak, aki az egészet mozgatják.

nemecsekerno_007 2020.11.20. 19:39:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Csak nem lettél hivatásos Brendel-irtó?!? :)))))

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:32:25

@midnight coder: Vagy mit mondjunk a homo sapiensről, amely eltörölte Európában a Homo Neanderthalist?

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:34:12

@midnight coder: A racionalizmus bölcsője Anglia volt, talán még Németalföld és Franciaország, tőlük vette át mindenki. Addig a puszta istenhitnél tovább nem jutottak. A mai technikai civilizációban fejlődésében a nyugati racionalizmus vastagon benne van.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:36:52

@ulpius66: A briteknek nagyjából mindegy, hogy mi lesz az EU sorsa. A BBC brexit ellenes volt inkább, de nem folytatott erős kampányt. Ily módon a BBC elég objektív. Mindig is erről volt híres, törekedett a pártatlanságra. Liberális értékrendje persze van neki, de valamilyen értékrendje mindenkinek van.
Ha egy világos egyszerű kérdésre nem tudsz egyszerű választ adni, hanem két percig hadoválsz a la Varga Judit az bizony égő.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:37:53

@arthurthedent: Nálunk ez a vagdalkozás már megszokott, tőlünk nyugatra a nagy médiumokban viszont szalonképtelen.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:38:34

@felső határ nincs: Az EU egy kész armageddon, csoda hogy még élünk.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:40:19

@birkamenet: Az egyik hsz. túlzásokba esett, durva volt emiatt töröltem. Viszont azzal egyetértek, hogy V.J. nem az igazságügy miniszter szerepét játssza, hanem valami egészen mást.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:41:51

@Andy73: Lehet, hogy a szememmel van baj, mert nem látom rendesen a vékony betűt, próbálkoztam többféle stílussal, de olyan silányul nézett ki, kevéssé olvashatónak. Jogos kritika, próbálkozom tovább.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:45:17

@midnight coder: Ez durva volt, mi köze van a mostani zöldnek ahhoz, hogy régebben kik voltak a kommunisták? Ez olyan, amikor a franciának beolvasnak, hogy micsoda gyarmattartó, holott a mostani generációk életében nem volt már gyarmatosítás.
Ez is durva, hogy "több holokausztnyi", micsoda mérték ez már? Egyrészt ízléstelen, másrészt több nagy népességű országban, tovább volt kommunizmus mint fasizmus. Ennyi.

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:47:28

@midnight coder: Orbán és csapata vajon nem küldetéses világmegváltó, vagy nem annak hiszi magát? " A baloldali világban az ember nem individum hanem egy csavar a gépezetben, hatalom és főleg felelősség nélkül." Ez a jellemzés pontosan illik a NER rendszerére is.
Szélsőbal és szélsőjobb oldalon is tombol az ideológiai alapú szemlélet. Amikor valaki ideológiával vádol másokat, anélkül, hogy arra nyomós alapja lenne ráadásul, az nagyon gyanús. V.J. minden második mondatában benne van....

Tamáspatrik 2020.11.20. 21:48:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A Matyi-vírus kiirtása láthatóan ismét sikeres volt, köszi.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.21. 07:21:04

@Tamáspatrik: Itt már igazából nem is próbálkozik. :-(( Pedig egy kis szórakozás nekem is járna!

0dzsud0 2020.11.21. 08:25:13

@Rodney_2: birkamenet sajnos iszonyat nagy fogyatékos valóban :(

MEDVE1978 2020.11.21. 14:07:46

@Tamáspatrik: OFF. A homo sapiens kiirtotta a neandervölgyieket narratívát már részben meghaladták. Az éghajlatváltozás és a genetikai beolvadás is segítette az eltűnésüket. Magyarul, adott volt egy neandervölgyi példány, aki összejött egy homo sapienssel. Mivel a neandervölgyiek kis közösségekben éltek, ezért náluk ugye a létrejött hibrid újra neandervölgyivel tudott összejönni. Ez a génfrissítés viszont nem volt elég ahhoz, hogy a neandervölgyi közösség belterjességének eléggé ellenhasson. Ha viszont a nagyobb közösségekben élő és mobilabb homo sapiensek közé került általában az utódai beolvadtak, a neandervölgyi jellegzetességek döntő része kiszelektálódott (recesszív lett) az utódaiban. Az európai emberek DNS-ben egyébként ugye még mindig van azonosíthatóan egy kevés neandervölgyi.
Tehát nem úgy kell elképzelni, hogy a gonosz homo sapiens nagyban levadássza és kiirtja őket, hanem úgy, hogy a neandervölgyiek visszavonultan, kis közösségben élnek a hegyekben és egymás között szaporodnak, egyre életképtelenebb utódokat létrehozva, végül pedig betegségekben elpusztulva.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.21. 16:41:07

@MEDVE1978: Ez nem így van. Még előfordulnak. Itt van például matyi.

MEDVE1978 2020.11.21. 17:03:55

Természetesen egy ősi kérdésre vezethető vissza az egész: a cél szentesíti-e az eszközt. Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc is alapvetően azt akarja, hogy Magyarország fejlődjön és jólétben éljen. A különbség az odavezető útban van: Gyurcsány anno egy liberális, kisebbségekkel toleráns társadalomban, aufklerista módon, egyáltalán nem törődve a haza, nemzet stb. toposzokkal és persze úgy, hogy azért neki meg a köreinek is leessen valami. De nagy részben átláthatóan és a nyugatnak "lefeküdve", tehát, úgy, hogy a külföldi nyugodtan vigye a pénzt, piacot, bármit, csurranjon és cseppenjen azért a haveroknak. Orbán ehelyett egy nemzeti narratívájú, kevésbé toleráns társadalomban, a hagyományokra és az ösztönökre építve, úgy, hogy a nemzet és az ő burzsoáziája legyen mindenek előtt, elsődleges legyen a magyar tőkés, a külföldivel szemben. És persze legyen politikailag megbízható.

Mindketten a hatalmat akarták, eléggé minden áron és szerintem mindketten a cél szentesíti az eszközt elv alapján. Orbán ezt aztán tökéletesítette is, teljesen meg van győződve arról, hogy amit csinál az a magyar nemzet érdeke, ő és a haverok csak a szükséges pénzeket teszik zsebre. Így ezt a rendszer részének, ezáltal legitimnek tekinti.

A tragédia az egészben a ló másik oldala, amire Orbán egyre inkább átesik. Nekem is felfordult a gyomrom, amikor GYF Trianonra koccintott valami román emberrel és azért is, mert gyakorlatilag a franciák segge már nagyon fényes volt a nyelvétől. Ebből estünk át az állandó ellenség kategóriába Orbánnal, aki szinte keresi, hogy hol lehet újra "gonosz", hol lehet új konfliktust nyitni.

Holott nagyon szükség van egy ellensúlyra a német-francia tengelyhez is, mert az ő elképzelésük Európáról nagyon nem a dél- vagy kelet-európai népek elképzelése. Legyen szó akár migrációról, akár a feminizmus és genderbaromkodás túlkapásairól, akár külpolitikáról. Orbán és a V4-ek próbálnak sok kérdésben egy ilyen ellensúlyt nyújtani, a probléma az, hogy Orbán állandó gonosz státusza gyakorlatilag ront az ilyen kezdeményezéseken.

nemecsekerno_007 2020.11.21. 17:10:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egyoldalú függőség, az se jó. Ha hirtelen, valami csoda folytán normális lenne, megszűnne a munkád :))))

Bayaz 2020.11.22. 15:06:56

Tipikus balos, magát objektívnek álcázó eszmefuttatás.
Egyből - bármiféle alap nélkül - hatalomvágyat tulajdonít a brexitereknek és a "vírustagadóknak".

Utóbbiaknak pont nem hatalomvágya van, hanem az ellenkezője, ha feltűnt volna: azt szeretnék, ha nem szólnának bele felülről az életükbe maszkviseléssel, kijárási tilalommal és még ezernyi törvénnyel, hanem ők irányíthatnák a SAJÁT életüket!
Persze lehet vitatni, hogy ezekre szükség van-e vagy nem, de azt állítani, hogy hatalomvágyuk lenne, egész egyszerűen nevetséges hazugság.

"Például a labdarúgás eredményessége, ami mutat némi összefüggést a gazdaság aktuális állapotával, ebben is eléggé átlagosnak mondhatóak vagyunk. "
Tényleg, basszus? Ezt a kibaszott baromságot honnan veszed, ember? A kelet-európai országok nem azért gyengébbek jellemzően fociban, mint a nyugatiak, mert szegényebbek, hanem mert kisebbek, illetve 1-2 országban nincs is focihagyomány.

"Egy BBC interjú esetében a riporter gyakorlatilag az EU-n kívülinek mondható, csupán a nyugati racionalitást képviseli, azt a fajta hagyományt, amely egyik fő ága történetesen Angliából ered. Ilyen szemmel nézve megdöbbentő, ahogyan a magyar igazságügyi miniszter folyton mellébeszél, személyeskedik, vagdalkozik, magyarázkodik. Igazából ami előjön az interjúban az csak a jéghegy csúcsa, de jól látszik, hogy a „rule of law” a jog uralmát jelenti nálunk szó szerint sokkal inkább mint jogállamot, a játékot a törvény betűivel, miközben nevetségessé tesszük a törvények eredeti szellemiségét. (Például az milyen dolog, hogy egy civil szervezet „befolyásolhatja a közvéleményt”, hallatlan. Itt például kibújik a szög a zsákból. Ja, "sorosbérenc", ez a magyarázat, hogy is felejthettem el?)"

Ugyanazt az interjút néztük? Nekem úgy tűnt, hogy Varga Judit a legtöbb témában leiskolázta a riportert, nem is feltétlenül azért, mert minden témában igaza lenne, hanem azért, mert tájékozottabb volt nála és nagyon gyorsan tud reagálni.
Megdöbbentő, hogy mellébeszélt és vagdalkozott? Ami azt illeti, alapvetően nem beszélt mellé. Ha olyan interjúra vagy kíváncsi, ahol egy politikus mellébeszél, akkor inkább Corbyn 2019-es választás előtti interjúját ajánlanám: www.youtube.com/watch?v=Cqdk2HrHIr4
Na EZ a tényleg megdöbbentő méretű mellébeszélés és irracionalitás!

Inkább a riporter volt az akire azt lehetne mondani hogy 'mellébeszélt' (bár ezt talán nem rónám fel neki, mert ő kérdez), mert az utolsó kérdése lényegében arról szólt, hogy miért nem enged a kormány a zsarolásnak.

Egy 'civil szervezet' szerinted nem befolyásolhatja a közvéleményt? Majdanról hallottál, az arab 'színes forradalmakról' hallottál? Na azokat mind ilyen civil szervezetek segítségével (együttműködve az amerikai titkosszolgálatokkal) hajtották végre!
Orbán feltehetőleg ezt szeretné elkerülni, ezért próbál ellenük tenni, az más kérdés, hogy ezt az EU-s bíróság esetleg elkaszálja, de akkor vissza is vonják a törvényt.

Biztos, hogy a "rendszertagadóknak" szól elsősorban hatalomvágyról a választás?
Az USA-t elnézve nagyon úgy tűnik, hogy nem: amikor egy kvázi outsider jelölt (Trump) került hatalomra, az establishment (a 'rendszer') nagy része (neokonok, katonai-ipari komplexum, demokraták, CIA, magas rangú köztisztviselők és média nagy része) mindent megtett, hogy ellehetetlenítsék őt, csökkentsék a legitimitását és teljesen megalapozatlanul megvádolták az oroszokkal való összejátszással.
Mindezt azért tették, mert elvesztették a HATALMUK jelentős részét.

Egy kicsit kettős mércét érzek nálad, barátom.

Billy Hill 2020.11.22. 16:04:53

@MEDVE1978: (A románokkal pezsgőzős és frankofon az a Megyó volt...)

Tamáspatrik 2020.11.22. 17:56:18

@MEDVE1978: Valahogy úgy, mint ami az indiánokkal történt a fehér ember megjelenésekor az amerikai kontinensen. Rezervátumokban ma is fennmaradtak illetve génkészletük beolvadt.
Úgy tűnik, hogy specializáliabb körülméyn ek között voltak csak előnyben a homo sapienshez képest a neandervölgyiek, a mi alkalmazkodóképességünk széleskörűbb volt, ez hosszabb távon eldöntötte a dolgot. Hosszabb távon, hiszen sok ezer évről beszélünk.

Tamáspatrik 2020.11.22. 17:58:42

@MEDVE1978: Nem tudom, mért kell Gyurcsánt most felhozni, az ő szerepe vagy Dobrev Klárár egy koalcíióban nem lenne meghatározó, mert szélsőséges. A leírtakkal egyébként egyetértek, de ENNYIRE a magyar politika nem kétpólusú, sőt ennek a szemléletnek az elterjedéséért a Fidesz propagandát okolom.

Tamáspatrik 2020.11.22. 18:10:15

@Bayaz: "ha nem szólnának bele felülről az életükbe maszkviseléssel, kijárási tilalommal és még ezernyi törvénnyel, hanem ők irányíthatnák a SAJÁT életüket!" Ez HATALOM, semmi más, ha ki irányít én vagy te az pont hatalmi kérdés, akárhogy szépítgejtük. Ez a hatalom maga. Ki irányít és ki engedelmeskedik.

Hollandia, Belgium, Porgulália ugyanakkora mint Magyrország népességszámát tekintve. Focihagyomány csak nálunk volt ezek közül, ha a múlt század közepéig visszamegyünk. A hollandoknál és a belgáknál sok pénz is van. MINDENKI tudja, hogy a foci és a rendelkezésre álló pénz között van való összefüggés, méghozzá abszolút értelemben is (nem egy főre vetítve).

Interjú: Ha te az társadnak így elkezdesz magyarázkodni, mint a Varga Judit, vagy munkahelyen a főnöködnek, akkor az elég ház. Világos kérdésre világos válasz. Pl. hogy vannak Sorossal szemben fenntartásaink, de a jogállamiság nálunk nincs veszélyben, ezért meg ezért. Nem azt, hogy mi az ajogállam? Mi az, hogy munkahelyi feladat, így is nézhetjük vagy úgy, nem is kerek, hanem kocka. Nevetséges.
"
Egy 'civil szervezet' szerinted nem befolyásolhatja a közvéleményt?"
Úristen, milyen alternatív történelment hallgatsz. Ukrajnát az USA nem támogata eléggé, nem avatkozott be Kelet-Ukrajnában (mert nem akart még nagyobb konfliktust). Ez olyan, mint amikor az oroszok azt mondták, hogy nálunk '56-ot felorgató fasiszták szervezték, az arab tavaszra is ez áll.
Mindenki befolyásolja a közvéleményt, te is befolyásolod és én is. Egy kormánynak ettől még nem kellene besz@rni. Persze ha kollektív agymosást végez a kormány mint nálunk vagy az oroszoknál, akkor a civilek zavaróak.
Trump nagyon szépen összejátszott az USA elit tagjaival, szavakban talán ellenük volt, de a gyakorlatban semmit nem tett, amivel korlátozhatta volna az energialobbit, a fegyverlobbit, a pénzügyi lobbikat vagy a tech cégek működését sem korlátozta. Nem tudom, hogy képtelen volt erre vagy csupán nem elég tehetséges, a jó szándéka ellenére.

Bayaz 2020.11.23. 02:56:16

@Tamáspatrik: "Ez HATALOM, semmi más, ha ki irányít én vagy te az pont hatalmi kérdés, akárhogy szépítgejtük. Ez a hatalom maga. Ki irányít és ki engedelmeskedik."
Szóval szerinted nekem hatalomvágyam van, ha nem szeretném, hogy kötelezzenek arra, hogy maszkot viseljek és szeretnék eseténként kimenni az utcára??? Te alapos agymosást kaphattál.

"Interjú: Ha te az társadnak így elkezdesz magyarázkodni, mint a Varga Judit, vagy munkahelyen a főnöködnek, akkor az elég ház. Világos kérdésre világos válasz. Pl. hogy vannak Sorossal szemben fenntartásaink, de a jogállamiság nálunk nincs veszélyben, ezért meg ezért. Nem azt, hogy mi az ajogállam? Mi az, hogy munkahelyi feladat, így is nézhetjük vagy úgy, nem is kerek, hanem kocka. Nevetséges."
Nagyjából semmilyen politikus nem válaszol világosan, mert akkor nem jutott volna idáig, erre rájöhettél volna. De ha mondjuk összehasonlítod ezt az általam linkelt Corbyn-interjúval, akkor azt fogod látni, hogy Varga Judit meglepően világosan és őszintén válaszol, nem kerülgeti a forró kását.
A jogállamisági vizsgálattal épp az a probléma, hogy nincsen tisztán definiálva, milyen feltételei vannak a jogállamiságnak, illetve hogy magáról a büntetésről egy politikai testület (az EP) szavaz, nem pedig egy (elvileg független) bíróság dönt.

"Úristen, milyen alternatív történelment hallgatsz. Ukrajnát az USA nem támogata eléggé,"
Tényleg? Én most nem a krími megszállásról beszélek, hanem a narancsos forradalomról és a Majdanról, ezek voltak azok, amelyeket az USA titkosszolgálata és a külföldi civil szervezetek szítottak, és ami után Ukrajna elvileg csatlakozni akart az euroatlanti szövetséghez - ezekre volt a válasz a krími megszállás.
Na meg ehhez hozzávehetném nagyjából az ÖSSZES színes forradalmat, mindegyik hasonló recept szerint zajlott, és mindegyiknek az eredménye káosz és szegénység lett.

Nevetséges ezt 56'-hoz hasonlítani (egy tipikus érvelési hiba), hiszen azt tényszerűen nem befolyásolhatta az USA a vasfüggöny miatt, nem voltak itt amerikai 'civil szervezetek' és így tovább. De egyébként manapság már eléggé kiderült az, hogy az USA (konkrétan a CIA) hogyan buktatta meg a neki nem tetsző (akkor éppen kommunista és baloldali) rezsimeket (főleg Latin-Amerikában, de pl. Irán is) 40-70 éve, szóval ne tégy úgy, mintha ez nem létezne.

Szerinted ugyanolyan a befolyása egy rakat civil szervezetnek, amelyek jó kapcsolatban állnak az ellenzéki sajtóval, és van egy tervük forradalom esetére, mint nekem vagy neked? Egyáltalán nem.
Trump semmit nem tett? Hát mondjuk tényleg érhetett volna el többet, ha okosabb, de nehéz bármit tenned, amikor szinte mindenki ellened van.
süti beállítások módosítása