Ideo-logikák

Ideo-logikák

Belorusz úton járunk?

2022. január 13. - Tamáspatrik

Meglehetősen irracionális társadalmi rendszer épül ki nálunk. A kormány élelmiszerár stopja az önkény nyilvánvaló jeleit mutatja, és sok sebből vérzik.

1.Nem olyanok hozták a rendeletet, akik járnak bevásárolni

Én pedig szoktam járni, minthogy más családtagokkal szemben jelenleg nincsenek derékproblémáim, és ezúton szeretném az illetékeseket tájékoztatni, hogy mostanában a megemelt nyugdíjaknak, extra prémiumoknak és várhatóan befolyó pénzeknek köszönhetően a leggyakrabban fogyasztott húsok nagy többsége nem marad a hűtőpultokban vásárlóerő hiányában, annyira nem, hogy sok esetben nem is győzik az árufeltöltők és a beszállítók, a készletek hamar lefogynak. A „nép” most sem éhezik, akinek pedig nem volt pénze csirkemellre vagy sertéscombra, annak ezután se lesz. Következő lépésként talán egy exportstop jön majd? Lassan tengeri kígyóvá fog dagadni a sok piaci korlátozás, egyik rendelet szüli majd a másikat.

2.Leginkább csak a tej árplafon tűnik értelmesnek

A cukor, olaj és a liszt túlzott fogyasztása éppen hogy nép egészségügyi probléma, mivel ezekből készülnek a különféle„kalóriabombák”. Az elhízottság a jövedelmi piramis alsó szintjein a legnagyobb mértékű. Másrészt úgy tűnik, mintha feltalálták volna azt a csirkét, amelyiknek csak melle van (na esetleg még „farháta”), valamint azt a malacot, amelyiknek csak combja van. A tej az, aminek a fogyasztása a laktózra érzékenyek kivételével leginkább egészségesnek mondható, bár környezetvédelmi szempontból még ez is vitatott. A kormány még abban él, hogy az emberek éheznek, holott inkább az a baj, hogy sokan túltápláltak és a „minőségi éhezés” esetéről van szó, amikor a táplálék nem elég változatos: nem tartalmaz elég zöldséget, gyümölcsöt, olajos magvakat, teljes kiőrlésű termékeket. Aki eddig is különféle „gyorskajákat” fogyasztott, az most sem fog hirtelen rászokni a főzésre amiatt, hogy az alapanyagok egy része 10%-kal olcsóbb lett. Ki kell majd találni, hogy a parizer is olcsóbb legyen, meg a májkrém, meg a szalonna és a hagyma, meg még mit tudom én. Na és mi a helyzet azzal a sok közeli lejáratú élelmiszerrel, amit a rászorulók elvileg ingyen megkapnak majd? (Hiszem, ha akarom.)

3.Nagy kapufát lőttek most

Enni és enni, aktív kikapcsolódás és minőségi időtöltés helyett (SZÉP kártya), inkább még több élelmiszert venni. A régi szocializmusra hasonlít a helyzet, amikor mindent naturáliákban mértek, az egy borzasztó materiális társadalom volt egyébként. Mennyi vasat gyártottunk, mennyi krumpli termett, mennyi volt az egy főre jutó húsfogyasztás. (A vegetariánus étrend például ismeretlen volt.) Ezekben tudtunk csak versenyezni a „nyugattal”. Az árstop jelenleg minimális költségmegtakarítást hoz, de ha az árak elszaladnak, akkor előre tudni lehet, hogy melyik 6-7 termékért fogják ölni egymást a vásárlók.

4.A választásokig vagy tovább?

Megmondom, hogy született ez a rendelet: a Nr.1. elvtárs kitalált valamit még mielőtt egyeztetett volna szakmailag, ami viszont kellően homályos és nehezen érthető . (Mi a bázis, amihez mérik?) Most majd az apparátus kiizadja majd egy-két nap alatt, hogyan lehet a „vezér” szavait valamiféle értelmes rendeletté tenni. Nem hiszek abban, hogy a választás után ezeket az intézkedéseket (benzinárstop, kamatstop) egyszerűen vissza lehetne vonni. A szabályozás mindig újabb szabályozásokat szül, államunk vezetése továbbra is nagyon-nagyon akar majd kormányozni, nem lehet letérni erről a belorusz útról vagy NDK-s útról, ami az igénytelenségnek, egyhangúságnak, középszerű biztonsági játékosoknak és egyen-katonáknak kedvez, és ahonnan az állam vasmarka elől mindenki elmenekül, akinek van erre lehetősége, és aki képes rá. Befektetők és állampolgárok egyaránt. Ugyanis egy diktatúrában az állam mondja meg, hogy mi mennyit ér és ki mennyit ér.

Ha tévednék mindebben, akkor ezt a cikket nagyon szívesen egy mozdulattal törölni fogom.

A bejegyzés trackback címe:

https://ideo-logic.blog.hu/api/trackback/id/tr3316812464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2022.01.13. 22:01:51

Remélem nem eszkalálódik tovább ez az őrület, mert akkor újra lesz krumplijegy,

kunzoo 2022.01.13. 22:33:11

@pincébezuhanási tudományok doktora:
Jegy lesz, az a kérdés krumpli lesz-e. Ugyanis Nemetországban, Benelux államokban elrohadt, nálunk kiszáradt. A nyugati krumpli nem jól tarolható a sok víz miatt, a magyar meg kevés.

ulpius66 2022.01.13. 23:00:03

Patrik Tamás!

Hát te aztán jól benyelted ezt az "élelmiszerár-stopot".....

Ez semmi, de semmi másról nem szól, mint arról, hogy a ballibsi megmondóemberkéknek - politikusok, firkászok, blogírók, stb - 2-3 napig legyen mit rágniuk......

Ha még nem tűnt volna fel...... szólok!

Orbán heti kétszer jól beetet benneteket..... és ti jól benyaljátok ezt az elétek vetett csontot!

TOVÁBBI JÓ CSONTRÁGÁST!!!!!!
(remélem e témában még születik úgy 560 ballibsi blogbejegyzés.......)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 08:00:29

Jó lenne a belarusz út, de sajnos még nem járunk rajta.

kunzoo 2022.01.14. 09:13:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Aha, persze.
Felhívnám a figyelmedet arra hogy ki vagy:
Kozmopolita vagy, egy EU ország polgáraként egy másik EU országban dolgozol egy multinacionális vállalatnál. Más nemzetisegű ember a párod, gyerekeid nyilván kettős identitasúak. Ahogy te is az vagy.
Emiatt kissé nevetséges ez a nagy antiliberális, antiglobalista, kapitalistaellenes alapállásod.
Lehet ezt az állaspontot őszintén képviselni, de ehhez itthon kéne élni, max egy székely lányt elvenni, a földből élni, esetles szőlőből. Sajtműhelyet nyitni, egyebek.
A te múltad, nevelkedésed, lakhelyed, munkahelyed teljesen éles ellentétben áll azzal amit te másoktól es a világtól elvársz. Ez nyilván frusztrációt okoz nálad de ez van. Ezzel érdemes lenne szembenézned mert az életmódod ezen az alapon sokkal "libsibolsibb" mint azoké akiken ezt számonkéred.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 09:33:55

@kunzoo:

Ilyen a rendszer, ebben élek, de attól még gyűlölöm.

Mi köze az eszmének a nemzetiséghez? Semmi.

Alacsonyrangú alkalmazott vagyok a multinál, tőlem semmi se függ.

midnightcoder2 2022.01.14. 10:08:21

1. Ez nem is neked szól, hanem a csóróknak.
2. A cukor, olaj, liszt, hús az alapvetõ élelmiszerek. A chia mag ára nem azt a kört érinti, akinek a napi kalóriafedezet biztosítása a legfõbb gondja.
3. Ebbõl a szempontból faszább is volt a szocializmusban élni. Igaz, a nagyapám nem élt 100 évig csak 90-ig. De majd a chia magtól, a veganizmustól és a napi 5 óra sportolástól a mai generációk biztosan elélnek majd 150 évig is. Kérdés csak, hogy minek.
4. Ez már jogosabb kérdés.

kunzoo 2022.01.14. 11:23:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Jajj persze, multis melón kívül nincs más a földön mi? Sem állami sem egészségügyi, sem művelődés területén ugye?
Kényelmesen elvagy ebben a rendszerben, viszonylag jó fizetésért kevés munka. Ha annyira utálnád, mashol dolgoznál.

Boldeone2 2022.01.14. 11:46:10

Meglehetősen irracionális társadalmi rendszer épül ki nálunk."
- Idén , ez a kulcsmondat, de mikor is volt racionális a magyar társadalom ? A Horthy - rendszer ès a Kádár-rendszer is illúziókra èpült, ahogy az Orbán- rendszer. Ennek az intèzkedèsnek semmi èrtelme, mindössze annyi , mutatja az embereknek: a kormány dolgozik , sőt, kèpes megváltoztatni a piac törvènyeit is.
A piac viszont alkalmazkodik: a hatósági áras termèkeknèl - ahol lesz relevanciája - a kereskedő kevesebbet rendel , ahol nincs , abból többet , az árát pedig megemeli. A kisebb láncok ,ahol kevèsbè lehet trükközni , addig nem rendelnek mennyisèget , amíg egy termèket nem tudnak rentábilis módon forgalmazni
Vègső soron , a covid - miatti áruhiány fokozódni fog , a "piac" pedig győzni fog , mèg magasabb árak lehetnek hosszú távon
A választások után egyszerre fognak a populizmus következmènyei a polgárokra szakadni, bár az irracionális társadalmakban mindent ki tud magyarázni a regnáló hatalom ,èppen ezèrt uralkodnak èvtizedekig a rezsimek

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 12:36:45

@kunzoo:

Eleve utálok minden munkát.

De rá vagyok kényszerülve.

Így nyilván azt választom, ahol a legkisebb erőfeszítésért ad arendszer a legtöbb pénzt, ha ezzel nem kell szembemennem saját elveimmel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 12:42:56

@kunzoo:

" Sem állami sem egészségügyi, sem művelődés területén ugye?"

Állami munka: elveszi aszabadságodat.

Egy időben diplomata akartam lenni. Ha sikerült volna, most nem kommentelhetnék.

Művelődés: nem lehet megélni belőle.

Amikor legutoljára keerstem állást Mo-on könyvesbolti eladói állásért 100 ezret ajánlottak, kólcenterben meg 250 ezret.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 12:44:42

@kunzoo:

"Ha annyira utálnád, mashol dolgoznál."

A rendszert utálom, nem a következményeit. Utóbbiak csak logikus következmények, szimptómák.

Ha a fogam fáj, akkor se évekig fájdalomcsillapót szedek, hanem elmegyek a fogorvoshoz hogy meoldja az okot.

2022.01.14. 13:36:40

@kunzoo:
az indentitás nélküliség áll szembe a (többségében nemzeti) idenitással. aki tényleg kozmopolita az aligha lázad orbán ellen. mert neki mindegy, hogy budapest, vagy bécs. egyik kormányt se akarja megdönteni, mert neki bármelyik fővásos megfelel.

a budapesti ellenzék kozmpolitia lenne. gondolom ez valami vicc. a vezetője nem beszél idegen nyelveket. társalgási szinten se. még a tört angolt se. semmit. nem ez ez az ellentét. a kérdés az, hogy hogy kinek a barátai üljenek be tartóasan a minisztériumokba és annak a barátai foglalhatják el budapest magángazdaságát. és a kérdés, hogy ehhez mit kell mondani a népnek. és orbán azt mondja: minimálbér emelés. adóvisszatérítés a családoknak. kamatstop. árstop. nyugdíj prémium. stb. és erre az ellenzék azt mondja: ööö.

kunzoo 2022.01.14. 13:48:21

@cvsvrs:
Pont ezt írtam ember! Birca inkább kozmopolita, globalista életet él mint azok, akiket ezért ostoroz. Ez semmiben nem áll ellentétben azzal amit írsz!

kunzoo 2022.01.14. 13:52:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Valószínűleg neked tökéletes lenne egy kötelező hittannal megfűszerezett Kádar rendszer. Egyfajta keresztényszocializmus.
Azért még ott is dolgoznod kéne valamit, csak szólok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 13:54:18

@kunzoo:

Bizonyo s szemszpontból jobb volt a liberális demokráciánál.

2022.01.14. 14:30:29

@kunzoo:
van egy többségi bolgár kisebbségi magyar identitása. van identitása. és ettől "jobboldali". nem attól, hogy homofób. mert a dk-s kisnyugdíjasok nagyrészt homofóbok. egy dk-s vagy akár egy jobbikos átlag szavazóról sok minden mondható el, de hogy kozmpolita lenne az aligha. nem ebből adódik a megosztottság és a politikai ellentét.

hanem abból, hogy az ellenzékieknek valójában nincs közéleti identitása. a dk-s kisnyugdíjas gyári munkás volt egykoron. és építette a szocializmust. csak ma már nem munkás, hanem nyugdíjas. munkás, aki nem munkás. ideológiai értelemben van annyira képzett, hogy neki a balra, a szocialistákra kell szavaznia. a dk-nak és az mszp-nek valójában semmi köze a klasszikus munkáspártisághoz. a "baloldalnak" nincs identitása. aki "baloldali" "liberális" az olyan lib, aki nem lib. és ugyanez a helyzet a "konzervatívokkal". mzp úgy "konzervatív", hogy nem "konzervatív".

korábban még volt annyi, hogy az ellenzék európai, européer. az ellenzéki választónak az adott hitet, hogy európa, a nyugat, a civilizáció, a demokraták mégis az ő oldalukon állnak. az európai szociálidemokraták, a liberális demokraták és konzervatív keresztény demokraták kiállnak mellettük. és most már az sincs. mert merkel bukása után európai demokrata identitást se képviseli senki. az új kancellár scholz kb. úgy szocialista ahogyan a cipőm sarka. ő a német gyáripar érdekeit védi, amit orbán kiszolgál.

debrecenben a fidesz propaganda lapjában most ez a vezető hír
Csak béremeléssel ma már nem lehet dolgozót megtartani, így látja a debreceni Schaeffler-főnök.
és így néz ki a schaffler tanuló üzeme.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2022/fagvizs.jpg
és a golyós csapágygyár automatizált. a legnagyobb megrendelőjük a toyota. és most megemelik a béreket forintban. és a német tulajdonos várja a forint gyengülést. azért, hogy ne fizessen euróban. és a schaeffler "akadémián" képezzenek technikusokat képezzenek. és a herzogenaurach-i központot. amelyik így néz ki.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Schaeffler_stammsitz_herzogenaurach.jpg
ne vásárolja fel egy pénztőkés. mert hát százcsillió dollár, euró van kigenerálva offshore számlákon. akik felvásárolnák ezt a beszállítói kócerájt a toyota gyártral, mondván, hogy nem elég zöld, stb.

ez az ellentét a globális méretekben. a reálgazdaság a "jobboldalon" áll. a gyáriparos, a munkaadó, a munkavállaló, is átkerült jobbra. utóbbi széljobbra. és a baloldal a reálgazdasági érdekeltséggel nem rendelkező globális "pénzipar".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 14:30:53

@kunzoo:

Kevesebb bulvár. Több kultúra.
Kevesebb profilopás.
Kisebb anyagi eltérések.
Kevesebb lumpen.

kunzoo 2022.01.14. 14:46:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az egész rendszer kiindulópontja az volt hogy elvették a vagyont az emberektől. Tehát az egész rendszer alapja egy nagy lopás volt. A kadár rendszer nagy előnye abban volt, amennyivel visszarendezte ezeket az állapotokat. Anyám járt a SZU ban, ott még az árok, meg a vasúti töltés is művelve volt mert semmit nem hagytak. Szóval ennyit a kevesebb lopásról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 14:55:27

@kunzoo:

"az egész rendszer alapja egy nagy lopás volt"

A liberális demokráciáé is az.

kunzoo 2022.01.14. 15:00:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Egyszer végre kifejthetnéd hogy mit is akarsz. Az a szó nem er hogy normalitás.

2022.01.14. 15:03:39

@kunzoo:
a globális "baloldal" (és ennek az amerikai demokrata párti ideológusok a vezetői) lényegégében azt mondják, hogy 300 óriásvállalat jobban tudná igazgatni a világot, mint az ensz 200 tagállama. ehhez azonban tulajdonos váltásra van szükség. ezért akarták a "demokraták" elfoglalni tőzsdét. az occupy mozgalom lett magyarországra is importálva. we are the 99. solidarity. together.
en.wikipedia.org/wiki/We_are_the_99%25
bajnaiék, karácsonyék ugyanazt mondták, mondják. és mzp is ezeket mondja. orbán meg leviszi az üzemanyag és a napraforgó olaj árát. egy kicsivel. hogy utána ne kelljen nagyon megemelni. a politikában nincsenek határozott ideológiai arcélek. a látszata se.

kunzoo 2022.01.14. 15:28:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
No de melyik? Klánok? Fáraók? Abszolutista uralkodók? Görög államok? Rómának többféle is volt. Kiralyság, köztársaság, császárság, társcsászárok több majd egyistenhívő vallással. Melyik a széles repertoárból?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 15:38:27

@kunzoo:

Szakralitás ás közjó nélkül nincs működő állam, ez a lényeg.

Ami biztos: a kapzsiságon alapuló modern állam abszurd konsttrukció.

2022.01.14. 16:00:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
nem abszurd, csak globális tőkeexport szükséges hozzá. gyarmatbirodalom. az állam külső adóssága lehet magas feltéve, hogy az állam polgárainak külső vagyona még annál is magasabb. és a kamatok alacsonyabbak, mint a hozamok. úgy építhető egy globális kapitalista ("kapzsi") állam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 16:01:04

@kunzoo:

Ez már döntés kérdése. Nálunk nyilván keresztény szellemi alap lenne ez, máshol lehet más is. Japánban pl. buddhista.

kunzoo 2022.01.14. 16:22:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
No, szűkítsúnk. Nem hiszem hogy buddhista lennél. Tehát melyik állam berendezkedése tetszett es nagyjábol mikor?

kunzoo 2022.01.14. 18:08:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Magyarázd már el, mi volt azokban a jobb, mint most. Volt egy korlátlan hatalmú uralkodó, akinek a kölyke lett a következő despota. Ha hülye volt, ha nem. Néha elmentek a Szentföldre, közben kifosztottak mindenlit, barátot, ellenséget.
Parasztként de nemesként is senki voltál, kitörni ket módon lehetett. Elmesz kifosztani a szentföldet/Konstantinápolyt, vagy túlelsz egy pestisjárványt es rád osztják a halottak földjeit. Szerintem az a berendezkedés utópia a mostani fejlettség mellett. Mi lenne ha megörökli a trónt valami rettegett iván, avagy gyengeelméjű hibbant valaki. Hatalma Istentől ered, leválthatatlan.

evilwolf 2022.01.14. 19:18:23

Mi van gyerekek, előbb-utóbb mindenki rájön, hogy FOLYTATJA a "kommunizmus"t? :DD
Egyre több hatósági ár, padlássöprés, titkosított adatok, ki nem adott nyilvános adatok, volt MSZMP és KISZ-tagok a nerben, mi ez, ha nem a zelmúlt 40 év?
A terror háza nem múzeum, csak várja az újjáéledést. Felújított állapotban, akcióra készen várja a volt elvtársak megtérését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:33:20

@kunzoo:

Ha egy társadalom nem a kapzsiságra, a lopásra alapszik, az nem lenne jobb?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:34:38

@kunzoo:

Nem szükséges eleme a premodernek a zistenkirályság egyébként, ez csak egy opció. Simán lehet köztársaság is.

2022.01.14. 21:59:40

@kunzoo:
magyar nemesség ellenállási joga a királlyal szemben 8 évszázados.

kunzoo 2022.01.14. 22:03:09

@cvsvrs:
1. Birca nem említette a magyar berendezkedést. Azt írta, neki jó BÁRMI a 15. század előtt.

BiG74 Bodri 2022.01.15. 11:13:45

@kunzoo:
Elmehetne akkor Amazóniába, valamely kis maradványtörzshöz vadászgatni, meg gyűjtögetni

alöksz róz 2022.01.15. 12:50:42

@midnightcoder2: "A cukor, olaj, liszt, hús az alapvetõ élelmiszerek" - pont ez a baj. ezek közül csak a húst lenne szabad fogyasztani, a többi káros. zöldség, gyümölcs, tojás-hús-hal. ezek az alapvető tápanyagokat biztosító élelmiszerek. plusz a zsírok közül lehetne olivaolaj, kókuszolaj, állati zsiradékok, de pont az étolaj a lehető legkárosabb. (meg a margarin.)

Midnight Run 2022.01.15. 13:08:07

Azért az mindent elárul, hogy 32 évvel a rendszerváltás után még mindig ilyen populista fogásokkal lehet szavazatot venni.

Itt még mindig Kádár rendszer van a fejekben. Viktor is csak alkalmazkodik: ha ti prolik akartok maradni, nem csinálok belőletek polgárt.

A gond az lesz, hogy 5100 milliárd forint hiánnyal, 80+ eladósodottsággal, gyenge német konjunktúrával, magas energiaárakkal plusz kétséges EU támogatással ez hatalmas bukta lesz. Plusz az ukrán orosz cirkuszról nem is beszélve.

Midnight Run 2022.01.15. 13:14:29

A befagyasztott csirkefarhát árra gondoltam....

ulpius66 2022.01.15. 13:51:51

Egyébként tudja valaki, hogy mennyi kilója a csirke farhátnak?

Segítek!

Úgy 180- 220 forint között valahol.... a boltja válogatja.....
(én is csak azért tudom, mert a cicáimnak veszek farhátat..... sokkal olcsóbb, mint a macskaeledel.......)

birkamenet 2022.01.15. 14:20:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Jó lenne a belarusz út, de sajnos még nem járunk rajta. "

Igazad van orbán covid megmerényelt birkája, mert ha belarusz utat járna a magyar birka, akkor a végén lámpavasat adna a szeretett diktátorának. Ugyanis még a diktátori hatalom se tart örökké, se a Fehéoroszországban se a narancs Orbanisztánban és azt a saját csőcselék általában lámpavassal szokta lezárni.

birkamenet 2022.01.15. 14:29:30

@kunzoo:

Csak jelzem neked, hogy a félkegyelmü bulgár birkánk nemzetközi munkahelyét a Szentpétervári Trollgyárnak hívják, a tényleges tulajdonos meg Putyin.

birkamenet 2022.01.15. 14:36:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A premodern államiság visszahozásának híve vagyok. "

Elmész Putyinisztánba és már meg is kaptad. Ha jól viselkedsz, kapsz welcome drink-nek egy polóniumos teát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.15. 14:41:50

@birkamenet:

Mi itt ellenséges területen működünk, itt a liberális barlanhban kell harcolnunk.

Nyilván könnyű lenne visszavonulni Abháziába, ott lógatni csizmánkat a tengeparton a vízbe, fejünk felett egy narancsfával.

midnightcoder2 2022.01.15. 16:40:57

@Midnight Run: Azért ez a 80+ %-os GDP arányos államadósság nagyjából annyi, mint amennyi 2010-ben volt. 2002-ben viszont még 55% környékén járt ez a mutató, Fletóék hozták fel 80% fölé.

A német konjunktúrával viszont valóban nagy bajok lesznek, pláne az új vörösnáci-zöldnáci kormányuk fényében, ez nem az a csapat ami alatt szárnyalni fog a GDP ott sem, és mivel mi eléggé ki vagyunk téve a német gazdaságnak, így itt sem.

Igen, nagy bajok lesznek. És nem csak nálunk. A német gazdaság az egész EU-t meghatározza.

midnightcoder2 2022.01.15. 16:42:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A premodern államiság visszahozásának híve vagyok. "
Szerencsére ezzel a nézeteddel nem sokan osztoznak e világon.

midnightcoder2 2022.01.15. 16:44:49

@alöksz róz: A kuruzslás pillanatnyi álláspontja szerint. Amit 300 év múlva pont úgy fognak körberöhögni, ahogy mi röhögjük körbe a 300 évvel ezelõtti "orvostudományt".

a nagy hohohorgász 2022.01.15. 18:21:05

Hát Orbán tényleg geci, befagyasztja az árakat és emeli a béreket.... HOGY ROHADNA LE A KEZE.. HAHAHA

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 18:43:07

@a nagy hohohorgász: Mert a pénzszórásával - hitelből - nagy inflációt csinált, te ostoba!

a nagy hohohorgász 2022.01.15. 18:53:19

@rögzített árú farhát: azt hittem hogy azt a prolik csinálják akik egyből elkoltik:)))))

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 18:57:36

@a nagy hohohorgász: Az is. Proli. Felvett egy csomó hitelt és elverte.

Indriq 2022.01.15. 19:04:03

Senkinek ne legyen kétsége, hatóságiáras ovi gondolkodás nélkül behívná az oroszokat ha veszélybe kerülne a hatalma.

a nagy hohohorgász 2022.01.15. 19:08:44

@Indriq: hahaha:))) akkor szavazz a fideszre hogy ne jöjjenek a ruszkik:))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.15. 19:16:45

Pecás ma elég hanyag. Későn is kezdett, nem is dolgozik rendesen. Ejnye.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.15. 19:18:33

@Midnight Run: fideszesek azon örömködtek hogy merkel bukni fog hát Most hajrá

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.15. 19:19:41

@midnightcoder2: nem azon örömködtetek hogy Merkel bukni fog? Hát most tessék?!

a nagy hohohorgász 2022.01.15. 19:35:13

@rögzített árú farhát: mit szeretnél, hogy ellopjak a hiteleteket mint qurcsany alatt és sarcoljak a népet??? Csak szólok hogy akkor is magas volt az infláció csak a nép enni sem tudott:))))

alöksz róz 2022.01.15. 20:43:21

@midnightcoder2: "Amit 300 év múlva pont úgy fognak körberöhögni" - miért röhögnék ki, hogy mi az ember természetes tápláléka?
milyen faszság már ez? :D

AngeI 2022.01.15. 20:47:34

Ezek ilyen ceausescui érvelések. Csavard lejjebb a fűtést. Egyél kevesebbet. Így még spórolsz is.

"A cukor, olaj és a liszt túlzott fogyasztása éppen hogy nép egészségügyi probléma"

Mit javasolsz helyette Kovács 11 Mária kisnyugdíjasnak, vagy a cigánysoron élőknek? Lazacot brokkolival, vagy a koplalást?

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 20:52:29

@a nagy hohohorgász: Tévecc. gyurcsány alatt nem volt ekkora osztogatás. De számokkal kár érvelni neked, te ahhoz hülye vagy.

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 21:05:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mi itt ellenséges területen működünk, itt a liberális barlanhban kell harcolnunk.
Nyilván könnyű lenne visszavonulni Abháziába, ott lógatni csizmánkat a tengeparton a vízbe, fejünk felett egy narancsfával."

Ez az orosz ügynökök sorsa, még a csizmájukat sem vehetik le, hogy azonnal elfuthassanak, ha lelepleződnek.

white999 2022.01.15. 21:15:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jó lenne a belarusz út, de sajnos még nem járunk rajta.

Hülye.

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 22:00:45

@ulpius66: Ne hazudj! Levest főzöl belőle, mert csak arra futja a bérkommentelő fizudból.

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 22:01:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem árt ha gyakorlod, hogyha a hazaárulókat behajítják a Dunába.

Measurer 2022.01.15. 22:04:50

@rögzített árú farhát: A többségnek túl drága Abbázia

birkamenet 2022.01.16. 00:07:30

@midnightcoder2: " 2002-ben viszont még 55% környékén járt ez a mutató, Fletóék hozták fel 80% fölé."

Amit orbán gazdád a teljes fidessel megszavazott, tehát minden egyes államadósság emelö lépéssel egyetértett.

Nagyon hülyén néztek ki ti fidernyák trollok, hogy állandóan basztatjátok orbán gazdátokat, hogy 2002 óta mást se csinál csak eladósitja az országot.

birkamenet 2022.01.16. 00:09:22

@a nagy hohohorgász: "mit szeretnél, hogy ellopjak a hiteleteket mint qurcsany alatt "

Az manyup volt te elivott agyú orbán segglakó és ráadásul orbán alatt!

0rdas 2022.01.16. 01:49:35

@Midnight Run: 12 éve várjuk ezt a hatalmas buktát. Nem jön

Visceroid 2022.01.16. 08:30:50

Ez nem belorusz út, ez kőkeményen chávezi-kimndzsonguni-marxista út. Fideszék nem gondolták, hogy eddig húzzák, ezért jobb híján már csak a régi trükköket tudják bevetni. Nem kell ezt agyongondolni. Az a baj, hogy Fideszék az ellenségképre építenek, mindig kell valami, ami ELLEN definiálhatják magukat, nekik KELL egy ellenzék. Az pedig nincs, így jobb híján a levegőbe csapkodnak lassan 12 éve és halvány fingjuk sincs, hogy mégis miért választják meg őket újra és újra.

a nagy hohohorgász 2022.01.16. 10:17:51

@Visceroid: mondják azok akiknek a hívó szavuk az o1g és akasszuk a nereseket.... hahaha. Ha 10zel több iqd lehetnél faék is:))))

midnightcoder2 2022.01.16. 10:30:29

@birkamenet: Soha nem az ellenzék kormányoz. A mindenkori kúrmánypárt hozza a döntéseket, és övé a felelõsség is. A 80% pedig amúgy sem egyetlen balfaszság következménye, hanem 8 év balfaszságáé.

midnightcoder2 2022.01.16. 10:34:32

@alöksz róz: Az ember elég sokféle dolgot fogyasztott az evolúciója során, de általában különféle feldolgozott húsokat, gabonát, gyümölcsöt, mézet. Zöldségféléket ami a mai táplálkozáskuruzslók szent grálja, pont nem. Pl. a sárgarépa a mai formájában csak pár száz éve létezik. Nyilván valamiféle gyökérfélét kotortak elõ ha más nagyon nem volt, de a modern mezõgazdaság elõtt azért ez nem annyira volt az emberiség táplálkozásának a fõ pillére. Igazából fõleg azóta az, amióta hidropóniás gazdálkodással minimális költség mellett nagy tömegben lehet õket elõállítani.

KissGecihuszár 2022.01.16. 11:01:57

skacok, béláim; az van, hogy a mi "dicső" csúti büdös nagy O1G-nk nem tesz immár 12 éve mást, csupán kiszolgálja a Magyar Nép nettó demagógiába, populizmusba hajló igényeit, azaz vivát a középszernek, éljen a fingszagú, egyre szürkébb, élhetetlenebb, a szervilis jobbágy-birkák paradicsoma, azaz abszurdisztáni k.oszland, ahol nem erény a tudás, a szorgalom, a rátermettség, az ügyesség, a széles spektrumú tájékozottság, a világlátottság, hanem épp ellenkezőleg; gyűlölet, megvetés, kiközösítés a jutalma mindenkinek, aki jobb, ügyesebb, okosabb, talpraesettebb, műveltebb ,mint ez a büdös suttyó-proli nagy átlag, melynek étkezési szokásai is egy egyenes , TGV vonat sebességével abszolvált utat jelentenek a már mid 30-asan a brutálisan tragikus állapotú reggel, éhgyomorra készített nagy rutin vérvételhez, majd az ilyen-olyan kórházi pendingeléshez, aztán 50-esen egy csini kipikoporsóhoz vmelyik agyon spoilerezett timitemetőben. Elég, ha a csúti fő O1G sertést megnézzük, vagy épp tekintetünk rezsi szilárdra vetjük; ők ketten megjelenítik a mai "aktív korú" Magyar társadalom alsó hangon 2/3-át, legábbis kinézet szempontjából.

a nagy hohohorgász 2022.01.16. 11:16:30

@KissGecihuszár: kurt úrfi, az hogy lehet hogy én pont a ti oldalatokon látom azt a buta réteget??? Nem ti akarjátok a prolikat támogatni 9 havi munkakerulesi segellyel és magas családi pótlékkal plusz adómentes minimálbér aztán meg 3 kulcs???? Szóval takarodj te a kurva anyádba!!!

KissGecihuszár 2022.01.16. 11:24:14

@a nagy hohohorgász: na, a kitartó , low IQ level fidesz szoponc -droid már itt van és egyből kurvaanyáz, csak ahogy tőletek, büdös sutyerák fidesz proliktól már megszokhattuk. Ez van, ennyi telik tőletek, azaz zéró érvelés, zéró egzakt számok, TÉNYEK (honnét is lennének ezek, ha egyszer oly primitívek vagytok, mint a fideszetek vezérkara, mely ugye közületek vakarózott ki a szarból) helyett sértegetés, bántás, gyűlölködés immár a 2002-es, majd még inkább a 2006-os fidesz bukta óta! Jó is lesz résen lennünk, ha esetleg mégis annyian gyűlölnek meg benneteket ebben az országban, hogy áprilisban veszteni fog a csúti kandisznó és maffiája, akkor majd még képesek lesztek minket halomra ütni-vágni ,sőt akár lemészárolni, mert még veszíteni sem tudtok tisztességgel, hiszen a tisztesség soha nem volt az erősségetek!

KissGecihuszár 2022.01.16. 11:36:00

@a nagy hohohorgász: aztán a kevés konkrétumra reagálva, amit a low IQ level kommented tartalmazott, elmondanám, hogy momentán átlag 14 hónap alatt talál melót egy képzett, kvalifikált munkakereső, aki mondjuk vette a fáradságot és esetleg tanult, nota bene; diplomája is van, ergo nem szeretne szart pucolni, vagy az építőiparban betanított melót végezni, illetve komissiózó raktáros, árufeltöltő lenni, ha már hosszú éveket áldozott az életéből, fiatalságából arra, hogy ő ne egy legyen sok büdös IQ fighter suttyó proli közül, hanem jusson 1-ről a 2-re, tehát pl. ezért is kell az a más országokban tök elfogadott 9 hónapnyi munkanélküli támogatás, te antiszociális köcsög! Aztán a családi pótlékot azért kell megemelni, mert nem mindenki olyan exponált munkavállaló, vagy KFT tulaj /ügyvezető, hogy annyi legyen a bruttója, amiből igen jól elvan a családi adózással a 3-4 gyerekével egyetemben, mert képzeld el, ez a niche a Magyar társadalom mindössze 8-10%-át jelenti, azaz kb. félmillió olyan ember van ebben az országban, aki mondjuk nettó 600 ezer Ft felett keres, ill annyi osztalékot vesz ki a cégéből, hogy ennyire jön ki neki / hó, miközben kb. 2.5 millió beosztott melós keresi az aktuális havi nettó 228 ezres MEDIÁN bért és további olyan félmillió olyan beosztott, aki eme 228 és 300 közti nettóból "habzsi-dőzsizik", ezek a számok megvannak, tee?? Aztán, szerinted az normális, hogy ugyanakkora SZJA kulccsal adózik az, aki nettó 168.600.- Ft-ot visz haza, mint aki nettó 678.450.- et?, he? hol van még egy ilyen degenerált ország Európában, ahol minden keresetből vonnak SZJA-t, miközben nem tompítják a különbségeket pl. az adójóváírással, egyéb támogatással, csak azért, mert annak jobban húsbavágóbb egy bevásárlás a sok 27%-os ÁFÁ-s élelmiszerből, ill ennyi áfával megterhelt szolgáltatás igénybevétele, mint a high society krém számára, bár eme összefüggésnek befogadása számodra annyira lehet megerőltető, mint kiszel tüncinek sexy-vé válni...

a nagy hohohorgász 2022.01.16. 11:43:06

@KissGecihuszár: zseniálisan felmondtad az egymasnak ellentmondó balliberális mantrat. Ha nem érted meg hogy miért akkor buta vagy. A hulyeken pedig nem lehet segíteni. Ennyi:)))

Tamáspatrik 2022.01.16. 11:51:27

@AngeI: Nem hiszed el, de pont a cigánysoron élők között van nagyon sok elhízott ember. Nincsenek felkészülve genetikailag sok évszázad éhezés után a kalóriabőségre, hasonlóan pl. a filippínókhoz, ahol sok a cukorbeteg. A magyar lakosság jelenleg nem éhezik, a szerb gyakorlat átvétele butaság, mert ott a GDP fele a magyarnak. Amikor emelik még a közmunkások fizetését is, jelentős mértékben 200ezer forintra, ott éhezésről beszélni nem lehet. Minőségi éhez ehhez szemben van, vitamin és ásványi anyag hiányok, esszenciális aminosav hiányok, de nem mennyiségi. Egy raktári dolgozó vagy bármilyen "melós" pizzát rendelhet ebédre, van pénzre rá, és a pizza ára nem a liszt árától fog leginkább függeni.
A magyar emberek nem éheznek, hanem egészségre ártalmas ételeket fogyasztanaik.

KissGecihuszár 2022.01.16. 11:52:37

@a nagy hohohorgász: úgy ám, én megfelelő terjedelemben, egzakt számokkal, TÉNYEKKEL, adatokkal megspékelve leírtam, miért vagytok ti, fidesz droid-barmok nettó demagógok, amire részedről ismét nem érkezett semmi ellenadat, TÉNY, egzakt szám, úgyhogy itt tényleg ennyi volt...

Tamáspatrik 2022.01.16. 11:57:13

@KissGecihuszár: OV szerint a magyar ember archetípusa a "gazda", én inkább valamilyen anyagias, földhözragadt, szervilis jobbágyra tudok gondolni, a kormánykommunikáció alapján. Tényleg az elhízás nálunk sokkal nagyobb veszély mint az éhezés, a krumpliosztogatások és hatósági árrögzítések a minőségi táplálkozás hiányát nem orvosolják, sőt.

Tamáspatrik 2022.01.16. 12:00:53

@KissGecihuszár: Ez az egész egy nagyon erős központi ideológia része, összeáll a kép, hogy mért növeli a társadalmi polarizációt a rendszer. ...

Tamáspatrik 2022.01.16. 12:02:17

@KissGecihuszár: A személyeskedést és az indulatokat mellőzzük inkább, az ilyen kommenteket törölni szoktam, ez már nem fér bele, még ha az érvelés jó is.

BiG74 Bodri 2022.01.16. 12:39:43

@Tamáspatrik:
Orbaneszku sztereotípiákat lovagol meg, úgy, mint sok ellenzéki. De ez egészséges, mert egy normálisabb magyarnak elmegy tőlük az étvágya, és nem hízik el!

a nagy hohohorgász 2022.01.16. 12:46:25

@BiG74 Bodri: na mi van kurt urfi megjottél a 8000. nickeddel? de büdös paraszt, tudod mi az a gdp? hahaha

AngeI 2022.01.16. 12:58:54

@Tamáspatrik: Csirkefarháttól nem nagyon lehet elhízni. A cukor, a tej, a liszt és az olaj pedig jó néhány származtatott élelmiszer alapanyaga.

KissGecihuszár 2022.01.16. 14:40:30

@Tamáspatrik: természetesen, én sem szeretem, ha bárki a kurvaanyázásig vetemedik, de elnézést, az Anyám szidását valahogy már én sem vagyok hajlandó a "szólás és véleményszabadság" jegyében szó nélkül hagyni és azt gondolom, ez így van jól... a @nagy hohohóóó hozza a tőle elvárható szintet; suttyó , oszt jónapot!

BiG74 Bodri 2022.01.16. 15:10:29

@a nagy hohohorgász:
Bocsánat, de te szimplán hülye vagy, közöm nincs kurthoz, nem kell különösebb intelligencia, hogy utánanézz, és rájöjj.

@Tamáspatrik:
Ha már.... akkor kéretik a másik oldalt is megszólítani ( lásd feljebb hoho komment)!

2022.01.16. 15:10:37

áruljátok már el, hogy budapest mi a lófaszkarikát állít elő az országnak? várjátok, hogy legyen vasúti közlekedés. és budapest ahhoz mit állít elő? vagy legyen kórház? és budapest mit állít elő a kórházhoz? orvosi műszert, vagy mi a lófaszkarikát. az csak úgy lesz. vagy élelmiszert, vagy akármit? bármi ami valódi érték. mi a hozzájárulás? egy fele ekkora főváros bőven elég lenne. nincs wc papír a kórházban. állítd elő, vagy ha azt nem, akkor adjál cserébe valamit piaci alapon. az micsoda?

2022.01.16. 15:14:35

budapest nem egy polgárosodott város. verik az asztalt, hogy pénzt, pénzt, pénzt. a pénzt a magyar állam nyomja. azért, hogy legyen valami általános egyenértékes a piacon az önkéntes árucseréhez. mivel száll be budapest? elkerítenék, akkor nem kellene behordani a kurva sok árut. nem jönne kifelé a húgy és a szemét, a kultúrszemét, hogy így az orbán, meg úgy a gyurcsány. egész normális ország lehetnénk.

AngeI 2022.01.16. 16:32:58

A csirkehús és a tej áfája már az árbefagyasztás előtt is 5 % volt.

ulpius66 2022.01.16. 16:40:19

@AngeI: "A csirkehús és a tej áfája már az árbefagyasztás előtt is 5 % volt."

Hát ez a baj!

Az ÁFÁ-t -5%-ra kellene levinni!
(egyes ballibsik szerint -10%-ra....)

KissGecihuszár 2022.01.16. 17:17:06

@cvsvrs: 100%-ban egyetértek veled a tekintetben, hogy bőven elég lenne ennek a 93 ezer Km2-es, kevesebb, mint 9.5 milliós Magyarországnak egy erős izgalmi állapotban 700 ezres budapest vízfej és egy max. 500 ezres közvetlen agglomeráció, azaz a Bp-agglo 1000Km2-nyi területre elég lenne max-max 1.5 millió ember és még az is annyit jelentene, hogy a 9.5 millió Magyar kb. 15%-a lakna az ország területének alig több mint 1%-án! Viszont lehetett volna az elmúlt 32 "demokratikus" évünk alatt egy ekkorára zsugorodó és épp ezért a mainál élhetőbb bp vízfej mellett egy 300-350 ezres Pécs és Miskolc, mint két ellensúly Északon , illetve Délen, egy 250 ezres Szeged, Debi pont jó ezzel a kb. 215 ezerrel, aztán lehetett volna egy kb. 120 ezres Kaposvár, 80-100 ezres Nagykanizsa, 100-120 ezres Szombathely, Veszprém, 80-100 ezer közötti Békéscsaba, 70-80ezres HMVásárhely, 100 ezres Eger, 60-70 ezres Salgótarján és akkor már mindjárt sokkal prosperálóbb, gazdagabb, jobblétűbb ország lenne ez , mert az NSZK-t is az tette a 2. vh után a világ 4. legerősebb, Európa 1. számú jóléti országává, hogy nemcsak Münchenben, Kölnben, Hamburgban, Stuttgartban, Ny-Berlinben, hanem gyakorlatilag a nagyrészt mindig is vállalhatatlanul csóró Ruhr-Gebieten túl bárhol élhettél az országban, nagyjából mindenütt hasonló esélyeid voltak egy jó melóra, vagy egy menő GmbH gründolására!

AngeI 2022.01.16. 17:40:53

@ulpius66: De azt követlik egyesek, hogy inkább engedjék el az áfát a csirkefarhát és a tej esetében is. Innen, hova? :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.16. 17:43:47

@a nagy hohohorgász: figyejjémá! Neked mindenki kurt úrfi vagy taga vagy én...? :))

ulpius66 2022.01.16. 18:02:47

@AngeI:

Én, Ulpius Tamás követelem, hogy a csirke farhát ÁFÁ-ja mínusz 15% legyen!

AngeI 2022.01.16. 18:06:06

@ulpius66: Rögzítsük a lazac és a spárga árát a jelenlegi ár negyedén, hogy Kovács 11 Mária kisnyugdíjas is meg tudja engedni magának.:)

ulpius66 2022.01.16. 18:06:43

Sőt!

Én még tüntetést is hajlandó vagyok szervezni azért, hogy a kormány törölje el a csirke farhát árának befagyasztását!

ÉLJEN A CSIRKE FARHÁT ÁREMELÉS!!!!!!!!

EBBŐL NEM VAGYOK HAJLANDÓ ENGEDNI!!!!! NEM ALKUSZUNK!!!!

TÜNTETÉST AZ ÁREMELÉSÉRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ulpius66 2022.01.16. 18:09:43

DE UGYANÍGY SZERVEZZÜNK TÜNTETÉST A REZSICSÖKKENTÉS ELLEN IS!!!

SŐT!!!!

A 13. HAVI NYUGDÍJ ELLEN IS!!!!!!!

NEM KELL A 13. HAVI NYUGDÍJ, AZ ÚGYIS CSAK INFLÁCIÓ-GERJESZTŐ!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.01.16. 18:47:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: na belenyultam a lecsóba... nem vallaljatok a fajtarsaitokat:))))

Visceroid 2022.01.17. 18:58:47

@a nagy hohohorgász: Ok, ez szép, esetleg elmondhatnád, hogy mit írtam, ami nem igaz? Mit írtam rosszul?

belekotty 2022.01.18. 14:08:22

@a nagy hohohorgász: Belecsapni a lecsóba. Neked sem az anyanyelved a magyar, igaz?
süti beállítások módosítása